Flamen, bashen en baggeren wordt standaard niet getolereerd.quote:Het wordt niet getolereerd als er handleidingen of iets dergelijks worden uitgewisseld om zelf vuurwerk in elkaar te freubelen of zgn vuurwerkbommen te maken.
Vallen spudguns onder vuurwerk?quote:et wordt niet getolereerd als er handleidingen of iets dergelijks worden uitgewisseld om zelf vuurwerk in elkaar te freubelen of zgn vuurwerkbommen te maken.
Ik had vorig jaar vuurwerk gehaald in Oldenburg (D) maar ik was niet echt veel goedkoper uitquote:Op maandag 31 december 2007 09:31 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Vallen spudguns onder vuurwerk?![]()
En 't schijnt dat je in Deutschland heel goedkoop vuurwerk kan halen, tot 5x zo goedkoop dan hier. Bv een pijlenpakket die hier ¤50 kost kost daar ¤10 heb ik gehoord.
Waarom wacht je niet tot vanavond? Vuurwerk is hier in Nederland bedoeld om het einde van een jaar en het begin van het nieuwe jaar in te luiden, niet om rotjes naar oude oma's en kinderwagens te gooien al een paar dagen van te voren.quote:Op maandag 31 december 2007 09:44 schreef Gierigesloeber het volgende:
Tja. Ik ga zometeen ook maar even de straat op.
go screw yourself.quote:Op maandag 31 december 2007 09:59 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Waarom wacht je niet tot vanavond? Vuurwerk is hier in Nederland bedoeld om het einde van een jaar en het begin van het nieuwe jaar in te luiden, niet om rotjes naar oude oma's en kinderwagens te gooien al een paar dagen van te voren.En dan heb ik het nog niet eens over (huis)dieren die daar doodsbenauwd voor zijn.
1 dag per jaar knallen, en die dieren, die honden daar trap je 365 dagen per jaar in de honden poepquote:Op maandag 31 december 2007 09:59 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Waarom wacht je niet tot vanavond? Vuurwerk is hier in Nederland bedoeld om het einde van een jaar en het begin van het nieuwe jaar in te luiden, niet om rotjes naar oude oma's en kinderwagens te gooien al een paar dagen van te voren.En dan heb ik het nog niet eens over (huis)dieren die daar doodsbenauwd voor zijn.
1 dag per jaar.quote:Op maandag 31 december 2007 10:07 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
1 dag per jaar knallen, en die dieren, die honden daar trap je 365 dagen per jaar in de honden poep
Klopt, al die goedkope rotzooi zie je dan niet eens meer.quote:Op maandag 31 december 2007 10:28 schreef maniack28 het volgende:
Het zou idd leuker zijn als mensen hun geduld kunnen bewaren, maar goed hey... als je maar 30 euro te besteden heb en alleen maar astronauten en tollen kan kopen, dan moet je wat he... want het is vanavond al vroeg bedtijd
De echte mannen, die steken om 12 uur hun echte vuurwerk af
A-mèn! Ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen!quote:Op maandag 31 december 2007 10:28 schreef maniack28 het volgende:
Het zou idd leuker zijn als mensen hun geduld kunnen bewaren, maar goed hey... als je maar 30 euro te besteden heb en alleen maar astronauten en tollen kan kopen, dan moet je wat he... want het is vanavond al vroeg bedtijd
De echte mannen, die steken om 12 uur hun echte vuurwerk af
Gewoon van 00:00 tot 02:00 vind ik, punt.quote:Op maandag 31 december 2007 10:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
hier ook exact 10h :/
van mij mag dat wel naar 12:00 ipv 10:00
en dan door tot 04:00 :-)
ik werd op half 9 wakker geknald door een 100k om de hoekquote:Op maandag 31 december 2007 10:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
hier ook exact 10h :/
van mij mag dat wel naar 12:00 ipv 10:00
en dan door tot 04:00 :-)
ga eens snel beter worden danquote:Op maandag 31 december 2007 10:47 schreef NrSiX het volgende:
Hm.. zou vuurwerk halen vandaag maar ben nog steeds ziek.. dat word een leuke dag
Blijft leuk zo'n ding vroeg in de morgenquote:Op maandag 31 december 2007 11:49 schreef Friday12 het volgende:
[..]
ik werd op half 9 wakker geknald door een 100k om de hoek
niet als je er pas om 2 uur in lagquote:Op maandag 31 december 2007 12:00 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Blijft leuk zo'n ding vroeg in de morgen
Juist dan is het leukquote:Op maandag 31 december 2007 12:01 schreef Friday12 het volgende:
[..]
niet als je er pas om 2 uur in lag
kga eerst maar weer mijn bed in.. heb tot half 5 wakker gelegen.quote:Op maandag 31 december 2007 11:58 schreef Houniet het volgende:
[..]
ga eens snel beter worden dan [ afbeelding ]
Zuid, jij dan?quote:
Ondergetekende ook.quote:Op maandag 31 december 2007 12:08 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb er al lekker veel zin in vanavond en jullie?
Hoe groter het stuk vuurwerk des te meer karton erin zitquote:Op maandag 31 december 2007 13:53 schreef Hagelkaas het volgende:
Ik ga over een uurtje maar eens wat afsteken ofzo. En natuurlijk vanavond mijn dure Full Loaded fontein, die me als een cake werd aangesmeerd
Die dingen zijn inderdaad zo snel op dat je je vingers eraan brand.quote:Op maandag 31 december 2007 14:03 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Die witte aansteeklonten zijn echt grote bagger.
Binnen tien minuten ben je door je 15 cm. heen.
Ik heb maar voor 15 euro vuurwerk, maar ik mag hopen dat ik aan die meter genoeg heb.
9 van de 10 x wel ja.. ik kan nou niet echt zeggen dat ik van die "nieuwe" 500 grams collecties onder de indruk ben. De prijs kwaliteit verhouding is ver te zoeken.quote:Op maandag 31 december 2007 13:54 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Hoe groter het stuk vuurwerk des te meer karton erin zit
Kan gewoon met aansteker.quote:Op maandag 31 december 2007 15:37 schreef sararaats het volgende:
zo, heb m'n vuurwerk gehaald
voor een totaal van ¤18
een goei beginnetje.
heb een vraagje over Romeinse kaarsen, moet je daar een aansteeklont voor hebben of gaat dat met een groot stekske (lees: lucifer)? heb grote Romeinse kaarsen gekocht.
De game-hemel.quote:Op maandag 31 december 2007 16:53 schreef Counterattack het volgende:
Net ff een kapotte playstation controller naar een betere wereld geholpen met een nitraat.
Before:
[ link | afbeelding ]
After:
[ link | afbeelding ]
Ik zeker.quote:Op maandag 31 december 2007 12:08 schreef Robin2130 het volgende:
Ik heb er al lekker veel zin in vanavond en jullie?
Als het gewoon dat zachte plastic is dan lekker laten zitten.quote:Op maandag 31 december 2007 19:17 schreef rezakafka het volgende:
Wij hebben dit jaar voor het eerst op aanraden van iemand een 500 grams ´doos´ vuurwerk gekocht, maar er zit nu nog plastic over, en rood crepe. Staat nergens dat je er iets af moet halen alvorens het aan te steken en het lont zit (bereikbaar) aan de zijkant van de doos, buiten het plastic dus. Iemand enig idee wat we met het plastic aanmoeten? Heeeeeelp
je kan thet er ook afhalen totdat je de buizen zietquote:Op maandag 31 december 2007 19:17 schreef rezakafka het volgende:
Wij hebben dit jaar voor het eerst op aanraden van iemand een 500 grams ´doos´ vuurwerk gekocht, maar er zit nu nog plastic over, en rood crepe. Staat nergens dat je er iets af moet halen alvorens het aan te steken en het lont zit (bereikbaar) aan de zijkant van de doos, buiten het plastic dus. Iemand enig idee wat we met het plastic aanmoeten? Heeeeeelp
kan er gewoon op blijven, de mortieren schieten er gewoon doorheen.quote:Op maandag 31 december 2007 19:17 schreef rezakafka het volgende:
Het rode crépe papier kan er inderdaad wel op blijven zitten, maar volgens mij moet dat plastic er toch wel van af, toch?quote:Op maandag 31 december 2007 22:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
kan er gewoon op blijven, de mortieren schieten er gewoon doorheen.
vuurwerk was inderdaar weer coolquote:Op dinsdag 1 januari 2008 01:21 schreef Wopper1 het volgende:
Jaaaaaaaaaaa, vuurwerk was geweldig!!!!!
Op veronica was het trouwens een behoorlijke blunder. Dat vuurwerk zag je amper vanaf de erasmusbrug.
ik heb nog veel klein spul over:quote:Op dinsdag 1 januari 2008 01:49 schreef sararaats het volgende:
ik heb zelfs nog Romeinse kaarsen over
Zag je slecht jaquote:Op dinsdag 1 januari 2008 01:21 schreef Wopper1 het volgende:
Jaaaaaaaaaaa, vuurwerk was geweldig!!!!!
Op veronica was het trouwens een behoorlijke blunder. Dat vuurwerk zag je amper vanaf de erasmusbrug.
hier was het juist coolquote:Op dinsdag 1 januari 2008 02:24 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Nog nooit zo'n bagger oud en nieuw gehad. Fucking dikke mist. De effecten van potten die 30/50 meter de lucht in gingen zag je nauwelijks. Pijlen zag je nauwelijks tot niet. Vuurwerk van anderen zag je niet omdat het zicht zo beroerd was.. WAARDELOOS.![]()
een of andere malloot vond het luek om er 1 naar me te gooienquote:Op dinsdag 1 januari 2008 02:37 schreef yosander het volgende:
Ik heb al mijn potten voor 00:00 bewaard.
Je had hier in het begin net 15 meter zicht, om 02:00 nog maar 5 meter, de auto's reden 10 km/u en de koplampen leken net kerstboom lichtjes.![]()
De supervlinders waren trouwens wel de 'bom' hier, mijn vader en alle ooms telkens: "steek er nog eens een af Sander".
Met die dingen moet je niet gaan gooien, wel meer mensen hadden ze hier verderop, maar die gooien ze gewoon op de weg met die dikke mist terwijl het wel een drukke weg is.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 02:38 schreef Friday12 het volgende:
[..]
een of andere malloot vond het luek om er 1 naar me te gooien![]()
maar de rook hang hier nog steeds jahaardig goed zicht op vuurwerk er reed zelfs een sukkel met 50 km/u tegen mijn pijlen fles aan
sukkel
Inderdaad, een familielid deed er anderhalf uur over om van Zwolle Zuid naar Hasselt te rijden....quote:Op dinsdag 1 januari 2008 03:24 schreef Wessiej het volgende:
Best eng trouwens, terug rijden met 5 meter zicht, dan vraag je jezelf af wie wegen zonder lantaarnpaal licht heeft verzonnen.
Ik kom ook net terug uit Nieuwerkerkquote:Op dinsdag 1 januari 2008 03:22 schreef thaduck het volgende:
Ik kom net terug uit Niewerkerk a/d Ijssel (bij Rotjeknor) en daar was het zicht matig tot redelijk. Om 12 uur goed te doen. Hier in Vianen (bij Utreg) is het belabberd, amper 15 meter zicht. Blij dat ik hier niet was
Ha, daar woon ikquote:Op dinsdag 1 januari 2008 03:22 schreef thaduck het volgende:
Ik kom net terug uit Niewerkerk a/d Ijssel
Eigenlijk vraag ik mij ieder jaar weer af waarom ik uberhaupt nog pijlen koop terwijl de potten als het ware 20 ''vuurpijlen'' afschieten.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:06 schreef Jovatov het volgende:
Hier in Den Haag was het om twaalf uur goed te doen. Wel een redelijke show af kunnen geven, en ook het vuurwerk van verderop was om twaalf uur nog goed te zien. Na het afsteken van m'n potten ben ik nog wat rond gaan lopen. Zo rond twee uur was het zicht wel een stuk minder, maar toch nog wel een stuk of 30 meter ofzo. Toen ben ik lekker in bed gaan liggen.
Volgend jaar doe ik geen ratel meer (die doen het toch nooit zoals het moet) en ook geen vuurpijlen (voor de prijs van een pijlenpakket kan je net zo goed een leuk potje kopen). En verder gewoon weer wat meer potten
Mja ik was het dit jaar ook niet van plan. Maar stond in de winkel en dacht, ach, is toch best leuk. Maar d'r is inderdaad geen bal aan. Helemaal stom als ze terug over je huis schieten en je hem gewoon ook helemaal niet zietquote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:17 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Eigenlijk vraag ik mij ieder jaar weer af waarom ik uberhaupt nog pijlen koop terwijl de potten als het ware 20 ''vuurpijlen'' afschieten.
Volgend jaar gewoon alleen maar potten en geen vuurpijlen meer [afbeelding].
Mist + rook, hier ookquote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
hier was het ook erg mistig.. voeg hier wat rook aan toe.. zicht minder dan 1 meter
de lantaarnpaal zag je geen eens branden ook al stond je er onder!
gewoon rustig afgestoken.. zodat de rook wat kon optrekken, de cakes en pijlen waren voor zo ver we t konden zien wel voor herhaling fatbaar..de fontijntjes waren het ZEKER!! die konden we tenminste wel goed zien.. sommige krengen gingen ook behoorlijk lang door
Hier in Enschede lijkt het vandaag wel oud&nieuwquote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:21 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Je kan wel merken dat het gisteren kutweer was. Het is op moment een geknal van jewelste. Misschien nog wel meer dan gisteren...
koop pottenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 20:23 schreef Wessiej het volgende:
Zo, alvast als ik over een paar maanden naar België ga, wat is beter, 100k rol of 4000 hindoe rol?
hindoe nog nooit gehadquote:Op dinsdag 1 januari 2008 20:34 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Ja heb wel meer te besteden, dat was ook niet mijn vraag.
Als je naar Alpeco gaat: Chainthunders 500. Beter is er niet.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 20:23 schreef Wessiej het volgende:
Zo, alvast als ik over een paar maanden naar België ga, wat is beter, 100k rol of 4000 hindoe rol?
chainthunderquote:Op dinsdag 1 januari 2008 21:04 schreef navigator het volgende:
[..]
Als je naar Alpeco gaat: Chainthunders 500. Beter is er niet.
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 22:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
denk dat ik voor 2009 maar even naar ZENA ga
En 2008 is maar net begonnenquote:Op woensdag 2 januari 2008 14:55 schreef vuurwerklove het volgende:
Ik kijk al weer uit naar volgend jaar
Ik heb het eigenlijk juist andersom, ik heb nu zo iets van, ¤300,- de lucht in geschoten, was leuk. Maar ¤300,- is wel ongelooflijk veel geld voor een paar lichtjes in de lucht. Dit gevoel blijf ik houden tot ongeveer December, om vervolgens weer meer te kopen dan dit jaarquote:Op woensdag 2 januari 2008 18:11 schreef Friday12 het volgende:
[..]
ja en ik heb er nu alweer zin in [afbeelding]
Inderdaad, nu heb ik ook weer een beetje het gevoel dat het weggegooid geld is.quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:18 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik heb het eigenlijk juist andersom, ik heb nu zo iets van, ¤300,- de lucht in geschoten, was leuk. Maar ¤300,- is wel ongelooflijk veel geld voor een paar lichtjes in de lucht. Dit gevoel blijf ik houden tot ongeveer December, om vervolgens weer meer te kopen dan dit jaar
doenquote:Op woensdag 2 januari 2008 21:16 schreef vuurwerklove het volgende:
zit te denken om dit jaar meer potten te nemen
Was dat consumentenvuurwerk of spektakelvuurwerk?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:20 schreef MOD het volgende:
Zooooooooo dat was vettttttttt
Geen mist, geen wind, geen regen, veeeeel vuurwerk.
Dikke flowerbeds de lucht in zien gaan en een flink aantal shells, kometen en starmines afgeschotenUitendelijk 3 kwartier bezig geweest. Helaas is niet alles perfect gefilmd, maar gelukkig hebben we de foto's nog
Chrysanthemum Crackling van Alpeco:
[ afbeelding ]
2" Golden Chrysanthemum Comet
[ afbeelding ]
Aftermath![]()
[ afbeelding ]
mijn laatste van dit jaar ging te laagquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd.. zolang ze maar niet keihoog schiete
hoe dichter het bij mijn hoofd kwam met craclingquote:Op donderdag 3 januari 2008 14:58 schreef SiGNe het volgende:
Da's juist mooi, hoe hoger hoe groter de ontploffing, dus als die ontploffing dan te laag uitvalt klinkt ie extra hard
Nicequote:Op donderdag 3 januari 2008 17:06 schreef Qunix het volgende:
En mijn vuurwerk filmpies:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Meer komen
Dat bedoel ik nou. In plaats van 15 Euro uit te geven aan een zogenaamde superpijl hebben we 15 Euro uitgegeven aan 400 sterretjes en een PVC buis; veel leuker dan zo'n stomme pijlquote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:44 schreef Sheriam het volgende:
Ik had ook voor 80 cent vuurwerk -sterretjes! De enige waar ik aan doe. Zo'n grote pijl in de lucht is wel mooi maar ook in een paar seconden weer weg, deze doen 't lekker veel langer. Knallen hoeft voor mij helemaal niet, de buren hadden ruim genoeg om onze boze geesten ook te verjagen![]()
[ afbeelding ]
welke pijlen waren dat?quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:47 schreef Qunix het volgende:
En voorlopig de laatste:
[ link | afbeelding ]
Bij een Proline winkel gekocht. De pijlenpakket met nog een pakket voor 25 euro in de aanbieding.quote:
Het enige papiertje dat ik moest laten zien om die pot van Alpeco te kopen was een briefje van 20 euro.quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:31 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Was dat consumentenvuurwerk of spektakelvuurwerk?
en als het spektakelvuurwerk is, hoe heb je dat kunnen kopen?
Ik ben die consumentenpotten een beetje zat, ik wil echt iets spectaculairs.
grote strijkers waren 50 cent per stuk, de grootste cake was 80 leva omgerekend rond de 40 euro. Dus ja, wel een stukje goedkoper dan in Nederland, helemaal ook omdat die cake 1,2 inch was en in Nl is het 0,80 inchquote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:59 schreef MOD het volgende:
Zeg is dat vuurwerk in Bulgarije ook niet een stuk goedkoper? Ziet er wel aardig uit
De betutteling van de NL-bevolking dreigt extreme vormen aan te nemen, zo lijkt 't. Een eventueel vuurwerkverbod zal mij d'r overigens niet van weerhouden om in oktober-november weer te gaan vuurwerkshoppen in België. Sterker nog: wellicht gaan de Belgische vuurwerkshops -vooral nabij de grens- zeer goede zaken doen als in NL een vuurwerkverbod van kracht wordt.quote:Op zondag 6 januari 2008 18:18 schreef MOD het volgende:
'Bijna helft voor vuurwerkverbod'
Ik wordt hier schijt en schijt ziek van. Alles verboden, niks meer legaal, alles in het belang van de mens, want eigen verantwoording hebben we niet meer. Na de paddo's en fietslampjes hebben we weer iets om over te zeiken. Jongens, als dit doorgedrukt wordt, ga ik emigreren![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |