Een waarheid als een koe natuurlijk. Neemt niet weg dat de term pro wel enigzins is uitgehold natuurlijk nu iedere idioot met een paar centen een SLR kan kopen...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:45 schreef ..bennie het volgende:
Het valt mij steeds vaker op dat een groot deel van de fotters met kop en schouders boven de pro-fotografen uitsteekt. Dat zegt niets over de pro-fotografen. Dat zegt iets over hoe verdomde goed de fotters wel niet zijn.
Wat mij ook opviel tijdens een bladeractie door een portfolio bij een Pro-Ftotgraaf, is dat ze vastgeroest zitten in basis-poses. Okee, een baby/kleine kinderen studioshoot is redelijk moeilijk, maar na 5 setjes zelfde-poses-andere-baby, had ik het wel gehad... En het portfolio boek bestond ui minimaal 10 seriesquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:45 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Het valt mij steeds vaker op dat een groot deel van de fotters met kop en schouders boven de pro-fotografen uitsteekt. Dat zegt niets over de pro-fotografen. Dat zegt iets over hoe verdomde goed de fotters wel niet zijn.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:59 schreef HMaster-II het volgende:
Ik denk dat 'wij' FOTters (maar ook van andere fotofora) meer willen proberen/experimeteren.
NU we toch aan het koeien aan het verdrinken zijnquote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:03 schreef Yoni het volgende:
Ik schrik ook wel vaak van de resultaten van zogenoemde pro's inderdaad. Ik kreeg een tijdje terug de foto's van een oude schoolvriendin onder ogen en die waren echt om te huilen (An kan dit bevestigen, die heeft ze ook gezien). Heel veel foto's zouden bij mij ook niet door de selectie gekomen zijn en dus nooit bij het bruidspaar terecht gekomen zijn.
Nou heb ik makkelijk praten, want dit wordt mijn eerste bruiloft, dus ik moet natuurlijk nog zien wat ik er van bak, maar ik heb wel het gevoel dat ik het kan.
Overigens is dat dus de reden dat er nog een pro bij gaat zijn. Ik doe dit als portfolio-opbouw en krijg er dus ook nauwelijks voor betaald. Soort van stageNet als de weddingplanner die ze hebben, die doet dat ook als stage
Iddquote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:11 schreef PdeHoog het volgende:
Misschien is het wel zo dat pro-fotografen vastzitten in een bepaald stramien omdat dat geld oplevert en ze dat hard nodig hebben? Je probeert volgens mij gewoon op een zo makkelijk mogelijke manier zoveel mogelijk geld te verdienen en als de markt dat graag wil, waarom zou je dan gekke dingen gaan doen en risico te nemen?
Een gevorderde amateur / hobbyist heeft dat probleem niet. Het is een hobby en hij / zij wil gewoon perfecte plaatjes afleveren. Reden ook waarom wij over het algemeen kritischer zijn dan de gemiddelde fotograaf heb ik het idee.
De spijker op zijn kop, denk ik.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:11 schreef PdeHoog het volgende:
Misschien is het wel zo dat pro-fotografen vastzitten in een bepaald stramien omdat dat geld oplevert en ze dat hard nodig hebben? Je probeert volgens mij gewoon op een zo makkelijk mogelijke manier zoveel mogelijk geld te verdienen en als de markt dat graag wil, waarom zou je dan gekke dingen gaan doen en risico te nemen?
Een gevorderde amateur / hobbyist heeft dat probleem niet. Het is een hobby en hij / zij wil gewoon perfecte plaatjes afleveren. Reden ook waarom wij over het algemeen kritischer zijn dan de gemiddelde fotograaf heb ik het idee.
Diplomatie, les 1: Ik zie dat jij er ontzettend blij mee bent. Dan heeft de fotograaf goed werk verricht.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:39 schreef freud het volgende:
En het lastigste is als je moet reageren op de vraag 'En, wat vind je er van?" als je het album hebt gezien en weet dat ze 1500 euro hebben betaald voor prutsfoto's...
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:47 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Diplomatie, les 1: Ik zie dat jij er ontzettend blij mee bent. Dan heeft de fotograaf goed werk verricht.
Zakelijk, les 1: Tja voor 1500 euro moet je niet te veel verwachten. Voor ongeveer het dubbele had ik wel een heel mooi album voor je kunnen makenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:47 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Diplomatie, les 1: Ik zie dat jij er ontzettend blij mee bent. Dan heeft de fotograaf goed werk verricht.
Zo hou je wel veel vrienden over denk ik...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:48 schreef ..bennie het volgende:
Zakelijk, les 1: Tja voor 1500 euro moet je niet te veel verwachten. Voor ongeveer het dubbele had ik wel een heel mooi album voor je kunnen maken.
Nais actiequote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:32 schreef Ynske het volgende:
* Ynske komt ff pronken...
ok geen hoogstandje maar vond m wel tof
[ afbeelding ]
Da's niet ziek zijn hequote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:09 schreef Yoni het volgende:
Dus nu ga ik zometeen eten en daarna vreselijk op de bank ploffen en een filmpje koekeloeren. Met B&J erbij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |