De overheid is de grootste verdiener aan drugs, wat dacht je hoe de Oranjes aan hun kapitaal zijn gekomen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zal wel zorgen dat mijn spullen beschermd zijn. Bovendien zullen drugs oneindig veel goedkoper worden en dus is dat stelen helemaal nergens meer voor nodig. Drugs zijn simpele gewassen, de enige reden dat ze duur zijn is omdat ze gesmokkelt moeten worden, illegaal verhandeld, etc.
Je mag van mij wel een stukje noordzee opspuiten om daar met 0 te beginnen, dus ook niet meeprofiteren van bestaande infrastructuur (zoals de polders).quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor, geef ons het recht om af te scheiden, en bedeel ons met een stukje grond, bijvoorbeeld een stuk flevopolder waar nu niemand woont, is dat zo onredelijk?
Je jachtgeweer ligt al klaar?quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Denk je dat ik jou zomaar een huis op mijn grond laat zetten?
iets wat nu dus ook al geldtquote:Op zaterdag 29 december 2007 14:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dus zal het in je libertarische heilstaat alleen maar meer gaan lonen. Immers dan is je verzekering echt niet zo gek om een fietsendiefstalletje in de dekking op te nemen. Dat oplossen kost veel te veel manuren voor de winst
.
die welstandscommisies zijn er juist gekomen omdat mensen dat vaak niet in redelijkheid kunnen oplossenquote:Op zaterdag 29 december 2007 14:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat komt grotendeels door allerlei onnodige wetgeving, kijk alleen maar naar de zogenaamde welstandscommisies, terwijl heel veel zaken ook in redelijkheid opgelost kunnen worden.
Er zit ook geld van mij in de Nederlandse infrastructuur, dus mag ik dat ook even terug?quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je mag van mij wel een stukje noordzee opspuiten om daar met 0 te beginnen, dus ook niet meeprofiteren van bestaande infrastructuur (zoals de polders).
Op basis waarvan heb jij dan plotseling het recht geweld te gebruiken? En wat is proportioneel geweld? gaat een lekkere chaos gevenquote:Op zaterdag 29 december 2007 14:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat betekent een geweldsinitiatie, welk mij het recht geeft om mij te verdedigen, en niemand die jou tegen houdt? Ik zou zeggen probeer het, eens zien of je tegen mijn collectief van huiseigenaren op kunt vechten.
En er zit Nederlands geld in jou (scholing, gebruik van infra,beveiliging etc).quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zit ook geld van mij in de Nederlandse infrastructuur, dus mag ik dat ook even terug?
Maargoed, ook opspuiten vind ik prima, zolang Nederland mijn land niet inpikt vind ik het prima.
En welstandscommissies doen dit wel? Ik kan je wel een paar leuke linkjes geven van complete idiote beslissingen van deze lui.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
die welstandscommisies zijn er juist gekomen omdat mensen dat vaak niet in redelijkheid kunnen oplossen
Hetzelfde recht wat jij toepast om mijn bezit aan te tasten.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Op basis waarvan heb jij dan plotseling het recht geweld te gebruiken? En wat is proportioneel geweld? gaat een lekkere chaos geven.
Eerst zelf dialoog beginnen wat hij in godsnaam van plan is op mijn grond als ik er met hem niet uit kan komen dan stuur ik mijn DRO op zijn dak, kijken of hun er samen niet uit kunnen komen en als laatste redmiddel kan ik mijn private politiebedrijfje op zijn dak sturen. Als laatste redmiddel, want dat betekend dat hij niet voor dialoog of rede vatbaar is en nog steeds mijn grond probeert in te pikken.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:52 schreef du_ke het volgende:
Je jachtgeweer ligt al klaar?
Vind ik prima, heb je een linkje waar ik dit kan regelen?quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
En er zit Nederlands geld in jou (scholing, gebruik van infra,beveiliging etc).
Maar als we zorgen voor een nette afrekening beide kanten op vind ik het prima.
tilburg -> eindhoven elke werkdag en het is een mengelmoesje van de nieuwste dubbeldekkers tot de echte hondekoppen voor de stoptreinen maar eigenlijk voldoen die oude hondekoppen net zo goed en vaak heb je nog meer ruimte ookquote:Op zaterdag 29 december 2007 14:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik reis dagelijks met het OV en zeer regelmatig met de trein, de stiptheid is idd beter als een aantal jaar terug, maar nog steeds niet ideaal, en ik weet niet waar jij woont, maar in amsterdam rijdt echt alleen maar oude zut.
kloptquote:Op zaterdag 29 december 2007 14:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
iets wat nu dus ook al geldt
daar bepalen de scholen ook welke boeken ze kopen overigens hoef je daar geen filosofische debatten te verwachtenquote:
Dan verzin ik een collectief van.... of dat bestaat al, maffia e.d.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat betekent een geweldsinitiatie, welk mij het recht geeft om mij te verdedigen, en niemand die jou tegen houdt? Ik zou zeggen probeer het, eens zien of je tegen mijn collectief van huiseigenaren op kunt vechten.
Ik zou naar de gemeente stappenquote:Op zaterdag 29 december 2007 14:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Eerst zelf dialoog beginnen wat hij in godsnaam van plan is op mijn grond als ik er met hem niet uit kan komen dan stuur ik mijn DRO op zijn dak, kijken of hun er samen niet uit kunnen komen en als laatste redmiddel kan ik mijn private politiebedrijfje op zijn dak sturen. Als laatste redmiddel, want dat betekend dat hij niet voor dialoog of rede vatbaar is en nog steeds mijn grond probeert in te pikken.
Hoe zou jij het oplossen als ik in jouw tuin nu een huis begin te bouwen?
Als je een particulier bedrijf afrekent op zijn prestaties (en verkrachting en brandstichting als prioriteit hebben) dan zou ik nog wel eens willen zien wie beter werk afleverd, op dit moment houdt de politie zich vooral bezig met het innen van boetes omdat de overheid dat als hogere prioriteit ziet.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
klopt. Maar nu kan men besluiten om zich ook op minder rendabele misdrijven te richten (wat levert het oplossen van een verkrachting financieel nou helemaal op?) zonder dat direct de kosten terug moeten worden verdiend.
De pyromaan in 't zand zou niet zo opgejaagd worden in een dergelijk geval.
dat is japan met een veel lagere belastingdrukquote:
87% van de tijd op tijd, dat betekend 5 minuten speling. Ik vraag mij af hoeveel basen het zouden als bv. een vakkenvuller 13% van alle producten elke dag liet vallen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
tilburg -> eindhoven elke werkdag en het is een mengelmoesje van de nieuwste dubbeldekkers tot de echte hondekoppen voor de stoptreinen maar eigenlijk voldoen die oude hondekoppen net zo goed en vaak heb je nog meer ruimte ook
j.p.balkenende@algemenzaken.nl.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vind ik prima, heb je een linkje waar ik dit kan regelen?
Maar ik ga niet weg en uiteindelijk zou je mij dus met geweld laten verwijderen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:58 schreef du_ke het volgende:
Ik zou naar de gemeente stappen. En omdat je geen bouwvergunning hebt is voor jou dan snel einde verhaal.
je zult geen keus hebben of je moet geweld gebruiken ik accepteer jouw aanspraak niet en zeg dat jet dat stuk grond niet gebruikt.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Denk je dat ik jou zomaar een huis op mijn grond laat zetten?
En weer schiet je je zelf in de voet, onder jouw mooie overheidsbeleid heeft de maffia in bijvoorbeeld Italie nog steeds vrij spel, nog maar niet te spreken van de huidige vastgoed maffia in Nederland, kortom ook jouw overheid lost dit probleem niet op.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan verzin ik een collectief van.... of dat bestaat al, maffia e.d.
Wij hebben meer geld, meer wapens, doei!
Gewoon, bendeoorlog.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Eerst zelf dialoog beginnen wat hij in godsnaam van plan is op mijn grond als ik er met hem niet uit kan komen dan stuur ik mijn DRO op zijn dak, kijken of hun er samen niet uit kunnen komen en als laatste redmiddel kan ik mijn private politiebedrijfje op zijn dak sturen. Als laatste redmiddel, want dat betekend dat hij niet voor dialoog of rede vatbaar is en nog steeds mijn grond probeert in te pikken.
Hoe zou jij het oplossen als ik in jouw tuin nu een huis begin te bouwen?
Waar liggen die rechten dan vast? Zonder overheid b.v.?quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hetzelfde recht wat jij toepast om mijn bezit aan te tasten.
Dat is niet realistisch, niemand heeft baat bij geweld, mediation is veel goedkoper.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je zult geen keus hebben of je moet geweld gebruiken ik accepteer jouw aanspraak niet en zeg dat jet dat stuk grond niet gebruikt.
Drugs zullen niet 'oneindig' goedkoper worden; je zit op een drugsvrij libertair eiland in een niet-drugsvrij niet-libertarische oceaan. In de beginfase is de prijs substantieel lager, nadat 1 bende de bende-oorlog om de drugsmarkt heeft gewonnen en in feite de openbare orde zal handhaven op je drugsvrije libertarische eiland, zal deze zich gaan ontwikkelen als monopolist en zal de relatieve veiligheid gepaard gaan aan langzame verhoging van de drugsprijzen tot bijna het niveau in de omringende niet-drugsvrije niet-libertarische oceaan, denk ik. Verder betalen de initiële libertarische founding fathers protectiegeld (= belasting) aan de overwinnende bende. Denk ik.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zal wel zorgen dat mijn spullen beschermd zijn. Bovendien zullen drugs oneindig veel goedkoper worden en dus is dat stelen helemaal nergens meer voor nodig. Drugs zijn simpele gewassen, de enige reden dat ze duur zijn is omdat ze gesmokkelt moeten worden, illegaal verhandeld, etc.
Klopt maar dan heb ik het recht aan mijn kant. Mijn grond, dat ligt vast bij een algemeen erkend kadaster etc.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maar ik ga niet weg en uiteindelijk zou je mij dus met geweld laten verwijderen.
Als je mijn grond inpikt en daar dingen op gaat bouwen reken er maar op dat ik geweld laat gebruiken. Zoals gezegd betekend dat dat je totaal niet voor rede vatbaar bent met mij of mijn DRO en als laatste middel zal ik je laten verwijderen van mijn grond, desnoods met geweld.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
je zult geen keus hebben of je moet geweld gebruiken ik accepteer jouw aanspraak niet en zeg dat jet dat stuk grond niet gebruikt.
Bij het kadaster, net zoals dat nu ook gebeurt.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waar liggen die rechten dan vast? Zonder overheid b.v.?
Dus nadat ik verkracht ben moet ik een bedrijf inhuren om mijn recht te krijgen?quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je een particulier bedrijf afrekent op zijn prestaties (en verkrachting en brandstichting als prioriteit hebben) dan zou ik nog wel eens willen zien wie beter werk afleverd, op dit moment houdt de politie zich vooral bezig met het innen van boetes omdat de overheid dat als hogere prioriteit ziet.
zal eens zoeken maar die gast had ook eigen paspoorten en postzegels uitgegeven overigens bestaat dat eiland wel namelijk sealand.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb je er een linkje na, google helpt niet echt mee. Ik kan je wel vele andere voorbeelden geven van microstaatjes, zolang je het als grap doet, dan gaat het meestal wel goed, maar ga maar eens paspoorten of postzegels uitgeven, dan wordt de grap meestal snel beeindigt.
Ik kan mij beroepen op de lokale organisatie die in kaart brengt van wie wat is. Overigens is nu de grond allemaal van de overheid. Er is geen "jouw grond" zolang er een overheid is.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:02 schreef du_ke het volgende:
Klopt maar dan heb ik het recht aan mijn kant. Mijn grond, dat ligt vast bij een algemeen erkend kadaster etc.
Jij kan een hoop roepen maar je nergens op baseren.
Ik erken dat (commerciële) kadaster niet. Ik pik gewoon je huis in.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij het kadaster, net zoals dat nu ook gebeurt.
Met welk recht wou je dat doen?quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je mijn grond inpikt en daar dingen op gaat bouwen reken er maar op dat ik geweld laat gebruiken. Zoals gezegd betekend dat dat je totaal niet voor rede vatbaar bent met mij of mijn DRO en als laatste middel zal ik je laten verwijderen van mijn grond, desnoods met geweld.
en toch is dat de reden dat hard drugs verboden isquote:Op zaterdag 29 december 2007 14:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kan anders heel wat mensen die coke gebruiken en nooit stelen, sterker nog ze hebben topbanen en dito inkomen, daarentegen ken ik veel mensen die extreem veel drinken en veel meer ellende veroorzaken.
En weer iemand die zich zelf in de voet schiet, dit wat je beschrijft is toch PRECIES wat er nu onder overheden plaats vind.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Drugs zullen niet 'oneindig' goedkoper worden; je zit op een drugsvrij libertair eiland in een niet-drugsvrij niet-libertarische oceaan. In de beginfase is de prijs substantieel lager, nadat 1 bende de bende-oorlog om de drugsmarkt heeft gewonnen en in feite de openbare orde zal handhaven op je drugsvrije libertarische eiland, zal deze zich gaan ontwikkelen als monopolist en zal de relatieve veiligheid gepaard gaan aan langzame verhoging van de drugsprijzen tot bijna het niveau in de omringende niet-drugsvrije niet-libertarische oceaan, denk ik. Verder betalen de initiële libertarische founding fathers protectiegeld (= belasting) aan de overwinnende bende. Denk ik.
Zonder dat daar dus goede argumenten voor zijn, daarnaast verdient de overheid direct door het creeren van schaarste van drugs.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en toch is dat de reden dat hard drugs verboden is
Tja leuk en aardig maar mijn kadaster denk heel anders over deze zakenquote:Op zaterdag 29 december 2007 15:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij het kadaster, net zoals dat nu ook gebeurt.
Waar haal je al die bendefantasie toch vandaan? Denk je dat bende's ook maar 1 kans hebben in een gebied met allemaal private beveiliging en politie? Een drugsbende als drugs legaal zijn is even aannemelijk als een chocolade- of zeepbende.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:02 schreef Ryan3 het volgende:
Drugs zullen niet 'oneindig' goedkoper worden; je zit op een drugsvrij libertair eiland in een niet-drugsvrij niet-libertarische oceaan. In de beginfase is de prijs substantieel lager, nadat 1 bende de bende-oorlog om de drugsmarkt heeft gewonnen en in feite de openbare orde zal handhaven op je drugsvrije libertarische eiland, zal deze zich gaan ontwikkelen als monopolist en zal de relatieve veiligheid gepaard gaan aan langzame verhoging van de drugsprijzen tot bijna het niveau in de omringende niet-drugsvrije niet-libertarische oceaan, denk ik. Verder betalen de initiële libertarische founding fathers protectiegeld (= belasting) aan de overwinnende bende. Denk ik.
Ik heb mijn eigen organisatie die daar heel anders over denkt en hele andere regels heeftquote:Op zaterdag 29 december 2007 15:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik kan mij beroepen op de lokale organisatie die in kaart brengt van wie wat is. Overigens is nu de grond allemaal van de overheid. Er is geen "jouw grond" zolang er een overheid is.
Ook onder een huidig overheidsysteem kan het voorkomen dat een grotere partij ons land inpikt en jou kadaster niet erkent, ik zeg, kijk een jaar of 60 terug, kortom jou overheid garandeert ook niet dat het altijd goed gaat.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja leuk en aardig maar mijn kadaster denk heel anders over deze zaken. En mijn kadaster heeft banden met de sterkere politiemacht
Ja, maar ook zonder overheid in beginfase, zul je snel weer met een soort overheid komen te zitten; in dit geval dus een bende van drugsbaronnen die zich die positie zullen aanmeten.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
En weer iemand die zich zelf in de voet schiet, dit wat je beschrijft is toch PRECIES wat er nu onder overheden plaats vind.
En jij denkt dat 2 organisaties een totale oorlog gaan voeren omdat er een klein conflict is?quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb mijn eigen organisatie die daar heel anders over denkt en hele andere regels heeft.
Tuurlijk heeft zo'n bende volop kansen, zeker als ze zichzelf omschrijven als private politie en beveiliging. Zolang ze maar zorgen dat ze de sterksten zijnquote:Op zaterdag 29 december 2007 15:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waar haal je al die bendefantasie toch vandaan? Denk je dat bende's ook maar 1 kans hebben in een gebied met allemaal private beveiliging en politie? Een drugsbende als drugs legaal zijn is even aannemelijk als een chocolade- of zeepbende.
tja ik ken die beslissingen ook daarom ben ik er ook ze af te schaffen en in het bouwbesluit er bij te zeggen dat je rekening moet houden met je burenquote:Op zaterdag 29 december 2007 14:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
En welstandscommissies doen dit wel? Ik kan je wel een paar leuke linkjes geven van complete idiote beslissingen van deze lui.
Het is jouw taak als burger om erop toe te zien dat jouw overheid zich richt tegen maffia ipv mee te doen. Jij wil maffia gewoon legaliseren. Dan verstop je het probleem.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
En weer schiet je je zelf in de voet, onder jouw mooie overheidsbeleid heeft de maffia in bijvoorbeeld Italie nog steeds vrij spel, nog maar niet te spreken van de huidige vastgoed maffia in Nederland, kortom ook jouw overheid lost dit probleem niet op.
Als je drugs legaliseert is het niet interessant om er in te handelen, laat staan om er geweldadige conflicten over te beginnen. Of ken jij nog drank baronnen in de verenigde staten die zich bezig houden met smokkel ervan?quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar ook zonder overheid in beginfase, zul je snel weer met een soort overheid komen te zitten; in dit geval dus een bende van drugsbaronnen die zich die positie zullen aanmeten.
Klopt, het is hier in NL de afgelopen 2 eeuwen 2 keer fout gegaan. Valt naar mijn idee wel meequote:Op zaterdag 29 december 2007 15:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook onder een huidig overheidsysteem kan het voorkomen dat een grotere partij ons land inpikt en jou kadaster niet erkent, ik zeg, kijk een jaar of 60 terug, kortom jou overheid garandeert ook niet dat het altijd goed gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |