FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Vliegtuigspotters: Sjokken naar Schiphol vandaag!
Dwanwoensdag 26 december 2007 @ 12:15
misschien een beetje laat maar ik denk ik deel het als nog.
ik lees zojuist dat vanmiddag rond 14:00 het grootste vliegtuig ter wereld de Antolnov AN-225 op schiphol zal landen..


bron is AT5 text misschien leuk voor sommige fokkers om plaatjes van te schieten.


http://www.at5.nl/at5txtbrowser.asp?page=103
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 12:19
Niet om 14:00, maar uitgesteld tot 16:40
Hou http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37509 in de gaten voor de laatste info

En kan dit niet beter naar PTA?
RemcoDelftwoensdag 26 december 2007 @ 12:30
Ik wacht wel op de foto's vanmiddag
Ajjardowoensdag 26 december 2007 @ 12:30
Ik ben benieuwd
devvertjewoensdag 26 december 2007 @ 12:32
Het gaat toch om dit (zes motorige) toestel



en niet de 225???

Sigmund666woensdag 26 december 2007 @ 12:33
Mooie Antonovs
Dr_Flashwoensdag 26 december 2007 @ 12:35
Want de AN-225 komt

Maar dat wisten de geďnteresseerden allang waarschijnlijk.
quote:
Het grootste vliegtuig ter wereld, de Antonov AN-225, landt woensdag op Schiphol. "Het is het grootste vrachttoestel ter wereld en het enige dat nog operationeel is", aldus een woordvoerster van Schiphol woensdag. "Het vliegtuig landt rond 16.40 uur op de Zwanenburgbaan naar het zuiden."
quote:
De komst van het vliegtuig [..] is uniek voor de luchthaven. Het toestel landde daar nog nooit. Wel was het vliegtuig onlangs nog op luchtmachtbasis Geilenkirchen. Ook landde het toestel al eens op Eindhoven Airport.
Doe er je voordeel mee en post de foto's hier
Pupp3twoensdag 26 december 2007 @ 12:39
Landen doet ie op de Zwanenburgbaan..voor wie in de buurt is.
milagrowoensdag 26 december 2007 @ 12:40
oh ik vertrek zo naar Schiphol , als wegbrenger... blijf ik ms wel effe hangen
Dwanwoensdag 26 december 2007 @ 12:49
quote:
Op woensdag 26 december 2007 12:32 schreef devvertje het volgende:
Het gaat toch om dit (zes motorige) toestel

[ afbeelding ]

en niet de 225???

[ afbeelding ]

wow, let er ééntje goed op zeg, je kent je antolov's.
zo stond het op de AT5 site maar ik den kdat je gelijk heb niet dat het minder specteculair zal zijn.
ik kan helaas niet maar hoop idd ook op mooie plaatjes omdat ik zelf fotografeer dacht ik in eerste instantie aan deze groep als een leuk onderwerp maar ja ik ben geen modje of wanna be modje om te beslissen waar de topics thuis horen.

in dat andere topic zal den kik wat meer actuelere zooi staan.

voor de gene die gaan van middag veel plezier en pak je dik in het is best fris.
Lucillewoensdag 26 december 2007 @ 12:57
Overzichtje met mogelijke locaties om te gaan spotten:

http://www.charliebravo.de/location/eham.php
The_strangerwoensdag 26 december 2007 @ 12:57
quote:
Op woensdag 26 december 2007 12:32 schreef devvertje het volgende:
Het gaat toch om dit (zes motorige) toestel

[ afbeelding ]

en niet de 225???

[ afbeelding ]
De bovenste is de AN-225, de onderste is een photoshop.. (vooral de "fantasized by Ed Bottum" is een goede aanwijzing)

Het grootste vliegtuig ter wereld is de AN-225, deze komt (als het goed is) op Schiphol en heeft dus 6 motoren...
menesiswoensdag 26 december 2007 @ 13:02
-foutje bedankt-
milagrowoensdag 26 december 2007 @ 13:02
weiss ich viel wo ich mir befinden werde können machen sein entlang geworden wáre bleiben soll

oftewel, kan ik hem ook zien vanuit het overdekte gedeelte
menesiswoensdag 26 december 2007 @ 13:04
idd; leuke site die met de 10 motorige antonov
http://bottum.home.mindspring.com/fantasy/
Deetchwoensdag 26 december 2007 @ 13:05
In google earth staat ie hier:

N 50°35'20.61"
O 30°12'21.57"
Der_Rudiwoensdag 26 december 2007 @ 13:06
De eerste vertraging al weer binnen? Dacht dat ie om 2 uur zou landen.

Hoe lang blijft ie eigenlijk?
EdVewoensdag 26 december 2007 @ 13:06
hier wat leesvoer:
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37509

http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37523
LoggedInwoensdag 26 december 2007 @ 13:12
hoe laat gaat ie landen (en welke rwy) dan? Is wel leuk om mn camera ff uit te laten natuurlijk
RonaldVwoensdag 26 december 2007 @ 13:13
quote:
Op woensdag 26 december 2007 12:19 schreef Piles het volgende:
Niet om 14:00, maar uitgesteld tot 16:40
Hou http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37509 in de gaten voor de laatste info

En kan dit niet beter naar PTA?
Als hij pas om die tijd komt wordt het voor de meesten onder ons al minder interessant: de licht-condities zijn dan al niet echt denderend meer. Alleen goede fotografen weten er dan nog iets moois uit te trekken.

Voor de fotografen handig om te weten: het toestel zal niet op de meest westelijke banen landen, hij mag namelijk niet over de Schipholtunnel of het avioduct rijden (wegens te zwaar). Ik geef je een goede kans op de baan die vanaf Hoofddorp aanvliegt (bij de A-4), maar daar zal het ongetwijfeld ZEER druk zijn. Alternatief kun je in de buurt van McDonalds gaan staan, maar dat is wel de andere kant van het vliegveld (langs de A-9).
eNaSnIwoensdag 26 december 2007 @ 13:13
jimmydehellewoensdag 26 december 2007 @ 13:16
^ wat een apparaat ... Zal me wel een geluid geven dan
wendywendywoensdag 26 december 2007 @ 13:25
quote:
daar zijn die mensen van dat scramble forum zo blij mee....
Lucillewoensdag 26 december 2007 @ 13:26
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:02 schreef milagro het volgende:
weiss ich viel wo ich mir befinden werde können machen sein entlang geworden wáre bleiben soll

oftewel, kan ik hem ook zien vanuit het overdekte gedeelte
Geen idee, maar aangezien het een vracht toestel is denk ik dat je hem niet van dichtbij zal zien (als je hem ziet binnen).
Lucillewoensdag 26 december 2007 @ 13:27
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:12 schreef LoggedIn het volgende:
hoe laat gaat ie landen (en welke rwy) dan? Is wel leuk om mn camera ff uit te laten natuurlijk
Misschien is het handig om gewoon de OP te lezen ipv alleen de titel.
Dreammasterwoensdag 26 december 2007 @ 13:29
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:05 schreef Deetch het volgende:
In google earth staat ie hier:

N 50°35'20.61"
O 30°12'21.57"
hier dus
wendywendywoensdag 26 december 2007 @ 13:29
hij land om 16:40 op landingsbaan 18c (de zwanenburgbaan)
LoggedInwoensdag 26 december 2007 @ 13:30
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:27 schreef Lucille het volgende:

[..]

Misschien is het handig om gewoon de OP te lezen ipv alleen de titel.
oh Ik ben net wakker hoor

Wel superkut dat ie zo laat komt, dan is het al zowat donker Dan valt er niet meer fatsoenlijk fotos te maken
Dr_Flashwoensdag 26 december 2007 @ 13:32
Wel maf trouwens, dat ze voor zo'n enorme kist uitgerekend de kortste baan van allemaal pakken Nou ja, het moet maar net tussen alle kerstvakantie-charters in passen natuurlijk, zoiets zal het wel zijn
The_strangerwoensdag 26 december 2007 @ 13:34
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:13 schreef RonaldV het volgende:

[..]
Voor de fotografen handig om te weten: het toestel zal niet op de meest westelijke banen landen, hij mag namelijk niet over de Schipholtunnel of het avioduct rijden (wegens te zwaar). Ik geef je een goede kans op de baan die vanaf Hoofddorp aanvliegt (bij de A-4), maar daar zal het ongetwijfeld ZEER druk zijn. Alternatief kun je in de buurt van McDonalds gaan staan, maar dat is wel de andere kant van het vliegveld (langs de A-9).
Zou kunnen, maar met een zuidenwind denk ik toch echt dat 'ie op de 18C (Zwanenburgbaan) gaat landen...

(plus dat hij leeg binnenkomt, dus lang zo zwaar niet zal zijn. Vertrekken zal 'ie wel van de kaagbaan, neem ik aan)
LoggedInwoensdag 26 december 2007 @ 13:35
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel maf trouwens, dat ze voor zo'n enorme kist uitgerekend de kortste baan van allemaal pakken Nou ja, het moet maar net tussen alle kerstvakantie-charters in passen natuurlijk, zoiets zal het wel zijn
alstie lang genoeg is, istie lang genoeg toch
sander89woensdag 26 december 2007 @ 14:07
Misschien ook maar effe gaan kijken kan best denk ik ergens op de vijfhuizerweg gaan staan die parallel loopt aan de Zwanenburgbaan, of weet iemand betere plek?
-Blurk-woensdag 26 december 2007 @ 14:12
quote:
Op woensdag 26 december 2007 14:07 schreef sander89 het volgende:
Misschien ook maar effe gaan kijken kan best denk ik ergens op de vijfhuizerweg gaan staan die parallel loopt aan de Zwanenburgbaan, of weet iemand betere plek?
Ja, dat lijkt mij ook de beste plek Sander.
Dreammasterwoensdag 26 december 2007 @ 14:13
ETA is al weer uitgesteld tot 17:45
Koploperkopperwoensdag 26 december 2007 @ 14:14
quote:
Op woensdag 26 december 2007 14:13 schreef Dreammaster het volgende:
ETA is al weer uitgesteld tot 17:45
ETA
Lucifer_Doosjewoensdag 26 december 2007 @ 14:16
quote:
Op woensdag 26 december 2007 14:07 schreef sander89 het volgende:
of weet iemand betere plek?
thuis voor de open haard
Dreammasterwoensdag 26 december 2007 @ 14:19
quote:
Op woensdag 26 december 2007 14:14 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

ETA
ETA
Sloperwoensdag 26 december 2007 @ 14:22
quote:
Op woensdag 26 december 2007 14:07 schreef sander89 het volgende:
Misschien ook maar effe gaan kijken kan best denk ik ergens op de vijfhuizerweg gaan staan die parallel loopt aan de Zwanenburgbaan, of weet iemand betere plek?
http://www.charliebravo.de/location/eham.php

Ventweg vd A5?
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 14:26
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:34 schreef The_stranger het volgende:
Zou kunnen, maar met een zuidenwind denk ik toch echt dat 'ie op de 18C (Zwanenburgbaan) gaat landen...
Dat is al bevestigd vanaf Schiphol, dat het 18C wordt
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:34 schreef The_stranger het volgende:
(plus dat hij leeg binnenkomt, dus lang zo zwaar niet zal zijn. Vertrekken zal 'ie wel van de kaagbaan, neem ik aan)
Denk het niet. Daar kan ie (bijna) niet komen, omdat ie nergens overheen mag.

Hij landt op 18C (Zwanenburgbaan vanuit het noorden), parkeert op de J-ramp, en blijft dus aan de westkant van de A4.

Ik zou gokken dat ie dan weer vanaf 18C vertrekt, startend naar het zuiden dus, maar dat is dus een gok
RonaldVwoensdag 26 december 2007 @ 14:28
quote:
Op woensdag 26 december 2007 14:26 schreef Piles het volgende:

[..]

Denk het niet. Daar kan ie (bijna) niet komen, omdat ie nergens overheen mag.

Hij landt op 18C (Zwanenburgbaan vanuit het noorden), parkeert op de J-ramp, en blijft dus aan de westkant van de A4.

Ik zou gokken dat ie dan weer vanaf 18C vertrekt, startend naar het zuiden dus, maar dat is dus een gok
Niet naar de vrachtterminal?
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 14:29
quote:
Op woensdag 26 december 2007 14:28 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Niet naar de vrachtterminal?
Nee, platform Sierra (Martinair Cargo naast de Kaagbaan) kan ie niet komen omdat ie de draai niet haalt

Op Scramble is net aangegeven dat ie om 17:45 uur komt
En hij vertrekt dan morgenochtend 7.05
LoggedInwoensdag 26 december 2007 @ 14:30
quote:
Op woensdag 26 december 2007 14:13 schreef Dreammaster het volgende:
ETA is al weer uitgesteld tot 17:45
Ok, nm dus Dan is het echt de moeite niet meer om erheen te gaan
sander89woensdag 26 december 2007 @ 14:39
quote:
Op woensdag 26 december 2007 14:22 schreef Sloper het volgende:

[..]

http://www.charliebravo.de/location/eham.php

Ventweg vd A5?


Kan natuurlijk ook effe op de pech baan half in het gras staan op de A5 alleen ga denk niet meer word wel erg laat nu.
Lucillewoensdag 26 december 2007 @ 14:48
quote:
Op woensdag 26 december 2007 14:13 schreef Dreammaster het volgende:
ETA is al weer uitgesteld tot 17:45
Ruim een uur na zonsondergang dus, je zal denk ik weinig gaan zien.
-Blurk-woensdag 26 december 2007 @ 14:55
quote:
Op woensdag 26 december 2007 14:48 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ruim een uur na zonsondergang dus, je zal denk ik weinig gaan zien.
Ja, daar ben ik ook bang voor, nou ja, het geluid ervan is ook wel indrukwekkend toch?
partytruckerwoensdag 26 december 2007 @ 14:55
dames en heren jongens en meisjes de an-225 gaat nog later een touchdown maken er word nu gezegd niet voor 1700u en er zijn mensne die zeggen 1800u
meneer draakwoensdag 26 december 2007 @ 14:55
hoe laat gaat dat ding weer weg?
-Blurk-woensdag 26 december 2007 @ 14:59
http://dearcomputer.nl/gir/?q=AN-225&s=7&b=Rip+Google%21
Sloperwoensdag 26 december 2007 @ 15:10
quote:
Op woensdag 26 december 2007 14:39 schreef sander89 het volgende:

[..]



Kan natuurlijk ook effe op de pech baan half in het gras staan op de A5 alleen ga denk niet meer word wel erg laat nu.
Nee, maar je hebt toch langs de A5 een paar van die ventwegen die voor boeren zijn. Op een paar punten zie je daar altijd van die spotters staan...
-CRASH-woensdag 26 december 2007 @ 15:55
quote:
Op woensdag 26 december 2007 14:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, platform Sierra (Martinair Cargo naast de Kaagbaan) kan ie niet komen omdat ie de draai niet haalt

Op Scramble is net aangegeven dat ie om 17:45 uur komt
En hij vertrekt dan morgenochtend 7.05
According flightplan ADB378F ETA 18:05LT, accordig IFPS 18:14LT (Scramble)
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 16:30
quote:
Op woensdag 26 december 2007 15:55 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

According flightplan ADB378F ETA 18:05LT, accordig IFPS 18:14LT (Scramble)
Begin zo onderhand te twijfelen of ie vandaag nog wel komt
Red_85woensdag 26 december 2007 @ 16:35
als hij op het J platform gaat staan maak ik morgen naar mijn werk op spl rijk even een klein ommetje via spl centrum .
lploverwoensdag 26 december 2007 @ 16:52
Weet iemand misschien of je em in Hoofddorp ook kan horen? (zien wordt het dus sowieso niet)
-Blurk-woensdag 26 december 2007 @ 16:56
quote:
Op woensdag 26 december 2007 16:52 schreef lplover het volgende:
Weet iemand misschien of je em in Hoofddorp ook kan horen? (zien wordt het dus sowieso niet)
Zal toch wel? Maar ik ga er toch maar even heen voor alle zekerheid.
Isdatzowoensdag 26 december 2007 @ 17:01
had vandaag wel willen gaan kijken, maar schipol is toch wat te ver weg om zo ff te doen..

toen ie in eindhoven was had ik geen tijd
Intrepiditywoensdag 26 december 2007 @ 17:03
De AN-225 is opgestegen uit Kiev om 16:29LT, verwacht rond 19:00LT op de 18C
Dr_Flashwoensdag 26 december 2007 @ 17:08
oh nou, of iemand dat "Rennen" in de TT dan wil vervangen door "Sjokken" of "Slenteren" dank u wel
Niek.woensdag 26 december 2007 @ 17:13
tvp
raptorixwoensdag 26 december 2007 @ 17:15
Weet iemand uit welke richting dat ding komt aanvliegen? Ik woon zelf in amsterdam oud-west, en kijk uit op het Noorden en heb goed zicht op Westkant.
LoggedInwoensdag 26 december 2007 @ 17:16
quote:
Op woensdag 26 december 2007 16:35 schreef Red_85 het volgende:
als hij op het J platform gaat staan maak ik morgen naar mijn werk op spl rijk even een klein ommetje via spl centrum .
blijft ie daar zo lang staan dan?
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 17:25
quote:
Op woensdag 26 december 2007 17:15 schreef raptorix het volgende:
Weet iemand uit welke richting dat ding komt aanvliegen? Ik woon zelf in amsterdam oud-west, en kijk uit op het Noorden en heb goed zicht op Westkant.
Hij komt vanuit het oosten, en ik vermoed dat ie noordelijk van Amsterdam naar het westen toe vliegt, dan een bocht naar het zuiden maakt en dan in de lijn van Assendelft - Zwanenburg de landing inzet.
Zie deze link, de baan waar ie op landt ligt rechts tegen de A5 aan

Toch jammer dat ie niet op de radar te zien is

Verwachte aankomst tijd is nu 19.00 uur volgens Scramble

[ Bericht 4% gewijzigd door Piles op 26-12-2007 17:33:32 ]
Niek.woensdag 26 december 2007 @ 17:34
quote:
Op woensdag 26 december 2007 17:16 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

blijft ie daar zo lang staan dan?
Hij vertrekt vanavond al.
Xilantofwoensdag 26 december 2007 @ 17:34
Zullen we het hier ook over fotografische aspecten hebben?
Waar kun je het beste de foto's maken? Wordt 't mooi weer voor foto's? Wat voor apparatuur kan ik het beste gebruiken? etc.
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 17:35
quote:
Op woensdag 26 december 2007 17:34 schreef Niek. het volgende:

[..]

Hij vertrekt vanavond al.
Nee, morgenochtend 7.05 uur
-CRASH-woensdag 26 december 2007 @ 17:35
quote:
Op woensdag 26 december 2007 17:34 schreef Xilantof het volgende:
Zullen we het hier ook over fotografische aspecten hebben?
Waar kun je het beste de foto's maken? Wordt 't mooi weer voor foto's? Wat voor apparatuur kan ik het beste gebruiken? etc.
Of verplaats het gewoon naar PTA

[ Bericht 0% gewijzigd door -CRASH- op 26-12-2007 17:59:45 ]
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 17:35
En voor de rest in PTA: Vliegtuigspotters: Rennen naar Schiphol vandaag! zag ik net
Alexxxxxwoensdag 26 december 2007 @ 17:47
quote:
Op woensdag 26 december 2007 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
oh nou, of iemand dat "Rennen" in de TT dan wil vervangen door "Sjokken" of "Slenteren" dank u wel
done
RonaldVwoensdag 26 december 2007 @ 17:49
quote:
Op woensdag 26 december 2007 17:34 schreef Xilantof het volgende:
Zullen we het hier ook over fotografische aspecten hebben?
Waar kun je het beste de foto's maken? Wordt 't mooi weer voor foto's? Wat voor apparatuur kan ik het beste gebruiken? etc.
Aangezien hij in het donker aankomt, en ook weer in het donker vertrekt denk ik dat je alleen vanaf de parrallelweg naast de A4 kunt fotograferen, over de A4 heen. Je hebt dan wel een uitdaging: van de A4 komt een enorme hoeveelheid licht, die je niet makkelijk kunt compenseren.
Voor het vertrek morgenochtend geef ik je eigenlijk de meeste kans vanaf de "5e baan" of de baan die pal langs het platform loopt. Beiden kun je het makkelijkst bereiken door vanaf de A-4 de afslag naar de N201 te nemen. Hou hier Hoofddorp aan, en als je onder de spoorbrug doorbent neem je de afslag bij de stopliichten naar rechts (Rijnlanderweg). Deze loopt recht naar het begin van de startbaan, waar het toestel hopelijk lang genoeg stilstaat om er met einig licht een goeie plaat van te maken. Mocht hij doorrijden naar de "5e baan", volg hem dan gewoon. De weg heet overigens vanaf de start-taxibaan de Vijfhuizerweg. Deze kun je een behoorlijk eind volgen naar de kop van de 36L Daar staat hij ook weer even stil, dus nieuwe gelegenheid.
lploverwoensdag 26 december 2007 @ 17:55
quote:
Op woensdag 26 december 2007 16:56 schreef -Blurk- het volgende:

[..]

Zal toch wel? Maar ik ga er toch maar even heen voor alle zekerheid.
ik hoop het wel! Ik woon er namelijk, zou toch wel leuk zijn om het te horen
LoggedInwoensdag 26 december 2007 @ 17:55
quote:
Op woensdag 26 december 2007 17:35 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, morgenochtend 7.05 uur
7u ik ga em wel een andere keer zien

Hoewel ze dat mss ook wel 6 uur uitstellen, dan kan je em mooi overdag zien
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 17:57
quote:
Op woensdag 26 december 2007 16:52 schreef lplover het volgende:
Weet iemand misschien of je em in Hoofddorp ook kan horen? (zien wordt het dus sowieso niet)
Misschien vertrekt ie morgenochtend wel in zuidelijke richting, dan kun je m goed horen en zien
Kanjerwoensdag 26 december 2007 @ 18:00
Komt ie toevallig ook over Zoetermeer of jullie weten?

Komen hier wel vaker toestellen laag over, vandaar de vraag.
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 18:02
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:00 schreef Kanjer het volgende:
Komt ie toevallig ook over Zoetermeer of jullie weten?

Komen hier wel vaker toestellen laag over, vandaar de vraag.
Nee, hij komt vanuit het oosten, en landt vanuit het noorden, dus daar komt ie niet in de buurt
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 18:04
Volgens de laatste berichten wordt het 19.21
Intrepiditywoensdag 26 december 2007 @ 18:15
* Intrepidity zit al naar amsterdam radar te luisteren
-CRASH-woensdag 26 december 2007 @ 18:17
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:15 schreef Intrepidity het volgende:
* Intrepidity zit al naar amsterdam radar te luisteren
Live online (linkje graag)... of eigen scanner
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 18:17
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:15 schreef Intrepidity het volgende:
* Intrepidity zit al naar amsterdam radar te luisteren
quote:
Waarschijnlijk heeft ie de callsign Antonov 378F/3378 hebben. Scramble zegt: ADB378F/3378!
Meldt het ff als je wat hoort, zal moeilijk zijn (half Russisch, half Engels)
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 18:18
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:17 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Live online (linkje graag)... of eigen scanner
Lid worden op ATCbox.com
Intrepiditywoensdag 26 december 2007 @ 18:21
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Lid worden op ATCbox.com
Hee piles
* Intrepidity is bart1987 @ atcbox.com
Dr_Flashwoensdag 26 december 2007 @ 18:22
quote:
Op woensdag 26 december 2007 17:47 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

done
Wat moest ik toch zonder jou
Alexxxxxwoensdag 26 december 2007 @ 18:24
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat moest ik toch zonder jou
Nog vaker masturberen.
Dr_Flashwoensdag 26 december 2007 @ 18:27
ga je visa poetsen lelijkerd
-CRASH-woensdag 26 december 2007 @ 18:28
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Lid worden op ATCbox.com
IDD.... ben ik al aangemeld
Maar die was ik alweer allang vergeten
FF inlog zoeken.
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 18:29
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:28 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

IDD.... ben ik al aangemeld
Maar die was ik alweer allang vergeten
FF inlog zoeken.
Heb tegenwoordig ook maar betaald, kun je tenminste de radarbeelden erbij zien. Helaas het de Antonov niet de goeie transponder aan boord
Intrepiditywoensdag 26 december 2007 @ 18:32
Mode-S transponder zal ie wel hebben, is verplicht.. maar zonder ADS-B heb je geen plaatsbepaling..
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 18:33
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:32 schreef Intrepidity het volgende:
Mode-S transponder zal ie wel hebben, is verplicht.. maar zonder ADS-B heb je geen plaatsbepaling..
En dus niet op mijn radar te zien
Ik kan die namen nooit onthouden
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 18:39
Volgens Scramble: ADB378F just checked in with Amsterdam radar on 124.875.
Intrepiditywoensdag 26 december 2007 @ 18:39
Check, ik hoorde m
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 18:40
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:39 schreef Intrepidity het volgende:
Check, ik hoorde m
Ik nu ook
Koploperkopperwoensdag 26 december 2007 @ 18:40
Is-ie al in boer Piet z'n akker terecht gekomen?
Intrepiditywoensdag 26 december 2007 @ 18:42
Geklaard naar FL70
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 18:42
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:42 schreef Intrepidity het volgende:
Geklaard naar FL70
Je bent steeds iets sneller als mij
Ben toch wel benieuwd waar ie ergens zit
raptorixwoensdag 26 december 2007 @ 18:44
Is ie al boven amsterdam?
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 18:44
Mensen in Amsterdam opgelet, hij is aan het dalen naar 7000ft = 2 133 meter.
Hij is in de buurt dus
Intrepiditywoensdag 26 december 2007 @ 18:44
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:42 schreef Piles het volgende:

[..]

Je bent steeds iets sneller als mij
Ben toch wel benieuwd waar ie ergens zit
Meestal rond die hoogte zo'n beetje rond ARTIP (lelystad) gok ik.. mits ie die arrival volgt dan
raptorixwoensdag 26 december 2007 @ 18:45
Ok ik ga zo met me toestelletje op het balkon staan
Intrepiditywoensdag 26 december 2007 @ 18:47
Hij gaat nu naar de approach frequentie
-CRASH-woensdag 26 december 2007 @ 18:47
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:45 schreef raptorix het volgende:
Ok ik ga zo met me toestelletje op het balkon staan
nou veeeeel succes dan
-CRASH-woensdag 26 december 2007 @ 18:49
antonov op APP
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 18:49
-> 5000ft
Intrepiditywoensdag 26 december 2007 @ 18:50
En door naar de arrival frequentie
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 18:51
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:50 schreef Intrepidity het volgende:
En door naar de arrival frequentie
En 4000ft (=1 219meter)
Dr_Flashwoensdag 26 december 2007 @ 18:51
Kijk ik een stormlooptopic neergezet hebben
Windsurfbartwoensdag 26 december 2007 @ 18:52
Komt deze bak ook over Almere
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 18:52
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:52 schreef Windsurfbart het volgende:
Komt deze bak ook over Almere
Nee, Lelystad, maar daar is ie al een tijdje voorbij

Arrival sla ik ff over, alleen maar ruis
Intrepiditywoensdag 26 december 2007 @ 18:53
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:52 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, Lelystad, maar daar is ie al een tijdje voorbij
Mwoah, de arrival loopt van artip naar spijkerboor pampus als ik het me goed herinner, dus dat komt ook wel redelijk over Almere.. maar idd, 5 minutes ago
Windsurfbartwoensdag 26 december 2007 @ 18:54
jmmr
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:52 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, Lelystad, maar daar is ie al een tijdje voorbij

Arrival sla ik ff over, alleen maar ruis
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 18:55
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:53 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Mwoah, de arrival loopt van artip naar spijkerboor pampus als ik het me goed herinner, dus dat komt ook wel redelijk over Almere.. maar idd, 5 minutes ago
Pampus is volgens mij naar rw27, als ik de punten op de radar goed bekijk

http://www.ais-netherland(...)AIP/AM-IAC-18C-1.pdf
voor de liefhebber
Windsurfbartwoensdag 26 december 2007 @ 18:55
Helaas, vanuit het mooiste plekje van Almere, geen visual :-(
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:53 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Mwoah, de arrival loopt van artip naar spijkerboor pampus als ik het me goed herinner, dus dat komt ook wel redelijk over Almere.. maar idd, 5 minutes ago
-CRASH-woensdag 26 december 2007 @ 18:57
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:52 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, Lelystad, maar daar is ie al een tijdje voorbij

Arrival sla ik ff over, alleen maar ruis
AN-225 zal toch wel te horen zijn
raptorixwoensdag 26 december 2007 @ 18:59
Boven amsterdam nog niets te horen/zien
Intrepiditywoensdag 26 december 2007 @ 18:59
Established (=opgelijnd met de baan) en op de tower
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 18:59
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:59 schreef raptorix het volgende:
Boven amsterdam nog niets te horen/zien
Hij is nu toch aardig in de buurt
Intrepiditywoensdag 26 december 2007 @ 19:00
En landingklaring afgegeven *plof*
mijndochterswoensdag 26 december 2007 @ 19:00
ligt dat korsakoff ding al in een weiland?
raptorixwoensdag 26 december 2007 @ 19:01
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:59 schreef Piles het volgende:

[..]

Hij is nu toch aardig in de buurt
Naja ga dan nog heel even kijken voor het raam
mireliawoensdag 26 december 2007 @ 19:01
komen er in dit topic nog foto's dalijk??
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 19:01
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Naja ga dan nog heel even kijken voor het raam
Hij is nu bijna beneden
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:01 schreef mirelia het volgende:
komen er in dit topic nog foto's dalijk??
Ik hoop het
Kanjerwoensdag 26 december 2007 @ 19:02
Hoeveel groter dan bv een jumbo is ie eigenlijk??

weet iemand dat?
raptorixwoensdag 26 december 2007 @ 19:03
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:01 schreef Piles het volgende:

[..]

Hij is nu bijna beneden
[..]

Ik hoop het
Het is ook aardig bewolkt boven a'dam, maarjah ik hoor ook echt helemaal niks, terwijl ik op kilometertje of 7 van landingsbaan zit schat ik.
Intrepiditywoensdag 26 december 2007 @ 19:04
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:02 schreef Kanjer het volgende:
Hoeveel groter dan bv een jumbo is ie eigenlijk??

weet iemand dat?
22 meter breder en 14 meter langer dan een 747-400


En hij zit nu op de ground frequentie, dus geland..
Dr_Flashwoensdag 26 december 2007 @ 19:05
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:02 schreef Kanjer het volgende:
Hoeveel groter dan bv een jumbo is ie eigenlijk??

weet iemand dat?
http://upload.wikimedia.o(...)lanes_comparison.svg

Die barbarensite van een fok heeft natuurlijk nog nooit van Scalable Vector Graphics gehoord danny
Intrepiditywoensdag 26 december 2007 @ 19:05
mireliawoensdag 26 december 2007 @ 19:06
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:02 schreef Kanjer het volgende:
Hoeveel groter dan bv een jumbo is ie eigenlijk??

weet iemand dat?
Fabrikant Antonov
Types An-225
Lengte 84m
Spanwijdte 88,4m
Hoogte (vanaf de grond) 18,1m
Vleugeloppervlak 905,0m2
Max. startgewicht 640 ton

Fabrikant Boeing
Boeing 747
Lengte 70,6 m
Spanwijdte 64,4 m
Hoogte (vanaf de grond) 19,4 m
Interieurbreedte 6,1 m
Koploperkopperwoensdag 26 december 2007 @ 19:06
Ja, klik hier maar.

-edit- Veuls te laat.
-CRASH-woensdag 26 december 2007 @ 19:06
Is er ook een AN-225 voor MS FS-2004 of FSX (zal wel)
raptorixwoensdag 26 december 2007 @ 19:09
Kunnen ze dat ding niet over de stad laten cruisen zodat iedereen normaal zicht heeft
Dr_Flashwoensdag 26 december 2007 @ 19:15
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:09 schreef raptorix het volgende:
Kunnen ze dat ding niet over de stad laten cruisen zodat iedereen normaal zicht heeft
Dat hebben ze in '92 al eens met een El-Al kistje gedaan. Niet zo geweldig bevallen destijds, geloof ik.
raptorixwoensdag 26 december 2007 @ 19:18
Weet nog wel dat ik jong was dat ze de space shuttle lieten overvliegen op een bowing, denk dat dat zo een jaar of 22 terug was.
Intrepiditywoensdag 26 december 2007 @ 19:33
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:18 schreef raptorix het volgende:
bowing
Toen schreef je poep ook nog met de lange oe zeker
raptorixwoensdag 26 december 2007 @ 19:44
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:33 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Toen schreef je poep ook nog met de lange oe zeker
Jajajajajajajajaja het is 2e kerstdag en er is al wat vocht naar binnen
Maaruh is ie nu al geland?
Intrepiditywoensdag 26 december 2007 @ 19:46
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jajajajajajajajaja het is 2e kerstdag en er is al wat vocht naar binnen
Maaruh is ie nu al geland?
Rond 19:10
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 19:48
De eerste foto's staan op http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37590
Ik zal ze niet linken ivm met grootte
sander89woensdag 26 december 2007 @ 19:51
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:48 schreef Piles het volgende:
De eerste foto's staan op http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37590
Ik zal ze niet linken ivm met grootte
Nog erg druk daar zo te zien, ondanks de vertraging.
WESTwoensdag 26 december 2007 @ 19:53
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:21 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Hee piles
* Intrepidity is bart1987 @ atcbox.com
is die ook op de radar geweest?

* WEST is jpm01 op ATCbox.com en vindt dit een geweldige site.
Kanjerwoensdag 26 december 2007 @ 19:55
Wat een hoop wielen heeft zo'n ding zeg.
Intrepiditywoensdag 26 december 2007 @ 19:56
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:53 schreef WEST het volgende:

[..]

is die ook op de radar geweest?

* WEST is jpm01 op ATCbox.com en vindt dit een geweldige site.
Helaas niet, blijkbaar niet de juiste apparatuur aan boord om zichtbaar te zijn op de radar, maar via de radio was ´ie goed te volgen
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 20:00
Eens kijken of ie op het nieuws komt
Undergodwoensdag 26 december 2007 @ 20:04
wow zijn best veel mensen mee bezig zo te zien.

anyways, foto's zijn mij te donker om mooi te zijn, niet genoeg op te zien.

ps. ik heb geen verstand van plane spotting maar mij lijkt het opstijgen van zo'n ding het vetst, niet het landen.
Wanneer gaat ie weer weg?
-CRASH-woensdag 26 december 2007 @ 20:06
Jaaa was ff op tv
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 20:06
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:04 schreef Undergod het volgende:
ps. ik heb geen verstand van plane spotting maar mij lijkt het opstijgen van zo'n ding het vetst, niet het landen.
Wanneer gaat ie weer weg?
Om als liefhebber naar te kijken is het starten idd het mooiste. Morgenochtend om 7.05 vertrekt ie weer

Net op het NOS Journaal, en hij is echt groot
sander89woensdag 26 december 2007 @ 20:08
quote:
Op woensdag 26 december 2007 19:55 schreef Kanjer het volgende:
Wat een hoop wielen heeft zo'n ding zeg.
Is omdat die ook geschikt is op een grasbaan te landen.
-CRASH-woensdag 26 december 2007 @ 20:23
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:08 schreef sander89 het volgende:

[..]

Is omdat die ook geschikt is op een grasbaan te landen.
Oorspronkelijk was de AN-225 voor het Russische space shuttle (Buran) programma.
Om de shuttle te vervoeren naar de lanceerplaats.
Mathijzwoensdag 26 december 2007 @ 20:30
filmpje
-CRASH-woensdag 26 december 2007 @ 20:32
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:30 schreef Mathijz het volgende:
filmpje
WOW!...
Ondanks dat het donker is

en nou nog de foto's
kissawoensdag 26 december 2007 @ 20:35
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:30 schreef Mathijz het volgende:
filmpje
Bedankt!

-CRASH-woensdag 26 december 2007 @ 20:37
Ik hoop dat ie volgend jaar ook op de ILA aanwezig is
Koploperkopperwoensdag 26 december 2007 @ 21:00
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:30 schreef Mathijz het volgende:
filmpje
KANKERRRRRHEY
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 21:04
quote:
Op woensdag 26 december 2007 21:00 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

KANKERRRRRHEY
Dat was idd behoorlijk triest
-_Guitarist_-woensdag 26 december 2007 @ 21:09
Wat zal het voor die piloot een kick zijn om al die mensen te zien staan
En natuurlijk om het grootste vliegtuig ter wereld te mogen besturen
Dr_Flashwoensdag 26 december 2007 @ 21:14
quote:
Op woensdag 26 december 2007 21:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wat zal het voor die piloot een kick zijn om al die mensen te zien staan
En natuurlijk om het grootste vliegtuig ter wereld te mogen besturen
Die zie je echt niet staan hoor, als je bovenop die kist zit, en het is aardedonker bovendien. Ja misschien in de approach, op 500 meter of zo.
GraPghaSTwoensdag 26 december 2007 @ 21:15
Filmpje gezien, supergaaf! Wilde vandaag nog gaan, kwam er niet meer van. Morgen ETD 0705?
firecowwoensdag 26 december 2007 @ 21:20
is de ETD tijd al echt exact om 5 over 7 ?
Waarom zo vroeg
GraPghaSTwoensdag 26 december 2007 @ 21:22
Busy schedule, my dear. De vrachtwagen van de lucht staat nooit stil
Dr_Flashwoensdag 26 december 2007 @ 21:24
quote:
Op woensdag 26 december 2007 21:20 schreef firecow het volgende:
is de ETD tijd al echt exact om 5 over 7 ?
Waarom zo vroeg
Dat ding heeft geen kerstvakantie of zo hoor
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 21:34
quote:
Op woensdag 26 december 2007 21:15 schreef GraPghaST het volgende:
Morgen ETD 0705?
Met verwachte take-off om 7.20, maar ik zou maar van 7 uur uitgaan, anders ben je mss te laat
firecowwoensdag 26 december 2007 @ 21:40
Is die bak trouwens een beetje te bekijken nu nog van afstand ? Of staat hij echt mijlen ver op het platform ?
Wat avond pics zou miss wel leuk zijn. Heb 800mm tot mijn beschikking dus eenstukje zoomen is niet erg
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 21:42
quote:
Op woensdag 26 december 2007 21:40 schreef firecow het volgende:
Is die bak trouwens een beetje te bekijken nu nog van afstand ? Of staat hij echt mijlen ver op het platform ?
Wat avond pics zou miss wel leuk zijn. Heb 800mm tot mijn beschikking dus eenstukje zoomen is niet erg
http://atcbox.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=208564&sid=0b8593fad431ea8f9344204b162f1739#208564
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37590
Alvast een aantal foto's als voorbeeld
CursusMasterwoensdag 26 december 2007 @ 22:10
Filmpje te zien bij BlikopNieuws.nl
roburtwoensdag 26 december 2007 @ 22:47
waar staat hij nu?
prupkewoensdag 26 december 2007 @ 22:52
is dat precies het zelfde vlieggevaarte als : http://www.briskmagazine.(...)_naar_Eindhoven.html
-CRASH-woensdag 26 december 2007 @ 22:52
quote:
Op woensdag 26 december 2007 22:52 schreef prupke het volgende:
is dat precies het zelfde vlieggevaarte als : http://www.briskmagazine.(...)_naar_Eindhoven.html
Ja
prupkewoensdag 26 december 2007 @ 22:56
ok
ik vroeg het me af ivm AN-225 ipv gewoon 225
misschien dat er een verschil in zat
Fatihtjuhwoensdag 26 december 2007 @ 22:56
Is ie nu gedaald?
prupkewoensdag 26 december 2007 @ 23:03
ik hoor net op een nieuws dat is geland is
maar ze noemen geen tijd van het landen
Lucifer_Doosjewoensdag 26 december 2007 @ 23:04
quote:
Op woensdag 26 december 2007 22:47 schreef roburt het volgende:
waar staat hij nu?
Op Schiphol
Koploperkopperwoensdag 26 december 2007 @ 23:15
quote:
Op woensdag 26 december 2007 23:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Op Schiphol
Links van de A4 is toch al Zandvoort?
Steve-Owoensdag 26 december 2007 @ 23:15
quote:
Op woensdag 26 december 2007 23:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Op Schiphol
Burger King @ schiphol plaza dus !
Pileswoensdag 26 december 2007 @ 23:19
quote:
Op woensdag 26 december 2007 22:47 schreef roburt het volgende:
waar staat hij nu?
Op de J-apron, links van de A4
Hier dus
LoggedInwoensdag 26 december 2007 @ 23:30
quote:
Op woensdag 26 december 2007 21:40 schreef firecow het volgende:
Is die bak trouwens een beetje te bekijken nu nog van afstand ? Of staat hij echt mijlen ver op het platform ?
Wat avond pics zou miss wel leuk zijn. Heb 800mm tot mijn beschikking dus eenstukje zoomen is niet erg
handige site heb je 800mm is wel dik Ik heb maar 300mm
Fatihtjuhwoensdag 26 december 2007 @ 23:38
Vaag, zag toenjuist maar 1 pagina in dit topic en nu zijn het er opeens 4?
RonaldVwoensdag 26 december 2007 @ 23:39
quote:
Op woensdag 26 december 2007 23:38 schreef Fatihtjuh het volgende:
Vaag, zag toenjuist maar 1 pagina in dit topic en nu zijn het er opeens 4?
Zeg even welkom tegen de FOTters
Alexxxxxwoensdag 26 december 2007 @ 23:49
quote:
Op woensdag 26 december 2007 23:38 schreef Fatihtjuh het volgende:
Vaag, zag toenjuist maar 1 pagina in dit topic en nu zijn het er opeens 4?
Ff twee topics geblenderd, er liep zowel in PTA alsin FOT een topic
raptorixdonderdag 27 december 2007 @ 00:58
Begrijp ik het nu goed, of is er maar 1 van dit type? En zoja waarom is dat zo?
Intrepiditydonderdag 27 december 2007 @ 01:11
quote:
Op donderdag 27 december 2007 00:58 schreef raptorix het volgende:
Begrijp ik het nu goed, of is er maar 1 van dit type? En zoja waarom is dat zo?
Ja klopt... Waren er 2 besteld, maar toen tiefde de soviet unie in elkaar en was er geen geld meer... dit toestel werd samen met een half afgemaakt broertje in de opslag gepleurd en is pas jaren later weer vliegwaardig gemaakt, maar die 2e was niet rendabel om te herstellen/af te maken..

edit: ik lees net overigens dat dit ene toestel ernstig overboekt is en dat momenteel het 2e exemplaar afgemaakt word, en in 2008 klaar is!
MoChedonderdag 27 december 2007 @ 01:52
Vette shit!
Kan niet wachten op de foto's bij meer licht!
raptorixdonderdag 27 december 2007 @ 01:58
Overigens balen dat ik helemaal niks kon zien, heb bij elkaar uur op het balkon gestaan, en hem zelfs niet gehoord
sander89donderdag 27 december 2007 @ 02:09
quote:
Op donderdag 27 december 2007 01:11 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

edit: ik lees net overigens dat dit ene toestel ernstig overboekt is en dat momenteel het 2e exemplaar afgemaakt word, en in 2008 klaar is!
Hebben ze 20 jaar over het bouwen gedaan

zo zag die er in 2004 nog uit:

-CRASH-donderdag 27 december 2007 @ 02:58
quote:
Op donderdag 27 december 2007 01:11 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ja klopt... Waren er 2 besteld, maar toen tiefde de soviet unie in elkaar en was er geen geld meer... dit toestel werd samen met een half afgemaakt broertje in de opslag gepleurd en is pas jaren later weer vliegwaardig gemaakt, maar die 2e was niet rendabel om te herstellen/af te maken..

edit: ik lees net overigens dat dit ene toestel ernstig overboekt is en dat momenteel het 2e exemplaar afgemaakt word, en in 2008 klaar is!
Antonov AN-225 (Wiki)
kasperdonderdag 27 december 2007 @ 11:06
En hij is zojuist weer vertrokken vanaf Schiphol.
tim2308donderdag 27 december 2007 @ 11:16
Weet iemand wat het kost om 'm te huren? Ga binnenkort verhuizen nl. Nee serieus, ik vraag me af in welke orde van grootte je dan moet denken (en dan ook in vergelijking met "reguliere" kisten)
LoggedIndonderdag 27 december 2007 @ 11:24
quote:
Op donderdag 27 december 2007 11:06 schreef kasper het volgende:
En hij is zojuist weer vertrokken vanaf Schiphol.
zojuist?
Dr_Flashdonderdag 27 december 2007 @ 11:24
quote:
Op donderdag 27 december 2007 11:16 schreef tim2308 het volgende:
Weet iemand wat het kost om 'm te huren? Ga binnenkort verhuizen nl. Nee serieus, ik vraag me af in welke orde van grootte je dan moet denken (en dan ook in vergelijking met "reguliere" kisten)
Geen idee. Stuur ze een mailtje zou ik zeggen
quote:
Commercial service:
Tel: (+380 44) 443 00 18
(+380 44) 979 99 67
Fax: (+380 44) 454 28 52
SITA: IEVAC7X
Email: sales@antonov.kiev.ua
Klik
LoggedIndonderdag 27 december 2007 @ 11:24
quote:
Op donderdag 27 december 2007 11:16 schreef tim2308 het volgende:
Weet iemand wat het kost om 'm te huren? Ga binnenkort verhuizen nl. Nee serieus, ik vraag me af in welke orde van grootte je dan moet denken (en dan ook in vergelijking met "reguliere" kisten)
ik denk dat je er wel een paar huizen van kunt kopen
kasperdonderdag 27 december 2007 @ 11:28
quote:
Op donderdag 27 december 2007 11:24 schreef LoggedIn het volgende:
zojuist?
Geloof je mij niet ofzo?
Dr_Flashdonderdag 27 december 2007 @ 11:32
quote:
Op donderdag 27 december 2007 11:28 schreef kasper het volgende:

Geloof je mij niet ofzo?
pics or it didn't happen
Intrepiditydonderdag 27 december 2007 @ 12:20
Take-off foto, van scramble:
DJJorisdonderdag 27 december 2007 @ 12:27
Ongeloofelijk wat een gaaf vliegtuig is het ook, jammer dat ik het heb gemist . Mag toch wel een meesterwerkje genoemd worden zo een kist, en dan ook nog mogelijk gemaakt voor een graslanding, prachtig.
Dr_Flashdonderdag 27 december 2007 @ 12:29
Tof dat ie nog wel even tot het daglicht gewacht heeft dan
firecowdonderdag 27 december 2007 @ 12:41
Fuck zooi toch met daglicht.........
LoggedIndonderdag 27 december 2007 @ 14:08
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:41 schreef firecow het volgende:
Fuck zooi toch met daglicht.........
idd, daar had ik wel bij willen zijn. Waarom hielden ze zich niet gewoon aan 7 uur
Lucifer_Doosjedonderdag 27 december 2007 @ 14:11
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:08 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

idd, daar had ik wel bij willen zijn. Waarom hielden ze zich niet gewoon aan 7 uur
De crew heeft gisteravond natuurlijk flink zitten zuipen, dus die moesten eerst weer redelijk nuchter worden voor ze konden vertrekken.
kasperdonderdag 27 december 2007 @ 14:22
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:08 schreef LoggedIn het volgende:
idd, daar had ik wel bij willen zijn. Waarom hielden ze zich niet gewoon aan 7 uur
Wat mij vooral opviel is dat zo'n enorm toestel maar een klein stukje startbaan nodig heeft om op te stijgen.
-_Guitarist_-donderdag 27 december 2007 @ 14:56
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:20 schreef Intrepidity het volgende:
Take-off foto, van scramble:
[ afbeelding ]
Wat een gigantisch ding zeg
Niek.donderdag 27 december 2007 @ 15:52
quote:
Op donderdag 27 december 2007 11:16 schreef tim2308 het volgende:
Weet iemand wat het kost om 'm te huren? Ga binnenkort verhuizen nl. Nee serieus, ik vraag me af in welke orde van grootte je dan moet denken (en dan ook in vergelijking met "reguliere" kisten)
Ik dacht dat het iets van 350.000euro kost, had dat de afgelopen dagen ergens gelezen.
Tecnixdonderdag 27 december 2007 @ 16:13
Gister avond er even ingeweest met een paar collega's machtig ding om te zien. Weer eens wat anders dan een Boeing of een Airbusje..

(voor de mensen die het niet begrijpen, ik werk op schiphol)
LoggedIndonderdag 27 december 2007 @ 17:38
quote:
Op donderdag 27 december 2007 16:13 schreef Tecnix het volgende:
Gister avond er even ingeweest met een paar collega's machtig ding om te zien. Weer eens wat anders dan een Boeing of een Airbusje..

(voor de mensen die het niet begrijpen, ik werk op schiphol)
bij/ als wat?
PNGvrijdag 28 december 2007 @ 01:13
quote:
Op woensdag 26 december 2007 14:14 schreef Koploperkopper het volgende:

ETA?
Je valt echt elke keer zo ontzettend door de mand...... Je flopt op elk examen, en je hebt echt geen idee.

Ga es wat doen man in je leven. Of zelf vliegen ofzo.
PNGvrijdag 28 december 2007 @ 01:21
Iedereen kijkt er zo dwars doorheen.............
Koploperkoppervrijdag 28 december 2007 @ 01:21
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 01:13 schreef PNG het volgende:

[..]

Je valt echt elke keer zo ontzettend door de mand...... Je flopt op elk examen, en je hebt echt geen idee.

Ga es wat doen man in je leven. Of zelf vliegen ofzo.


Hebben we jou ook weer.
Jim.Beamvrijdag 28 december 2007 @ 01:34
Als die vliegtuigen zo overboekt zijn en er zo veel vraag naar is, waarom bouwen ze er dan niet nog een paar? Klandizie genoeg schijnt me.
PNGvrijdag 28 december 2007 @ 01:54
VV-S tijd is er maar 1 OPS geweest. Buran Programma idd.
An-124 kwam later dan C-5, koude oorlog, An-225 werd gebouwt voor Buran programma.

Buran op de An-225 was geen volledige Buran, was een Aerodynamisch model.
Kheb 3 Burans gezien, een bij een testcentrum, het aerodynamische model op de rug van deze 225 toe en 1 heeft vanaf Zhukovsky met motoren eraan geplakt gevlogen. Hebben ze circuit (moeilijk woord koplopert) mee gevlogen.

De bak die nu op Schiphol te zien was, was 2 weken geleden op Geilenkirchen en vorig jaar op EHEH. Heeft de fabriek na de teloorgang van de Soviet Unie rondom 40 mijoen gekost. Ding heeft jaren grounded gestaan, en zo heb ik hem ook wel eens gezien bv op Gostomel.

Die 2e heeft nooit gevlogen. En werd na de koude oorlog nooit afgebouwd.

Wat mij betreft gaan ze die eigen funding nooit voor elkaar krijgen. ADB, vroeger Antonov OKB (zoek maar op, OKB) heeft een manier van overleven gevonden. Die fabriek heeft het niet makkelijk na de gouden tijden. Kan me nog herrinneren dat een van Guus zijn contacten overleed in de eerste An-70 crash.
-CRASH-vrijdag 28 december 2007 @ 02:16
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 01:54 schreef PNG het volgende:
VV-S tijd is er maar 1 OPS geweest. Buran Programma idd.
An-124 kwam later dan C-5, koude oorlog, An-225 werd gebouwt voor Buran programma.
Voordat de Buran op de An-225 terecht kwam
stond ie op de Myasishchev VM-T Atlant
een verbouwde bommenwerper (M-4 "Molot")

Die M-4 Is toch die ook alweer z'n gezicht laat zien
de laatste tijd boven west Europa
Koploperkoppervrijdag 28 december 2007 @ 09:02
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 02:16 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Voordat de Buran op de An-225 terecht kwam
stond ie op de Myasishchev VM-T Atlant
een verbouwde bommenwerper (M-4 "Molot")

Die M-4 Is toch die ook alweer z'n gezicht laat zien
de laatste tijd boven west Europa
Tof, wist ik niet.


