abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55973301
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 13:24 schreef -Strawberry- het volgende:
dit topic.
Heb de eerste pagina gelezen. De anderen volgen later.
Grappig hè. Ik wist niet dat er echt mensen bestonden die zo gestoord waren/zijn.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:08:46 #227
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_55975007
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 22:13 schreef MDF het volgende:

[..]

Hier een goede docu over Cold Fusion.
Dan zie je pas echt goed hoe de boel gemanipuleerd is.
http://www.livevideo.com/(...)te-cold-fusion-.aspx
Onderaan die pagina staat een filmpje van een basisschool lerares. Best wel schokkend hoe jonge kinderen denken over Irak. Er is dus wel degelijk indroctinatie van uit overheid.

http://www.livevideo.com/(...)icles-the-next-.aspx
En het einde van het filmpje. Krantberichtjes van leraren die ontslagen worden om dat ze het over vrede hebben. Dat is wel ernstig eigenlijk
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:13:05 #228
52357 Lambiekje
pi_55975070
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 14:41 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Grappig hè. Ik wist niet dat er echt mensen bestonden die zo gestoord waren/zijn.
Diegene die zo reageren weten niet waar ze over hebben. School, overheid media is een indroctinatie offensief. Dat valt niet te weg te wuiven. School is napraten, akritisch denken en dergelijke.

Tuurlijk is hier wat er neer wordt gezet beetje lichtelijke over de top. Het is afzetten tegen gevestigde orde, maar het is wel ergens op gebaseerd. School is niet zalig makend en je wordt zeker niet slim van school.

Zoals die docu over Cold Fushion laat zien is baanbrekend denken niet geoorloofd is en is zelfs slecht. En het blijkt dus al decenia lang zo te zijn. Nieuwe ontwikkeligen moet met grofgeschukt kapot gemaakt worden. DAt is wat de gevestigde orde wil. Geen vernieuwing en als je vernieuwde en kritisch denkt moet dat de kop worden in gedrukt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:14:51 #229
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55975107
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 16:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Diegene die zo reageren weten niet waar ze over hebben. School, overheid media is een indroctinatie offensief. Dat valt niet te weg te wuiven. School is napraten, akritisch denken en dergelijke.

Tuurlijk is hier wat er neer wordt gezet beetje lichtelijke over de top. Het is afzetten tegen gevestigde orde, maar het is wel ergens op gebaseerd. School is niet zalig makend en je wordt zeker niet slim van school.
En weer een hoge onzin dichtheid Dat is door ieder gezond denkend persoon prima weg te wuiven gezien de gegeven argumenten.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:16:50 #230
52357 Lambiekje
pi_55975138
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 16:14 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En weer een hoge onzin dichtheid Dat is door ieder gezond denkend persoon prima weg te wuiven gezien de gegeven argumenten.
ieder gezond denkend persoon is gevangen in de waanzin van indroctinatie-wereld van overheid en media en heeft niet het vermogen om anders te kunnen denken.

Alleen al het feit dat als er ook maar een keer iets anders wordt gezegd over iets wat afwijkt van de gevestigdeorde-wijsheid beginnen jullie moord en brand te roepen, en daarmee alles maar voor gek, idioot en te bestempelen zegt genoeg over jullie capaciteiten. Ik weet het, het is niet makkelijk om al het aangeleerde ongein aan te kant zetten want het gooit nogal veel om. Maar helaas is dat echt de realiteit.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:17:59 #231
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_55975164
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 16:16 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ieder gezond denkend persoon is gevangen in de waanzin van indroctinatie-wereld van overheid en media en heeft niet het vermogen om anders te kunnen denken.
Oh is dat het weer? Iemand die het er niet mee eens is noem je maar gewoon geindoctrineerd?
Onikaan ni ov dovah
pi_55975167
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 16:13 schreef Lambiekje het volgende:
Zoals die docu over Cold Fushion laat zien is baanbrekend denken niet geoorloofd is en is zelfs slecht. En het blijkt dus al decenia lang zo te zijn. Nieuwe ontwikkeligen moet met grofgeschukt kapot gemaakt worden. DAt is wat de gevestigde orde wil. Geen vernieuwing en als je vernieuwde en kritisch denkt moet dat de kop worden in gedrukt.
Deze discussie begon met de stelling dat Einstein, revolutionair denker par excellence, nauwelijks scholing had genoten. Die stelling werd vrij rap weerlegd, maar jij hebt er blijkbaar niets van geleerd.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:20:10 #233
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55975207
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 16:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Onderaan die pagina staat een filmpje van een basisschool lerares. Best wel schokkend hoe jonge kinderen denken over Irak. Er is dus wel degelijk indroctinatie van uit overheid.

http://www.livevideo.com/(...)icles-the-next-.aspx
En het einde van het filmpje. Krantberichtjes van leraren die ontslagen worden om dat ze het over vrede hebben. Dat is wel ernstig eigenlijk
Dat komt door boze ouders die door Fox-news oorlogs klaar gelult zijn en die het school bestuur onder druk zetten om bepaalde leraren te ontslaan.

Ga bij die ouders zeiken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:23:59 #234
52357 Lambiekje
pi_55975275
En dan nog wat ... ergens willen jullie wel het fijne van weten want anders hangen jullie hier niet rond. Want als alles koek en ei dan heb je hier nietst te zoeken. Dus inweze zijn jullie provocerend bezig. Gewoon weigeren meegaan in ideeen die tegen de gevestigde-orde in gaat.

Wie van jullie denkt dat CO2 onzin is bijvoorbeeld? Is het een hype? is het onzin? probeert de overheid een slaatje te slaan uit een milieu probleem wat geheel niet aan de orde is? Of is het gewoon een natuurlijk cyclus? Is de mens wel veranderwoordelijk?
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:25:10 #235
52357 Lambiekje
pi_55975293
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 16:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat komt door boze ouders die door Fox-news oorlogs klaar gelult zijn en die het school bestuur onder druk zetten om bepaalde leraren te ontslaan.

Ga bij die ouders zeiken.
Zie indroctinatie. een wel denkend persoon kan helemaal niet helder, reeel nadenken.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:26:49 #236
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_55975330
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 16:23 schreef Lambiekje het volgende:
En dan nog wat ... ergens willen jullie wel het fijne van weten want anders hangen jullie hier niet rond. Want als alles koek en ei dan heb je hier nietst te zoeken. Dus inweze zijn jullie provocerend bezig. Gewoon weigeren meegaan in ideeen die tegen de gevestigde-orde in gaat.
Ik ben best bereid om mee te gaan in ideeen die tegen de gevestigde orde ingaan.
quote:
Wie van jullie denkt dat CO2 onzin is bijvoorbeeld? Is het een hype? is het onzin? probeert de overheid een slaatje te slaan uit een milieu probleem wat geheel niet aan de orde is? Of is het gewoon een natuurlijk cyclus? Is de mens wel veranderwoordelijk?
Misschien iets goeds voor een eigen topic ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:27:33 #237
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_55975341
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 16:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Zie indroctinatie. een wel denkend persoon kan helemaal niet helder, reeel nadenken.
Jij dus ook niet ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zaterdag 12 januari 2008 @ 16:27:46 #238
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55975346
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 16:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Iemand die niet helder en reëel kan nadenken is niet weldenkend.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55975374
quote:
En dan nog wat ... ergens willen jullie wel het fijne van weten want anders hangen jullie hier niet rond.
Waarvan?
quote:
Want als alles koek en ei dan heb je hier nietst te zoeken. Dus inweze zijn jullie provocerend bezig. Gewoon weigeren meegaan in ideeen die tegen de gevestigde-orde in gaat.
Wat een paranoide betoog. Ik houd gewoon niet van denkfouten, met de gevestigde orde heb ik verder niets te maken.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_55975782
quote:
Nee, ik verveel me gewoon dus ga ik hier lekker achterlijke mensen afzeiken.
quote:
De overheid probeert er een slaatje uit te slaan? De economie zal juist moeten krimpen, als we CO2 uitstoot tegen willen gaan. Als het dus iets NIET is, dan is het wel een conspiracy van de overheid. Nee, je kunt eerder denken aan een conspiracy van linkse sjonnies met de hele Thieme-meute.
  maandag 14 januari 2008 @ 09:11:16 #241
52357 Lambiekje
pi_56017086
  maandag 14 januari 2008 @ 09:20:21 #242
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_56017182
En je punt is?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 14 januari 2008 @ 10:01:41 #243
52357 Lambiekje
pi_56017775
quote:
Op maandag 14 januari 2008 09:20 schreef ATuin-hek het volgende:
En je punt is?
Overheid dwangmatig school verplicht
  maandag 14 januari 2008 @ 10:48:59 #244
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_56018649
quote:
Op maandag 14 januari 2008 10:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat vind je daar dan zo erg aan?
Onikaan ni ov dovah
pi_56030060
quote:
Op maandag 14 januari 2008 10:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Jongen, ga jij nou maar lekker van die uitkering genieten dan gaat de rest van Nederland gewoon lekker naar school zodat ze later kunnen werken. Pff, het is ook nooit goed voor sommige mensen. Ik durf te wedden dat jij hier ook had lopen zeiken als school volledig vrijblijvend was.

Notoire linkse azijnpissers.
  maandag 14 januari 2008 @ 19:37:56 #246
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56030835
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:06 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Notoire linkse azijnpissers.
Ignorante randslaafschapen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 14 januari 2008 @ 19:49:18 #247
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_56031132
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:37 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ignorante randslaafschapen.
Nou vertel. Waarmee zijn we dan geindoctrineerd? En wat weten we niet wat we zouden moeten weten?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 14 januari 2008 @ 20:04:23 #248
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56031570
Ik zal het samenvatten met een quote van bovenstaande simpele:
quote:
dan gaat de rest van Nederland gewoon lekker naar school zodat ze later kunnen werken.
Kan het nog onnadenkend rechtlijniger?

Wat eigenlijk letterlijk gezegd zou zijn;
quote:
dan gaat de rest van de nederlanders lekker naar de "hier leer je onderdeel zijn van het kapitalistisch systeem" zodat ze later "een radertje in de molen van dit kapitalistisch systeem kunnen zijn"
Ik snap je wel hoor, jij denkt natuurlijk dat school helemaal geen bedoeling heeft en dat het een "kansencentrum" is die eerlijke informatie "verstrekt" zodat mensen hun eigen "keuze" kunnen maken en hun "eigen leven" kunnen opbouwen.

totdat je het grote plaatje bekijkt.

Ik zal je een tip geven, voor deze keer.
Kijk de documantaire "the corporation" eens, mischien dat dat je een beetje inzicht geeft in wat er werkelijk aan de hand is in dit systeem.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_56031900
Is dat niet vermoeiend, overal slechte bedoelingen achter zoeken?

Kijk, ik ben het eens dat de mens vaak uit eigenbelang handelt. Maakt dat gelijk het gehele onderwijssysteem corrupt? Natuurlijk niet. Alleen, je wordt daar echter wel in een bepaald voorkeurslijf gestopt. Sommigen zullen zichzelf hierdoor beperken. De meesten zullen denk ik prima hun eigen weg kunnen vinden in onderwijsland.

Zoals ik al eerder aanstipte: onderwijs leert je ook creatief denken. Daar wordt hier comleet aan voorbij gegaan. Onderwijs wordt voorgesteld door mensen als Baajguardian en Lambiekje op zo'n simplistische, gefrustreerde en eenzijdige manier, dat ik me afvraag of zo zelf ooit verder dan hun veterdiploma zijn gekomen.

En "jij bent ook geïndoctrineerd"-oneliners mogen achterwege worden gehouden. Tel es tot tien, slik je medicijnen en ontspan. Stupide gedoe zeg
  maandag 14 januari 2008 @ 20:47:50 #250
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_56032832
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:04 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik zal het samenvatten met een quote van bovenstaande simpele:
[..]

Kan het nog onnadenkend rechtlijniger?

Wat eigenlijk letterlijk gezegd zou zijn;
Dat heb je mis. Je kan bijvoorbeeld ook prima naar China emigreren en daar aan het werk gaan, om maar eens wat te noemen.
quote:
Ik snap je wel hoor, jij denkt natuurlijk dat school helemaal geen bedoeling heeft en dat het een "kansencentrum" is die eerlijke informatie "verstrekt" zodat mensen hun eigen "keuze" kunnen maken en hun "eigen leven" kunnen opbouwen.
Dan vraag ik het nog maar een keer. Kan je een aantal voorbeelden geven van dingen die je op school verkeerd hebt geleerd? Dingen die natuurlijk buiten het "lies to children" concept vallen.
quote:
totdat je het grote plaatje bekijkt.

Ik zal je een tip geven, voor deze keer.
Kijk de documantaire "the corporation" eens, mischien dat dat je een beetje inzicht geeft in wat er werkelijk aan de hand is in dit systeem.
Het grote plaatje boeit geen moer als je stukje al niet klopt.
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')