Het is de fout van de mensen die verantwoordelijk zijn voor die peuter en hond/dier.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:30 schreef Re het volgende:
[..]
ja de fout van de peuter in jouw ogen... dat hondje kan er niets aan doen he
Ben het met je eens, een klein kind kan omdat het wil spelen bv aan oren een hond trekken, en als het ff tegenzit.....quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is gewoon fout om dieren bij die peuter in de buurt te laten.
lezen knul... die hebben wel een geweten maar daar is iets mis mee, honden hebben geen geweten...quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:30 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Nee, kindermoordenaars, die hebben een geweten!
nee laat me een beest anders dan de hond zien die voor 12000 ziekenhuisbezoekjes zorgt in Nederland... (jah duh, bacterien...).quote:Vind het ook niet verantwoord om kinderen met honden alleen te laten. Somige rassen zijn levende wapens. (Daarom worden ze ook ingezet bij bewaking van panden en door de politie.) Maar honden zijn niet de enige roofdieren die hier rondlopen, wou ik maar zeggen.
Ja dat is prachtig, maar voor nieuws kijk ik wel het journaal. Het is hier de bedoeling dat je zelf ook wat inbreng hebt als topicstarter zijnde.quote:
mooi, en de hond krijgt vervolgens een spuitje...quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is de fout van de mensen die verantwoordelijk zijn voor die peuter en hond/dier.
Homo Sapiens.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:37 schreef Re het volgende:
nee laat me een beest anders dan de hond zien die voor 12000 ziekenhuisbezoekjes zorgt in Nederland... (jah duh, bacterien...).
Je kunt ook niet voorkomen dat een kind verzuipt in je achtertuin. Je kan niet voorkomen dat hij met electriciteit gaat klooien. Je kan niet voorkomen dat hij zijn nek breekt. Je kan niet voorkomen dat hij zich verbrandt. Volgens mij kan je bij kinderen niks voorkomen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:37 schreef Re het volgende:
[..]
lezen knul... die hebben wel een geweten maar daar is iets mis mee, honden hebben geen geweten...
[..]
nee laat me een beest anders dan de hond zien die voor 12000 ziekenhuisbezoekjes zorgt in Nederland... (jah duh, bacterien...).
Honden zijn echt wel lieve dieren met een hoog knuffel/adoratie gehalte maar een beetje realisme lijkt me wel op zijn plaats, je kunt niet voorkomen dat kinderen niet in de buurt van een hond kunnen komen.
pwned.quote:
Is ook een vorm van genoegdoening voor de ouders. Denk ik. Een zinloosgeweldpleger kan je geen spuiitje geven om de ouders van het slachtoffer te troosten. Bij honden is dat iets makkelijker.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:38 schreef Re het volgende:
[..]
mooi, en de hond krijgt vervolgens een spuitje...
huh huh jij bent grappig... dat je jezelf als beest ziet is niet mijn probleemquote:
Kerel kijk naar de wereld en naar de geschiedenis en doe deze post nog even een keertje opnieuw.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:49 schreef Re het volgende:
[..]
huh huh jij bent grappig... dat je jezelf als beest ziet is niet mijn probleem
joh, je hebt gelijk... ik spreek je nog wel wanner je lieve hondje je kindje verminktquote:Op zaterdag 29 december 2007 18:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kerel kijk naar de wereld en naar de geschiedenis en doe deze post nog even een keertje opnieuw.
Mijn moeder lette goed op mijn broertje, maar toch 'ontsnapte' hij regelmatig. Een sociaal kind, liep zomaar bij anderen de tuin binnen. Gelukkig dat er bij ons in de buurt geen mensen woonden die van mening waren dat ze geen rekening hoefden te houden met wandelgrage peuters op hun erf.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:36 schreef Guncta het volgende:
Je gaat je eigen woonkamer toch ook niet peuterproof maken omdat er misschien wel een verdwaald kindje zo naar binnen kan stappen?
Je gaat toch ook niet elke dag voordat je de auto instapt en je erf afrijdt onder de auto kijken of er niet kindje verstoppertje speelt onder jouw auto?
Een kind van lage leeftijd hoort niet op je erf te kunnen komen zonder dat je het weet.
Ik spreek je nog wel wanneer een menselijk beest jouw kindje verminkt e.d.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:53 schreef Re het volgende:
[..]
joh, je hebt gelijk... ik spreek je nog wel wanner je lieve hondje je kindje verminkt
ja, ik ben een beest. Een beest met hersens, geweten, de hele mikmak, maar wel een beest. Ik denk niet dat we Geschapen zijn naar Zijn Evenbeeld. Dus geloof ik ook niet dat we principieel anders zijn dan de dieren.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:49 schreef Re het volgende:
[..]
huh huh jij bent grappig... dat je jezelf als beest ziet is niet mijn probleem
Inderdaad.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, want honden kunnen zeker wel een geweten en bewustzijn hebben
Dit zocht ik, goed geformuleerd.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:59 schreef Billary het volgende:
[..]
Gewoon menselijke arrogantie ten top.
ja en dus een van de weinigen met een bewustzijn, naast de dolfijnen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:56 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
ja, ik ben een beest. Een beest met hersens, geweten, de hele mikmak, maar wel een beest. Ik denk niet dat we Geschapen zijn naar Zijn Evenbeeld. Dus geloof ik ook niet dat we principieel anders zijn dan de dieren.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik spreek je nog wel wanneer een menselijk beest jouw kindje verminkt e.d.
Als ik vraagtekens zet bij de gemakzuchtige houding ('mijn erf daar mag ik zelf weten wat ik doe, daar mag best een bijthond in dan passen de ouders van de buurkinderen maar op,') dan maakt mij dat nog niet meteen een doorgedraaide veiligheidsfreak die het buitenspelen wil verbieden.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:59 schreef Guncta het volgende:
Wat wou je gaan doen? Vijvers verbieden? Daken voorzien van prikkeldraad? Bomen kappen? Al de machines die gevaar veroorzaken in een kluis opbergen?
Voorzover ik weet kan een hond niet nadenken over de gevolgen van zijn daden.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:59 schreef Billary het volgende:
[..]
Inderdaad.
Gewoon menselijke arrogantie ten top.
Tja, wat weten wij nu wat een hond denkt of voelt zonder taal, zonder uitleg?quote:Op zaterdag 29 december 2007 19:11 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Voorzover ik weet kan een hond niet nadenken over de gevolgen van zijn daden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |