Daarvan zijn er genoeg in de 2e kamer en in het kabinet en lijkt me ook niet echt een kwallificatie om iemand tot beste (of slechtste) minister uit te roepen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:24 schreef Argento het volgende:
[..]
Nou ik vind het op zich al prettig dat ze zich niet laat meeslepen nn het pupolistische en polariserende gewauwel van Wilders/Verdonk et all.
En vooral dat laatste deed hij erg slecht m.i.quote:Op donderdag 27 december 2007 21:49 schreef Klopkoek het volgende:
Hij was slechts minister van ontwikkelingssamenwerking en later van VROM.
Veel beloven, weinig geven...quote:Op vrijdag 28 december 2007 09:52 schreef SCH het volgende:
Wat heeft Eurlings dan voor geweldigs gedaan?
Je zit ernaast met je domme vooronderstellingen. Ik ben zo Nederlands als je maar zijn kan en ik wil juist wél dat onze medelanders integreren. Vogelaar heeft daar een mooie beleidsnotitie over geschreven die je eigenlijk had moeten lezen als je meer had gekund dan plaatjes kijken. In die notitie staat een goed pakket van maatregelen, dat een mix is van positieve prikkels, integratieprojecten en harde aanpak van degenen die niet meedoen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 09:53 schreef ReplaR het volgende:
Vogelaar 11 stemmen.....
Wat bezielt mensen om voor Vogelaar te kiezen?!
Ik denk dat alleen mensen die totaal niet willen intregeren of de 'boel over willen nemen' voor haar kiezen..
Ik hoop het niet, maar mocht dat toch gebeuren dan komt dat door figuren als Wilders en niet door Vogelaar en de koningin. Je mag tegenwoordig niet eens zeggen dat het goed is om rekening te houden met elkaar en elkaar in de waarde te laten, of je krijgt die peroxidelimbo op je dak.quote:Er wacht een donkere periode voor Nederland...
In zijn VROM tijd kreeg hij inderdaad de Vijfde nota ruimtelijke ordening er niet door, achteraf gezien is dat verspilde tijd geweest maar deed hij het daarom slecht? Nee, hij deed niets, en is dat slecht?quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
En vooral dat laatste deed hij erg slecht m.i.
Ik vind het overigens vooral een bijzonder vervelende man met een bizar achterhaalde visie. Dus hall-of-shame past goed bij hem.
Dat ontslagrecht is toch geen probleem joh...quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:35 schreef DS4 het volgende:
Slechtste minister: Vogelaar. Stuitend gebrek aan managementcapaciteiten. Probeert de problemen die er zijn vooral in woord te bestrijden ten aanzien van daden... ik heb geen idee wat ze wil... maar het ergste: Vogelaar heeft dat ook niet, althans zo komt het wel over.
Beste minister: Donner. Mits hij woord houdt en in 2008 daadwerkelijk het ontslagrecht aanpakt en het daadwerkelijk weet te moderniseren. Daar twijfel ik wel ernstig aan, maar de rest acht ik nog slechter. Hij is wat mij betreft dan ook de eenoog van het jaar!
Alleen al vanwege deze alinea vraag ik me af wie hier alleen plaatjes kijkt (herstel ik vraag het me niet eens meer af), in die beleidsnotitie (waarom het een beleidsnotitie heet is me al een raadsel) staat veel maar zeer weinig concreets.quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:35 schreef Pool het volgende:
[..]
Je zit ernaast met je domme vooronderstellingen. Ik ben zo Nederlands als je maar zijn kan en ik wil juist wél dat onze medelanders integreren. Vogelaar heeft daar een mooie beleidsnotitie over geschreven die je eigenlijk had moeten lezen als je meer had gekund dan plaatjes kijken. In die notitie staat een goed pakket van maatregelen, dat een mix is van positieve prikkels, integratieprojecten en harde aanpak van degenen die niet meedoen.
een veelgehoorde klacht van mensen die niet abstract kunnen denken.quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:41 schreef Chewie het volgende:
staat veel maar zeer weinig concreets.
