abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 januari 2008 @ 09:11:16 #241
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_56017086
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 14 januari 2008 @ 09:20:21 #242
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_56017182
En je punt is?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 14 januari 2008 @ 10:01:41 #243
52357 Lambiekje
pi_56017775
quote:
Op maandag 14 januari 2008 09:20 schreef ATuin-hek het volgende:
En je punt is?
Overheid dwangmatig school verplicht
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 14 januari 2008 @ 10:48:59 #244
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_56018649
quote:
Op maandag 14 januari 2008 10:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat vind je daar dan zo erg aan?
Onikaan ni ov dovah
pi_56030060
quote:
Op maandag 14 januari 2008 10:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Jongen, ga jij nou maar lekker van die uitkering genieten dan gaat de rest van Nederland gewoon lekker naar school zodat ze later kunnen werken. Pff, het is ook nooit goed voor sommige mensen. Ik durf te wedden dat jij hier ook had lopen zeiken als school volledig vrijblijvend was.

Notoire linkse azijnpissers.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 14 januari 2008 @ 19:37:56 #246
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56030835
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:06 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Notoire linkse azijnpissers.
Ignorante randslaafschapen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 14 januari 2008 @ 19:49:18 #247
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_56031132
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:37 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ignorante randslaafschapen.
Nou vertel. Waarmee zijn we dan geindoctrineerd? En wat weten we niet wat we zouden moeten weten?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 14 januari 2008 @ 20:04:23 #248
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56031570
Ik zal het samenvatten met een quote van bovenstaande simpele:
quote:
dan gaat de rest van Nederland gewoon lekker naar school zodat ze later kunnen werken.
Kan het nog onnadenkend rechtlijniger?

Wat eigenlijk letterlijk gezegd zou zijn;
quote:
dan gaat de rest van de nederlanders lekker naar de "hier leer je onderdeel zijn van het kapitalistisch systeem" zodat ze later "een radertje in de molen van dit kapitalistisch systeem kunnen zijn"
Ik snap je wel hoor, jij denkt natuurlijk dat school helemaal geen bedoeling heeft en dat het een "kansencentrum" is die eerlijke informatie "verstrekt" zodat mensen hun eigen "keuze" kunnen maken en hun "eigen leven" kunnen opbouwen.

totdat je het grote plaatje bekijkt.

Ik zal je een tip geven, voor deze keer.
Kijk de documantaire "the corporation" eens, mischien dat dat je een beetje inzicht geeft in wat er werkelijk aan de hand is in dit systeem.
pi_56031900
Is dat niet vermoeiend, overal slechte bedoelingen achter zoeken?

Kijk, ik ben het eens dat de mens vaak uit eigenbelang handelt. Maakt dat gelijk het gehele onderwijssysteem corrupt? Natuurlijk niet. Alleen, je wordt daar echter wel in een bepaald voorkeurslijf gestopt. Sommigen zullen zichzelf hierdoor beperken. De meesten zullen denk ik prima hun eigen weg kunnen vinden in onderwijsland.

Zoals ik al eerder aanstipte: onderwijs leert je ook creatief denken. Daar wordt hier comleet aan voorbij gegaan. Onderwijs wordt voorgesteld door mensen als Baajguardian en Lambiekje op zo'n simplistische, gefrustreerde en eenzijdige manier, dat ik me afvraag of zo zelf ooit verder dan hun veterdiploma zijn gekomen.

En "jij bent ook geïndoctrineerd"-oneliners mogen achterwege worden gehouden. Tel es tot tien, slik je medicijnen en ontspan. Stupide gedoe zeg
  maandag 14 januari 2008 @ 20:47:50 #250
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_56032832
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:04 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik zal het samenvatten met een quote van bovenstaande simpele:
[..]

Kan het nog onnadenkend rechtlijniger?

Wat eigenlijk letterlijk gezegd zou zijn;
Dat heb je mis. Je kan bijvoorbeeld ook prima naar China emigreren en daar aan het werk gaan, om maar eens wat te noemen.
quote:
Ik snap je wel hoor, jij denkt natuurlijk dat school helemaal geen bedoeling heeft en dat het een "kansencentrum" is die eerlijke informatie "verstrekt" zodat mensen hun eigen "keuze" kunnen maken en hun "eigen leven" kunnen opbouwen.
Dan vraag ik het nog maar een keer. Kan je een aantal voorbeelden geven van dingen die je op school verkeerd hebt geleerd? Dingen die natuurlijk buiten het "lies to children" concept vallen.
quote:
totdat je het grote plaatje bekijkt.

Kijk de documantaire "the corporation" eens, mischien dat dat je een beetje inzicht geeft in wat er werkelijk aan de hand is in dit systeem.
Het grote plaatje boeit geen moer als je stukje al niet klopt.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 14 januari 2008 @ 20:53:24 #251
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56032984
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:17 schreef Haushofer het volgende:
Is dat niet vermoeiend, overal slechte bedoelingen achter zaken zoekenvinden?
Soms wel, maar dan ga ik even met iets anders bezig, je kunt je natuurlijk wel kwaad gaan maken maar daar heb je allereerst jezelf mee. Dus ik wacht tot ik 100% at ease ben en dan deel ik het met mensen.
quote:
Kijk, ik ben het eens dat de mens vaak uit eigenbelang handelt. Maakt dat gelijk het gehele onderwijssysteem corrupt? Natuurlijk niet. Alleen, je wordt daar echter wel in een bepaald voorkeurslijf gestopt. Sommigen zullen zichzelf hierdoor beperken. De meesten zullen denk ik prima hun eigen weg kunnen vinden in onderwijsland.
Je hebt meerdere interpetaties, van diverse kanten bekeken. Hoemeer je een overview neemt, oftewel een helicopterview/worldview... dus dingen algemeen en op wereldschaal nagaat, dan pas zul je zien waar bepaalde dingen die eerst zo vanzelfsprekend en onschuldig lijken voor dienen.
Een koning laat geen soldaten trainen om het volk een kans te geven zich te sterken, maar om oorlog te voeren.
quote:
Zoals ik al eerder aanstipte: onderwijs leert je ook creatief denken. Daar wordt hier comleet aan voorbij gegaan. Onderwijs wordt voorgesteld door mensen als Baajguardian en Lambiekje op zo'n simplistische, gefrustreerde en eenzijdige manier, dat ik me afvraag of zo zelf ooit verder dan hun veterdiploma zijn gekomen.
Dan moet het een wonder zijn dat ik uberhaupt kan nadenken is het niet?
Ik ben godzijdank tijdens de 1e middelbare van school gegaan en heb daarna op vakinternaten en leefgroepen gezeten waar ik onder de mensen veel meer kennis heb opgedaan dan ik op een school ooit had kunnen krijgen, en het heeft mij imuun gemaakt voor hokjes en dogmatische denkstructuren.
Ik hoef nu niet aan de hand van aangeleerde constructies mijn gedachtes te formuleren, ik ben hier vrij in wat voor mij een veel groter creatief spectrum mogelijk maakt.
Onderwijs leert je helemaal niet creatief denken, onderwijs leert je geheugen trainen, creativiteit vormt zich enkel uit het zelf, anders is er weinig "creatiefs" aan. Je kunt stellen dat een kind geprikkeld wordt zich weerbaar op te stellen tegenover bepaalde suggesties en dat daarvanuit creatieve gedachten kunnen ontstaan, maar dat is helemaal niet iets waar je school voor nodig hebt.
quote:
En "jij bent ook geïndoctrineerd"-oneliners mogen achterwege worden gehouden. Tel es tot tien, slik je medicijnen en ontspan. Stupide gedoe zeg
Ik zal het dit keer laten je erop te wijzen wat je zelf nu weer voor doctrine gebruikt.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:05:50 #252
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56033325
Oh, voordat iemand het hier gaat roepen, nee ik heb geen vmbo gedaan.
Mijn cito gaf aan dat ik geschikt was voor Havo.
Maar ik heb vrijwillig mavo gedaan omdat ik dacht dat het mij makkelijker af zou gaan.
Het tegenovergestelde was waar, niet omdat ik het niet aankon.. maar omdat ik tussen jongeren zat die het niet aankonden en hun tijd opvulden met het pesten van een kereltje, en dat was ik dus.
Totdat ik een van de pesters (die het een geweldig idee vond mijn tas te jatten na een les en er luid lachend mee rond rende) hardhandig tegen de grond werkte en zn luchtpijp afkneep met een judo greep. (oi dat rijmt)
Toen werd het tijd voor een "school-praatgroep"
In die periode gingen mijn ouders ook scheiden waardoor ik nogal met criminele activiteiten bezig ging houden.. (ik kreeg nu eenmaal niet zovaak meer presentjes en we gingen amper naar leuke plekken toe met de familie, dus werd ik een notoire winkeldief, zo erg dat ik er op een gegeven moment mee ging pronken naar vrienden, dat ik weddenschappen afsloot tijdens het lopen door de stad dat ze wat mochten opnoemen en ik het binnen een minuut kon stelen.) Toen kwam ik in aanraking met het riag en daarna met de internaten, en zo is dat dus gegaan.
pi_56033417
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:04 schreef BaajGuardian het volgende:
Ohja, onderwijs is niet te vertrouwen maar een of andere vage docu moet je maar wel geloven

Haal je kop uit je reet en ruik de bloemetjes...
  maandag 14 januari 2008 @ 21:20:27 #254
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_56033732
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:05 schreef BaajGuardian het volgende:
Maar ik heb vrijwillig mavo gedaan omdat ik dacht dat het mij makkelijker af zou gaan.
Het tegenovergestelde was waar, niet omdat ik het niet aankon.. maar omdat ik tussen jongeren zat die het niet aankonden en hun tijd opvulden met het pesten van een kereltje, en dat was ik dus.
Totdat ik een van de pesters (die het een geweldig idee vond mijn tas te jatten na een les en er luid lachend mee rond rende) hardhandig tegen de grond werkte en zn luchtpijp afkneep met een judo greep. (oi dat rijmt)
In die periode gingen mijn ouders ook scheiden waardoor ik nogal met criminele activiteiten bezig ging houden.. (ik kreeg nu eenmaal niet zovaak meer presentjes en we gingen amper naar leuke plekken toe met de familie, dus werd ik een notoire winkeldief, zo erg dat ik er op een gegeven moment mee ging pronken naar vrienden, dat ik weddenschappen afsloot tijdens het lopen door de stad dat ze wat mochten opnoemen en ik het binnen een minuut kon stelen.) Toen kwam ik in aanraking met het riag en daarna met de internaten, en zo is dat dus gegaan.
psst
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vmbo

En als je zelf mocht kiezen, waar is de indoctrinatie dan gebleven?
Onikaan ni ov dovah
pi_56034383
quote:
Boehoe, denk je dat je de enige bent die een moeilijke jeugd heeft gehad? Heel lullig hoor, maar misschien moet je minder met je vingertjes naar anderen wijzen en zelf verantwoordelijkheid nemen voor je situatie.
pi_56034423
Hehe die Baajguardian is echt lachwekkend. Maar ik snap nu wel waarom je zo compleet gestoord denkt.

Baajguardian. (dem; Baajguardians)

Te lui om z'n handen uit de mouwen te steken en daarom maar een schooladvies lager ging zitten. Vervolgens werd hij gepest, waarschijnlijk vanwege overgewicht. Tot hij met een judogreep (lees: vlakke hand) de luchtpijp (lees: wang) van een van de pesters (de kleinste van de groep) dichtkneep. (lees: beroerde) Hij was zelfs een tijd bezig met criminele activiteiten! (Lees: Hij stal snoep van kleine kinderen.)

Tja, en nu heeft Baajguardian zijn school dus niet afgemaakt. En het is allemaal niet de schuld van hemzelf. Het is allemaal de schuld van de boze buitenwereld en van zijn ouders die in scheiding lagen. Wees nou eens een vent Baajguardian. Je bent een faler. Een keiharde faler.

Zie je niet in dat de meeste mensen gewoon brood op de plank willen hebben? Ze werken gewoon zodat ze lekker kunnen leven. De mensen die zeikerig gaan lopen doen en overal wat achter zoeken, zijn nooit mensen met een goede baan e.d. Het zijn altijd falers, in de volksmond ook wel krakerstuig genoemd.

Serieus, de scheiding van je ouders zal best een traumatiserende ervaring geweest zijn maar verdrink jezelf aub niet in zelfmedelijden. Er zijn duizenden kinderen die hetzelfde mee hebben gemaakt en wel goed terecht komen. Zelfde geldt voor kinderen die gepest worden. En dan heb ik het nog niet over mensen die gehandicapt zijn of kinderen die kanker krijgen. Ze zouden zo willen ruilen qua gezondheid maar wat doe je? Je vreet je vol en gaat i.p.v. havo maar vmbo doen. Shame on you! Je hebt gewoon geen ruggengraat en van zelfkritiek heb je ook al geen kaas gegeten. En zie nou wat er van je geworden is...

Je ouders zullen zich wel kapot schamen voor je.

P.s. Niet voor een trein springen, okay? Haal gewoon het lood uit je schoenen en maak een frisse start. Niet zeuren maar werken.
  maandag 14 januari 2008 @ 22:19:43 #257
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56035440
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hehe die Baajguardian is echt lachwekkend. Maar ik snap nu wel waarom je zo compleet gestoord denkt.

Te lui om z'n handen uit de mouwen te steken en daarom maar een schooladvies lager ging zitten. Vervolgens werd hij gepest, waarschijnlijk vanwege overgewicht.
dat is een goeie, ik was zo slank als een lat man !!!
quote:
Tot hij met een judogreep (lees: vlakke hand) de luchtpijp (lees: wang) van een van de pesters (de kleinste van de groep) dichtkneep. (lees: beroerde)
quote:
Hij was zelfs een tijd bezig met criminele activiteiten! (Lees: Hij stal snoep van kleine kinderen.)
Nee lees winkeldiefstal, dag in dag uit met de zakken vol en de buit verstopte ik bij het meer van een verzorginshuis voor bejaarden.
quote:
Tja, en nu heeft Baajguardian zijn school dus niet afgemaakt. En het is allemaal niet de schuld van hemzelf. Het is allemaal de schuld van de boze buitenwereld en van zijn ouders die in scheiding lagen. Wees nou eens een vent Baajguardian. Je bent een faler. Een keiharde faler.
Gast, wat een gelul
quote:
Zie je niet in dat de meeste mensen gewoon brood op de plank willen hebben? Ze werken gewoon zodat ze lekker kunnen leven. De mensen die zeikerig gaan lopen doen en overal wat achter zoeken, zijn nooit mensen met een goede baan e.d. Het zijn altijd falers, in de volksmond ook wel krakerstuig genoemd.
Ja, laat inderdaad maar zitten, ik kan het je nog zo duidelijk uitleggen maar je wilt het gewoon niet begrijpen.
quote:
Serieus, de scheiding van je ouders zal best een traumatiserende ervaring geweest zijn maar verdrink jezelf aub niet in zelfmedelijden. Er zijn duizenden kinderen die hetzelfde mee hebben gemaakt en wel goed terecht komen. Zelfde geldt voor kinderen die gepest worden. En dan heb ik het nog niet over mensen die gehandicapt zijn of kinderen die kanker krijgen. Ze zouden zo willen ruilen qua gezondheid maar wat doe je? Je vreet je vol en gaat i.p.v. havo maar vmbo doen. Shame on you! Je hebt gewoon geen ruggengraat en van zelfkritiek heb je ook al geen kaas gegeten. En zie nou wat er van je geworden is...
ik vreet me vol? ik eet alleen fruit en voedsel met gezonde voedingswaardes, ik ben wel de meest dwangmatige "op de verpakking kijk" whore van nederland geloof ik , en ik drink ook niet nee.
quote:
mijn moeder en broertje zijn trots op het feit dat ik niet zo tyfus achterlijk ben als figuren waar jij deel van uitmaakt
quote:
P.s. Niet voor een trein springen, okay? Haal gewoon het lood uit je schoenen en maak een frisse start. Niet zeuren maar werken.
... wordt komiek ofzo...
  maandag 14 januari 2008 @ 22:22:21 #258
52357 Lambiekje
pi_56035522
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:45 schreef SuperHarregarre het volgende:

Te lui om z'n handen uit de mouwen te steken en daarom maar een schooladvies lager ging zitten. Vervolgens werd hij gepest, waarschijnlijk vanwege overgewicht. Tot hij met een judogreep (lees: vlakke hand) de luchtpijp (lees: wang) van een van de pesters (de kleinste van de groep) dichtkneep. (lees: beroerde) Hij was zelfs een tijd bezig met criminele activiteiten! (Lees: Hij stal snoep van kleine kinderen.)

Bill Gates is ook een drop out. En Steven Spielberg heeft ook pas vorig jaar zijn filmstudie afgemaakt dus het zegt helemaal NIETS.
quote:
Wie is toch die man die het vlees komt snijden op zondag. En zo erg is ons systeem dus.
zie jy niet in dat het dus compleet afhankelijk is van het systeem. Zaken in natura afhandelen is NIET mogelijk. Dan heeft namelijk de overheid er geen vat op. Dus moet alles met dat stomme geld. Waarom zouden we moeten werken? Je eigen fruitboompjes koeien en schapen en weet ik veel. Je mag niet zelf voor zienend zijn. We worden gedwongen tot afname van het systeem.
quote:
Serieus, de scheiding van je ouders zal best een traumatiserende ervaring geweest zijn maar verdrink jezelf aub niet in zelfmedelijden. Er zijn duizenden kinderen die hetzelfde mee hebben gemaakt en wel goed terecht komen.
Dat zijn vast vaders van gezinnen waar de vader uit eindelijk op 40+ leeftijd iedereen op bizarre wijze vermoord.
quote:
Zelfde geldt voor kinderen die gepest worden. En dan heb ik het nog niet over mensen die gehandicapt zijn of kinderen die kanker krijgen. Ze zouden zo willen ruilen qua gezondheid maar wat doe je? Je vreet je vol en gaat i.p.v. havo maar vmbo doen. Shame on you! Je hebt gewoon geen ruggengraat en van zelfkritiek heb je ook al geen kaas gegeten. En zie nou wat er van je geworden is...
quote:
Ik zou me KAPOT schamen als je een manager van een bedrijf bent, die door gruwelijk onkunde bedrijven om zeep helpt en daarvoor nog gigantische goudenhandrukken krijgen ook. Of directeuren die zeggen dat het slecht gaat met de economie maar wel 40% meer verdienen. Of bedrijven die uit naam voor het geld complete natuur slopen of dieren afranzelen op wijze waar Hitler jaloers op zou zijn.

En hoe zit het dan bijv. met die gozer uit Groningen die cumlaude gymnasium heeft afgerond. Maar meneer wil buschaffeur worden. Dus het zegt helemaal niets wat voor IQ je hebt. Want om eerlijk te zijn ik vind het knap stom om busschaffeur te worden als je brains van Einstein hebt. Daar zou ik als ouder ook eerder voor schamen
quote:
Tjee dit is wel erg gemakkelijk. Vind je dit nu volwassen reageren op iemand die even z'n hart wil luchten. Volgens mij ben jy z'n jongetje die het erg grappig vind om met andermans tas te gaan dansen.

Hoe komt het toch dat ik sterk het idee dat jy bij CWI loopt.
pi_56036343
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:19 schreef BaajGuardian het volgende:

dat is een goeie, ik was zo slank als een lat man !!!
Ah, zo'n dunne nerd.
quote:
Knap weerwoord.
quote:
Nee lees winkeldiefstal, dag in dag uit met de zakken vol en de buit verstopte ik bij het meer van een verzorginshuis voor bejaarden.
Weest trots op jezelf.
quote:
Gast, wat een gelul
De waarheid is hard.
quote:
Ja, laat inderdaad maar zitten, ik kan het je nog zo duidelijk uitleggen maar je wilt het gewoon niet begrijpen.
Try me.
quote:
ik vreet me vol? ik eet alleen fruit en voedsel met gezonde voedingswaardes, ik ben wel de meest dwangmatige "op de verpakking kijk" whore van nederland geloof ik , en ik drink ook niet nee.
Dat jij de grootste verpakkingskijkwhore van Nederland bent, kunnen we allemaal in je fobo zien.
quote:
mijn moeder en broertje zijn trots op het feit dat ik niet zo tyfus achterlijk ben als figuren waar jij deel van uitmaakt
Laat me raden? Je hebt ze niet meer gesproken sinds je in het internaat bent geflikkerd?
quote:
... wordt komiek ofzo...
Niet huilen.
  maandag 14 januari 2008 @ 22:49:49 #260
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_56036469
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Bill Gates is ook een drop out. En Steven Spielberg heeft ook pas vorig jaar zijn filmstudie afgemaakt dus het zegt helemaal NIETS.
Jij zegt hier ook helemaal niets Gates had iig nog de kop om in Harvard mee te doen.
quote:
Wie is toch die man die het vlees komt snijden op zondag. En zo erg is ons systeem dus.
zie jy niet in dat het dus compleet afhankelijk is van het systeem. Zaken in natura afhandelen is NIET mogelijk. Dan heeft namelijk de overheid er geen vat op. Dus moet alles met dat stomme geld. Waarom zouden we moeten werken? Je eigen fruitboompjes koeien en schapen en weet ik veel. Je mag niet zelf voor zienend zijn. We worden gedwongen tot afname van het systeem.
Hoezo zou dat niet mogen? Leef je uit als je dat zo geweldig vind.
quote:
Dat zijn vast vaders van gezinnen waar de vader uit eindelijk op 40+ leeftijd iedereen op bizarre wijze vermoord.
wtf?
quote:
Ik zou me KAPOT schamen als je een manager van een bedrijf bent, die door gruwelijk onkunde bedrijven om zeep helpt en daarvoor nog gigantische goudenhandrukken krijgen ook. Of directeuren die zeggen dat het slecht gaat met de economie maar wel 40% meer verdienen. Of bedrijven die uit naam voor het geld complete natuur slopen of dieren afranzelen op wijze waar Hitler jaloers op zou zijn.
Wat heeft dat met onderwijs en indoctrinatie te maken?
quote:
En hoe zit het dan bijv. met die gozer uit Groningen die cumlaude gymnasium heeft afgerond. Maar meneer wil buschaffeur worden. Dus het zegt helemaal niets wat voor IQ je hebt. Want om eerlijk te zijn ik vind het knap stom om busschaffeur te worden als je brains van Einstein hebt. Daar zou ik als ouder ook eerder voor schamen
Wat is daar nou weer mis mee? Dat zou je toch geweldig moeten vinden? Iemand die zich niets aantrekt van perstatiedrang en gewoon doet waar hij zin in heeft (of een passie voor heeft).
quote:
Tjee dit is wel erg gemakkelijk. Vind je dit nu volwassen reageren op iemand die even z'n hart wil luchten. Volgens mij ben jy z'n jongetje die het erg grappig vind om met andermans tas te gaan dansen.
Om even je hart te luchten is dit nou niet echt het juiste forum he.
Onikaan ni ov dovah
pi_56036555
quote:
Zodra Baajguardian miljardair is, neem ik m'n woorden terug.
quote:
En je hebt er nooit over nagedacht dat het misschien lastig is om drie schapen in je portemonnee te doen?
quote:
Wat zou het makkelijk zijn als wetenschappelijk onderzoek op jouw manier gedaan zou worden. Voortaan zullen conclusie deze vorm hebben: "Dat zijn vast ... blabla."
quote:
We hebben 'm! De eerste Hitler van deze pagina.
quote:
Tja, het kan natuurlijk zijn dat hij autistisch is. Maar goed, eeuwig zonde natuurlijk.
quote:
Je hart luchten doe je maar bij Dr. Phil. We zijn hier het fucking RIAGG niet.
quote:
Hoe komt het toch dat ik sterk het idee dat jy bij CWI loopt.
Omdat je er geen verstand van hebt?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 07:10:40 #262
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56040960
Superharregarre krijgt vast vaak klappen in het dagelijks leven, ik kan geen andere reden bedenken dat meneer zo'n internetheld is, dus voor mij is de discussie met hem af.
pi_56041613
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:53 schreef BaajGuardian het volgende:

Ik ben godzijdank tijdens de 1e middelbare van school gegaan en heb daarna op vakinternaten en leefgroepen gezeten waar ik onder de mensen veel meer kennis heb opgedaan dan ik op een school ooit had kunnen krijgen...
[..]
Jij weet er wel een positieve zwengel aan te geven, dat moet ik je toegeven Je loopt wel graag te pochen met je zogenaamde "mensenkennis" en"wereldwijsheid", waarom kom je op internet dan vaak over als een wereldvreemde en -schuwe ongenuanceerde idioot?
quote:
Ik zal het dit keer laten je erop te wijzen wat je zelf nu weer voor doctrine gebruikt.
Gelukkig maar
pi_56045884
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 07:10 schreef BaajGuardian het volgende:
Superharregarre krijgt vast vaak klappen in het dagelijks leven, ik kan geen andere reden bedenken dat meneer zo'n internetheld is, dus voor mij is de discussie met hem af.
Uitgeluld?
pi_56048607
quote:

Dat meen je toch niet serieus hoop ik?
pi_56048648
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 07:10 schreef BaajGuardian het volgende:
De logica

Verder zijn jouw topics meestal wel interessant. Komen de meest aparte denkwijzes voorbij.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:57:12 #267
52357 Lambiekje
pi_56050326
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 14:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat meen je toch niet serieus hoop ik?
Nee.

Maar je hoort zo vaak dat ouders hun kinder niet geheel netjes opvoeden of hoe veel vaders zich vergrijpen aan hun dochter. Mijn mams werkt bij justitie en daar komen aan de lopende band dossiers voorbij waar vaders, opas en ooms maar niet van de puber kunnen afblijven. Dus ergens moet de verkniptheid vandaan komen. En het blijkt gros van de zaken blijkt er perikellen geweest te zijn tijdens de jeugd....
pi_56056131
quote:
Ja, dat klinkt inderdaad als iemand die het onderwijs door en door kent.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_56056473
quote:

[..]

Bill Gates is ook een drop out.
Zou je denken?
quote:
Gates excelled in elementary school, particularly in mathematics and the sciences. At thirteen he enrolled in the Lakeside School, Seattle's most exclusive preparatory school. When he was in the eighth grade, the school mothers used proceeds from Lakeside's rummage sale to buy an ASR-33 teletype terminal and a block of computer time on a General Electric computer.[13] Gates took an interest in programming the GE system in BASIC and was excused from math classes to pursue his interest. After the Mothers Club donation was exhausted he and other students sought time on other systems, including DEC PDP minicomputers. One of these systems was a PDP-10 belonging to Computer Center Corporation, which banned the Lakeside students for the summer after it caught them exploiting bugs in the operating system to obtain free computer time.

At the end of the ban, the Lakeside students (Gates, Paul Allen, Ric Weiland, and Kent Evans) offered to find bugs in CCC's software in exchange for free computer time. Rather than use the system via teletype, Gates went to CCC's offices and studied source code for various programs that ran on the system, not only in BASIC but FORTRAN, LISP, and machine language as well. The arrangement with CCC continued until 1970, when it went out of business. The following year Information Sciences Inc. hired the Lakeside students to write a payroll program in COBOL, providing them not only computer time but royalties as well. At age 14, Gates also formed a venture with Allen, called Traf-O-Data, to make traffic counters based on the Intel 8008 processor. That first year he made $20,000; however, when his age was discovered, business slowed.[17][18]

As a youth, Bill Gates was active in the Boy Scouts of America where he achieved its second highest rank, Life Scout. According to a press inquiry, Bill Gates stated that he scored 1590 on his SATs.[19] He enrolled at Harvard College in the fall of 1973 intending to get a pre-law degree,[20] but did not have a definite study plan and eventually left without his degree.[21] While at Harvard, he met his future business partner, Steve Ballmer, whom he later appointed as CEO of Microsoft. At the same time, he co-authored and published a paper on algorithms with computer scientist Christos Papadimitriou.[22]
1590 op zijn SAT, en ingeschreven in Harvard, da's typisch een drop-out. Ok, die SATs da's dan een uitspraak van hemzelf, maar dat inschrijven in Harvard, dat moet te checken zijn. Harvard heeft 'ie dan wel verlaten, maar dat maakt hem nog niet tot een drop-out van het schoolsysteem, hoogstens van de uni (een vervolgopleiding).
Bron
quote:
En Steven Spielberg heeft ook pas vorig jaar zijn filmstudie afgemaakt
Ook een filmstudie is een hogere opleiding. Spielberg heeft wel High school gevolgd:
quote:
At Arcadia High School in Phoenix, Arizona, in 1963, the then 16-year-old Spielberg wrote and directed his first independent movie, a 140-minute science fiction adventure called Firelight (which would later inspire Close Encounters). The movie, which had a budget of US$400, was shown in his local movie theater and generated a profit of $100. A writer for the local Phoenix press wrote that he could expect great things to come.[citation needed]

After his parents divorced, he moved to California with his father. His three sisters and mother remained in Arizona, where he attended Passover seders at the home of Zalman and Pearl Segal on an annual basis. He graduated from Saratoga High School in Saratoga, California, in 1965, which he called the "worst experience" of his life and "hell on Earth".[cite this quote] It was during this time Spielberg attained the rank of Eagle Scout.
Bron
Ook hier geldt dus weer: wel de basisopleiding gevolgd, niet de vervolgopleiding.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 23:04:55 #270
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_56143385
Basisschool is goed voor, het woord basis zegt het al, voor de basisbegrippen van taal, rekenen enz.
Dit is iets dat een mens gewoon nodig heeft voor z'n eigen ontwikkeling, daar is dus niets mis mee.
Het probleem zit um vaker in de vervog opleidingen.
Eigelijk zou je daar bepaalde inzichten van de leerlingen in het leven moeten opwekken, het probleem hier is dat ze de leerling specifiek laten kiezen voor een bepaalde richting en dat gaat gepaard met beperkingen in alle andere mooie inzichten die het leven biedt.
But he.........it's all part of the game !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
  vrijdag 18 januari 2008 @ 23:10:44 #271
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56143497
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:04 schreef Moondreamer het volgende:
Basisschool is goed voor, het woord basis zegt het al, voor de basisbegrippen van taal, rekenen enz.
Dit is iets dat een mens gewoon nodig heeft voor z'n eigen ontwikkeling, daar is dus niets mis mee.
Eigelijk zou je daar bepaalde inzichten van de leerlingen in het leven moeten opwekken, het probleem hier is dat ze de leerling specifiek laten kiezen voor een bepaalde richting en dat gaat gepaard met beperkingen in alle andere mooie inzichten die het leven biedt.
Dat is niet waar. Als ik voor een technische opleiding kies krijg ik geen leraar 24 uur per dag om me heen om te controleren dat ik me absoluut niet met andere zaken bezig houd. Dat sommige mensen niet verder denken dan hun opleiding is de beperking van dat individu, niet van het schoolsysteem.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56143631
Precies. En aan mensen die niet gespecialiseerd zijn, heeft ook niemand wat.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 23:19:20 #273
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_56143737
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:04 schreef Moondreamer het volgende:
Tsja Voor dergelijke dingen zijn studies als Advanced Technologies bedacht. Paar jaar geleden begonnen en ondertussen heeft men nog steeds geen flauw idee waar die studenten nou terecht moeten komen. Ze krijgen van zoveel dingen een beetje dat ze van niets echt iets weten.
Onikaan ni ov dovah
pi_56161423
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Tsja Voor dergelijke dingen zijn studies als Advanced Technologies bedacht. Paar jaar geleden begonnen en ondertussen heeft men nog steeds geen flauw idee waar die studenten nou terecht moeten komen. Ze krijgen van zoveel dingen een beetje dat ze van niets echt iets weten.
Heb er nu al last van bij een studie als Economie & Bedrijfseconomie. Op het moment is het gewoon nog veel te algemeen. Ik weet nu wel van alles wat maar van niks alles. Volgend jaar wordt het al beter omdat je je dan verder kunt specialiseren maar op het moment is het echt een overgangsjaar. Je bent te oud voor sommige part-time baantjes en te licht voor 'het echte werk'. Specialisatie is gewoon ontzettend belangrijk en het helpt ook als je een van de beteren op jouw specifieke gebied bent.
  zondag 20 januari 2008 @ 18:52:40 #275
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_56183773
Tja, het blijft hobby !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
  zondag 20 januari 2008 @ 19:02:21 #276
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_56184011
Wat blijft hobby?
Onikaan ni ov dovah
pi_56199501
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:02 schreef ATuin-hek het volgende:
Wat blijft hobby?
Posten op fok.

pi_56202282
.....
Een anti-Zionist is geen anti-semiet!.
  donderdag 14 februari 2008 @ 09:21:23 #279
52357 Lambiekje
pi_56720968
quote:
'Overheid verwaarloosde onderwijs' DEN HAAG - Tot in het klaslokaal heeft de overheid zich bemoeid met de lessen. Ze verslofte echter het toezicht op de kwaliteit van het onderwijs. Daarmee heeft de overheid haar belangrijkste taak, het zeker stellen van deugdelijk onderwijs, de laatste twintig jaar ernstig verwaarloosd.

Bron
Bemoeizuchtig kutkabinet. Zij zijn schuldig aan de vertrutting van Nederland. Wie o wie is de schuldig aan het gebrekkig rekenen en schrijven.

rot toch eens een keer op. Christelijk ongein.

[ Bericht 17% gewijzigd door Lambiekje op 14-02-2008 09:27:09 ]
pi_56722100
Christelijk tuig zeg ik je! Maar aan de basis van het complot staan natuurlijk de Joden !
  zaterdag 8 maart 2008 @ 11:50:36 #281
52357 Lambiekje
pi_57240183
quote:
Afbraak Van Het Onderwijs - Deel 1
[...]
Het is geen geheim dat het onderwijssysteem in de westerse wereld onder de maat presteert . Leerlingen vertonen hiaten in elementaire kennis en vaardigheden. Niet alleen op universiteiten! Het begint al op basisscholen, het middelbare onderwijs, pabo’s en zelfs op lerarenopleidingen. Er worden verschillende oorzaken aangewezen: te grote klassen, te weinig geld, ondermaats onderwijzend personeel, et cetera. Maar dit zijn slechts afgeleide oorzaken. Zelfs als we deze problemen oplossen, wordt de kwaliteit van het onderwijs niet beter. Waarom niet? Omdat dat nooit de bedoeling was. Sinds de Illuminati de macht in handen hebben gekregen, zijn ze bezig geweest met het promoten van een nieuw soort onderwijs met een nieuwe missie (die met onderwijs niets te maken heeft). Onze machtselite is bezig het intellectuele vermogen van miljoenen kinderen systematisch te vernietigen om ze klaar te stomen voor de Nieuwe Wereldorde!

[..]
Een goed voorbeeld van Hegeliaanse dialectiek werd gegeven door T.H. Bell toen hij de Amerikaanse minister van Onderwijs was: “We moeten een crisis veroorzaken om een consensus voor verandering teweeg te brengen.”
De Illuminati gebruiken altijd een opzettelijk veroorzaakte ‘crisis’ in het onderwijs om hun ‘agenda’ te promoten door radicale hervormingen voor te stellen die aan het publiek worden verkocht als oplossing voor de problemen, zonder het ooit daadwerkelijk te zijn. De nieuwe hervormingen scheppen slechts de voorwaarden voor de volgende crisis, die vervolgens weer als excuus dient voor verdergaande hervormingen. Hier wordt dialectiek in praktijk gebracht, een proces dat onze gedragsbeïnvloeders inmiddels tot in de puntjes beheersen.

Het westerse onderwijssysteem is zonder ophouden blootgesteld aan dit dialectische proces, onder het mom van ‘het bereiken van een consensus’ in onze betrokkenheid als ouders in het onderwijs, in de directies van scholen, in wetgevende instanties en zelfs in de doelstellingen van gemeenschapsorganisaties en -groepen . Er is een geheime oorlog gaande in het klaslokaal en onze kinderen zijn het doelwit. De Nieuwe Wereldorde is alleen acceptabel wanneer alle kinderen hebben geleerd te denken en te handelen als een robot. In de toespraak die hij in 1905 voor het Columbia Teachers College hield, schreef Elwood Cubberly (onderwijsdecaan van Stanford) dat scholen fabrieken zouden moeten zijn “waar grondstoffen, kinderen, worden omgevormd in eindproducten zoals spijkers worden gemaakt. De instructies zouden moeten worden verstrekt door de overheid en de industriële sector.”

[..]
Onze kinderen worden met medeweten van onze regeringen voorbereid op een leven als domme dienaren van de Nieuwe Wereldorde, als een volgzame arbeidersbevolking . De geest van de gemiddelde student wordt geleerd (geconditioneerd) het idee te aanvaarden dat het enige doel van onderwijs is de kansen op een plaats op de mondiale arbeidsmarkt te vergroten . Alleen van een domgehouden bevolking kan worden verwacht dat ze zich gewillig schikt in de geplande mondiale arbeidsmarkt. De Belgische minister van Werk en Onderwijs Vandenbroucke bekende: “Kennis is niet langer belangrijk. Het is essentieel dat werknemers hun verantwoordelijkheid nemen, of ze stipt zijn, et cetera.”

De afgelopen dertig jaar wordt er achter de schermen gewerkt aan het creëren van een domme samenleving. Onderwijzers, lesroosters en voorgeschreven leerstof produceren gelijkgeschakelde, uniforme figuren die zonder het zelf te weten hun maatschappelijke plaats hebben leren kennen. Elementaire kennis wordt binnen de Nieuwe Wereldorde niet gewaardeerd. Daarom werden hoofdrekenen, lezen, spelling, huiswerk maken, tussentijdse proefwerken en overhoringen afgeschaft.
quote:
De afgelopen dertig jaar wordt er achter de schermen gewerkt aan het creëren van een domme samenleving.
De film Idiocracy is helemaal nog gek zo niet. Het is een waarschuwing. Maar nee men ziet de film als platvloers vermaak. Maar ik denk dat de makers toch echt wel een statement willen maken. Nu ik van de week tienermoeders op SBS6, heb gezien ben ik ervan overtuigd dat we naar z'n samenleving toe gaan. Mijn god wat is het met sommige gezinnen ernstig en diep treurig gesteld. Wat een paupers.
quote:
President Woodrow Wilson zei in een toespraak aan zakenmensen: “We willen dat één bevolkingsklasse een liberale opleiding krijgt. We willen dat een andere bevolkingsklasse, een veel grotere klasse, noodzakelijkerwijs het voorrecht van een liberale opleiding wordt ontzegd en bereid is moeilijke handmatige taken uit te voeren.”
oei dat zijn wel harde uitspraken.

Wel grappig dat ik een jaar geleden al aangaf dat het onderwijs gewoon smerige indroctinatie is. En prompt er verschijnen er in kranten (de Pers) dat de overheid stelmatig en doelbewust het onderwijs kapot hebben gemaakt middels bezuinigingen en hervormingen. Dat universitairen tegenwoordig niet eens meer normaal kunnen lezen en schrijven. Dat pabostudenten minder kunnen rekenen dan 7e/8e groepers. Waar de pabo'rs op stranden dat is echt heel heel heel ernstig. Je zou die gasten weer terug sturen naar de kleuterklas.
pi_57261899
quote:
Nu ik van de week tienermoeders op SBS6, heb gezien ben ik ervan overtuigd dat we naar z'n samenleving toe gaan. Mijn god wat is het met sommige gezinnen ernstig en diep treurig gesteld. Wat een paupers
Vroeger bestond een fors deel van de bevolking uit zulke gezinnen, hoor.
  zondag 9 maart 2008 @ 14:18:23 #283
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_57262213
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 11:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

De film Idiocracy is helemaal nog gek zo niet. Het is een waarschuwing. Maar nee men ziet de film als platvloers vermaak. Maar ik denk dat de makers toch echt wel een statement willen maken. Nu ik van de week tienermoeders op SBS6, heb gezien ben ik ervan overtuigd dat we naar z'n samenleving toe gaan. Mijn god wat is het met sommige gezinnen ernstig en diep treurig gesteld. Wat een paupers.
[..]

oei dat zijn wel harde uitspraken.

Wel grappig dat ik een jaar geleden al aangaf dat het onderwijs gewoon smerige indroctinatie is. En prompt er verschijnen er in kranten (de Pers) dat de overheid stelmatig en doelbewust het onderwijs kapot hebben gemaakt middels bezuinigingen en hervormingen. Dat universitairen tegenwoordig niet eens meer normaal kunnen lezen en schrijven. Dat pabostudenten minder kunnen rekenen dan 7e/8e groepers. Waar de pabo'rs op stranden dat is echt heel heel heel ernstig. Je zou die gasten weer terug sturen naar de kleuterklas.
Leuk stukje tekst van zapruder. Wat doet je denken dat het meer is dan een stukje fictie?
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 1 mei 2008 @ 15:55:47 #284
52357 Lambiekje
pi_58417691
Waarom onderwijs

School maakt kinderen dommer, aldus onderwijsrevolutionair John Taylor Gatto (75). Dus de vraag:
"Waarom onderwijs?" die onlangs werd gesteld tijdens een gelijknamig congres van onderwijsvernieuwers lijkt gerechtvaardigd. Wat gebeurt er op scholen en dienen ze nog wel het doel dat wij denken te bereiken?
Taylor Gatto: "Wij maken de fantasie van de kinderen kapot".

Midas Dekkers noteerde enkele jaren geleden, in zijn boek ‘De Larve’:
quote:
"Op school wordt de nieuwsgierigheid vermoord. Je krijgt antwoord op vragen die je je nooit hebt gesteld en blijft met de echte vragen zitten tot het vlammetje flakkert en dooft. Op school beschouwen ze je als een vat dat moet worden volgestampt, niet als een spons die zich vanzelf volzuigt, zolang je de gaatjes maar niet met onzin verstopt. Het is bijna onmogelijk om een kind het leren te beletten, maar op school krijgen ze het voor elkaar"

Leerplichtwet 2008 het is een godspe.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lambiekje op 01-05-2008 16:51:20 ]
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:14:52 #285
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_58432321
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:55 schreef Lambiekje het volgende:
Leerplichtwet 2008 het is een godspe.
Het is inderdaad slecht gesteld met het onderwijs. Jouw onderwijs, excuus.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:56:46 #286
52357 Lambiekje
pi_58433108
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 11:14 schreef Rasing het volgende:

[..]

Het is inderdaad slecht gesteld met het onderwijs. Jouw onderwijs, excuus.
Ik ben een hoger infomatica dropout. Het leerleer-systeem stond en staat mij niet aan. Raar hè dat ze het nu pas terug proberen te draaien. Docenten die alleen maar een azijnbode lezen en neuspeuteren en er TOTAAL niet waren als er vragen waren. Les krijgen van je eigen klasgenoot. Zo fucking triest was het 10 jaar geleden al.

Ik weiger me to conformeren aan de idioterie en othodoxie van de autoriteiten. 1984-activiteiten indoctrineer je maar op andere mensen.

School maakt dom en afgestompt. Een mind- en creativiteit killer.
pi_58433207
Misschien had je iets anders moeten kiezen.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:29:40 #288
52357 Lambiekje
pi_58433740
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 12:01 schreef Apropos het volgende:
Misschien had je iets anders moeten kiezen.
Ik ben anders gewoon werkzaam als C# programmeur. Dus ik ben wel goed terecht gekomen.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:40:14 #289
52357 Lambiekje
pi_58433963
Dit soort onderontwikkelde randfiguren geven les aan onze kinderen.

We don't need no education! och wat een toepasselijke nummer van Pink Floyd.

Zo waar
quote:
Another Brick in the Wall Part 2 (Waters) 3:56

We don't need no education
We dont need no thought control
No dark sarcasm in the classroom
Teachers leave them kids alone
Hey! Teachers! Leave them kids alone!
All in all it's just another brick in the wall.
All in all you're just another brick in the wall.

We don't need no education
We dont need no thought control
No dark sarcasm in the classroom
Teachers leave them kids alone
Hey! Teachers! Leave them kids alone!
All in all it's just another brick in the wall.
All in all you're just another brick in the wall.

"Wrong, Do it again!"
"If you don't eat yer meat, you can't have any pudding. How can you
have any pudding if you don't eat yer meat?"
"You! Yes, you behind the bikesheds, stand still laddy!"

[ Bericht 6% gewijzigd door Lambiekje op 02-05-2008 12:45:20 ]
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:49:20 #290
pi_58434128
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 11:56 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik ben een dropout. Het leerleer-systeem is te moeilijk voor me. Raar hè. Docenten die alleen maar een azijnbode lezen en neuspeuteren snappen het wel. Les krijgen van je eigen klasgenoot, zo dom was ik. Zo fucking triest.

Ik weiger me to conformeren. Liever dom en klagen.

School kan kennis leveren als je intelligent genoeg bent om er je eigen ding mee te doen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:58:18 #291
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_58434300
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 11:56 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik ben een hoger infomatica dropout. Het leerleer-systeem stond en staat mij niet aan. Raar hè dat ze het nu pas terug proberen te draaien. Docenten die alleen maar een azijnbode lezen en neuspeuteren en er TOTAAL niet waren als er vragen waren. Les krijgen van je eigen klasgenoot. Zo fucking triest was het 10 jaar geleden al.

Ik weiger me to conformeren aan de idioterie en othodoxie van de autoriteiten. 1984-activiteiten indoctrineer je maar op andere mensen.

School maakt dom en afgestompt. Een mind- en creativiteit killer.
Dat 1 opleiding slecht was betekend niet automatisch dat het hele onderwijsstelsel slecht is...
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 2 mei 2008 @ 13:03:26 #292
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_58434398
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 12:40 schreef Lambiekje het volgende:
Dit soort onderontwikkelde randfiguren geven les aan onze kinderen.

We don't need no education! och wat een toepasselijke nummer van Pink Floyd.

Zo waar

[..]
Heb je het 'in scene gezet' stukje gemist?
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 2 mei 2008 @ 13:55:21 #293
52357 Lambiekje
pi_58435381
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 12:58 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat 1 opleiding slecht was betekend niet automatisch dat het hele onderwijsstelsel slecht is...
Het onderwijsstel is er doelbewust tot afstomping. Lees het werk van Gatto maar.

Waarom wordt het alternatief-onderwijs sinds afgelopen jaar compleet de nek omgedraaid. Nee het onderwijs is er voor indoctrinatie en nergens anders voor. Voor ontwikkeling tot mens en ontplooiing is het funest. Het onderwijs is tot op de bot verrot. En het allerergste is je hebt geen keus tot weigering van deze vorm van indoctrinatie. Vrij zijn we absoluut niet. Priveles is in zeer uitzonderlijke gevallen toegestaan. Het is gewoonweg bespottelijk.
pi_58438599
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 12:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik ben anders gewoon werkzaam als C# programmeur. Dus ik ben wel goed terecht gekomen.

Dus 't allesbeheersende systeem heeft jou niet in z'n greep?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:32:34 #295
pi_58439080
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 17:07 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dus 't allesbeheersende systeem heeft jou niet in z'n greep?
Hij programeert nu zijn eigen systeem MHUAHAHAHAHAH!
pi_58441616
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

oa ik.

Maar het begint dus steeds meer duidelijk te worden dat school er is om ons te indroctineren en niets weg heeft van ons te verrijken. Als meerdere personen hier een topic over openen ...
Onzin. Zonder school is het moeilijk je te onderhouden. Zonder school zijn er bijvoorbeeld geen goede regels: Door wie worden deze gemaakt? Geen goede regels, of, weinig goede regels dragen niet bij aan rechtszekerheid. Men weet dus niet waar het aan toe is. (Oke, dit is misschien wat globaal uitgelegd, maar het deugt!)
Utrecht - FC Utrecht - Chelsea - Lampard
  vrijdag 2 mei 2008 @ 19:58:44 #297
pi_58441684
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 19:55 schreef Arjann87 het volgende:

[..]

Onzin. Zonder school is het moeilijk je te onderhouden. Zonder school zijn er bijvoorbeeld geen goede regels: Door wie worden deze gemaakt? Geen goede regels, of, weinig goede regels dragen niet bij aan rechtszekerheid. Men weet dus niet waar het aan toe is. (Oke, dit is misschien wat globaal uitgelegd, maar het deugt!)
Je post is volledig onbegrijpelijk. PABO zeker?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 20:22:55 #298
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_58442169
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het onderwijsstel is er doelbewust tot afstomping. Lees het werk van Gatto maar.

Waarom wordt het alternatief-onderwijs sinds afgelopen jaar compleet de nek omgedraaid. Nee het onderwijs is er voor indoctrinatie en nergens anders voor. Voor ontwikkeling tot mens en ontplooiing is het funest. Het onderwijs is tot op de bot verrot. En het allerergste is je hebt geen keus tot weigering van deze vorm van indoctrinatie. Vrij zijn we absoluut niet. Priveles is in zeer uitzonderlijke gevallen toegestaan. Het is gewoonweg bespottelijk.
Zoals eerder onderbouwd is dit met 1 woord te beschrijven: onzin.
Onikaan ni ov dovah
  zondag 4 mei 2008 @ 10:42:12 #299
52357 Lambiekje
pi_58467792
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 20:22 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zoals eerder onderbouwd is dit met 1 woord te beschrijven: onzin.
jy bevestigt de regel.

Wederom heb jy geen enkel letter gelezen over wat nu John Taylor Gatto te zeggen heeft. Jy leeft echt in een zeer bekrompen tunnelvisie wereld. Speel maar weer snel verder met je MarioCart WII.
  zondag 4 mei 2008 @ 11:45:37 #300
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_58468524
quote:
Op zondag 4 mei 2008 10:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

jy bevestigt de regel.

Wederom heb jy geen enkel letter gelezen over wat nu John Taylor Gatto te zeggen heeft. Jy leeft echt in een zeer bekrompen tunnelvisie wereld. Speel maar weer snel verder met je MarioCart WII.
En wederom ben je aan het liegen.
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')