FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Energie Direct aanmelding ongedaan maken
sempron2400dinsdag 25 december 2007 @ 18:33
Helaas ben ook ik er ingetrapt: op 24 december heb ik mij telefonisch laten aanmelden voor een contract bij Energie Direct. Lagere tarieven, maar nu ik eens kijk op internet zie ik dat het een malafide zaak is. Ik heb al een beetje gezocht, en als tip las ik: een aangetekende brief schrijven.

Ik ben nu bezig met een aangetekende brief om de aanmelding ongedaan te laten maken. Ook zal ik als aanvulling op 27 december telefonisch afmelden.

Welke problemen kan ik zoal verwachten?
Is het een probleem dat ik mijn klantnummer nog niet weet?
WaSTeiLdinsdag 25 december 2007 @ 19:05
Zorg er even voor dat je bij je huidige energie leverancier uitlegd dat je de aanmelding annuleert zodat ze niet alsnog van Energie direct ze je gaan afmelden bij je huidige leverancier.
MouseOverdinsdag 25 december 2007 @ 19:07
Zit hier nu hetzelfde bedrijf achter als Orion Direct, van de verzekeringen?
Noway666dinsdag 25 december 2007 @ 19:18
Blijf even volhouden dat je in de overtuiging was dat je een offerte zou krijgen. Zolang je dat volhoudt sta je in ieder geval wat sterker.
Okay het is liegen maar zij begonnen met het bedrog.
fransbredadinsdag 25 december 2007 @ 19:19
Omg snel proberen vanaf te komen, ik heb nog steeds ellende met die gasten en be er al 4 mnd weg.

Je krijgt een contract met E.D en interim justitia.
Tournesoldinsdag 25 december 2007 @ 19:25
is dat orion direct zo'n klote maatschappij dan..?
fransbredadinsdag 25 december 2007 @ 19:26
Energie Direct.

En ja, 1 groot drama , proberen je zwaar leeg te kloppen.
MouseOverdinsdag 25 december 2007 @ 19:29
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 19:25 schreef Tournesol het volgende:
is dat orion direct zo'n klote maatschappij dan..?
Zolang je niets van ze gedaan hoeft te hebben zijn ze gewoon vooral erg goedkoop, maar als je wel iets gedaan moet hebben wordt het lastiger. Maar da's offtopic, terug naar de stroom. Geen idee trouwens of ze bij elkaar horen, maar het logo en naam lijken wel op elkaar.
mtvdinsdag 25 december 2007 @ 21:12
ik heb het ook sinds kort
eerst krijg ik 160 euro korting op de eerste facturen
de eerste heb ik nu gehad, daarna is het afwachten
Een paar jaar geleden heb ik problemen gehad met met Caplare, en dat was na 1 jaar kutten ook wel opgelost
_mmanwoensdag 26 december 2007 @ 20:48
je hebt 7 dagen bedenktijd. in die tijd kun je gewoon schriftelijk opzeggen. wet op de colportage.
energiedirect is trouwens van essent. ik heb dat al jaren en ben er eigenlijk wel tevreden over. ik ben weggegaan bij essent door problemen van hun kant. bij ED nooit problemen gehad.
sempron2400woensdag 26 december 2007 @ 21:35
Dat is wel geruststellend dat ze van Essent zijn en dat er ook tevreden klanten zijn.
Maar ik verafschuw de manipulatietechnieken die het bedrijf gebruikt om klanten te werven.

Ik ga dan ook gebruik maken van de 7 werkdagen bedenktijd. Omdat misschien wel meer mensen behoefte aan tips hebben: het betreft Artikel 3.2 van de Leveringsovereenkomst.

De website vermeldt dat het annuleren van de aanmelding telefonisch plaatsvindt via het (dure 0900) telefoonnummer op de welkomstbrief. Maar daar schijnen mensen talrijke problemen mee te hebben gehad - misschien ook een manipulatietechniek van Energie:Direct. Daarom doe ik het ook graag zwart-op-wit.
sempron2400woensdag 26 december 2007 @ 23:35
Ik bedenk me ineens dat het de Nederlandse Energie Maatschappij blijkt te zijn (met stroomtarief 0,0995 per kWh exclusief belastingen). Maar het principe blijft hetzelfde, en ook nu moet ik bij Artikel 3.2 van de Algemene Voorwaarden zijn.
#ANONIEMdonderdag 27 december 2007 @ 09:51
Ik gebruik al tijden Energie Direct en heb eigenlijk nog nooit problemen met ze gehad. Meeste contact verloopt via email en ze reageren altijd redelijk snel?

Wat waren de 'manipulatie technieken' die ze bij jou hebben toegepast? Fluittoon door de telefoon? Ronddraaiend beeld?
IkWilbertdonderdag 27 december 2007 @ 10:08
quote:
Op donderdag 27 december 2007 09:51 schreef The_End het volgende:
Ik gebruik al tijden Energie Direct en heb eigenlijk nog nooit problemen met ze gehad. Meeste contact verloopt via email en ze reageren altijd redelijk snel?

Wat waren de 'manipulatie technieken' die ze bij jou hebben toegepast? Fluittoon door de telefoon? Ronddraaiend beeld?
Waarschijnlijk hebben ze gedreigd zijn gezin om te brengen...
Gelukkig heeft TS weer wat geleerd, en gaat vanaf nu eerst een nachtje slapen voordat ie ergens JA op zegt.
OxygeneFRLdonderdag 27 december 2007 @ 10:27
Bij mij is ED ook al eens aan de deur geweest. Ik sluit zoiezo geen contract met bedrijven die bij de deur langsgaan maar toen ik zei dat ik geen interesse zei de jonge knaap: wilt u geen geld besparen dan?
omfg
sempron2400donderdag 27 december 2007 @ 13:44
De telefonische werving zal zijn wortels wel bij Wehkamp vinden, ik heb daar op 10 december een redelijk bedrag besteed (en eerder nooit iets gekocht). Dit kan geen toeval zijn.
#ANONIEMdonderdag 27 december 2007 @ 13:57
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:44 schreef sempron2400 het volgende:
De telefonische werving zal zijn wortels wel bij Wehkamp vinden, ik heb daar op 10 december een redelijk bedrag besteed (en eerder nooit iets gekocht). Dit kan geen toeval zijn.
En toen is er vanzelf een contract ontstaan met Energie Direct?
IkWilbertdonderdag 27 december 2007 @ 14:19
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:57 schreef The_End het volgende:

[..]

En toen is er vanzelf een contract ontstaan met Energie Direct?
Nee, hij suggereert dat Wehkamp zijn gegevens heeft verkocht aan ED
sempron2400donderdag 27 december 2007 @ 14:27
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:57 schreef The_End het volgende:

[..]

En toen is er vanzelf een contract ontstaan met Energie Direct?


Ben je zelf telemarketeer?
fransbredadonderdag 27 december 2007 @ 14:29
Er zijn meer gevallen bekend dat energie direkt gewoon zelf een contract aangaat zonder dat de persoon in kwestie er iets van weet.
Je krijgt dan ook interum justitia aan je deur.

Er zijn hele forums over die gasten joh, teringlijers.
IkWilbertdonderdag 27 december 2007 @ 14:31
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:29 schreef fransbreda het volgende:
Er zijn meer gevallen bekend dat energie direkt gewoon zelf een contract aangaat zonder dat de persoon in kwestie er iets van weet.
Je krijgt dan ook interum justitia aan je deur.

Er zijn hele forums over die gasten joh, teringlijers.
zie oa. het forum van Tros Radar
fransbredadonderdag 27 december 2007 @ 14:34
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:31 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

zie oa. het forum van Tros Radar
Ik weet het, ik heb zelf nog steeds problemen met ze.
Al zoveel over opgezocht maar ze zijn stug.

Zelfs al hebben hun de fout toegegeven , enigste wat ze doen is incasso's sturen.
Ik ben het nu beu en laat het op een rechtzaak aankomen.
Ben door essent en ED zelf al in het gelijk gesteld, mongolen zijn het, pure maffia.
sempron2400donderdag 27 december 2007 @ 14:48
Bij mij ging het dus om de Nederlandse Energie Maatschappij (NL Energie). Zij gaan bij de berekening van het voordeel uit van een stijging van ruim 16,6 procent van de energieprijzen op jaarbasis. Het is nog maar de vraag of de energieprijzen de komende jaren opnieuw zo snel zullen stijgen. Verder komt voor niets alleen de zon op. Ik woon nog maar pas zelfstandig en heb dus op dit moment weinig verstand van energierekeningen.

Inmiddels heb ik een aangetekende brief met handtekening retour verstuurd om de leveringsovereenkomst te annuleren. Ik wacht niet af tot ik het welkomstpakket krijg.

Een voordeel van NL Energie is dat het telefoonnummer van de klantenservice geen vermogen kost.
#ANONIEMdonderdag 27 december 2007 @ 15:04
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:27 schreef sempron2400 het volgende:


Ben je zelf telemarketeer?
Jij stelt dat je er ingeluist bent met 'manipulatie technieken'. Ik vroeg alleen maar HOE je gemanipuleerd bent om een contract aan te gaan bij ED. Echter ben je blijkbaar niet in staat om daar antwoord op te geven.

Er zijn genoeg bedrijven die met asociale technieken mensen overhalen om een contract af te sluiten. Echter hebben mensen zelf ook wel enige eigen verantwoordelijkheid.
sempron2400donderdag 27 december 2007 @ 15:14
Manipuleren is misschien niet het goede woord, ze spelen naar mijn idee eerder in op de onwetendheid en gevoelens van mensen, dat mensen niet gauw geneigd zijn iets botweg te weigeren, en misschien zelfs de aankomende kerst (het was 24 december). Eerder was ik al op 14 december gebeld.

Het was bijvoorbeeld niet mogelijk om alleen een informatiepakket aan te vragen. Ze vertelden dat ze een pakket zouden sturen, waarbij je zeven dagen bedenktijd krijgt (dit zijn overigens zeven werkdagen, geen kalenderdagen, zie Algemene Voorwaarden). Als je niet reageert, dan heb je dus gewoon een contract. Een informatiepakket met de prijzen was niet mogelijk. Ook terugbellen was geen optie. Dan beweren ze dat ze zo goedkoop zijn, omdat ze die service niet leveren. En dan te bedenken dat ze wel een informatiepakket hebben (namelijk op de website) EN een telefoonnummer om een contract af te sluiten.

Ik heb ook al ergens gelezen dat ze vooral mensen benaderen die relatief gemakkelijk te overtuigen zijn. Dan kijken ze naar leeftijd, soort buurt e.d.

Ze wisten ook nog eens dat ik bij ENECO zat (hoe ze dat weten, is mij een raadsel).

Mensen hebben inderdaad een eigen verantwoordelijkheid. Ik ben niet snel geneigd iets te weigeren. Ik heb weleens een telefonisch aanbod op een mobiel abonnement geweigerd.

Er is ook weleens een man aan de deur geweest of ik mee wilde doen met een cursus. Eigenlijk geen zin in, maar ik heb ik aarzelend gezegd dat ik wel een avond wil kennismaken. Het bleek achteraf trouwens een hele mooie cursus te zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door sempron2400 op 27-12-2007 15:21:25 ]
#ANONIEMdonderdag 27 december 2007 @ 15:28
Ja, als je zo makkelijk ja zegt tegen dingen, dan is het misschien handig om voortaan meteen de hoorn op de haak te smijten als je vermoed dat je ze iets gaan proberen te verkopen....

Overgens weten ze waarschijnlijk dat je bij Eneco zat, omdat het de energie leverancier in je regio is? (of ze hebben je gegevens van Eneco gekocht )
Noway666donderdag 27 december 2007 @ 15:42
Eneco zal heus niet zo maar die gegevens afgeven maar vanwege de transporteurskosten voor energie is het volgens mij wel na te vragen wie de stroom, gas of water aan een bepaald adres levert.
Of het is gewoon een gok op regio-niveau van de energieleveranciers.
_mmandonderdag 27 december 2007 @ 17:06
quote:
Op donderdag 27 december 2007 09:51 schreef The_End het volgende:
Ik gebruik al tijden Energie Direct en heb eigenlijk nog nooit problemen met ze gehad. Meeste contact verloopt via email en ze reageren altijd redelijk snel?

Wat waren de 'manipulatie technieken' die ze bij jou hebben toegepast? Fluittoon door de telefoon? Ronddraaiend beeld?
Klopt. Ik heb wel eens vragen gehad. Deze waren gewoon via de mail te stellen. Reactie altijd binnen een paar dagen.
Dorkquemadadonderdag 27 december 2007 @ 18:14
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:29 schreef fransbreda het volgende:
Er zijn meer gevallen bekend dat energie direkt gewoon zelf een contract aangaat zonder dat de persoon in kwestie er iets van weet.
Je krijgt dan ook interum justitia aan je deur.

Er zijn hele forums over die gasten joh, teringlijers.
Uhm, wacht eens even... hoe werkt dat "gewoon zelf een contract aangaan"?
Ik hoor gekke dingen, maar dat gaat wel erg ver.
sempron2400donderdag 27 december 2007 @ 18:24
Intrum Justitia

Die naam wordt bijna direct (!) met energie:direct verbonden.

Dan ben ik toch blij dat ik door De Nederlandse Energie Maatschappij goed en snel door de klantenservice (0900, lokaal tarief) ben geholpen. Beide energiebedrijven lijken qua opzet wel sterk op elkaar.
Wunkdonderdag 27 december 2007 @ 18:36
Intrum Justitia

Als je toch ergens niet van onder de indruk moet zijn, zijn zij het.., die hebben nog een grotere chaos in hun administratie dan het gemiddelde energiebedrijf.., dat is echt een incassobureau van niks, stelletje prutsers..
Dorkquemadadonderdag 27 december 2007 @ 18:45
quote:
Op donderdag 27 december 2007 18:36 schreef Wunk het volgende:
Intrum Justitia

Als je toch ergens niet van onder de indruk moet zijn, zijn zij het.., die hebben nog een grotere chaos in hun administratie dan het gemiddelde energiebedrijf.., dat is echt een incassobureau van niks, stelletje prutsers..
Probleem is alleen dat JIJ dan de persoon bent die de rommel over zich heen krijgt
Tournesoldonderdag 27 december 2007 @ 23:58
quote:
Het was bijvoorbeeld niet mogelijk om alleen een informatiepakket aan te vragen. Ze vertelden dat ze een pakket zouden sturen, waarbij je zeven dagen bedenktijd krijgt (dit zijn overigens zeven werkdagen, geen kalenderdagen, zie Algemene Voorwaarden). Als je niet reageert, dan heb je dus gewoon een contract. Een informatiepakket met de prijzen was niet mogelijk. Ook terugbellen was geen optie. Dan beweren ze dat ze zo goedkoop zijn, omdat ze die service niet leveren. En dan te bedenken dat ze wel een informatiepakket hebben (namelijk op de website) EN een telefoonnummer om een contract af te sluiten.
Ik weet niet of manipulatie het juiste woord hierin is.. maar het klinkt behoorlijk amway achtig. (smerig dus, vol bedrog)

Even een vraagje.. wat kost een KW tegenwoordig.. had zojuist al op dit forum vernomen rond de 0,21 - 0,22 ¤ cent netto.
Wunkvrijdag 28 december 2007 @ 16:57
quote:
Op donderdag 27 december 2007 18:45 schreef Dorkquemada het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat JIJ dan de persoon bent die de rommel over zich heen krijgt
Nee hoor, je moet 't verhaal gewoon omkeren en de verantwoording bij de claimende partij neerleggen, zeggen dat je niks meer schuldig bent en ze daar hun administratie niet op orde hebben, dat houd ze meestal wel een tijdje zoet
geeveezaterdag 29 december 2007 @ 00:02
Op een aantal aanbiedingen via de telefoon zeggen dat je al een contract hebt met een leverancier en dat je daar heel tevreden mee bent en geen behoefte hebt om over te stappen en als die behoefte ooit wel ontstaat je snel zult weten te vinden,als ze door blijven zeuren gewoon vragen wat ze van het voorstaande niet hebben begrepen en eventueel de telefoon erop (en daarna de stekker er uit of de telefoon een tijdje uit)
Kanjerzaterdag 29 december 2007 @ 00:12
quote:
Op woensdag 26 december 2007 21:35 schreef sempron2400 het volgende:
Dat is wel geruststellend dat ze van Essent zijn en dat er ook tevreden klanten zijn.
Maar ik verafschuw de manipulatietechnieken die het bedrijf gebruikt om klanten te werven.

Ik ga dan ook gebruik maken van de 7 werkdagen bedenktijd. Omdat misschien wel meer mensen behoefte aan tips hebben: het betreft Artikel 3.2 van de Leveringsovereenkomst.

De website vermeldt dat het annuleren van de aanmelding telefonisch plaatsvindt via het (dure 0900) telefoonnummer op de welkomstbrief. Maar daar schijnen mensen talrijke problemen mee te hebben gehad - misschien ook een manipulatietechniek van Energie:Direct. Daarom doe ik het ook graag zwart-op-wit.

Dat kan ook goedkoper hoor, http://www.vraagalex.nl/V3/index.php?option=com_contact&view=contact&id=52

sempron2400zaterdag 5 januari 2008 @ 17:42
Ik heb het idee dat ze niets hebben gedaan met mjin aangetekende brief + handtekening retour.
28 december is de brief volgens Track & Trace aangekomen op het postbussenfront in Rotterdam, maar nooit meer de handtekening retour ontvangen. Ondanks de vrije dagen, moeten ze het toch allang in ontvangst hebben genomen.
fransbredazaterdag 5 januari 2008 @ 17:49
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 17:42 schreef sempron2400 het volgende:
Ik heb het idee dat ze niets hebben gedaan met mjin aangetekende brief + handtekening retour.
28 december is de brief volgens Track & Trace aangekomen op het postbussenfront in Rotterdam, maar nooit meer de handtekening retour ontvangen. Ondanks de vrije dagen, moeten ze het toch allang in ontvangst hebben genomen.
IK wacht ook al 2 weken op mail van ze.
De incassotjes blijven echter onverminderd binnen komen.

IK heb via mijn huidige energie leverancier een correctie aan moeten vragen omdat het maandbedrag van 300 euro me een beetje overdreven lijkt, zoveel verbruik ik niet.

Maar die incasso's worden wel op dat bedrag gebasseerd.
Er valt gewoon niet te communiceren met dat malafide bedrijf.
RJDzaterdag 5 januari 2008 @ 19:31
Zojuist de aflevering van Kassa gezien. Daarin een special over energiebedrijven. Kunnen jullie niet klagen bij de energiewaakhond DTe of NMA? Daar zijn ze toch voor?
fransbredazaterdag 5 januari 2008 @ 19:37
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 19:31 schreef RJD het volgende:
Zojuist de aflevering van Kassa gezien. Daarin een special over energiebedrijven. Kunnen jullie niet klagen bij de energiewaakhond DTe of NMA? Daar zijn ze toch voor?
UItzending gemist even bekijken dan.
Geitesollewokzondag 6 januari 2008 @ 12:21
Ik ben een paar weken terug ook benaderd door de Nederlandse Energie Maatschappij. Wat een honden zijn dat zeg! In eerste instantie doen ze zich voor alsof ze van de NUON zijn en vragen ze of je geinteresseerd bent in goedkope stroom voor 3 jaar lang. Na een heel gesprek laat je je informatie toesturen, vrijblijvend (denk je). Een paar dagen later valt er een 'bevestiging aanmelding' op de deurmat :\

Honden. Heb gelijk gemaild en een aangetekende brief gestuurd, nog binnen de 'afkoelperiode'. Dan ben je er gelukkig gelijk vanaf.

Maar de manier van werven is in principe oplichterij
sempron2400maandag 7 januari 2008 @ 18:25
Ik heb de klantenservice gebeld en mijn annulering is verwerkt
De klantenservice van NL Energie vind ik overigens goed in orde, het 0900-nummer is tegen lokaal tarief en een korte wachttijd - in tegenstelling tot Energie Direct.

Ik zit op dit moment nog maar drie maanden bij ENECO, en weet dus maar weinig af van het werkelijke verbruik en de precieze hoogte van de energierekening. Dan kan ik maar beter op zeker spelen dan het risico nemen van hoge termijnbedragen.
Noway666dinsdag 8 januari 2008 @ 09:45
Bij eneco krijg je ook belachelijk hoge termijnbedragen, de uitzuigers.
bloempje-moimaandag 21 januari 2008 @ 17:48
Oh god, ik ben er ook net ingetrapt. Ik krijg het spaansbenauwd als ik dit allemaal lees. Ik krijg zo'n infopakket gestuurd en hoor het binnen 8 dagen te kunnen annuleren. Nu maar hopen dat dat lukt. Het klote is wel dat ze mijn rekeningnummer al hebben, omdat ze mensen gaan screenen ofzo? Ik wilde het niet geven maar heb het met mijn stomme kop toch gedaan. Klotezooi!

Sempron 2400, is de annulering binnen 8 dagen gewoon goed gegaan of krijg je alsnog gezeik?
Bah, waarom trap ik er toch altijd in
mtvdinsdag 22 januari 2008 @ 00:08
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:48 schreef bloempje-moi het volgende:
Oh god, ik ben er ook net ingetrapt. Ik krijg het spaansbenauwd als ik dit allemaal lees. Ik krijg zo'n infopakket gestuurd en hoor het binnen 8 dagen te kunnen annuleren. Nu maar hopen dat dat lukt. Het klote is wel dat ze mijn rekeningnummer al hebben, omdat ze mensen gaan screenen ofzo? Ik wilde het niet geven maar heb het met mijn stomme kop toch gedaan. Klotezooi!

Sempron 2400, is de annulering binnen 8 dagen gewoon goed gegaan of krijg je alsnog gezeik?
Bah, waarom trap ik er toch altijd in
Ik heb het gewoon gedaan, ik gok het er wel op
Eerst heb ik 160 euro korting gekregen, en het maandbedrag is ongeveer net zo hoog als bij mijn vorige leverancier
OxygeneFRLdinsdag 22 januari 2008 @ 08:32
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:48 schreef bloempje-moi het volgende:
Oh god, ik ben er ook net ingetrapt. Ik krijg het spaansbenauwd als ik dit allemaal lees. Ik krijg zo'n infopakket gestuurd en hoor het binnen 8 dagen te kunnen annuleren. Nu maar hopen dat dat lukt. Het klote is wel dat ze mijn rekeningnummer al hebben, omdat ze mensen gaan screenen ofzo? Ik wilde het niet geven maar heb het met mijn stomme kop toch gedaan. Klotezooi!

Sempron 2400, is de annulering binnen 8 dagen gewoon goed gegaan of krijg je alsnog gezeik?
Bah, waarom trap ik er toch altijd in
Heb je hun rekeningnummer ook? Gewoon laten blokkeren bij je bank.
sempron2400zaterdag 26 januari 2008 @ 00:12
bloempje-moi,

Ik kan je aanraden om nog aanstaande maandag een annuleringsbrief sturen: per aangetekende post. In principe heb je 7 WERKdagen de tijd. Ik heb je een PB gestuurd met een concept annuleringsbrief. Bij mij is de annulering van NL Energie geslaagd, ik heb er schriftelijk bevestiging van gehad. Ik heb echter geen handtekening retour ontvangen. Eventueel kun je naast een aangetekende brief, ter aanvulling ook een gewone brief schrijven.

Let er op dat je de juiste energieleverancier invult, ik ben maar even uitgegaan van Energie Direct omdat daar de meeste klachten over zijn.
sempron2400zaterdag 26 januari 2008 @ 00:17
Het versturen van een PB lukt niet. Een conceptbrief ziet er bijvoorbeeld zo uit:

Op ... januari 2008 heb ik mij via telefonische werving aangemeld voor een overstap van mijn huidige energieleverancier (Essent) naar Energie Direct voor de levering van energie. Aan de hand van deze aangetekende brief wil ik mij graag beroepen op de bedenktermijn van 7 werkdagen zoals vermeld in Artikel 3, lid 2 van de ‘Algemene Voorwaarden levering kleinverbruikers 2006’.

Ik gebruik dus maken van het recht om de leveringsovereenkomst schriftelijk te ontbinden, ofwel: mijn aanmelding voor de levering van gas en elektriciteit bij Energie Direct ongedaan maken. Dit zijn mijn persoonlijke gegevens:
bloempje-moizaterdag 26 januari 2008 @ 15:52
Bedankt en sorry voor de late reactie.
Diezelfde avond belde het mannetje dat bij me aan de deur was geweest me op. Hij moest nog een dvd bij me in de bus gooien en dat was ie vergeten. Dat zou ie de dag erop nog wel doen. Toen heb ik hem meteen gezegd dat ie het hele aanmeldingsformulier moest verscheuren omdat ik niks met ze te maken wil hebben. Hij zou dat doen. Ik blijf achterdochtig maar tot op heden heb ik nog niks van ze gehoord en ook die dvd niet meer gehad. Dat moest geloof ik als bewijs gelden dat hij daadwerkelijk bij me aan de deur was geweest en dat ik had toegestemd. Dus so far so good. Zolang ik telefonisch of schriftelijk nog geen enkel bericht heb gehad kan ik geloof ik nog weinig doen. Maar ik hou jouw conceptbrief bij de hand!

Dank je!
miss_dynastiezaterdag 26 januari 2008 @ 16:45
quote:
Op donderdag 27 december 2007 15:14 schreef sempron2400 het volgende:
Mensen hebben inderdaad een eigen verantwoordelijkheid. Ik ben niet snel geneigd iets te weigeren.
Ts, dat moet je écht gaan leren hoor, voor je het weet ben je failliet. En mensen van Energiedirect/ Oxxio en andere malafide bedrijven zijn uitstekend om op te oefenen . Je hoeft je niet schuldig te voelen-> zij willen jou juist belazeren.
Lipszaterdag 26 januari 2008 @ 16:51
Er wordt hier wel geroepen over alle negativiteit over Energie:Direct maar we weten toch onderhand wel dat tevreden berichten het internet niet halen. We lopen allemaal liever te zeuren dan dat we complimenten geven.
Ik ken een aantal mensen die hun energie via Energie:Direct hebben en die hebben nooit problemen.
Ok, als je ze wilt bellen betaal je ¤ 0,70 per minuut, maar daarom is die e-mail mogelijkheid er. Voor zover mij bekend worden de mails altijd snel beantwoord.
sempron2400maandag 28 januari 2008 @ 00:20
Vaak, maar niet altijd is e-mail de meest geschikte vorm van communicatie.
70 cent per minuut is echt teveel, met een mobiele telefoon betaal je dan 95 cent per minuut. De wachttijd in acht genomen, ben je al gauw 10 euro voor een consult kwijt.

Wel is het zo dat sommige bedrijven een flink deel van hun winst halen door exorbitant hoge prijzen voor de helpdesk. Ik vind een dure helpdesk in ieder geval geen goed visitekaartje: dan betaal ik liever iets meer voor het product zelf.
Lipsdinsdag 29 januari 2008 @ 19:49
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:20 schreef sempron2400 het volgende:
Vaak, maar niet altijd is e-mail de meest geschikte vorm van communicatie.
70 cent per minuut is echt teveel, met een mobiele telefoon betaal je dan 95 cent per minuut. De wachttijd in acht genomen, ben je al gauw 10 euro voor een consult kwijt.

Wel is het zo dat sommige bedrijven een flink deel van hun winst halen door exorbitant hoge prijzen voor de helpdesk. Ik vind een dure helpdesk in ieder geval geen goed visitekaartje: dan betaal ik liever iets meer voor het product zelf.
Daarom is Energie:Direct ook een online energieleverancier. Ik ben ook absoluut van mening dat 70 ct per minuut wel erg veel is, maar doordat ze de rest via mail doen kunnen ze wel goedkoper zijn.
Aafke2007zaterdag 14 juni 2008 @ 22:31
Ook mijn moeder is afgelopen vrijdag gebeld en overompeld en heeft dus (net zoals bij de recherche op tape) haar gegevens doorgegeven.
Ze voelde zich overompeld door de telefoniste. Ze wil eigenlijk helemaal niet bij ED een contract afsluiten. Ik heb reeds gebeld en gemaild, maar daar werd gezegd dat ik moest wachten op het welkomspakket met brief waarin een 0900-nummer vermeld staat met code. Ik wil echter sneller actie en wil dus een brief naar ze sturen.

Ik wil me namens haar gaan beroepen op de bedenktermijn van 7 werkdagen zoals vermeld in Artikel 3, lid 2 van de ‘Algemene Voorwaarden levering kleinverbruikers 2006’

Weet iemand het adres waar ik een aangetekende brief naar toe kan sturen.

Alvast bedankt.

Aafke
Lipszaterdag 14 juni 2008 @ 23:54
What about: klik
Steevenzondag 15 juni 2008 @ 01:34
Als je te laat bent met opzeggen; bel een andere leverancier, die meldt je dan af bij ED. Zit je wel tijdelijk met een dubbele voorschotnota, maar dat is niet anders.
abruzzesevrijdag 27 juni 2008 @ 19:04
Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst ¤210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van ¤346,00 waarvan ¤210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze ***** Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .
rene90vrijdag 27 juni 2008 @ 19:53
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:04 schreef abruzzese het volgende:
Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst ¤210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van ¤346,00 waarvan ¤210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze ***** Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .
Beetje incompleet verhaal dit.
avotarmaandag 30 juni 2008 @ 08:20
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:04 schreef abruzzese het volgende:
Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst ¤210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van ¤346,00 waarvan ¤210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze ***** Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .
Op hoeveel plekken heb je dit nou gemeld?

Just say no...!
E.T.maandag 30 juni 2008 @ 14:05
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:04 schreef abruzzese het volgende:
Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst ¤210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van ¤346,00 waarvan ¤210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze ***** Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .
je bent een gedupeerde van je eigen stommiteit idd.. Niet door een energieleverancier gedupeerd.. nuanceverschilletje
Sport_Lifemaandag 30 juni 2008 @ 16:04
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:04 schreef abruzzese het volgende:
Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst ¤210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van ¤346,00 waarvan ¤210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze ***** Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .
Contractbreuk is nooit handig, had je moeten weten. Als je bij een mobiele telefoonprovider een abonnement hebt van 2 jaar ga je toch ook niet na 3 maanden een andere nemen? En dan nog zeiken op de nieuwe leverancier ook.. .

Eigenlijk heb je nog geluk gehad, de maximale boete is namelijk 250 euro . Scheelt weer 4 tientjes.
Aoristusdinsdag 19 augustus 2008 @ 15:14
er kwam net een dame met een uiterst goedkope parfum aan de deur die in turbotaal allerlei dingen probeerde te ontfutselen om tot een energiedirectabonnement te komen, ze begon met ik stuur je de algemene voorwaarden op en ze probeerde te eindigen met wat is je bankrekening.. Ik heb het formulier maar even ingenomen en verteld dat ik er eerst over na ga denken, al googlend kwam ik bij dit topic..
SpecialKdinsdag 6 januari 2009 @ 23:09
Ik snap er niets van. Wat gaat er dan precies mis bij dit bedrijf. Hun kWh kosten liggen op een hele lage 0,079 euro ofzo t.o.v. een nuon met zo'n 0,246 cent wil ik wel eens weten wat het addertje onder het gras is of rekenen ze van die ziekelijk hoge abonnementskosten ofzo?
fransbredadinsdag 6 januari 2009 @ 23:23
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:09 schreef SpecialK het volgende:
Ik snap er niets van. Wat gaat er dan precies mis bij dit bedrijf. Hun kWh kosten liggen op een hele lage 0,079 euro ofzo t.o.v. een nuon met zo'n 0,246 cent wil ik wel eens weten wat het addertje onder het gras is of rekenen ze van die ziekelijk hoge abonnementskosten ofzo?
Ze naaien je.keihard.
kapiteinhokenwoensdag 7 januari 2009 @ 09:10


[ Bericht 100% gewijzigd door kapiteinhoken op 07-01-2009 09:11:11 ]
paricoswoensdag 7 januari 2009 @ 09:41
ben ook laatst gebeld:

Ik: "nee, ik heb geen belangstelling"
Zij: "Dus u wilt bewust te veel betalen voor uw energie?"
Ik: "Ja, t liefst betaal ik zo veel mogelijk"
Zij: "o .... dan weet ik voldoende"
Ik: "prettige dag verder"
kikoooooowoensdag 7 januari 2009 @ 10:23
Ik snap echt niet dat mensen geen 'nee' durven te zeggen. Op straat, door zo'n pauperige verkoper van de ECI of andere boekenclub, nemen jullie ook altijd die troep af?

'Nee, geen interesse' ... Zo moeilijk is dat toch niet?

'Ja maar ik werd helemaal overrompeld'... Je hebt t toch echt zelf in de hand hoor
fransbredawoensdag 7 januari 2009 @ 10:42
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:23 schreef kikoooooo het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen geen 'nee' durven te zeggen. Op straat, door zo'n pauperige verkoper van de ECI of andere boekenclub, nemen jullie ook altijd die troep af?

'Nee, geen interesse' ... Zo moeilijk is dat toch niet?

'Ja maar ik werd helemaal overrompeld'... Je hebt t toch echt zelf in de hand hoor
ED presteert het om je zelfs dan over te zetten, terwijl je geen toestemming hebt gegeven.
Dus kan je gaan bellen omdat weer terug te draaien.
kastanovawoensdag 7 januari 2009 @ 10:48
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:04 schreef abruzzese het volgende:
Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst ¤210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van ¤346,00 waarvan ¤210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze ***** Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .
Ja, domme lul, dat heet een opzegvergoeding en is vrij normaal als je voortijdig het contract bij je huidige leverancier opzegt.
Pyjamavrijdag 23 januari 2009 @ 16:14
Ik had er net ook eentje aan de deur

Ik stond toch echt wel even te kijken van de onzin die zo'n mannetje je op de mouw probeert te spelden. Ik vroeg of hij me een informatiefolder zou kunnen geven. Dat kon wel, maar dan moest ik wel even tekenen op een formulier waar in grote letters ''aanmeldingsformulier'' op stond. En dan nog beweren dat ik daarmee helemaal nergens aan zou komen vast te zitten

Want, zo zei hij: ''we kunnen sowieso niets beginnen zonder je meterstanden''. Ja, vast. Hij had het er ook over dat ze collectief de hele buurt over willen nemen zodat ik nog meer korting zou krijgen. Lijkt me ook een beetje een raar verhaal.
fransbredavrijdag 23 januari 2009 @ 16:27
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 16:14 schreef Pyjama het volgende:
Ik had er net ook eentje aan de deur

Ik stond toch echt wel even te kijken van de onzin die zo'n mannetje je op de mouw probeert te spelden. Ik vroeg of hij me een informatiefolder zou kunnen geven. Dat kon wel, maar dan moest ik wel even tekenen op een formulier waar in grote letters ''aanmeldingsformulier'' op stond. En dan nog beweren dat ik daarmee helemaal nergens aan zou komen vast te zitten

Want, zo zei hij: ''we kunnen sowieso niets beginnen zonder je meterstanden''. Ja, vast. Hij had het er ook over dat ze collectief de hele buurt over willen nemen zodat ik nog meer korting zou krijgen. Lijkt me ook een beetje een raar verhaal.
Ik hoop echt dat er ooit nog eens bij mij aanbeld, ik trap em finaal de vernieling in.
Buzz129vrijdag 23 januari 2009 @ 17:11
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 16:14 schreef Pyjama het volgende:
Ik had er net ook eentje aan de deur

Ik stond toch echt wel even te kijken van de onzin die zo'n mannetje je op de mouw probeert te spelden. Ik vroeg of hij me een informatiefolder zou kunnen geven. Dat kon wel, maar dan moest ik wel even tekenen op een formulier waar in grote letters ''aanmeldingsformulier'' op stond. En dan nog beweren dat ik daarmee helemaal nergens aan zou komen vast te zitten

Want, zo zei hij: ''we kunnen sowieso niets beginnen zonder je meterstanden''. Ja, vast. Hij had het er ook over dat ze collectief de hele buurt over willen nemen zodat ik nog meer korting zou krijgen. Lijkt me ook een beetje een raar verhaal.
Ik zou hem of haar voor een kop koffie uitnodigen en ondertussen volledig vast laten draaien in hun eigen verhaal!
Tallie1982dinsdag 24 maart 2009 @ 22:15
Ook erin getrapt hiero. Vroegen me of ik intresse had om mijn rekeningen etc te digitaliseren. Het scheelde me dan 20 euro per maand. Na een aantal vragen etc zei die tegen mij dat ik mijn rekeningnummer op moest noemen ter controle. Ik zo stom en doe het ook nog. Hij zou dan binnen een paar dagen een pakket opsturen met info enz. Heb continue gezegd tegen hem dat ik nergens aan vast wil zitten en hij zei dat dit ook niet het geval is. Krijg ik net een mailtje met bevestiging van aanmelding. Het is echt te triest voor woorden. Ik wil dit helemaal niet. Wat moet k doen?
Tha_Duckdinsdag 24 maart 2009 @ 23:26
Niets betalen, simpel.

Bel je oude leverancier en leg het uit. En vervolgens NIETS maar dan ook NIETS betalen aan de ander. Laat ze maar een rechtzaak aanspannen, dan vraag je even om je handtekening of het bandje dat je akkoord bent gegaan. Een minuut of 10 later sta je dan glimlachend buiten.
Tha_Duckdinsdag 24 maart 2009 @ 23:30
Ik had er laatst overigens ook een aan de deur:
V= verkoper, I = ik

V: Ja meneer, ik zie dat u bij Eneco zit en u betaald te veel.
I: Ik zit niet bij Eneco
V: Jawel, dat zie ik.
I: O.
V: Ja, waar zit u anders dan?
I: Bij een ander bedrijf.
V: Maar wij zijn goedkoper
I: Ja, krijg ik geld toe dan?
V: Nee, maar u bespaart 100 euro per jaar
I: Nou, dan krijg ik geld toe. Ik heb nu gratis energie omdat ik zo'n leuke jongen ben.
V: Huh?
I: Ja.
V: Waar zit u dan? Bij NUON
I: Nee, heeft u overigens niets mee te maken
V: Bij <weet ik wat> dan?
I: Nee.
etc. etc. etc. Koste hem een kwartier in de kou staan en leverde niets op

En van de week nog 1 aan de telefoon, dat het wel goedkoper kon. Ik zeg dat ik dat niet wil, en dat ik tevreden ben. Zij kon me een PRACHTIG aanbod doen. Ik zei dat ik dat niet wilde, en toen ging ze het "nog leuker maken". Toen ik vroeg wat er leuk was aan energie, de hoge prijzen en het vele gezeik hing ze toch maar op. Sjesus, wat een koe.
erikklldinsdag 24 maart 2009 @ 23:33
Ik ben eigenlijk best tevreden over energiedirect? De stroom is nog nooit uitgevallen, de tarieven zijn laag, er is een handige website om je rekeningen te bekijken, etc. Prima eigenlijk.
Tha_Duckdinsdag 24 maart 2009 @ 23:37
Ja, maar de stroom leveren zij helemaal niet

Die komt gewoon van je netbeheerder, die je al 20.000 jaar hebt en waar je niet vanaf kunt
erikklldinsdag 24 maart 2009 @ 23:50
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:37 schreef Tha_Duck het volgende:
Ja, maar de stroom leveren zij helemaal niet

Die komt gewoon van je netbeheerder, die je al 20.000 jaar hebt en waar je niet vanaf kunt
Weet ik. Maar daarom kan ik me ook zo moeilijk voorstellen dat mensen problemen hebben met de energiemaatschappij. ze doen in feite niets
Tha_Duckdinsdag 24 maart 2009 @ 23:58
Wacht maar tot je 1x een verkeerde afrekening krijgt of verkeerd voorschot. Dan moet je de molen in om contact te zoeken en is het niet meer zo grappig
Tallie1982woensdag 25 maart 2009 @ 08:29
Ik ga zo opbellen en die aanmelding annuleren. Leugenaars dat het zijn
Gunnerwoensdag 25 maart 2009 @ 08:39
Lang leve de privatisering van de energiemarkt
JumpingJackywoensdag 25 maart 2009 @ 10:28
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 08:39 schreef Gunner het volgende:
Lang leve de privatisering van de energiemarkt
Ach het heeft een hoop banen opgeleverd, maar dat is dan ook het enige positieve eraan....
JumpingJackywoensdag 25 maart 2009 @ 10:31
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:30 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik had er laatst overigens ook een aan de deur:
V= verkoper, I = ik

V: Ja meneer, ik zie dat u bij Eneco zit en u betaald te veel.
I: Ik zit niet bij Eneco
V: Jawel, dat zie ik.
I: O.
V: Ja, waar zit u anders dan?
I: Bij een ander bedrijf.
V: Maar wij zijn goedkoper
I: Ja, krijg ik geld toe dan?
V: Nee, maar u bespaart 100 euro per jaar
I: Nou, dan krijg ik geld toe. Ik heb nu gratis energie omdat ik zo'n leuke jongen ben.
V: Huh?
I: Ja.
V: Waar zit u dan? Bij NUON
I: Nee, heeft u overigens niets mee te maken
V: Bij <weet ik wat> dan?
I: Nee.
etc. etc. etc. Koste hem een kwartier in de kou staan en leverde niets op

Hey, die sukkel had ik ook aan de deur vorige week
Wilde alles weten, of ik een dubbele meter had, de gezinssamenstelling, jaarverbruik, etc.
Helaas voor hem ging hij weer weg zonder al deze informatie.
Ik heb hem nog wel even uitgelegd wat een waardeloze club de NUON is met een beroerde klantenservice. Daar was hij van op de hoogte, zei hij.
_Flash_woensdag 25 maart 2009 @ 10:43
Ik snap werkelijk niet dat mensen hier in trappen.
Beste advies als je zeker weet dat je geen handtekening hebt gezet onder een overeenkomst of ja hebt gezegt over de telefoon is van Tha_Duck om 23:26.
Gunnerwoensdag 25 maart 2009 @ 10:51
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:43 schreef _Flash_ het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat mensen hier in trappen.
Beste advies als je zeker weet dat je geen handtekening hebt gezet onder een overeenkomst of ja hebt gezegt over de telefoon is van Tha_Duck om 23:26.
Overigens heb ik ook verhalen gehoord van gemanipuleerde bandjes waarop het net lijkt alsof je WEL een contract bent aangegaan.
Basp1woensdag 25 maart 2009 @ 10:51
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:28 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ach het heeft een hoop banen opgeleverd, maar dat is dan ook het enige positieve eraan....
En dan nog beweren dat het daardoor goedkoper zou worden voor de consument.
Tallie1982woensdag 25 maart 2009 @ 10:56
Heeft iemand het rekeningnummer van Energie-Direct. Dan kan ik dit bij voorbaat al laten blokkeren
_Flash_woensdag 25 maart 2009 @ 11:01
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:51 schreef Gunner het volgende:

[..]

Overigens heb ik ook verhalen gehoord van gemanipuleerde bandjes waarop het net lijkt alsof je WEL een contract bent aangegaan.
Zou natuurlijk kunnen. Maar lijkt me een urban myth.
Desalniettemin lijkt me een bandje eigenlijk geen onomstotelijk bewijs.
Kaar68woensdag 25 maart 2009 @ 11:14
Ik heb ergens gelezen (hier bij Fok?) dat als een verkoper 2 of 3x het woorde JA hoort, hij denkt beet te hebben en door blijft zeuren.
Onderbreek dus meteen in de eerste zin, zeg geen "ja" ook niet op andere vragen.

Ik krijg regelmatig telefoontjes of ik over wil stappen, en het begint standaard met een vraag of ik tijd heb.
Daar zou een "ja" op kunnen, maar die krijgen ze meteen al niet.
Ik antwoord meestal iets van: "Dat doet er niet toe want ik wil niet overstappen, u kunt zich de moeite besparen". Meestal volgt er dan nog een vraag van "waarom niet" , en dan antwoord ik standaard dat ik volgend jaar ga emigreren en nu dus niet meer ga overstappen. Meestal wensen ze me nog wel een prettige dag verder, sommigen zijn niet eens zo sportief en hangen meteen zelf al op.
Als ik de kans krijg, vraag ik ook nog even of ze het leuk vinden mensen op deze manier lastig te vallen, en of ze geen betere baan kunnen vinden.
Gunnerwoensdag 25 maart 2009 @ 11:28
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:01 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Zou natuurlijk kunnen. Maar lijkt me een urban myth.
Desalniettemin lijkt me een bandje eigenlijk geen onomstotelijk bewijs.
Ik zie die bedrijven ervoor aan om dat soort praktijken erop na te houden.
_Flash_woensdag 25 maart 2009 @ 11:28
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:14 schreef Kaar68 het volgende:
Ik heb ergens gelezen (hier bij Fok?) dat als een verkoper 2 of 3x het woorde JA hoort, hij denkt beet te hebben en door blijft zeuren.
Onderbreek dus meteen in de eerste zin, zeg geen "ja" ook niet op andere vragen.

Ik krijg regelmatig telefoontjes of ik over wil stappen, en het begint standaard met een vraag of ik tijd heb.
Daar zou een "ja" op kunnen, maar die krijgen ze meteen al niet.
Ik antwoord meestal iets van: "Dat doet er niet toe want ik wil niet overstappen, u kunt zich de moeite besparen". Meestal volgt er dan nog een vraag van "waarom niet" , en dan antwoord ik standaard dat ik volgend jaar ga emigreren en nu dus niet meer ga overstappen. Meestal wensen ze me nog wel een prettige dag verder, sommigen zijn niet eens zo sportief en hangen meteen zelf al op.
Als ik de kans krijg, vraag ik ook nog even of ze het leuk vinden mensen op deze manier lastig te vallen, en of ze geen betere baan kunnen vinden.
Wat raar om zo op je taalgebruik te gaan letten of liegen.
Ik zeg gewoon dat ik geen interesse heb en dat de rest ze niks aan gaat. (Wat ook zo is.)
Consurechterwoensdag 25 maart 2009 @ 12:19
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:51 schreef Gunner het volgende:

[..]

Overigens heb ik ook verhalen gehoord van gemanipuleerde bandjes waarop het net lijkt alsof je WEL een contract bent aangegaan.
Belangrijk is voor een overeenkomst dat er wilsovereenstemming bestaat. Daarnaast is bij telefonische verkoop een periode van 7 dagen toegestaan om je koop te herroepen. Bovendien is het vaak zo dat bedrijven bij aflevering belangrijke gegevens 'vergeten' te vermelden. Op grond van 7:46 BW betekent dat dat deze termijn 3 maanden is. Bovendien moeten de algemene voorwaarden ten tijde van de koop of daarvoor overhandigd zijn aan de koper, mocht dit niet het geval zijn, wat telefonisch dus erg moeilijk is, dan zijn deze niet van toepassing.
Tallie1982woensdag 25 maart 2009 @ 12:35
Kom er niet doorheen helpdesk. Wat een stelletjes idioten daar. Hang je 5 minuten aan de lijn 'u wordt als eerst volgende geholpen'. 70 cent per minuut + kosten mobiele telefoon
marcostawoensdag 25 maart 2009 @ 18:52
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:35 schreef Tallie1982 het volgende:
Kom er niet doorheen helpdesk. Wat een stelletjes idioten daar. Hang je 5 minuten aan de lijn 'u wordt als eerst volgende geholpen'. 70 cent per minuut + kosten mobiele telefoon


http://www.vraagalex.nl/0(...)?alternatief=Energie:Direct&uid=52
Extra informatie:
U krijgt een melding dat u moet bellen naar 0900-enz, wacht rustig op de receptioniste en dien daar uw klacht in of stel daar uw vraag. Wij roepen Energie:Direct op om ons een alternatief nummer te geven.
Dus of het gaat werken weet ik niet maar niet geschoten is altijd mis
Tallie1982woensdag 25 maart 2009 @ 20:10
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:52 schreef marcosta het volgende:

[..]

http://www.vraagalex.nl/0(...)?alternatief=Energie:Direct&uid=52
Extra informatie:
U krijgt een melding dat u moet bellen naar 0900-enz, wacht rustig op de receptioniste en dien daar uw klacht in of stel daar uw vraag. Wij roepen Energie:Direct op om ons een alternatief nummer te geven.
Dus of het gaat werken weet ik niet maar niet geschoten is altijd mis
werkt niet, kan je niet doorverbinden met de juiste afdeling
Buzz129woensdag 25 maart 2009 @ 21:04
Ja, ja Energie Direct was weer aardig bezig zieltjes te winnen de laatste weken. Ik had ze ook aan de lijn met een fantastisch aanbod. Toen ik vroeg hoe hun vastrecht tarief zich verhoudt tot andere energieleveranciers zei die muts dat die ongeveer hetzelfde waren. Hoe hoog dan? 8 euro per maand! maar dat is toch veel hoger dan wat Eneco mij nu berekent. KLIK .... tuut tuut tuut. Ik kreeg geeneens de kans om te vragen wat voor spannende lingerie ze vandaag aanhad.

Stelletje onbeschoft daar zeg! Al die callcenter dollies worden zeker nog op stukloon betaald.....