abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55536242
Helaas ben ook ik er ingetrapt: op 24 december heb ik mij telefonisch laten aanmelden voor een contract bij Energie Direct. Lagere tarieven, maar nu ik eens kijk op internet zie ik dat het een malafide zaak is. Ik heb al een beetje gezocht, en als tip las ik: een aangetekende brief schrijven.

Ik ben nu bezig met een aangetekende brief om de aanmelding ongedaan te laten maken. Ook zal ik als aanvulling op 27 december telefonisch afmelden.

Welke problemen kan ik zoal verwachten?
Is het een probleem dat ik mijn klantnummer nog niet weet?
  dinsdag 25 december 2007 @ 19:05:03 #2
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_55536482
Zorg er even voor dat je bij je huidige energie leverancier uitlegd dat je de aanmelding annuleert zodat ze niet alsnog van Energie direct ze je gaan afmelden bij je huidige leverancier.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  dinsdag 25 december 2007 @ 19:07:40 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_55536502
Zit hier nu hetzelfde bedrijf achter als Orion Direct, van de verzekeringen?
Vampire Romance O+
pi_55536593
Blijf even volhouden dat je in de overtuiging was dat je een offerte zou krijgen. Zolang je dat volhoudt sta je in ieder geval wat sterker.
Okay het is liegen maar zij begonnen met het bedrog.
pi_55536615
Omg snel proberen vanaf te komen, ik heb nog steeds ellende met die gasten en be er al 4 mnd weg.

Je krijgt een contract met E.D en interim justitia.
pi_55536676
is dat orion direct zo'n klote maatschappij dan..?
Signature
pi_55536685
Energie Direct.

En ja, 1 groot drama , proberen je zwaar leeg te kloppen.
  dinsdag 25 december 2007 @ 19:29:35 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_55536712
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 19:25 schreef Tournesol het volgende:
is dat orion direct zo'n klote maatschappij dan..?
Zolang je niets van ze gedaan hoeft te hebben zijn ze gewoon vooral erg goedkoop, maar als je wel iets gedaan moet hebben wordt het lastiger. Maar da's offtopic, terug naar de stroom. Geen idee trouwens of ze bij elkaar horen, maar het logo en naam lijken wel op elkaar.
Vampire Romance O+
pi_55537999
ik heb het ook sinds kort
eerst krijg ik 160 euro korting op de eerste facturen
de eerste heb ik nu gehad, daarna is het afwachten
Een paar jaar geleden heb ik problemen gehad met met Caplare, en dat was na 1 jaar kutten ook wel opgelost
pi_55559067
je hebt 7 dagen bedenktijd. in die tijd kun je gewoon schriftelijk opzeggen. wet op de colportage.
energiedirect is trouwens van essent. ik heb dat al jaren en ben er eigenlijk wel tevreden over. ik ben weggegaan bij essent door problemen van hun kant. bij ED nooit problemen gehad.
pi_55559867
Dat is wel geruststellend dat ze van Essent zijn en dat er ook tevreden klanten zijn.
Maar ik verafschuw de manipulatietechnieken die het bedrijf gebruikt om klanten te werven.

Ik ga dan ook gebruik maken van de 7 werkdagen bedenktijd. Omdat misschien wel meer mensen behoefte aan tips hebben: het betreft Artikel 3.2 van de Leveringsovereenkomst.

De website vermeldt dat het annuleren van de aanmelding telefonisch plaatsvindt via het (dure 0900) telefoonnummer op de welkomstbrief. Maar daar schijnen mensen talrijke problemen mee te hebben gehad - misschien ook een manipulatietechniek van Energie:Direct. Daarom doe ik het ook graag zwart-op-wit.
pi_55562103
Ik bedenk me ineens dat het de Nederlandse Energie Maatschappij blijkt te zijn (met stroomtarief 0,0995 per kWh exclusief belastingen). Maar het principe blijft hetzelfde, en ook nu moet ik bij Artikel 3.2 van de Algemene Voorwaarden zijn.
pi_55567057
Ik gebruik al tijden Energie Direct en heb eigenlijk nog nooit problemen met ze gehad. Meeste contact verloopt via email en ze reageren altijd redelijk snel?

Wat waren de 'manipulatie technieken' die ze bij jou hebben toegepast? Fluittoon door de telefoon? Ronddraaiend beeld?
  donderdag 27 december 2007 @ 10:08:27 #14
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_55567223
quote:
Op donderdag 27 december 2007 09:51 schreef The_End het volgende:
Ik gebruik al tijden Energie Direct en heb eigenlijk nog nooit problemen met ze gehad. Meeste contact verloopt via email en ze reageren altijd redelijk snel?

Wat waren de 'manipulatie technieken' die ze bij jou hebben toegepast? Fluittoon door de telefoon? Ronddraaiend beeld?
Waarschijnlijk hebben ze gedreigd zijn gezin om te brengen...
Gelukkig heeft TS weer wat geleerd, en gaat vanaf nu eerst een nachtje slapen voordat ie ergens JA op zegt.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_55567488
Bij mij is ED ook al eens aan de deur geweest. Ik sluit zoiezo geen contract met bedrijven die bij de deur langsgaan maar toen ik zei dat ik geen interesse zei de jonge knaap: wilt u geen geld besparen dan?
omfg
pi_55571343
De telefonische werving zal zijn wortels wel bij Wehkamp vinden, ik heb daar op 10 december een redelijk bedrag besteed (en eerder nooit iets gekocht). Dit kan geen toeval zijn.
pi_55571665
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:44 schreef sempron2400 het volgende:
De telefonische werving zal zijn wortels wel bij Wehkamp vinden, ik heb daar op 10 december een redelijk bedrag besteed (en eerder nooit iets gekocht). Dit kan geen toeval zijn.
En toen is er vanzelf een contract ontstaan met Energie Direct?
  donderdag 27 december 2007 @ 14:19:52 #18
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_55572185
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:57 schreef The_End het volgende:

[..]

En toen is er vanzelf een contract ontstaan met Energie Direct?
Nee, hij suggereert dat Wehkamp zijn gegevens heeft verkocht aan ED
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_55572342
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:57 schreef The_End het volgende:

[..]

En toen is er vanzelf een contract ontstaan met Energie Direct?


Ben je zelf telemarketeer?
pi_55572392
Er zijn meer gevallen bekend dat energie direkt gewoon zelf een contract aangaat zonder dat de persoon in kwestie er iets van weet.
Je krijgt dan ook interum justitia aan je deur.

Er zijn hele forums over die gasten joh, teringlijers.
  donderdag 27 december 2007 @ 14:31:08 #21
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_55572422
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:29 schreef fransbreda het volgende:
Er zijn meer gevallen bekend dat energie direkt gewoon zelf een contract aangaat zonder dat de persoon in kwestie er iets van weet.
Je krijgt dan ook interum justitia aan je deur.

Er zijn hele forums over die gasten joh, teringlijers.
zie oa. het forum van Tros Radar
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_55572491
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:31 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

zie oa. het forum van Tros Radar
Ik weet het, ik heb zelf nog steeds problemen met ze.
Al zoveel over opgezocht maar ze zijn stug.

Zelfs al hebben hun de fout toegegeven , enigste wat ze doen is incasso's sturen.
Ik ben het nu beu en laat het op een rechtzaak aankomen.
Ben door essent en ED zelf al in het gelijk gesteld, mongolen zijn het, pure maffia.
pi_55572848
Bij mij ging het dus om de Nederlandse Energie Maatschappij (NL Energie). Zij gaan bij de berekening van het voordeel uit van een stijging van ruim 16,6 procent van de energieprijzen op jaarbasis. Het is nog maar de vraag of de energieprijzen de komende jaren opnieuw zo snel zullen stijgen. Verder komt voor niets alleen de zon op. Ik woon nog maar pas zelfstandig en heb dus op dit moment weinig verstand van energierekeningen.

Inmiddels heb ik een aangetekende brief met handtekening retour verstuurd om de leveringsovereenkomst te annuleren. Ik wacht niet af tot ik het welkomstpakket krijg.

Een voordeel van NL Energie is dat het telefoonnummer van de klantenservice geen vermogen kost.
pi_55573286
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:27 schreef sempron2400 het volgende:


Ben je zelf telemarketeer?
Jij stelt dat je er ingeluist bent met 'manipulatie technieken'. Ik vroeg alleen maar HOE je gemanipuleerd bent om een contract aan te gaan bij ED. Echter ben je blijkbaar niet in staat om daar antwoord op te geven.

Er zijn genoeg bedrijven die met asociale technieken mensen overhalen om een contract af te sluiten. Echter hebben mensen zelf ook wel enige eigen verantwoordelijkheid.
pi_55573534
Manipuleren is misschien niet het goede woord, ze spelen naar mijn idee eerder in op de onwetendheid en gevoelens van mensen, dat mensen niet gauw geneigd zijn iets botweg te weigeren, en misschien zelfs de aankomende kerst (het was 24 december). Eerder was ik al op 14 december gebeld.

Het was bijvoorbeeld niet mogelijk om alleen een informatiepakket aan te vragen. Ze vertelden dat ze een pakket zouden sturen, waarbij je zeven dagen bedenktijd krijgt (dit zijn overigens zeven werkdagen, geen kalenderdagen, zie Algemene Voorwaarden). Als je niet reageert, dan heb je dus gewoon een contract. Een informatiepakket met de prijzen was niet mogelijk. Ook terugbellen was geen optie. Dan beweren ze dat ze zo goedkoop zijn, omdat ze die service niet leveren. En dan te bedenken dat ze wel een informatiepakket hebben (namelijk op de website) EN een telefoonnummer om een contract af te sluiten.

Ik heb ook al ergens gelezen dat ze vooral mensen benaderen die relatief gemakkelijk te overtuigen zijn. Dan kijken ze naar leeftijd, soort buurt e.d.

Ze wisten ook nog eens dat ik bij ENECO zat (hoe ze dat weten, is mij een raadsel).

Mensen hebben inderdaad een eigen verantwoordelijkheid. Ik ben niet snel geneigd iets te weigeren. Ik heb weleens een telefonisch aanbod op een mobiel abonnement geweigerd.

Er is ook weleens een man aan de deur geweest of ik mee wilde doen met een cursus. Eigenlijk geen zin in, maar ik heb ik aarzelend gezegd dat ik wel een avond wil kennismaken. Het bleek achteraf trouwens een hele mooie cursus te zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door sempron2400 op 27-12-2007 15:21:25 ]
pi_55573892
Ja, als je zo makkelijk ja zegt tegen dingen, dan is het misschien handig om voortaan meteen de hoorn op de haak te smijten als je vermoed dat je ze iets gaan proberen te verkopen....

Overgens weten ze waarschijnlijk dat je bij Eneco zat, omdat het de energie leverancier in je regio is? (of ze hebben je gegevens van Eneco gekocht )
pi_55574255
Eneco zal heus niet zo maar die gegevens afgeven maar vanwege de transporteurskosten voor energie is het volgens mij wel na te vragen wie de stroom, gas of water aan een bepaald adres levert.
Of het is gewoon een gok op regio-niveau van de energieleveranciers.
pi_55576346
quote:
Op donderdag 27 december 2007 09:51 schreef The_End het volgende:
Ik gebruik al tijden Energie Direct en heb eigenlijk nog nooit problemen met ze gehad. Meeste contact verloopt via email en ze reageren altijd redelijk snel?

Wat waren de 'manipulatie technieken' die ze bij jou hebben toegepast? Fluittoon door de telefoon? Ronddraaiend beeld?
Klopt. Ik heb wel eens vragen gehad. Deze waren gewoon via de mail te stellen. Reactie altijd binnen een paar dagen.
  donderdag 27 december 2007 @ 18:14:34 #29
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_55577771
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:29 schreef fransbreda het volgende:
Er zijn meer gevallen bekend dat energie direkt gewoon zelf een contract aangaat zonder dat de persoon in kwestie er iets van weet.
Je krijgt dan ook interum justitia aan je deur.

Er zijn hele forums over die gasten joh, teringlijers.
Uhm, wacht eens even... hoe werkt dat "gewoon zelf een contract aangaan"?
Ik hoor gekke dingen, maar dat gaat wel erg ver.
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_55578002
Intrum Justitia

Die naam wordt bijna direct (!) met energie:direct verbonden.

Dan ben ik toch blij dat ik door De Nederlandse Energie Maatschappij goed en snel door de klantenservice (0900, lokaal tarief) ben geholpen. Beide energiebedrijven lijken qua opzet wel sterk op elkaar.
  donderdag 27 december 2007 @ 18:36:07 #31
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_55578280
Intrum Justitia

Als je toch ergens niet van onder de indruk moet zijn, zijn zij het.., die hebben nog een grotere chaos in hun administratie dan het gemiddelde energiebedrijf.., dat is echt een incassobureau van niks, stelletje prutsers..
  donderdag 27 december 2007 @ 18:45:29 #32
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_55578503
quote:
Op donderdag 27 december 2007 18:36 schreef Wunk het volgende:
Intrum Justitia

Als je toch ergens niet van onder de indruk moet zijn, zijn zij het.., die hebben nog een grotere chaos in hun administratie dan het gemiddelde energiebedrijf.., dat is echt een incassobureau van niks, stelletje prutsers..
Probleem is alleen dat JIJ dan de persoon bent die de rommel over zich heen krijgt
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_55589895
quote:
Het was bijvoorbeeld niet mogelijk om alleen een informatiepakket aan te vragen. Ze vertelden dat ze een pakket zouden sturen, waarbij je zeven dagen bedenktijd krijgt (dit zijn overigens zeven werkdagen, geen kalenderdagen, zie Algemene Voorwaarden). Als je niet reageert, dan heb je dus gewoon een contract. Een informatiepakket met de prijzen was niet mogelijk. Ook terugbellen was geen optie. Dan beweren ze dat ze zo goedkoop zijn, omdat ze die service niet leveren. En dan te bedenken dat ze wel een informatiepakket hebben (namelijk op de website) EN een telefoonnummer om een contract af te sluiten.
Ik weet niet of manipulatie het juiste woord hierin is.. maar het klinkt behoorlijk amway achtig. (smerig dus, vol bedrog)

Even een vraagje.. wat kost een KW tegenwoordig.. had zojuist al op dit forum vernomen rond de 0,21 - 0,22 ¤ cent netto.
Signature
  vrijdag 28 december 2007 @ 16:57:43 #34
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_55604195
quote:
Op donderdag 27 december 2007 18:45 schreef Dorkquemada het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat JIJ dan de persoon bent die de rommel over zich heen krijgt
Nee hoor, je moet 't verhaal gewoon omkeren en de verantwoording bij de claimende partij neerleggen, zeggen dat je niks meer schuldig bent en ze daar hun administratie niet op orde hebben, dat houd ze meestal wel een tijdje zoet
pi_55614594
Op een aantal aanbiedingen via de telefoon zeggen dat je al een contract hebt met een leverancier en dat je daar heel tevreden mee bent en geen behoefte hebt om over te stappen en als die behoefte ooit wel ontstaat je snel zult weten te vinden,als ze door blijven zeuren gewoon vragen wat ze van het voorstaande niet hebben begrepen en eventueel de telefoon erop (en daarna de stekker er uit of de telefoon een tijdje uit)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_55614827
quote:
Op woensdag 26 december 2007 21:35 schreef sempron2400 het volgende:
Dat is wel geruststellend dat ze van Essent zijn en dat er ook tevreden klanten zijn.
Maar ik verafschuw de manipulatietechnieken die het bedrijf gebruikt om klanten te werven.

Ik ga dan ook gebruik maken van de 7 werkdagen bedenktijd. Omdat misschien wel meer mensen behoefte aan tips hebben: het betreft Artikel 3.2 van de Leveringsovereenkomst.

De website vermeldt dat het annuleren van de aanmelding telefonisch plaatsvindt via het (dure 0900) telefoonnummer op de welkomstbrief. Maar daar schijnen mensen talrijke problemen mee te hebben gehad - misschien ook een manipulatietechniek van Energie:Direct. Daarom doe ik het ook graag zwart-op-wit.

Dat kan ook goedkoper hoor, http://www.vraagalex.nl/V3/index.php?option=com_contact&view=contact&id=52

pi_55799143
Ik heb het idee dat ze niets hebben gedaan met mjin aangetekende brief + handtekening retour.
28 december is de brief volgens Track & Trace aangekomen op het postbussenfront in Rotterdam, maar nooit meer de handtekening retour ontvangen. Ondanks de vrije dagen, moeten ze het toch allang in ontvangst hebben genomen.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 17:49:22 #38
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_55799308
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 17:42 schreef sempron2400 het volgende:
Ik heb het idee dat ze niets hebben gedaan met mjin aangetekende brief + handtekening retour.
28 december is de brief volgens Track & Trace aangekomen op het postbussenfront in Rotterdam, maar nooit meer de handtekening retour ontvangen. Ondanks de vrije dagen, moeten ze het toch allang in ontvangst hebben genomen.
IK wacht ook al 2 weken op mail van ze.
De incassotjes blijven echter onverminderd binnen komen.

IK heb via mijn huidige energie leverancier een correctie aan moeten vragen omdat het maandbedrag van 300 euro me een beetje overdreven lijkt, zoveel verbruik ik niet.

Maar die incasso's worden wel op dat bedrag gebasseerd.
Er valt gewoon niet te communiceren met dat malafide bedrijf.
pi_55802287
Zojuist de aflevering van Kassa gezien. Daarin een special over energiebedrijven. Kunnen jullie niet klagen bij de energiewaakhond DTe of NMA? Daar zijn ze toch voor?
  zaterdag 5 januari 2008 @ 19:37:56 #40
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_55802511
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 19:31 schreef RJD het volgende:
Zojuist de aflevering van Kassa gezien. Daarin een special over energiebedrijven. Kunnen jullie niet klagen bij de energiewaakhond DTe of NMA? Daar zijn ze toch voor?
UItzending gemist even bekijken dan.
pi_55819830
Ik ben een paar weken terug ook benaderd door de Nederlandse Energie Maatschappij. Wat een honden zijn dat zeg! In eerste instantie doen ze zich voor alsof ze van de NUON zijn en vragen ze of je geinteresseerd bent in goedkope stroom voor 3 jaar lang. Na een heel gesprek laat je je informatie toesturen, vrijblijvend (denk je). Een paar dagen later valt er een 'bevestiging aanmelding' op de deurmat :\

Honden. Heb gelijk gemaild en een aangetekende brief gestuurd, nog binnen de 'afkoelperiode'. Dan ben je er gelukkig gelijk vanaf.

Maar de manier van werven is in principe oplichterij
pi_55853651
Ik heb de klantenservice gebeld en mijn annulering is verwerkt
De klantenservice van NL Energie vind ik overigens goed in orde, het 0900-nummer is tegen lokaal tarief en een korte wachttijd - in tegenstelling tot Energie Direct.

Ik zit op dit moment nog maar drie maanden bij ENECO, en weet dus maar weinig af van het werkelijke verbruik en de precieze hoogte van de energierekening. Dan kan ik maar beter op zeker spelen dan het risico nemen van hoge termijnbedragen.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:45:34 #43
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_55866646
Bij eneco krijg je ook belachelijk hoge termijnbedragen, de uitzuigers.
pi_56203642
Oh god, ik ben er ook net ingetrapt. Ik krijg het spaansbenauwd als ik dit allemaal lees. Ik krijg zo'n infopakket gestuurd en hoor het binnen 8 dagen te kunnen annuleren. Nu maar hopen dat dat lukt. Het klote is wel dat ze mijn rekeningnummer al hebben, omdat ze mensen gaan screenen ofzo? Ik wilde het niet geven maar heb het met mijn stomme kop toch gedaan. Klotezooi!

Sempron 2400, is de annulering binnen 8 dagen gewoon goed gegaan of krijg je alsnog gezeik?
Bah, waarom trap ik er toch altijd in
pi_56213178
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:48 schreef bloempje-moi het volgende:
Oh god, ik ben er ook net ingetrapt. Ik krijg het spaansbenauwd als ik dit allemaal lees. Ik krijg zo'n infopakket gestuurd en hoor het binnen 8 dagen te kunnen annuleren. Nu maar hopen dat dat lukt. Het klote is wel dat ze mijn rekeningnummer al hebben, omdat ze mensen gaan screenen ofzo? Ik wilde het niet geven maar heb het met mijn stomme kop toch gedaan. Klotezooi!

Sempron 2400, is de annulering binnen 8 dagen gewoon goed gegaan of krijg je alsnog gezeik?
Bah, waarom trap ik er toch altijd in
Ik heb het gewoon gedaan, ik gok het er wel op
Eerst heb ik 160 euro korting gekregen, en het maandbedrag is ongeveer net zo hoog als bij mijn vorige leverancier
pi_56216440
quote:
Op maandag 21 januari 2008 17:48 schreef bloempje-moi het volgende:
Oh god, ik ben er ook net ingetrapt. Ik krijg het spaansbenauwd als ik dit allemaal lees. Ik krijg zo'n infopakket gestuurd en hoor het binnen 8 dagen te kunnen annuleren. Nu maar hopen dat dat lukt. Het klote is wel dat ze mijn rekeningnummer al hebben, omdat ze mensen gaan screenen ofzo? Ik wilde het niet geven maar heb het met mijn stomme kop toch gedaan. Klotezooi!

Sempron 2400, is de annulering binnen 8 dagen gewoon goed gegaan of krijg je alsnog gezeik?
Bah, waarom trap ik er toch altijd in
Heb je hun rekeningnummer ook? Gewoon laten blokkeren bij je bank.
pi_56311906
bloempje-moi,

Ik kan je aanraden om nog aanstaande maandag een annuleringsbrief sturen: per aangetekende post. In principe heb je 7 WERKdagen de tijd. Ik heb je een PB gestuurd met een concept annuleringsbrief. Bij mij is de annulering van NL Energie geslaagd, ik heb er schriftelijk bevestiging van gehad. Ik heb echter geen handtekening retour ontvangen. Eventueel kun je naast een aangetekende brief, ter aanvulling ook een gewone brief schrijven.

Let er op dat je de juiste energieleverancier invult, ik ben maar even uitgegaan van Energie Direct omdat daar de meeste klachten over zijn.
pi_56312007
Het versturen van een PB lukt niet. Een conceptbrief ziet er bijvoorbeeld zo uit:

Op ... januari 2008 heb ik mij via telefonische werving aangemeld voor een overstap van mijn huidige energieleverancier (Essent) naar Energie Direct voor de levering van energie. Aan de hand van deze aangetekende brief wil ik mij graag beroepen op de bedenktermijn van 7 werkdagen zoals vermeld in Artikel 3, lid 2 van de ‘Algemene Voorwaarden levering kleinverbruikers 2006’.

Ik gebruik dus maken van het recht om de leveringsovereenkomst schriftelijk te ontbinden, ofwel: mijn aanmelding voor de levering van gas en elektriciteit bij Energie Direct ongedaan maken. Dit zijn mijn persoonlijke gegevens:
pi_56320387
Bedankt en sorry voor de late reactie.
Diezelfde avond belde het mannetje dat bij me aan de deur was geweest me op. Hij moest nog een dvd bij me in de bus gooien en dat was ie vergeten. Dat zou ie de dag erop nog wel doen. Toen heb ik hem meteen gezegd dat ie het hele aanmeldingsformulier moest verscheuren omdat ik niks met ze te maken wil hebben. Hij zou dat doen. Ik blijf achterdochtig maar tot op heden heb ik nog niks van ze gehoord en ook die dvd niet meer gehad. Dat moest geloof ik als bewijs gelden dat hij daadwerkelijk bij me aan de deur was geweest en dat ik had toegestemd. Dus so far so good. Zolang ik telefonisch of schriftelijk nog geen enkel bericht heb gehad kan ik geloof ik nog weinig doen. Maar ik hou jouw conceptbrief bij de hand!

Dank je!
  † In Memoriam † zaterdag 26 januari 2008 @ 16:45:03 #50
43556 miss_dynastie
pi_56321264
quote:
Op donderdag 27 december 2007 15:14 schreef sempron2400 het volgende:
Mensen hebben inderdaad een eigen verantwoordelijkheid. Ik ben niet snel geneigd iets te weigeren.
Ts, dat moet je écht gaan leren hoor, voor je het weet ben je failliet. En mensen van Energiedirect/ Oxxio en andere malafide bedrijven zijn uitstekend om op te oefenen . Je hoeft je niet schuldig te voelen-> zij willen jou juist belazeren.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 16:51:13 #51
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56321373
Er wordt hier wel geroepen over alle negativiteit over Energie:Direct maar we weten toch onderhand wel dat tevreden berichten het internet niet halen. We lopen allemaal liever te zeuren dan dat we complimenten geven.
Ik ken een aantal mensen die hun energie via Energie:Direct hebben en die hebben nooit problemen.
Ok, als je ze wilt bellen betaal je ¤ 0,70 per minuut, maar daarom is die e-mail mogelijkheid er. Voor zover mij bekend worden de mails altijd snel beantwoord.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_56353390
Vaak, maar niet altijd is e-mail de meest geschikte vorm van communicatie.
70 cent per minuut is echt teveel, met een mobiele telefoon betaal je dan 95 cent per minuut. De wachttijd in acht genomen, ben je al gauw 10 euro voor een consult kwijt.

Wel is het zo dat sommige bedrijven een flink deel van hun winst halen door exorbitant hoge prijzen voor de helpdesk. Ik vind een dure helpdesk in ieder geval geen goed visitekaartje: dan betaal ik liever iets meer voor het product zelf.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 19:49:10 #53
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56393512
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:20 schreef sempron2400 het volgende:
Vaak, maar niet altijd is e-mail de meest geschikte vorm van communicatie.
70 cent per minuut is echt teveel, met een mobiele telefoon betaal je dan 95 cent per minuut. De wachttijd in acht genomen, ben je al gauw 10 euro voor een consult kwijt.

Wel is het zo dat sommige bedrijven een flink deel van hun winst halen door exorbitant hoge prijzen voor de helpdesk. Ik vind een dure helpdesk in ieder geval geen goed visitekaartje: dan betaal ik liever iets meer voor het product zelf.
Daarom is Energie:Direct ook een online energieleverancier. Ik ben ook absoluut van mening dat 70 ct per minuut wel erg veel is, maar doordat ze de rest via mail doen kunnen ze wel goedkoper zijn.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_59396506
Ook mijn moeder is afgelopen vrijdag gebeld en overompeld en heeft dus (net zoals bij de recherche op tape) haar gegevens doorgegeven.
Ze voelde zich overompeld door de telefoniste. Ze wil eigenlijk helemaal niet bij ED een contract afsluiten. Ik heb reeds gebeld en gemaild, maar daar werd gezegd dat ik moest wachten op het welkomspakket met brief waarin een 0900-nummer vermeld staat met code. Ik wil echter sneller actie en wil dus een brief naar ze sturen.

Ik wil me namens haar gaan beroepen op de bedenktermijn van 7 werkdagen zoals vermeld in Artikel 3, lid 2 van de ‘Algemene Voorwaarden levering kleinverbruikers 2006’

Weet iemand het adres waar ik een aangetekende brief naar toe kan sturen.

Alvast bedankt.

Aafke
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:54:40 #55
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_59398205
What about: klik
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zondag 15 juni 2008 @ 01:34:06 #56
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_59399842
Als je te laat bent met opzeggen; bel een andere leverancier, die meldt je dan af bij ED. Zit je wel tijdelijk met een dubbele voorschotnota, maar dat is niet anders.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 27 juni 2008 @ 19:04:40 #57
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_59737316
Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst ¤210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van ¤346,00 waarvan ¤210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze ***** Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
pi_59738483
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:04 schreef abruzzese het volgende:
Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst ¤210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van ¤346,00 waarvan ¤210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze ***** Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .
Beetje incompleet verhaal dit.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 30 juni 2008 @ 08:20:52 #59
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_59786445
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:04 schreef abruzzese het volgende:
Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst ¤210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van ¤346,00 waarvan ¤210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze ***** Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .
Op hoeveel plekken heb je dit nou gemeld?

Just say no...!
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 30 juni 2008 @ 14:05:29 #60
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59793465
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:04 schreef abruzzese het volgende:
Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst ¤210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van ¤346,00 waarvan ¤210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze ***** Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .
je bent een gedupeerde van je eigen stommiteit idd.. Niet door een energieleverancier gedupeerd.. nuanceverschilletje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_59796166
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:04 schreef abruzzese het volgende:
Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst ¤210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van ¤346,00 waarvan ¤210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze ***** Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .
Contractbreuk is nooit handig, had je moeten weten. Als je bij een mobiele telefoonprovider een abonnement hebt van 2 jaar ga je toch ook niet na 3 maanden een andere nemen? En dan nog zeiken op de nieuwe leverancier ook.. .

Eigenlijk heb je nog geluk gehad, de maximale boete is namelijk 250 euro . Scheelt weer 4 tientjes.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:14:31 #62
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60954240
er kwam net een dame met een uiterst goedkope parfum aan de deur die in turbotaal allerlei dingen probeerde te ontfutselen om tot een energiedirectabonnement te komen, ze begon met ik stuur je de algemene voorwaarden op en ze probeerde te eindigen met wat is je bankrekening.. Ik heb het formulier maar even ingenomen en verteld dat ik er eerst over na ga denken, al googlend kwam ik bij dit topic..
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:09:20 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_64751435
Ik snap er niets van. Wat gaat er dan precies mis bij dit bedrijf. Hun kWh kosten liggen op een hele lage 0,079 euro ofzo t.o.v. een nuon met zo'n 0,246 cent wil ik wel eens weten wat het addertje onder het gras is of rekenen ze van die ziekelijk hoge abonnementskosten ofzo?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:23:24 #64
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_64752084
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:09 schreef SpecialK het volgende:
Ik snap er niets van. Wat gaat er dan precies mis bij dit bedrijf. Hun kWh kosten liggen op een hele lage 0,079 euro ofzo t.o.v. een nuon met zo'n 0,246 cent wil ik wel eens weten wat het addertje onder het gras is of rekenen ze van die ziekelijk hoge abonnementskosten ofzo?
Ze naaien je.keihard.
pi_64759103


[ Bericht 100% gewijzigd door kapiteinhoken op 07-01-2009 09:11:11 ]
pi_64759693
ben ook laatst gebeld:

Ik: "nee, ik heb geen belangstelling"
Zij: "Dus u wilt bewust te veel betalen voor uw energie?"
Ik: "Ja, t liefst betaal ik zo veel mogelijk"
Zij: "o .... dan weet ik voldoende"
Ik: "prettige dag verder"
pi_64760871
Ik snap echt niet dat mensen geen 'nee' durven te zeggen. Op straat, door zo'n pauperige verkoper van de ECI of andere boekenclub, nemen jullie ook altijd die troep af?

'Nee, geen interesse' ... Zo moeilijk is dat toch niet?

'Ja maar ik werd helemaal overrompeld'... Je hebt t toch echt zelf in de hand hoor
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:42:39 #68
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_64761447
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:23 schreef kikoooooo het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen geen 'nee' durven te zeggen. Op straat, door zo'n pauperige verkoper van de ECI of andere boekenclub, nemen jullie ook altijd die troep af?

'Nee, geen interesse' ... Zo moeilijk is dat toch niet?

'Ja maar ik werd helemaal overrompeld'... Je hebt t toch echt zelf in de hand hoor
ED presteert het om je zelfs dan over te zetten, terwijl je geen toestemming hebt gegeven.
Dus kan je gaan bellen omdat weer terug te draaien.
pi_64761624
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:04 schreef abruzzese het volgende:
Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst ¤210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van ¤346,00 waarvan ¤210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze ***** Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .
Ja, domme lul, dat heet een opzegvergoeding en is vrij normaal als je voortijdig het contract bij je huidige leverancier opzegt.
I was an atheist until I realized I was God
  vrijdag 23 januari 2009 @ 16:14:41 #70
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_65348509
Ik had er net ook eentje aan de deur

Ik stond toch echt wel even te kijken van de onzin die zo'n mannetje je op de mouw probeert te spelden. Ik vroeg of hij me een informatiefolder zou kunnen geven. Dat kon wel, maar dan moest ik wel even tekenen op een formulier waar in grote letters ''aanmeldingsformulier'' op stond. En dan nog beweren dat ik daarmee helemaal nergens aan zou komen vast te zitten

Want, zo zei hij: ''we kunnen sowieso niets beginnen zonder je meterstanden''. Ja, vast. Hij had het er ook over dat ze collectief de hele buurt over willen nemen zodat ik nog meer korting zou krijgen. Lijkt me ook een beetje een raar verhaal.
Toeval is toeval
  vrijdag 23 januari 2009 @ 16:27:42 #71
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_65348781
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 16:14 schreef Pyjama het volgende:
Ik had er net ook eentje aan de deur

Ik stond toch echt wel even te kijken van de onzin die zo'n mannetje je op de mouw probeert te spelden. Ik vroeg of hij me een informatiefolder zou kunnen geven. Dat kon wel, maar dan moest ik wel even tekenen op een formulier waar in grote letters ''aanmeldingsformulier'' op stond. En dan nog beweren dat ik daarmee helemaal nergens aan zou komen vast te zitten

Want, zo zei hij: ''we kunnen sowieso niets beginnen zonder je meterstanden''. Ja, vast. Hij had het er ook over dat ze collectief de hele buurt over willen nemen zodat ik nog meer korting zou krijgen. Lijkt me ook een beetje een raar verhaal.
Ik hoop echt dat er ooit nog eens bij mij aanbeld, ik trap em finaal de vernieling in.
pi_65349742
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 16:14 schreef Pyjama het volgende:
Ik had er net ook eentje aan de deur

Ik stond toch echt wel even te kijken van de onzin die zo'n mannetje je op de mouw probeert te spelden. Ik vroeg of hij me een informatiefolder zou kunnen geven. Dat kon wel, maar dan moest ik wel even tekenen op een formulier waar in grote letters ''aanmeldingsformulier'' op stond. En dan nog beweren dat ik daarmee helemaal nergens aan zou komen vast te zitten

Want, zo zei hij: ''we kunnen sowieso niets beginnen zonder je meterstanden''. Ja, vast. Hij had het er ook over dat ze collectief de hele buurt over willen nemen zodat ik nog meer korting zou krijgen. Lijkt me ook een beetje een raar verhaal.
Ik zou hem of haar voor een kop koffie uitnodigen en ondertussen volledig vast laten draaien in hun eigen verhaal!
pi_67373748
Ook erin getrapt hiero. Vroegen me of ik intresse had om mijn rekeningen etc te digitaliseren. Het scheelde me dan 20 euro per maand. Na een aantal vragen etc zei die tegen mij dat ik mijn rekeningnummer op moest noemen ter controle. Ik zo stom en doe het ook nog. Hij zou dan binnen een paar dagen een pakket opsturen met info enz. Heb continue gezegd tegen hem dat ik nergens aan vast wil zitten en hij zei dat dit ook niet het geval is. Krijg ik net een mailtje met bevestiging van aanmelding. Het is echt te triest voor woorden. Ik wil dit helemaal niet. Wat moet k doen?
pi_67376829
Niets betalen, simpel.

Bel je oude leverancier en leg het uit. En vervolgens NIETS maar dan ook NIETS betalen aan de ander. Laat ze maar een rechtzaak aanspannen, dan vraag je even om je handtekening of het bandje dat je akkoord bent gegaan. Een minuut of 10 later sta je dan glimlachend buiten.
pi_67377046
Ik had er laatst overigens ook een aan de deur:
V= verkoper, I = ik

V: Ja meneer, ik zie dat u bij Eneco zit en u betaald te veel.
I: Ik zit niet bij Eneco
V: Jawel, dat zie ik.
I: O.
V: Ja, waar zit u anders dan?
I: Bij een ander bedrijf.
V: Maar wij zijn goedkoper
I: Ja, krijg ik geld toe dan?
V: Nee, maar u bespaart 100 euro per jaar
I: Nou, dan krijg ik geld toe. Ik heb nu gratis energie omdat ik zo'n leuke jongen ben.
V: Huh?
I: Ja.
V: Waar zit u dan? Bij NUON
I: Nee, heeft u overigens niets mee te maken
V: Bij <weet ik wat> dan?
I: Nee.
etc. etc. etc. Koste hem een kwartier in de kou staan en leverde niets op

En van de week nog 1 aan de telefoon, dat het wel goedkoper kon. Ik zeg dat ik dat niet wil, en dat ik tevreden ben. Zij kon me een PRACHTIG aanbod doen. Ik zei dat ik dat niet wilde, en toen ging ze het "nog leuker maken". Toen ik vroeg wat er leuk was aan energie, de hoge prijzen en het vele gezeik hing ze toch maar op. Sjesus, wat een koe.
pi_67377168
Ik ben eigenlijk best tevreden over energiedirect? De stroom is nog nooit uitgevallen, de tarieven zijn laag, er is een handige website om je rekeningen te bekijken, etc. Prima eigenlijk.
pi_67377337
Ja, maar de stroom leveren zij helemaal niet

Die komt gewoon van je netbeheerder, die je al 20.000 jaar hebt en waar je niet vanaf kunt
pi_67377798
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:37 schreef Tha_Duck het volgende:
Ja, maar de stroom leveren zij helemaal niet

Die komt gewoon van je netbeheerder, die je al 20.000 jaar hebt en waar je niet vanaf kunt
Weet ik. Maar daarom kan ik me ook zo moeilijk voorstellen dat mensen problemen hebben met de energiemaatschappij. ze doen in feite niets
pi_67378098
Wacht maar tot je 1x een verkeerde afrekening krijgt of verkeerd voorschot. Dan moet je de molen in om contact te zoeken en is het niet meer zo grappig
pi_67381997
Ik ga zo opbellen en die aanmelding annuleren. Leugenaars dat het zijn
  woensdag 25 maart 2009 @ 08:39:03 #81
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_67382170
Lang leve de privatisering van de energiemarkt
Where law ends, tyrrany begins.
pi_67384668
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 08:39 schreef Gunner het volgende:
Lang leve de privatisering van de energiemarkt
Ach het heeft een hoop banen opgeleverd, maar dat is dan ook het enige positieve eraan....
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_67384771
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:30 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik had er laatst overigens ook een aan de deur:
V= verkoper, I = ik

V: Ja meneer, ik zie dat u bij Eneco zit en u betaald te veel.
I: Ik zit niet bij Eneco
V: Jawel, dat zie ik.
I: O.
V: Ja, waar zit u anders dan?
I: Bij een ander bedrijf.
V: Maar wij zijn goedkoper
I: Ja, krijg ik geld toe dan?
V: Nee, maar u bespaart 100 euro per jaar
I: Nou, dan krijg ik geld toe. Ik heb nu gratis energie omdat ik zo'n leuke jongen ben.
V: Huh?
I: Ja.
V: Waar zit u dan? Bij NUON
I: Nee, heeft u overigens niets mee te maken
V: Bij <weet ik wat> dan?
I: Nee.
etc. etc. etc. Koste hem een kwartier in de kou staan en leverde niets op

Hey, die sukkel had ik ook aan de deur vorige week
Wilde alles weten, of ik een dubbele meter had, de gezinssamenstelling, jaarverbruik, etc.
Helaas voor hem ging hij weer weg zonder al deze informatie.
Ik heb hem nog wel even uitgelegd wat een waardeloze club de NUON is met een beroerde klantenservice. Daar was hij van op de hoogte, zei hij.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:43:43 #84
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67385209
Ik snap werkelijk niet dat mensen hier in trappen.
Beste advies als je zeker weet dat je geen handtekening hebt gezet onder een overeenkomst of ja hebt gezegt over de telefoon is van Tha_Duck om 23:26.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:51:13 #85
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_67385466
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:43 schreef _Flash_ het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat mensen hier in trappen.
Beste advies als je zeker weet dat je geen handtekening hebt gezet onder een overeenkomst of ja hebt gezegt over de telefoon is van Tha_Duck om 23:26.
Overigens heb ik ook verhalen gehoord van gemanipuleerde bandjes waarop het net lijkt alsof je WEL een contract bent aangegaan.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_67385479
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:28 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ach het heeft een hoop banen opgeleverd, maar dat is dan ook het enige positieve eraan....
En dan nog beweren dat het daardoor goedkoper zou worden voor de consument.
pi_67385661
Heeft iemand het rekeningnummer van Energie-Direct. Dan kan ik dit bij voorbaat al laten blokkeren
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:01:03 #88
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67385818
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:51 schreef Gunner het volgende:

[..]

Overigens heb ik ook verhalen gehoord van gemanipuleerde bandjes waarop het net lijkt alsof je WEL een contract bent aangegaan.
Zou natuurlijk kunnen. Maar lijkt me een urban myth.
Desalniettemin lijkt me een bandje eigenlijk geen onomstotelijk bewijs.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:14:24 #89
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_67386214
Ik heb ergens gelezen (hier bij Fok?) dat als een verkoper 2 of 3x het woorde JA hoort, hij denkt beet te hebben en door blijft zeuren.
Onderbreek dus meteen in de eerste zin, zeg geen "ja" ook niet op andere vragen.

Ik krijg regelmatig telefoontjes of ik over wil stappen, en het begint standaard met een vraag of ik tijd heb.
Daar zou een "ja" op kunnen, maar die krijgen ze meteen al niet.
Ik antwoord meestal iets van: "Dat doet er niet toe want ik wil niet overstappen, u kunt zich de moeite besparen". Meestal volgt er dan nog een vraag van "waarom niet" , en dan antwoord ik standaard dat ik volgend jaar ga emigreren en nu dus niet meer ga overstappen. Meestal wensen ze me nog wel een prettige dag verder, sommigen zijn niet eens zo sportief en hangen meteen zelf al op.
Als ik de kans krijg, vraag ik ook nog even of ze het leuk vinden mensen op deze manier lastig te vallen, en of ze geen betere baan kunnen vinden.
~gedachten zijn meestal geen feiten~
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:28:27 #90
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_67386708
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:01 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Zou natuurlijk kunnen. Maar lijkt me een urban myth.
Desalniettemin lijkt me een bandje eigenlijk geen onomstotelijk bewijs.
Ik zie die bedrijven ervoor aan om dat soort praktijken erop na te houden.
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:28:30 #91
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67386711
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:14 schreef Kaar68 het volgende:
Ik heb ergens gelezen (hier bij Fok?) dat als een verkoper 2 of 3x het woorde JA hoort, hij denkt beet te hebben en door blijft zeuren.
Onderbreek dus meteen in de eerste zin, zeg geen "ja" ook niet op andere vragen.

Ik krijg regelmatig telefoontjes of ik over wil stappen, en het begint standaard met een vraag of ik tijd heb.
Daar zou een "ja" op kunnen, maar die krijgen ze meteen al niet.
Ik antwoord meestal iets van: "Dat doet er niet toe want ik wil niet overstappen, u kunt zich de moeite besparen". Meestal volgt er dan nog een vraag van "waarom niet" , en dan antwoord ik standaard dat ik volgend jaar ga emigreren en nu dus niet meer ga overstappen. Meestal wensen ze me nog wel een prettige dag verder, sommigen zijn niet eens zo sportief en hangen meteen zelf al op.
Als ik de kans krijg, vraag ik ook nog even of ze het leuk vinden mensen op deze manier lastig te vallen, en of ze geen betere baan kunnen vinden.
Wat raar om zo op je taalgebruik te gaan letten of liegen.
Ik zeg gewoon dat ik geen interesse heb en dat de rest ze niks aan gaat. (Wat ook zo is.)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_67388436
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:51 schreef Gunner het volgende:

[..]

Overigens heb ik ook verhalen gehoord van gemanipuleerde bandjes waarop het net lijkt alsof je WEL een contract bent aangegaan.
Belangrijk is voor een overeenkomst dat er wilsovereenstemming bestaat. Daarnaast is bij telefonische verkoop een periode van 7 dagen toegestaan om je koop te herroepen. Bovendien is het vaak zo dat bedrijven bij aflevering belangrijke gegevens 'vergeten' te vermelden. Op grond van 7:46 BW betekent dat dat deze termijn 3 maanden is. Bovendien moeten de algemene voorwaarden ten tijde van de koop of daarvoor overhandigd zijn aan de koper, mocht dit niet het geval zijn, wat telefonisch dus erg moeilijk is, dan zijn deze niet van toepassing.
pi_67388908
Kom er niet doorheen helpdesk. Wat een stelletjes idioten daar. Hang je 5 minuten aan de lijn 'u wordt als eerst volgende geholpen'. 70 cent per minuut + kosten mobiele telefoon
pi_67402663
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:35 schreef Tallie1982 het volgende:
Kom er niet doorheen helpdesk. Wat een stelletjes idioten daar. Hang je 5 minuten aan de lijn 'u wordt als eerst volgende geholpen'. 70 cent per minuut + kosten mobiele telefoon


http://www.vraagalex.nl/0(...)?alternatief=Energie:Direct&uid=52
Extra informatie:
U krijgt een melding dat u moet bellen naar 0900-enz, wacht rustig op de receptioniste en dien daar uw klacht in of stel daar uw vraag. Wij roepen Energie:Direct op om ons een alternatief nummer te geven.
Dus of het gaat werken weet ik niet maar niet geschoten is altijd mis
pi_67405646
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:52 schreef marcosta het volgende:

[..]

http://www.vraagalex.nl/0(...)?alternatief=Energie:Direct&uid=52
Extra informatie:
U krijgt een melding dat u moet bellen naar 0900-enz, wacht rustig op de receptioniste en dien daar uw klacht in of stel daar uw vraag. Wij roepen Energie:Direct op om ons een alternatief nummer te geven.
Dus of het gaat werken weet ik niet maar niet geschoten is altijd mis
werkt niet, kan je niet doorverbinden met de juiste afdeling
pi_67407853
Ja, ja Energie Direct was weer aardig bezig zieltjes te winnen de laatste weken. Ik had ze ook aan de lijn met een fantastisch aanbod. Toen ik vroeg hoe hun vastrecht tarief zich verhoudt tot andere energieleveranciers zei die muts dat die ongeveer hetzelfde waren. Hoe hoog dan? 8 euro per maand! maar dat is toch veel hoger dan wat Eneco mij nu berekent. KLIK .... tuut tuut tuut. Ik kreeg geeneens de kans om te vragen wat voor spannende lingerie ze vandaag aanhad.

Stelletje onbeschoft daar zeg! Al die callcenter dollies worden zeker nog op stukloon betaald.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')