abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 december 2007 @ 22:02:56 #1
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55560299
Dit komt ook met rasse schreden naderbij natuurlijk !

In België/Nederland is dit tornooi niet zo gekend bij het grote publiek, althans, is het enkel gekend van klagende verenigingen die één of meerdere spelers moeten afstaan.

Toch verdient dit voetbaltornooi volgens mij een andere benadering. Niet alleen lopen er daar veel (toekomstige?) wereldvoetballers rond, maar ook het spektakel op en rond het veld maken er een voetbalfeest van.

Deze keer is Ghana het gastland

De deelnemende landen :

En het wedstrijdschema:

Groep A (alle wedstrijden in Accra tenzij anders aangeduid)
20/01/08 Ghana v Guinea
21/01/08 Namibia v Morocco
24/01/08 Guinea v Morocco
24/01/08 Ghana v Namibia
28/01/08 Ghana v Morocco
28/01/08 Guinea v Namibia(Sekondi)

Groep B (alle wedstrijden in Sekondi tenzij anders aangeduid)
21/01/08 Nigeria v Ivory Coast
21/01/08 Mali v Benin
25/01/08 Ivory Coast v Benin
25/01/08 Nigeria v Mali
29/01/08 Nigeria v Benin
29/01/08 Ivory Coast v Mali (Accra)

Groep C (alle wedstrijden in Kumasi tenzij anders aangeduid)
22/01/08 Egypt v Cameroon
22/01/08 Sudan v Zambia
26/01/08 Cameroon v Zambia
26/01/08 Egypt v Sudan
30/01/08 Egypt v Zambia
30/01/08 Cameroon v Sudan (Tamale)

Groep D ((alle wedstrijden in Tamale tenzij anders aangeduid)
23/01/08 Tunisia v Senegal
23/01/08 South Africa v Angola
27/01/08 Senegal v Angola
27/01/08 Tunisia v South Africa
31/01/08 Tunisia v Angola
31/01/08 Senegal v South Africa (Kumasi)

Hiervan gaan telkens de 2 eersten door. Erna volgt een knock-outsysteem.

Kwartfinales
03/02/08 1. Winnaar Groep A v tweede Groep B Accra
03/02/08 2. Winnaar Groep B v tweede Groep A Sekondi
04/02/08 3. Winnaar Groep C v tweede Groep D Kumasi
04/02/08 4. Winnaar Groep D v tweede Groep C Tamale

Halve Finales
07/02/08 5. Winnaar 1 v Winnaar 4 Accra
07/02/08 6. Winnaar 2 v Winnaar 3 Kumasi

Strijd om de derde plaats
09/02/08 Verliezer 5 v Verliezer 6 Accra

Finale
10/02/08 Winnaar 5 v Winnaar 6 Accra

De stadions :

De infrastructuur

Ghana kan op vlak van infrastructuur bouwen op eerder geleverde inspanningen: in 2000 organiseerde al de African Cup of Nations.
Bara-Yara te Kumasi
Spelende ploegen:The Black Stars (nationale team van Ghana) en Asante Kotoko
Capaciteit: 44 000 (allemaal zitplaatsen)
Multifunctioneel? voetbal en athletiek.

Ohene Djan te Accra
Spelende ploeg: Accra Hearts of Oak
Capaciteit: 44 000 (allemaal zitplaatsen)
Multifunctioneel? voornamelijk voetbal

Tamale Stadium te Tamale
Spelende ploeg:Real Tamale United
Capaciteit: 21 000 (helft zitplaatsen)
Multifunctioneel:neen

Sekondi-Takoradi Stadium te Sekondi
Spelende ploeg:Sekondi Hasaacas FC
Capaciteit: 21 000 (helft zitplaatsen)
Multifunctioneel: neen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55560980
Wie is de nou de favoriet?
pi_55560997
quote:
Op woensdag 26 december 2007 22:36 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ghana is mijn favoriet in ieder geval!
pi_55561112
Nigeria

wordt het nog ergens uitgezonden ook? of is dat niet bekend?
pi_55561127
quote:
Op woensdag 26 december 2007 22:42 schreef JapieGijs het volgende:
Nigeria

wordt het nog ergens uitgezonden ook? of is dat niet bekend?
Mij is het in ieder geval niet bekend.
pi_55561361
quote:
Op woensdag 26 december 2007 22:42 schreef JapieGijs het volgende:
Nigeria
Super Eagles (tvp)
pi_55561416
meestal zend Eurosport het uit

ben benieuwd of Claasen meedoet met Zuid Afrika. kijken hoe die het doet
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
pi_55561530
En toen was Amoah 'n maand weg.
pi_55561549
quote:
Op woensdag 26 december 2007 22:36 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ghana is mijn favoriet in ieder geval!
Op een WK, heb ik ook een zwak voor ze, maar dit toernooi snel eruit hopelijk
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_55561769
Leuk toernooi, weinig beelden.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_55561783
Groep D is een erg sterke groep.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 december 2007 @ 23:20:03 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_55561786
Er was al een topic

Afrika cup 2008 in Ghana #1: van 20 jan tot 10 feb een beetje weggezakt alleen

edit: hier verder, betere OP

[ Bericht 18% gewijzigd door borisz op 26-12-2007 23:33:01 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 26 december 2007 @ 23:53:59 #13
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_55562548
Komt het op Eurosport?

As usual weer voor Ghana.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 december 2007 @ 23:54:16 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_55562553
quote:
Op woensdag 26 december 2007 23:53 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Komt het op Eurosport?

As usual weer voor Ghana.
jep
pi_55562824
quote:
Op woensdag 26 december 2007 22:36 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ivoorkust denk ik.
  donderdag 27 december 2007 @ 00:11:31 #16
pi_55562875
quote:
Op donderdag 27 december 2007 00:08 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ivoorkust denk ik.
En titelverdediger Egypte allicht ...
pi_55563430
Ivoorkust, Egypte, Nigeria, Kameroen, Mali en Ghana lijken mij de titelfavorieten.
Bij deze vind ik Poule B dus ook de Poule Des Doods.
pi_55563594
quote:
Op donderdag 27 december 2007 00:35 schreef sjimz het volgende:
Ivoorkust, Egypte, Nigeria, Kameroen, Mali en Ghana lijken mij de titelfavorieten.
Bij deze vind ik Poule B dus ook de Poule Des Doods.
Heb je zo'n hoge pet op van Mali dan? Lijkt mij eerlijk gezegd nogal een eitje voor Nigeria en Ivoorkust.
pi_55563740
quote:
Op donderdag 27 december 2007 00:41 schreef Radegast het volgende:

[..]

Heb je zo'n hoge pet op van Mali dan? Lijkt mij eerlijk gezegd nogal een eitje voor Nigeria en Ivoorkust.
Nigeria is samen met Mali de kandidaat voor plaats 2.
Bij Nigeria is het al tijden lang een groot zooitje terwijl ze in principe de beste selectie samen met Ivoorkust hebben.
Maar Mali heeft met Sissoko, Diarra en Kanoute gewoon 3 topspelers in huis.
Mali is in 2002 en 2004 ook gewoon 4e op de Africa Cup geworden.
pi_55563993
Poule D is de poule des doods. Heb van de vorige editie toch redelijk wat meegepakt op Eurosport, hopen dat ze dit keer weer wat uitzenden op gunstige tijden.
pi_55564086
quote:
Op donderdag 27 december 2007 00:55 schreef MaxPower het volgende:
Poule D is de poule des doods.
Hier kan ik me meer in vinden.

Bij Angola maar eens even die nieuwe spits van Manchester United in de gaten houden, en bij Tunisie Yassine Chikhaoui.
  donderdag 27 december 2007 @ 01:05:30 #22
123545 DatMeenJeNiet
pi_55564250
Marokko en Guinee zie ik als gevaarlijke outsiders. Vooral Guinee heeft een mooie selectie op papier.
pi_55566102
Ze beginnen in Africa toch ook veel sterke landen te krijgen. Leuk toernooi krijgen we te zien denk ik.
  donderdag 27 december 2007 @ 08:52:46 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_55566619
Ben benieuwd. In 2006 was het niveau echt bijzonder matig. Weinig sprankelend voetbal toen.
pi_55566855
quote:
Op donderdag 27 december 2007 08:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ben benieuwd. In 2006 was het niveau echt bijzonder matig. Weinig sprankelend voetbal toen.
Toen was het ook 40 graden ofzo.
pi_55567923
Omdat deze post in het gesloten dubbele topic niet verloren mag gaan:
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 11:51 schreef methodmich het volgende:
Poule A lijkt op voorhand een poule waar Ghana en Marokko in door zullen gaan. Namibië vind ik een verrassende deelnemer, hebben op Collin Benjamin van HSV na amper spelers van enige naam.

Poule B natuurlijk een kraker tussen Nigeria en Ivoorkust. Mali lijkt me een aardige outsider, hebben toch mannen als Diarra, Keita en Kanouté in de ploeg. Benin heeft de sterke jeugdploeg zien uitgroeien tot een ploeg die dus ook bij de senioren de laatste 16 van Afrika kan halen. Ik geef ze in deze poule echter weinig kans.

In poule C is Sudan de grote onbekende. Wel mooi voor het land dat ze wat sportief plezier kunnen beleven. Egypte en Kameroen lijken de topfavorieten, aangezien Zambia niet meer is wat ze in de jaren negentig waren. Toen er ook een wreed einde aan een goede ploeg kwam door een vliegtuigongeluk....

Poule D is de "poule des doods". Zuid-Afrika wil na mindere jaren weer eens presteren en heeft een aardige lichting nieuwe spelers, Angola telt na de WK-kwalificatie gewoon goed mee, Senegal is een prima ploeg en Tunesië heeft ook een goed elftal, dat het meest "Europese voetbal" van Afrika laat zien.

Kortom, leuk toernooi weer!
That's all folks!
  donderdag 27 december 2007 @ 12:02:50 #27
67174 Dos37
Come on Twente
pi_55569165
Zend sport1 ook niets uit? Die hebben soms de gekste wedstrijden opeens op TV.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 27 december 2007 @ 14:22:57 #28
pi_55572253
quote:
Vlammenwerpers en machinegeweren : welkom bij de Afrikaanse voetbalcup

Kumasi * Afrika's grootste voetbalevenement doet Ghanese sloppenwijkbewoners alles verliezen wat ze met grote moeite hebben opgebouwd.

Dat de Afrikaanse voetbalcup in januari zijn 26ste editie kent in het West-Afrikaanse Ghana zullen ze in de Zongosloppenwijk van 's lands tweede stad, Kumasi, geweten hebben. En dat heeft weinig te maken met het feit dat de voetbalgekte in dit land erg groot is, noch met de wetenschap dat Ghana de prestigieuze competitie al vier keer heeft gewonnen.

Het tragische nieuws is dat de meer dan 5000 bewoners, vooral moslims uit het noorden van het land die hierheen kwamen om werk te zoeken, de voorbije dagen alles kwijtraakten. Ze werden hardhandig wakker gemaakt door bulldozers en zo'n 200 veiligheidsagenten met vlammenwerpers en machinegeweren die de omgeving van het nieuwe Babayarastadion moesten "schoonvegen".

Het Babayarastadion, dat op 16 december door president Kuofor werd ingehuldigd, is een van de vier stadions die gebruikt worden bij de Afrikaanse voetbalcup, die op 20 januari begint. De werken aan het 40000 zitjes tellende bouwwerk hebben fortuinen gekost en moeten Ghana aan de buitenwereld verkopen als een "modern, welvarend land". Dat een derde van de bevolking onder de armoedegrens zit, wordt even vergeten. Zo werd er een gigantische fontein gebouwd met marmer uit Italië, die de hele Cup lang helder water moet spuiten.

En aldus kregen de duizenden sloppenwijkbewoners, die sinds Zongo eind jaren zeventig ontstond, zo goed en zo kwaad als dat gaat probeerden om een leven op te bouwen en op eigen kosten scholen en nutsdiensten in te richten, geen enkele waarschuwing omtrent wat hen te wachten stond. In een interview met de Sunday Times zegt een leraar van de plaatselijke school dat hij en zijn buurtbewoners niet eens de kans kregen om de boeken te redden, of de schoolbanken die ze met zoveel moeite wisten te vergaren en het schoolbord dat een schenking was van een organisatie. De man legt uit dat toen de bulldozers vastraakten in de modder, er meteen opdracht werd gegeven om het hele terrein plat te branden, teneinde niet al te veel tijd te verliezen met het "schoonvegen" van de plek. Bewoners die zich probeerden te verzetten of die smeekten om toch hun spullen te mogen meenemen, werden met knuppels bewerkt en bedreigd met machinegeweren.

De 5000 bewoners van Zongo raakten aldus niet alleen hun huis maar ook hun meubilair en spullen kwijt. Er werd geen enkele compensatie voorzien. In de dure hotels die in de buurt werden gebouwd om alle Afrikaanse voetbalsterren te ontvangen die de voorbije jaren fortuinen verdienden bij westerse clubs, zijn ze alvast niet welkom. Daar kost een suite immers zo'n zevenhonderd euro per dag. (cv)

(De Morgen, 24 december)
pi_55574871
Oh Vaduz heeft hem al gekopieerd uit het andere topic.

Nou ja, ben benieuwd weer. Wel proberen te volgen waar mogelijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_55729999
quote:
De Tunesische international Tijani Belaid is gewond geraakt bij een verkeersongeluk waarin een klein meisje om het leven is gekomen.

Het ongeluk gebeurde toen Belaid op weg was naar het stadje Hammemet, op 60 km van Tunis, waar de Tunesische nationale ploeg de Afrika Cup voorbereidt.

De middenvelder van Slavia Praag (ex-Inter, ex-PSV) zat aan het stuur van zijn voertuig maar raakte slechts licht gewond. In het andere voertuig zat het meisje dat overleed. Belaid zal volgens de media zeker vastgehouden blijven tot het einde van het politieonderzoek.
pi_55730112
De afgelopen 2 edities van dit toernooi waren echt verschrikkelijk, hopen dan maar dat het dit keer wat beter is.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_55741994
Met, naar het schijnt, een Nederlandse bondscoach bij Namibië.
quote:
Mister Arie in Afrika
Door LUDO VAN DENDEREN

KEISERAU-KAMEN - Tot zijn eigen verbazing werd Arie Schans (55) eind november benoemd tot bondscoach van Namibië. De Veenendaler moet een ploeg creëren die gaat verrassen tijdens de Afrika Cup. Eén probleem: het toernooi begint al aan het einde van deze maand.

Halverwege de training meldt bondscoach Arie Schans van Namibië zich bij de omheining rond het veld. ,,Zie je die keeper daar in het linkerdoel,’’ vraagt hij. ,,Die is doof.’’ Zo’n handicap moet lastig zijn, zowel voor de doelman als voor zijn trainer.

,,Is het ook. Hem tijdens een training coachen gaat nog wel, dat lukt met handen en voeten. Maar in wedstrijden heeft zijn doofheid al enkele malen tot een tegentreffer geleid, zo heb ik van mijn assistenten vernomen. Had hij niet gehoord dat er iets geroepen werd. Maar verder niets dan lof over Atheil. Na onze eerste keeper, die prof is in Zuid-Afrika, is hij onbetwist de beste keeper van Namibië.’’

In Nederland, of in elk ander voetbaltopland, is een dove doelman bij voorbaat kansloos voor een positie in de nationale ploeg. In Namibië, een land in het zuiden van Afrika met ruim twee miljoen inwoners, dus niet. Schans heeft echter weinig keus en daar zeurt hij allerminst over. De coach wist vooraf dat de mogelijkheden in Namibië behoorlijk beperkt zijn. Maar voor de makkelijke weg kiezen ligt niet in de aard van Schans. Mede daarom werd hij ooit bondscoach van Bhutan, destijds het op één na laagst geklasseerde land op de FIFA-ranglijst. Daarnaast werkte Schans als trainer op een college in Japan, was hij assistent-trainer in China en probeerde hij als technisch adviseur Mozambique op de voetbalkaart te zetten.

Deze maand staat Schans tot eigen verbazing voor zijn debuut op de Afrika Cup, het landentoernooi waarvoor Namibië zich zeer verrassend wist te plaatsen. ,,Hoofdtrainer Ben Bamfuchile uit Zambia had zijn trainersopleiding in Nederland gevolgd. Via hem kwam eind november het verzoek bij de KNVB voor een Nederlandse assistent-trainer. En dus werd ik gepolst. Toen ik van de interesse hoorde, heb ik direct de Bosatlas gepakt en gekeken waar het land precies ligt. Ik wist namelijk niets van Namibië. Is het jou bekend dat Windhoek de hoofdstad is?

,,Tot op de dag van vandaag ben ik nog nooit in Namibië geweest. Pas halverwege januari ga ik er voor het eerst naar toe. Als bondscoach, want Ben werd ernstig ziek. Kortgeleden is hij helaas overleden.’’

Dus staat Schans deze dag als hoofdtrainer op een winderig kunstgrasveld in het Duitse plaatsje Keiserau, onder de rook van Dortmund. Drie weken is hij nu met de ploeg aan de slag, maar van een leien dakje gaat het nog allerminst. Zo had de Duitse voetbalbond, die dit trainingskamp organiseert, beloofd dat Schans en zijn mannen vandaag zouden kunnen sparren met een profteam. Die opponent blijkt achteraf op zijn Afrikaans geregeld: niet dus.

,,Helaas wist ik pas erg laat dat ik deze baan zou krijgen, anders had ik zelf wel de inhoud van het trainingskamp samengesteld. Daar is het nu te laat voor gebleken. Moeten we maar een keertje extra trainen. Lastig is het wel. Nu spelen we pas op 12 januari voor het eerst een oefenwedstrijd onder mijn leiding, uit bij Senegal. Twee weken later begint de Afrika Cup al.’’

Voor het toernooi is nog werk genoeg te doen, zo leert de training. De internationals die buiten de eigen landsgrenzen competitie spelen, ontbreken vandaag bijna allemaal. Daarom is de selectie opgevuld met nagenoeg alleen jongens uit de nationale amateurcompetitie. Niveau hoofdklasse in Nederland.

Soms hoor je Nederlandse termen uit hun kelen schallen. ,,Bal vasthouden,’’ klinkt het dan. Een erfenis uit het Nederlandse koloniale verleden in zuidelijk Afrika.

Tussen zijn spelers valt de blanke coach extra op, aangezien hij de enige is die een Nike-trainingspak en jack van de KNVB draagt.

,,Onze kledingsponsor Puma levert de officiële outfits pas nét voor de start van de Afrika Cup. Ik ben dus, voordat dit trainingskamp begon, snel nog even langs het KNVB-kantoor in Zeist gereden. Daar heb ik elk trainingspak of hesje dat ik kon vinden achterin de auto geladen en mee hierheen genomen. Kijk, mijn collega-trainers lopen in jassen van de Duitse voetbalbond. Die hadden ze nog liggen in het hotel.’’

Schans lijkt een avonturier te zijn. ,,Ik kan me voorstellen dat je dat vindt,’’ zegt de coach. ,,Maar ik ben in ieder geval géén ontwikkelingswerker. Ik werk bij ploegen die zeer behoorlijk kunnen voetballen. In China ben ik dit seizoen als assistent nog landskampioen geworden met Changchun Yatai. Dan moet zo’n team tóch wat kunnen.

,,Natuurlijk was ik graag nog eens in Nederland aan de slag gegaan. Ik heb ooit bij FC Wageningen gewerkt, daarna nooit meer in het Nederlandse profvoetbal. Ik heb nimmer een manager gehad die me ergens binnen kon brengen. En het gaat toch om contacten in dit wereldje. Maar ach, al die reizen hebben het leven van mij én mijn gezin verrijkt. Toen ik in Japan werkte, is mijn dochter daar een jaar gaan studeren. Het gevolg is dat ik nu een Japanse schoonzoon heb en een half Japans kleinkind. Of ik er rijk van ben geworden? Dat de landen waarin ik heb gewerkt weinig geld hebben lijkt me duidelijk. Anders hadden ze ook wel José Mourinho aangetrokken.’’

Een rondgang langs de Namibische delegatie leert in ieder geval dat iedereen tevreden is met mister Arie. De Nederlandse manier van werken spreekt aan: spelers laten meedenken én veelal wedstrijdgericht. ,,Niet voor niets staan de Nederlandse coaches in het buitenland erg hoog aangeschreven,’’ vertelt Schans. ,,Wij kunnen overal werken en met onze visie maken we spelers beter. Vooral omdat we dus telkens aan de wedstrijden denken. In bijvoorbeeld Bhutan hadden ze voor mij een Koreaan als bondscoach. Die man liet de spelers alleen maar rennen. Daar leerden de voetballers dus niets van.’’

Dat zijn ploeg meedoet aan een eindronde is een wonder, maar nu het deelnameticket binnen is verwacht de bevolking niets minder dan de toernooiwinst. ,,We zitten in een poule met Guinee, Marokko en het gastland Ghana. Het wordt dus héél moeilijk. Maar ik kan je één ding zeggen: als straks ook de profs bij de ploeg zijn, zal blijken dat we heel aardig kunnen voetballen.

,,Nee, ik heb die spelers nog nooit in levenden lijve zien voetballen. Wél op drie dvd’s. Technisch zijn het in ieder geval prima spelers, alleen tactisch moet er een hoop gebeuren. Voor een goed resultaat tijdens de Afrika Cup is tijd mijn grootste tegenstander.’’
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:13:45 #34
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55742623
Waar kan ik de selecties vinden?

Hoe groot is de kans dat Sadick Adams in de selectie van Ghana zal zitten?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_55742697
http://www.ghanacan2008.com/

Daar gaat het over het toernooi. Definitieve selecties zijn er volgens mij nog niet.

Boukhari gaat trouwens niet met Marokko, Kaita wel met Nigeria.
www.thuisuiteten.nl
pi_55744640
Ik vind de groep van Ivoorkust, Kameroen, Mali en Benin het sterkst. Bij Ivoorkust
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:17 schreef methodmich het volgende:
Boukhari gaat trouwens niet met Marokko
Het was ook niet te hopen Defenitieve selectie van Marokko is gisteren bekend gemaakt:
quote:
Maroc:

Khalid Fouhami (Raja), Abdelilah Bagui (MAS), Nadir Lamyaghri (Wydad)

Michael Chrétien (Nancy), Abdessamad Chahiri (El Jadida), Abdeslem Ouaddou (Valenciennes), Amin El Erbate (Dafra), Jamel Alioui (Sion), Talal El Karkouri (Al Qatari), Badr El Kadouri (Dynamo Kiev), Hicham Mahdoufi (Metallist

Youssef Safri (Southampton), Houcine Kharja (Piacenza), Abdelkrim Kissi (Paralimini), Abderrahmane Kabous (CSKA Sofia)

Youssef Hadji (Nancy), Youssef Moukhtari (Duisbourg), Hicham Aboucherouane (Espérance Tunis), Marouane Chamakh (Bordeaux), Soufiane Alloudi (El Ain), Tarik Sektioui (FC Porto), Bouchaib El Moubarki (Grenoble), Moncef Zerka (Nancy).
Mali ook al:
quote:
Mali:

Mahamadou Sidibé (Pasgiannia), Soumbeyla Diakité (Stade Malien), Oumar Sissoko (Metz)

Adama Coulibaly (Lens), Souleymane Diamouténé (Lecce), Adama Tamboura (Helsingborg), Boubacar Koné (Fès), Cédric Kanté (Nice), Moussa Coulibaly (M.Alger), Sammy Traoré (Auxerre), Amadou Sidibé (Djoliba)

Mohamed Sissoko (Liverpool), Seydou Keita (FC Séville), Mahamadou Diarra (Real Madrid), Bassala Touré (Levadiakos), Djibril Sidibé (Châteauroux), Drissa Diakité (Nice), Souleymane Dembélé (Djoliba)

Frédéric Kanouté (FC Séville), Dramane Traoré (Lokomotiv Moscou), Mamadi Sidibé (Stoke City), Mamadou Diallo (Qatar SC), Mahamadou Dissa (Roulers).
pi_55744694
quote:
Op donderdag 27 december 2007 09:26 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Toen was het ook 40 graden ofzo.
Hoe kom je erbij, januari in Egypte
pi_55799207
Selectie Guinea ook bekend

Doel: Kemoko Camara (geen club), Naby Diarso (Satellite FC), Naby Yattara (RACS Couillet)

Verdediging: Dianbobo Baldé (Celtic), Habib Jean Baldé (Reims), Alseny Camara (Rodez), Ibrahima Camara (Le Mans), Kevin Constant (Toulouse), Mohamed Alimou Diallo (Sivasspor), Daouda Jabi (Trabzonspor), Oumar Kalabane (Manisaspor), Kamil Zayatte (Young Boys)

Middenveld: Mohamed Cissé (Bursaspor), Pascal Feindouno (St. Étienne), Samuel Johnson (Ismaili), Mohamed Sacko (Etoile Sahel), Naby Soumah (CS Sfaxien), Kanfory Sylla (Sivasspor)

Aanval: Ismaël Bangoura (Dynamo Kiev), Karamoko Cissé (Verona), Victor Correa (Cherbourg), Fode Mansaré (Toulouse), Souleymane Youla (Lille).
www.thuisuiteten.nl
pi_55799268
Ivoorkust

Goalkeepers:
Boubacar Barry (KSC Lokeren/BEL), Stephane Loboue (Greuther Fürth/GER), Tiassé Koné (Africa Sports/CIV)

Defenders:
Emmanuel Eboue (Arsenal/ENG), Kolo Toure (Arsenal/ENG), Arthur Boka (Stuttgart/GER), Constant Djakpa (Pandurii Targu Jiu/ROM), Steve Gohouri (Borussia Monchengladbach/GER), Abdoulaye Meite (Bolton/ENG), Marc Zoro (Benfica/POR)

Midfielders:
Emerse Fae (Reading/ENG), Christian Koffi Ndri Romaric (Le Mans/FRA), Siaka Tiene (Saint-Etienne/FRA), Yaya Toure (FC Barcelona/ESP), Didier Zokora (Tottenham/ENG)

Strikers:
Didier Drogba (Chelsea), Salomon Kalou (Chelsea/ENG), Aruna Dindane (Lens/FRA), Kader Keita (Lyon/FRA), Arouna Kone (Sevilla/ESP), Bakari Koné "Baky" (Nice/FRA), Gervais Yao Kouassi "Gervinho" (Le Mans/FRA), Boubacar Sanogo (Werder Bremen/GER)
  zaterdag 5 januari 2008 @ 18:24:02 #41
67174 Dos37
Come on Twente
pi_55800228
Gelukkig heeft Marokko El Ahmadi nog niet ontdekt.
pi_55816974
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 18:24 schreef Dos37 het volgende:
Gelukkig heeft Marokko El Ahmadi nog niet ontdekt.
Jawel, die speelde op het WK -20 in 2005 meen ik.
Grieken op FOK! <-- w00t, eerste reductio ad hitlerum ooit op een forum (behalve SF)
Keiharde porno HIER!
UW ADVERTENTIE HIER? BEL 06-nogwat
  zondag 6 januari 2008 @ 04:36:54 #43
123545 DatMeenJeNiet
pi_55817246
Blonk ook ergens in juni 2007 uit tegen Jong Oranje. In de wedstrijd waar uiteindelijk al die Noord-Afrikaanse medelanders het veld zouden bestormen.
  zondag 6 januari 2008 @ 10:31:58 #44
67174 Dos37
Come on Twente
pi_55818243
quote:
Op zondag 6 januari 2008 04:00 schreef Waris7 het volgende:

[..]

Jawel, die speelde op het WK -20 in 2005 meen ik.
Dat wel maar de bondsoach van het A team doelde ik op.
pi_55818275
Mali heeft een behoorlijk blok op het middenveld .

Ghana en Ivoorkust zijn voor mij de favorieten.
pi_55837632
quote:
Zambia upset Tunisia in friendly

Zambia were 2-1 winners against Tunisia in a friendly match in Tunis on Sunday.
While the result was a boost for Chipolopolo ahead of the Nations Cup finals, Tunisia fans reacted angrily.

Felix Katongo put Zambia ahead in the seventh minute, and scored again a minute later.

Yacine Chikhaoui pulled one back for the Carthage Eagles two minutes after the break.

Tunisia fans booed the team loudly during the first half and jeered some members of the team.

Many supporters were in disagreement with coach Roger Lemerre's choice of players.

Despite the introduction of Germany-based defender Karim Hagui and Etoile du Sahel striker Amine Chermiti, Tunisia were unable to find an equaliser.

The two teams will play again on Tuesday.
pi_55838355
Ivoorkust heeft toch een mooi elftal denk dat ze gaan winnen.
AFC AJAX
pi_55846261
quote:
Safa asks Fifa to ban missing pair
Mninawa Ntloko

THE South African Football Association (Safa) has asked world football governing body Fifa to impose sanctions on Everton midfielder Steven Pienaar and Israel-based Tsepho Masilela after the two failed to join the national soccer team’s African Nations Cup training camp yesterday .

National team manager Sipho Nkumane said Safa was forced to take the drastic action after the two players failed to arrive at OR Tambo International Airport at 11am as expected.

“We have not heard anything from either of them and the matter is now with Fifa,” Nkumane said yesterday.

“We have not heard from their clubs either and that is why we have taken the matter to Fifa. Even if they arrive (today), it is neither here nor there because they were expected (yesterday).”

Nkumane said they were more puzzled by the fact that Bafana Bafana striker Thembinkosi Fanteni — who is Masilela’s team-mate at Israeli club Maccabi Haifa — managed to join the national team camp on time yesterday.

“It is the strangest thing, isn’t it? Masilela was supposed to travel with Fanteni from Israel and yet he did not show up, while his club team-mate is here. How is it that Fanteni is here while Masilela is nowhere to be found? This is all very strange.”

Pienaar’s failure to join his compatriots at their training camp in Durban will certainly not help Everton either, as the hapless player will play no part in the English premiership side’s League Cup semifinal showdown against Chelsea tomorrow.

The midfielder had hoped to be given special permission to delay his departure to Durban as he was desperate to play against The Blues.

“I am like any other player and I want to be involved in the big games,” a hopeful Pienaar said on the Everton website.

“The semifinal with Chelsea is so important and I want to be a part of the team that goes to Stamford Bridge.

“You always want to play for your country, but you also always want to play for your club.”

But national soccer team coach Carlos Alberto Parreira and Safa were not prepared to entertain the request and though Pienaar did not join the Bafana camp yesterday, Fifa will not allow Everton to field the player tomorrow.

“Maccabi Haifa were also not allowed to field Masilela in their match yesterday because of the sanction,” Nkumane said.

And with Fifa ruling that clubs have to release their players 14 days before start of the biennial tournament, Safa and Parreira are very much in the driver’s seat.

Pienaar and Masilela’s failure to join the Bafana camp on time is in stark contrast to defender Nasief Morris, who had also requested to be allowed to delay his departure from Greece.

Morris’s side, Panathinaikos, played against Apollon Kalamaria yesterday and the Greek club had asked for the defender to be allowed to play in the game. But Parreira would hear none of it and Morris missed the home game that was part of Panathinaikos’ centenary celebrations.

Morris arrived with Fanteni and Aaron Mokoena yesterday.

Nkumane said the only forced change to the original African Nations Cup-bound squad announced by Parreira was the withdrawal of Mamelodi Sundowns defender Vuyo Mere.

Mere was injured while playing for his side in the domestic premiership last month and his place in the national team has been taken by Bloemfontein Celtic’s Tumelo Nhlapo.

And as the countdown to the Nations Cup continues, Bafana will play Mozambique on Sunday and then Botswana three days later at Durban’s Chatsworth Stadium as part of the final preparations ahead of the departure to Ghana on January 19.

Bafana begin their Nations Cup campaign when they face Angola at Ghana’s Tamale Stadium on January 23.
Klootzakken van Zuid-Afrika, had hem nou gewoon even de halve finale laten spelen.
pi_55847239
Had je wat anders verwacht? Ik hield eigenlijk rekening met niemand, maar blijkbaar door wat genetwerk van Grant kan Mikel tenminste nog meedoen. Profiteerde Everton er ook van.
pi_55855726
Zo hoort het, als je voor je land wordt opgeroepen hoor je te komen. De eer van je land verdedigen is het hoogste wat er is in voetbal potdomme!
Grieken op FOK! <-- w00t, eerste reductio ad hitlerum ooit op een forum (behalve SF)
Keiharde porno HIER!
pi_55855754
quote:
Op zondag 6 januari 2008 10:31 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Dat wel maar de bondsoach van het A team doelde ik op.
lol A-Team. <_<

Maar ik verwacht niet dat ie ooit nog voor Oranje gaat spelen, als ie zo succesvol is in Mocronië.
Grieken op FOK! &lt;-- w00t, eerste reductio ad hitlerum ooit op een forum (behalve SF)
Keiharde porno HIER!
pi_55875203
Dat is natuurlijk nogal een dikke blunder, al heeft bondscoach Henri Michel gezegd dat hij wil werken met de spelers die hij de vorige keer (keren) ook had geselecteerd. Maar ik snap niet waarom 1) hij er niet al de vorige keren bij zat en 2) Michel niet gewoon de op dit moment beste spelers selecteert.. (liever een goede speler voor het eerst dan een koekenbakker met 'ervaring')
  vrijdag 11 januari 2008 @ 00:05:22 #53
pi_55939623
Ivoorkust moet zonder bondscoach naar Africa Cup

De Duitser Uli Stielike heeft besloten om zijn contract als bondscoach van Ivoorkust te ontbinden. Dat meldt het Duitse voetbalmagazine Kicker donderdag. Stielikes zoon werd deze week opgenomen op intensive care van een ziekenhuis en ligt momenteel in coma. Hij heeft een longtransplantatie nodig.
In eerste instantie had Stielike meegedeeld dat hij enkel niet zou coachen tijdens de eerste twee wedstrijden van zijn team op de Africa Cup. Nu heeft hij besloten zich definitief terug te trekken. De Africa Cup heeft plaats van 20 januari tot 10 februari in Ghana.

De 53-jarige Stielike, die Europees kampioen werd als speler met Duitsland in 1980, is de enige Duitser die ooit een penalty heeft gemist in een wedstrijd op de wereldbeker. Zijn opvolger wordt de Fransman Gerard Gili, die momenteel het Ivoriaans olympisch team onder zijn hoede heeft, waarmee hij in augustus naar Peking trekt. Gili trainde in het verleden onder meer Egypte.

Ivoorkust is één van de favorieten voor de African Nations Cup, die het in 1992 al eens won. Met spelers als Drogba, Kalou en Koné nemen de "Olifanten" het op tegen Nigeria, Mali en Benin in groep B.
pi_56030307
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 17:45 schreef methodmich het volgende:
Selectie Guinea ook bekend

Doel: Kemoko Camara (geen club), Naby Diarso (Satellite FC), Naby Yattara (RACS Couillet)

Verdediging: Dianbobo Baldé (Celtic), Habib Jean Baldé (Reims), Alseny Camara (Rodez), Ibrahima Camara (Le Mans), Kevin Constant (Toulouse), Mohamed Alimou Diallo (Sivasspor), Daouda Jabi (Trabzonspor), Oumar Kalabane (Manisaspor), Kamil Zayatte (Young Boys)

Middenveld: Mohamed Cissé (Bursaspor), Pascal Feindouno (St. Étienne), Samuel Johnson (Ismaili), Mohamed Sacko (Etoile Sahel), Naby Soumah (CS Sfaxien), Kanfory Sylla (Sivasspor)

Aanval: Ismaël Bangoura (Dynamo Kiev), Karamoko Cissé (Verona), Victor Correa (Cherbourg), Fode Mansaré (Toulouse), Souleymane Youla (Lille).
Deze mannen zijn nu wel mijn favorieten! Ze zaten in Marbella in hetzelfde hotel. Geweldig om te zien hoeveel lol die mannen met elkaar hadden. Zingen in hun eetzaal, zelfs een heuse polonaise. Liepen ook een paar beren in, niet te weinig.

Overigens is die Constant op last van de FIFA uit de selectie gehaald, twijfels over zijn paspoort.

Ook wel grappig, in het hotel mochten ze bepaalde dingen niet eten van de trainer. Dus gingen er een paar bewakers, heel grote jongens, voor die bakken met eten staan. Een speler kwam met een plastic zakje en gebaarde naar de looptrainer van ASWH dat deze het zakje moest vullen. Die wilde dat wel doen, kwam er gelijk zo'n grote vent "non non non" roepend aan.

We hebben ze nog even tegen Sudan zien oefenen, dat werd 6-0. Fraaie acties erbij.
www.thuisuiteten.nl
pi_56037780
Ook Voetbalzone besteedt aandacht aan de Afrika Cup:

--------------------------------------------------------------------------------------------

Afrikaans voetbalfeest barst los
Geschreven door Robert Smid op maandag, 14 januari om 08:38

Op 20 januari barst de Afrika Cup weer in alle hevigheid los. Op het grootste voetbalfeest van het Afrikaanse continent zullen de deelnemende landen in Ghana er alles aan doen om het eigen volk in extase te brengen. Het niveau van het Afrikaanse voetbal neemt met de dag toe en de 26ste editie lijkt dan ook veelbelovend te worden.

In totaal schreven 48 landen, inclusief het direct geplaatste gastland Ghana, zich in voor de kwalificatieronde om een plek op het eindtoernooi. Verdeeld in elf groepen van vier en één groep van drie werden de uiteindelijke poulewinnaars en de drie beste nummers twee afgevaardigd naar het grootste voetbaltoernooi van Afrika. Tunesië, een alom gerespecteerde voetbalnatie, wist zich in Groep 4 met de grootste moeite te plaatsen voor het eindtoernooi. De kampioen van 2004 moest Soedan voor laten gaan, maar wist zich uiteindelijk als één van de beste nummers twee te plaatsen. Togo wist zich niet te plaatsen voor deze editie van de Afrika Cup. Het land was in 2006 nog één van de grote verrassingen door zich te plaatsen voor de eindronde van het WK, maar wist deze kwalificatiereeks geen potten te breken. Hierdoor zal onder andere Arsenal-spits Emmanuel Adebayor niet aanwezig zijn in Ghana.

Met Ghana heeft de Afrikaanse voetbalbond (CAF) ditmaal voor een ervaren gastheer gekozen. Het land was in 1963, 1978 en in 2000 (toen samen met Nigeria) al organisator van de Afrika Cup. The Black Stars hebben een rijke geschiedenis in het toernooi. Met vier eindtitels en drie runner-up resultaten is Ghana na Egypte de meest succesvolle natie in het Afrikaanse voetbal. En wederom lijkt de ploeg van bondscoach Claude Le Roy één van de grootste kanshebbers op de titel. De Franse keuzeheer heeft met Michael Essien (Chelsea), Asamoah Gyan (Udinese) en Sulley Muntari (Portsmouth) de beschikking over Europees gelouterde spelers. Daarbij is de aanwezigheid van Quincy Owusu-Abeyie (Celta de Vigo) opmerkelijk te noemen. De snelle spits, die namens Nederland op het WK-20 een zeer goede indruk achterliet, heeft zijn roots in Ghana liggen. Nadat hij in clinch kwam te liggen met Foppe de Haan, kwamen de Afrikanen in beeld. Begin januari kreeg hij van de FIFA het groene licht om voor de Afrikanen uit te komen. Grote tegenvaller is het ontbreken van aanvoerder Stephen Appiah, die kampt met een hardnekkige knieblessure. Ook NAC-spits Matthew Amoah heeft zich op het laatste moment moeten afmelden met liesklachten.

De Ghanezen mogen niet klagen over de loting. In groep A moeten zij het opnemen tegen het onvoorspelbare Marokko en twee beduidend mindere teams: Guinee en Namibië. Van Marokko wordt dit jaar weer veel verwacht. De Leeuwen van de Atlas hebben met onder meer Marouane Chamakh (Bordeaux), Youssef Moukhtari (Al Jazeera) en Tarik Sektioui (FC Porto) de beschikking over een aanvallend sterke selectie. De achilleshiel ligt bij de verdediging, die nog niet constant genoeg is om als topnatie te fungeren. Dit jaar is er buiten ex-Eredivisiespelers Sektioui en Abdelkarim Kissi geen ‘Nederlandse’ afvaardiging. Nourdin Boukhari (Sparta) en Mounir El Hamdaoui (AZ) hebben van bondscoach Henri Michel te horen gekregen dat zij zich niet hoeven te melden, nadat zij aan hadden gegeven geen heil in deze editie van de Afrika Cup te zien. Guinee en Namibië sluiten de relatief zwakste poule af. Het laatstgenoemde land staat onder leiding van een Nederlandse coach: Arie Schans. Hij kwam aan het roer te staan, nadat Ben Bamfuchile het team in december verliet. Veel ervaring op het hoogste niveau heeft de globetrotter niet. In Nederland was hij werkzaam als oefenmeester van hoofdklasser GVVV uit Veenendaal. Verder had hij een aantal klussen in Bhutan, Mozambique, China en Japan.

In Groep B is de concurrentiestrijd alweer een stuk heviger. Ivoorkust wordt al jaren gezien als één van de grootste landen in het huidige voetbal. Door vele kenners wordt ‘Het andere Oranje’ ook dit keer weer getipt als één van de grootste kanshebbers op de eindzege. Aanvoerder Didier Drogba (Chelsea), Emmanuel Eboué, Kolo Touré (beiden Arsenal) en Yaya Touré (FC Barcelona) zijn vaste basiskrachten bij hun werkgever en moeten dit jaar het land helpen naar de titel. De ploeg moest twee weken voor aanvang van het toernooi wel afscheid nemen van bondscoach Ulrich Stielike. Hij heeft zijn baan gelaten voor wat het is, nadat hij te horen kreeg dat zijn zoon in coma ligt. Gerard Gili, coach van de Ivoriaanse Olympiërs, heeft tijdelijk de honneurs waargenomen.

Met Mali en Nigeria hebben de Ivorianen een zware klus in de poulefase. Bij de Malinezen zijn Frederic Kanouté, Seydou Keita (beiden Sevilla), Mahamadou Diarra (Real Madrid) en Mohamed Sissoko (Liverpool) de absolute smaakmakers. Gezien de statistieken lijken de Malinezen werkelijke toernooispelers. Het land plaatste zich slechts vier keer eerder voor de Afrika Cup, maar bereikte wel iedere keer de halve finale. De Super Eagles zijn de laatste jaren ietwat weggezakt uit de absolute Afrikaanse top, maar hopen met een grote Engelse afvaardiging dit jaar potten te breken. Bondscoach Berti Vogts heeft met John Obi Mikel (Chelsea), Obafemi Martins (Newcastle), Nwankwo Kanu, John Utaka (beiden Portsmouth), Joseph Yobo, Aiyegbeni Yakubu (beiden Everton), Danny Shittu (Watford), Seyi Olofinjana (Wolverhampton) en nieuweling Dickson Etuhu (Sunderland) over genoeg Engelse ervaring te beschikken. De Duitser staat overigens wel onder grote druk. Mocht hij met Nigeria het toernooi niet op zijn naam schrijven, dan zal hij door de Nigeriaanse voetbalbond ontslagen worden. Lelijke eendje in de poule is Benin, dat in de persoon van Alain Gaspoz zelfs een gepensioneerde Zwitser met de nationaliteit van Benin over wist te halen om het team te versterken.

Kameroen is sinds jaar en dag een grote voetbalnatie, maar de afgelopen toernooien speelde het team zwak. Het ultieme dieptepunt was de mislukte kwalificatie voor het WK in 2006, waar De Ontembare Leeuwen uiteindelijk Ivoorkust voor moesten laten gaan in de beslissende poule. De absolute topspeler van bondscoach Otto Pfister is uiteraard Samuel Eto’o. De aanvaller van Barcelona werd in 2003, 2004 en 2005 Afrikaans Voetballer van het Jaar en is al jaren één van de beste spitsen in Europa. La Pantera Negra, zoals Eto’o ook wel in Spanje wordt genoemd vanwege zijn rappe acties, moet de fanatieke fans in eigen land naar de titel helpen met zijn goals. Verder heeft Pfister de beschikking over de beste doelman van Afrika: Carlos Kameni (Espanyol).

Met Egypte hebben de Kameroeners te maken met de regerend Afrikaans kampioen. De ploeg van coach Hassan Shehata gaat echter met een verzwakt team het toernooi in. Spits Ahmed ‘Mido’ Hossam (Middlesbrough) is geblesseerd afgehaakt, terwijl Hossam Ghaly zich heeft afgemeld bij de bondscoach. De middenvelder besloot, in samenspraak met de Egyptische voetbalbond, om de maand januari te gebruiken voor de zoektocht naar een nieuwe club. Inmiddels heeft de oud-Feyenoorder in Derby County een nieuwe werkgever gevonden. Soedan liet in de eerder genoemde kwalificatiereeks blijken over een sterk collectief te beschikken. De Sokoor Al-Jediane plaatsten zich voor de eerste keer sinds 1976 voor het toernooi. Faisal Agab liet blijken over een neusje voor de goal te beschikken. De spits van de Soedanezen wist zes keer het net te vinden in net zoveel wedstrijden. Zambia is de laatste ploeg uit de Groep C. De ploeg plaatste zich nog nooit voor een WK, maar is in de laatste edities van de Afrika Cup een vaste deelnemer. Het land heeft een talentvolle generatie op komst, gezien de kwalificatie voor het voorbije WK-20 in Canada. Van dat team zijn er ook een aantal genomen in de Afrika Cup-selectie.

Het grote vuurwerk in de poulefase zal naar verwachting uit Groep D komen, dat na de loting met recht als ‘groep des doods’ werd bestempeld. Met WK-ganger Angola, het in Afrika gerespecteerde voetballand Senegal, WK 2010-organisator Zuid-Afrika en het in ontwikkeling zijnde Tunesië is deze groep zonder twijfel de zwaarste van de vier. Bestaande uit vier landen met ervaring op zowel Afrikaans als op internationaal grondgebied zal het erom spannen welke twee ploegen uit deze groep zich plaatsen voor de volgende ronde.

Angola wist zich verrassend te plaatsen voor het WK in 2006, terwijl het slechts drie keer meegedaan heeft aan de Afrika Cup. Pedro Mantorras, onder contract bij Benfica, is de absolute topper in de selectie van bondscoach Luís Oliveira Gonçalves. Verder zullen er vele ogen vanuit Engeland gericht zijn op Manucho, die in december door Manchester United werd aangetrokken. Senegal, dat in 2002 opzien baarde door de kwartfinale van het WK te bereiken, heeft de beschikking over de gevaarlijke aanvallers El-Hadji Diouf (Bolton Wanderers), Mamadou Niang (Olympique Marseille) en de fysiek sterke middenvelder Papa Bouba Diop (Portsmouth). De Senegalezen worden gezien als één van de outsiders van deze editie van de Afrika Cup. Het team van Henryk Kasperczak verloor geen wedstrijd in 2007.

Met Zuid-Afrika gaat het de afgelopen jaren steeds minder. Het land kreeg weliswaar de organisatie voor het WK in 2010 toegewezen, maar qua prestaties zitten de Bafana Bafana in een flinke dip. Met Carlos Alberto Parreira heeft Zuid-Afrika weliswaar een zeer goede en ervaren coach in huis, maar het team lijdt onder de verjonging die het noodgedwongen moest ondergaan. In november werd een reeks van acht verloren wedstrijden op rij verbroken door een 2-0 winstpartij op Canada. Parreira heeft, mede vanwege de slechte resultaten van de laatste maanden, ervoor gekozen om een aantal sterspelers thuis te laten. Zo mogen onder andere Benni McCarthy (Blackburn Rovers) en Delron Buckley (Borussia Dortmund) het toernooi ditmaal via de televisie volgen. De hoop is ditmaal gevestigd op Teko Modise, nog uitkomend voor Orlando Pirates in eigen land. De 25-jarige middenvelder debuteerde afgelopen mei voor het nationale team en liet een sterke indruk achter. Intussen heeft hij in twaalf interlands vijf keer het weten te vinden. Sibusiso Zuma is met 32 jaar de meest ervaren speler uit de huidige selectie.

Ook Tunesië heeft in de persoon van Roger Lemerre ook de beschikking over een ervaren coach. Sinds de komst van de 66-jarige Fransman in 2002 zit het Tunesische voetbal in de lift. Zo wist hij in 2004 voor het eerst in de historie van Tunesië de Afrika Cup binnen te halen na een zinderende finale tegen Marokko. Maar ook in clubverband is het Islamitische land erg goed bezig. Étoile du Sahel legde in 2007 beslag op het Afrikaanse equivalent van de Champions League en is met acht spelers hofleverancier van de huidige selectie. De ploeg leunt op de kwaliteiten van Yasine Chikhaoui (FC Zürich), die ook in de belangstelling staat van een aantal Duitse en Italiaanse ploegen.

Alhoewel Ghana een ervaren organisator van grote toernooien is, lijkt het land momenteel niet klaar te zijn voor de huidige Afrika Cup. De Ghanaian Chronicle, een plaatselijke krant, meldde eind december nog dat de hoofdstad Accra, één van de vier speelsteden, een grote puinhoop zou zijn. De stad zou erg veel moeite hebben met het verwerken van de afval, waardoor het over het algemeen door de gehele stad stinkt. Zo zou het meeste afval in de containers daar zeker drie à vier weken blijven liggen, voordat het wordt opgehaald. Daarnaast zouden een aantal delen van de stad onverlicht zijn. Ben Laryea, eindverantwoordelijke voor de afvalproblematiek, gaf toe dat de situatie momenteel niet goed is. Wel beloofde hij dat de problemen voor aanvang van het toernooi zouden worden opgelost. In de drie overige speelsteden (Sekondi, Kumasi en Tamale) zouden overigens soortgelijke problemen zijn ontstaan.

Of de situatie voor aanvang van het toernooi onder controle is, blijkt op 20 januari. Om 18:00 uur plaatselijke tijd zal Ghana het toernooi gaan openen tegen Guinee. Een aantal data waar een cirkel omheen gezet kunnen worden, zijn 21 januari (Nigeria-Ivoorkust) en 22 januari (Egypte-Kameroen). Verder zullen naar verwachting de ontknopingen in Groep B (29 januari) en Groep D (31 januari) zenuwslopend worden. De finale van het toernooi zal op 10 februari worden gespeeld.

----------------------------------------------------------------------

Wordt toch een prachtig toernooi dit jaar!
  maandag 14 januari 2008 @ 23:43:27 #56
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_56038016
Ben benieuwd....zie Ivoorkust toch wel als favoriet.
Maar volgens mij wint heel vaak één van de outsiders dit toernooi !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  maandag 14 januari 2008 @ 23:45:47 #57
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56038064
Egypte kun je moeilijk een outsider noemen, en dat was twee jaar geleden ook zo.
  maandag 14 januari 2008 @ 23:50:29 #58
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_56038182
nog even wat statistieken voor de liefhebbers:

5 Titles Won : Highest
Egypt: 1957, 1959, 1986, 1998, 2006

4 Titles Won
Ghana: 1963, 1965, 1978, 1982
Cameroon: 1984, 1988, 2000, 2002

Most Appearances At The Finals : EGYPT (21)
1957, 1959, 1962, 1963, 1970, 1974, 1976, 1980, 1984, 1986, 1988, 1990, 1992, 1994, 1996, 1998, 2000, 2002, 2004, 2006

Most Appearances In A Final: GHANA (7)
1963, 1965, 1968, 1970, 1978, 1982, 1992

Most Matches Played In The Finals :
EGYPT (73)

Most Wins In The Finals :
Egypt (37)

Most Goals In The Finals :
Egypt (113)

Most Nations Cup Appearances By A Player :
Alain Gouamene - Ivory Coast (7)
1988, 1990, 1992, 1994, 1996, 1998, 2000

Most Matches Played :
Alain Gouamene of the Ivory Coast played 24 games in seven tournaments

Most Appearances In The Final : 3
Ali El Fanageeli - Egypt: 1957, 1959, 1962
Cecil Jones Attaquayefio - Ghana:
1965, 1968, 1970
Charles Addo Odametey - Ghana:
1963, 1965, 1968

Most Goals In The Finals :
Laurent Pokou of the Ivory Coast scored 14 in two tournaments - 1968 & 1970

Most Goals Scored In A Single Tournament :
Mulumba Ndaye of Zaire scored 9 goals in 1974

Most Goals Scored By An Individual In One Match :
Laurent Pokou scored five goals as the Ivory Coast beat Ethiopia 6-1 - 1970

Fastest Ever Goal :
Ayman Mansour, EGYPT (23 SECONDS)

Most Goals Scored In One Match : 9
Egypt 6-3 Nigeria, 1963

Most Goals In A Single Tournament : 54
Egypt 1974, under the old eight-team system

Tournament with most goals scored :
Burkina Faso 1998 produced 93 goals in 32 games

Highest Winning Margin : 5
Ivory Coast 6-1 Ethiopia - 1970

Youngest Ever Player :
Chiva Star Nzighou (Gabon) 16 years, two months, 30 days at the 2000 finals

Most Performances By A Referee In The Finals : 6
Tesfaye Gebreyesus (Ethiopia/Eritrea)
1970, 1974, 1978, 1980, 1984, 1986

Nations Cup Winner As Player And Coach :
Mahmoud El-Gohary of Egypt in 1959 and 1998

Most Nations Cup Wins By A Coach : 3
Charles Gyamfi of Ghana won in 1963, 1965 & 1982
256 goals !
  maandag 14 januari 2008 @ 23:56:08 #59
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_56038306
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Egypte kun je moeilijk een outsider noemen, en dat was twee jaar geleden ook zo.
heel vaak is niet gelijk aan altijd...toch

Egypte behoorde tot 1 van de kanshebbers, maar niet tot de uitgesproken favoriet volgens mij, zelfs niet in de finale (dacht ik )
256 goals !
pi_56039786
Kameroen heeft nog wel wat schande goed te maken na het missen van het WK. Daar mogen we volgens mij wel wat van verwachten.
pi_56154461
Voor de liefhebber, hier alle selecties op een rijtje: http://www.footballsquads.co.uk/national/africacn/acn2008.htm
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 19 januari 2008 @ 15:42:49 #62
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56154678
De BBC speneert er wel wat aandacht aan.
pi_56154765
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 15:42 schreef Dos37 het volgende:
Vind je het gek met het aantal afrikanen wat tegenwoordig in de Premier speelt.

Eurosport gaat ook wedstrijden uitzenden.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 januari 2008 @ 15:49:21 #64
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56154825
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 15:42 schreef Dos37 het volgende:
helaas geen bbc3, maar gelukkig nog wel eurosport
pi_56154827
Elke dag om 18.00 en 20.30 gewoon de duels live op Eurosport toch?

Guinee mag morgen al beginnen, wel lachen. Die enorm grote nummer 5 is natuurlijk gewoon Bobo Baldé, stom dat ik daar vorige week niet op kwam.
www.thuisuiteten.nl
pi_56155120
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 15:49 schreef methodmich het volgende:

Guinee mag morgen al beginnen, wel lachen. Die enorm grote nummer 5 is natuurlijk gewoon Bobo Baldé, stom dat ik daar vorige week niet op kwam.
De vorige editie was Guinee de verrassing van het toernooi!
pi_56167865
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 15:49 schreef methodmich het volgende:

http://consumer.eurosport.nl/football/sport_sto1444163.shtml

zondag 20 januari 2008 @ 00:20:18 #68
123545 DatMeenJeNiet
pi_56168027
Ghana-shirt is gewassen en klaar om gedragen te worden maandag op school.

Guinee wordt overigens een lastige kutpot, goed team hebben zij.
pi_56171870
Nou, vanavond om 18.00 maar eens naar Eurosport kijken dan.
Grieken op FOK! &lt;-- w00t, eerste reductio ad hitlerum ooit op een forum (behalve SF)
Keiharde porno HIER!
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 januari 2008 @ 09:45:52 #70
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56171891
Ik ga lekker neutraal kijken ik hoop op leuke duels
2 minpunten vaak de Scheidsrechter en Frank Kramer.
pi_56171931
Waarom zit Bona Kalou niet bij Ivoorkust trouwens?
Keiharde porno HIER!
pi_56172227
quote:
Op zondag 20 januari 2008 09:45 schreef borisz het volgende:
Ik ga lekker neutraal kijken ik hoop op leuke duels
2 minpunten vaak de Scheidsrechter en Frank Kramer.
En jaaaaaaaaaa hij zit erin!!!

5 seconden later
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_56172269
Voor mensen met een schotel die ook 28,2 graden kan ontvangen, op BBCi zijn alle wedstrijden te zien
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 januari 2008 @ 10:58:55 #74
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56172559
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:25 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

En jaaaaaaaaaa hij zit erin!!!

5 seconden later
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
offside offside, van buitenspel heeft hij nooit gehoord.
  zondag 20 januari 2008 @ 13:19:01 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_56175504
Vanaf vanavond!
  zondag 20 januari 2008 @ 13:23:21 #76
pi_56175618
quote:
Afrikaans feest laat Europa verweesd achter
Zondag start de 26ste editie van de Afrika Cup

Zondag barst de 26ste editie van de Afrika Cup los. Met ronkende namen als Drogba en Eto'o speelt het kruim van het Afrikaanse voetbal om de titel van het beste Afrikaanse voetballand. Vuurwerk in Ghana dus, maar de Europese clubs blijven verweesd achter.
Gastland Ghana trapt morgen om 18u het landentoernooi op gang tegen Guinea. De grote Afrikaanse spelers hebben even hun Europese clubs verlaten om hun nationale ploeg naar de top te leiden. Het deelnemersveld is om te watertanden. Sterren als Didier Drogba (Ivoorkust), Samuel Eto'o (Kameroen), Michael Essien (Ghana), Nwankwo Kanu (Nigeria) en Frédéric Kanouté (Mali) dromen van de hoofdprijs. Maar met negen ex-winnaars tussen de deelnemers wordt het moeilijk om een favoriet aan te duiden.

Europese druk

De overkoepelende Afrikaanse voetbalbond CAF en het lokale organisatiecomité mogen trouwens blij zijn dat alle grote sterren aanwezig zijn. Veel Europese clubs zagen hun Afrikaanse sterkhouders niet graag vertrekken. Ook de Afrikaanse spelers stellen de timing in vraag. Nu de Europese competities een kritieke fase aansnijden, moeten teams een maand lang één of meerdere sleutelspelers missen. Zo was er een rel tussen FC Barcelona en Kameroen over de vrijgave van spits Eto'o. Barça-coach Frank Rijkaard kon na moeilijk overleg zijn steraanvaller iets langer in Spanje houden.

In eigen land speelden Anderlecht en Standard met het idee om een privévlucht in te leggen voor hun spelers Ahmed Hassan (Egypte) en Mohamed Sarr (Senegal). De Belgische clubs stuitten echter op een 'njet' bij wereldvoetbalbond FIFA.

De datum en frequentie, om de twee jaar, van de Afrika Cup worden stilaan onhoudbaar. De CAF weigert halsstarrig uit te wijken naar de zomer. 'We zullen niet plooien voor de grillen van de Europese clubs', zei Alhaji Hayatou, de voorzitter van de Afrikaanse voetbalconfederatie, bij zijn aankomst in Ghana. Eén van zijn argumenten is het slechte weer in juni. Veel landen kampen dan met het regenseizoen wat een mogelijke organisatie moeilijk maakt.

Maar de toenemende Europese druk wordt met het jaar groter. De editie van 2010 in Angola zal tien dagen eerder starten, een toegeving aan de Europese clubs. Ook FIFA bemoeit zich met de zaak. Voorzitter Sepp Blatter vertelde aan de BBC dat het toernooi moet uitwijken naar de zomer: 'Tegen 2016 moet er een internationale kalender zijn die iedereen bevalt. Desnoods verandert de Afrika Cup naar de oneven jaren om niet met het WK te overlappen.'
  zondag 20 januari 2008 @ 13:23:53 #77
pi_56175636
quote:
Ook dit is Afrikaans voetbal

Voetbal in Afrika, dat levert telkens weer leuke anekdotes op. Een bloemlezing.

Het West-Afrikaanse Benin, dat voor de tweede keer deelneemt aan het landentoernooi, plaatste op 25 oktober vorig jaar een opvallende oproep op de website van de voetbalbond Febefoot. Iedere speler die in aanmerking kwam voor de nationale ploeg en zichzelf goed genoeg vond, kon zich aanmelden. Op die manier hoopte de bond nieuwe talenten te ontdekken voor het toernooi in Ghana. Het leverde 30 jonge spelers op, maar geen enkele zit in de uiteindelijke selectie.

Ook de nationale ploeg van Kameroen is al langer vertrouwd met de digitale snelweg. In februari vorig jaar nam Arie Haan ontslag bij de 'Ontembare Leeuwen' via e-mail. De Kameroense bond plaatste dan maar een jobadvertentie voor bondscoach op het web. Maar liefst 78 trainers reageerden, waaronder de Belgen Regi Van Acker, Jean Thissen en Tom Saintfiet.

(Bij)geloof

Voetbal verbroedert, ook religieus. In de Ivoriaanse stad Abidjan organiseerden vrouwelijke fans van de 'Olifanten', de bijnaam van de nationale ploeg, een wake in een moskee om te bidden voor de overwinning. 'We baden met open hart en onze gebeden werden aanhoord. We zullen winnen', sprak de imam.

Ondanks al die godsvrucht wenden veel Afrikanen zich liever tot maraboets, een soort magiërs die spelers beschermen of vervloeken. Zo was Ivoorkust jarenlang behekst door witchdoctors . In 1992 nam de toenmalige minister van Sport de magiërs in dienst om de nationale ploeg bij te staan. De 'Olifanten' wonnen meteen de Afrika Cup. Helaas vergat de minister zijn bijzondere werknemers te vergoeden waarop ze een vloek uitspraken. Het duurde tot 2002 voor de vloek werd opgegeven na een cadeautje van 1.300 euro voor de magiërs. Echter, pas in 2005 haalden de Ivorianen opnieuw resultaten. Magie heeft dan ook tijd nodig.

Maar ook tussen de toverdokters zitten er kwakzalvers. De maraboet van Olympique de Buea, een Kameroense club, smeerde voor een wedstrijd de spelers in met rottend vlees en hete pepers. Hij hoopte dat de spelers sneller zouden rennen door de pepers. Maar door de jeuk en stekende pijn draaide de partij uit op een 2-0 nederlaag. (msn)
  zondag 20 januari 2008 @ 13:39:07 #78
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56176077
Ik zit morgen in ieder geval in mijn nigeria-shirt voor de tv! Meteen ook een (hopelijk) prachtige wedstrijd tegen Ivoorkust.
pi_56178099
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:58 schreef borisz het volgende:

[..]

offside offside, van buitenspel heeft hij nooit gehoord.
De spelers ook niet. Weet je Tsjechië-Ghana nog?
  zondag 20 januari 2008 @ 16:50:15 #80
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_56181114
Ik volg 2 ploegen extra: Benin en Senegal.

Benin zit in een loodzware poule en kan, als kneusje van de klas, toch wel scherprechter gaan spelen. Ze overhaalden zelfs een gestopte half-Zwister (moeder kwam wel uit Benin) die in mei 38 wordt om mee te doen aan het tornooi. Ik weet nog niet zoveel van de ploeg, maar uit sympathie voor de underdog..

Senegal geloof ik dan wel weer in. Ik zie hen gewoon ver raken. De andere ploegen/wedstrijden probeer ik ook wel wat te volgen voor zover mogelijk!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_56182403
Eurosport is begonnen.
sig verwijderd door FA
pi_56182406
Welke kraker krijgen we zo te zien?
pi_56182453
Ghana tegen de helden van Guinee.

Of Guinea, daar ben ik nog steeds niet uit. Achterop de trainingspakken stond Guinee. De site van de Afrika Cup rept weer over Guinea.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 januari 2008 @ 17:49:19 #84
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56182496
Die belg als commentator gaat nog wel.
pi_56182511
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:47 schreef methodmich het volgende:

Of Guinea, daar ben ik nog steeds niet uit. Achterop de trainingspakken stond Guinee. De site van de Afrika Cup rept weer over Guinea.
Da's toch hetzelfde? Franse naam en Engelse naam ofzo?
pi_56182521
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:47 schreef methodmich het volgende:

Guinea is Engelsea Guinee is Nederlands, of met een streepje Frans (hun taal)

Hup Addo en Essien trouwens.
pi_56182577
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:50 schreef Radegast het volgende:

[..]

Da's toch hetzelfde? Franse naam en Engelse naam ofzo?
Ja, maar ik dacht één van de twee dan weer het Equatoriaal Guinee was, maar goed. En dan Guinee-Bissao.

Hoe dan ook, ze hebben op een goed veld getraind en vertrouwen kunnen tanken tegen Sudan met oefenen (6-0), dus ze zijn er klaar voor. De bondscoach van Ghana, Claude Le Roy, weet echter zeker dat zijn ploeg wint.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 20 januari 2008 @ 17:58:08 #88
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_56182696
Die fotografen
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 januari 2008 @ 17:58:25 #89
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56182706
Blatter
  zondag 20 januari 2008 @ 18:07:05 #90
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56182887
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:52 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ja, maar ik dacht één van de twee dan weer het Equatoriaal Guinee was, maar goed. En dan Guinee-Bissao.
Nope, je mag ook Equatoriaal Guinea zeggen.

Zou een makkelijke partij voor Ghana moeten worden. Ben benieuwd naar Quincy.
pi_56182889
Wat was dat voor aftrap ?
sig verwijderd door FA
  zondag 20 januari 2008 @ 18:11:56 #92
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_56182988
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:07 schreef JelleS het volgende:

[..]

Nope, je mag ook Equatoriaal Guinea zeggen.

Zou een makkelijke partij voor Ghana moeten worden. Ben benieuwd naar Quincy.
Ghana staat 43ste op de FIFA-ranking, Guinea 33e. Zo eenvoudig zal het dus, ondanks thuisvoordeel, niet zijn lijkt me!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_56183139
Wat een brakke schot
pi_56183156
Even naartoe gezapt, maar aan het beeld en geluid ga ik niet kunnen wennen denk ik .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 20 januari 2008 @ 18:22:07 #95
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_56183175
256 goals !
pi_56183200
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:22 schreef Bjoro het volgende:
[ afbeelding ]
.
In Southern Sun
pi_56183307
Leuke wedstrijd
pi_56183314
Wat een goal was dat geweest van Muntari
pi_56183334
quote:
En voor de mededeling dat die trompetten toch wel erg annoying zijn...
Jammer van die omhaal .
In Southern Sun
pi_56183382
Appiah is niet opgenomen in de Ghanese selectie vanwege een (landurige) blessure right?

Wat een middenveld zou je dan hebben:

Essien-Appiah-Muntari

pi_56183443
Weer op de paal, Ghana verdient nu wel een voorsprong...
In Southern Sun
  zondag 20 januari 2008 @ 18:37:34 #102
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_56183485
Doet Quincy mee?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_56183524
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:37 schreef One_conundrum het volgende:
Doet Quincy mee?
Ja, gaf net een mooie voorzet af waaruit op de paal gekopt werd...
In Southern Sun
  zondag 20 januari 2008 @ 18:40:09 #104
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_56183536
dan ga ik kijken

welke kleur is ghana
pi_56183615
Er stond vandaag een artikel in de Stentor, dat de tv stations in Nigeria en Zimbabwe de uitzendrechten van de Afrika Cup niet kunnen betalen, omdat de CAF de rechten verkocht heeft aan een Frans bureau, die er vervolgens veels te veel geld voor vraagt. Toch wel een schande dat mensen daar hun eigen nationale elftal niet kunnen volgen.

Maar ik ga supporteren voor Suid-Afrika
pi_56183643
Dat gras .
In Southern Sun
pi_56183667
Paal nummer drie voor Ghana...

Guinee komt dus zo vast wel op voorsprong...
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 januari 2008 @ 18:48:18 #108
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56183689
Oh ik ben voor Mali
pi_56183745
Mooie bal, is tenminste ook duidelijk te zien als er sneeuw op het veld ligt
  zondag 20 januari 2008 @ 18:53:41 #110
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_56183803
Veel gedribbel bij de spitsen van Guinee
pi_56183844
0-0 bij rust dus...
In Southern Sun
  zondag 20 januari 2008 @ 19:00:36 #112
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_56183976
Die bal, die bal.. zou die ergens verkrijgbaar zijn in NL al?
je moeder is m'n broer
  zondag 20 januari 2008 @ 19:03:01 #113
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_56184024
morgen Nigeria - IvoorKust
pi_56184049
morgen ook Namibie-Marokko
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 januari 2008 @ 19:14:48 #115
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56184290
penalty
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 januari 2008 @ 19:15:44 #116
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56184314
1-0 Ghana door Gyan
  zondag 20 januari 2008 @ 19:16:26 #117
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_56184326
Er is maar een Gyan!

maarruh.. dit is toch een andere..
je moeder is m'n broer
  zondag 20 januari 2008 @ 19:19:56 #118
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56184424
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  Trouwste user 2022 zondag 20 januari 2008 @ 19:20:15 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_56184435
Jammer dat het gelijk met de wedstrijden is

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 januari 2008 @ 19:21:24 #120
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56184471
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:16 schreef DeSiever het volgende:
Er is maar een Gyan!

maarruh.. dit is toch een andere..
Asamoah van voren scoorde , Waar die andere(CHristian) is gebleven geen idee.

oh Baffour Gyan heb je ook nog , die zit op de bank
  zondag 20 januari 2008 @ 19:24:19 #121
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56184531
quote:
Op zondag 20 januari 2008 19:21 schreef borisz het volgende:

[..]

Asamoah van voren scoorde , Waar die andere(CHristian) is gebleven geen idee.

oh Baffour Gyan heb je ook nog , die zit op de bank
Volgens mij heeft 'ie geen club meer, weet het niet zeker.
kankelul.
  zondag 20 januari 2008 @ 19:25:30 #122
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_56184571
1-1 nu.
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 januari 2008 @ 19:25:36 #123
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56184572
1-1
pi_56184600
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:40 schreef One_conundrum het volgende:
dan ga ik kijken
Zo bijzondere speler is het niet hoor Z'n vreselijk doorzichtige acties zijn echt:
  zondag 20 januari 2008 @ 19:26:30 #125
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_56184602
wat een treffer zeg
256 goals !
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 januari 2008 @ 19:41:15 #126
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56184971
wat een kans voor de 2-1

ohja Addo !
pi_56185246
Zo, anders schiet je m zo even in !
In Southern Sun
  zondag 20 januari 2008 @ 19:53:17 #128
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_56185318
Tyfus zeg
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 januari 2008 @ 19:53:19 #129
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56185322
Wat een goal die 2-1 Muntari krijgt een nominatie voor goal van het toernooi
pi_56185336
Lekker goaltje van Muntari. Wel terecht.
Money won is twice as sweet as money earned.
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 januari 2008 @ 19:55:27 #131
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56185378
afgelopen, terechte uitslag.
pi_56185506
Wat een beauty van Muntari

Die gozer heeft een verdomde explosive linkerbeen.
pi_56185621
Die John Mensah vind ik wel een goede voor Ajax.
  zondag 20 januari 2008 @ 20:05:26 #134
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_56185683
Gifje?
je moeder is m'n broer
pi_56186708
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:05 schreef DeSiever het volgende:
Gifje?
Videootje ook goed?
http://www.dailymotion.co(...)rieux-du-ghane_sport
pi_56186779
quote:
Op zondag 20 januari 2008 20:42 schreef Radegast het volgende:

[..]

Videootje ook goed?
http://www.dailymotion.co(...)rieux-du-ghane_sport
Godskolere wat een streep
pi_56187504
Heerlijke goal inderdaad
Ik wilde net terugzappen naar de wedstrijden, en plots, boem, in de goal
pi_56188635
Doet Muntari wel vaker, kan herinneren dat ie volgens mij ook twee van die pegels tegen Villa had.

Maar leuk dat Ghana gewonnen heeft, zij en Ivoorkust zijn toch wel mn favorieten.
pi_56189126
Voor wie een gokje wil wagen over het toernooi: [GOKKEN] Wie niet waagt, wie niet wint #5
Als je meedoet, begin je met 820 punten, momenteel al goed voor een 23e plaats in het klassement.
  maandag 21 januari 2008 @ 00:26:28 #140
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_56190910
Wat een heerlijk toernooi!

In Nederland zie je dit naieve voetbal alleen nog in de jeugd. Ik bedoel dat dus positief.

Niet verpest door resultaatgerichte trainers en mensen die 'functioneel' willen zijn.
je moeder is m'n broer
  maandag 21 januari 2008 @ 13:29:00 #141
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56198220
Samenvatting: http://cosmos.bcst.yahoo.com/ver/251.6/popup/index.php?cl=6017755

Wel veel kansen heeft Ghana nodig, een schwalbe is nodig voor de openingstreffer.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_56198557
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:29 schreef M0NTANA het volgende:
Samenvatting: http://cosmos.bcst.yahoo.com/ver/251.6/popup/index.php?cl=6017755

Wel veel kansen heeft Ghana nodig, een schwalbe is nodig voor de openingstreffer.
Heerlijke wedstrijd . Als het 5 of 6-1 was geworden hadden ze bij Guinee nog geen reden tot klagen.
pi_56199211
Nigeria - Ivoorkust komt ook gewoon op Eurosport?
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
pi_56199232
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:16 schreef GeneraalUli het volgende:
Nigeria - Ivoorkust komt ook gewoon op Eurosport?
Ja, volgens mij zenden ze alle duels live uit.
pi_56199259
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:17 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Ja, volgens mij zenden ze alle duels live uit.
Daar ga ik straks dan effe mooi voor zitten.
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
pi_56199333
Eerst om 16.00 uur nog Namibië - Marokko .
sig verwijderd door FA
pi_56199667
Hoewel allemaal niet van een hoog niveau, hele dagen live voetbal is en blijft heerlijk .
In Southern Sun
pi_56199932
Heerlijk spel, wat een verademing zijn die ruimtes, rushes en lange passes ten opzichte van het droevige kutspel van Ajax!
pi_56200832
quote:
Op maandag 21 januari 2008 14:22 schreef Ambrosius het volgende:
Eerst om 16.00 uur nog Namibië - Marokko .

Zijn ze van de partij?
  maandag 21 januari 2008 @ 15:39:34 #150
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56200920
Waarom doet die El Ahmadi van Twente niet mee dan?
kankelul.
pi_56200938
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:39 schreef MarkNMGN het volgende:
Waarom doet die El Ahmadi van Twente niet mee dan?
Niet opgeroepen.
pi_56201134
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:40 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Niet opgeroepen.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen; hoe kan je hem niet oproepen? Dan moet je hem toch gewoon niet kennen ofzo?

Opstelling Marokko:

Khalid Fouhami
Michael Bassir - Abdeslem Ouaddou - Talal El Karkouri - Badr El Kadouri.
Youssef Safri
Houcine Kharja - Abdelkrim Kissi.
Youssef Hadji - Marouane Chamakh - Tarik Sektioui.

Kan beter, maar Namibie moet op te rollen zijn
pi_56201156
Boussinho niet eens bij de selectie.
pi_56201169
Ooooh er zit gewoon helemaal niemand in het stadion... Wat triest zeg .
pi_56201239
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:50 schreef Radegast het volgende:
Boussinho niet eens bij de selectie.
het zou er om gaan spannen of hij fit zou worden.. Michel vond het toch een te groot risico om hem na een lange blessure te testen in de Afica Cup. Zou Anderlecht denk ik ook niet blij mee zijn geweest.
pi_56201257
quote:
Op maandag 21 januari 2008 15:51 schreef Wopper1 het volgende:
Ooooh er zit gewoon helemaal niemand in het stadion... Wat triest zeg .
Inderdaad zeg .

Maar in ieder geval geen trompetten dus .
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 januari 2008 @ 15:58:01 #157
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56201317
Muziekkorpsen
pi_56201403
0-1 Marokko.
sig verwijderd door FA
pi_56201410
Verdomde snel zo .
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 januari 2008 @ 16:03:09 #160
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56201415
dat is snel
pi_56201455
Chamakh heeft wel erg veel weg van Ricardo Quaresma .

Prima begin .
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 januari 2008 @ 16:06:20 #162
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56201503
en dat is 2
pi_56201504
2-0 Helemaal los!
pi_56201505
En Alloudi met een prachtige 2-0...
In Southern Sun
pi_56201561
Ghana, Kameroen, Ivoorkust, Tunesie en Marokko zijn echt wel de favorieten....een van die landen pakt de Cup
pi_56201875
2-1 Prima doelpunt!
pi_56201881
1-2, wat een niveau .
sig verwijderd door FA
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 januari 2008 @ 16:25:04 #168
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56201886
2-1 hopelijk goed voor de wedstrijd
pi_56201925
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:24 schreef Ambrosius het volgende:
1-2, wat een niveau .
wat is daar mis mee?
pi_56201934
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:24 schreef Ambrosius het volgende:
1-2, wat een niveau .

En dan klagen wij over onze Nederlandse defensie met Mathijsen, Bouma, Heitinga etc.. .
pi_56201984
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:08 schreef Eppie_NL het volgende:
Ghana, Kameroen, Ivoorkust, Tunesie en Marokko zijn echt wel de favorieten....een van die landen pakt de Cup
Nigeria vind ik toch ook wel erg sterk. Ze hebben in iedere linie wel een topper. Achterin Taiwo en Yobo, middenveld met Mikel en aanval met Kanu, Martins.

Wel gelijk een cruciaal duel zometeen tegen Ivoorkust. Een punt zou voldoende moeten zijn om de groepsfase te overleven.
pi_56201993
3-1 hahaa, 10 10 10 10.

Weer de nummer 7
pi_56201998
Weer Alloudi 1-3 .
sig verwijderd door FA
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 januari 2008 @ 16:30:25 #174
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56202015
en dat is 3
pi_56202055
Safri zei even tegen Tarik dat hij die bal maar ging trappen .
In Southern Sun
pi_56202068
Die rugnummers van Namibie zijn wel erg lelijk trouwens .
In Southern Sun
pi_56202111
Dat ze met zo weinig supporters toch zoveel herrie kunnen maken he. Hulde .
pi_56202129
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:29 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Nigeria vind ik toch ook wel erg sterk. Ze hebben in iedere linie wel een topper. Achterin Taiwo en Yobo, middenveld met Mikel en aanval met Kanu, Martins.

Wel gelijk een cruciaal duel zometeen tegen Ivoorkust. Een punt zou voldoende moeten zijn om de groepsfase te overleven.
Aanval van Ivoorkust is ook ziek btw

Over 2.5 @2.25 omfg, in deze wedstrijd @2.15 ook te ziek

Profiteer nu nog van de bookies fouten

Verder was die 0-2 wel mooi
pi_56202147
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Die rugnummers van Namibie zijn wel erg lelijk trouwens .
Vind het juist een hele verbetering tov die vorige Puma cijfers/letters. Wat waren die bagger.
pi_56202178
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:08 schreef Eppie_NL het volgende:
Vergeet Mali niet.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 januari 2008 @ 16:39:38 #181
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56202215
penalty marokko
pi_56202218
Strafschop, terecht denk ik.

Alloudi laten nemen .
In Southern Sun
pi_56202240
En 1-4 na 39 minuten .

Pingel Sektioui.
sig verwijderd door FA
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 januari 2008 @ 16:40:33 #184
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56202248
4-1
  maandag 21 januari 2008 @ 16:41:44 #185
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_56202271
nog meer 'Nederlandse' marrokanen? behalve Tarik?
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 januari 2008 @ 16:48:30 #186
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56202401
rust
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 januari 2008 @ 17:18:12 #187
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56203029
Hoelang blijft die scheids met zijn kaart in zijn handen staan
pi_56203030
Dat zijn de Afrikaanse tackles waar ik op zat te wachten , goeiendag zeg.
Money won is twice as sweet as money earned.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 januari 2008 @ 17:20:12 #189
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56203065
en nog een tackle
pi_56203176
Wat een thriller zeg, mijn god
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 januari 2008 @ 17:26:43 #191
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56203187
Tarek wordt gewisseld.
pi_56203217
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:35 schreef Wopper1 het volgende:
Dat ze met zo weinig supporters toch zoveel herrie kunnen maken he. Hulde .
Niet zo vreemd hoor. Heb je wel eens een groepje Marokkanen achter in de bus gehoord.
pi_56203255
Kissi doet mee Die voormalige gangster van Heerenveen...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 januari 2008 @ 17:30:22 #194
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56203263
De hele achterhoede van Nambibie staat geloof ik nu op geel
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 januari 2008 @ 17:31:38 #195
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56203291
5-1
pi_56203292
hmm handig zo'n dove keeper bij de corner
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_56203294
Lekker gekeept: 1-5.
sig verwijderd door FA
pi_56203342
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:30 schreef EnGCatjuh het volgende:
Kissi doet mee Die voormalige gangster van Heerenveen...

En El Ahmadi niet, ongelovelijk
pi_56203358
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:31 schreef Tim86 het volgende:
hmm handig zo'n dove keeper bij de corner

En je hoorde ze nog roepen, Jij keeper, Jij!
pi_56203367
Ej Zwartebooi jeweetzelluf.
pi_56203385
Er is iig nog een hoop werk aan de winkel voor Arie Schans.
pi_56203386
Kunnen ze dit soort landen (Nambibie) gewoon niet verbannen uit het toernooi? Mijn god wat een stel paupers zeg
pi_56203486
Nou lijkt het net alsof Marokko zo sterk is, maar die keeper van Namibië heeft ook nog echt geen bal tegengehouden .
pi_56203558
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:41 schreef Wopper1 het volgende:
Nou lijkt het net alsof Marokko zo sterk is, maar die keeper van Namibië heeft ook nog echt geen bal tegengehouden .
Eén , Hadji in de eerste helft alleen op 'm af na een grote fout van de verdediger. Maar het is idd geen bijzondere keeper .
sig verwijderd door FA
  maandag 21 januari 2008 @ 17:47:03 #205
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56203610
Die 2-0 was mooi zeg.
kankelul.
pi_56203788
5-1 FT.

Op naar de kraker!
  maandag 21 januari 2008 @ 17:56:24 #207
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56203796
Nigeria - Ivoorkust nu dus, dat kan wel een leuke worden
pi_56203803
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:56 schreef Dos37 het volgende:
Nigeria - Ivoorkust nu dus, dat kan wel een leuke worden
2-3 Nigeria denk ik
pi_56203816
leuk potje zo met het bord op schoot
pi_56203819
Ah, wat mij betreft toch wel de wedstrijd uit de groepsfase.
  Trouwste user 2022 maandag 21 januari 2008 @ 17:59:11 #211
7889 tong80
Spleenheup
pi_56203849
Die Ivoriaan stond jankend het volkslied te zingen. De tranen liepen over zijn wangen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 21 januari 2008 @ 18:00:19 #212
7889 tong80
Spleenheup
pi_56203873
Kanu

pi_56203890
Drogba, Kalou en Kone in 1 elftal
pi_56203895

maandag 21 januari 2008 @ 18:02:41 #215
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_56203934
Salomon of Bona?
pi_56203943
Ah Arouna op de bank. Maar goed, Didier is alles wat ze nodig hebben voorin
pi_56203966
Ivoorkust heeft ook nog Dindane. Wat een team mensen
pi_56203976
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:02 schreef One_conundrum het volgende:
Salomon of Bona?
Sala. Bona is niet eens opgeroepen.
pi_56204011
Ik vind die Taiwo zo'n hersenloze voetballer

Heeft wel een snoeiharde pegel in huis though.
  maandag 21 januari 2008 @ 18:11:53 #220
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56204122
Is er eingelijk ook een witte speler actief hier?
  maandag 21 januari 2008 @ 18:16:14 #221
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_56204240
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:11 schreef Dos37 het volgende:
Hans Vonk
pi_56204258
Nog ff een team kiezen voor dit kampioenschap. Ik neig toch het meeste naar Nigeria. Zal wel door Kanu komen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  Trouwste user 2022 maandag 21 januari 2008 @ 18:17:09 #223
7889 tong80
Spleenheup
pi_56204261
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:36 schreef Wopper1 het volgende:
Er is iig nog een hoop werk aan de winkel voor Arie Schans.
Na zijn zelfmoord :

'Arie Schansspringer.'

pi_56204622
Dat dweilorkest irriteert me mateloos. Verdomme net alsof ik schaatsen zit te kijken.
  Trouwste user 2022 maandag 21 januari 2008 @ 18:36:10 #225
7889 tong80
Spleenheup
pi_56204677
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:33 schreef MaxPower het volgende:
Dat dweilorkest irriteert me mateloos. Verdomme net alsof ik schaatsen zit te kijken.
Was de vorige wedstrijd ook al. Ze spelen 90 minuten hetzelfde deuntje

pi_56204756
quote:
Angola heeft er ook één.
pi_56204912
Matige wedstrijd, heel laag tempo.
pi_56204927
Ik zag bij Namibie ook ook blanke
  maandag 21 januari 2008 @ 18:48:14 #229
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56204986
Zuid Afrika misschien ook wel 1 of 2.
pi_56205324
Mikel en Kalou weer vriendjes
pi_56205476
quote:
Bij Guinee liep wel een lichtere speler rond, maar volgens mij was dat die jongen waarvan ze niet konden aantonen dat ie voor het land mocht spelen.

Die Kalabane die zo leuk de 1-1 kopte herkende ik nog wel aan dat kapsel. Daar zat ik zelfs nog even naast in de internetruimte in Marbella.
www.thuisuiteten.nl
pi_56205496
Weinig soeps so far.
  Trouwste user 2022 maandag 21 januari 2008 @ 19:18:19 #233
7889 tong80
Spleenheup
pi_56205706
Klote wedstrijd

Trouwste user 2022 maandag 21 januari 2008 @ 19:18:40 #234
7889 tong80
Spleenheup
pi_56205716
60 minuten gespeeld 2 schoten op doel

pi_56205875
JAAAAAAAAAAAAAA Ivoorkust
pi_56205876
Kalou wat een goal
pi_56205895
Uit het niets 1-0 Ivoorkust, slechtste man van het veld maakt 'm Salomon Kalou.
pi_56205919
Tweede helft is wel een stuk leuker iig, mooie goal.
pi_56205947
mooie actie van Kalou
  maandag 21 januari 2008 @ 19:27:23 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_56205951
Prima goal hoor van Kalou
pi_56205964
Het zit wel goed bij Nigeria, die mogen geen problemen hebben met Mali/Benin.

Al zal de druk wel toenemen.
pi_56206023
De Ivorianen maar zingen: Berti, Berti, tout et fini....
  Trouwste user 2022 maandag 21 januari 2008 @ 19:35:31 #243
7889 tong80
Spleenheup
pi_56206104
Mooie goal

pi_56206272
Vind de commentator wel erg negatief klinken. Het hoeft toch niet altijd even soepel te lopen?
De 2e helft is alles behalve saai te noemen.
pi_56206483
Afgelopen. 1-0 Ivoorkust. Leuk voor Sala dat ie de winnende maakt.
pi_56206496
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:42 schreef Wopper1 het volgende:
Vind de commentator wel erg negatief klinken. Het hoeft toch niet altijd even soepel te lopen?
Had gewed op over 2.5 goals jewait zelluf.
pi_56206509
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:42 schreef Wopper1 het volgende:
Ik vond het toch niet heel speciaal. Al verwachtte ik er met deze twee ploegen misschien iets teveel van.
sig verwijderd door FA
pi_56206591
Desondanks de nederlaag van Nigeria blijft het nog steeds topfavoriet met Ivoorkust.
pi_56206671
Nigeria speelde echt kut. Ivoorkust wat minder, maar de wedstrijd was niet om aan te zien.

En Alloudi Jammer dat een speler van Namibie zijn knieschijf eraf wilde tackelen
  Trouwste user 2022 maandag 21 januari 2008 @ 20:15:08 #250
7889 tong80
Spleenheup
pi_56207091
Het voetbal is zo hard altijd op dit toernooi. Echt strugle for the strongest.

maandag 21 januari 2008 @ 20:21:56 #251
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56207258
Wat een verschrikkelijke wedstrijd, groot lichtpuntje van vandaag was die spits (en de 2-0) van de Marokkanen.
kankelul.
pi_56207531
Het licht valt uit in het stadion net voor het begin .
sig verwijderd door FA
pi_56208440
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:33 schreef Ambrosius het volgende:
Het licht valt uit in het stadion net voor het begin .
Tijd genoeg dus om de uitslag in het tennisfoto topic te doen!

OT: Had wel een boeiendere wedstrijd verwacht tussen de grootmachten
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_56209338
1-0 Mali (Kanouté, penalty).

[ Bericht 3% gewijzigd door Ambrosius op 21-01-2008 21:56:11 ]
sig verwijderd door FA
pi_56209408
Volgens mij weer een schwalbe maar goed .
  maandag 21 januari 2008 @ 22:41:55 #256
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_56210734
Er wordt af en toe best aardig gecombineerd, maar het levert zo weinig echte kansen op.
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 januari 2008 @ 05:28:07 #257
7889 tong80
Spleenheup
pi_56215593
Wat een wedstrijd

pi_56225316
Nigeria - Ivoorkust was toch wel erg slecht. Hopelijk brengt Egypte - Kameroen vanavond meer...
In Southern Sun
pi_56225399
Hoe laat is Egypte?
pi_56225550
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 14:59 schreef EnGCatjuh het volgende:
Hoe laat is Egypte?
18.00 uur.

Vanaf vandaag zijn alle wedstrijden om 18.00 en 20.30.
sig verwijderd door FA
pi_56225582
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:05 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

18.00 uur.

Vanaf vandaag zijn alle wedstrijden om 18.00 en 20.30.
Ok bedankt
  dinsdag 22 januari 2008 @ 15:30:35 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_56226299
Nigeria-Ivoorkust had ik wel een kleine uitslag verwacht. Ik had op meer goals gehoopt bij Mali-Benin.

Benieuwd naar Soedan-Zambia vanavond, dat zal me wat worden
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:20:12 #263
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_56227529
Zonder gein: is het niet vreemd dat Soedan gewoon mag voetballen?
je moeder is m'n broer
pi_56227748
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:20 schreef DeSiever het volgende:
Zonder gein: is het niet vreemd dat Soedan gewoon mag voetballen?
Ik vind het wel raar ja.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:45:11 #265
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_56228195
Ik dacht dat de FIFA daar wel vrij strak op zat altijd.

Ik weet wel dat de FIFA niet de Afrika Cup organiseert, maar toch..
je moeder is m'n broer
pi_56228929
Ach, als je alle Afrikaanse landen met dubieuze binnenlandse politieke situatie moet weren van het toernooi kan je gelijk de finale spelen.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 17:32:06 #267
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_56229155
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:20 schreef MaxPower het volgende:
Ach, als je alle Afrikaanse landen met dubieuze binnenlandse politieke situatie moet weren van het toernooi kan je gelijk de finale spelen.
Dat Soedan een heel elftal op het veld kan brengen, is al heel wat.
pi_56229313
Daar lopen een paar aardig grote jongens in, bij Soedan. Een flink bonkige spits, leek een beetje op Yekini.
www.thuisuiteten.nl
pi_56229334
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 16:45 schreef DeSiever het volgende:
Ik dacht dat de FIFA daar wel vrij strak op zat altijd.

Ik weet wel dat de FIFA niet de Afrika Cup organiseert, maar toch..
Volgens mij hebben ze gewoon nog een FIFA licentie.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 18:01:11 #270
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56229716
Geen één bekende naam in het team van Soedan toch? Dat maakt ze een kanshebber!
pi_56229943
Kameroen - Marokko al weer even onderweg, wat een voetbal af en toe, sommige acties...

Er is trouwens bijna geen fatsoenlijke keeper te vinden bij al die teams, ook wel mooi is dat...
Jack does it in real time...
  dinsdag 22 januari 2008 @ 18:15:14 #272
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56230001
Egypte. En penalty :s

Afrikaanse toestanten weer die penalty
  dinsdag 22 januari 2008 @ 18:19:00 #273
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56230076
2-0 al weer. Mooie counter.
pi_56230092
Schitterende counter .
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 januari 2008 @ 18:30:40 #275
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56230310
mooie goal ja
pi_56230522
pff zet ik even de aardappelen op het vuur en ja hoor het staat 2-0
  dinsdag 22 januari 2008 @ 18:39:58 #277
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56230569
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:38 schreef MaxPower het volgende:
pff zet ik even de aardappelen op het vuur en ja hoor het staat 2-0
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 januari 2008 @ 18:49:09 #278
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56230812
ZIdan 3-0
pi_56230816
Zidan met een mooie en 3-0 net voor rust.
sig verwijderd door FA
pi_56230838
Heerlijke goal. Die jongen laat even van zich spreken.
pi_56230940
Zo, dat Egypte is best sterk...
In Southern Sun
pi_56231158
Anders vergeet je even dat er vandaag weer een volgende speelronde is

Egypte 3-0 voor? Tegen een Kameroen mét Eto'o?
pi_56231160
Dat Kameroen zo afgedroogd lijkt te worden zeg.... Dat is op zijn minst verrassend!

Ze gingen voor de titel en met minder nam men op voorhand geen genoegen. Maar ja, dat gaat ook op voor Ghana, Nigeria, Ivoorkust en misschien ook wel Egypte.
www.thuisuiteten.nl
pi_56231185
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:02 schreef methodmich het volgende:
Dat Kameroen zo afgedroogd lijkt te worden zeg.... Dat is op zijn minst verrassend!

Ze gingen voor de titel en met minder nam men op voorhand geen genoegen. Maar ja, dat gaat ook op voor Ghana, Nigeria, Ivoorkust en misschien ook wel Egypte.
Heb nu Ghana, Nigeria en Ivoorkust aan het werk gezien, maar voorlopig imponeert Egypte verreweg het meest. Zeker ook gezien de tegenstander...
In Southern Sun
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 januari 2008 @ 19:06:11 #285
7889 tong80
Spleenheup
pi_56231262
Kameroen met 3-0 achter is wel een verrassing.

Wel typisch dat het meest blanke Afrikaanse land weer zo succevol is

pi_56231322
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:06 schreef tong80 het volgende:
Kameroen met 3-0 achter is wel een verrassing.

Wel typisch dat het meest blanke Afrikaanse land weer zo succevol is

Voorlopig samen met dat andere meest blanke Afrikaanse land, Marokko. Hoewel die amper tegenstand kregen...
In Southern Sun
pi_56231351
Mali gaat het worden jongens.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 januari 2008 @ 19:11:30 #288
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56231394
3-1
pi_56231716
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Voorlopig samen met dat andere meest blanke Afrikaanse land, Marokko. Hoewel die amper tegenstand kregen...
Ik zou net zeggen
pi_56231736
Eto, oooooooo!
pi_56231745
Valt tegen van Kameroen..
pi_56231899
Die Moawad valt mij in positieve zin op, snel, leuke acties...
In Southern Sun
pi_56232183
4-1.
sig verwijderd door FA
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 januari 2008 @ 19:42:41 #294
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56232190
4-1
pi_56232195
Beste pegel, 4-1. Hier speelt de regerend en komend Afrikaans Kampioen...
In Southern Sun
pi_56232285
Morgen Zuid-Afrika vs Angola. ben benieuwd hoe ze ervoor staan, 2 jaar voor het WK
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 januari 2008 @ 19:48:19 #297
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56232335
nieuw deel staat klaar trouwens
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 januari 2008 @ 19:48:34 #298
7889 tong80
Spleenheup
pi_56232342
4-1 en mooie doelpunten

pi_56232450
Krijgt Kameroen nog een pingel. Fluit er een Nederlander ofwa?
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 januari 2008 @ 19:52:12 #300
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56232451
penalty dus
pi_56232460
4-2 Eto'o via een penalty.