Overleefdquote:Op donderdag 3 januari 2008 11:40 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb bij een van de 2 toch wel m`n haren uit m`n kop liggen trekken. Die is er als het ware ingeharkt met een riek
Die ander leek meer op aaien, dat was wel lekker
Het heeft weinig zin gehadquote:Op donderdag 3 januari 2008 11:49 schreef PdeHoog het volgende:
* PdeHoog gaat stil zitten hopen dat ze over 10 minuten bellen dat de update een no-go heeft gekregen
Ah nee, hoe ga je het overlevenquote:Op donderdag 3 januari 2008 17:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het heeft weinig zin gehadMorgen gewoon werken dus
Gezien de ingeplande werkzaamheden ga ik de komende drie werkdagen met mijn benen over elkaar op het bureau dubbele espresso's drinkenquote:Op donderdag 3 januari 2008 17:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ah nee, hoe ga je het overleven
Dat klinkt echt heel ergquote:Op donderdag 3 januari 2008 17:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gezien de ingeplande werkzaamheden ga ik de komende drie werkdagen met mijn benen over elkaar op het bureau dubbele espresso's drinken![]()
Komt wel goed dus
Drank is geen goed plan. Brood met gebakken ei, kaas en spek welquote:Op donderdag 3 januari 2008 18:08 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat klinkt echt heel erg
Dubbele espresso's
Neem dan lekker wat drank mee, goed eten en je komt er wel
Morgen dan maar eens bewonderenquote:Op donderdag 3 januari 2008 17:56 schreef Yoni het volgende:
Fotoalbum van Albumprinter binnen![]()
Mooiiiiiiii
Tis nu net alsof ik een echt boek heb gemaaktAlleen beetje jammer dat de tekst op de voorkant teveel naar links staat. Maar ik denk dat dat mijn eigen schuld is
wat doe je daar?quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:34 schreef Kremers het volgende:
Ik werk sinds gisteren bij World Press Photo, best geinigZie je al die inzendingen voorbij komen
Zit wel een hoop troep tussen zeg
Vandaag mijn foto's van profotonet ontvangen, ze zijn echt heel goed gewordenBlijvertje dus.
Inzendingen controleren op juistheidquote:
Tof johquote:Op vrijdag 4 januari 2008 01:33 schreef Yoni het volgende:
Ik ga definitief in augustus een bruiloft fotograferen![]()
En nog een supercoole ook. Op een enorme
quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:53 schreef didotcicero het volgende:
*jarig is*
Beterschap!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:35 schreef Yoni het volgende:
http://www.huisdevoorst.nl/ daar gaan ze trouwen (alles is daar, dus de ceremonie, diner, feest etc.).
En nu ben ik ziek en moet ik toch werken![]()
*richting werk slepen gaat*
Kon het niet maken om vandaag thuis te blijven helaas. Er worden nieuwe printers geleverd en daar moet ik bij aanwezig zijnquote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:52 schreef Sugar het volgende:
Kremers, dat lijkt me leuk werk!
Yoni, als je ziek bent, moet je niet werken.![]()
* Sugar kijkt heel streng
Jaaa mooi hequote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:59 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Beterschap!
Mooie locatie om te zien. En geloof mij, ik heb er genoeg gezien de afgelopen maanden!
Je kan het inderdaad zo duur maken als je zelf wil. Maar goed, daar staat dan wel wat tegenover. Locatie bekijken van te voren is absoluut verstandig. En gelukkig heb je nog een tijdje om te oefenen op je flitstechniek...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:32 schreef Yoni het volgende:
Jaaa mooi heIk moet de locatie voor die tijd nog in het echt bekijken, maar volgens mij wordt het super
Maar goed, daar leggen ze ook wel een schip met geld voor neer
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:59 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Beterschap!
Mooie locatie om te zien. En geloof mij, ik heb er genoeg gezien de afgelopen maanden!
Super! Geloof me het is echt heel leuk om te doen...okay, je bent bekaf daarna, maar dat is het zeker waard!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 01:33 schreef Yoni het volgende:
Ik ga definitief in augustus een bruiloft fotograferen![]()
En nog een supercoole ook. Op een enorme
Ik kan heul goed flitsen hoorquote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:38 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Je kan het inderdaad zo duur maken als je zelf wil. Maar goed, daar staat dan wel wat tegenover. Locatie bekijken van te voren is absoluut verstandig. En gelukkig heb je nog een tijdje om te oefenen op je flitstechniek...
Twee pro fotografen? Is dat niet een beetje dubbelop?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:19 schreef Yoni het volgende:
En er gaat in dit geval ook nog een pro fotograaf bij zijn voor een deel van de dag. Dus als ik het verpruts, dan is dat niet het einde van de wereld
Ik kwam er tot mijn schrik helaas achter, dat sommige pro-fotografen bruidsreportage-portfolio's laten zien, die erg dramatisch zijn. Rommelige achtergronden / overbelichte trouwjurken / alles netjes centraal op de foto's.... Mischien kom toevallig bij het 'kaf' en mis het 'koren'.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:20 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Twee pro fotografen? Is dat niet een beetje dubbelop?
Parallel aan het bekijken van trouwlocaties heb ik ook behoorlijk wat portfolio's van pro-trouwfotografen voorbij zien komen. Ik ben best geschrokken moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:31 schreef HMaster-II het volgende:
Ik kwam er tot mijn schrik helaas achter, dat sommige pro-fotografen bruidsreportage-portfolio's laten zien, die erg dramatisch zijn. Rommelige achtergronden / overbelichte trouwjurken / alles netjes centraal op de foto's.... Mischien kom toevallig bij het 'kaf' en mis het 'koren'.