De staart hebben ze iig overgezet op de 225.

Maar waren het niet de Bears die recentelijk boven Europa vlogen? De prop variant zeg maar?
-CRASH-vrijdag 28 december 2007 @ 11:33
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 09:02 schreef Koploperkopper het volgende:

Maar waren het niet de Bears die recentelijk boven Europa vlogen? De prop variant zeg maar?
[ afbeelding ]
AHA... een Bear
(ze lijken wel wat op elkaar (behalve de props)) (TU-95) is het dus
Ook zo'n apart mooi toestel
Koploperkoppervrijdag 28 december 2007 @ 11:38
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 11:33 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

AHA... een Bear
(ze lijken wel wat op elkaar (behalve de props)) (TU-95) is het dus
Ook zo'n apart mooi toestel
Machtig ding

Heb er ook wel eens een docu over gezien op Discovery Channel ofzo, het was bedoeld als stealthbomber ofzo, maar de contra-rotating props maakte zoveel geluid dat submarines ze konden oppikken met de sonar ofzo.
bleibleivrijdag 28 december 2007 @ 11:42
De Bear is de Navo naam voor het ding .
Niek.vrijdag 28 december 2007 @ 12:07
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 11:42 schreef bleiblei het volgende:
De Bear is de Navo naam voor het ding .
En de russen vonden de naam zo goed dat ze hem hebben overgenomen (staat op wikipedia)
bleibleivrijdag 28 december 2007 @ 12:10
En toch zijn het vette dingen .
PNGzaterdag 29 december 2007 @ 02:01
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 02:16 schreef -CRASH- het volgende:
Die M-4 Is toch die ook alweer z'n gezicht laat zien
de laatste tijd boven west Europa
Bisons zijn al meer dan 10 jaar uit dienst. 1994 uit dienst genomen. En bijna allemaal verschroot.

Die VM-T toen ik hem zag na het omkopen van een DOSAAF PZL-104 piloot en een low pass over het TSAgi/LII M.M. Gromov gedeelte van Zhukovksy leek toen al niet meer vliegwaardig.
Toch werdtie o.a. in 2005 nog gezien in goede staat. Dus 1 lijkt er idd nog vliegwaardig.
PNGzaterdag 29 december 2007 @ 02:12
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:07 schreef Niek. het volgende:

[..]

En de russen vonden de naam zo goed dat ze hem hebben overgenomen (staat op wikipedia)
Gebeurt vaker dat NATO ASCC namen overgenomen worden.

Systeem is als volgt:
Eerste letter staat overigens voor type. B = Bomber. Lettergrepen bepalen offie prop of straalmotor aangedreven is.

Voorbeeld:
Bear = Bomber, prop
Fiddler bv = Fighter, straalmotor

Tussen de naam en subtype moet een -
Dus bv Blackjack-A. Zonder streepje is fout. Bomber, straalmotor.
Tu-95s vliegen niet meer Tu-95MSen en bv Tu-142s nog zat.
En der is de afgelopen jaren echt vreselijk veel gesloopt.

Meeste Bears die ik iig heb gelezen qua 'Bort' waren niet meer ops:
\par Tu-95 Bear-A -- Pres. MONINO 4807
\par Tu-95MR Bear -- Pres. UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 01r Stored UZIN
\par Tu-95K-22/KM Bear 02r Stored BILA TSERKVA
\par Tu-95MS Bear-G 02r Stored BILA TSERKVA
\par Tu-95MS Bear-G 03r Stored UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 04r Stored UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 05r Stored UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 06r Stored UZIN
\par Tu-95MS\tab Bear-G 07r\tab Stored BILA TSERKVA
\par Tu-95MS Bear-G 08r Stored UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 10r Stored UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 15r Stored BILA TSERKVA
\par Tu-95MS Bear-G 20bk DJAGILEWO 34108
\par Tu-95K-22 Bear 20r Stored BILA TSERKVA
\par Tu-95MS Bear-G 20r Stored UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 21r Stored UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 22r Stored UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 23bk 34379
\par Tu-95MS Bear-G 23r Stored UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 24r Stored UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 25r (?) Stored UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 26r Tu.OKB ZHUKOVSKY 32477
\par Tu-95MS Bear-G 31r Instr. MONINO
\par Tu-95MS Bear-G 33r Stored UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 34y Stored BILA TSERKVA
\par Tu-95MS Bear-G 41y Stored BILA TSERKVA
\par Tu-95MS Bear-G 81r Stored UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 92r Stored UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 94r Stored UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 95y Stored UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 96r Stored UZIN
\par Tu-95MS Bear-G 317bk Tu.OKB ZHUKOVSKY 19317
\par Tu-95MS Bear-G 604bk Tu.OKB ZHUKOVSKY 24604
\par Tu-95MS Bear-G 611bk Tu.OKB ZHUKOVSKY 27611
\par Tu-142LL Bear-H 043bk ZHUKOVSKY 0432
\par Tu-142 Bear-H 93bk 1603062

Als iemand nog extra c/n's weet let me know
Uzin bakken zijn teruggegaan naar Vladimir. Incl de Priluki Blackjacks.

De Zhukovksy VM-T overigens:
\par VM-T/Mya-3M Bison-B RF-01502 Mya.OKB ZHUKOVSKY 9301502

En als je iets vets op wilt zoeken, zoek maar op Blinder. DAS PAS VET.
-CRASH-zaterdag 29 december 2007 @ 03:34
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 02:12 schreef PNG het volgende:

Als iemand nog extra c/n's weet let me know
Uzin bakken zijn teruggegaan naar Vladimir. Incl de Priluki Blackjacks.
Weet niet of je hier wat aan hebt
http://video.aviacia.ru/category/documentary

TU-160 ex 18 gy
TU-160 30 gy
TU-160 86 gy
BRON: Scramble Airshows Showreport: Zhukovsky 2001

Of zoiets
Manufacturer: Tupolev
Model: Tu-160 Blackjack
Serial s/n: 02 Red “Vassili Reshetnikov”
Tail Code: 2

Is wel artwerk... maar mss zijn de callsigns/sn's van de echte afgeleid.

De TU-160 Blackjack " White Swan " ook een mooi toestel.
Heeft wel wat trekjes van de B-1B Lancer....


[ Bericht 12% gewijzigd door -CRASH- op 29-12-2007 04:29:24 ]
PNGzaterdag 29 december 2007 @ 15:25
Smoke on:
http://aviaart.ru/index.php?page=61&id_foto=292&id_project=46&p=3

OEF. Wel beetje afgewdaalt van de An-225.
Lucifer_Doosjezaterdag 29 december 2007 @ 15:38
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:22 schreef kasper het volgende:

[..]

Wat mij vooral opviel is dat zo'n enorm toestel maar een klein stukje startbaan nodig heeft om op te stijgen.
Er zit dan ook amper vracht in dat ding, dus zo erg vreemd is dat niet.
-CRASH-zaterdag 29 december 2007 @ 18:01
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 15:25 schreef PNG het volgende:
Smoke on:
http://aviaart.ru/index.php?page=61&id_foto=292&id_project=46&p=3

OEF. Wel beetje afgewdaalt van de An-225.
Die hebben geen smokepods nodig
Waar vliegen die op ???... Olie !!!