Boos omdat ik Kutrecht zei?quote:Op woensdag 26 december 2007 20:46 schreef Biogarde het volgende:
Man man man, je maakt wat mee zeg.
----------------------------------------------------------------------!!!!!!!!!!!!quote:
quote:Op woensdag 26 december 2007 20:46 schreef Biogarde het volgende:
Man man man, je maakt wat mee zeg.
Daar las ik zelfs overheen. Het is dat je het nu aanhaalt en ik zie dat het in de OP staat. Lees zeer selectief, dat begrijp je wel.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:47 schreef Frituurkoning het volgende:
[..]
Boos omdat ik Kutrecht zei?
nou hahaquote:
twee belgische pulp fiction imitators, nee dat is een argument!quote:
Maar het is de waarheid! Het patat noemen slaat nergens op!quote:Op woensdag 26 december 2007 20:53 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
twee belgische pulp fiction imitators, nee dat is een argument!
Andersom.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:45 schreef RacerDKB het volgende:
Patat [ afbeelding ]
Friet [ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 december 2007 20:55 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar het is de waarheid! Het patat noemen slaat nergens op!
en daarna nog een keerquote:

quote:
kutkloonquote:Op woensdag 26 december 2007 21:08 schreef Frituurkoning het volgende:
De FrituurKoning is een autoriteit op frituurgebied.
De FrituurKoning zegt friet [ afbeelding ]
De FrituurKoning zegt patat [ afbeelding ]
De FrituurKoning heeft gesproken [ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 december 2007 21:24 schreef DirkZz het volgende:
Patat MET
quote:Op woensdag 26 december 2007 20:45 schreef RacerDKB het volgende:
Patat [ afbeelding ]
Friet [ afbeelding ]
Zeeuwen hebben het over frietquote:Op woensdag 26 december 2007 21:27 schreef nietzman het volgende:
Alleen Belgen en andere lutsers met een zachte g zeggen friet, patat is algemeen beschaafd Nederlands. Stuk voor stuk standrechtelijk executeren dat stelletje landverraders.
Zoals je hierboven opmerkt, is jouw 'friet' gewoon patat. Er is geen meervoud van patat, dus ook geen patatten (!= aardappels).quote:pa·tat (de ~)
1 in reepjes gesneden en vervolgens in gesmolten vet of olie gebakken aardappels => friet, frieten, patates frites
2 (~ten) [Belg., inf.] aardappel
3 [Belg., inf.] klap, slag
Hier is wel een meervoud van, en de betekenis is 'patat'.quote:friet (de ~, ~en)
1 patat
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 26 december 2007 21:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Annanas waarom open je dit kwaliteit topic niet onder je vaste kloon![]()
Friet bestaat niet en is een zoionistische HOAX
Die zijn we sowieso liever kwijt dan rijk. Kwestie van de Westerscheldekering een tijdje open laten staan, dan lost dat probleem zichzelf ook wel op.quote:
Eeeeeeensch!quote:Op woensdag 26 december 2007 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
patat is voor barbaren uit de randstad.
FRIET
Zeg dan friet satésausquote:Op woensdag 26 december 2007 21:52 schreef Noshiba het volgende:
patatje oorlog zonder uit!
Ah uw broeder is een Utrechtenaar aan het worden.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:40 schreef Frituurkoning het volgende:
...
Toen vroeg mij broer of ik de pat*t aan wilde geven![]()
...
Ik zei hem dat ie niks meer te eten kreeg en dat ie terug naar Kutrecht moest gaan![]()
Klacht: Zie TT
Burger King : King Fries. Doet u mij maar een KoningsPat*t? NEEN Koningsfriet !quote:Op woensdag 26 december 2007 22:09 schreef PeZu het volgende:
topic n 1231234 over dit onderwerp ennog steeds snappen ze niet dta het patat is
Veel sprekers van het Nederlands weten echter niets van het verschil tussen Utrechter als Utrechtenaar en gebruiken vaak de tweede term zonder enige bijbedoeling.quote:Op woensdag 26 december 2007 22:07 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
Ah uw broeder is een Utrechtenaar aan het worden.
Echte mannen (en vrouwen) zeggen natuurlijk friet.
Pat*t
naab dat zijn dus BUITENLANDSE bedrijven net of die er verstand van hebbenquote:Op woensdag 26 december 2007 22:15 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
Burger King : King Fries. Doet u mij maar een KoningsPat*t? NEEN Koningsfriet !
McD: French Fries. Doet u mij maar Franse Pat*t? NEEN, Franse Friet!
KFC: Frites. Patat? NEEN, Frites
Het maakt heel wat uit. Als dit tegen de tijd dat ik president ben nog altijd speelt, zal ik noord-nederland ervoor aanvallen en ze dwingen het goed te gaan noemenquote:Op woensdag 26 december 2007 22:09 schreef PimSchelp het volgende:
PATAT FRIET wat maakt het uit?
als je het maar normaal uitspreekt vind ik het best.
hoi,quote:Op woensdag 26 december 2007 22:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het maakt heel wat uit. Als dit tegen de tijd dat ik president ben nog altijd speelt, zal ik noord-nederland ervoor aanvallen en ze dwingen het goed te gaan noemen
dus jij noemt het ook een fritkandel, fritket, fritsoufle, fritkorn, fritchupquote:Op woensdag 26 december 2007 22:59 schreef Refragmental het volgende:
Frituur
Friteuse
Frituren
Frietsaus (getver, doe mij maar mayo)
dus... Friet!!!
neen, net als het geen pat*tkandel, pat*tket, pat*tsouffle, pat*tkorn is maarquote:Op woensdag 26 december 2007 23:01 schreef PeZu het volgende:
[..]
dus jij noemt het ook een fritkandel, fritket, fritsoufle, fritkorn, fritchup_!
bijna goedquote:Op woensdag 26 december 2007 23:11 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
neen, net als het geen pat*tkandel, pat*tket, pat*tsouffle, pat*tkorn is maar
frikandel, kroket, kaassouffle, kipkorn, ketchup en friepatat tis.
't zijn daar allemaal flikkers.quote:Op woensdag 26 december 2007 22:17 schreef Undergod het volgende:
Veel sprekers van het Nederlands weten echter niets van het verschil tussen Utrechter als Utrechtenaar en gebruiken vaak de tweede term zonder enige bijbedoeling.
hier meer
Top kerstmaalquote:Op woensdag 26 december 2007 20:40 schreef Frituurkoning het volgende:
Ik moest dus gisteren voor het kerstmaal zorgen, en ik had natuurlijk friet gemaakt
Dus ik ben spook en vampier?quote:Op woensdag 26 december 2007 23:13 schreef speknek het volgende:
Boeren.. Kansloos....
[ afbeelding ]
Die is nog nooit dicht geweest.quote:Op woensdag 26 december 2007 21:46 schreef nietzman het volgende:
[..]
Die zijn we sowieso liever kwijt dan rijk. Kwestie van de Westerscheldekering een tijdje open laten staan, dan lost dat probleem zichzelf ook wel op.
quote:Op donderdag 27 december 2007 00:39 schreef rompompom het volgende:
Die is nog nooit dicht geweest.!
quote:
quote:Op donderdag 27 december 2007 01:25 schreef Smeej het volgende:
...we eten friet...
quote:Op donderdag 27 december 2007 02:03 schreef GirlyGirl het volgende:
Al die patat homos komen uit het noorden van Nederland. Fuck you, patat homos.
pin·da·saus (de ~)quote:Op donderdag 27 december 2007 01:45 schreef Bellatrix het volgende:
En mensen die pindasaus zeggen zijn nog wel de ergste mongolen. Er drijven toch geen pinda's in, kutjosti's
je haalt het iq van de mensen die friet zeggen wel omlaag hoor..quote:Op donderdag 27 december 2007 02:03 schreef GirlyGirl het volgende:
gat in de markt.quote:
Het is ook gewoon te triestquote:atatje vrede
De aanstootgevende naam van het patatje oorlog heeft er bij enkele snackbars toe geleid dat zij de lokale patat oorlog omgedoopt hebben in een patatje vrede.
Dat is ook al zo iets snackbar, waartoe engels, en het klinkt alsof je naar de gaybar gaat.quote:Op donderdag 27 december 2007 03:08 schreef NED het volgende:
Het is gewoon heel simpel.
Mensen die patat zeggen halen dat in de snackbar en mensen die friet zeggen zal je nooit snackbar horen zeggen.
Die zeggen friettent, frietkraam, frietkot, vetbak, whatever, iig geen snackbar.
Dat is gewoon zo
Snackbar is waar je snacks haalt.....? Waaronder patatquote:Op donderdag 27 december 2007 03:44 schreef GirlyGirl het volgende:
[..]
Dat is ook al zo iets snackbar, waartoe engels, en het klinkt alsof je naar de gaybar gaat.
cafetaria waar je friet haalt ... en een ieder die dat niet zegt is een idioot.quote:Op donderdag 27 december 2007 03:46 schreef Morwen het volgende:
[..]
Snackbar is waar je snacks haalt.....? Waaronder patat
In een cafe haal ik heel iets anders en taria is de bartender neem ik aan? Pina Colada voor mij, graag.quote:Op donderdag 27 december 2007 03:50 schreef GirlyGirl het volgende:
[..]
cafetaria waar je friet haalt ... en een ieder die dat niet zegt is een idioot.
Is dit een poging om grappig te doen? Blijkbaar heb je nog nooit van dit woord gehoord, daarom voor jouw:quote:Op donderdag 27 december 2007 03:53 schreef Morwen het volgende:
[..]
In een cafe haal ik heel iets anders en taria is de bartender neem ik aan? Pina Colada voor mij, graag.
*proestquote:Op donderdag 27 december 2007 03:50 schreef GirlyGirl het volgende:
[..]
cafetaria waar je friet haalt ... en een ieder die dat niet zegt is een idioot.
En dat is een frietkraam? Of toch weer nietquote:Op donderdag 27 december 2007 03:57 schreef GirlyGirl het volgende:
[..]
Is dit een poging om grappig te doen? Blijkbaar heb je nog nooit van dit woord gehoord, daarom voor jouw:
ca·fe·ta·ria (het, de ~, ~'s)
1 eenvoudig, goedkoop restaurant met snelbuffet
cafetaria s*kkel ... geen frietkraam, cafetariaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op donderdag 27 december 2007 04:07 schreef Morwen het volgende:
[..]
En dat is een frietkraam? Of toch weer nietNouja, ik ga mijn depend verwisselen, tot pattekes
quote:Op donderdag 27 december 2007 08:23 schreef PimSchelp het volgende:
dit topic heeft echt een iq van een hansworst kroket![]()
Dat je sterft door te stikken in je patatje pindasaus...quote:Op woensdag 26 december 2007 20:43 schreef LuNaTiC het volgende:
friet stinkt. Ging ik eens een keertje een patatje pinda bestellen in Breda, stond die gast zo te kijken ZOMG WTF!!11. Oh, of ik een frietje sate bedoelde
echt wtf, rare lui daar onder de rivieren
politiek correct <> friettentquote:Op donderdag 27 december 2007 03:18 schreef Blinker het volgende:
Het bestaat al..
Is een politiek-correct pseudoniem voor patatje oorlog
quote:Op donderdag 27 december 2007 02:03 schreef GirlyGirl het volgende:
quote:Op donderdag 27 december 2007 03:08 schreef NED het volgende:
Het is gewoon heel simpel.
Mensen die patat zeggen halen dat in de snackbar en mensen die friet zeggen zal je nooit snackbar horen zeggen.
Die zeggen friettent, frietkraam, frietkot, vetbak, whatever, iig geen snackbar.
Dat is gewoon zo
quote:Op donderdag 27 december 2007 02:01 schreef NDAsilenced het volgende:
terwijl patat eigenlijk maar een 1 ding kan beteken:
....
Je zegt het zelf alquote:Op donderdag 27 december 2007 02:01 schreef NDAsilenced het volgende:
... Een "patat" is immers een ongeschilde aardappel...
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=frietquote:Op donderdag 27 december 2007 13:04 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
[..]
Je zegt het zelf al![]()
het hoort dus friet ze zijn!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |