abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55974072
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 23:49 schreef Étoile het volgende:
Leuk zwemmen! Ik word jammergenoeg a-tijd ziek als ik in een zwembad ben geweest, volgens mij door het chloor dat de luchtwegen prikkelt. Helaas ook geen ozonzwembad oid in de nabije omgeving, anders was ik zeker gaan zwemmen.

Oh en voor mannen: waterpolo
das niet alleen leuk voor mannen hor
pi_55974410
Even een tvptje

Zelf ga ik vanaf komende maandag weer mezelf trainen. Heb veel ervaring met zwemmen en wedstrijdzwemmen dus ik ga voor mezelf even een schema verzinnen waarin ik weer ga trainen! Het wordt tijd na ongeveer 2 a 3 jaar niet meer fanatiek gezwommen te hebben!
pi_55974678
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 20:25 schreef don-diablo het volgende:Maar volgens mn fysio moet ik weer eens beginnen met zwemmen omdat het een goede allround work out is en het sterkt je spieren aan, zonder kans op blessures.
Dat is helaas niet waar. Van zwemmen kan je wel degelijk allerlei blessures oplopen, bijvoorbeeld peesontstekingen door overbelasting/verkeerde techniek. En met instabiele gewrichten lijkt me die kans alleen maar groter.
Gewoon voorzichtig zijn dus en niks forceren!
pi_55976227
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 15:49 schreef gewooneenuser het volgende:

[..]

Dat is helaas niet waar. Van zwemmen kan je wel degelijk allerlei blessures oplopen, bijvoorbeeld peesontstekingen door overbelasting/verkeerde techniek. En met instabiele gewrichten lijkt me die kans alleen maar groter.
Gewoon voorzichtig zijn dus en niks forceren!
Klopt wel en niet
Door het zwemmen train je juist spieren, met instabiele gewrichten is het zo dat je spieren meer werk over moeten nemen van je gewrichtsbanden... Dus beetje win-win situatie MITS je het uiteraard niet forceert.. Daarom word ook vaak de tip gegeven train met een trainer of win genoeg informatie in
  zaterdag 12 januari 2008 @ 17:44:03 #105
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_55976757
Denk dat zwemmen wel zo ongeveer het gezondste is wat je kunt doen (zolang je kop boven de waterlijn komt althans)

Heb zelf 13 jaar waterpolo gespeeld. Toen had ik nog een bereconditie
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 12 januari 2008 @ 18:24:04 #106
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_55977646
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 17:16 schreef lynda het volgende:

[..]

Klopt wel en niet
Door het zwemmen train je juist spieren, met instabiele gewrichten is het zo dat je spieren meer werk over moeten nemen van je gewrichtsbanden... Dus beetje win-win situatie MITS je het uiteraard niet forceert.. Daarom word ook vaak de tip gegeven train met een trainer of win genoeg informatie in
Uiteraard.. en mag sowieso nix overhaasten en gewoon rustig beginnen
Love will tear us apart (Joy Division)
  zaterdag 12 januari 2008 @ 19:42:32 #107
63722 z80
I fink you freaky
pi_55979425
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 23:49 schreef Étoile het volgende:
Leuk zwemmen! Ik word jammergenoeg a-tijd ziek als ik in een zwembad ben geweest, volgens mij door het chloor dat de luchtwegen prikkelt. Helaas ook geen ozonzwembad oid in de nabije omgeving, anders was ik zeker gaan zwemmen.

Oh en voor mannen: waterpolo
het is niet de hoeveelheid chloor in het water,
maar de hoeveelheid vuil.
doordat mensen niet douchen voor dat ze gaan zwemmen (of erger zich eerst opmaken en haarlak gebruiken) komt er veel verontreiniging in het water.
waardoor er een reactie met het chloor een damp laag boven het water vormt.
hier krijg je last van, en is helaas niets aan te doen.

en waterpolo heb ik jaren gedaan.
ik train nu mee met de wedstrijd groep, 3x per week.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_55980320
Ik train nu 2 keer in de week waterpolo en 3 keer per week zwemgroep..
Dat is echt relax:P sporten in het water is het beste oooit!
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:15:26 #109
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_55980346
Tuurlijk is het gezond, kijk maar naar Erica.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_56079543
Vier fucking zeventig voor een uurtje zwemmen
Dat heeft wel 1 positief effect: ik ging daardoor enorm fanatiek zwemmen, want ik had er immers bijna vijf euro voor neergeteld.

Met een twaalfbadenkaart is het ietsje goedkoper, maar dan nog, ruim vier euro vind ik nogal wat, da's bijna tien oudHollandsche guldens Idioten. Ik snak naar mooi weer en gratis zwemmen in de Bisonbaai.
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:26:48 #111
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_56079597
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 18:24 schreef thaleia het volgende:
da's bijna tien oudHollandsche guldens Idioten.
4.70 * 2.20371 = fl.10.36
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_56079756
Nog erger
pi_56079913
Je moet natuurlijk rustig aan beginnen en langzaam opbouwen.
Ik weet niet wat je al voor ervaring hebt met baantjes zwemmen, je begint rustig aan met wat meters zwemmen. Hierdoor krijg je conditie.
Als je voldoende conditie hebt opgebouwd kun je overgaan op wat zwaardere traingen, er zijn heel veel verschillende soorten; Aeroob1, Aeroob2, Aeroob3, Lactaat-productie, Lactaat- toleratie en niet te vergeten Sprint.
Heb jaren zelf (wedstrijd)gezwommen, inmiddels ben ik hiermee gestopt en ben ik (hoofd)trainer van onze wedstrijd ploeg.
Als je meer wilt weten hoe je moet beginnen om conditie op te doen kun je natuurlijk een PM sturen.
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:28:15 #114
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_56081145
Ook mijn goede voornemen.....zwemmen om conditie op te bouwen en evt. een paar kilo en wat buik te lozen na verloop van tijd. Vandaag mijn 12 badenkaart gekocht, het was grappig om met mijn 38 jaar de jongste in het zwembad te zijn
Ultravox 26 april in Paradiso....eindelijk!!!!!
pi_56081513
Ik ben afgelopen maandag begonnen. Maandag 40 baantjes gezwommen (verschillende slagen) en vandaag 45 baantjes gedaan. Heb nu wel beetje spierpijn, maar ach dat hoort erbij.

Nog eens kijken of ik vrijdag weer ga, maar dan wil ik het wel bij 45 baantjes houden. Moet niet te snel gaan! En dan volgende week dit weer herhalen en hopen dat ik het zonder spierpijn kan
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:17:17 #116
63722 z80
I fink you freaky
pi_56084737
als je na de training rustig door zwemt, met de nadruk op rustig
dan heb je de volgende dag minder of geen spierpijn.
na een uurtje trainen 5 minuten dobberen scheelt heel veel, en geeft een beter gevoel na de training.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_56088154
Ik ben weer terug van het zwemmen, weer hetzelfde als vorige week gedaan

Dus eerst 3 kwartier aquarobic, toen een half uur aquajogging en toen 40 baantjes gezwommen Alleen deze week was ik 5 minuten sneller, vorige week deed ik er 50 minuten over, en nu 45 minuten

Wat het leuke van die groepslessen is, is dat het elke keer weer andere oefeningen zijn. Dus dat is wel afwisselend, helemaal omdat er soms materialen worden gebruikt zoals dumbells en van die buizen enzo

Even kijken of ik vrijdagochtend van 11-13 uur nog baantjes ga zwemmen, of dat ik het hierbij hou voor deze week

Ik heb trouwens ook best wel spierpijn elke keer hoor, ook al zwem ik rustig uit. Maarja, ik doe ook meerdere dingen en ik had hiervoor al een hele tijd niet gesport. En uit ervaring weet ik dat het als ik weer een tijdje gesport heb, de spierpijn ook wel minder wordt, dus gewoon blijven volhouden en dan komt het wel goed

Leuk om te lezen dat er nog meer mensen zo enthousiast aan het zewmmen zijn geslagen
pi_56088434
Het was voor mij nogal wennen, na al die jaren. Als ik hier die aantallen baantjes lees.... Ik heb de laatste jaren alleen aan hardlopen, wielrennen, skaten gedaan, en mijn benen willen dus best wel wat, maar ik heb NUL armkracht
pi_56096571
Ik zwem ook wel een beetje 'uit' hoor. Gewoon ff paar minuten rustig dobberen. Maar ik heb zolang niks meer gedaan dat het gewoon logisch is dat ik spierpijn krijg
pi_56099142
Vandaag is de spierpijn al een stuk minder, terwijl ik gisteravond nog ben geweest Dus het gaat de goede kant op Denk wel dat ik dan morgenochtend nog wat baantjes ga zwemmen
pi_56099634
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:12 schreef Sylvana het volgende:
Vandaag is de spierpijn al een stuk minder, terwijl ik gisteravond nog ben geweest Dus het gaat de goede kant op Denk wel dat ik dan morgenochtend nog wat baantjes ga zwemmen
Hier hetzelfde Gisteravond was ik wat stijf van het zwemmen gistermiddag, maar nu valt het allemaal mee. Als ik morgen geen last meer heb ga ik morgen ook nog wat baantjes trekken!
pi_56100001
Vorige week ook gaan zwemmen, leek me een ideale manier om toch bezig te zijn ...

40 baantjes gezwommen, het ging eigenlijk best lekker... stimuleerde ook wel dat er, buiten de kakelkippen, toch een aantal mensen echt voor het zwemmen waren gekomen

Voor herhaling vatbaar

enige nadeel is idd dat wel last kan hebben van het chloor/ de damp zoals iemand al zei... maar goed, lekker doorzwemmen en goed douchen daarna (en ervoor natuurlijk, lijkt me logisch) moet schelen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_56125592
tvp, zwem ook sinds begin oktober omdat het studentenleven (wat me erg bevalt) na de middelbare school niet meer te combineren viel met teamsport (wat ik eerst deed)

Wel grappig dat jullie zo met opbouw bezig zijn, ik weet nog dat ik de eerste keer sochtends voor college het water indook en sindsdien elke keer 90-100 baantjes zwem. (Had de eerste paar keer wel godsgruwelijke spierpijn)

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2008 11:53:16 ]
pi_56125717
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:51 schreef pmdomela het volgende:
tvp, zwem ook sinds begin oktober omdat het studentenleven (wat me erg bevalt) na de middelbare school niet meer te combineren viel met teamsport (wat ik eerst deed)

Wel grappig dat jullie zo met opbouw bezig zijn, ik weet nog dat ik de eerste keer sochtends voor college het water indook en sindsdien elke keer 90-100 baantjes zwem. (Had de eerste paar keer wel godsgruwelijke spierpijn)
Damn, das wel heel veel zeg

Ik hou het voorlopig bij 40, omdat ik daarvoor dus meestal ook nog aquasporten doe. Als ik alleen baantjes ga zwemmen, dan ga ik wel verhogen naar 60 ofzo

Vanochtend niet geweest, vannacht echt kut geslapen, dus nu vanochtend lang op mn bed blijven liggen.

Volgende week hoop ik wel 3 keer te gaan
pi_56132793
Ja alleen 100 baantje kan kan 2.5 km zijn of 5 km hangt vanaf of je 25m of 50m bad zwemt dus dat maakt nog al wat uit.
............................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')