abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 december 2007 @ 14:17:52 #226
192683 AMDB
Visionair.
pi_55681702
quote:
Op maandag 31 december 2007 03:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Welk noodzakelijk kwaad? Worden niet rokers geweigerd bij tenten waar niet gerookt mag worden? Worden ze onder dreiging van een wapen gedwongen elk weekend in de rook te gaan staan?

Nee dat doen ze zelf, vrijwillig. Er zijn alternatieven maar ze weigeren er gewoon gebruik van te maken. En ondertussen klagen en andermans vrijheid inperken! Maar oh-oh-oh wat een drama als jouw vrijheid word ingeperkt.
Jullie kunnen straks lekker voor het alternatief thuis blijven kiezen, zoals niet-rokers volgens jullie nu ook kunnen doen. Jullie zijn zo hypocriet als de tering. Rookvrije kroegen werken niet zonder een algeheel verbod, en ik weet zeker dat de kroegen echt geen omzetsverlies gaan draaien...Je zegt nu wel dat je niet meer gaat stappen als je niet mag roken, maar stop je ook met roken als je niet meer op de werkvloer mag roken? Stop je met het bezoeken van openbare gebouwen als je er niet meer mag roken? Nee dus, je gaat gewoon naar buiten om je peuk te roken en dan weer naar binnen, waar je normaal kunt ademhalen omdat de rooklucht je longen niet vervuild.

Ik zie echt niet dat jullie er zo'n probleem van maken. Je mag thuis gewoon roken, roken is niet verboden, je moet gewoon niet roken op plekken waar andere mensen er last van hebben, en terecht.
  maandag 31 december 2007 @ 14:19:40 #227
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55681754
quote:
Op maandag 31 december 2007 13:49 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Maar oh zo lieve papiére versnuffelehre, wanneer doen ze dat wel!?
Daar zijn andere topics voor, maar het is iig geen geldig argument in deze discussie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55681792
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:17 schreef AMDB het volgende:

[..]

Jullie kunnen straks lekker voor het alternatief thuis blijven kiezen, zoals niet-rokers volgens jullie nu ook kunnen doen. Jullie zijn zo hypocriet als de tering. Rookvrije kroegen werken niet zonder een algeheel verbod, en ik weet zeker dat de kroegen echt geen omzetsverlies gaan draaien...Je zegt nu wel dat je niet meer gaat stappen als je niet mag roken, maar stop je ook met roken als je niet meer op de werkvloer mag roken? Stop je met het bezoeken van openbare gebouwen als je er niet meer mag roken? Nee dus, je gaat gewoon naar buiten om je peuk te roken en dan weer naar binnen, waar je normaal kunt ademhalen omdat de rooklucht je longen niet vervuild.

Ik zie echt niet dat jullie er zo'n probleem van maken. Je mag thuis gewoon roken, roken is niet verboden, je moet gewoon niet roken op plekken waar andere mensen er last van hebben, en terecht.
.

En daarbij: nu lekker roken en dadelijk als de eerste symptomen van kanker zichtbaar zijn ook nog verwachten dat de gezondheidszorg je er weer helemaal bovenop helpt .

Voor degenen die nog twijfelen aan het nut van een rookverbod in de horeca: kijk eens naar landen waar dat wel al is ingevoerd... Ierland, Italië, Schotland, Noorwegen, enz. enz. Ik geloof niet dat de kroegen daar nu leeg zijn .
  maandag 31 december 2007 @ 14:27:17 #229
pi_55681992
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:17 schreef AMDB het volgende:

[..]

Jullie kunnen straks lekker voor het alternatief thuis blijven kiezen, zoals niet-rokers volgens jullie nu ook kunnen doen. Jullie zijn zo hypocriet als de tering.
Wie is hier nou hypocriet? De niet rokers gaan toch massaal vrijwillig in de rook staan?
quote:
Rookvrije kroegen werken niet zonder een algeheel verbod, en ik weet zeker dat de kroegen echt geen omzetsverlies gaan draaien..
Als je de concurrentie uit de markt druk dan moet je wel. Maar wat je eigenlijk wilt zeggen is dat er geen markt is voor rook vrije horeca?
quote:
.Je zegt nu wel dat je niet meer gaat stappen als je niet mag roken, maar stop je ook met roken als je niet meer op de werkvloer mag roken? Stop je met het bezoeken van openbare gebouwen als je er niet meer mag roken?
Ik rook niet, hij gaat mij puur om het principe dat ik zelf wil bepalen wat ik doe en hoe ik uit ga. Uitgaan is ontspannig en dat doen rokers met rook. Als jij zonder rook uit wilt (en 70% van Nederland) dan moeten die niet-rokers dat gewoon doen en niet expres in de rook gaan staan.
quote:
Nee dus, je gaat gewoon naar buiten om je peuk te roken en dan weer naar binnen, waar je normaal kunt ademhalen omdat de rooklucht je longen niet vervuild.
Als ik zou roken wil ik me gewoon binnen kunnen ontspannen. jij gaat toch ook niet buiten staan om je smerige frikandel op te eten?
quote:
Ik heb recht om mij op mijn manier te ontspannen. Als ik dat met rook wil doen moet dat gewoon kunnen. Niet rokers moeten gewoon hun eigen niet-rook tent opzoeken en de rokers niet expres lastig vallen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 31 december 2007 @ 14:28:50 #230
pi_55682041
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:20 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

.

En daarbij: nu lekker roken en dadelijk als de eerste symptomen van kanker zichtbaar zijn ook nog verwachten dat de gezondheidszorg je er weer helemaal bovenop helpt .

Voor degenen die nog twijfelen aan het nut van een rookverbod in de horeca: kijk eens naar landen waar dat wel al is ingevoerd... Ierland, Italië, Schotland, Noorwegen, enz. enz. Ik geloof niet dat de kroegen daar nu leeg zijn .
Wel want iedereen staat buiten, ook de niet-rokers.
pi_55682121
Ik weet niet hoor, maar is het nou echt zo'n ontzettende ramp om een paar uurtjes niet te roken?

Zoja, moet je jezelf misschien afvragen hoe triest dat is.
know'm sayin?
word? word.
pi_55682163
Laat ik een andere vraag stellen: hoeveel procent van de bevolking meent dat het stoer is om te moeten roken? Nou, wie moet zich dan aan wie aanpassen? Juist.

Als je te slap bent om van je verslaving af te komen, moet je niet menen daar een ander de schuld van te moeten geven.
  maandag 31 december 2007 @ 14:33:23 #233
192683 AMDB
Visionair.
pi_55682174
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wie is hier nou hypocriet? De niet rokers gaan toch massaal vrijwillig in de rook staan?
En jullie kunnen straks lekker vrijwillig thuis blijven.
quote:
[..]

Als je de concurrentie uit de markt druk dan moet je wel. Maar wat je eigenlijk wilt zeggen is dat er geen markt is voor rook vrije horeca?
Die markt is er wel, als roken een totaalverbod krijgt. Stel dat je 1 iemand in je vriendenkring hebt die wel rookt, die zal nooit naar een rookvrije tent willen, uit sympathie ga je toch maar naar een rokerskroeg. Dus zal een rookvrije horeca niet werken zonder een verbod.
quote:
[..]

Ik rook niet, hij gaat mij puur om het principe dat ik zelf wil bepalen wat ik doe en hoe ik uit ga. Uitgaan is ontspannig en dat doen rokers met rook. Als jij zonder rook uit wilt (en 70% van Nederland) dan moeten die niet-rokers dat gewoon doen en niet expres in de rook gaan staan.
Je mag ook doen wat je wil, als je er anderen maar niet mee lastig valt, want dat IS asociaal.
quote:
[..]

Als ik zou roken wil ik me gewoon binnen kunnen ontspannen. jij gaat toch ook niet buiten staan om je smerige frikandel op te eten?
Oh jawel hoor, als de overheid een verbod op frikandellen in de kroeg eten oplegt, dan zal ik mij daar zonder morren aan houden.
quote:
[..]

Ik heb recht om mij op mijn manier te ontspannen. Als ik dat met rook wil doen moet dat gewoon kunnen. Niet rokers moeten gewoon hun eigen niet-rook tent opzoeken en de rokers niet expres lastig vallen.
Jullie vallen ons lastig, in de meeste kroegen zijn er altijd meer niet-rokers dan rokers.
  maandag 31 december 2007 @ 14:34:28 #234
192683 AMDB
Visionair.
pi_55682218
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Yeah right, dat hoop je graag, maar ik geloof er geen zak van.
  maandag 31 december 2007 @ 14:36:27 #235
pi_55682282
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:31 schreef alors het volgende:
Ik weet niet hoor, maar is het nou echt zo'n ontzettende ramp om een paar uurtjes niet te roken?

Zoja, moet je jezelf misschien afvragen hoe triest dat is.
Het gaat om ontspanning. We hebben het hier niet over stil zitten en netjes doen, maar over feesten. Je mag wel de kroeg in maar geen muziek, dat is toch niet zo erg? Je mag wel naar de disco maar niet dansen, dat is toch voor even niet zo erg? Je mag wel naar de bios maar niet eten of drinken, dat is voor even toch niet zo erg?
  maandag 31 december 2007 @ 14:37:09 #236
pi_55682304
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:34 schreef AMDB het volgende:

[..]

Yeah right, dat hoop je graag, maar ik geloof er geen zak van.
Ga er eens naar toe om te kijken.
pi_55682311
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hm, ik zat zelf toch echt binnen in Noorwegen en Ierland. En velen met mij. En degenen die toch moesten roken, gingen zonder probleem naar buiten, rookten hun sigaretje en kwamen zonder gezeik weer naar binnen.

Tsja, waarom de rooklobby in tegenstelling tot alllll die andere landen hier nog zoveel te zeggen heeft.... /
pi_55682355
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het gaat om ontspanning. We hebben het hier niet over stil zitten en netjes doen, maar over feesten. Je mag wel de kroeg in maar geen muziek, dat is toch niet zo erg? Je mag wel naar de disco maar niet dansen, dat is toch voor even niet zo erg? Je mag wel naar de bios maar niet eten of drinken, dat is voor even toch niet zo erg?
Proest .

Het wordt maar weer bewezen dat steekhoudende argumenten aandragen niets voor rokers is .
  maandag 31 december 2007 @ 14:39:19 #239
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_55682384
Heel egoistisch gezien vind ik het wel fijn; niet altijd meer dat je kleren naar de rook stinken als je even de kroeg in gaat enzo. Aan de andere kant heb ik een schijthekel aan het alles maar verbieden..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 31 december 2007 @ 14:41:10 #240
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_55682446
Het verbieden van muziek in de kroeg of kroketten in de frituur zou inderdaad sneu zijn . Het verbieden van gore stinkzooi waar je anderen (en jezelf) willens en wetens kanker mee de longen in jaagt is enkel toe te juichen .
  maandag 31 december 2007 @ 14:42:16 #241
pi_55682486
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:33 schreef AMDB het volgende:

[..]

En jullie kunnen straks lekker vrijwillig thuis blijven.
De roker verzinnen gewoon alternatieven waar vervolgens de niet-rokers als trouwe hondjes ook naar toe gaan om te klagen over de rook. Illegale feesten en bier-keten zat. Dat worden er zeker niet minder.
quote:
Die markt is er wel, als roken een totaalverbod krijgt. Stel dat je 1 iemand in je vriendenkring hebt die wel rookt, die zal nooit naar een rookvrije tent willen, uit sympathie ga je toch maar naar een rokerskroeg. Dus zal een rookvrije horeca niet werken zonder een verbod.
dus jouw "vrienden" dwingen jou om in hun rook te staan? Je bent niet goed bij je hoofd. Meteen dumpen die "vrienden". Je bent gewoon een zielig puppie die een beetje aandacht wil van mensen die wel kunnen feesten zonder te zeuren over de stank en het glas op de grond
quote:
[..]

Je mag ook doen wat je wil, als je er anderen maar niet mee lastig valt, want dat IS asociaal.
Dat doe ik ook maar die stomme niet-rokers lopen de hele tijd achter de rokers aan om te zeuren en zeiken.
quote:
Oh jawel hoor, als de overheid een verbod op frikandellen in de kroeg eten oplegt, dan zal ik mij daar zonder morren aan houden.
Lekker ontspannen leven heb je
quote:
[..]

Jullie vallen ons lastig, in de meeste kroegen zijn er altijd meer niet-rokers dan rokers.
Die niet-rokers hebben hun eigen horeca waar niet gerookt word. Maar ze willen persé vrijwillig in de rook staan. Dus die niet-rokers vallen de rokers wel lastig.
  maandag 31 december 2007 @ 14:43:07 #242
192683 AMDB
Visionair.
pi_55682508
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:38 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Proest .

Het wordt maar weer bewezen dat steekhoudende argumenten aandragen niets voor rokers is .
Ach, mijn persoonlijke ervaring is ook dat hoger opgeleiden minder roken, weet niet of het met statistieken te onderbouwen is, maar in mijn omgeving roken de hoger opgeleiden minder.
pi_55682531
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Die niet-rokers hebben hun eigen horeca waar niet gerookt word. Maar ze willen persé vrijwillig in de rook staan. Dus die niet-rokers vallen de rokers wel lastig.
.
Steek er nog eentje op, zou ik zeggen. En profiteer vooral niet te lang van de gezondheidszorg .
  maandag 31 december 2007 @ 14:44:06 #244
pi_55682542
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:41 schreef JDude het volgende:
Het verbieden van muziek in de kroeg of kroketten in de frituur zou inderdaad sneu zijn . Het verbieden van gore stinkzooi waar je anderen (en jezelf) willens en wetens kanker mee de longen in jaagt is enkel toe te juichen .
Dan ga je toch lekker naar een plek waar niet gerookt word? Of is het daar niet gezellig?
  maandag 31 december 2007 @ 14:45:12 #245
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_55682585
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dan ga je toch lekker naar een plek waar niet gerookt word? Of is het daar niet gezellig?
Buiten op straat is meestal niet zo veel te doen, nee . En m'n bord het restaurant uit tillen en voor op de stoeprand gaan zitten eten bevordert de sfeer ook niet bepaald.
  maandag 31 december 2007 @ 14:45:34 #246
pi_55682599
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:43 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ach, mijn persoonlijke ervaring is ook dat hoger opgeleiden minder roken, weet niet of het met statistieken te onderbouwen is, maar in mijn omgeving roken de hoger opgeleiden minder.
Ik wacht rustig af hoe hoog opgeleid jij bent als er iets verboden word wat jij leuk vind ter ontspanning.
  maandag 31 december 2007 @ 14:45:45 #247
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_55682603
quote:
Op maandag 31 december 2007 13:13 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik doel uiteraard op openbaar dronkenschap.
Als iemand dronken is , hoort de uitbater of zijn plaatsvervanger (iig iemand met een diploma sociale hygiene) hem uit zijn zaak te verwijderen.
Maar dat doet niemand (omzet etc)
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 31 december 2007 @ 14:47:00 #248
pi_55682637
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
Laat ik een andere vraag stellen: hoeveel procent van de bevolking meent dat het stoer is om te moeten roken? Nou, wie moet zich dan aan wie aanpassen? Juist.

Als je te slap bent om van je verslaving af te komen, moet je niet menen daar een ander de schuld van te moeten geven.
Als je zelf in de rook gaat staan moet je een ander niet de schuld geven.
  maandag 31 december 2007 @ 14:48:37 #249
192683 AMDB
Visionair.
pi_55682675
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op, want zoals ik al zei: waarom ga jij niet naar een plek waar je wel mag roken? Lekker thuis zitten of buiten, of is het daar niet gezellig?

Dat argument slaat ook helemaal nergens op.
  maandag 31 december 2007 @ 14:48:39 #250
pi_55682678
quote:
Op maandag 31 december 2007 14:43 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

.
Steek er nog eentje op, zou ik zeggen. En profiteer vooral niet te lang van de gezondheidszorg .
Ik rook niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')