Het valt mij steeds vaker op dat een groot deel van de fotters met kop en schouders boven de pro-fotografen uitsteekt. Dat zegt niets over de pro-fotografen. Dat zegt iets over hoe verdomde goed de fotters wel niet zijnquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:31 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik kwam er tot mijn schrik helaas achter, dat sommige pro-fotografen bruidsreportage-portfolio's laten zien, die erg dramatisch zijn. Rommelige achtergronden / overbelichte trouwjurken / alles netjes centraal op de foto's.... Mischien kom toevallig bij het 'kaf' en mis het 'koren'.
Een waarheid als een koe natuurlijk. Neemt niet weg dat de term pro wel enigzins is uitgehold natuurlijk nu iedere idioot met een paar centen een SLR kan kopen...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:45 schreef ..bennie het volgende:
Het valt mij steeds vaker op dat een groot deel van de fotters met kop en schouders boven de pro-fotografen uitsteekt. Dat zegt niets over de pro-fotografen. Dat zegt iets over hoe verdomde goed de fotters wel niet zijn.
Wat mij ook opviel tijdens een bladeractie door een portfolio bij een Pro-Ftotgraaf, is dat ze vastgeroest zitten in basis-poses. Okee, een baby/kleine kinderen studioshoot is redelijk moeilijk, maar na 5 setjes zelfde-poses-andere-baby, had ik het wel gehad... En het portfolio boek bestond ui minimaal 10 seriesquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:45 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Het valt mij steeds vaker op dat een groot deel van de fotters met kop en schouders boven de pro-fotografen uitsteekt. Dat zegt niets over de pro-fotografen. Dat zegt iets over hoe verdomde goed de fotters wel niet zijn.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:59 schreef HMaster-II het volgende:
Ik denk dat 'wij' FOTters (maar ook van andere fotofora) meer willen proberen/experimeteren.
NU we toch aan het koeien aan het verdrinken zijnquote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:03 schreef Yoni het volgende:
Ik schrik ook wel vaak van de resultaten van zogenoemde pro's inderdaad. Ik kreeg een tijdje terug de foto's van een oude schoolvriendin onder ogen en die waren echt om te huilen (An kan dit bevestigen, die heeft ze ook gezien). Heel veel foto's zouden bij mij ook niet door de selectie gekomen zijn en dus nooit bij het bruidspaar terecht gekomen zijn.
Nou heb ik makkelijk praten, want dit wordt mijn eerste bruiloft, dus ik moet natuurlijk nog zien wat ik er van bak, maar ik heb wel het gevoel dat ik het kan.
Overigens is dat dus de reden dat er nog een pro bij gaat zijn. Ik doe dit als portfolio-opbouw en krijg er dus ook nauwelijks voor betaald. Soort van stageNet als de weddingplanner die ze hebben, die doet dat ook als stage
Iddquote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:11 schreef PdeHoog het volgende:
Misschien is het wel zo dat pro-fotografen vastzitten in een bepaald stramien omdat dat geld oplevert en ze dat hard nodig hebben? Je probeert volgens mij gewoon op een zo makkelijk mogelijke manier zoveel mogelijk geld te verdienen en als de markt dat graag wil, waarom zou je dan gekke dingen gaan doen en risico te nemen?
Een gevorderde amateur / hobbyist heeft dat probleem niet. Het is een hobby en hij / zij wil gewoon perfecte plaatjes afleveren. Reden ook waarom wij over het algemeen kritischer zijn dan de gemiddelde fotograaf heb ik het idee.
De spijker op zijn kop, denk ik.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:11 schreef PdeHoog het volgende:
Misschien is het wel zo dat pro-fotografen vastzitten in een bepaald stramien omdat dat geld oplevert en ze dat hard nodig hebben? Je probeert volgens mij gewoon op een zo makkelijk mogelijke manier zoveel mogelijk geld te verdienen en als de markt dat graag wil, waarom zou je dan gekke dingen gaan doen en risico te nemen?
Een gevorderde amateur / hobbyist heeft dat probleem niet. Het is een hobby en hij / zij wil gewoon perfecte plaatjes afleveren. Reden ook waarom wij over het algemeen kritischer zijn dan de gemiddelde fotograaf heb ik het idee.
Diplomatie, les 1: Ik zie dat jij er ontzettend blij mee bent. Dan heeft de fotograaf goed werk verricht.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:39 schreef freud het volgende:
En het lastigste is als je moet reageren op de vraag 'En, wat vind je er van?" als je het album hebt gezien en weet dat ze 1500 euro hebben betaald voor prutsfoto's...
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:47 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Diplomatie, les 1: Ik zie dat jij er ontzettend blij mee bent. Dan heeft de fotograaf goed werk verricht.
Zakelijk, les 1: Tja voor 1500 euro moet je niet te veel verwachten. Voor ongeveer het dubbele had ik wel een heel mooi album voor je kunnen makenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:47 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Diplomatie, les 1: Ik zie dat jij er ontzettend blij mee bent. Dan heeft de fotograaf goed werk verricht.
Zo hou je wel veel vrienden over denk ik...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:48 schreef ..bennie het volgende:
Zakelijk, les 1: Tja voor 1500 euro moet je niet te veel verwachten. Voor ongeveer het dubbele had ik wel een heel mooi album voor je kunnen maken.
Nais actiequote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:32 schreef Ynske het volgende:
* Ynske komt ff pronken...
ok geen hoogstandje maar vond m wel tof
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |