Pardon?quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:01 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ja en sommigen hier op FOK! denken dat die grootse leningen voor studenten die nota bene elke dag feesten gemakkelijk terug te betalen is in een jaartje...
ik sprak met de letterlijke woorden van gia toen ze zielig ging doen met het tegenovergesteldequote:
daarom zijn amerikanen ook dommerquote:Op donderdag 3 januari 2008 19:40 schreef Transcendentaal het volgende:
Heel slim van Tichelaar. Hoe minder mensen hebben geleerd, hoe meer ze in PvdA-leugens trappen.
Trouwens in de Verenigde Staten zijn student loans heel normaal.
Wat zegt de zin" wat maakt het uit als je tot je 100ste kan werken als je niet eens werk kan krijgen op je 50ste" dan wel?quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:26 schreef FJD het volgende:
[..]
Wat zegt de zin "het kabinet neemt belemmeringen weg om na je 65e door te werken" dan wel?
Dat mensen van 50 blijkbaar overbetaald worden of niet voldoende kunnen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:26 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Wat zegt de zin" wat maakt het uit als je tot je 100ste kan werken als je niet eens werk kan krijgen op je 50ste" dan wel?
quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:50 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat mensen van 50 blijkbaar overbetaald worden of niet voldoende kunnen.
Ik zal het even kijken. Maar 65k per jaar is per definitie buitenproportioneel en dat is wél het voorstel wat er ligt.quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:09 schreef Mr_Memory het volgende:
Kijk hier eens naar...
Een aflevering van Buitenhof, met voor en tegenstander.
Ik mag toch hopen totaal. Denk dat het namelijk een foutje in het nieuwsbericht is. Anders kunnen alle Nederlanders net zo goed naar een echte universiteit gaan.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik zal het even kijken. Maar 65k per jaar is per definitie buitenproportioneel en dat is wél het voorstel wat er ligt.
Ja alle landelijke kranten maken dezelfde tickfoutquote:Op donderdag 3 januari 2008 22:54 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen totaal. Denk dat het namelijk een foutje in het nieuwsbericht is. Anders kunnen alle Nederlanders net zo goed naar een echte universiteit gaan.
Ze nemen allemaal het ANP-bericht over. Meestal hebben journalisten (alfa's) geen enkel gevoel voor getallen dus ze hebben het waarschijnlijk niet eens opgemerkt.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja alle landelijke kranten maken dezelfde tickfout
Of een trucje van Tichelaar icm met het IQ van de betreffende journalist:quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:54 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen totaal. Denk dat het namelijk een foutje in het nieuwsbericht is. Anders kunnen alle Nederlanders net zo goed naar een echte universiteit gaan.
Dus dit is Tichelaar's visie? Dat studenten Nederland verlaten, omdat dezelfde studies qua prijs-kwaliteitsverhouding net iets lucratiever zijn?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:18 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ze nemen allemaal het ANP-bericht over. Meestal hebben journalisten (alfa's) geen enkel gevoel voor getallen dus ze hebben het waarschijnlijk niet eens opgemerkt.
Hetzelfde als mijn zin; doordat de overheid het mensen moeilijk maakt om door te werken na hun 65e zijn ze voor bedrijven niet interessant om aan te nemen. Het blijft op z'n minst vreemd dat de overheid denkt te moeten bepalen wanneer iemand stopt met werken en als je het daar niet mee eens bent dan moet je allemaal kunstgrepen voor uithalenquote:Op donderdag 3 januari 2008 20:26 schreef donald_dick het volgende:
Wat zegt de zin" wat maakt het uit als je tot je 100ste kan werken als je niet eens werk kan krijgen op je 50ste" dan wel?
Wie heeft het over terugbetalen in een jaartje?quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:01 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ja en sommigen hier op FOK! denken dat die grootse leningen voor studenten die nota bene elke dag feesten gemakkelijk terug te betalen is in een jaartje...
Wel of geen studie betalen is in deze discussie natuurlijk broekzak-vestzak geleuter. Want of de studenten van nu mogen straks hun eigen studie af gaan lossen, zodat de babyboomers er weer ongeschonden vanaf kunnen komen, of ze mogen een extra dikke AOW premie gaan betalen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie heeft het over terugbetalen in een jaartje?
Het is nu sowieso al 15 jaar en dat zou in geval van geheel terugbetalen 25 jaar kunnen worden.
Je maakt mij niet wijs dat iemand met een HBO-opleiding of nog hoger zijn studiekosten niet in 25 jaar kan terugbetalen!
Dan heb ik liever dat de studenten van nu hun studie terugbetalen, want dan hoef ik geen dikke AOW premie te gaan betalen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:45 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Wel of geen studie betalen is in deze discussie natuurlijk broekzak-vestzak geleuter. Want of de studenten van nu mogen straks hun eigen studie af gaan lossen, zodat de babyboomers er weer ongeschonden vanaf kunnen komen, of ze mogen een extra dikke AOW premie gaan betalen.
En daar komt de aap uit de mouw: niet zoeken naar een eerlijke of redelijke verdeling van de lasten en de lusten, maar lullen naar je eigen portemonnee.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan heb ik liever dat de studenten van nu hun studie terugbetalen, want dan hoef ik geen dikke AOW premie te gaan betalen.
had jij iets anders verwacht danquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:05 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
En daar komt de aap uit de mouw: niet zoeken naar een eerlijke of redelijke verdeling van de lasten en de lusten, maar lullen naar je eigen portemonnee.
Reden genoeg dus voor de politiek om de kloof met het volk te laten bestaan. Het volk heeft geen overkoepelende antwoorden maar is alleen uit op het zoveel mogelijk voordelen voor zichzelf binnenhalen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:05 schreef en_door_slecht het volgende:
En daar komt de aap uit de mouw: niet zoeken naar een eerlijke of redelijke verdeling van de lasten en de lusten, maar lullen naar je eigen portemonnee.
Zo makkelijk is dat nog niet voor iedereen. 65.000 euro + rente in 25 jaar afbetalen, waarbij je in de eerste drie jaar er in zijn algemeenheid niet aan toekomt...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:04 schreef Gia het volgende:
Je maakt mij niet wijs dat iemand met een HBO-opleiding of nog hoger zijn studiekosten niet in 25 jaar kan terugbetalen!
Nee ook niet helemaal, maar het is nog minder eerlijk om de generatie erna voorop te laten draaien.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus de mensen die niet hebben gespaard moeten gesteund worden door de mensen die wel hebben gespaard? Dat is eerlijk volgens jou?
Probleem is dat door de verschaling van het hoger onderwijs een diploma dermate weinig voordeel heeft voor een werkgever dat je ook niet moet rekenen op topinkomens. Daarnaast doe je alsof je zonder diploma niet aan de bak kan komen, je HOEFT niet te studeren, ik heb ook een dikke HBO functie, maar nog nooit gestudeerd, wel heel veel kennis opgedaan tijdens mijn werk, en in een lagere functie begonnen. Studeren moet gewoon weer een privilege worden voor echt gemotiveerde mensen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat nog niet voor iedereen. 65.000 euro + rente in 25 jaar afbetalen, waarbij je in de eerste drie jaar er in zijn algemeenheid niet aan toekomt...
Ga maar na, na een gemiddelde studieduur van 5 jaar + 3 jaar niet in staat om terug te betalen... Je begint op 85K.
Eerste jaar kun je dan misschien 100 euro per maand opbrengen (waardoor je feitelijk weer bijna 3.000 euro verder in de schuld zakt. Tweede jaar 150 euro (2.500 euro verder in de schuld, je staat nu op 90K) Derde jaar 200 euro (2.000 euro verder in de schuld). Vierde jaar 300 euro (duizend euro verder in de schuld) Vijfde jaar 400 euro (je blijft op 93K staan).
8 jaar na je studie sta je op 93K schuld en heb je nog 20 jaar te gaan. De laatste jaren moet je dus echt per maand duizenden euro's af kunnen betalen anders red je het niet in 25 jaar.
Ergo: met de wijze van belasten van arbeid red je het niet.
Wel als je bij de toppers hoort. Maar goed, dan betaal je zoveel IB dat je eigenlijk de studiekosten met factor ik weet niet hoeveel aan het terugbetalen bent.
De gewone HBO-er en de wat minder goed verdienende WO-er (die zijn er gewoon) houden met het huidige fiscale systeem erg weinig over van hun "voordeel" van de studie.
Ergo: terugbetalen van de studie, prima. Maar dan wel andere tarieven in de IB.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |