Wat bedoel je? Waar héb je het over?quote:Op donderdag 27 december 2007 19:35 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Niet omhoog kijken en gewoon doorlopen zou ik zeggen. Je zou die keiharde realiteit maar zien , toch?
He, *nieuwsflits* Pakistan is een moslimland.quote:Op donderdag 27 december 2007 19:35 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Niet omhoog kijken en gewoon doorlopen zou ik zeggen. Je zou die keiharde realiteit maar zien , toch?
Meer nieuws uit Pakstan
[..]
[..]
Volgens het journaal houd Musharraf vast aan de verkiezingen op 08-01-08.quote:Op donderdag 27 december 2007 23:15 schreef Ofyles2 het volgende:
En Musharraf blijft voor zeker 99,9999% op zijn post, aangezien Nawaz Sharif geen trek heeft in de verkiezingen.
Maar dan is het de vraag of ze doorgaan.
Sharifs deelname aan de verkiezingen is ook nog niet zeker omdat het Pakistaanse OM bezwaren tegen hem heeft waarover de rechters zich nog over moeten buigenquote:Op donderdag 27 december 2007 23:15 schreef Ofyles2 het volgende:
En Musharraf blijft voor zeker 99,9999% op zijn post, aangezien Nawaz Sharif geen trek heeft in de verkiezingen.
Maar dan is het de vraag of ze doorgaan.
En Pakistan heeft zeker te weten kernwapensquote:Op donderdag 27 december 2007 23:27 schreef EricT het volgende:
schokkend .. Nevermind 'bout Iran, Pakistan wordt hot dit jaar
quote:Op donderdag 27 december 2007 23:44 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En Pakistan heeft zeker te weten kernwapens
Als je iets wilt opbouwen in Afghanistan kun je strategisch gezien niet om Pakistan heen.quote:Op donderdag 27 december 2007 23:27 schreef EricT het volgende:
schokkend .. Nevermind 'bout Iran, Pakistan wordt hot dit jaar
Dat is wel heel vreemd aangezien ze uit een land komt waar dagelijks veel vrouwen worden omgelegd. Meestal niet zo 'genadig' als door een zelfmoordaanslag maar gewoon fijn met wat benzine en een lucifer. Maar goed dat zijn moorden met een heel andere 'reden'.quote:Op donderdag 27 december 2007 19:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
't Typische is dan wel dat Bhutto zelf niet heel bang was voor een aanval vanuit Islamitische hoek. Volgens de islam zou je een vrouw niet mogen doden en zou betreffende persoon dan in de hel terechtkomen, zoals ze zelf in een fragment op tv uitlegde. Blijkbaar was de zelfmoordenaar die paragraaf ff vergeten.
idd., Pakistan wil in 2009 alle Afghaanse vluchtelingenkampen in Pakistan sluiten en dan zouden de Afghaanse vuchtelingen aldaar ook terug naar hun land moeten, daar is verdere overleg met de VN en Afghanistan voor nodig om dat in goede banen te leiden, in Afghanistan zelf is wel sprake van wederopbouw van voorzieningen, infrastructuur ed. op dit moment maar nog lang niet genoeg voor de mensen die er al zitten, laat staan voor Afghanen in het buitenland die terug willen keren The Return To Afghanistanquote:Op vrijdag 28 december 2007 00:26 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Als je iets wilt opbouwen in Afghanistan kun je strategisch gezien niet om Pakistan heen.
Dat wordt nog een behoorlijk wespennest.
Ik denk eerder van niet. Met Bhutto hadden ze een tandem-regering kunnen opzetten (hervormingen in een beheersbare tijdsspanne). Nu staat Musharraf er letterlijk alleen voor. Het land zal door polarisatie en sektarisch geweld kopje onder gaan. En die atoomwapens zullen de inzet worden van een geo-politiek pokerspel. Een spel wat al vrij lang bezig was....maar nu in een flinke stroomversnelling is geraakt. Wie gelooft er nog in vrije (?!)verkiezingen, als kanshebbers naar het hiernamaals geblazen worden.quote:Op donderdag 27 december 2007 15:21 schreef Triggershot het volgende:
Komt Musharraf natuurlijk wel erg gunstig uit.
Ik gaf het antwoord al, Sharif zal de verkiezingen boycotten.quote:Op donderdag 27 december 2007 23:39 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Sharifs deelname aan de verkiezingen is ook nog niet zeker omdat het Pakistaanse OM bezwaren tegen hem heeft waarover de rechters zich nog over moeten buigen
Inderdaad, men moet niet meteen weer een heilige van die vrouw maken. Ze mag dan vroeger nog wel in 1988 de eerste vrouwelijke premier (voor een Islamitische partij trouwens) geweest zijn in een Islamitisch land (overigens werd haar rol in de vliegtuigcrash van de toenmalige 'president' en zijn militaire staf toen ook nooit opgehelderd), haar regeringen werden gekenmerkt door incompetentie, vriendjespolitiek en vooral corruptie, corruptie en nog eens corruptie.quote:Op donderdag 27 december 2007 17:12 schreef Monidique het volgende:
Een opportunist, dat was ze voornamelijk.
Of het nu door jou, mij, Suriname of meki is, hoe dan ook, Bhutto zal opgevolgd worden, bij internationaal voorkeur iemand die haar agenda wilt voorzetten, maar nogmaals hoe dan ook zij zal opgevolgd worden, probleem voor Musharraf was dat zij erg veel genoot van aanhang en dat hij waarschijnlijk meer moest toegeven dan nu. Als hij het een beetje slim aanpakt haalt hij hier alleen maar zijn voordeel uit, tenslotte liever een Musharraf in de hand dan 10 taliban leiders die vallen uit het lucht.quote:Op vrijdag 28 december 2007 01:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik denk eerder van niet. Met Bhutto hadden ze een tandem-regering kunnen opzetten (hervormingen in een beheersbare tijdsspanne). Nu staat Musharraf er letterlijk alleen voor. Het land zal door polarisatie en sektarisch geweld kopje onder gaan. En die atoomwapens zullen de inzet worden van een geo-politiek pokerspel. Een spel wat al vrij lang bezig was....maar nu in een flinke stroomversnelling is geraakt. Wie gelooft er nog in vrije (?!)verkiezingen, als kanshebbers naar het hiernamaals geblazen worden.
En Bhutto liet ook duidelijk zien dat ze machtsgeil was.quote:Op vrijdag 28 december 2007 02:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb de hele topic niet gelezen, dus mss is de opmerking al gemaakt, maar je kon dit toch al van ver aan zien komen. Ze deed continu mee aan rallies tussen allemaal mensen die haar van dichtbij konden aanraken. Tis bijna uitlokking dan...
Ik vind het trouwens verschrikkelijk en erg slecht voor het land dat ze vermoord is, maar dat is iig al gezegd in dit topic.
Het ergste is gewoon dat als je objectief bent dat je vaststelt dat Pakistan er onder dictator Musharraf niet slechter aan toe is dan het onder 'democrate' Bhutto was ...quote:Op vrijdag 28 december 2007 02:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En Bhutto liet ook duidelijk zien dat ze machtsgeil was.
Alles voor de dollars.
Dat is ook mijn idee. Musharraf had Bhutto nodig om zijn regime een legitiem tintje te geven. Volgens mij lag het dus echt niet in zijn planning haar op te ruimen. De naam Bhutto deed het nog steeds goed bij een deel van de bevolking. Een soort power sharing deal had beide goed uitgekomen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 01:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik denk eerder van niet. Met Bhutto hadden ze een tandem-regering kunnen opzetten (hervormingen in een beheersbare tijdsspanne). Nu staat Musharraf er letterlijk alleen voor. Het land zal door polarisatie en sektarisch geweld kopje onder gaan. En die atoomwapens zullen de inzet worden van een geo-politiek pokerspel. Een spel wat al vrij lang bezig was....maar nu in een flinke stroomversnelling is geraakt. Wie gelooft er nog in vrije (?!)verkiezingen, als kanshebbers naar het hiernamaals geblazen worden.
Nu staat de diplomatie van de VS ook niet echt op een hoog niveau de laatste jarenquote:Op vrijdag 28 december 2007 08:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ron Paul scoort er btw weer wat puntjes mee. Jarenlange VS interventie, dictator Musharraf gesteund met alle middelen en miljarden dollars en wat is het resultaat? Een meer instabiel Pakistan dan ooit met de VS er tot aan de nek toe in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |