abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55597473
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 11:53 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik kan dan niet anders antwoorden dat voor jou het resultaat niet uitmaakt en de kosten ook van minder belang zijn.

Vanwaar eigenlijk de onnodige verwijzing naar Wilders?
Ehm Chewie integratie is maar lastig meetbaar. Daarmee is het resultaat van het beleid ook maar lastig te voorspellen. Maar beleid is in dit geval beter dan geen beleid of wanbeleid uit angst voor de enge moslims wat de eerdere pogingen waren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 28 december 2007 @ 12:09:04 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55597655
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 11:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

En zelfs daarna was Groningen in Nederland nog een economische grootmacht.
Goh, dan is er maar bar weinig van overgebleven. Jammer.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55597665
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:00 schreef du_ke het volgende:
Maar beleid is in dit geval beter dan geen beleid of wanbeleid uit angst voor de enge moslims wat de eerdere pogingen waren.
Beleid uit angst moet nooit maar waarom is dit beter dan geen beleid? Het is overigens wel zeer kort door de bocht om te stellen dat het beleid van Cohen gestoeld was op angst voor de moslim.
pi_55597687
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Goh, dan is er maar bar weinig van overgebleven. Jammer.
Het is er nog wel maar gas is een vluchtig goedje, zeker als de centrale overheid zich ermee bemoeit
pi_55597747
Tja, wat is integratie uberhaupt? Ik ben een volbloed Nederlander, maar voetbal kan me maar matig interesseren en ik zal dan ook geen oranje vlaggetjes aan of in mijn huis hangen. Zelfs schaatsen kan me niet echt boeien en ik eet liever Italiaanse kost dan Hollandse kost. Ik probeer me wel zoveel mogelijk aan de wetten en regels te houden en mensen zo min mogelijk tot last te zijn. Als dat laatste betekent dat ik geintegreerd ben (lees, ik veroorzaak geen hinder of overlast) dan hoeven we terzake het integratievraagstuk dus slechts diegenen die hinder of overlast veroorzaken aan te pakken. En daarvoor hebben we (oppervlakkig beschouwd) het strafrecht en dat zou (inderdaad) betekenen dat specifiek integratiebeleid niet noodzakelijk is en dat Chewie dus een punt zou hebben.

Maar dat ligt allemaal wat lastiger voor de mensen die (om welke reden dan ook) van ver komen, een verblijfsstatus weten te bemachtigen en dan vanaf nul in deze samenleving moeten beginnen. Als integratiebeleid zich richt op deze mensen (om ze een beetje op weg te helpen bijvoorbeeld) dan kan ik daar alleen maar voor zijn. Als integratiebeleid zich richt op het creeren en instandhouden van de relaties tussen de verschillende bevolkingsgroepen (ik vermoed dat veel van de angst (een ander woord heb ik er niet voor) die mensen hebben ten aanzien van de Islamitische godsdienst bijvoorbeeld, voortvloeit uit pure onwetendheid en ingeinteresseerdheid), wie kan daar dan problemen mee hebben?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_55597779
Chewie, vind jij dat (als er in de zin van intergratie in het geheel geen beleid moet worden gemaakt) dat Wilders gelijk heeft als hij zegt dat artikel 1 GW moet worden vervangen door de grondwettelijke vastlegging van de ´dominantie godsdienst´ in de Nederlandse samenleving?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_55597900
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:14 schreef Argento het volgende:
Chewie, vind jij dat (als er in de zin van intergratie in het geheel geen beleid moet worden gemaakt) dat Wilders gelijk heeft als hij zegt dat artikel 1 GW moet worden vervangen door de grondwettelijke vastlegging van de ´dominantie godsdienst´ in de Nederlandse samenleving?
Uiteraard niet, hoe kom je daarbij als ik vragen mag?

Godsdienst hoort helemaal niet vastgelegd te worden in de grondwet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2007 12:20:40 ]
pi_55597972
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

Uiteraard niet, hoe kom je daarbij als ik vragen mag?
het zou kunnen dat als je integratie niet zou willen sturen, dat je dan in ieder geval wel grenzen zou willen stellen. Vandaar de vraag.
pi_55597992
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ehm Chewie integratie is maar lastig meetbaar. Daarmee is het resultaat van het beleid ook maar lastig te voorspellen. Maar beleid is in dit geval beter dan geen beleid of wanbeleid uit angst voor de enge moslims wat de eerdere pogingen waren.
Waarom wil Vogelaar dan allerlei monitoren instellen, onderzoeken verrichten, vergaderclubjes oprichten, etc? Er zit simpelweg geen visie in het beleid. Het is allemaal nietszeggend en inhoudsloos.
pi_55598109
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:23 schreef Argento het volgende:

[..]

het zou kunnen dat als je integratie niet zou willen sturen, dat je dan in ieder geval wel grenzen zou willen stellen. Vandaar de vraag.
Grens kan nooit gesteld worden op ideologie of religie wel vind ik dat je van nieuwkomers kunt verwachten dat ze op eigen benen kunnen staan.
pi_55598149
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Beleid uit angst moet nooit maar waarom is dit beter dan geen beleid? Het is overigens wel zeer kort door de bocht om te stellen dat het beleid van Cohen gestoeld was op angst voor de moslim.
Niet dat van Cohen maar dat van Verdonk en en die bolle LPF'er (ben z'n naam kwijt). Daarvoor was er niet zoveel integratiebeleid.
En dit lijkt me inderdaad beter dan geen beleid, zeker als je wel bezig gaat met het opknappen van oude stadswijken, dat doen zonder ook aan de integratie te denken lijkt me niet erg handig .
pi_55598204
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:23 schreef nikk het volgende:

[..]

Waarom wil Vogelaar dan allerlei monitoren instellen, onderzoeken verrichten, vergaderclubjes oprichten, etc? Er zit simpelweg geen visie in het beleid. Het is allemaal nietszeggend en inhoudsloos.
Omdat je uiteraard wel moet proberen het effect te meten. Dat wil echter niet zeggen dat het lukt.

Maar goed wat stel jij voor als benadering van de integratieproblemen ?
pi_55598236
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Grens kan nooit gesteld worden op ideologie of religie wel vind ik dat je van nieuwkomers kunt verwachten dat ze op eigen benen kunnen staan.
dat laatste vind ik niet.
pi_55598248
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet dat van Cohen maar dat van Verdonk en en die bolle LPF'er (ben z'n naam kwijt). Daarvoor was er niet zoveel integratiebeleid.
En dit lijkt me inderdaad beter dan geen beleid, zeker als je wel bezig gaat met het opknappen van oude stadswijken, dat doen zonder ook aan de integratie te denken lijkt me niet erg handig .
Was het niet Verdonk die bezig ging met het beleid wat Cohen geschreven had? Hoe dan ook het gaat mij te ver om dat als beleid uit angst te bestempelen.

Hoe denk je trouwens dat die oude stadswijken zo verloederd zijn? Juist door overheidsingrijpen, dan lijkt het mij nogal naief om te denken dat de overheid het nu wel goed zou doen. Het probleem met het huidige voorstel is dat inwoners van achterstandswijken die niet op het lijstje van Vogelaar staan wel mee mogen betalen aan de wijken op dat lijstje. Een verkeerd soort solidariteit als je het mij vraagt.
pi_55598277
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:35 schreef Argento het volgende:

[..]

dat laatste vind ik niet.
Dat mag.

Overigens zou dit niet gelden voor vluchtelingen die niet in eigen regio opgevangen kunnen worden en daardoor tijdelijk in Nederland opgevangen worden.
pi_55598347
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:35 schreef Chewie het volgende:

[..]

Was het niet Verdonk die bezig ging met het beleid wat Cohen geschreven had? Hoe dan ook het gaat mij te ver om dat als beleid uit angst te bestempelen.
Dat was vooral het asiel en immigratiebeleid van Cohen. Integratie heeft ze een poging gedaan maar gefaald net als bij haar overige pogingen iets te doen . En ja haar beleid was grotendeels op basis van angst. En angst lijtk me een verkeerde raadgever.
quote:
Hoe denk je trouwens dat die oude stadswijken zo verloederd zijn? Juist door overheidsingrijpen,
Oh? In een aantal gevallen eerder door gebrek aan overheidsingrijpen en zonder ingrijpen zou er nog meer verloedering zijn vermoedelijk (hoger percentage huisjesmelkers enzo)
quote:
dan lijkt het mij nogal naief om te denken dat de overheid het nu wel goed zou doen.
Dat weet ik niet. We slagen er hier in Nederland al heel aardig in om de problemen te beperken en ze zijn hier in elk geval kleiner dan in landen met weinig of geen overheidsingrepen en blijkbaar grijpt de overheid hier ook beter dan in pakweg Frankrijk, Engeland, de VS of Duitsland.
quote:
Het probleem met het huidige voorstel is dat inwoners van achterstandswijken die niet op het lijstje van Vogelaar staan wel mee mogen betalen aan de wijken op dat lijstje. Een verkeerd soort solidariteit als je het mij vraagt.
Huh heb je nu over het halen van geld bij de corporaties? Want dan klopt je stelling niet zo.
pi_55598376
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:37 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat mag.

Overigens zou dit niet gelden voor vluchtelingen die niet in eigen regio opgevangen kunnen worden en daardoor tijdelijk in Nederland opgevangen worden.
Tijdelijk? Dus je bent van mening dat men tot in de lengte van dagen moet proberen de Afghanen en Irakezen uit te zetten? Ook nadat ze hier b.v. 10 jaar wonen?
Lekker haalbaar .
pi_55598426
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tijdelijk? Dus je bent van mening dat men tot in de lengte van dagen moet proberen de Afghanen en Irakezen uit te zetten? Ook nadat ze hier b.v. 10 jaar wonen?
Lekker haalbaar .
Jij begrijpt niet zoveel van het VN vluchtelingenbeleid?
pi_55598489
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:44 schreef Chewie het volgende:

[..]

Jij begrijpt niet zoveel van het VN vluchtelingenbeleid?
Om zoveel mogelijk in eigen regio op te vangen? Ja dat begrijp ik. Maar ik begrijp ook dat mensen die hier opgevangen worden niet zomaar meer uitgezet kunnen en zullen worden .
pi_55598505
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat was vooral het asiel en immigratiebeleid van Cohen. Integratie heeft ze een poging gedaan maar gefaald net als bij haar overige pogingen iets te doen . En ja haar beleid was grotendeels op basis van angst. En angst lijtk me een verkeerde raadgever.
Angst is een verkeerde raadgever maar het is nogal onnozel om het beleid wat verder niet echt best was van Verdonk als angst weg te zetten.
[..]
quote:
Oh? In een aantal gevallen eerder door gebrek aan overheidsingrijpen en zonder ingrijpen zou er nog meer verloedering zijn vermoedelijk (hoger percentage huisjesmelkers enzo)
Vermoedelijk Overheid bepaalt hier al jarenlang het woningbeleid en dan durf jij te beweren dat de overheid een heilzame werking zou hebben.
[..]
quote:
Dat weet ik niet. We slagen er hier in Nederland al heel aardig in om de problemen te beperken en ze zijn hier in elk geval kleiner dan in landen met weinig of geen overheidsingrepen en blijkbaar grijpt de overheid hier ook beter dan in pakweg Frankrijk, Engeland, de VS of Duitsland.
Dus ook landen waar nog meer overheidsingrijpen is?

Aan de ene kant snap ik je gedachtegang wel omdat jij ervan uitgaat dat de overheid overal een antwoord en oplossing voor heeft of kan hebben maar dat is natuurlijk grote onzin.
[..]
quote:
Huh heb je nu over het halen van geld bij de corporaties? Want dan klopt je stelling niet zo.
Ja en door wie wordt dat geld opgebracht?
pi_55598544
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Om zoveel mogelijk in eigen regio op te vangen? Ja dat begrijp ik. Maar ik begrijp ook dat mensen die hier opgevangen worden niet zomaar meer uitgezet kunnen en zullen worden .
Dat hangt ervan af hoe ze hier binnengelaten worden. Mensen die hier binnenkomen op grond van het VN vluchtelingenbeleid wel tijdelijk blijven en zomaar uitgezet kunnen worden.

Het is niet voor niets dat landen met de strengste asielwetgeving zoals Australie en Nederland zich wel houden aan dat VN verdrag.
pi_55598566
quote:
Op donderdag 27 december 2007 16:56 schreef Tism het volgende:
Ik kan geen keuze maken uit 't lijstje met de beste minister, simpel weg omdat die er niet is. Ik kan dan wel op Eurlings stemmen, in mijn ogen de meest realistiche en sympathieke minister die er momenteel is, maar dat verrek ik, omdat hij bij de CDA kliek hoort, en die verdienen sowieso met hun allen een rotschop de verdoemenis in.

Slechtse ministers zijn natuurlijk Balkenende & Vogelaar, wat mij betreft. Kan er helaas maar 1 aanklikken in de pol, en dat is Balkenende, dus...
Inderdaad. Eerst 100 dagen het land in, beurzen openen, missen kronen enz.
Ipv doen waarvoor hij betaald wordt.
Verder z'n eigen salaris omhoog gooien, de Europese grondwet er alsnog doordrukken, de tenen van Trix kussen, totaal geen openheid geven over bepaalde zaken, totaal geen visie hebben en dan nog arrogant doen ook.
pi_55598580
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Integratiebeleid staat ook pas in de kinderschoenen. Verdonk was inderdaad een beroerde minister. Maar het beleid dat ze voerde was tenminste duidelijk. En of je het beleid wel of niet goed vond hing dan af van je politieke voorkeuren. De Wet Inburgering bijvoorbeeld is een goede stap geweest. Uiteraard moet naar aanleiding van de praktijk het een en ander worden aangepast. Alleen niet op de manier die Vogelaar wil...

Bij Vogelaar ontbreekt die duidelijkheid. Er is geen visie en geen beleid. Ze heeft met haar ministerie een mooie nota geschreven, dat is waar. Alleen wat ze nu precies gaat doen of wil is mij niet duidelijk. Er zal simpelweg geen reet veranderen de komende jaren.
pi_55598866
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Angst is een verkeerde raadgever maar het is nogal onnozel om het beleid wat verder niet echt best was van Verdonk als angst weg te zetten.
[..]
[..]
Ja alleen angst is overdreven er zat ook een flinke dosis goedkope retoriek in verwerkt.
quote:
Vermoedelijk Overheid bepaalt hier al jarenlang het woningbeleid en dan durf jij te beweren dat de overheid een heilzame werking zou hebben.
[..]
Ja als je kijkt hoeveel echt slechte wijken er hier in Nederland zijn dan is dat redelijk goed te rechtvaardigen .
Kijk naar het alternatief waar heeft men het qua volkswijken voor de lage inkomensgroepen echt beter voor elkaar? Misschien hooguit in landen als Zwitserland en de Scandinavische landen.

Ik durf dus wel te stellen dat met enkel marktwerking de huisvesting voor de lage inkomensgroepen een stuk slechter voor elkaar zou zijn (denk aan 20 bulgaren in een eensgezinswoning enzo).
[..]
quote:
Dus ook landen waar nog meer overheidsingrijpen is?
Ik zeg dat het in Nederland redelijk goed gaat. Niet dat het goed gaat alleen maar doordat er overheidsingrijpen is.
quote:
Aan de ene kant snap ik je gedachtegang wel omdat jij ervan uitgaat dat de overheid overal een antwoord en oplossing voor heeft of kan hebben maar dat is natuurlijk grote onzin.
[..]
[..]
Nee je snapt me niet. Ik ga er zeker niet vanuit dat de overheid overal een antwoord en oplossing voor heeft, echt waar niet. Maar ik weet wel dat de optie totaal geen of extreem weinig overheid het zeker niet per definite beter zal doen.
quote:
Ja en door wie wordt dat geld opgebracht?
Ze hebben over het algemeen vooral goed verdiend door de verkoop van woningen (en sloop en nieuwbouw), dat geld is dus opgebracht door de kopers. Dat is de basis van de grote reserves. Daarnaast gaat men graag creatief om met huursubsidie zodat de huren voor de huurders laag blijven en de overheid bijspringt.
Het is dus indirect grotendeels belastinggeld opgebracht door een ieder maar niet vooral door de armere inwoners van de achterstandswijken.
pi_55598903
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Integratiebeleid staat ook pas in de kinderschoenen. Verdonk was inderdaad een beroerde minister. Maar het beleid dat ze voerde was tenminste duidelijk. En of je het beleid wel of niet goed vond hing dan af van je politieke voorkeuren. De Wet Inburgering bijvoorbeeld is een goede stap geweest. Uiteraard moet naar aanleiding van de praktijk het een en ander worden aangepast. Alleen niet op de manier die Vogelaar wil...

Bij Vogelaar ontbreekt die duidelijkheid. Er is geen visie en geen beleid. Ze heeft met haar ministerie een mooie nota geschreven, dat is waar. Alleen wat ze nu precies gaat doen of wil is mij niet duidelijk. Er zal simpelweg geen reet veranderen de komende jaren.
Het is jou niet duidelijk maar je weet al wel dat er niets zal veranderen? Al een glazen bol gekocht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')