das niet alleen leuk voor mannen horquote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:49 schreef Étoile het volgende:
Leuk zwemmen! Ik word jammergenoeg a-tijd ziek als ik in een zwembad ben geweest, volgens mij door het chloor dat de luchtwegen prikkelt. Helaas ook geen ozonzwembad oid in de nabije omgeving, anders was ik zeker gaan zwemmen.
Oh en voor mannen: waterpolo
Dat is helaas niet waar. Van zwemmen kan je wel degelijk allerlei blessures oplopen, bijvoorbeeld peesontstekingen door overbelasting/verkeerde techniek. En met instabiele gewrichten lijkt me die kans alleen maar groter.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:25 schreef don-diablo het volgende:Maar volgens mn fysio moet ik weer eens beginnen met zwemmen omdat het een goede allround work out is en het sterkt je spieren aan, zonder kans op blessures.
Klopt wel en nietquote:Op zaterdag 12 januari 2008 15:49 schreef gewooneenuser het volgende:
[..]
Dat is helaas niet waar. Van zwemmen kan je wel degelijk allerlei blessures oplopen, bijvoorbeeld peesontstekingen door overbelasting/verkeerde techniek. En met instabiele gewrichten lijkt me die kans alleen maar groter.
Gewoon voorzichtig zijn dus en niks forceren!
Uiteraard.. en mag sowieso nix overhaasten en gewoon rustig beginnenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:16 schreef lynda het volgende:
[..]
Klopt wel en niet
Door het zwemmen train je juist spieren, met instabiele gewrichten is het zo dat je spieren meer werk over moeten nemen van je gewrichtsbanden... Dus beetje win-win situatie MITS je het uiteraard niet forceert.. Daarom word ook vaak de tip gegeven train met een trainer of win genoeg informatie in
het is niet de hoeveelheid chloor in het water,quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:49 schreef Étoile het volgende:
Leuk zwemmen! Ik word jammergenoeg a-tijd ziek als ik in een zwembad ben geweest, volgens mij door het chloor dat de luchtwegen prikkelt. Helaas ook geen ozonzwembad oid in de nabije omgeving, anders was ik zeker gaan zwemmen.
Oh en voor mannen: waterpolo
4.70 * 2.20371 = fl.10.36quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:24 schreef thaleia het volgende:
da's bijna tien oudHollandsche guldensIdioten.
Hier hetzelfdequote:Op donderdag 17 januari 2008 12:12 schreef Sylvana het volgende:
Vandaag is de spierpijn al een stuk minder, terwijl ik gisteravond nog ben geweestDus het gaat de goede kant op
Denk wel dat ik dan morgenochtend nog wat baantjes ga zwemmen
Damn, das wel heel veel zegquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:51 schreef pmdomela het volgende:
tvp, zwem ook sinds begin oktober omdat het studentenleven (wat me erg bevalt) na de middelbare school niet meer te combineren viel met teamsport (wat ik eerst deed)
Wel grappig dat jullie zo met opbouw bezig zijn, ik weet nog dat ik de eerste keer sochtends voor college het water indook en sindsdien elke keer 90-100 baantjes zwem.(Had de eerste paar keer wel godsgruwelijke spierpijn)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |