bij jou staat er 2,8 Ghz Core 2 Duo. bij mij ook, maar dat moet toch eigelijk Core 2 Extreme zijn?? viel me ineens opquote:Op maandag 31 december 2007 12:54 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dat is bij de laatste Alu iMacs niet meer het geval
[ afbeelding ]
Aan het unlocken?quote:Op maandag 31 december 2007 13:16 schreef JoMo0 het volgende:
Nee dat hoort zo.
iPhone wil maar geen foutmelding geven![]()
Deze wil ik
[ afbeelding ]
Echt gemakkelijk gaat 't precies toch nog nietquote:Op maandag 31 december 2007 14:23 schreef JoMo0 het volgende:
Zo Appletje eitje , upgrade naar 1.1.2 , downgrade , simlockvrij , upgraden naar 1.1.2. , jailbreak.jar draaien klaar. Nu met 1.1.2.
'Wij' worden nogal eens een paar maanden stil gelegdquote:Op maandag 31 december 2007 15:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Zeg! Hoe kunnen wij in godsnaam nog maar aan 210 topics zitten als 't treinentopic al bijna aan 100 zit; Treintopic 97: tijd voor een jaaroverzicht?!
?!
Gingen jullie dan nooit ergens in't geniep verderdoen ofzo?quote:Op maandag 31 december 2007 15:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
'Wij' worden nogal eens een paar maanden stil gelegd
En er gaan meer mensen met de trein, dan dat er mensen een Apple hebben natuurlijk. Ow ja en ik zie hier alleen maar 'inhoudelijke' posts.quote:Op maandag 31 december 2007 15:39 schreef Swetsenegger het volgende:
'Wij' worden nogal eens een paar maanden stil gelegd
Succes, zoiets heeft een kliekje uit LIF (*kuch*) juist oa in GAM gedaan, nadat de LIF-SC gesloten wasquote:Op maandag 31 december 2007 15:49 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Gingen jullie dan nooit ergens in't geniep verderdoen ofzo?
In LIF een iets openen genaamd 'Het grote topic voor amateur-mandenvlechters' lijkt mij best een goeie dekmantel?
Bij mij lekker nietquote:Op maandag 31 december 2007 16:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het nieuwe jaar begint met AppleCare bellen...
Paar keer klikken . Een keer doen en je weet 't . Mits je een goede site hebt die wel de goede informatie geeft.quote:Op maandag 31 december 2007 14:51 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Echt gemakkelijk gaat 't precies toch nog niet
Op de voet van de iMac staat hoe je het verwisseld en zelf halen is inderdaad veel goedkoper. De geheugen prijzen op de Apple Store zou ik dan ook niet serieus overwegen.quote:Op maandag 31 december 2007 17:06 schreef HenkBenzinetank het volgende:
omg rekent apple serieus 800 euro voor 2x 2gb geheugen in je iMac?
4 GB 667 MHz DDR2 SDRAM - 2x2 GB [+ Eur 800,00]
82 euro voor 2*2Gb, inclusief bezorgkosten bij 4launch.nlquote:Op maandag 31 december 2007 17:06 schreef HenkBenzinetank het volgende:
omg rekent apple serieus 800 euro voor 2x 2gb geheugen in je iMac?
4 GB 667 MHz DDR2 SDRAM - 2x2 GB [+ Eur 800,00]
Weet ik wel. Maar ik wist niet dat ze 800 fucking euro's durven te vragen voor iets dat miscshien krap 70 euro kost..quote:Op maandag 31 december 2007 17:22 schreef elcastel het volgende:
[..]
Op de voet van de iMac staat hoe je het verwisseld en zelf halen is inderdaad veel goedkoper. De geheugen prijzen op de Apple Store zou ik dan ook niet serieus overwegen.
Als ik dan die andere 10 miljoen maar te pakken heb wens ik je een fijne jaarwisseling.quote:Op maandag 31 december 2007 18:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mannen en chicks: tot volgend jaar. Ik ga me vreselijk misdragen op mijn laatste avond als niet-miljonair
quote:A Mac sub-notebook is indeed expected to be coming at the Macworld and, as rumored, will not coming with an internal optical drive. This omission is presumably due to Apple's ongoing efforts to reduce the size of their laptops. Instead, Apple is said to be including an external optical drive with the sub-notebook. This detachable external drive would allow customers to read/write from CDs or DVDs as usual, but would allow users to leave this extra bulk at home when on the road.
Apple is also said to be introducing more than one notebook revision at Macworld. What combination of Sub-Notebook, MacBook or MacBook Pro remains unknown, but we've heard that at least one of these new notebooks will incorporate a multi-touch trackpad. The possibility of a multi-touch trackpad has been suggested by both rumors and published patent applications but has not previously been explicitly confirmed.
Goh, lijkt mij voor eenvoudige documenten wel redelijk goed te zitten, alhoewel 't volgens mij niet de bedoeling is om zonder dubbel-check te gaan exporteren van 't ene naar 't andere.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 09:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Iemand ervaring met de compatibiliteit van iwork met office?
Schiet mij maar lek . Anysim lukte niet , updaten naar 1.1.2. en simlockvrij zonder Anysim ?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:32 schreef JoMo0 het volgende:
Wat een drama , kut iPhone .
Anysim wil 'm maar niet simlockvrij maken .
Ben bang van niet... Apple doet het wat dat betreft een stuk handiger... Gewoon alle talen als spellingcontrole beschikbaar. Voor MS Office moet je dan een aparte CD hebben, genaamd proofing tools. Maar die is volgens mij niet beschikbaar voor particulieren...quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:53 schreef DaFrenk het volgende:
Of zouden ze hem nu multilingual maken? Dat stoort me ook zo bij Windows. Zelf heb ik een Engelstalige Windowsmaar soms is het handig als je even de taal kunt switchen om te zien hoe een bepaald iets in het Nederlands heet om je klant mee te helpen.
Ja mijn oude en nieuwe worden beide lekker warmquote:Op dinsdag 1 januari 2008 18:00 schreef Ravage het volgende:
Nog ff een vraagje: wordt bij jullie de lader van je MacBook ook erg heet?
Waarom gebruik je dan geen Camino? Die doet niets vaags met toetsen enzo en is gewoon gebaseerd op Firefox.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 21:03 schreef Ravage het volgende:
Jeej.. ben erg blij met m'n macbook.. Had niet veel tijd nodig om aan Leopard te wennen, en t werkt allemaal erg goed.
Vooral scrollen met 2 vingers en Spaces zijn aangename verbeteringen
Moet nog wel ff wennen aan de functietoetsen, in Firefox is bijvoorbeeld CTRL vervangen door command (cmd+T = nieuwe tab) maar soms ook niet (ctrl+tab is van tab wisselen)
quote:Op woensdag 2 januari 2008 01:37 schreef super-muffin het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Ben net terug uit Parijs en heb daar nog met de iPhone gespeeld, erg vet ding. Die van mij is helaas niet gekocht, de verkoper zei dat het niet kon, en daarna hebben ze het niet meer geprobeerd.
Balen. Ik zou nooit de simlockvrije in Frankrijk kopen want dat is flink ingewikkeld . Je hebt een Frans adres nodig, je moet een prepaidkaartje met 100 euro beltegoed hebben . En je hebt een frans creditcard nodig voor iTunes.quote:Op woensdag 2 januari 2008 01:37 schreef super-muffin het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Ben net terug uit Parijs en heb daar nog met de iPhone gespeeld, erg vet ding. Die van mij is helaas niet gekocht, de verkoper zei dat het niet kon, en daarna hebben ze het niet meer geprobeerd.
quote:
De verkoper van de lokale It's zei mij ook dat alleen de duurtste TV goede programma's uitzenden en de goedkopere niet. Ik geloofde hem ook meteen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:29 schreef super-muffin het volgende:
Ik wou em ook niet in Frankrijk kopen, want daar wassie gewoon te duur. Een vriendin zou em voor me meenemen uit NY, maar daar zei de verkoper dus dat het niet kon en het risico te groot was
[..]Zo heel veel geld heb ik ook niet meer hoor, sliep gewoon in een goedkoop hostelletje en heb niks gekocht op de Champs Élysées behalve een paar CD's en LP's.
Dat meen je toch niet.quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:45 schreef tony_clifton- het volgende:
Oh dear; dit is wel heel erg: http://fakesteve.blogspot(...)s-new-years-eve.html
Eh.. QuickSilver om snel dingen op te starten, iAlertU installeren om mee te patsenquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:47 schreef Afunados het volgende:
Iemand goed lijstje met direct-te-installeren apps? Met name handige applications mbt Itunes, Ipod, film zijn welkom
Mijn 1e generatie Macbook is nu 16 maanden oud, geen kuren met vergeelde/scheurtjes in de topcase, kapotte harde schijf, of rare flikkerende toestanden met m'n beeldscherm..quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:07 schreef Anthraxx het volgende:
En toch blijf ik huiverig van het plastic bij de Macbook. Mijn iBook viel ook na 2 jaar uit elkaar/
Wat ik zou installeren:quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:47 schreef Afunados het volgende:
Ik join the club; morgen komt mijn nieuwe MacBook binnen!
Heb nu drie jaar een Acer TravelMate, die ondertussen bijna uit elkaar valt (scharnieren los, oververhit na een uurtje etc.), kan er dus vrij weinig meer mee. Na een tijdje met MacBook gewerkt te hebben bij aantal vrienden, eindelijk zelf eentje besteld, en morgen is het zover![]()
Perfecte laptop om mee te reizen, en doe er verder weinig anders op dan studiewerk, muziek, film, foto's etc. Games speel ik nauwelijks. Hopelijk gaat deze dus wat langer mee![]()
Iemand goed lijstje met direct-te-installeren apps? Met name handige applications mbt Itunes, Ipod, film zijn welkom
quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:01 schreef tony_clifton- het volgende:
NuFile: doet dit: [ afbeelding ]
Mocht Apple wel eens van Windows lenen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | ALGEMEEN Office Microsoft office, Neo Office/Open Office, Apple iWork MSN/ICQ/Trillian Adium/MSN/iChat Bittorent Transmission mIRC Collogue IE/FF/Opera/Safari Safari/Camino/FF/Opera/ Filezilla/Cute-FTP Cyberduck/Transmit Winamp iTunes Winzip The Unarchiver FOTO/FILM/TEKENEN/MUZIEK Moviemaker iMovie/iDVD/Final Cut Pro ifranview/ASEEDSEE iPhoto CS3 CS3/Apeture Paint Seashore --------- Photoboot MAIL/PIMs/KALENDERS Outlook Express Mail/iCal/Adresboek Outlook Entourage/iCal/Adresboek Active sync iSync/The Missing Sync CODING Zend Studio Zend Studio MySQL manager Cocoa Mysql XAMMP / Appserv XAMMP / MAMP <insert C compilers> <insert frameworks> <insert IDE> |
Het ziet er prima uit , maar wat wil je er mee bereiken eigenlijk ?quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:19 schreef Swetsenegger het volgende:
wie vult het lijstje aan?
Wat is het voordeel van aMsn (t.o.v. adium)?quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:01 schreef tony_clifton- het volgende:
aMsn (msn-kloon, gebruik ik liever dan adium en andere instant-messengers die ook compatibel zijn met 't msn netwerk)
aMsn is een kloon van die van Microsoft (de officiële mac-cliënt loopt enorm achter qua functies). Adium is een messenger die zo goed als elk netwerk ondersteunt maar ik vind de interface niet zo aangenaam als die van amsn. Lettertypes zijn te klein, veel te veel ruimte tussen regels omdat 't met hokjes is in plaats van zoals amsn waar 't toch nog een beetje op IRC lijkt, and so on... 'T is gewoon de algemene feel.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:50 schreef Ravage het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van aMsn (t.o.v. adium)?
Voor switchers en twijfelaars.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:35 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Het ziet er prima uit , maar wat wil je er mee bereiken eigenlijk ?
Geloof het wel ja. "Normaal" zelfs 289,- hier. Maar neem aan dat hij gedurende deze actie ook 299 kost.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:53 schreef TwyLight het volgende:
* TwyLight gaat morgen een iPod Touch halen
Bij de MediaMarkt heb je nu ¤40,- korting op de 8GB versie, maar weet er iemand hoe duur die normaal is bij MediaMarkt? Gewoon ¤299,-?
http://www.macrumors.com/(...)crosoft-office-2008/quote:APCMag explores some of the new features in Word, Excel, PowerPoint and Entourage.
- Word offers more desktop-publishing features, allowing easy document formatting
- Excel adds a new formula builder, increases max sizes of spreadsheets, but drops macro and Visual Basic support
- Powerpoint can create diagrams easily, Send to iPhoto which can be viewed on your iPod
- Entourage with improved Exchange connectivity, but still no encrypted MAPI mode
Ik vond het verdomd handig.. Ik zit al een tijd te twijfelen. Beetje afhankelijk van of de skitrip deze maand nog doorgaat en hoe snel ze betalen bij mijn stagebedrijf, maar dan wil ik er denk ik toch ook wel aangaan.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voor switchers en twijfelaars.
En JIJ als geen ander moet toch weten dat ik het beste wilquote:Op woensdag 2 januari 2008 22:00 schreef nicomart het volgende:
[..]
Ik vond het verdomd handig.. Ik zit al een tijd te twijfelen. Beetje afhankelijk van of de skitrip deze maand nog doorgaat en hoe snel ze betalen bij mijn stagebedrijf, maar dan wil ik er denk ik toch ook wel aangaan.
Volgens mij heeft mijn iPhone me over de streep getrokken
Ja precies.. Als jij er zelfs tevreden over bent, hoe kan ik dan nog twijfelen?quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En JIJ als geen ander moet toch weten dat ik het beste wil
Maar eh... doen!
quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voor switchers en twijfelaars.
Damn pas de 9de verzenden en de 17e binnenquote:Jan 3, 2008 om 12:56 AM GMT - Bestelnummer **********
Bekijk bestelinformatie
Nog niet verzonden
Verwachte verzenddatum: 09 Jan, 2008
Verwachte leverdatum: 17 Jan, 2008 - 18 Jan, 2008
Product Aantal
Iomega 500GB Value Series Hard Drive with USB 2.0 Interface
1
AirPort Extreme Base Station
1
iMac, 20-inch, 2.4GHz Intel Core 2 Duo
Ik heb het extra geheugen gewoon bij Mail-a-Mac besteld. Normale prijs, vond ik. Maar er zijn ongetwijfeld slimmeriken die nog goedkopere sites weten.quote:Op donderdag 3 januari 2008 02:03 schreef DaMook het volgende:
Owjah ik heb hem met de standaard 1 gb geheugen besteld, omdat ik hier ergens las dat je ergens anders goedkoop geheugen kon kopen. Waar was dat ? Ik wil graag 2 of 4 gb geheugen, maar ga er natuurlijk niet die absurde prizen van apple voor betalen
.
Wat denk je zelfquote:Op donderdag 3 januari 2008 14:17 schreef Lunar het volgende:
Iemand die de prijzen van iFactors of een andere Apple reseller in Rotterdam weet? Of willen ze ook wel geheugen inbouwen dat ik zelf koop?
Ik heb destijds m'n extra geheugen bij MacHouse bij Centraal gekocht, die hanteren ook de normale prijzen en hebben het er gratis ingezet.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:17 schreef Lunar het volgende:
Iemand die de prijzen van iFactors of een andere Apple reseller in Rotterdam weet? Of willen ze ook wel geheugen inbouwen dat ik zelf koop?
Tof, ga ik daar heen. Hoorde dat iFactors nog een bepaald bedrag vraagt voor het inbouwen waardoor het op best absurde prijzen uit komt.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:57 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik heb destijds m'n extra geheugen bij MacHouse bij Centraal gekocht, die hanteren ook de normale prijzen en hebben het er gratis ingezet.
Bij de Machouse kost een 1 GB reepje 39 euro. 2 GB kost dus 78 euro.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:05 schreef Lunar het volgende:
[..]
Tof, ga ik daar heen. Hoorde dat iFactors nog een bepaald bedrag vraagt voor het inbouwen waardoor het op best absurde prijzen uit komt.
Nee, beter..quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
2008. Is dit dan eindelijk het jaar waarin Apple de Combo Drive vaarwel zegt?
Dat zijn nog eens zeer nette prijzen. Zeker als ze het dan ook nog gratis inbouwen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:33 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Bij de Machouse kost een 1 GB reepje 39 euro. 2 GB kost dus 78 euro.
Die hebben overigens wel een service van 0. En met vragen hoef je al helemaal niet aan te komen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:05 schreef Lunar het volgende:
[..]
Tof, ga ik daar heen. Hoorde dat iFactors nog een bepaald bedrag vraagt voor het inbouwen waardoor het op best absurde prijzen uit komt.
Prima voor een ultra-draagbare laptop, maar ik denk niet dat ze dat zo snel zullen doorvoeren voor hun standaard MacBooks. Bovendien zit je dan nog steeds met de Mac Mini met een Combo Drive.quote:Op donderdag 3 januari 2008 15:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nee, beter..
Ze bouwen helemaal geen Combo-drive of Superdrive meer in hun laptops, ze worden nog dunner, lichter kleiner en hebben een langere accuduur. Verwacht wordt dat je externe Super-drive kan kopen om het via Firewire of USB 2.0 aan te sluiten.
En ik kan het begrijpen, zo vaak in een jaar gebruik ik m'n superdrive echt niet...
Jawel. Je moet bij de Machouse wel een goede verkoper treffen er lopen lui daar rond die kunnen zo tussen 6 planken gaan liggen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:21 schreef Lunar het volgende:
[..]
Dat zijn nog eens zeer nette prijzen. Zeker als ze het dan ook nog gratis inbouwen.
Tja, té veel. Maar de prijzen zullen hopelijk wel dalen. Was met alle andere recordable media ookquote:
Ja, kan, er zijn er zoveel...quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar is de tablet mac niet gewoon 1 van de geruchten mbt de subnotebook?
quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:12 schreef Ravage het volgende:
Heb problemen met MSN Messenger op m'n macbook.. Heb Microsoft MSN, Adium en aMSN geprobeerd, maar bij alle 3 komen sommige berichten niet bij mij aan, en lijk ik soms offline terwiijl ik gewoon online ben
Volgens mij is dat de methode voor Outlook (.pst mappen), ik heb Outlook Express (.dbx mappen). Ik heb nu de instelwizard even geskipped om het programma - Entourage dus - eens van binnen te bekijken. Ik ben gelijk genezen, dit was precies waarom ik Windows achter me heb gelaten : het lijkt wel een kerstboom. Er kan van alles, behalve dat wat je wilt.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:02 schreef tony_clifton- het volgende:
Oi, dat zit diep... heb dat ook eens moeten doen bij de grote migratie maar dat is ondertussen ook alweer bijna een jaar geleden...
Het moet dus zo: http://www.riches.com.au/articles/export-outlook-entourage.htm
Het hernoemen is echt een kutjob, helaas... Mijn ouders hadden bijvoorbeeld iets van een 40 mappen in totaal.
Ik vandaag exact 1. Al zou het een welkome aanvulling zijn in het Mac assortiment. Of is dat niet de bedoeling en vervangt de nieuwe 'subnotebook' de MBP?quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, ik kan ook wel weer een nieuwe MBP gebruiken: ik zit al zo'n 14 maanden tegen dit ding aan te kijken.
Ik al 34 maanden tegen mijn PowerBook.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, ik kan ook wel weer een nieuwe MBP gebruiken: ik zit al zo'n 14 maanden tegen dit ding aan te kijken.
Ik denk dan ook dat het andersom is. Dat de tablet mac de sub notebook wordt.quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:42 schreef tony_clifton- het volgende:
Mm, ik denk meer in functie van verkoopscijfers... De macbook is volgens mij toch de best verkopende mac, niet?
TabletPCs verkopen nauwelijks, heb er nog maar amper 'in 't wild' gezien? Misschien dat Apple 't een boost kan geven wegens het gadget/iPod-gehalte, maartoch...
[..]
Ja, kan, er zijn er zoveel...
Zou mij wel in m'n poep gepakt voelen moest ik een subnotebook verwachten en een tabletmac krijgen...
Heb het net geprobeerd. Eens kijken hoe lang hij het volhoudt.quote:- Uninstalling Little Snitch 2
- Try disabling IPv6 in your Airport System Preferences
- In Azureus preferences, expand Connection -> Advanced Networking Settings, and make sure “Prefer IPv6 addresses when both are avail” and “Enable experimental extension…” are UNTICKED.
Vind hem ook niet echt bijzonder nee. Neem aan dat die oversized touchpad voor je gestures is. Maar om het nu zó groot te maken. Gelukkig ben ik niet in de markt voor een eenvoudige MacBook. Als ik ooit nog een laptop wil kopen wordt het een 17" MBP. Maar eerst moet die iMac eens komenquote:Op donderdag 3 januari 2008 23:16 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Is dit een MacBook Pro voor slechtzienden![]()
Huh.. is dat een foto van de verwachte "sub notebook" ?quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:40 schreef super-muffin het volgende:
Dat touchpad is erg over de top inderdaad. Maar hij is klein en dun. Dat wil ik.
lamaquote:Op donderdag 3 januari 2008 23:48 schreef Ravage het volgende:
[..]
Huh.. is dat een foto van de verwachte "sub notebook" ?
Jep, in OS X wordt de hele map dus vervangen als hij al bestaat. Bijzonder vervelend! Vraag me af of daar niks op te vinden is.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:36 schreef KaheemSaid het volgende:
Klopt het, dat wanneer je in apple een map 'paste' ergens waar al een map met dezelfde bestandnaam zich bevind. Dat de inhoud van de gepaste map er alleen nog maar is en dat hetgeen in de map met dezelfde bestandsnaam, verdwenen is?
Bij mij is dit volgens mij wel het geval en ik vraag me sterk af waar ik zulke zaken terug kan vinden!
Zolang je het weet, kun je er rekening mee houden. Maar ik ben hierdoor mijn hele uren registratie van december kwijt en dat is niet echt ideaal (aangezien ik niet de meest constante met begintijden ben).quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:08 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Jep, in OS X wordt de hele map dus vervangen als hij al bestaat. Bijzonder vervelend! Vraag me af of daar niks op te vinden is.
Eh...Time Machine?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zolang je het weet, kun je er rekening mee houden. Maar ik ben hierdoor mijn hele uren registratie van december kwijt en dat is niet echt ideaal (aangezien ik niet de meest constante met begintijden ben).
Oei! Dat is zuur ja!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zolang je het weet, kun je er rekening mee houden. Maar ik ben hierdoor mijn hele uren registratie van december kwijt en dat is niet echt ideaal (aangezien ik niet de meest constante met begintijden ben).
Dus de Classic 80Gb kost je 249 euro en dan krijg je een bon van 40 euro? Hmmmm...misschien stekker ik straks wel ff naar de Mediamarktquote:Op woensdag 2 januari 2008 21:32 schreef JoMo0 het volgende:
Ohja die Mediamarkt aanbieding weer ..
[ afbeelding ]
Ja dat kan . Tenminste het zit zo , je hebt 3 opties . Bon gelijk van de prijs , dus 209 euro . Of 40 euro korting op accessoires , of natuurlijk de bon houden.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dus de Classic 80Gb kost je 249 euro en dan krijg je een bon van 40 euro? Hmmmm...misschien stekker ik straks wel ff naar de Mediamarkt
Inderdaad dat kan echt niet hoor. Voor die oude zal je niet zoveel meer krijgen denk ik.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, dan valt het dus nog best te overzien: ik sobchak mijn oude 60Gb iPod Video wel. Of ik geef hem aan mijn chick.
Ik heb mijn MBP al meer dan een jaar, maar deze iPod al meer dan twee jaar. Dat kan natuurlijk niet
Nee , maar je moet dan toch je oude opsturen . Of zou dat niet hetzelfde zijn geregeld met iPod doppen ?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Even een vraagje voor degenen die ook hun accu van hun Macbook hebben laten vervangen:
Hebben jullie ook een rekening gekregen kort nadat je de vervangende accu gekregen had?
Ik ben gewoon zo'n store binnen gelopen, die hebben er een nieuwe accu onder gehongen en de oude gehouden. Verder niks van gehoord (wel een bon gekregen).quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:37 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Nee , maar je moet dan toch je oude opsturen . Of zou dat niet hetzelfde zijn geregeld met iPod doppen ?
Je moet die binnen 10 werkdagen terugsturen aan Apple, maar vaak heeft de koerier een doos met terugzendsticker bij zich: ik heb ze bijna altijd aan de koerier mee teruggegeven.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Even een vraagje voor degenen die ook hun accu van hun Macbook hebben laten vervangen:
Hebben jullie ook een rekening gekregen kort nadat je de vervangende accu gekregen had?
Zou moeten werken met Flip4 Mac 2.2.49, bij mij werkt het iig prima..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:49 schreef Afunados het volgende:
Heb m'n MacBook sinds gisteren![]()
Nog even noobvraagje: Hoe speel je bijvoorbeeld programma's op uitzendinggemist.nl af? Heb nu Quicktime en Flip4Mac geinstalleerd, maar het wil nog niet werken..
Idem. Als het met Safari niet wil dan even Firefox of Camino proberen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Zou moeten werken met Flip4 Mac 2.2.49, bij mij werkt het iig prima..
Idem, bij A-Mac in Utrecht. Was een vervang-programma, printjes daarvan meegenomen van de Apple-site en toen kreeg ik meteen een nieuwe mee.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:42 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik ben gewoon zo'n store binnen gelopen, die hebben er een nieuwe accu onder gehongen en de oude gehouden. Verder niks van gehoord (wel een bon gekregen).
Kun je me misschien die directe link geven? Ik ben bang dat ze dus al dat bedrag van m'n CC hebben afgeschreven anders kreeg ik die factuur niet..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:14 schreef tony_clifton- het volgende:
Soms moet je ze er inderdaad met hun neus inwrijven...
Ik ben ook eens in een macwinkel binnengestapt, ook voor de batterij. Zijn ze er effe mee bezig (had nogtans al gemeld dat 't een hardwareprobleem was en dat ik alle mogelijke oplossingen al geprobeerd had) en doen ze uiteindelijk een PRAM en SMC-reset. Kom je thuis, zie je in de geschiedenis van google 'macbook battery problems' staan
.
Andere macwinkel, ook een erkend reseller; uitleg weer gedaan en gezegd dat de batterij 2 jaar garantie heeft als je de battery-update geïnstalleerd had. Gast gaat naar apple.com om dat te checken, oké fair enough. Volgende check -> serienummer & productiedatum (voorzichtig gemeld dat de oudste macbook nog maar 1 jaar en 7 maand oud kan zijn).
Maargoed, ben doorverwezen naar het servicecentre dus 't zal wel in orde komen.
Ik heb em al gevonden geloof ik: http://www.apple.com/nl/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Huh??? http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=305256
Nu staat dat daar nergens meer bij?!
Laat die eikels 't niet verwijderd hebben hé
Hopen dat ze niet het geld al van de CC afschrijven, dat gaat lastig worden om terug te krijgen denk ik.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:51 schreef JoMo0 het volgende:
Dat is dan wel erg slecht , je hebt en recht op een nieuwe en je hebt Applecare en dan toch een rekening sturen.
Ja, dat begrijp ik best. Om fraude te voorkomen waarschijnlijk. Maar het klopt niet helemaal als ik binnen een dag de defecte batterij alweer terug mee gaf aan de UPS koerier. Ze waren best snel toen ik ze opbelde of ze de batterij weer konden komen ophalen..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:55 schreef Sjoewe het volgende:
Je krijgt volgensmij een rekening als je je oude batterij niet terugstuurt naar Apple, tenminste dat was bij mij zo.
Werkt inmiddels. Kan alleen het videoscherm niet vergroten, redelijk irritant..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:03 schreef Q. het volgende:
[..]
Idem. Als het met Safari niet wil dan even Firefox of Camino proberen.
Installeer perian ook evenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:49 schreef Afunados het volgende:
Heb m'n MacBook sinds gisteren![]()
Nog even noobvraagje: Hoe speel je bijvoorbeeld programma's op uitzendinggemist.nl af? Heb nu Quicktime en Flip4Mac geinstalleerd, maar het wil nog niet werken..
bij de preferences selecteren om 'm in een extern quicktime venster te openen, dan kan je zelfs fullscreen kijken.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:13 schreef Afunados het volgende:
[..]
Werkt inmiddels. Kan alleen het videoscherm niet vergroten, redelijk irritant..
Zwart ofquote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik stap 's op het fietske naar de Mediamarkt voor een nieuwe iPod Classic.
Oeh, hendig.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:52 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
bij de preferences selecteren om 'm in een extern quicktime venster te openen, dan kan je zelfs fullscreen kijken.
Zilver 80 Gb. Mooi en lekker plat. Kostte 199 euro en de mijn oude is al nagenoeg verkocht voor 85 euro. Prima deal.quote:
Zie dat 't ene niet meer gaat kosten dan 't andere héquote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:18 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nah...
Godskolere, ik hoop dat ik nog voldoende beltegoed op m'n telefoon heb, zit nu al 25 minuten aan de lijn met Apple omdat de medewerker niet weet hoe ik m'n geld terug krijg...
Ruilen tegen een iMok met bijbetaling ?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
's Kijken hoe dat sobchakken bij V&A hier eigenlijk gaat
[TKA] iPod Video 60Gb Wit
Ruilen tegen een iPod 60 Gb?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
's Kijken hoe dat sobchakken bij V&A hier eigenlijk gaat
[TKA] iPod Video 60Gb Wit
Genoeg landen waar de tijd stilstaat hoor...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:06 schreef JoMo0 het volgende:
Dus je hebt 802.11g-wifi , 480Pen composiet aansluiting . We leven in 2008 hoor tegenwoordig.
Dan mogen ze bij Apple die eerste manier van 'vensterwisselen' wel overnemen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:53 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
http://youtube.com/watch?v=_ImW0-MgR8I&feature=related
Ik zie redelijk wat overeenkomsten met Leopard (1:37-Spaces / 2:04-Snelle weergave). Juli 2007.
Hmmm....
Er is een app voor die dat deed in OSX Tiger, maar ben even de naam kwijt.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:50 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Dan mogen ze bij Apple die eerste manier van 'vensterwisselen' wel overnemen.
...Maar dan kan iedereen die m'n kamer binnenkomt de porno zien die ik draai.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Er is een app voor die dat deed in OSX Tiger, maar ben even de naam kwijt.
Als je een coole screensaver wil voor OSX, moet je deze 's proberen. Gratis en erg cool
Werkt met Spaces, gewoon uit je Porno-space gaan en die wordt niet getoondquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:03 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
...Maar dan kan iedereen die m'n kamer binnenkomt de porno zien die ik draai.![]()
Ja ik.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:46 schreef Q. het volgende:
Zijn er nog veel mensen die Spaces gebruiken hier?
Nee.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:46 schreef Q. het volgende:
Ja, handig, maar dat vond ik onder Linux ook al een pluspuntje..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:46 schreef Q. het volgende:
Dit houdt 't proper voor mij:quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:46 schreef Q. het volgende:
Ah nice, die ga ik wel even checken.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:42 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Morgen officiele release van Transmission 1.00.
Ben toch wel een beetje benieuwd...
Weet je zeker dat het een goede XP SP2 cd is? Ik vermoed dat je boot-record een beetje vergald is, waardoor ie niet uit een loop kan komen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 01:12 schreef Ludacriss het volgende:
Damn ik heb net een nieuwe imac gekocht en volgens mij is ie nu al kapot...
Ik wil rustig windows xp service pack 2 installeren, alles gedaan zoals bootcamp voorschrijft liep het systeem in 1 keer vast. Had geen andere mogelijkheid dan de imac in zijn geheel uit te doen. Na het opnieuw aan doen direct een grijs scherm en verder wilt ie niet komen. Ook niet na s, c ingedrukt houden terwijl de osx dvd erin zit (en andere combinaties)
Denk dat ik morgen maar terug naar de apple winkel ga :S Tenzij iemand hier nog een oplossing heeft :S
Bij mij ging het bootcampen ook niet helemaal vlekkeloos. Gelukkig was ik zo verstandig geweest om de handleiding uit te printen. Ken je de volgende toetscombinaties al?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 01:12 schreef Ludacriss het volgende:
Damn ik heb net een nieuwe imac gekocht en volgens mij is ie nu al kapot...
Ik wil rustig windows xp service pack 2 installeren, alles gedaan zoals bootcamp voorschrijft liep het systeem in 1 keer vast. Had geen andere mogelijkheid dan de imac in zijn geheel uit te doen. Na het opnieuw aan doen direct een grijs scherm en verder wilt ie niet komen. Ook niet na s, c ingedrukt houden terwijl de osx dvd erin zit (en andere combinaties)
Denk dat ik morgen maar terug naar de apple winkel ga :S Tenzij iemand hier nog een oplossing heeft :S
had je t speciaal ergens voor nodig dan?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:25 schreef Ludacriss het volgende:
Apple dealer gebelt, mag direct langs komen en als hij hem niet opgestart krijg dan krijg ik direct een nieuwe. Goede service in ieder geval.
edit:
Windows gaat er in ieder geval niet meer op.
Dat vraagteken betekent dat ie geen schijf kan vinden. Kun je ook niet booten van DVD, zodat je in Schijfhulpprogramma terecht komt? Vanuit daar kun je de HD formatteren en opnieuw beginnen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:20 schreef Ludacriss het volgende:
Alle combinaties van hier boven heb ik geprobeerd... niks werkt krijg alleen maar een grijs scherm en 1 keer een groot vraagteken in beeld. Ik ga zo maar de apple dealer hier in de buurt bellen.
Voor mij maakt het niet uit ik ben in die paar dagen al helemaal gewend geraakt aan OSX maar mijn vader en zus niet en ze willen daarom terug naar windows. Vandaar dat ik het erop wilde laten zetten.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
had je t speciaal ergens voor nodig dan?
ik ben eigenlijk blij dat ik geen windows meer heb
Nee ik kan helemaal niet booten vanuit de dvd, je hoort hem even bezig zijn en daarna lijkt het alsof ie in een keer weer vast loopt. Heb ook een beetje zitten surfen op inet en heb gemerkt dat er meerdere mensen zijn met dit probleem.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dat vraagteken betekent dat ie geen schijf kan vinden. Kun je ook niet booten van DVD, zodat je in Schijfhulpprogramma terecht komt? Vanuit daar kun je de HD formatteren en opnieuw beginnen.
Dan moet dat wel kunnen. Mijn nieuwe nano laadt niet meer op met m'n usb adapter.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 01:05 schreef de_sapje het volgende:
- liefst opladen aan het stopcontact met de apart verkrijgbare usb-adapter want dat is beter voor de batterij
Ik had weer eens problemen met upnp. Dat blijft gewoon een heel erg zwak punt tov Azureus.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:52 schreef Lunar het volgende:
Transmission 1.0 is wel beter hier. Veel sneller dan z'n voorganger tot zo ver
Heb je de officiële ? Zo nee , eigen schuld dikke bult had je de echte maar moeten kopen. Want die werkt wel.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:24 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dan moet dat wel kunnen. Mijn nieuwe nano laadt niet meer op met m'n usb adapter.
Dan word er zeker geen venster geopend bij Zend?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 09:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik groepeer types bij elkaar op een space. Dus bv Zend, CocoaSQL en Transmit in 1 space.
Firefox en Citrix in een ander, Mail en mijn standaard browser in een 3e, etc.
Alleen zend doet moeilijkAls ik op het zend icoon klik, springt hij niet naar die space.
Ik denk dat ik dat voortaan maar ga doen. Kom net terug van de apple dealer (LJS) en volgens hun was ik al de derde van de dag met hetzelfde probleem, allemaal een grijs scherm na het vast lopen tijdens bootcamp. Even afwachten wat er uit gaat komen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou ja, mooi dat je terug kunt naar de Apple winkel. Je kunt ook overwegen om Windows via virtualisatie te draaien, zoals via Fusion of Parallels: dan hoef je Bootcamp niet te installeren en kun je vanuit OSX gewoon Windows gebruiken. Te vinden op elke BT-site
Heb je een nieuwe meegekregen ?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:56 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat voortaan maar ga doen. Kom net terug van de apple dealer (LJS) en volgens hun was ik al de derde van de dag met hetzelfde probleem, allemaal een grijs scherm na het vast lopen tijdens bootcamp. Even afwachten wat er uit gaat komen.
Ik ga zeker een veel te duur ding kopen, terwijl ik destijds (nano 1g) eentje van 5 euro kon kopen die ook werkte.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:38 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Heb je de officiële ? Zo nee , eigen schuld dikke bult had je de echte maar moeten kopen. Want die werkt wel.
Juist en daarom doet ie 't niet .quote:Op zaterdag 5 januari 2008 13:12 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik ga zeker een veel te duur ding kopen, terwijl ik destijds (nano 1g) eentje van 5 euro kon kopen die ook werkte.
Nog niet hij had mijn versie niet meer op voorraad. Hij gaat kijken of hij deze kan repareren en anders kan ik volgende week een nieuwe ophalen.quote:
Ik vind 't een rare zaak dat hij niets meer doet . Afwachten dan maar hè . Succes.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 13:17 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Nog niet hij had mijn versie niet meer op voorraad. Hij gaat kijken of hij deze kan repareren en anders kan ik volgende week een nieuwe ophalen.
Ja, dus? En dat boeit iemand omdat ... ?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 14:15 schreef TwyLight het volgende:
Transmission gebruikt nu compiled .nibs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |