*Ook weer boven water komt*
Zo... alles weer achter de rug. Gister kerst 'gevierd' bij mijn mams en stiefpaps. Was heel gezellig, ondanks het zwarte randje om onze kerstdagen. Lekker gegeten: zalmamuse, kreeftensoep, zalmoot en champagne-ijs toe. Alles met dank aan Meneer Heijn, want mams had niet de puf om echt zelf te koken..logisch ook. Voor en na het eten lekker op de bank All You Need is Love gekeken.
Uiteindelijk ons met veel tegenzin naar bed gesleept (en niet alleen maar omdat het zo gezellig was) en vanmorgen vroeg opgestaan i.v.m. de crematie. Omdat de dagen zo raar vielen, was het afscheid nemen direct voor de crematie. Achteraf is dat een prima zet geweest, omdat nu ook alle mensen van ver, nog de gelegenheid hadden om afscheid van opa te nemen.
Ondanks dat ik in eerste instantie gezegd had, niet te willen kijken, heb ik toch ook een paar keer een blik in de kist geworpen. Raar vond ik het. Hij lag er heel mooi bij, maar het was echt opa niet meer.
De plechtigheid was erg mooi. Veel sprekers (mijn moeder, mijn jongste nichtje, twee buurvrouwen en ik), waardoor het erg persoonlijk werd. De dominee was af en toe wat langdradig, maar dat vinden we sowieso bij dominee's

. Daarna koffie en een broodje en weer al die handjes schudden van ááál die mensen. En toen naar huis en leeg.... heb vanmiddag twee uur als een blok liggen pitten. Was echt gesloopt!
En nu morgen weer een dagje werken... voelt heel raar. Geloof niet dat ik er een erg lange dag van ga maken