Niets mis met een beetje struisvogelgedrag op zijn tijd.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:02 schreef conleche het volgende:
Ik moet morgen wel weer eens op de weegschaal gaan staan, want ik begin weer struisvogelgedrag te vertonen.
Hoe lang heb je niet gelopen?quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:22 schreef freecell het volgende:
Zo
Ik zit aan de koffie en ga straks evan naar het uitzendbureau en boodschappen doen. Na de boodschappen eens kijken of ik nog conditie heb en mar eens weer hardlopen!
Yep, daar laten we het ook bijquote:Op woensdag 2 januari 2008 11:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik vind die van Chicolate mooi, anders heeft ze al die moeite voor niks gewaan
Hmmm, ik heb sinds de bof maar 1 keer weer gelopen, de laatste maand dus eigenlijk maar 1 keer. Toen kwam ik er achter dat ik daar nog niet fit genoeg weer voor was, dus na 20 minuutjes weer afgehaakt. Ik ga ook een paar lesjes terug in het schema. Ga een half uurtje rennen oid denk ikquote:Op woensdag 2 januari 2008 11:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe lang heb je niet gelopen?
Ik ongeveer een maand niet en ik ga een klein stapje terug in het schema. Vanavond 10 minuten achtereen proberen, dan 2 x 8 en dan 1 x 12 (2 x 8 was het laatste wat ik gedaan heb). Nog een paar lessen en ik loop 20 minuten achtereen.
Kom op, het is heerlijk juist nu met dat winterzonnetje! Of is er bij jullie nog mist?quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Hmmm, ik heb sinds de bof maar 1 keer weer gelopen, de laatste maand dus eigenlijk maar 1 keer. Toen kwam ik er achter dat ik daar nog niet fit genoeg weer voor was, dus na 20 minuutjes weer afgehaakt. Ik ga ook een paar lesjes terug in het schema. Ga een half uurtje rennen oid denk ik
Intussen heb ik wel thuis regelmatig rek-en-strek oefeningen gedaan en dergelijke
Ik moet mezelf echt weer aan het hardlopen DUWEN! ik heb echt zo verschrikkelijk geen zinHet is koud en naar buiten
![]()
Nuja, komt vast wel goed als ik eenmaal mijn hardloopkleren weer aan heb enzo.
Zon? Waar?quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:47 schreef conleche het volgende:
[..]
Kom op, het is heerlijk juist nu met dat winterzonnetje! Of is er bij jullie nog mist?
Ik loop de laatste tijd ook steeds maar tussen de 30 en 40 minuten. Terwijl ik al een keer 55 minuten achtereen heb gelopen. Maar ik vind dat prima eigenlijk. Ik weet niet of ik wel meer wil lopen dan 40 minuten. Misschien als ik in Belgie ben, want dan kan ik niet ook naar de sportschool. Vandaag niet hardlopen, maar wel een lesje bodyshape.
Hier schijnt de zon en het is strakblauw en toen ik net de hond uitliet merkte ik echt dat het weer lente wordt, want hoewel het berekoud was, voelde ik toch al dat de zon warmte afgafquote:Op woensdag 2 januari 2008 11:51 schreef freecell het volgende:
Ik vind deze ook wel leukLekker houden!
[..]
Zon? Waar?
Mistig is het ook niet, een beetje heiïg en erg koud, dat wel!
Ik heb er ook moeite mee. Heb alles wat over was van de feestdagen in de vriezr gegooid, dan kom ik er ook niet meer aan. Ik ga zo naar de supermarkt en ga allerlei gezonde en lekkere dingen halen als; ananas, Japanse wokgroenten, nog zo'n emmer van die chinese tomatensoep. (diepvries afdeling, wel zoet, maar weinig calorieen), mandarijntjes, zoete paprika, dat soort stuff! Iedere x als ik dan lekkere trek krijg neem ik dan tenminste iets gezonds.quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:28 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb zo'n moeite om m'n normale eetpatroon weer op te pakken. Heb afgelopen week zelden ontbeten (vaak ontbijt en lunch ineen), nu eet ik een appel en heb net een beker chocomelk met slagroom gehad. Ik zal toch even moeten lunchen, anders trek ik het hardlopen miss niet straks.
*staat op.quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:58 schreef Heavenlyblue het volgende:
Sneeuwt het in Groningen!Wat leuk, Viking
![]()
Nou, ik vind het anders fijn om te lezen dat Cinnamongirl er in elk geval een niet al te spartaans eetpatroon op na lijkt te houden.quote:
Als je zorgt dat je gewone maaltijden nóg lekkerder en bevredigender zijn (eet toetjes!quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:27 schreef cinnamongirl het volgende:
En geen snoep/koek/sultana/taart en dergelijke. Dat wordt zó moeilijk. Ik snaai eigenlijk elke dag wel.
Het hoeft ook niet snel te gaan, dit keer. 'Raar' gaan doen qua eetpatroon hou ik niet vol en weinig eten ook niet. Van het eten dat ik net omschreef, zonder tussendoortjes, val ik zeker af!quote:
Klopt, het moet vooral lékker blijven. Groenten inderdaad, dat is ook een goeie.quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:31 schreef minilotje het volgende:
[..]
Als je zorgt dat je gewone maaltijden nóg lekkerder en bevredigender zijn (eet toetjes!), dan is het misschien wel gemakkelijker om niet te snaaien.
Ik grijp echt niet 's avonds naar een Mars ofzo als ik een kaneelappeltje uit de oven met een bolletje vanilleijs als dessert op heb.
En groenten. Groenten, groenten, groenten, zoveeeeeeeel als je kunt en zo lekker als je ze maken kunt. Vult hartstikke goed op.
Nou ja, voor mij werkt het zo dat ik mezelf heb aangewend om écht werk te maken van mijn eten, waardoor mijn zin in tussendoortjes automatisch verdwijnt (met uitzondering van de maand December.quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:38 schreef freecell het volgende:
maar...
Als je normaal geen enorm calorierijk toetje eet en wél een mars....
En je eet nu geen mars, maar wél dat toetje....
Wat schiet je er dan mee op?
Oew! Dat klinkt lekker!quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:31 schreef minilotje het volgende:
[..]
Als je zorgt dat je gewone maaltijden nóg lekkerder en bevredigender zijn (eet toetjes!), dan is het misschien wel gemakkelijker om niet te snaaien.
Ik grijp echt niet 's avonds naar een Mars ofzo als ik een kaneelappeltje uit de oven met een bolletje vanilleijs als dessert op heb.
En groenten. Groenten, groenten, groenten, zoveeeeeeeel als je kunt en zo lekker als je ze maken kunt. Vult hartstikke goed op.
Ha, vertel dat maar eens aan mijn moeder. Die oreerde zojuist aan de telefoon vol enthousiasme over haar eerste voorzichtige stappen in de wondere wereld van Sonja Bakker.quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:50 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Jullie houden er goede methodes op na Minilotje en cinnamongirl!
Mijn maag begint spontaan de rammelen bij het lezen van haar naam. Welk een trieste karigheid!! Als ik haar dieet volg, ben ik met een maand denk ik wel 5 kilo kwijt. Maar daarna vliegt het er meteen weer aan vrees ik, want ik eet dan alles wat los en vast zit. Nee, geen 1000 kcal dieet voor mij.quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:52 schreef minilotje het volgende:
[..]
Ha, vertel dat maar eens aan mijn moeder. Die oreerde zojuist aan de telefoon vol enthousiasme over haar eerste voorzichtige stappen in de wondere wereld van Sonja Bakker.
Owja, het geweldige Sonja Bakker Crash Dieet! Met echte hollandse pot!quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:52 schreef minilotje het volgende:
[..]
Ha, vertel dat maar eens aan mijn moeder. Die oreerde zojuist aan de telefoon vol enthousiasme over haar eerste voorzichtige stappen in de wondere wereld van Sonja Bakker.
Ik had het er nog over met een tante tijdens de kerstdagen; zij en haar man zijn enorm enthousiast over Sonja Bakker, en konden niet helemaal begrijpen waarom ik intens ongelukkig zou worden van het volgen van die weekmenu's. "Maar je mag hartstikke lekker en gevariëerd eten, hoor!".quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:11 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Mijn maag begint spontaan de rammelen bij het lezen van haar naam. Welk een trieste karigheid!!
Je verwoordt helemaal hoe ik over Sonja Bakker denkquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:15 schreef minilotje het volgende:
Ik geloof ook best dat er genoeg mensen zijn die al minstens twintig jaar elke avond stuurs in hun glazige aardappelen en doodgekookte groenten zitten te prikken, waarvoor het dieet van Sonja Bakker een haast exotische ervaring is.
Maar als je gewend bent aan goed en puur en écht eten dan is het droefenis troef. Ik zou zo niet kunnen eten. Ik zou elke avond moeten huilen.
Wow, wat een lekker ding! (en dat zeg ik als lesboquote:Op woensdag 2 januari 2008 23:35 schreef Miss_S het volgende:
omdat er een tijdje geleden gevraagd werd naar foto's van mij en mijn vriendje
hier 2 foto's van oud & nieuw
http://i122.photobucket.com/albums/o277/Taluma/oudnieuw.jpg
http://i122.photobucket.com/albums/o277/Taluma/oudnieuw1.jpg
hij is 21, iets meer dan een jaar ouder dan ik benquote:Op woensdag 2 januari 2008 23:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wow, wat een lekker ding! (en dat zeg ik als lesbo). Heb je goed gedaan, Sas. Je straalt trouwens
. Ik kan zien dat je verliefd bent
.
Hij ziet er trouwens wel veel ouder uit dan jij. Hoe oud is 'ie eigenlijk?
Heb ik een goede smaak qua vrouwen dan?quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
hij is 21, iets meer dan een jaar ouder dan ik ben
gelukkig ziet hij er niet zo jong uit nee
en je hebt dus niet alleen een goede smaak als het om vrouwen gaat
als ik je soms hoor praten over vrouwen dan heb je zeker daarin ookeen goede smaakquote:Op woensdag 2 januari 2008 23:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heb ik een goede smaak qua vrouwen dan?.
Hij ziet er idd uit alsof hij 25 is. Maar echt een kanjer, hoor. Volgens mij zit jij nu te glunderen achter je laptop
.
Ghe, bij mij thuis was het juist een vreetwalhalla vol koekjes, chocola, chips en snoep in ieder kastje. Nu ik uit huis ben (toch al bijna een jaar) loop ik nog steeds af en toe uit gewoonte de kasten na, terwijl ik weet dat ik niets lekkers in huis heb (normaalgesproken dan, december en kerstpakketten zijn evil).quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:08 schreef Cyclonist het volgende:
Nou, gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik heb weer eens een mooi voornemen, slank de lente in! Dus ik dacht, hier kan ik vast wel lotgenoten vindenIk weet alleen niet zogoed waar ik moet beginnen. Ik eet gezond - woon nog thuis, dat verklaard een hoop - alleen sport niet (veel). Waar halen jullie nu de meeste 'winst' mee? Beter gaan letten op je eetgedrag of meer gaan sporten? Natuurlijk is een combinatie van beiden het beste, maar voor het laatste heb ik helaas maar een paar uur de tijd per week. Ik heb me voorgenomen te gaan hardlopen en vaker te mountainbiken.. man - 1.97m - 88 kilo
quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:11 schreef Maeghan het volgende:
Nu ik uit huis ben (toch al bijna een jaar) loop ik nog steeds af en toe uit gewoonte de kasten na, terwijl ik weet dat ik niets lekkers in huis heb (normaalgesproken dan, december en kerstpakketten zijn evil).
Welkom terug in het zwart!quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:01 schreef Dizer het volgende:
Oei, ben uit de lijsten gegeooid... hehe.
Ja sorry dat ik even niet meer kwam, maar had even geen tijd meer voor FOK. Hoop bagger en leuke dingen op prive gebied. Waardoor ik zelfs niet meer blauw ben hier op FOK.
Hoe gaat het hier?
Ik was heel mooi op 82 kilo gekomen, totdat ik ziek werd en alleen vloeibaar voedsel mog eten, dus dan maar naar de 79 gezakt. Op een niet leuke manier
.
dankjewelquote:Op donderdag 3 januari 2008 11:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen (nog net ja)
Miss_s leuk vriendje heb je hoor en ik zou hem idd ook echt ouder schatten dan mezelf (21 dus).
het is ook beter om meer verdeelt over de dag tenquote:Op donderdag 3 januari 2008 11:54 schreef conleche het volgende:
Gisteren gegeten:
10h00-Ontbijt: 1 snee geroosterd volkoren brood met filet americain en sjalotjes
13h00-Lunch: 1 snee geroosterd volkoren brood besmeerd met zure light mayo, sambal badjak en belegd met cherrytomaatjes, sla en sjalotjes.
14h00-Tussendoor: klein glaasje verse jus d'orange
15h00-Tussendoor: kom Chinese tomaten soep met verse bosui en koriander
20h00-Tussendoor: 1 wodka met een klein bakje light chips
21h00-Diner: Zelfgemaakte balletjes van rundergehakt, stoomgroenten voor vlees en wild (AH) en gekookte aardappels.
23h00-Tussendoor: 100 gram verse ananas
1195 calorieen
Hoewel ik graag het principe van Minilotje zou volgen, zou het voor mij niet werken, maar 3 maaltijden op een dag. Ik heb ook niet altijd tijd om heel uitgebreid te koken en bovendien: sommige "kant en klaar" producten zoals gisteren die stoomgroenten vind ik gewoon best lekker. En aangezien ik veel meer 'eetmomenten' heb, kan ik me het niet permiteren al te vet te eten. Ik moet ook zeggen dat ik al te vet eten ook eigenlijk helemaal niet meer zo lekker vind. Van die hele zware kaas/room pastasauzen bv. ben ik al na een paar happen misselijk.
Ik wil graag ergens tussen de 80 a 82 blijven. Langdurig ziek zijn is niet mooi want heb ook al een maand niet gesport. Maar 79 is niet goed voor me.quote:Op donderdag 3 januari 2008 08:42 schreef freecell het volgende:
[..]
Welkom terug in het zwart!
Ondanks de manier waarop is het gewicht natuurlijk wel mooiProbeer je het nu zo te houden?
hij studeert informatica en werkt in een fotozaak (erg handig met mijn fotografie hobbyquote:Op donderdag 3 januari 2008 12:17 schreef conleche het volgende:
* conleche scrollt snel naar boven en bekijkt foto's Miss_S...
Hele leuke jongenWat doettie in het leven?
Ik houd wel van gewoon ongeroosterd brood, maar alleen als het supervers is, dus nog warm zeg maar en omdat dat maar zelden het geval is, rooster ik het bijna altijd.
Ik vind het eigenlijk wel heel weinig! Ik zou van mijn stok vallen als ik maar 2 boterhammen overdag zou kunnen eten. Om van jouw dag mijn ideale eetdag te maken zou ik er minimaal 2 belegde boterhammen aan toevoegen. Dat is dan zo'n 300 kcal extra en dan kom je op ongeveer 1500 kcal.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:54 schreef conleche het volgende:
Gisteren gegeten:
10h00-Ontbijt: 1 snee geroosterd volkoren brood met filet americain en sjalotjes
13h00-Lunch: 1 snee geroosterd volkoren brood besmeerd met zure light mayo, sambal badjak en belegd met cherrytomaatjes, sla en sjalotjes.
14h00-Tussendoor: klein glaasje verse jus d'orange
15h00-Tussendoor: kom Chinese tomaten soep met verse bosui en koriander
20h00-Tussendoor: 1 wodka met een klein bakje light chips
21h00-Diner: Zelfgemaakte balletjes van rundergehakt, stoomgroenten voor vlees en wild (AH) en gekookte aardappels.
23h00-Tussendoor: 100 gram verse ananas
1195 calorieen
Ramonquote:Op donderdag 3 januari 2008 12:22 schreef Viking84 het volgende:
En hoe heet 'ie Miss_S?.
Net 3 boterhammen gehad. Vanavond vegetarische pasta en om 16:30 weer hardlopen. Voor het eerst in een maand. Spannend.
Is ook veel beter hoor, als je stofwisseling gewoon lekker hard werkt moet je dat zeker zo houden! Met de leeftijd gaat je stofwisseling sowieso achteruit en dan komt er een moment dat je gewoon keihard aan gaat komen van de kleine extraatjes. Ik denk dat dat moment eerder komt wanneer je aan crashdieeten doet. Plus ik heb van een 1200 kcal dieet nog meer lichamelijke ongemakken ondervonden. Vind het raar dat al die mensen die aan sonja deden/doen daar niets van gemerkt hebben (misschien stopten ze het weg).quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:29 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel heel weinig! Ik zou van mijn stok vallen als ik maar 2 boterhammen overdag zou kunnen eten. Om van jouw dag mijn ideale eetdag te maken zou ik er minimaal 2 belegde boterhammen aan toevoegen. Dat is dan zo'n 300 kcal extra en dan kom je op ongeveer 1500 kcal.
welke ongemakken als ik vragen mag?quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:35 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Plus ik heb van een 1200 kcal dieet nog meer lichamelijke ongemakken ondervonden. Vind het raar dat al die mensen die aan sonja deden/doen daar niets van gemerkt hebben (misschien stopten ze het weg).
ik denk dat iedereen die echt op een dieet is daar wel ervaring mee heeftquote:Op donderdag 3 januari 2008 12:43 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ongemakken die ik kreeg van streng dieeten:
- mijn humeur (en dat lag echt niet alleen aan het plezier dat je kan hebben van lekker eten)
- veel meer willen slapen
- slechtere stoelgang --> echt vervelend
- slechter libido
- bleker (en ik ben al zo wit)
- ik word echt vervelend als ik HONGER heb, dus als ik te weinig dingen mee neem naar college is dat echt geen pretjesoms kreeg ik duizelingen
- orthostatische hypotensie in de ochtend
Ik at genoeg groente, fruit, zuivel en 4 brood per dag.
Ik kan me echt niet voorstellen dat ik zo uniek ben in deze dingen, dus ik vraag me af of er geen sonja-afvalligen zijn met soortgelijke klachten.
Dus na 2 maanden (waarin ik wel 8 kg was afgevallen) ging het (mede door de kerstdagen) vorig jaar toch een tandje hoger en daar voel ik me veel beter bij
Ik zit meestal ook wel zo'n 200 cal. hoger. Maar ik was tussen 15h00 en 20h00 m'n slaapkamer aan het verven en toen heb ik er niet aan gedacht om nog wat te eten. Vandaag heb ik al om 7 uur ontbeten met een beetje magere melk en fruit 'n fibre, want ik kon niet meer slapen en als ik dan wat eet krijg ik altijd weer slaap.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:29 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel heel weinig! Ik zou van mijn stok vallen als ik maar 2 boterhammen overdag zou kunnen eten. Om van jouw dag mijn ideale eetdag te maken zou ik er minimaal 2 belegde boterhammen aan toevoegen. Dat is dan zo'n 300 kcal extra en dan kom je op ongeveer 1500 kcal.
Dus jij ziet deze zaken niet als iets problematisch?quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik denk dat iedereen die echt op een dieet is daar wel ervaring mee heeft
Omdat ik dat lekker vind misschien?quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:09 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
waarom drinkt conleche elke dag vodka
Foei toch!quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:28 schreef conleche het volgende:
[..]
Omdat ik dat lekker vind misschien?
quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:36 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Okee maar dan ben je eigenlijk alcholafhankelijk aka alcoholist?
Uh nee, want ten eerste blijft het er bij eentje, behalve op feesten en partijen, dan mag ik ook graag een wijntje drinken of zelfs nog een wodka.quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:36 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Okee maar dan ben je eigenlijk alcholafhankelijk aka alcoholist?
Genieten is ook belangrijk. Soms is het beter om er gewoon afentoe aan toe te geven, dan hou je het lijnen ook langer vol. Ik hou ook wel van een wijntje en die laat ik dan ook niet staanquote:Op donderdag 3 januari 2008 14:33 schreef conleche het volgende:
[..]
Uh nee, want ten eerste blijft het er bij eentje, behalve op feesten en partijen, dan mag ik ook graag een wijntje drinken of zelfs nog een wodka.Ten tweede is het toch niet elke dag. Als zo'n fles op is, dan duurt het soms wel een week voordat ik een nieuwe ga halen. Dus ik zou mijzelve niet omschrijven als een alcoholiste. De laatste keer dat ik bijvoorbeeld lamlazarus was kan ik me al niet eens meer herinneren, dat moet ergens midden jaren '90 zijn geweest, toen ik ook nog weleens andere middelen tot mij nam...Maar dank u voor de bezorgdheid!
quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:01 schreef Dizer het volgende:
En Sylvana, gefeliciteerd met je verjaardag!!
quote:
Dank jullie welquote:Op donderdag 3 januari 2008 17:30 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Gefeliciteerd sylvana!
Last van de dingen die jij noemde heb ik eigenlijk niet, al zou ik dat laatste punt even moeten googelen om te weten wat het isquote:Op donderdag 3 januari 2008 17:30 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Gefeliciteerd sylvana!
En conleche: ik bedoelde het niet als een aanval hoor, alleen dat wanneer je een dieetvrij verleden hebt, je waarschijnlijk goed kan afvallen op 1500 kcal, en dat dan dan een betere keuze is.
Wel wilde ik nog weten of mensen hier echt die vervelende zaken die ik hierboven opgesomd heb, voor lief nemen, ik vind namelijk dat je dan niet erg lief bent voor jezelf en dat het dat ook niet echt waard is eigenlijk. Maar ik heb dan ook niet voor niets 'gelukkig' voor 'slank' in de titel gezet
Dank je welquote:Op donderdag 3 januari 2008 17:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Een heel fijne verjaardag Sylvana!
![]()
Maar ik eet dan ook wel véél, dus dan heb ik ook echt uren geen honger meer. Ik heb liever driemaals daags dikke pret met echte maaltijden dan dat ik 's morgens, 's middags en 's avonds minder eet en dan ook nog 'es rekening moet gaan houden met tussendoortjes. Ieder z'n voorkeur.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:54 schreef conleche het volgende:
Hoewel ik graag het principe van Minilotje zou volgen, zou het voor mij niet werken, maar 3 maaltijden op een dag.
nee, nog niet, vanavond pas als de visite er isquote:Op donderdag 3 januari 2008 17:49 schreef minilotje het volgende:
(En, lekker taart gegeten Sylvana?)
Ik ben een beetje jaloers dat jij met bovenstaande afvalt.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:49 schreef minilotje het volgende:
[..]
Maar ik eet dan ook wel véél, dus dan heb ik ook echt uren geen honger meer. Ik heb liever driemaals daags dikke pret met echte maaltijden dan dat ik 's morgens, 's middags en 's avonds minder eet en dan ook nog 'es rekening moet gaan houden met tussendoortjes. Ieder z'n voorkeur.
Vanmorgen ontbeten met een bord blanke vla, met daarin een beetje stroop, aardbeien en een grote schep AllBran-Plus.
Vanmiddag een volkoren stokbrood met veldsla, geitenkaas, peper en een lepel abrikozenjam, een banaan en twee appels.
Strakjes volkoren spaghetti met zelfgemaakte tomatensaus en spinazie, zelfgemaakte pesto en een heleboel feta. Als toetje doe ik mijn restantje blanke vla in klein bakjes met een laagje bruine suiker eroverheen. Even in de oven onder de grill en tadaa: crème brulée voor luie mensen.![]()
Verder niks gegeten en alleen water gedronken. (En keurig te vroeg uit de bus gestapt en het laatste stuk gewandeld)
Hoe denken jullie lijners trouwens over vruchtensap? Ik vind altijd zo gek om te horen dat mensen op dieet aan de vruchtensap gaan; net zoveel caloriëen en suiker als frisdrank, maar dan zonder de vezeltjes en het verzadigde gevoel van een écht stuk fruit.
(En, lekker taart gegeten Sylvana?)
Had ik ook hoor, ik de jaren dat ik nog wél lijnde. Als vrouw verbruik je minstens 2000 calorieën op een dag, en als je ook maar ietsjepietsje actiever bent dan een zak aardappelen gaat dat al snel omhoog.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:35 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Plus ik heb van een 1200 kcal dieet nog meer lichamelijke ongemakken ondervonden.
Nou, op zoveel calorieën zit ik niet eens hoor. Ik eet genoeg en gevarieerd maar ook weer geen idioot grote porties, en bij een normaal, gezond metabolisme heb je bovendien echt wel meer dan tweeduizend calorieën nodig om op gewicht te blijven.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:58 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik ben een beetje jaloers dat jij met bovenstaande afvalt.Als ik het even globaal uitreken dan eet je zo'n 2200 cal. per dag, das 200 méér dan gemiddeld als je niet op dieet bent! Maar als je daar mee afvalt zou ik het zeker zo blijven doen, maar alleen als ik jouw dagmenu léés word ik al dikker
![]()
Wat betreft het vruchtensap: ik neem weleens een klein glaasje verse jus, of in de zomer een fruitsmoothie, maar ik ben me ervan bewust dat je ook nog gewoon fruit ernaast moet eten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |