Dwan | woensdag 26 december 2007 @ 12:15 |
misschien een beetje laat maar ik denk ik deel het als nog. ik lees zojuist dat vanmiddag rond 14:00 het grootste vliegtuig ter wereld de Antolnov AN-225 op schiphol zal landen.. bron is AT5 text misschien leuk voor sommige fokkers om plaatjes van te schieten. http://www.at5.nl/at5txtbrowser.asp?page=103 | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 12:19 |
Niet om 14:00, maar uitgesteld tot 16:40 ![]() Hou http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37509 in de gaten voor de laatste info ![]() En kan dit niet beter naar PTA? | |
RemcoDelft | woensdag 26 december 2007 @ 12:30 |
Ik wacht wel op de foto's vanmiddag ![]() | |
Ajjardo | woensdag 26 december 2007 @ 12:30 |
Ik ben benieuwd | |
devvertje | woensdag 26 december 2007 @ 12:32 |
Het gaat toch om dit (zes motorige) toestel![]() en niet de 225??? ![]() | |
Sigmund666 | woensdag 26 december 2007 @ 12:33 |
Mooie Antonovs ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 26 december 2007 @ 12:35 |
Want de AN-225 komt ![]() Maar dat wisten de geďnteresseerden allang waarschijnlijk. quote: quote:Doe er je voordeel mee en post de foto's hier ![]() | |
Pupp3t | woensdag 26 december 2007 @ 12:39 |
Landen doet ie op de Zwanenburgbaan..voor wie in de buurt is. | |
milagro | woensdag 26 december 2007 @ 12:40 |
oh ik vertrek zo naar Schiphol , als wegbrenger... blijf ik ms wel effe hangen ![]() | |
Dwan | woensdag 26 december 2007 @ 12:49 |
quote: wow, let er ééntje goed op zeg, je kent je antolov's. zo stond het op de AT5 site maar ik den kdat je gelijk heb niet dat het minder specteculair zal zijn. ik kan helaas niet maar hoop idd ook op mooie plaatjes omdat ik zelf fotografeer dacht ik in eerste instantie aan deze groep als een leuk onderwerp maar ja ik ben geen modje of wanna be modje om te beslissen waar de topics thuis horen. in dat andere topic zal den kik wat meer actuelere zooi staan. voor de gene die gaan van middag veel plezier en pak je dik in het is best fris. | |
Lucille | woensdag 26 december 2007 @ 12:57 |
Overzichtje met mogelijke locaties om te gaan spotten: http://www.charliebravo.de/location/eham.php | |
The_stranger | woensdag 26 december 2007 @ 12:57 |
quote:De bovenste is de AN-225, de onderste is een photoshop.. (vooral de "fantasized by Ed Bottum" is een goede aanwijzing) Het grootste vliegtuig ter wereld is de AN-225, deze komt (als het goed is) op Schiphol en heeft dus 6 motoren... | |
menesis | woensdag 26 december 2007 @ 13:02 |
-foutje bedankt- | |
milagro | woensdag 26 december 2007 @ 13:02 |
weiss ich viel wo ich mir befinden werde können machen sein entlang geworden wáre bleiben soll ![]() oftewel, kan ik hem ook zien vanuit het overdekte gedeelte ![]() | |
menesis | woensdag 26 december 2007 @ 13:04 |
idd; leuke site die met de 10 motorige antonov ![]() http://bottum.home.mindspring.com/fantasy/ | |
Deetch | woensdag 26 december 2007 @ 13:05 |
In google earth staat ie hier: N 50°35'20.61" O 30°12'21.57" | |
Der_Rudi | woensdag 26 december 2007 @ 13:06 |
De eerste vertraging al weer binnen? Dacht dat ie om 2 uur zou landen. Hoe lang blijft ie eigenlijk? | |
EdVe | woensdag 26 december 2007 @ 13:06 |
hier wat leesvoer: http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37509 http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37523 | |
LoggedIn | woensdag 26 december 2007 @ 13:12 |
hoe laat gaat ie landen (en welke rwy) dan? Is wel leuk om mn camera ff uit te laten natuurlijk ![]() | |
RonaldV | woensdag 26 december 2007 @ 13:13 |
quote:Als hij pas om die tijd komt wordt het voor de meesten onder ons al minder interessant: de licht-condities zijn dan al niet echt denderend meer. Alleen goede fotografen weten er dan nog iets moois uit te trekken. Voor de fotografen handig om te weten: het toestel zal niet op de meest westelijke banen landen, hij mag namelijk niet over de Schipholtunnel of het avioduct rijden (wegens te zwaar). Ik geef je een goede kans op de baan die vanaf Hoofddorp aanvliegt (bij de A-4), maar daar zal het ongetwijfeld ZEER druk zijn. Alternatief kun je in de buurt van McDonalds gaan staan, maar dat is wel de andere kant van het vliegveld (langs de A-9). | |
eNaSnI | woensdag 26 december 2007 @ 13:13 |
![]() | |
jimmydehelle | woensdag 26 december 2007 @ 13:16 |
^ wat een apparaat ... Zal me wel een geluid geven dan ![]() | |
wendywendy | woensdag 26 december 2007 @ 13:25 |
quote:daar zijn die mensen van dat scramble forum zo blij mee.... ![]() | |
Lucille | woensdag 26 december 2007 @ 13:26 |
quote:Geen idee, maar aangezien het een vracht toestel is denk ik dat je hem niet van dichtbij zal zien (als je hem ziet binnen). | |
Lucille | woensdag 26 december 2007 @ 13:27 |
quote:Misschien is het handig om gewoon de OP te lezen ipv alleen de titel. | |
Dreammaster | woensdag 26 december 2007 @ 13:29 |
quote:hier dus | |
wendywendy | woensdag 26 december 2007 @ 13:29 |
hij land om 16:40 op landingsbaan 18c (de zwanenburgbaan) | |
LoggedIn | woensdag 26 december 2007 @ 13:30 |
quote:oh ![]() ![]() Wel superkut dat ie zo laat komt, dan is het al zowat donker ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 26 december 2007 @ 13:32 |
Wel maf trouwens, dat ze voor zo'n enorme kist uitgerekend de kortste baan van allemaal pakken ![]() ![]() | |
The_stranger | woensdag 26 december 2007 @ 13:34 |
quote:Zou kunnen, maar met een zuidenwind denk ik toch echt dat 'ie op de 18C (Zwanenburgbaan) gaat landen... (plus dat hij leeg binnenkomt, dus lang zo zwaar niet zal zijn. Vertrekken zal 'ie wel van de kaagbaan, neem ik aan) | |
LoggedIn | woensdag 26 december 2007 @ 13:35 |
quote:alstie lang genoeg is, istie lang genoeg toch ![]() | |
sander89 | woensdag 26 december 2007 @ 14:07 |
Misschien ook maar effe gaan kijken kan best denk ik ergens op de vijfhuizerweg gaan staan die parallel loopt aan de Zwanenburgbaan, of weet iemand betere plek? | |
-Blurk- | woensdag 26 december 2007 @ 14:12 |
quote:Ja, dat lijkt mij ook de beste plek Sander. | |
Dreammaster | woensdag 26 december 2007 @ 14:13 |
ETA is al weer uitgesteld tot 17:45 | |
Koploperkopper | woensdag 26 december 2007 @ 14:14 |
quote:ETA ![]() | |
Lucifer_Doosje | woensdag 26 december 2007 @ 14:16 |
quote: ![]() | |
Dreammaster | woensdag 26 december 2007 @ 14:19 |
quote:ETA | |
Sloper | woensdag 26 december 2007 @ 14:22 |
quote:http://www.charliebravo.de/location/eham.php Ventweg vd A5? | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 14:26 |
quote:Dat is al bevestigd vanaf Schiphol, dat het 18C wordt ![]() quote:Denk het niet. Daar kan ie (bijna) niet komen, omdat ie nergens overheen mag. Hij landt op 18C (Zwanenburgbaan vanuit het noorden), parkeert op de J-ramp, en blijft dus aan de westkant van de A4. Ik zou gokken dat ie dan weer vanaf 18C vertrekt, startend naar het zuiden dus, maar dat is dus een gok ![]() | |
RonaldV | woensdag 26 december 2007 @ 14:28 |
quote:Niet naar de vrachtterminal? ![]() | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 14:29 |
quote:Nee, platform Sierra (Martinair Cargo naast de Kaagbaan) kan ie niet komen omdat ie de draai niet haalt ![]() Op Scramble is net aangegeven dat ie om 17:45 uur komt En hij vertrekt dan morgenochtend 7.05 ![]() | |
LoggedIn | woensdag 26 december 2007 @ 14:30 |
quote:Ok, nm dus ![]() | |
sander89 | woensdag 26 december 2007 @ 14:39 |
quote: ![]() Kan natuurlijk ook effe op de pech baan half in het gras staan op de A5 ![]() | |
Lucille | woensdag 26 december 2007 @ 14:48 |
quote:Ruim een uur na zonsondergang dus, je zal denk ik weinig gaan zien. | |
-Blurk- | woensdag 26 december 2007 @ 14:55 |
quote:Ja, daar ben ik ook bang voor, nou ja, het geluid ervan is ook wel indrukwekkend toch? | |
partytrucker | woensdag 26 december 2007 @ 14:55 |
dames en heren jongens en meisjes de an-225 gaat nog later een touchdown maken er word nu gezegd niet voor 1700u en er zijn mensne die zeggen 1800u | |
meneer draak | woensdag 26 december 2007 @ 14:55 |
hoe laat gaat dat ding weer weg? | |
-Blurk- | woensdag 26 december 2007 @ 14:59 |
http://dearcomputer.nl/gir/?q=AN-225&s=7&b=Rip+Google%21 | |
Sloper | woensdag 26 december 2007 @ 15:10 |
quote:Nee, maar je hebt toch langs de A5 een paar van die ventwegen die voor boeren zijn. Op een paar punten zie je daar altijd van die spotters staan... | |
-CRASH- | woensdag 26 december 2007 @ 15:55 |
quote:According flightplan ADB378F ETA 18:05LT, accordig IFPS 18:14LT (Scramble) | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 16:30 |
quote:Begin zo onderhand te twijfelen of ie vandaag nog wel komt ![]() ![]() | |
Red_85 | woensdag 26 december 2007 @ 16:35 |
als hij op het J platform gaat staan maak ik morgen naar mijn werk op spl rijk even een klein ommetje via spl centrum ![]() | |
lplover | woensdag 26 december 2007 @ 16:52 |
Weet iemand misschien of je em in Hoofddorp ook kan horen? (zien wordt het dus sowieso niet) | |
-Blurk- | woensdag 26 december 2007 @ 16:56 |
quote:Zal toch wel? Maar ik ga er toch maar even heen voor alle zekerheid. | |
Isdatzo | woensdag 26 december 2007 @ 17:01 |
had vandaag wel willen gaan kijken, maar schipol is toch wat te ver weg om zo ff te doen.. toen ie in eindhoven was had ik geen tijd ![]() | |
Intrepidity | woensdag 26 december 2007 @ 17:03 |
De AN-225 is opgestegen uit Kiev om 16:29LT, verwacht rond 19:00LT op de 18C ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 26 december 2007 @ 17:08 |
oh nou, of iemand dat "Rennen" in de TT dan wil vervangen door "Sjokken" of "Slenteren" dank u wel ![]() | |
Niek. | woensdag 26 december 2007 @ 17:13 |
tvp | |
raptorix | woensdag 26 december 2007 @ 17:15 |
Weet iemand uit welke richting dat ding komt aanvliegen? Ik woon zelf in amsterdam oud-west, en kijk uit op het Noorden en heb goed zicht op Westkant. | |
LoggedIn | woensdag 26 december 2007 @ 17:16 |
quote:blijft ie daar zo lang staan dan? | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 17:25 |
quote:Hij komt vanuit het oosten, en ik vermoed dat ie noordelijk van Amsterdam naar het westen toe vliegt, dan een bocht naar het zuiden maakt en dan in de lijn van Assendelft - Zwanenburg de landing inzet. Zie deze link, de baan waar ie op landt ligt rechts tegen de A5 aan ![]() Toch jammer dat ie niet op de radar te zien is ![]() Verwachte aankomst tijd is nu 19.00 uur volgens Scramble ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Piles op 26-12-2007 17:33:32 ] | |
Niek. | woensdag 26 december 2007 @ 17:34 |
quote:Hij vertrekt vanavond al. | |
Xilantof | woensdag 26 december 2007 @ 17:34 |
Zullen we het hier ook over fotografische aspecten hebben? Waar kun je het beste de foto's maken? Wordt 't mooi weer voor foto's? Wat voor apparatuur kan ik het beste gebruiken? etc. | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 17:35 |
quote:Nee, morgenochtend 7.05 uur ![]() | |
-CRASH- | woensdag 26 december 2007 @ 17:35 |
quote:Of verplaats het gewoon naar PTA [ Bericht 0% gewijzigd door -CRASH- op 26-12-2007 17:59:45 ] | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 17:35 |
En voor de rest in PTA: Vliegtuigspotters: Rennen naar Schiphol vandaag! zag ik net ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 26 december 2007 @ 17:47 |
quote:done | |
RonaldV | woensdag 26 december 2007 @ 17:49 |
quote:Aangezien hij in het donker aankomt, en ook weer in het donker vertrekt denk ik dat je alleen vanaf de parrallelweg naast de A4 kunt fotograferen, over de A4 heen. Je hebt dan wel een uitdaging: van de A4 komt een enorme hoeveelheid licht, die je niet makkelijk kunt compenseren. Voor het vertrek morgenochtend geef ik je eigenlijk de meeste kans vanaf de "5e baan" of de baan die pal langs het platform loopt. Beiden kun je het makkelijkst bereiken door vanaf de A-4 de afslag naar de N201 te nemen. Hou hier Hoofddorp aan, en als je onder de spoorbrug doorbent neem je de afslag bij de stopliichten naar rechts (Rijnlanderweg). Deze loopt recht naar het begin van de startbaan, waar het toestel hopelijk lang genoeg stilstaat om er met einig licht een goeie plaat van te maken. Mocht hij doorrijden naar de "5e baan", volg hem dan gewoon. De weg heet overigens vanaf de start-taxibaan de Vijfhuizerweg. Deze kun je een behoorlijk eind volgen naar de kop van de 36L Daar staat hij ook weer even stil, dus nieuwe gelegenheid. ![]() | |
lplover | woensdag 26 december 2007 @ 17:55 |
quote: ![]() ![]() | |
LoggedIn | woensdag 26 december 2007 @ 17:55 |
quote:7u ![]() ![]() Hoewel ze dat mss ook wel 6 uur uitstellen, dan kan je em mooi overdag zien ![]() | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 17:57 |
quote:Misschien vertrekt ie morgenochtend wel in zuidelijke richting, dan kun je m goed horen en zien ![]() | |
Kanjer | woensdag 26 december 2007 @ 18:00 |
Komt ie toevallig ook over Zoetermeer of jullie weten? Komen hier wel vaker toestellen laag over, vandaar de vraag. | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 18:02 |
quote:Nee, hij komt vanuit het oosten, en landt vanuit het noorden, dus daar komt ie niet in de buurt ![]() | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 18:04 |
Volgens de laatste berichten wordt het 19.21 ![]() | |
Intrepidity | woensdag 26 december 2007 @ 18:15 |
* Intrepidity zit al naar amsterdam radar te luisteren ![]() | |
-CRASH- | woensdag 26 december 2007 @ 18:17 |
quote:Live online (linkje graag)... of eigen scanner | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 18:17 |
quote: quote:Meldt het ff als je wat hoort, zal moeilijk zijn (half Russisch, half Engels) ![]() | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 18:18 |
quote:Lid worden op ATCbox.com ![]() | |
Intrepidity | woensdag 26 december 2007 @ 18:21 |
quote:Hee piles ![]() * Intrepidity is bart1987 @ atcbox.com ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 26 december 2007 @ 18:22 |
quote: ![]() ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 26 december 2007 @ 18:24 |
quote:Nog vaker masturberen. | |
Dr_Flash | woensdag 26 december 2007 @ 18:27 |
ga je visa poetsen lelijkerd | |
-CRASH- | woensdag 26 december 2007 @ 18:28 |
quote:IDD.... ben ik al aangemeld Maar die was ik alweer allang vergeten FF inlog zoeken. | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 18:29 |
quote:Heb tegenwoordig ook maar betaald, kun je tenminste de radarbeelden erbij zien. Helaas het de Antonov niet de goeie transponder aan boord ![]() | |
Intrepidity | woensdag 26 december 2007 @ 18:32 |
Mode-S transponder zal ie wel hebben, is verplicht.. maar zonder ADS-B heb je geen plaatsbepaling.. | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 18:33 |
quote:En dus niet op mijn radar te zien ![]() Ik kan die namen nooit onthouden ![]() | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 18:39 |
Volgens Scramble: ADB378F just checked in with Amsterdam radar on 124.875. ![]() | |
Intrepidity | woensdag 26 december 2007 @ 18:39 |
Check, ik hoorde m ![]() | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 18:40 |
quote:Ik nu ook ![]() | |
Koploperkopper | woensdag 26 december 2007 @ 18:40 |
Is-ie al in boer Piet z'n akker terecht gekomen? | |
Intrepidity | woensdag 26 december 2007 @ 18:42 |
Geklaard naar FL70 ![]() | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 18:42 |
quote:Je bent steeds iets sneller als mij ![]() Ben toch wel benieuwd waar ie ergens zit ![]() | |
raptorix | woensdag 26 december 2007 @ 18:44 |
Is ie al boven amsterdam? | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 18:44 |
Mensen in Amsterdam opgelet, hij is aan het dalen naar 7000ft = 2 133 meter. Hij is in de buurt dus ![]() | |
Intrepidity | woensdag 26 december 2007 @ 18:44 |
quote:Meestal rond die hoogte zo'n beetje rond ARTIP (lelystad) gok ik.. mits ie die arrival volgt dan | |
raptorix | woensdag 26 december 2007 @ 18:45 |
Ok ik ga zo met me toestelletje op het balkon staan ![]() | |
Intrepidity | woensdag 26 december 2007 @ 18:47 |
Hij gaat nu naar de approach frequentie ![]() | |
-CRASH- | woensdag 26 december 2007 @ 18:47 |
quote:nou veeeeel succes dan | |
-CRASH- | woensdag 26 december 2007 @ 18:49 |
![]() | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 18:49 |
-> 5000ft ![]() | |
Intrepidity | woensdag 26 december 2007 @ 18:50 |
En door naar de arrival frequentie ![]() | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 18:51 |
quote:En 4000ft (=1 219meter) ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 26 december 2007 @ 18:51 |
Kijk ik een stormlooptopic neergezet hebben ![]() | |
Windsurfbart | woensdag 26 december 2007 @ 18:52 |
Komt deze bak ook over Almere | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 18:52 |
quote:Nee, Lelystad, maar daar is ie al een tijdje voorbij ![]() Arrival sla ik ff over, alleen maar ruis ![]() | |
Intrepidity | woensdag 26 december 2007 @ 18:53 |
quote:Mwoah, de arrival loopt van artip naar ![]() | |
Windsurfbart | woensdag 26 december 2007 @ 18:54 |
jmmrquote: | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 18:55 |
quote:Pampus is volgens mij naar rw27, als ik de punten op de radar goed bekijk ![]() http://www.ais-netherland(...)AIP/AM-IAC-18C-1.pdf voor de liefhebber ![]() | |
Windsurfbart | woensdag 26 december 2007 @ 18:55 |
Helaas, vanuit het mooiste plekje van Almere, geen visual :-(quote: | |
-CRASH- | woensdag 26 december 2007 @ 18:57 |
quote:AN-225 zal toch wel te horen zijn | |
raptorix | woensdag 26 december 2007 @ 18:59 |
Boven amsterdam nog niets te horen/zien ![]() | |
Intrepidity | woensdag 26 december 2007 @ 18:59 |
Established (=opgelijnd met de baan) en op de tower ![]() | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 18:59 |
quote:Hij is nu toch aardig in de buurt ![]() | |
Intrepidity | woensdag 26 december 2007 @ 19:00 |
En landingklaring afgegeven ![]() ![]() | |
mijndochters | woensdag 26 december 2007 @ 19:00 |
ligt dat korsakoff ding al in een weiland? | |
raptorix | woensdag 26 december 2007 @ 19:01 |
quote:Naja ga dan nog heel even kijken voor het raam ![]() | |
mirelia | woensdag 26 december 2007 @ 19:01 |
komen er in dit topic nog foto's dalijk?? | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 19:01 |
quote:Hij is nu bijna beneden ![]() quote:Ik hoop het ![]() | |
Kanjer | woensdag 26 december 2007 @ 19:02 |
Hoeveel groter dan bv een jumbo is ie eigenlijk?? weet iemand dat? | |
raptorix | woensdag 26 december 2007 @ 19:03 |
quote:Het is ook aardig bewolkt boven a'dam, maarjah ik hoor ook echt helemaal niks, terwijl ik op kilometertje of 7 van landingsbaan zit schat ik. | |
Intrepidity | woensdag 26 december 2007 @ 19:04 |
quote:22 meter breder en 14 meter langer dan een 747-400 ![]() En hij zit nu op de ground frequentie, dus geland.. | |
Dr_Flash | woensdag 26 december 2007 @ 19:05 |
quote:http://upload.wikimedia.o(...)lanes_comparison.svg Die barbarensite van een fok heeft natuurlijk nog nooit van Scalable Vector Graphics gehoord ![]() ![]() | |
Intrepidity | woensdag 26 december 2007 @ 19:05 |
![]() | |
mirelia | woensdag 26 december 2007 @ 19:06 |
quote:Fabrikant Antonov Types An-225 Lengte 84m Spanwijdte 88,4m Hoogte (vanaf de grond) 18,1m Vleugeloppervlak 905,0m2 Max. startgewicht 640 ton Fabrikant Boeing Boeing 747 Lengte 70,6 m Spanwijdte 64,4 m Hoogte (vanaf de grond) 19,4 m Interieurbreedte 6,1 m | |
Koploperkopper | woensdag 26 december 2007 @ 19:06 |
Ja, klik hier maar. -edit- Veuls te laat. ![]() | |
-CRASH- | woensdag 26 december 2007 @ 19:06 |
Is er ook een AN-225 voor MS FS-2004 of FSX (zal wel) | |
raptorix | woensdag 26 december 2007 @ 19:09 |
Kunnen ze dat ding niet over de stad laten cruisen zodat iedereen normaal zicht heeft ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 26 december 2007 @ 19:15 |
quote:Dat hebben ze in '92 al eens met een El-Al kistje gedaan. Niet zo geweldig bevallen destijds, geloof ik. | |
raptorix | woensdag 26 december 2007 @ 19:18 |
Weet nog wel dat ik jong was dat ze de space shuttle lieten overvliegen op een bowing, denk dat dat zo een jaar of 22 terug was. | |
Intrepidity | woensdag 26 december 2007 @ 19:33 |
quote:Toen schreef je poep ook nog met de lange oe zeker ![]() | |
raptorix | woensdag 26 december 2007 @ 19:44 |
quote:Jajajajajajajajaja het is 2e kerstdag en er is al wat vocht naar binnen ![]() Maaruh is ie nu al geland? | |
Intrepidity | woensdag 26 december 2007 @ 19:46 |
quote:Rond 19:10 ![]() | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 19:48 |
De eerste foto's staan op http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37590 Ik zal ze niet linken ivm met grootte ![]() | |
sander89 | woensdag 26 december 2007 @ 19:51 |
quote:Nog erg druk daar zo te zien, ondanks de vertraging. | |
WEST | woensdag 26 december 2007 @ 19:53 |
quote:is die ook op de radar geweest? * WEST is jpm01 op ATCbox.com en vindt dit een geweldige site. | |
Kanjer | woensdag 26 december 2007 @ 19:55 |
Wat een hoop wielen heeft zo'n ding zeg. | |
Intrepidity | woensdag 26 december 2007 @ 19:56 |
quote:Helaas niet, blijkbaar niet de juiste apparatuur aan boord om zichtbaar te zijn op de radar, maar via de radio was ´ie goed te volgen ![]() | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 20:00 |
Eens kijken of ie op het nieuws komt ![]() | |
Undergod | woensdag 26 december 2007 @ 20:04 |
wow zijn best veel mensen mee bezig zo te zien. anyways, foto's zijn mij te donker om mooi te zijn, niet genoeg op te zien. ps. ik heb geen verstand van plane spotting maar mij lijkt het opstijgen van zo'n ding het vetst, niet het landen. Wanneer gaat ie weer weg? | |
-CRASH- | woensdag 26 december 2007 @ 20:06 |
Jaaa was ff op tv | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 20:06 |
quote:Om als liefhebber naar te kijken is het starten idd het mooiste. Morgenochtend om 7.05 vertrekt ie weer ![]() Net op het NOS Journaal, en hij is echt groot ![]() | |
sander89 | woensdag 26 december 2007 @ 20:08 |
quote:Is omdat die ook geschikt is op een grasbaan te landen. | |
-CRASH- | woensdag 26 december 2007 @ 20:23 |
quote:Oorspronkelijk was de AN-225 voor het Russische space shuttle (Buran) programma. Om de shuttle te vervoeren naar de lanceerplaats. | |
Mathijz | woensdag 26 december 2007 @ 20:30 |
filmpje | |
-CRASH- | woensdag 26 december 2007 @ 20:32 |
quote:WOW!... Ondanks dat het donker is en nou nog de foto's | |
kissa | woensdag 26 december 2007 @ 20:35 |
quote:Bedankt! ![]() | |
-CRASH- | woensdag 26 december 2007 @ 20:37 |
Ik hoop dat ie volgend jaar ook op de ILA aanwezig is | |
Koploperkopper | woensdag 26 december 2007 @ 21:00 |
quote:KANKERRRRRHEY | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 21:04 |
quote:Dat was idd behoorlijk triest ![]() | |
-_Guitarist_- | woensdag 26 december 2007 @ 21:09 |
Wat zal het voor die piloot een kick zijn om al die mensen te zien staan ![]() En natuurlijk om het grootste vliegtuig ter wereld te mogen besturen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 26 december 2007 @ 21:14 |
quote:Die zie je echt niet staan hoor, als je bovenop die kist zit, en het is aardedonker bovendien. Ja misschien in de approach, op 500 meter of zo. ![]() | |
GraPghaST | woensdag 26 december 2007 @ 21:15 |
Filmpje gezien, supergaaf! Wilde vandaag nog gaan, kwam er niet meer van. Morgen ETD 0705? | |
firecow | woensdag 26 december 2007 @ 21:20 |
is de ETD tijd al echt exact om 5 over 7 ? Waarom zo vroeg ![]() | |
GraPghaST | woensdag 26 december 2007 @ 21:22 |
Busy schedule, my dear. De vrachtwagen van de lucht staat nooit stil ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 26 december 2007 @ 21:24 |
quote:Dat ding heeft geen kerstvakantie of zo hoor ![]() | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 21:34 |
quote:Met verwachte take-off om 7.20, maar ik zou maar van 7 uur uitgaan, anders ben je mss te laat ![]() | |
firecow | woensdag 26 december 2007 @ 21:40 |
Is die bak trouwens een beetje te bekijken nu nog van afstand ? Of staat hij echt mijlen ver op het platform ? Wat avond pics zou miss wel leuk zijn. Heb 800mm tot mijn beschikking dus eenstukje zoomen is niet erg | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 21:42 |
quote:http://atcbox.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=208564&sid=0b8593fad431ea8f9344204b162f1739#208564 http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=37590 Alvast een aantal foto's als voorbeeld ![]() | |
CursusMaster | woensdag 26 december 2007 @ 22:10 |
Filmpje te zien bij BlikopNieuws.nl | |
roburt | woensdag 26 december 2007 @ 22:47 |
waar staat hij nu? | |
prupke | woensdag 26 december 2007 @ 22:52 |
is dat precies het zelfde vlieggevaarte als : http://www.briskmagazine.(...)_naar_Eindhoven.html | |
-CRASH- | woensdag 26 december 2007 @ 22:52 |
quote:Ja | |
prupke | woensdag 26 december 2007 @ 22:56 |
ok ![]() ik vroeg het me af ivm AN-225 ipv gewoon 225 ![]() misschien dat er een verschil in zat | |
Fatihtjuh | woensdag 26 december 2007 @ 22:56 |
Is ie nu gedaald? | |
prupke | woensdag 26 december 2007 @ 23:03 |
ik hoor net op een nieuws dat is geland is ![]() maar ze noemen geen tijd van het landen | |
Lucifer_Doosje | woensdag 26 december 2007 @ 23:04 |
quote:Op Schiphol ![]() | |
Koploperkopper | woensdag 26 december 2007 @ 23:15 |
quote:Links van de A4 is toch al Zandvoort? | |
Steve-O | woensdag 26 december 2007 @ 23:15 |
quote:Burger King @ schiphol plaza dus ![]() | |
Piles | woensdag 26 december 2007 @ 23:19 |
quote:Op de J-apron, links van de A4 Hier dus | |
LoggedIn | woensdag 26 december 2007 @ 23:30 |
quote:handige site heb je ![]() ![]() ![]() | |
Fatihtjuh | woensdag 26 december 2007 @ 23:38 |
Vaag, zag toenjuist maar 1 pagina in dit topic en nu zijn het er opeens 4? | |
RonaldV | woensdag 26 december 2007 @ 23:39 |
quote:Zeg even welkom tegen de FOTters ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 26 december 2007 @ 23:49 |
quote:Ff twee topics geblenderd, er liep zowel in PTA alsin FOT een topic ![]() | |
raptorix | donderdag 27 december 2007 @ 00:58 |
Begrijp ik het nu goed, of is er maar 1 van dit type? En zoja waarom is dat zo? | |
Intrepidity | donderdag 27 december 2007 @ 01:11 |
quote:Ja klopt... Waren er 2 besteld, maar toen tiefde de soviet unie in elkaar en was er geen geld meer... dit toestel werd samen met een half afgemaakt broertje in de opslag gepleurd en is pas jaren later weer vliegwaardig gemaakt, maar die 2e was niet rendabel om te herstellen/af te maken.. edit: ik lees net overigens dat dit ene toestel ernstig overboekt is en dat momenteel het 2e exemplaar afgemaakt word, en in 2008 klaar is! ![]() | |
MoChe | donderdag 27 december 2007 @ 01:52 |
Vette shit! Kan niet wachten op de foto's bij meer licht! | |
raptorix | donderdag 27 december 2007 @ 01:58 |
Overigens balen dat ik helemaal niks kon zien, heb bij elkaar uur op het balkon gestaan, en hem zelfs niet gehoord ![]() | |
sander89 | donderdag 27 december 2007 @ 02:09 |
quote:Hebben ze 20 jaar over het bouwen gedaan ![]() zo zag die er in 2004 nog uit: ![]() | |
-CRASH- | donderdag 27 december 2007 @ 02:58 |
quote:Antonov AN-225 (Wiki) ![]() | |
kasper | donderdag 27 december 2007 @ 11:06 |
En hij is zojuist weer vertrokken vanaf Schiphol. ![]() | |
tim2308 | donderdag 27 december 2007 @ 11:16 |
Weet iemand wat het kost om 'm te huren? Ga binnenkort verhuizen nl. ![]() | |
LoggedIn | donderdag 27 december 2007 @ 11:24 |
quote:zojuist? | |
Dr_Flash | donderdag 27 december 2007 @ 11:24 |
quote:Geen idee. Stuur ze een mailtje zou ik zeggen ![]() quote:Klik | |
LoggedIn | donderdag 27 december 2007 @ 11:24 |
quote:ik denk dat je er wel een paar huizen van kunt kopen ![]() | |
kasper | donderdag 27 december 2007 @ 11:28 |
quote:Geloof je mij niet ofzo? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 27 december 2007 @ 11:32 |
quote:pics or it didn't happen ![]() | |
Intrepidity | donderdag 27 december 2007 @ 12:20 |
Take-off foto, van scramble:![]() | |
DJJoris | donderdag 27 december 2007 @ 12:27 |
Ongeloofelijk wat een gaaf vliegtuig is het ook, jammer dat ik het heb gemist ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 27 december 2007 @ 12:29 |
Tof dat ie nog wel even tot het daglicht gewacht heeft dan ![]() | |
firecow | donderdag 27 december 2007 @ 12:41 |
Fuck zooi toch met daglicht......... | |
LoggedIn | donderdag 27 december 2007 @ 14:08 |
quote:idd, daar had ik wel bij willen zijn. Waarom hielden ze zich niet gewoon aan 7 uur ![]() | |
Lucifer_Doosje | donderdag 27 december 2007 @ 14:11 |
quote:De crew heeft gisteravond natuurlijk flink zitten zuipen, dus die moesten eerst weer redelijk nuchter worden voor ze konden vertrekken. ![]() | |
kasper | donderdag 27 december 2007 @ 14:22 |
quote:Wat mij vooral opviel is dat zo'n enorm toestel maar een klein stukje startbaan nodig heeft om op te stijgen. | |
-_Guitarist_- | donderdag 27 december 2007 @ 14:56 |
quote:Wat een gigantisch ding zeg ![]() | |
Niek. | donderdag 27 december 2007 @ 15:52 |
quote:Ik dacht dat het iets van 350.000euro kost, had dat de afgelopen dagen ergens gelezen. | |
Tecnix | donderdag 27 december 2007 @ 16:13 |
Gister avond er even ingeweest met een paar collega's machtig ding om te zien. Weer eens wat anders dan een Boeing of een Airbusje.. (voor de mensen die het niet begrijpen, ik werk op schiphol) | |
LoggedIn | donderdag 27 december 2007 @ 17:38 |
quote:bij/ als wat? | |
PNG | vrijdag 28 december 2007 @ 01:13 |
quote:Je valt echt elke keer zo ontzettend door de mand...... Je flopt op elk examen, en je hebt echt geen idee. Ga es wat doen man in je leven. Of zelf vliegen ofzo. | |
PNG | vrijdag 28 december 2007 @ 01:21 |
Iedereen kijkt er zo dwars doorheen............. | |
Koploperkopper | vrijdag 28 december 2007 @ 01:21 |
quote: ![]() Hebben we jou ook weer. | |
Jim.Beam | vrijdag 28 december 2007 @ 01:34 |
Als die vliegtuigen zo overboekt zijn en er zo veel vraag naar is, waarom bouwen ze er dan niet nog een paar? Klandizie genoeg schijnt me. | |
PNG | vrijdag 28 december 2007 @ 01:54 |
VV-S tijd is er maar 1 OPS geweest. Buran Programma idd. An-124 kwam later dan C-5, koude oorlog, An-225 werd gebouwt voor Buran programma. Buran op de An-225 was geen volledige Buran, was een Aerodynamisch model. Kheb 3 Burans gezien, een bij een testcentrum, het aerodynamische model op de rug van deze 225 toe en 1 heeft vanaf Zhukovsky met motoren eraan geplakt gevlogen. Hebben ze circuit (moeilijk woord koplopert) mee gevlogen. De bak die nu op Schiphol te zien was, was 2 weken geleden op Geilenkirchen en vorig jaar op EHEH. Heeft de fabriek na de teloorgang van de Soviet Unie rondom 40 mijoen gekost. Ding heeft jaren grounded gestaan, en zo heb ik hem ook wel eens gezien bv op Gostomel. Die 2e heeft nooit gevlogen. En werd na de koude oorlog nooit afgebouwd. Wat mij betreft gaan ze die eigen funding nooit voor elkaar krijgen. ADB, vroeger Antonov OKB (zoek maar op, OKB) heeft een manier van overleven gevonden. Die fabriek heeft het niet makkelijk na de gouden tijden. Kan me nog herrinneren dat een van Guus zijn contacten overleed in de eerste An-70 crash. | |
-CRASH- | vrijdag 28 december 2007 @ 02:16 |
quote:Voordat de Buran op de An-225 terecht kwam stond ie op de Myasishchev VM-T Atlant een verbouwde bommenwerper (M-4 "Molot") Die M-4 Is toch die ook alweer z'n gezicht laat zien de laatste tijd boven west Europa | |
Koploperkopper | vrijdag 28 december 2007 @ 09:02 |
quote:Tof, wist ik niet. ![]() ![]() De staart hebben ze iig overgezet op de 225. ![]() Maar waren het niet de Bears die recentelijk boven Europa vlogen? De prop variant zeg maar? ![]() | |
-CRASH- | vrijdag 28 december 2007 @ 11:33 |
quote:AHA... een Bear (ze lijken wel wat op elkaar (behalve de props)) (TU-95) is het dus ![]() Ook zo'n apart mooi toestel | |
Koploperkopper | vrijdag 28 december 2007 @ 11:38 |
quote:Machtig ding ![]() Heb er ook wel eens een docu over gezien op Discovery Channel ofzo, het was bedoeld als stealthbomber ofzo, maar de contra-rotating props maakte zoveel geluid dat submarines ze konden oppikken met de sonar ofzo. ![]() | |
bleiblei | vrijdag 28 december 2007 @ 11:42 |
De Bear is de Navo naam voor het ding ![]() | |
Niek. | vrijdag 28 december 2007 @ 12:07 |
quote:En de russen vonden de naam zo goed dat ze hem hebben overgenomen (staat op wikipedia) | |
bleiblei | vrijdag 28 december 2007 @ 12:10 |
En toch zijn het vette dingen ![]() | |
PNG | zaterdag 29 december 2007 @ 02:01 |
quote:Bisons zijn al meer dan 10 jaar uit dienst. 1994 uit dienst genomen. En bijna allemaal verschroot. Die VM-T toen ik hem zag na het omkopen van een DOSAAF PZL-104 piloot en een low pass over het TSAgi/LII M.M. Gromov gedeelte van Zhukovksy leek toen al niet meer vliegwaardig. Toch werdtie o.a. in 2005 nog gezien in goede staat. Dus 1 lijkt er idd nog vliegwaardig. | |
PNG | zaterdag 29 december 2007 @ 02:12 |
quote:Gebeurt vaker dat NATO ASCC namen overgenomen worden. Systeem is als volgt: Eerste letter staat overigens voor type. B = Bomber. Lettergrepen bepalen offie prop of straalmotor aangedreven is. Voorbeeld: Bear = Bomber, prop Fiddler bv = Fighter, straalmotor Tussen de naam en subtype moet een - Dus bv Blackjack-A. Zonder streepje is fout. Bomber, straalmotor. Tu-95s vliegen niet meer Tu-95MSen en bv Tu-142s nog zat. En der is de afgelopen jaren echt vreselijk veel gesloopt. Meeste Bears die ik iig heb gelezen qua 'Bort' waren niet meer ops: \par Tu-95 Bear-A -- Pres. MONINO 4807 \par Tu-95MR Bear -- Pres. UZIN \par Tu-95MS Bear-G 01r Stored UZIN \par Tu-95K-22/KM Bear 02r Stored BILA TSERKVA \par Tu-95MS Bear-G 02r Stored BILA TSERKVA \par Tu-95MS Bear-G 03r Stored UZIN \par Tu-95MS Bear-G 04r Stored UZIN \par Tu-95MS Bear-G 05r Stored UZIN \par Tu-95MS Bear-G 06r Stored UZIN \par Tu-95MS\tab Bear-G 07r\tab Stored BILA TSERKVA \par Tu-95MS Bear-G 08r Stored UZIN \par Tu-95MS Bear-G 10r Stored UZIN \par Tu-95MS Bear-G 15r Stored BILA TSERKVA \par Tu-95MS Bear-G 20bk DJAGILEWO 34108 \par Tu-95K-22 Bear 20r Stored BILA TSERKVA \par Tu-95MS Bear-G 20r Stored UZIN \par Tu-95MS Bear-G 21r Stored UZIN \par Tu-95MS Bear-G 22r Stored UZIN \par Tu-95MS Bear-G 23bk 34379 \par Tu-95MS Bear-G 23r Stored UZIN \par Tu-95MS Bear-G 24r Stored UZIN \par Tu-95MS Bear-G 25r (?) Stored UZIN \par Tu-95MS Bear-G 26r Tu.OKB ZHUKOVSKY 32477 \par Tu-95MS Bear-G 31r Instr. MONINO \par Tu-95MS Bear-G 33r Stored UZIN \par Tu-95MS Bear-G 34y Stored BILA TSERKVA \par Tu-95MS Bear-G 41y Stored BILA TSERKVA \par Tu-95MS Bear-G 81r Stored UZIN \par Tu-95MS Bear-G 92r Stored UZIN \par Tu-95MS Bear-G 94r Stored UZIN \par Tu-95MS Bear-G 95y Stored UZIN \par Tu-95MS Bear-G 96r Stored UZIN \par Tu-95MS Bear-G 317bk Tu.OKB ZHUKOVSKY 19317 \par Tu-95MS Bear-G 604bk Tu.OKB ZHUKOVSKY 24604 \par Tu-95MS Bear-G 611bk Tu.OKB ZHUKOVSKY 27611 \par Tu-142LL Bear-H 043bk ZHUKOVSKY 0432 \par Tu-142 Bear-H 93bk 1603062 Als iemand nog extra c/n's weet let me know ![]() Uzin bakken zijn teruggegaan naar Vladimir. Incl de Priluki Blackjacks. De Zhukovksy VM-T overigens: \par VM-T/Mya-3M Bison-B RF-01502 Mya.OKB ZHUKOVSKY 9301502 En als je iets vets op wilt zoeken, zoek maar op Blinder. DAS PAS VET. | |
-CRASH- | zaterdag 29 december 2007 @ 03:34 |
quote:Weet niet of je hier wat aan hebt http://video.aviacia.ru/category/documentary TU-160 ex 18 gy TU-160 30 gy TU-160 86 gy BRON: Scramble Airshows Showreport: Zhukovsky 2001 Of zoiets Manufacturer: Tupolev Model: Tu-160 Blackjack Serial s/n: 02 Red “Vassili Reshetnikov” Tail Code: 2 Is wel artwerk... maar mss zijn de callsigns/sn's van de echte afgeleid. De TU-160 Blackjack " White Swan " ook een mooi toestel. Heeft wel wat trekjes van de B-1B Lancer.... ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door -CRASH- op 29-12-2007 04:29:24 ] | |
PNG | zaterdag 29 december 2007 @ 15:25 |
Smoke on: http://aviaart.ru/index.php?page=61&id_foto=292&id_project=46&p=3 OEF. Wel beetje afgewdaalt van de An-225. | |
Lucifer_Doosje | zaterdag 29 december 2007 @ 15:38 |
quote:Er zit dan ook amper vracht in dat ding, dus zo erg vreemd is dat niet. | |
-CRASH- | zaterdag 29 december 2007 @ 18:01 |
quote:Die hebben geen smokepods nodig Waar vliegen die op ???... Olie !!! |