Niets doen is de ultieme diskwalificatie voor een manager...quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:35 schreef Klopkoek het volgende:
Nee, hij deed niets, en is dat slecht?
quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Alleen al vanwege deze alinea vraag ik me af wie hier alleen plaatjes kijkt (herstel ik vraag het me niet eens meer af), in die beleidsnotitie (waarom het een beleidsnotitie heet is me al een raadsel) staat veel maar zeer weinig concreets.
Overigens zie ik ook graag mensen integreren maar daar kan de overheid zich het beste ver van houden.
Het is zonder meer aan verbetering toe. Zeg ik als enerzijds de persoon die de werkgever bijstaat, anderzijds de persoon die de werknemer bijstaat en vervolgens als ondernemer met personeel.quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:37 schreef Klopkoek het volgende:
Dat ontslagrecht is toch geen probleem joh...Alleen dogmatici zien dat als een probleem.
Dat is makkelijk gezegd.quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:43 schreef Argento het volgende:
een veelgehoorde klacht van mensen die niet abstract kunnen denken.
Maar waarom deed Pronk dat?quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niets doen is de ultieme diskwalificatie voor een manager...
Maar helemaal niets deed hij niet. Wat hij onder meer deed (en wat ik hem zeer kwalijk neem) is de "jacht" openen naar mensen die in recreatiewoningen wonen.
Wat mij daar zo aan tegenstaat is dat het vaak om mensen gaat die onderaan de maatschappij bungelen en als laatste mogelijkheid een houten hutje hebben aanvaard als woning. Die mensen moesten van Pronk op straat gezet worden. Zonder pardon. En ze konden nergens naartoe. Dat vind ik zo asociaal en wat mij betreft heeft Pronk daarmee laten zien dat zijn sociale gezicht een masker is dat hij naar believen kan afdoen.
En dit is indirect de schuld van Pronk?quote:Nou weet ik best dat er aan het wonen in recreatieparken haken en ogen zitten. Het gaat mij om de manier waarop er mee omgegaan moest worden. En dat leek nergens op.
Toevallig nog net voor de kerst geregeld dat een gezin gas, water en elektra wederaangesloten kreeg. Moet je nagaan dat je moet procederen om mensen (waaronder een hartpatiënt) niet in de kou te laten zitten met kerst! Mensen die zichzelf niet kunnen redden en die niets liever willen dan naar een gewone woning... die er voor hun gewoon niet is. In ieder geval niet op dit moment.
Oké, helder.quote:Walgelijk. En zo denk ik dus ook over Pronk.
Ja maar zoals dat plan van Donner er voorlag was het resultaat alleen dat werkgevers minder kwijt zijn en werknemers minder ontvangen. Dát is pas associaal. De argumenten deugen ook niet. 'Dan gaat de werkloosheid omlaag' en nog meer van dat soort onzinargumenten die later allemaal door economen zijn ontkracht.quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is zonder meer aan verbetering toe. Zeg ik als enerzijds de persoon die de werkgever bijstaat, anderzijds de persoon die de werknemer bijstaat en vervolgens als ondernemer met personeel.
Hij heeft mij dat niet uit kunnen leggen. Ik snap wel de achterliggende reden om permanente bewoning op bepaalde recreatieparken tegen te gaan (op sommige parken is het onzinnig, ik noem b.v. Riverparc, of het bekende park aan de A15, waar het beleid van Dekker op werd gebaseerd, maar waar ik even niet op de naam van kan komen).quote:
Ja, die heeft het huidige harde tot soms onmenselijke beleid in gang gezet.quote:En dit is indirect de schuld van Pronk?
Ik woon niet in een probleemwijk. De paar (ik vermoed) Turken die bij ons in de straat wonen zijn ontzettend aardige en nette mensen. Ik houd me dus niet zo bezig met het beleid van Vogelaar. Wat ik wel vind is dat het nogal primitief is om concrete maatregelen te verwachten. Hoe concreet moeten ze zijn? Moet Vogelaar personen bij naam gaan noemen? Moet Vogelaar gaan voorschrijven op welke bouwkundige wijze achterstandswoningen moeten worden opgeknapt? Moet ze data gaan noemen? Dus ja, mensen die voortdurend klagen dat beleid te weinig concreet is, gaan enerzijds voorbij aan de aard van beleid ´an sich´ en kunnen kennelijk niet abstract denken. Hele vermoeiende mensen zijn dat, maar goed, in een democratie moet je ook die mensen serieus nemen. Zie daar de inherente zwakte van democratie.quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is makkelijk gezegd.
Wat zie jij aan concrete maatregelen? Waarom denk jij dat ze succes zullen oogsten?
Maar had niet gewoon weer te maken met z'n beperkte begroting of bewegingsruimte? Of dat zijn opzet pas zou gaan lukken als de Vijfde Nota erdoorheen zou komen (wat natuurlijk gewoon een blunder blijft)? Jeweetwel: jehet bekende 'burgemeester in oorlogstijd' verhaal.quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hij heeft mij dat niet uit kunnen leggen. Ik snap wel de achterliggende reden om permanente bewoning op bepaalde recreatieparken tegen te gaan (op sommige parken is het onzinnig, ik noem b.v. Riverparc, of het bekende park aan de A15, waar het beleid van Dekker op werd gebaseerd, maar waar ik even niet op de naam van kan komen).
Ik snap alleen niet dat hij het zo asociaal wilde oplossen. Een goede overheid accepteert dat ze zelf fouten heeft gemaakt en biedt dus ook oplossingen voor deze mensen. En zet ze niet zomaar op straat.
[..]
Ja, die heeft het huidige harde tot soms onmenselijke beleid in gang gezet.
Dat ben ik niet met je eens. Sterker nog: ik denk dat door de bank genomen de werknemers netto (dus na aftrek van kosten om het gelijk te halen) meer zullen ontvangen en de werkgevers misschien wel minder kwijt zijn (omdat ze de kosten van de procedure kwijt raken), maar vooral meer zekerheid hebben.quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:48 schreef Klopkoek het volgende:
Ja maar zoals dat plan van Donner er voorlag was het resultaat alleen dat werkgevers minder kwijt zijn en werknemers minder ontvangen.
Ja, dat is zeker zo maar verwacht er geen wonderen vanquote:Op vrijdag 28 december 2007 10:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Sterker nog: ik denk dat door de bank genomen de werknemers netto (dus na aftrek van kosten om het gelijk te halen) meer zullen ontvangen en de werkgevers misschien wel minder kwijt zijn (omdat ze de kosten van de procedure kwijt raken), maar vooral meer zekerheid hebben.
Vergis je niet: de alternatieven zijn niet bepaald geweldig voor werknemers (denk aan de flexwerkers).
Maar ik wil even los blijven van hoe het plan eruit moet komen te zien (een volledig plan heeft er zelfs nooit gelegen). Ik stel dat er modernisering nodig is.
Minister Cramer lijkt een versoepeling van het beleid voor te staan.quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:50 schreef DS4 het volgende:
Ik snap alleen niet dat hij het zo asociaal wilde oplossen. Een goede overheid accepteert dat ze zelf fouten heeft gemaakt en biedt dus ook oplossingen voor deze mensen. En zet ze niet zomaar op straat.
Nee, niets van dat alles. Hij liet zich grof gezegd voor het karretje van Milieudefensie c.s. spannen om het wonen tegen te gaan in natuurgebieden (waarbij de maatregelen meteen golden ook buiten de natuurgebieden).quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:53 schreef Klopkoek het volgende:
Maar had niet gewoon weer te maken met z'n beperkte begroting of bewegingsruimte? Of dat zijn opzet pas zou gaan lukken als de Vijfde Nota erdoorheen zou komen (wat natuurlijk gewoon een blunder blijft)? Jeweetwel: je bekende 'burgemeester in oorlogstijd' verhaal.
Juist Dekker heeft het beleid versoepeld. Bij Cramer kan ik het mij niet voorstellen dat ze nog soepeler wil worden. Voor zover ik weet voert ze het door Dekker ingezette beleid door.quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:57 schreef Argento het volgende:
Minister Cramer lijkt een versoepeling van het beleid voor te staan.
En kun je dat ook onderbouwen?quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
![]()
Zonder overheid zat jij nog gewoon in een boers Gronings dialect te wauwelen.
Ik werk er mee samen/heb ze in dienst. Mij is niet duidelijk waarom je denkt dat anders tegenover allochtonen zou staan?quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:51 schreef Argento het volgende:
De paar (ik vermoed) Turken die bij ons in de straat wonen zijn ontzettend aardige en nette mensen.
Dat je de problemen niet oplost in 4 jaar is meer dan duidelijk. Maar ik kan bij Vogelaar bij alles wat ik van haar lees, zie en hoor niets anders concluderen dat mevrouw geen enkel idee heeft hoe ze moet beginnen en ze vooral bezig is met net doen alsof het wel meevalt en vanzelf goed komt. Nou, een manager die bij mij op kantoor komt vertellen dat het vanzelf goed komt staat bij mij meteen op straat. Die is immers als hij gelijk heeft overbodig, of als hij ongelijk heeft incapabel.quote:Wat ik wel vind is dat het nogal primitief is om concrete maatregelen te verwachten. Hoe concreet moeten ze zijn? Moet Vogelaar personen bij naam gaan noemen? Moet Vogelaar gaan voorschrijven op welke bouwkundige wijze achterstandswoningen moeten worden opgeknapt? Moet ze data gaan noemen? Dus ja, mensen die voortdurend klagen dat beleid te weinig concreet is, gaan enerzijds voorbij aan de aard van beleid ´an sich´ en kunnen kennelijk niet abstract denken. Hele vermoeiende mensen zijn dat, maar goed, in een democratie moet je ook die mensen serieus nemen. Zie daar de inherente zwakte van democratie.
En dan noem je mij vermoeiendquote:Op vrijdag 28 december 2007 10:51 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik woon niet in een probleemwijk. De paar (ik vermoed) Turken die bij ons in de straat wonen zijn ontzettend aardige en nette mensen. Ik houd me dus niet zo bezig met het beleid van Vogelaar. Wat ik wel vind is dat het nogal primitief is om concrete maatregelen te verwachten. Hoe concreet moeten ze zijn? Moet Vogelaar personen bij naam gaan noemen? Moet Vogelaar gaan voorschrijven op welke bouwkundige wijze achterstandswoningen moeten worden opgeknapt? Moet ze data gaan noemen? Dus ja, mensen die voortdurend klagen dat beleid te weinig concreet is, gaan enerzijds voorbij aan de aard van beleid ´an sich´ en kunnen kennelijk niet abstract denken. Hele vermoeiende mensen zijn dat, maar goed, in een democratie moet je ook die mensen serieus nemen. Zie daar de inherente zwakte van democratie.
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=35115quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Juist Dekker heeft het beleid versoepeld. Bij Cramer kan ik het mij niet voorstellen dat ze nog soepeler wil worden. Voor zover ik weet voert ze het door Dekker ingezette beleid door.
Je bedoelt: voor het einde van de turfwinnerij.quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
En kun je dat ook onderbouwen?
Mischien een aardige tip om je eens in de economische macht van Groningen voor de centralisering te verdiepen.
Precies, als mensen niet WILLEN of niet geaccepteerd worden, kan je doen wat je wilt, maar integreren mensen echt niet.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daarom is geen beleid van de overheid in deze ook wenselijk. De beste manier om mensen te laten integreren is als ze dit zelf nodig vinden en niet als een overheid dit nodig vind.
Ik denk dat niet, maar degenen die uit privéhoofde geinteresseerd zijn in de plannen en het beleid van Vogelaar, zijn doorgaans ook de mensen die in hun privésfeer de overlast van het wonen in een probleemwijk ondervinden en ik denk dat we er -inderdaad- niet om heen kunnen dat die problemen samenhangen met het integratievraagstuk en dus met allochtonen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik werk er mee samen/heb ze in dienst. Mij is niet duidelijk waarom je denkt dat anders tegenover allochtonen zou staan?
Vermoeiend voor mensen die niet abstract kunnen denken ja. Enfin...quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
En dan noem je mij vermoeiendDit kabinet wil beleid dat is nu het punt, dan kun jij wel lekker abstract willen gaan doen maar dat is pas vermoeiend.
Nee, je moet het volk verheffen. Dat is een oud sociaal-democratisch ideaal. Je moet je er niet bij neer leggen dat dubbeltjes geen kwartjes kunnen wordne.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
En dan noem je mij vermoeiendDit kabinet wil beleid dat is nu het punt, dan kun jij wel lekker abstract willen gaan doen maar dat is pas vermoeiend.
Daarom is geen beleid van de overheid in deze ook wenselijk. De beste manier om mensen te laten integreren is als ze dit zelf nodig vinden en niet als een overheid dit nodig vind.
De overheid kan integratie wel stimuleren door gebruik van haar diensten alleen aan te bieden als deze aangevraagd worden in de eigen taal. Spreek je geen Nederlands en heb je geen baan kun je dus ook niet in aanmerking komen voor een uitkering, je kunt wel gaan werken maar dat zal zonder beheersing van de taal een baantje aan de onderkant zijn waardoor er sneller een stimulans is om te gaan integreren. Beleid en zeker zoals het nu ingevuld is werkt juist averechts.
Vermoeiend mensen die slecht kunnen lezen, het staat er namelijk al duidelijk in mijn vorige reactie.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:25 schreef Argento het volgende:
[..]
Vermoeiend voor mensen die niet abstract kunnen denken ja. Enfin...
Je kritiek is overigens tweeledig: Eerst ga je klagen dat het beleid weinig concreet is om niet veel later te betogen dat er uberhaupt geen beleid gemaakt zou moeten worden. Welke is het nou?
Maar dat doe je niet door van iedereen dubbeltjes te maken. Het volk moet overigens zichzelf verheffen en dat kan veel beter zonder overheid.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, je moet het volk verheffen. Dat is een oud sociaal-democratisch ideaal. Je moet je er niet bij neer leggen dat dubbeltjes geen kwartjes kunnen wordne.
Toch knap dat je keer op keer je onkunde tentoon spreidt.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je bedoelt: voor het einde van de turfwinnerij.
Kom nou, toen die turfwinning op hield zeeg de economie van Groningen toch als een pudiing in elkaar.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Toch knap dat je keer op keer je onkunde tentoon spreidt.
Inderdaad je hoeft niet altijd vanuit die hoek naar de integratieproblemen te kijken.quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:24 schreef Argento het volgende:
[..]
Nou ik vind het op zich al prettig dat ze zich niet laat meeslepen nn het pupolistische en polariserende gewauwel van Wilders/Verdonk et all.
Over onkunde gesproken...quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar dat doe je niet door van iedereen dubbeltjes te maken. Het volk moet overigens zichzelf verheffen en dat kan veel beter zonder overheid.
Doe je jezelf graag pijn?quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kom nou, toen die turfwinning op hield zeeg de economie van Groningen toch als een pudiing in elkaar.
