ja echt hequote:
Laten we oplichters die hun 'krachten' nooit objectief hebben laten testen en die meerdere keren bewezen "fouten" hebben gemaakt (lees: slechte fotomanipulatie en onzorgvuldig met google omgaan) lekker hun geld laten verdienen door voor de camera goedgelovige burgers te bedotten. Dat is pas beschaving..quote:Op zondag 30 december 2007 14:15 schreef Summers het volgende:
laten we iedereen die een keer een vermeende fout maakt die je via via hoorde , breed uitmeten in de media , uithonen , verstoten en daarna voor de rest van zijn leven afbranden en al zijn acties uit het verleden en in de toekomst schuiven onder die ene "fout " .
Dat is pas beschaving ,
Meningen hoef je niet objectief te toetsen. Nee, ik ken hem niet persoonlijk. Wat wil je daarmee zeggen? Nee, het is niet zomaar 'van horen en zeggen'. Het is kijken naar de bewijzen die zijn oplichterij bewijzen en afwegen of het goede bewijzen zijn. Het is bewezen dat hij gebruik heeft gemaakt van fotomanipulatie. (bewijs: http://www.skepsis.nl/mudman.html ). Zijn foto van een alien is lachwekkend. (bewijs; http://www.liquito.blogger.com.br/RobbertAlienPhoto.jpg , voordat die hele genverbrander hype begon vond ik het toen al belachelijk dat mensen een stukje papier voor een alien aanzien) en met dat hele genverbrander gedoe is wel bewezen dat Robberts bron van informatie internet is. Het is vrij duidelijk dat hij voornamelijk werkt met een mix van cold reading en vooraf gekregen/gezochte informatie met af en toe een lachwekkende fotomanipulatie en het 's nachts plattrappen van een veldje.quote:Op zondag 30 december 2007 15:41 schreef Summers het volgende:
jouw mening is ook niet objectief getest , je kent hem niet persoonlijk , het is ook maar van horen zeggen ... grappig dat uitspraken van mensen met ervaring wel objectief wetenschappelijk getest moet zijn en mensen zonder ervaringen mogen roepen en zomaar dingen aannemen zoveel ze willen .
right .
Hij ging ook even eerst naar de WC, om de verjaardags kalender door te nemen. Daar leer je ook wel wat vanquote:Op zondag 30 december 2007 21:56 schreef ZaphodBeeblebroX het volgende:
1ste filmpje: ik cold read al x aantal jaar(voor entertainment purposes) en hij kan het goed hoor(iig 1000x beter als Char). Ik treed veelal op als mentalist/hypnotiseur en bij mn mentalism act geef ik verscheidene readings. paranormaal? voor geen meter.(ook bijzonder onethisch) Goed gedaan? ik geef hem cudos. hij is een goede cold reader.
2de filmpje: Zelfde als bovenstaand
Een fout is per ongeluk iets verkeerd doen; het genverbrander verhaal en mudman waren gewoon pogingen tot oplichting. (Wat overgens al 2 'fouten' zijn.)quote:Op zondag 30 december 2007 14:15 schreef Summers het volgende:
laten we iedereen die een keer een vermeende fout maakt die je via via hoorde , breed uitmeten in de media , uithonen , verstoten en daarna voor de rest van zijn leven afbranden en al zijn acties uit het verleden en in de toekomst schuiven onder die ene "fout " .
Dat is pas beschaving ,
Mijn positie is vrij uniek, omdat ik als ervaringsdeskundige jarenlang bekend ben met de paranormale wereld en de goochelwereld. Ik ben dus goed op de hoogte van alle tegenargumenten waar skeptics altijd mee aankomen, en de vele technieken die goochelaars gebruiken om zogenaamd te mindreaden.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 18:23 schreef ZaphodBeeblebroX het volgende:
@ M-Schtoppel
ikzelf ben ook ectreem goed bekend met goochelwereld(heel veel opgetreden) maar nu perform ik als mentalist en ja ik maak gebruik van cold reading bij vele routines(Q&A en mpsychometrie routines). Ik geloof niet dat ie iets heeft gebaseerd op vele jaren ervaring.
Zo raar is dat niet , ik zie het als een onbekende menselijke eigenschap om dat te ervaren , iedereen kan het dus ervaren . Jij , ik , helga uit zweden , jerry uit america , robert uit nederland , je kind , je buurvrouw , je studiegenoot, je collega enz .quote:Op maandag 31 december 2007 12:16 schreef The_End het volgende:
[..]
Een fout is per ongeluk iets verkeerd doen; het genverbrander verhaal en mudman waren gewoon pogingen tot oplichting. (Wat overgens al 2 'fouten' zijn.)
Je mag best in paranormale activiteiten geloven, maar het komt wel een beetje raar over als je gelooft dat alles en iedereen die claimt paranormaal te zijn dat ook echt is.
aah coolquote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:06 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Mijn positie is vrij uniek, omdat ik als ervaringsdeskundige jarenlang bekend ben met de paranormale wereld en de goochelwereld. Ik ben dus goed op de hoogte van alle tegenargumenten waar skeptics altijd mee aankomen, en de vele technieken die goochelaars gebruiken om zogenaamd te mindreaden.
Ik ben zelf bij een kleine tweehonderd readings aanwezig geweest. Sommige waren ronduit slecht, enkelen echter waanzinnig goed en niet te verklaren met welke coldreading techniek dan ook. Jij weet ook dat coldreading vaak erg vaag en algemeen is maar een echt goede paragnost zal toch op een gegeven moment met bepaalde specifieke feiten moeten komen. En dat deden diegenen dan ook, zonder dat degene die bij de reading aanwezig was, ook maar iets zei.
Maar ik weet je verklaring al, als een paragnost zelf eerst een kwartier lult waarin hij feiten noemt die hij niet kan weten, dan is dat OF toeval OF hij heeft die informatie vantevoren waar dan ook vandaan gehaald.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:36 schreef senesta het volgende:
Goed, ik zit me hier heel erg te schamen, het genverbrander verhaal heb ik wel mee gekregen maar wat was er met een mudman dan?
Ah kijk, dat je dingen open laat vind ik al heel positief, dat zal een echte skepticus al niet doen, die gaat er bij voorbaat al van uit dat het paranormale onzin is.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:09 schreef ZaphodBeeblebroX het volgende:
[..]
aah coolEn ja ik weet zo goed als jij dat cold reading beperkt is maar jij weet net zo goed als ik dat je bij cold reading ook zgn. lucky guesses maakt. Ik zal de reading moeten zien om een goed oordeel erover te kunnen vormen. Ik zal i.i.g. niet zomaar zeggen dat het Cold Reading was simpelweg omdat ik er niet bij was. Ik laat alles open.
Ik heb bijvoorbeeld Char gezien en bij haar kan ik niet anders dan concluderen dat ze een zeer matige coldreader is.. helaas
Ja dat zeg ik, de sufferd heeft waarschijnlijk uit een soort van bewijsdrang zijn heil gezocht in dit soort geknutsel met foto's, dom, heeeeeeeeeeeeeel erg dom.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:47 schreef Knarf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rechts: robert zijn foto
links: foto uit een boek
Ja, of hij is gewoon een domme faker.quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:01 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, de sufferd heeft waarschijnlijk uit een soort van bewijsdrang zijn heil gezocht in dit soort geknutsel met foto's, dom, heeeeeeeeeeeeeel erg dom.
Oke, bedankt!quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:47 schreef Knarf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rechts: robert zijn foto
links: foto uit een boek
Ik ben SKeptisch maar niet ongelovig of alles al van de hand wijzend. Ik denk dat ook ik WIL geloven. Ik heb alleen door mijne rvaring meer bewijsstukken nodig.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:58 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ah kijk, dat je dingen open laat vind ik al heel positief, dat zal een echte skepticus al niet doen, die gaat er bij voorbaat al van uit dat het paranormale onzin is.
Char is denk ik geen charlatan, maar ik vind haar een slecht medium, heb veel betere readings gezien. En ik vind het schandalig dat ze zoveel geld vraagt, dan ben je toch helemaal niet meer bereikbaar voor de gewone man?
Hang jij ook rond op het Nederlandse forum voor goochelaars?
Mag ik misschien weten waarom je nu deze conclusie trekt en niet de mogelijkheid openhoudt dat het misschien inderdaad gewoon een oplichter is?quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:01 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, de sufferd heeft waarschijnlijk uit een soort van bewijsdrang zijn heil gezocht in dit soort geknutsel met foto's, dom, heeeeeeeeeeeeeel erg dom.
En het argument dat ze "van boven" bepaalde afbeeldingen gebruiken gaat zelfs mij, als extreem heavy believer in het paranormale, mijlen te ver.
Ja, dat klinkt raar voor jou maar dat komt omdat ik dat kan zien aan hoe hij een reading houdt. Net als jij bijvoorbeeld 20 jaar een bepaald beroep doet en kan zien wie bij een programma als "Wie van de drie" (als je dat uberhaupt kent) een bepaald beroep faket. Maar 100% weet ik het natuurlijk niet, maar ik meen het dus wel te kunnen zien ja.quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:56 schreef Metallinos het volgende:
[..]
Mag ik misschien weten waarom je nu deze conclusie trekt en niet de mogelijkheid openhoudt dat het misschien inderdaad gewoon een oplichter is?
Wel als je het genverbranderverhaal, de nonnenfoto's en de mudman ziet. Welke andere conclusie is er dan nog dan dat Robbert een oplichter is?quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:33 schreef Summers het volgende:
Zo raar is dat niet
Dat dat plaatje een bestaande afbeelding is uit een of andere gezinsencyclopedie, en dat geloof ik ook meteen. Net zoals genverbrander, dat gaat mij ook te ver om te beweren dat zijn gids dat inclusief spelfout heeft doorgegven. Je ziet, zelfs een "zwever" als ik kan ook heel nuchter zijn.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat is het verhaal achter die mudman foto's?
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat hij als verklaring had dat ze van boven soms bestaande afbeeldingen gebruikten.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja, zover snapte ik het![]()
Maar wat had HIJ gezegd over dat plaatje?
als projectie jaquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat hij als verklaring had dat ze van boven soms bestaande afbeeldingen gebruikten.
We hebben allemaal met eigen ogen kunnen zien dat hij de boel heeft opgelicht. Je kan de fragmenten nog steeds terugzien.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:48 schreef Summers het volgende:
Ik geloof pas dat hij een oplichter is als ik dat met mijn eigen ogen zie , tot die tijd kan het best zo zijn
dat hij de schijn tegen zich heeft maar wel de waarheid spreekt .
owja, de mudman, die 'primeur' heb ik nog gejat van die kutsten en consortenquote:Op donderdag 3 januari 2008 17:36 schreef senesta het volgende:
Goed, ik zit me hier heel erg te schamen, het genverbrander verhaal heb ik wel mee gekregen maar wat was er met een mudman dan?
dat was een pittig reeksje jaquote:Op zondag 30 december 2007 16:51 schreef renwan het volgende:
Een Robbert vd Broeke topic?
Dat doet me terug denken, toendertijd was dat echt een flinke reeks topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |