abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56128550
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zal ze de groeten daar van je doen, ik vetrek nu naar IJlst....
Wat zal je daar doen?
pi_56136141
Freedtemiddeis nei it wurk
Myn bek is sa droeg as in koark
Ik ferlûk spier foar spier
Ja, ik ha nocht yn in pot bier.
pi_56138392
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:43 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Wat zal je daar doen?
DevilsWhore masseren. En door DevilsWhore gemasseerd worden.
pi_56138851
Oke, dat is een goede bezigheid. Ken der niet maar toch!
pi_56139155
Deale!
Ja, dat is een pseudoniem.
pi_56139235
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:17 schreef KaheemSaid het volgende:
Oke, dat is een goede bezigheid. Ken der niet maar toch!
Ze komt mear yn de topics oer Ljouwert en Snits
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:27 schreef Mof het volgende:
Deale!
Wattes?
pi_56143910
Natúúrlijk kom ik niet om andermans levensstijl af te gaan zeiken who the fuck am I om dat te gaan doen?

Ik wil me gewoon méér thuis voelen, mijn kinderen een (t)huis geven waar ze naar buiten kunnen om lekker te spelen met andere kinderen, op straat. En ze op laten groeien dat wanneer je buurvrouw van tegenover niet meer goed te been is en je gaan naar de winkels dat je even vraagt of je wat mee kunt nemen voor haar, dat soort van leven. Dat individualistische in de randstad (en ja ook daar buiten al) staat me gewoon tegen, en gaat me merk ik telkens meer tegenstaan.

En de persoon die je in de eerste situatie schetste daar kan ik me écht niet in vinden, we zijn een gewoon doorsnee gezin, werkende man (fabriek), parttime werkende vrouw (zorg) en twee kinderen. Alhoewel helemaal doorsnee zijn we niet want wij beseffen ons wat voor een geluk we hebben. En daar willen we graag van genieten, en dat lijkt tegenwoordig uitzonderlijk te zijn als ik om me heen kijk.

Zo nu weten jullie een beetje meer van me,
Waarom verhuisden jullie (ooit) naar Friesland (ff voor de import) en wat waren de reacties?
Bij mij zijn er veel mensen erg negatief en die doen alsof ik naar een onbewoonbaar eiland ga verhuizen ofzo heel jammer, maar goed het gaat om onszelf
Groetjes van Liss
pi_56144430
Ik denk dat het met de juiste instelling en de juiste woonplaats wel meevalt hoor F-liss!
pi_56144716
Meevalt of leuk wordt?
Groetjes van Liss
pi_56145090
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:24 schreef F-liss het volgende:
Natúúrlijk kom ik niet om andermans levensstijl af te gaan zeiken who the fuck am I om dat te gaan doen?

Ik wil me gewoon méér thuis voelen, mijn kinderen een (t)huis geven waar ze naar buiten kunnen om lekker te spelen met andere kinderen, op straat. En ze op laten groeien dat wanneer je buurvrouw van tegenover niet meer goed te been is en je gaan naar de winkels dat je even vraagt of je wat mee kunt nemen voor haar, dat soort van leven. Dat individualistische in de randstad (en ja ook daar buiten al) staat me gewoon tegen, en gaat me merk ik telkens meer tegenstaan.

En de persoon die je in de eerste situatie schetste daar kan ik me écht niet in vinden, we zijn een gewoon doorsnee gezin, werkende man (fabriek), parttime werkende vrouw (zorg) en twee kinderen. Alhoewel helemaal doorsnee zijn we niet want wij beseffen ons wat voor een geluk we hebben. En daar willen we graag van genieten, en dat lijkt tegenwoordig uitzonderlijk te zijn als ik om me heen kijk.

Zo nu weten jullie een beetje meer van me,
Waarom verhuisden jullie (ooit) naar Friesland (ff voor de import) en wat waren de reacties?
Bij mij zijn er veel mensen erg negatief en die doen alsof ik naar een onbewoonbaar eiland ga verhuizen ofzo heel jammer, maar goed het gaat om onszelf
Van de randstad naar FRiesland is het altijd ERG, ERG ver... Van Friesland naar de randstad is maar een klein stukje. Houd dat goed in gedachten. Serieus, je bent welkom. Maar ga niet boos worden op mensne die je in het Fries aanspreken, maar volg een cursus zodat je ze kunt verstaan... We verwachten echt niet van je dat je meteen volleerd Frysk spreekt als je hier komt wonen.

Een collega van me is een Ridderkerker, maar woont hier nu... En hij voedt zn kinderen Friestalig op... En daar heb ik diep, diep respect voor.
pi_56145110
En ik bliuw et een ferskrikking fynen dat we hjir no hollansk prate yn dit topic !
  † In Memoriam † zaterdag 19 januari 2008 @ 00:27:23 #162
25682 2cv
Niet subtiel
pi_56145417
It is in skande !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_56145506
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:27 schreef 2cv het volgende:
It is in skande !
Iedereen ferplicht "bûter brea en griine tsiis" poste, oars freegje ik een ban oan!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 januari 2008 @ 00:37:28 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56145602
dat hoecht no ek wer net, Alex

Gewoan in bytsje meiprate is genôch. Dêr hawwe wy bûter, brea en griene tsiis net foar nedich.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56146090
Ok ik zal mijn best doen
Groetjes van Liss
  † In Memoriam † zaterdag 19 januari 2008 @ 01:16:16 #166
25682 2cv
Niet subtiel
pi_56146295
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:32 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Iedereen ferplicht "bûter brea en griine tsiis" poste, oars freegje ik een ban oan!
Boter brood en groene kaas
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 19 januari 2008 @ 01:34:41 #167
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56146551
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:56 schreef F-liss het volgende:
Meevalt of leuk wordt?
"Meevallen"of "wel aardig" betekent in Friesland leuk, leuk betekent eerder geweldig
pi_56146813
Het is ook maar net met wie je omgaat, je zal altijd friesen vinden die alleen fries willen praten. Maar dat zijn ook niet de lui waar ik mee omga.

Er zijn er ook genoeg(de meeste!!) die wel uit beleefdheid Nederlands tegen je gaan praten als ze merken dat fries niet je moeder taal is.

Maar gelukkig kan ik nu na 6 jaar bijna alles wel begrijpen, maar toch zal je uit mijn mond geen woord fries horen.
pi_56160413
Wat dogge al die holanders hjir fies te praten? 1.1 miljoen topics op fok wer je holansk kinneprate, en jim dogge et hjir
pi_56160492
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 19:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat dogge al die holanders hjir fies te praten? [afbeelding] 1.1 miljoen topics op fok wer je holansk kinneprate, en jim dogge et hjir [afbeelding] [afbeelding]
Ja...
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:15:53 #171
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_56161543
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 19:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat dogge al die holanders hjir fies te praten? 1.1 miljoen topics op fok wer je holansk kinneprate, en jim dogge et hjir
en dan wordt dit topic gesloten Verhuizen naar !!!
lekkere reclame op deze manier voor friesland.

krijg steeds meer begrip voor de liwwadder, die passen zich niet aan maar zijn voor mensen van buiten de provincie wel te verstaan!
Neerkomen wel!
pi_56161683
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 20:15 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

lekkere reclame op deze manier voor friesland.

krijg steeds meer begrip voor de liwwadder, die passen zich niet aan maar zijn voor mensen van buiten de provincie wel te verstaan!
Famke, stel do wolst ne Dutslan ferhuzje, en de iepenst op een DUTSK forum een HOLLANSK topic, hoe tinkst dan dat se oer dy tinke? En Dat is een terecht slotsje fan M. Der binne hjir elke wike wol een pear topics oer ferhuzjen nei een bepaalde streek... Sykje eerst efkes et topic oer dy streek op... En as dat een streek mei een eigen taal is, lear dan fergemie earst dy taal! Et is net sa dat we frywillig by nederlan binne kommen of sa hjer! Dat se us die taal troch de strot wolle douwe is buten Fryslân ok, mar thus wol ik myn EIGEN taal kinne prate!

En wer hawwe we reclme foar nedig? We hoewe die lju ut de ranested net, begryp dat no ris! Wy hawwe jim net nedig.. Jim hawwe us nedig!
pi_56161689
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 20:15 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

lekkere reclame op deze manier voor friesland. [afbeelding]

Lokkich gjin foaroardielen yn dat topic

En de helte wat dy DarkAngel dude dêr beswetst is ek net wier
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_56161909
Goendei,

Fryslân; eat is de moaiste stee/plak om yn libje, al ik jyns fraach???????

dei,
F-Liss
Groetjes van Liss
pi_56162203
glêd is het net, mar ik ferhoping dit jyns mij wolle tsjinje?
Groetjes van Liss
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')