quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:41 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Wah voor kleur tractor hedde gij?
Dat is geen Fries, hoor..quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:41 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Wah voor kleur tractor hedde gij?
Ga slapen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:03 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Dat is geen Fries, hoor..
Tsjonge jonge, moet ik alles dan weer vertalen ofzo?
Wat foar kleur trekker ha jo?
Westeinde is wel een redelijke wijk waar je kan wonen, staan wel leuke huizen. Het straalt alleen niet gezelligheid af. Denk wel dat je minimaal 15 minuten moet fietsen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:53 schreef F-liss het volgende:
Dank je DTB, goede info.
Wat is voor kinderen een leuke buurt om op te groeien (en evengoed < 15 min fietsen van het centrum) ?
Dat is ook niet zo moeilijk. Nieuwegein is ook niet leuk om te wonen. Erg verpauperd allemaal. En letterlijk niks te doen. Overigens zijn de mensen in de dorpen van Friesland wel aardig. Wordt ook altijd gedag gezegd in de bus (op 1 na).quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:01 schreef dynamiet het volgende:
Je wilt zeker weten niet in een dorp? want ik als niet Fries had het toch zeker toen ik nog wat jonger was super naar mijn zin in Friesland, al kwam ik uit Nieuwengein.
huizum west en de muziek-, transvaal- en vogelwijk zijn mooie wijken met een relaxte mentaliteit.quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:53 schreef F-liss het volgende:
Dank je DTB, goede info.
Wat is voor kinderen een leuke buurt om op te groeien (en evengoed < 15 min fietsen van het centrum) ?
Ja inderdaad, muziek-, transvaal- en vogelwijk dat is wel leuke buurt. Maar volgens mij zijn het ook wel redelijke dure huizen die daar staan. Tenminstens zo lijkt het. Aldlan en camminghaburen zijn overigens wel ver vind ik. Vond het altijd minder als ik daar heen moet fietsen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:21 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
huizum west en de muziek-, transvaal- en vogelwijk zijn mooie wijken met een relaxte mentaliteit.
in de muziekwijk heb je veel jaren 40 bouw, van die echte arbeiderswoningen, niet groot wel gezellig met scholen vlakbij. in beide wijken heb je ook een supermarkt zitten. parkeren van je auto is in huizum west gratis voor de deur. in de muziek-, transvaal- en vogelwijk is er recentelijk een deel blauwe zone geworden waardoor je een parkeervergunning nodig hebt m.u.v. wanneer je eigen parkeerterrein hebt. eigen parkeerterrein is redelijk uitzonderlijk in deze wijken.
allebeide wijken pak em beet 15 min. lopen naar het centrum.
wat verder weg van het centrum heb je aldlan en camminghaburen. beide wijken liggen aan de verkeerde kant van de stadsring maar zijn wel ruimer van opzet. waarbij met name aldlan nog wel van die typische jaren 70 bouw heeft wat er eerlijk gezegd niet uitziet.
op deze link heb je alle wijken van leeuwarden in 1 oogopslag.
http://www.leeuwarden.nl/live/wijkenendorpen/wijkenendorpen.pag
overigens is het wel zo dat grote delen van de zogenaamde probleemwijken op dit moment meer lijken op een bouwput dan een woonwijk. de ergste straten zijn gesloopt en vervangen door nieuwbouw.
hierdoor zie je wel een verandering van de buurt. er zijn nog wel typische studentenflats/pauperflats waar je dood niet gevonden wilt worden.
muziekwijk valt wel mee, daar staan veel van die jaren 40 arbeiders woningen en die zijn nog redelijk betaalbaar. als je rondom de spanjaardslaan kijkt dan wordt het wel wat duurder alhoewel het ook daar -als je goed zoekt- wel mee kan vallen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:27 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ja inderdaad, muziek-, transvaal- en vogelwijk dat is wel leuke buurt. Maar volgens mij zijn het ook wel redelijke dure huizen die daar staan. Tenminstens zo lijkt het. Aldlan en camminghaburen zijn overigens wel ver vind ik. Vond het altijd minder als ik daar heen moet fietsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |