abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55630063
Als mensen ongevraagd iemands erf oplopen, moeten ze het niet gek vinden als een hond zijn territorium verdedigd. En al helemaal niet als een hond wordt "aangevallen". Dat honden dan worden ingeslapen vind ik sowieso belachelijk. Gebeurt het andersom een mens maakt een hond af die op zijn terrein komt, dan wordt die mens toch ook niet meteen afgemaakt.

Ik vind het wel een goed idee om mensen eerst te testen of ze wel geschikt zijn voor een hond. Want sommige mensen kunnen ook echt niet met een hond omgaan, of zijn veel te gemakzuchtig.
Maar dan zeg ik waarom geld dan ook niet meteen voor kinderen. Laat alle aanstaande ouders ook maar eens testen of ze wel een kind goed kunnen opvoeden. Nu kan elke tokkie ook gewoon een kind krijgen
pi_55630125
"Dat honden dan worden ingeslapen vind ik sowieso belachelijk. "

En als een pitbull een kind bijt of dood dan moeten we dat maar normaal vinden of zo.

Beter een tokkie met een kind, dan een tokkie met een (onbetrouwbare) hond.
pi_55630311
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:20 schreef devvertje het volgende:
"Dat honden dan worden ingeslapen vind ik sowieso belachelijk. "

En als een pitbull een kind bijt of dood dan moeten we dat maar normaal vinden of zo.

Beter een tokkie met een kind, dan een tokkie met een (onbetrouwbare) hond.
En als een mens een peuter vermoord dan?? die wordt toch ook niet ingeslapen.
Of een mense die een puppy vermoord toch ook niet?

Of vind je jezelf zoveel meer als een hond want dat ben je namelijk absoluut niet.

Een onopgevoed kind kan veel meer schade aanrichten als een onopgevoede hond.

Grappig dat mensen zeggen dat je met hondebezitters niet kunt discussieren, terwijl ze zelf altijd kortzichtig zijn en zich altijd superieur voelen
  zaterdag 29 december 2007 @ 19:28:14 #154
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55630342
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:26 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

En als een mens een peuter vermoord dan?? die wordt toch ook niet ingeslapen.

Of vind je jezelf zoveel meer als een hond want dat ben je namelijk absoluut niet.

Grappig dat mensen zeggen dat je met hondebezitters niet kunt discussieren, terwijl ze zelf altijd kortzichtig zijn en zich altijd superieur voelen
Over kortzichtig gesproken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55630369
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:28 schreef popolon het volgende:

[..]

Over kortzichtig gesproken.
Hoezo? Omdat iedereen dat maar vind.
Leg mij eens uit waarom jouw leven meer waard is als dat van een hond??
  zaterdag 29 december 2007 @ 19:30:32 #156
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55630382
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:26 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

[quote]En als een mens een peuter vermoord dan?? die wordt toch ook niet ingeslapen.
nee de vergelijking zou dan zijn om de ouder an de dader te straffen...
quote:
ik voel me wel meer dan een hond hoor, het zijn huisdieren met als enig doel ter vermaak en plezier van de baas
quote:

ik voel me niet superieur over een hondenbezitter, maar het wordt zo een kapotte LP telkens als er weer een peuter wordt doodgebeten, dat zielige hondje ook
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 29 december 2007 @ 19:30:36 #157
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55630386
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:29 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Hoezo? Omdat iedereen dat maar vind.
Leg mij eens uit waarom jouw leven meer waard is als dat van een hond??
Waar beweer ik dat? Man, hou 'ns op met die losse flodders.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55630440
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:30 schreef popolon het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat? Man, hou 'ns op met die losse flodders.
waarom is mijn reactie dan kortzichtig? dat was namelijk het hele punt dat mensen zich meer voelen als een hond.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2007 19:33:59 ]
pi_55630464
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:30 schreef Re het volgende:

ik voel me wel meer dan een hond hoor, het zijn huisdieren met als enig doel ter vermaak en plezier van de baas
En waarom ben jij meer dan?? wat is jouw doel behalve een loonslaaf en of huismoeder zijn.
  zaterdag 29 december 2007 @ 19:36:20 #160
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55630545
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:33 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

En waarom ben jij meer dan?? wat is jouw doel behalve een loonslaaf en of huismoeder zijn.
ik denk dat mijn definitie van "meer" wat anders is dan die van jou, dat mag en daar is niets mis mee hoor
pi_55630618
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:36 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat mijn definitie van "meer" wat anders is dan die van jou, dat mag en daar is niets mis mee hoor
Oke dat mag dan kunnen we maar beter ophouden want we worden het er toch nooit over eens.

Maar zonder verder te discussieren, kun je dan nog wel even neerzetten waarom jij je "meer" voelt, misschien begrijp ik je dan wat beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2007 19:40:10 ]
pi_55630748
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:36 schreef Guncta het volgende:
Tuurlijk zijn honden onvoorspelbaar. Vindt het echter wel raar dat er van hondenbezitters van alles wordt verwacht. Ook bij de combinatie katten en honden wordt altijd verwacht dat de eigenaar van de hond maar moet voorkomen dat de hond op zijn eigen erf niet aan katten van een ander komt.
Er wordt niet van alles verwacht. Wordt er een kindje doodgebeten, en blijkt dat niet door nalatigheid van de hondebezitter te zijn gebeurd, dan hoeft -ie volgens mij ook niet voor de gevolgen op te draaien. Ja, de hond krijgt een spuitje, zielug hoor. De koe op je bord heeft helemaal niemand doodgebeten, en wordt ook geslacht, is dat niet zielig?
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:36 schreef Guncta het volgende:Een kind van lage leeftijd hoort niet op je erf te kunnen komen zonder dat je het weet.
Een kind wat ouder is hoort te weten dat je niet zomaar bij mensen op het erf mag komen. En dat je iig eerst bij de voordeur aanbelt.
In beide gevallen een taak die bij de opvoeders van het kind hoort.
Lekker makkelijk. Dan kun je van alles op je erf planten, een alligator of lavaput voor mij part . Want het is toch de verantwoordelijkheid van de ouders. Hoef jij niet meer verder na te denken of je je hond misschien moet aanlijnen, binnen moet houden, of dat een woonwijk wel de plek is voor een boerderijwaakhond.
  zaterdag 29 december 2007 @ 19:45:26 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55630779
o.a. het feit dat ik niet dankbaar hoef te wachten tot mijn baasje thuis is om aangelijnd ergens te moeten schijten...
pi_55630934
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:45 schreef Re het volgende:
o.a. het feit dat ik niet dankbaar hoef te wachten tot mijn baasje thuis is om aangelijnd ergens te moeten schijten...
Maar goed, ooit hadden wij slaven, die waren er ook voor ons plezier.
Ik kan bv een vrouw hebben en die enkel gebruiken voor mijn neukplezier en voor haar schoonmaak- en kookkunsten. Je hoort mij niet klagen
  zaterdag 29 december 2007 @ 19:51:43 #165
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55630978
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:50 schreef Billary het volgende:

[..]

Maar goed, ooit hadden wij slaven, die waren er ook voor ons plezier.
Ik kan bv een vrouw hebben en die enkel gebruiken voor mijn neukplezier en voor haar schoonmaak- en kookkunsten. Je hoort mij niet klagen
prima voor jou! alhoewel ik het neukplezier icm honden dan weer niet snap...
  zaterdag 29 december 2007 @ 19:51:56 #166
27929 piere
doe mij maar bier
pi_55630988
Dat gebeurt weleens ja.
Is zielig, kut, etc...
fok you ja!
pi_55631166
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:51 schreef Re het volgende:

[..]

prima voor jou! alhoewel ik het neukplezier icm honden dan weer niet snap...
Wij zijn ook honden.

Normaal leven ze ook samen en ieder heeft een rang, de laagste in rang heeft weinig rechten en kan bijna niks doen wat hij of zij zelf wilt maar doet braaf wat hem opgedragen wordt.
Maar opzich zegt dat niks over de mens of over een dier maar over een bepaalde positie die een bepaald persoon of dier heeft (gekregen).

De mens heeft gewoon de macht over dieren (in het algemeen) maar ook een verantwoordelijkheid (maar ja daar zijn we blijkbaar heel slecht in momenteel).

[ Bericht 5% gewijzigd door Billary op 29-12-2007 20:03:49 ]
pi_55631645
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:43 schreef Guncta het volgende:

[..]

Je kunt ook niet voorkomen dat een kind verzuipt in je achtertuin. Je kan niet voorkomen dat hij met electriciteit gaat klooien. Je kan niet voorkomen dat hij zijn nek breekt. Je kan niet voorkomen dat hij zich verbrandt. Volgens mij kan je bij kinderen niks voorkomen.
Oplettendheid en verantwoordelijkheidsgevoel kan veel ellende voorkomen.

Ik kende ooit een moeder die haar kind afsnauwde omdat het tegen de hond aanviel en de hond hierop het kind wilde gaan bijten, ja ook een rotweiler natuurlijk....
leuk toch zo'n hondje!

Oh en die man die epilepsie aanvallen had en op een dag door 3 van zijn eigen rotweilers tijdens een aanval verscheurd werd door zijn schatjes...
ja enige beestjes...goede opvoeding gehad natuurlijks
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_55631696
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 20:14 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Oplettendheid en verantwoordelijkheidsgevoel kan veel ellende voorkomen.

Ik kende ooit een moeder die haar kind afsnauwde omdat het tegen de hond aanviel en de hond hierop het kind wilde gaan bijten, ja ook een rotweiler natuurlijk....
leuk toch zo'n hondje!

Oh en die man die epilepsie aanvallen had en op een dag door 3 van zijn eigen rotweilers tijdens een aanval verscheurd werd door zijn schatjes...
ja enige beestjes...goede opvoeding gehad natuurlijks
Dit is niet een specifiek probleem bij Rottweilers. Als wel een probleem bij opvoeding, grote honden en de combinatie hiervan.
pi_55631859
Eigenaren van honden (boven de x-kilo, of van een bekend ras waarvan we weten dat ze een gevaar voor mensen kunnen zijn.. chiwawa's dus niet)

Zouden gewoon verplicht om de x-jaar een test af moeten leggen, voor het behalven van een certificaat. Heb je dit niet, of behaal je dit niet (herkansing.. max 2 x fzo) en anders richting de slachtbank.

Net zoals je in belgie voor het behouden van een vuurwapen om de zoveel jaar een test moet afleggen.

En niet alleen voor hondenbezitters, ook bejaarden zouden getest moeten worden op rijvaardigheid... vaak is het al te laat eer dat men er achter komt dat iemand niet meer kan rijden..
pi_55632043
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 20:23 schreef devvertje het volgende:
Eigenaren van honden (boven de x-kilo, of van een bekend ras waarvan we weten dat ze een gevaar voor mensen kunnen zijn.. chiwawa's dus niet)

Zouden gewoon verplicht om de x-jaar een test af moeten leggen, voor het behalven van een certificaat. Heb je dit niet, of behaal je dit niet (herkansing.. max 2 x fzo) en anders richting de slachtbank.

Net zoals je in belgie voor het behouden van een vuurwapen om de zoveel jaar een test moet afleggen.

En niet alleen voor hondenbezitters, ook bejaarden zouden getest moeten worden op rijvaardigheid... vaak is het al te laat eer dat men er achter komt dat iemand niet meer kan rijden..
ik vind het op zich prima, maar waarom moet een dier het slachtoffer worden van de onbekwaamheid van een mens?

Waarom moeten mensen bij andere risico-vergrotende zaken geen bewijs overleggen van bekwaamheid?
pi_55632182
Vage TT. Volgens mij is het nog steeds doodgebeten. Verschrikkelijk voor die ouders.

even offtopic; Een kennis van mij is jaren terug bijna doodgebeten door een chihuahua. Ze ging op de bank zitten, waar het hondje des huizes de gewoonte had om op de rugleuning te zitten. Op een gegeven moment maakte die kennis een verkeerde beweging ofzo, het hondje vloog naar d'r nek en beet zo d'r slagader kapot. Ze is toen bijna doodgebloed. Dus devvertje, die toetsen mogen ook best voor kleine hondjes dan.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_55632213
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 20:29 schreef Rekkie het volgende:

ik vind het op zich prima, maar waarom moet een dier het slachtoffer worden van de onbekwaamheid van een mens?
Omdat het maar een dier is.
Dieren, die dingen waarvan we er jaarlijks vele honderden miljoenen afslachten.
Waaronder dieren die volgens tests nog intelligenter zijn dan die hondjes.
pi_55632321
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 20:33 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Omdat het maar een dier is.
Dieren, die dingen waarvan we er jaarlijks vele honderden miljoenen afslachten.
Waaronder dieren die volgens tests nog intelligenter zijn dan die hondjes.
Ja drogreden natuurlijk, hoop dat je dat door hebt.
pi_55632433
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 20:36 schreef Rekkie het volgende:

Ja drogreden natuurlijk, hoop dat je dat door hebt.
Wat is er drogreden aan?

Mensen zouden eens wat minder hypocriet huilerig moeten doen over honden en katten zolang ze nog dagelijks een intelligenter stuk varken op hun bord hebben liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')