abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 december 2007 @ 22:12:01 #126
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55693350
quote:
Op maandag 31 december 2007 17:26 schreef gelly het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ben je nu klaar met je gelulhannes ?
Met alle respect: maar als ik oproep tot het uitroeien van iedereen met een navelpiercing dan ben ik toch geen racist? Ook al zijn dat mensen die zich op niet erfelijke wijze onderscheiden.
Als ik beweer dat alle koeien dood moeten, ben ik dan een racist? Dat zijn immers wel dieren met zuivere teeltkenmerken.
Jij maakt een gevolgtrekking vanuit het begrip ras naar racisme die absoluut geen stand kan houden.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_55693383
quote:
Op maandag 31 december 2007 22:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

Met alle respect: maar als ik oproep tot het uitroeien van iedereen met een navelpiercing dan ben ik toch geen racist? Ook al zijn dat mensen die zich op niet erfelijke wijze onderscheiden.
Als ik beweer dat alle koeien dood moeten, ben ik dan een racist? Dat zijn immers wel dieren met zuivere teeltkenmerken.
Jij maakt een gevolgtrekking vanuit het begrip ras naar racisme die absoluut geen stand kan houden.

Als je alleen alle bruine koeien wil uitroeien en de zwart/witte wil laten leven dan wordt het opeens een heel ander verhaal.
  maandag 31 december 2007 @ 22:38:00 #128
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55693709
quote:
Op maandag 31 december 2007 22:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat noemen we antisemitisme.
Discriminatie op grond van joodse afkomst valt niet alleen onder het begrip ras, maar ook onder het begrip geloof.
Joden zijn geen ras, ook al zien ze dat zelf wel zo.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55697456
quote:
Op maandag 31 december 2007 17:34 schreef sneakypete het volgende:
Rassen bestaan wel maar uiteindelijk zijn steeds meer mensen een mengel van rassen dus het onzin om strikte scheidingen aan te houden.
Bovendien zijn de verschillen tussen de menselijke rassen weinig relevant, omdat ze uiterlijk zijn en niet (zoals bij honden) ook terug komen in karakter. Daarvoor lijken mensen gewoonweg veel te veel op elkaar.
Lijkt me zeer discutabel, maar ook een heet hangijzer.
Komt nog bij mensen nog bij, dat er een sterke culurele overdracht is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_55697642
quote:
Op maandag 31 december 2007 22:01 schreef Morendo het volgende:

[..]

ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=racisme

Het beledigen van personen die een bepaalde religie aanhangen kan per definitie dus geen racisme zijn. Omdat alle religies aanhangers hebben die tot verschillende rassen behoren. En er niet één ras is die exclusief tot een bepaalde godsdienst behoort.
Je bent jood als je een joodse moeder hebt. De joden presenteren zichzelf zowel als geloof als als volk, in beide gevallen uitverkoren en alle anderen zijn minderwaardig.
Je kunt je ook bekeren tot het jodendom, naar ik begrepen heb. Dus dat vervaagt de grenzen weer een beetje. Maar je nakomelingen zullen al snel steeds meer joods bloed krijgen. (Vooropgesteld dat de joodse moeders alleen vreemdgaan met joodse mannen.)
En je kunt als lid van het joodse volk ook van je geloof afvallen. Moet je je dan wel of niet aangesproken voelen door jodenhaat?

Het Hebreeuws hoort tot de Semitische taalgroep, maar is een taalgroep ook een ras? Is een volk een ras?

Wat is antisemitisme? Als je een hekel hebt aan Arabieren of aan joden? Of aan allebei?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 1 januari 2008 @ 03:18:33 #131
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55697706
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 14:32 schreef djenneke het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen moeite hebben om de man racist te noemen. Het komt ook terug in het stukje over mevrouw Polak. "Weer een Pool minder".

Ik heb ooit tegen iemand gezegd dat hij een racist was. Waarop die man tegen mij zei: "Ja, dat klopt, dat ben ik."

Niet gezellig, en ik word er niet vrolijk van, maar ik heb meer respect voor iemand die weet waar hij voor staat, dan voor een volgende kontdraaier. Want uiteindelijk is meneer Wilders dat, totdat hij zichzelf gewoon botweg racist durft te noemen. Maar ondertussen maar blijven lullen over de linkse politieke correctheid.
Wilders doet dat niet- zie het Vlaams Blok in België en Janmaat vroeger - omdat zo'n bekentenis serieus tegen hem kan gebruikt worden in een eventueel proces wegens oproepen tot racisme ofzo ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55697755
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 03:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Wilders doet dat niet- zie het Vlaams Blok in België en Janmaat vroeger - omdat zo'n bekentenis serieus tegen hem kan gebruikt worden in een eventueel proces wegens oproepen tot racisme ofzo ?
Hij is daar slim genoeg voor, inderdaad.
Typerend is ook, dat hij niet aan discussies meedoet. Want hij loopt natuurlijk wel het risico, dat hij ergens iemand tegenkomt die hem doorziet en in een discussie vastnagelt. Zo moeilijk zal dat ook niet zijn.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 03:25:14 #133
pi_55697781
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 03:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hij is daar slim genoeg voor, inderdaad.
Typerend is ook, dat hij niet aan discussies meedoet. Want hij loopt natuurlijk wel het risico, dat hij ergens iemand tegenkomt die hem doorziet en in een discussie vastnagelt. Zo moeilijk zal dat ook niet zijn.
Dat vind ik inderdaad enorm tegen hem pleiten. In België zie je dat Filip Dewinter bv géén enkele discussie of géén enkel debat uit de weg gaat ...
pi_55697833
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 03:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat vind ik inderdaad enorm tegen hem pleiten. In België zie je dat Filip Dewinter bv géén enkele discussie of géén enkel debat uit de weg gaat ...
Nou, ik ken Filip Dewinter niet, maar Geert Wildeman is een blaaskaak die voortdurend spectaculaire maar onhaalbare voorstellen doet en onzinnige en beledigende kwalificaties afgeeft. En zich verder aan alle verantwoording en verantwoordelijkheid onttrekt.
Ja, zo kan ik het ook: omringd door stevige en gewapende jongens een grote bek tegen iedereen opzetten.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 03:42:28 #135
pi_55697898
Ken je Dewinter niet ? Een van de kopstukken van het Vlaams Belang/Blok in België.

Maar Wilders mag nog blij zijn dat de Nederlandse politie en gerecht niet op hem reageren zoals de Belgische dat met Dewinter & co doen : http://www.youtube.com/watch?v=0ieMhz40cR4
pi_55698140
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 03:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ken je Dewinter niet ? Een van de kopstukken van het Vlaams Belang/Blok in België.

Maar Wilders mag nog blij zijn dat de Nederlandse politie en gerecht niet op hem reageren zoals de Belgische dat met Dewinter & co doen : http://www.youtube.com/watch?v=0ieMhz40cR4
Jawel, ik ken zijn naam natuurlijk wel. En zijn kop waarschijnlijk ook wel. En ik heb hem wel eens zien praten. Maar ik ken zijn standpunten en zijn uitlatingen niet echt.

Enkele tientallen kwamen opdagen waar er enkele tienduizenden verwacht werden? En een Engels sprekende woordvoerder?
De politie trad wel behoorlijk grof op, dat is waar. Maar als je als agent adrenaline opbouwt voor tienduizend en je krijgt er maar een tiental, wat moet je dan?
pi_55698262
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 04:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jawel, ik ken zijn naam natuurlijk wel. En zijn kop waarschijnlijk ook wel. En ik heb hem wel eens zien praten. Maar ik ken zijn standpunten en zijn uitlatingen niet echt.

Enkele tientallen kwamen opdagen waar er enkele tienduizenden verwacht werden? En een Engels sprekende woordvoerder?
De politie trad wel behoorlijk grof op, dat is waar. Maar als je als agent adrenaline opbouwt voor tienduizend en je krijgt er maar een tiental, wat moet je dan?
Als je nadenkt snap je dat die tienduizenden niet kwamen omdat die demonstratie verboden is. De winter wou alleen nog wat garen spinnen uit een verboden demonstratie.
lollig
pi_55699548
quote:
Op maandag 31 december 2007 21:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

WTF??

Sinds wanneer bepaalt de VN hoe Nederlanders hun taal gebruiken?

En je hebt geen ras nodig voor racisme? Veel gekker moet het niet worden.

Dus als een Eindhovenaar zegt dat Helmonders achterlijk volk zijn, dan is dat racisme?
Het is een afspraak die gemaakt is, waaraan ook Nederland zich heeft verbonden. Wat jij er mee doet mag je van mij zelf weten.

Niet zoals het woord ras traditioneel wordt gebruikt nee. Aangezien naar mijn mening ras alszodanig niet bestaat. En zoals eerder aangegeven zijn er meer wetenschappers die mijn mening onderschrijven dan die deze ontkennen). Wel in de zin van hoe de vandale het woord ras beschrijft:
quote:
ras1 (het ~, ~sen)
1 groep mensen, dieren of planten die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort
2 bevolkingsgroep die zich op andere dan erfelijke wijze onderscheidt
3 dier met zuivere teeltkenmerken
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:11:17 #139
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55699693
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 03:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

Hoe zal DeWinter het vinden dat dit liedje in de top 10 van de 'Belgische top 2000' staat?

Inshallah!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:37:54 #140
pi_55701780
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 12:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe zal DeWinter het vinden dat dit liedje in de top 10 van de 'Belgische top 2000' staat?

Inshallah!
Ach, toen Adamo dat zong in de jaren '60 was er van migratieproblemen nog geen sprake, eerder integendeel , zijn eigen Italiaans-Belgische gemeenschap was/is een voorbeeld van hoe migratie wél probleemloos kan. Maar wist je dat die Adamo in de jaren '60 zelfs een hele tijd de best verkopende artiest op wereldvlak na de beatles was ?

Hij zingt dit trouwens om de problemen in het Midden-Oosten & Israël toen aan te klagen. Inch Allah betekent hier dan ook "om Gods wil" , waarmee hij de godsdienstoorlogen in vraag stelt ...
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:13:18 #141
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55703436
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 14:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ach, toen Adamo dat zong in de jaren '60 was er van migratieproblemen nog geen sprake, eerder integendeel , zijn eigen Italiaans-Belgische gemeenschap was/is een voorbeeld van hoe migratie wél probleemloos kan. Maar wist je dat die Adamo in de jaren '60 zelfs een hele tijd de best verkopende artiest op wereldvlak na de beatles was ?

Hij zingt dit trouwens om de problemen in het Midden-Oosten & Israël toen aan te klagen. Inch Allah betekent hier dan ook "om Gods wil" , waarmee hij de godsdienstoorlogen in vraag stelt ...
Mja, hier hebben we natuurlijk ook Italianen en Spanjolen gehad. Weinig in het nieuws idd (net zoals Surinamers tegenwoordig, kennelijk doen die het ook wel goed) maar je kunt je af vragen wat succesvolle integratie is. Is dat al het geval wanneer autochtonen geen last van allochtonen hebben of is pas van succesvolle integratie sprake wanneer allochtonen evenveel verdienen als autochtonen?

Lastig, lastig.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:26:30 #142
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55703654
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 03:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hij komt zelfs naar Nederland om te discussiëren
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:31:01 #143
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55703731
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hij komt zelfs naar Nederland om te discussiëren
Joost zal dat wel beter weten maar volgens mij doet ie dat bij gebrek aan beter. In Nederland kan hij gewoon zijn verhaal vertellen en krijgt daar de tijd voor, terwijl in België ook bij de media een cordon sanitaire geldt.

Op zich wel een interessante man alhoewel ik hem op veel vlakken erg gevaarlijk vindt (immigratie, integratie en Groot-Nederlandse gedachtes van hem bijv.).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55707089
Morgen komen Doekle c.s. met een initiatief.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:24:32 #145
pi_55707224
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mja, hier hebben we natuurlijk ook Italianen en Spanjolen gehad. Weinig in het nieuws idd (net zoals Surinamers tegenwoordig, kennelijk doen die het ook wel goed) maar je kunt je af vragen wat succesvolle integratie is. Is dat al het geval wanneer autochtonen geen last van allochtonen hebben of is pas van succesvolle integratie sprake wanneer allochtonen evenveel verdienen als autochtonen?

Lastig, lastig.
Om maar eens de integratie van de Italianen in België aan te duiden. In 2005 rekende men nog uit dat ze ondertussen met meer dan 800.000 in België wonen. Italianen of Belgen met hun afkomst bij de Italiaanse mijn en industriemigratie van de jaren '40/'50/'60. Géén enkele Belg kijkt eigenlijk nog op als "Elio Di Rupo" Waals Minister-President is, als Silvio Proto, Francois Sterchele, Sebastien Pocognoli, Enzo Scifo of Luigi Pieroni voor de Rode Duivels spelen (men merkt zelfs niet eens meer op dat dit Belgen van vreemde afkomst zijn.) ... Op arbeidsvlak is er zelfs al helemaal van geen onderscheid meer sprake. Geen enkel bedrijf die iemand met een Italiaanse naam zal discrimineren. (als ze er feitelijk al bij stilstaan dat zo'n persoon een Italiaanse naam heeft)
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:46:47 #146
pi_55707756
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Joost zal dat wel beter weten maar volgens mij doet ie dat bij gebrek aan beter. In Nederland kan hij gewoon zijn verhaal vertellen en krijgt daar de tijd voor, terwijl in België ook bij de media een cordon sanitaire geldt.

Op zich wel een interessante man alhoewel ik hem op veel vlakken erg gevaarlijk vindt (immigratie, integratie en Groot-Nederlandse gedachtes van hem bijv.).
Het Cordon Sanitaire in de media bestaat eigenlijk alleen in Wallonië tegen het VB. In Vlaanderen worden ze, bij hun thema's, doodgewoon op tv gevraagd hoor. Maar Dewinter weigert gewoon zowat nooit een media-uitnodiging. Als een Vlaamse zender een interview vraagt krijgen ze dat altijd. Als een Nederlandse of een Engelse of een andere buitenlandse zender dat vraagt krijgen ze dat ook doodgewoon.

Daarnaast doet hij dat ook gewoon omdat er vaak wel wat van wat hij daar zegt terugkaatst naar de Belgische media natuurlijk.

Maar een echte boycot van de Vlaamse media is er niet tegen het Vlaams Belang. Al was Dewinter wel boos bij de afgelopen verkiezingen dat hij niet bij het "grote 3" debat gevraagd werd, met de 3 grote kandidaat premiers toen. Maar zelf weet ie ook wel natuurlijk dat ie nooit in een regering zal kunnen zetelen zolang er met de Walen onderhandeld moet worden.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:49:33 #147
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55707828
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 19:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Om maar eens de integratie van de Italianen in België aan te duiden. In 2005 rekende men nog uit dat ze ondertussen met meer dan 800.000 in België wonen. Italianen of Belgen met hun afkomst bij de Italiaanse mijn en industriemigratie van de jaren '40/'50/'60. Géén enkele Belg kijkt eigenlijk nog op als "Elio Di Rupo" Waals Minister-President is, als Silvio Proto, Francois Sterchele, Sebastien Pocognoli, Enzo Scifo of Luigi Pieroni voor de Rode Duivels spelen (men merkt zelfs niet eens meer op dat dit Belgen van vreemde afkomst zijn.) ... Op arbeidsvlak is er zelfs al helemaal van geen onderscheid meer sprake. Geen enkel bedrijf die iemand met een Italiaanse naam zal discrimineren. (als ze er feitelijk al bij stilstaan dat zo'n persoon een Italiaanse naam heeft)
Waarom waren het eigenlijk hoofdzakelijk Italianen die toen naar België werden gehaald? En niet Fransen, Spanjaarden, Portugezen etcetera.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:51:10 #148
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55707863
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 19:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het Cordon Sanitaire in de media bestaat eigenlijk alleen in Wallonië tegen het VB. In Vlaanderen worden ze, bij hun thema's, doodgewoon op tv gevraagd hoor. Maar Dewinter weigert gewoon zowat nooit een media-uitnodiging. Als een Vlaamse zender een interview vraagt krijgen ze dat altijd. Als een Nederlandse of een Engelse of een andere buitenlandse zender dat vraagt krijgen ze dat ook doodgewoon.

Daarnaast doet hij dat ook gewoon omdat er vaak wel wat van wat hij daar zegt terugkaatst naar de Belgische media natuurlijk.

Maar een echte boycot van de Vlaamse media is er niet tegen het Vlaams Belang. Al was Dewinter wel boos bij de afgelopen verkiezingen dat hij niet bij het "grote 3" debat gevraagd werd, met de 3 grote kandidaat premiers toen. Maar zelf weet ie ook wel natuurlijk dat ie nooit in een regering zal kunnen zetelen zolang er met de Walen onderhandeld moet worden.
Andere Vlaamse partijen zouden wel met Dewinter zaken willen doen?

In ieder geval zei DeWinter zelf ooit eens dat hij in Nederland gewoon vrijelijk kan praten over integratiethema's, maar het kan best dat hij dat enkel zei om te slijmen, dat valt niet geheel uit te sluiten
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:58:50 #149
pi_55708026
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 19:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom waren het eigenlijk hoofdzakelijk Italianen die toen naar België werden gehaald? En niet Fransen, Spanjaarden, Portugezen etcetera.
Net na WO I werd er een immigratieakkoord getekend tussen België en Italië. Dat werd opgezegd door Italië na de grote mijnramp van Marcinelle in de jaren '60. Waarna er veel Spaanse, Griekse en Noord-Afrikaanse gastarbeiders kwamen.

Waarom dat toen net met Italië was weet ik ook niet. Ik veronderstel dat het feit dat de toenmalige kroonprins van Italië (en later de laatste koning daar) getrouwd was met een Belgische prinses misschien wel een rol speelde.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 20:06:48 #150
pi_55708205
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 19:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Andere Vlaamse partijen zouden wel met Dewinter zaken willen doen?

In ieder geval zei DeWinter zelf ooit eens dat hij in Nederland gewoon vrijelijk kan praten over integratiethema's, maar het kan best dat hij dat enkel zei om te slijmen, dat valt niet geheel uit te sluiten
Goh, met Dewinter allicht niet, maar met de groep Annemans en misschien wel Van Hecke binnen het Vlaams Belang allicht wél. Tenminste aangenomen dat er geen Waalse factor meer zou meespelen. Maar je ziet trouwens dat de hele basis van die gematigder rechtse groep binnen het VB aan het opschuiven is naar Lijst Dedecker.

Maar dat je in Nederland vrijer kan praten zal wel kloppen. Als je leest wat Wilders allemaal kan zeggen dat durft het Vlaams Blok in België allang niet meer roepen hoor. En als ze het wel doen hebben ze allicht een nieuw proces wegens racisme & discriminatie aan hun been ... Om zelfs niet uit te sluiten dat ze voor sommige uitspraken al uit hun politieke rechten zouden gezet kunnen worden. Voor een uitlating zoals Wilders deed over het wijzigen van de grondwet om de Islam erin te verbieden of te beperken zou je dat al 'aan je rekker' kunnen hebben , geloof ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')