Dat is voortzetting van het beleid van Dekker bekendgemaakt bij brief van (uit mijn hoofd) 31 oktober 2003.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:18 schreef Argento het volgende:
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=35115
Nee dat was enkele tientallen jaren later toen de graanteelt in Europa niet meer rendabel bleekquote:Op vrijdag 28 december 2007 11:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kom nou, toen die turfwinning op hield zeeg de economie van Groningen toch als een pudiing in elkaar.
Nee. Beloften zijn voor mij per definitie verkiezingsretoriek en daar ben ik niet in geinteresseerd. Het gaat mij om de ideologie en om de kwaliteit van het gevoerde beleid. Ook beleid dat niet de vervulling van beloften inhoudt, kan goed beleid zijn, ook beleid dat wel de vervulling van beloften inhoudt, kan slecht beleid zijn. Neem bijvoorbeeld Wilders. Stel dat Wilders aan de macht komt en zijn beloften in (beleids)daden zou omzetten. Dat zou slecht beleid opleveren.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:27 schreef Chewie het volgende:
Jij rekent de politiek niet af op eerder gedane beloften?
Ik lees wel verdere maatregelen voor gemeenten om soepeler met hun huisvestings- en ruimtelijke ordenings-beleid om te springen. Maar goed, dat is een wat ondergeschikt punt in dit geheel.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is voortzetting van het beleid van Dekker bekendgemaakt bij brief van (uit mijn hoofd) 31 oktober 2003.
En zelfs daarna was Groningen in Nederland nog een economische grootmacht.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee dat was enkele tientallen jaren later toen de graanteelt in Europa niet meer rendabel bleek.
Dus het maakt jou weinig uit dat er geld uitgetrokken wordt (en weggehaald wordt uit andere regio's) voor abstract beleid waar geen enkel rendement uit komt?quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:45 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee. Beloften zijn voor mij per definitie verkiezingsretoriek en daar ben ik niet in geinteresseerd. Het gaat mij om de ideologie en om de kwaliteit van het gevoerde beleid. Ook beleid dat niet de vervulling van beloften inhoudt, kan goed beleid zijn, ook beleid dat wel de vervulling van beloften inhoudt, kan slecht beleid zijn. Neem bijvoorbeeld Wilders. Stel dat Wilders aan de macht komt en zijn beloften in (beleids)daden zou omzetten. Dat zou slecht beleid opleveren.
Lees de post nog ns en beantwoord vervolgens je eigen vraag.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dus het maakt jou weinig uit dat er geld uitgetrokken wordt (en weggehaald wordt uit andere regio's) voor abstract beleid waar geen enkel rendement uit komt?
Ik kan dan niet anders antwoorden dat voor jou het resultaat niet uitmaakt en de kosten ook van minder belang zijn.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:51 schreef Argento het volgende:
[..]
Lees de post nog ns en beantwoord vervolgens je eigen vraag.
Ik geloof dat er weinig verhullend staat geschreven dat ik niet geinteresseerd ben in beloften, slechts in beleid. Ik zou niet weten waarom je de kwaliteit van beleid zou willen afmeten aan de mate waarin het beleid een eerder gedane (verkiezings)belofte vervult. Beleid (althans de uitvoering daarvan) dat niet in het belang van de samenleving is, is slecht beleid, of dat nou een belofte vervult of niet. Kosten maken me inderdaad minder uit. Belasting betaal ik toch wel en daar zit ik niet mee. Zolang Bos een begroting opstelt die in grote lijnen de toets der kritiek kan doorstaan, vind ik het best. Ik ben niet zo iemand die zich bij iedere overheidsuitgave staat te verbijten: "dat zijn mijn centen.".quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik kan dan niet anders antwoorden dat voor jou het resultaat niet uitmaakt en de kosten ook van minder belang zijn.
Ten eerste volgt dat nogal helder uit het betoog zelf, ten tweede is de verwijzing niet onnodig. Maar vooruit, nog maar eens.quote:Vanwaar eigenlijk de onnodige verwijzing naar Wilders?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |