abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55629077
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:30 schreef Re het volgende:

[..]

ja de fout van de peuter in jouw ogen... dat hondje kan er niets aan doen he
Het is de fout van de mensen die verantwoordelijk zijn voor die peuter en hond/dier.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_55629111
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:28 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is gewoon fout om dieren bij die peuter in de buurt te laten.
Ben het met je eens, een klein kind kan omdat het wil spelen bv aan oren een hond trekken, en als het ff tegenzit.....
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:36:47 #128
185631 Guncta
En un momento dado
pi_55629166
Tuurlijk zijn honden onvoorspelbaar. Vindt het echter wel raar dat er van hondenbezitters van alles wordt verwacht. Ook bij de combinatie katten en honden wordt altijd verwacht dat de eigenaar van de hond maar moet voorkomen dat de hond op zijn eigen erf niet aan katten van een ander komt.
Zo is het ook met bijvoorbeeld kinderen.

Je gaat je eigen woonkamer toch ook niet peuterproof maken omdat er misschien wel een verdwaald kindje zo naar binnen kan stappen?
Je gaat toch ook niet elke dag voordat je de auto instapt en je erf afrijdt onder de auto kijken of er niet kindje verstoppertje speelt onder jouw auto?

Een kind van lage leeftijd hoort niet op je erf te kunnen komen zonder dat je het weet.
Een kind wat ouder is hoort te weten dat je niet zomaar bij mensen op het erf mag komen. En dat je iig eerst bij de voordeur aanbelt.
In beide gevallen een taak die bij de opvoeders van het kind hoort.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:37:58 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55629194
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:30 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Nee, kindermoordenaars, die hebben een geweten!
lezen knul... die hebben wel een geweten maar daar is iets mis mee, honden hebben geen geweten...
quote:
Vind het ook niet verantwoord om kinderen met honden alleen te laten. Somige rassen zijn levende wapens. (Daarom worden ze ook ingezet bij bewaking van panden en door de politie.) Maar honden zijn niet de enige roofdieren die hier rondlopen, wou ik maar zeggen.
nee laat me een beest anders dan de hond zien die voor 12000 ziekenhuisbezoekjes zorgt in Nederland... (jah duh, bacterien...).

Honden zijn echt wel lieve dieren met een hoog knuffel/adoratie gehalte maar een beetje realisme lijkt me wel op zijn plaats, je kunt niet voorkomen dat kinderen niet in de buurt van een hond kunnen komen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_55629196
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 14:49 schreef Cageon het volgende:

[..]

dat het nieuws is?
Ja dat is prachtig, maar voor nieuws kijk ik wel het journaal. Het is hier de bedoeling dat je zelf ook wat inbreng hebt als topicstarter zijnde.
Powered by Janetje®
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:38:53 #131
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55629215
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:32 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is de fout van de mensen die verantwoordelijk zijn voor die peuter en hond/dier.
mooi, en de hond krijgt vervolgens een spuitje...
pi_55629244
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:37 schreef Re het volgende:

nee laat me een beest anders dan de hond zien die voor 12000 ziekenhuisbezoekjes zorgt in Nederland... (jah duh, bacterien...).
Homo Sapiens.
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:43:56 #133
185631 Guncta
En un momento dado
pi_55629307
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:37 schreef Re het volgende:

[..]

lezen knul... die hebben wel een geweten maar daar is iets mis mee, honden hebben geen geweten...
[..]

Honden zijn echt wel lieve dieren met een hoog knuffel/adoratie gehalte maar een beetje realisme lijkt me wel op zijn plaats, je kunt niet voorkomen dat kinderen niet in de buurt van een hond kunnen komen.
Je kunt ook niet voorkomen dat een kind verzuipt in je achtertuin. Je kan niet voorkomen dat hij met electriciteit gaat klooien. Je kan niet voorkomen dat hij zijn nek breekt. Je kan niet voorkomen dat hij zich verbrandt. Volgens mij kan je bij kinderen niks voorkomen.
pi_55629310
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:40 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Homo Sapiens.
pwned.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_55629347
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:38 schreef Re het volgende:

[..]

mooi, en de hond krijgt vervolgens een spuitje...
Is ook een vorm van genoegdoening voor de ouders. Denk ik. Een zinloosgeweldpleger kan je geen spuiitje geven om de ouders van het slachtoffer te troosten. Bij honden is dat iets makkelijker.

En wat wou je anders doen. De eigenaar de hond afpakken? Op staatskosten in een pension doen en tegen de eigenaar roepen 'niet weer doen he' ?

Nee met lievve beestjes is niks mis, en als anderen overlast hebben/overlijden door dat beest, dan lag het aan de stomme mens en niet aan dat lievve beestje .
pi_55629350
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:44 schreef JohnDope het volgende:

[..]

pwned.
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:49:11 #137
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55629389
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:40 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Homo Sapiens.
huh huh jij bent grappig... dat je jezelf als beest ziet is niet mijn probleem
pi_55629422
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:49 schreef Re het volgende:

[..]

Kerel kijk naar de wereld en naar de geschiedenis en doe deze post nog even een keertje opnieuw.
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:53:05 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55629462
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kerel kijk naar de wereld en naar de geschiedenis en doe deze post nog even een keertje opnieuw.
joh, je hebt gelijk... ik spreek je nog wel wanner je lieve hondje je kindje verminkt

om maar ff met de suffe replies door te gaan huh...
pi_55629485
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:36 schreef Guncta het volgende:

Je gaat je eigen woonkamer toch ook niet peuterproof maken omdat er misschien wel een verdwaald kindje zo naar binnen kan stappen?
Je gaat toch ook niet elke dag voordat je de auto instapt en je erf afrijdt onder de auto kijken of er niet kindje verstoppertje speelt onder jouw auto?

Een kind van lage leeftijd hoort niet op je erf te kunnen komen zonder dat je het weet.
Mijn moeder lette goed op mijn broertje, maar toch 'ontsnapte' hij regelmatig. Een sociaal kind, liep zomaar bij anderen de tuin binnen. Gelukkig dat er bij ons in de buurt geen mensen woonden die van mening waren dat ze geen rekening hoefden te houden met wandelgrage peuters op hun erf.

Op het platteland is het wat anders. Daar zou ik me, zeker als ik alleen was veiliger voelen met een grote hond.
pi_55629538
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:53 schreef Re het volgende:

[..]

joh, je hebt gelijk... ik spreek je nog wel wanner je lieve hondje je kindje verminkt
Ik spreek je nog wel wanneer een menselijk beest jouw kindje verminkt e.d.
pi_55629539
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:49 schreef Re het volgende:

[..]

ja, ik ben een beest. Een beest met hersens, geweten, de hele mikmak, maar wel een beest. Ik denk niet dat we Geschapen zijn naar Zijn Evenbeeld. Dus geloof ik ook niet dat we principieel anders zijn dan de dieren.
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:59:19 #143
185631 Guncta
En un momento dado
pi_55629605
Een kind hoort gewoon niet zomaar bij iedereen de tuin in te lopen. Als hij te jong is om dat te begrijpen moet ten eerste de ouders beter opletten. Ook is het een verplichting van de hondeneigenaar dat honden niet zomaar overal kunnen komen, dus het erf te verlaten.

Als het kind oud genoeg is moet het gewoon weten dat je niet zomaar bij mensen achter in de tuin mag komen.
Daar zitten risico's aan.

Wat wou je gaan doen? Vijvers verbieden? Daken voorzien van prikkeldraad? Bomen kappen? Al de machines die gevaar veroorzaken in een kluis opbergen?
pi_55629616
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:31 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens, want honden kunnen zeker wel een geweten en bewustzijn hebben
Inderdaad.
Gewoon menselijke arrogantie ten top.

Tuurlijk zijn we wel tot meer in staat als dieren maar een hond weet heel goed wat wel en wat niet mag.
Een hond weet bv donders goed wanneer iets niet mag, doet ie het toch dan weet hij ook dat hij stout is geweest! Maar de meeste honden zijn zo braaf en trouw dat ze nooit dingen doen die niet mogen.

En vaak ligt het aan de baas hoe een hond is, ook het ras is natuurlijk bepalend.

Ken bijvoorbeeld een verhaal dat ze een hond hadden afgemaakt omdat ie een kleuter had gebeten maar daarna zag de dierenarts 20 nietjes in zijn oor zitten en bij het laatste nietje die die peuter door zijn oor had geschoten beet de hond terug , waarop ze de hond hadden afgemaakt. Die kleuter had trouwens niks ernstig...

Maar goed dit hondenras is wat agressiever in zijn aard en als ie dan ook nog een harde en strenge opvoeding krijgt is het gewoon stom dat ze die hond alleen hebben gelaten met die kleuter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Billary op 29-12-2007 19:05:14 ]
pi_55629661
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:59 schreef Billary het volgende:

[..]

Dit zocht ik, goed geformuleerd.
  zaterdag 29 december 2007 @ 19:02:45 #146
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55629669
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:56 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

ja, ik ben een beest. Een beest met hersens, geweten, de hele mikmak, maar wel een beest. Ik denk niet dat we Geschapen zijn naar Zijn Evenbeeld. Dus geloof ik ook niet dat we principieel anders zijn dan de dieren.
ja en dus een van de weinigen met een bewustzijn, naast de dolfijnen.

Het hele punt kan je zo wel proberen weg te discussieren maar dan ga je gewoon voorbij het feit dat mensen met honden een overdreven superioriteits gevoel hebben over het kunnen en laten van hun dierbare viervoeter, dat de mens in staat is om dingen te doen is wel bekend maar mijn hondje, nee, die is goed opgevoed en zal nooit zoiets doen.
  zaterdag 29 december 2007 @ 19:05:56 #147
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55629770
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik spreek je nog wel wanneer een menselijk beest jouw kindje verminkt e.d.
ok point taken...
pi_55629895
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:59 schreef Guncta het volgende:

Wat wou je gaan doen? Vijvers verbieden? Daken voorzien van prikkeldraad? Bomen kappen? Al de machines die gevaar veroorzaken in een kluis opbergen?
Als ik vraagtekens zet bij de gemakzuchtige houding ('mijn erf daar mag ik zelf weten wat ik doe, daar mag best een bijthond in dan passen de ouders van de buurkinderen maar op,') dan maakt mij dat nog niet meteen een doorgedraaide veiligheidsfreak die het buitenspelen wil verbieden.
pi_55629924
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 18:59 schreef Billary het volgende:

[..]

Inderdaad.
Voorzover ik weet kan een hond niet nadenken over de gevolgen van zijn daden.
pi_55630061
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 19:11 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Voorzover ik weet kan een hond niet nadenken over de gevolgen van zijn daden.
Tja, wat weten wij nu wat een hond denkt of voelt zonder taal, zonder uitleg?
Het is een feit dat een hond weet vantevoren dat ie bepaalde dingen niet mag doen.

Als hij of zij weet dat ie niet op de bank mag komen, of dingen kapot mag bijten, eten uit de kast stelen dan weet ie dus ook vantevoren dat deze dingen niet mogen, doet hij ze toch- dan is 1 blik naar de hond genoeg!
Dan gaat zijn staart tussen zijn benen en kijikt ie heel neerbuigend en zielig en druipt ie af naar zijn mand.
Als je dan enkel kijkt (zelfs zonder boos te kijken) naar de hond dan weet de hond al dat ie stout is geweest.
Tenminste de honden die ik heb en had..

En de gevolgen van een hond zijn altijd minder dan van een mens inderdaad, hij kan hoogstens iemand dood bijten (wat zelden of nooit gebeurd), maar veel meer machten heeft een dier niet en vooral in een gezin is hij altijd de laagste in rang.

[ Bericht 2% gewijzigd door Billary op 29-12-2007 19:31:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')