Daarom is Energie:Direct ook een online energieleverancier. Ik ben ook absoluut van mening dat 70 ct per minuut wel erg veel is, maar doordat ze de rest via mail doen kunnen ze wel goedkoper zijn.quote:Op maandag 28 januari 2008 00:20 schreef sempron2400 het volgende:
Vaak, maar niet altijd is e-mail de meest geschikte vorm van communicatie.
70 cent per minuut is echt teveel, met een mobiele telefoon betaal je dan 95 cent per minuut. De wachttijd in acht genomen, ben je al gauw 10 euro voor een consult kwijt.
Wel is het zo dat sommige bedrijven een flink deel van hun winst halen door exorbitant hoge prijzen voor de helpdesk. Ik vind een dure helpdesk in ieder geval geen goed visitekaartje: dan betaal ik liever iets meer voor het product zelf.
Beetje incompleet verhaal dit.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:04 schreef abruzzese het volgende:
Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst ¤210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van ¤346,00 waarvan ¤210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze ***** Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .
Op hoeveel plekken heb je dit nou gemeld?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:04 schreef abruzzese het volgende:
Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst ¤210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van ¤346,00 waarvan ¤210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze ***** Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .
je bent een gedupeerde van je eigen stommiteit idd.. Niet door een energieleverancier gedupeerd.. nuanceverschilletjequote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:04 schreef abruzzese het volgende:
Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst ¤210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van ¤346,00 waarvan ¤210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze ***** Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .
Contractbreuk is nooit handig, had je moeten weten. Als je bij een mobiele telefoonprovider een abonnement hebt van 2 jaar ga je toch ook niet na 3 maanden een andere nemen? En dan nog zeiken op de nieuwe leverancier ook..quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:04 schreef abruzzese het volgende:
Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst ¤210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van ¤346,00 waarvan ¤210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze ***** Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .
Ze naaien je.keihard.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:09 schreef SpecialK het volgende:
Ik snap er niets van. Wat gaat er dan precies mis bij dit bedrijf. Hun kWh kosten liggen op een hele lage 0,079 euro ofzo t.o.v. een nuon met zo'n 0,246 cent wil ik wel eens weten wat het addertje onder het gras is of rekenen ze van die ziekelijk hoge abonnementskosten ofzo?
ED presteert het om je zelfs dan over te zetten, terwijl je geen toestemming hebt gegeven.quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:23 schreef kikoooooo het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen geen 'nee' durven te zeggen. Op straat, door zo'n pauperige verkoper van de ECI of andere boekenclub, nemen jullie ook altijd die troep af?
'Nee, geen interesse' ... Zo moeilijk is dat toch niet?
'Ja maar ik werd helemaal overrompeld'... Je hebt t toch echt zelf in de hand hoor
Ja, domme lul, dat heet een opzegvergoeding en is vrij normaal als je voortijdig het contract bij je huidige leverancier opzegt.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:04 schreef abruzzese het volgende:
Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst ¤210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van ¤346,00 waarvan ¤210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze ***** Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .
Ik hoop echt dat er ooit nog eens bij mij aanbeld, ik trap em finaal de vernieling in.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:14 schreef Pyjama het volgende:
Ik had er net ook eentje aan de deur![]()
Ik stond toch echt wel even te kijken van de onzin die zo'n mannetje je op de mouw probeert te spelden. Ik vroeg of hij me een informatiefolder zou kunnen geven. Dat kon wel, maar dan moest ik wel even tekenen op een formulier waar in grote letters ''aanmeldingsformulier'' op stond. En dan nog beweren dat ik daarmee helemaal nergens aan zou komen vast te zitten![]()
Want, zo zei hij: ''we kunnen sowieso niets beginnen zonder je meterstanden''. Ja, vast. Hij had het er ook over dat ze collectief de hele buurt over willen nemen zodat ik nog meer korting zou krijgen. Lijkt me ook een beetje een raar verhaal.
Ik zou hem of haar voor een kop koffie uitnodigen en ondertussen volledig vast laten draaien in hun eigen verhaal!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:14 schreef Pyjama het volgende:
Ik had er net ook eentje aan de deur![]()
Ik stond toch echt wel even te kijken van de onzin die zo'n mannetje je op de mouw probeert te spelden. Ik vroeg of hij me een informatiefolder zou kunnen geven. Dat kon wel, maar dan moest ik wel even tekenen op een formulier waar in grote letters ''aanmeldingsformulier'' op stond. En dan nog beweren dat ik daarmee helemaal nergens aan zou komen vast te zitten![]()
Want, zo zei hij: ''we kunnen sowieso niets beginnen zonder je meterstanden''. Ja, vast. Hij had het er ook over dat ze collectief de hele buurt over willen nemen zodat ik nog meer korting zou krijgen. Lijkt me ook een beetje een raar verhaal.
Weet ik. Maar daarom kan ik me ook zo moeilijk voorstellen dat mensen problemen hebben met de energiemaatschappij. ze doen in feite nietsquote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:37 schreef Tha_Duck het volgende:
Ja, maar de stroom leveren zij helemaal niet
Die komt gewoon van je netbeheerder, die je al 20.000 jaar hebt en waar je niet vanaf kunt
Ach het heeft een hoop banen opgeleverd, maar dat is dan ook het enige positieve eraan....quote:Op woensdag 25 maart 2009 08:39 schreef Gunner het volgende:
Lang leve de privatisering van de energiemarkt
Hey, die sukkel had ik ook aan de deur vorige weekquote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:30 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik had er laatst overigens ook een aan de deur:
V= verkoper, I = ik
V: Ja meneer, ik zie dat u bij Eneco zit en u betaald te veel.
I: Ik zit niet bij Eneco
V: Jawel, dat zie ik.
I: O.
V: Ja, waar zit u anders dan?
I: Bij een ander bedrijf.
V: Maar wij zijn goedkoper
I: Ja, krijg ik geld toe dan?
V: Nee, maar u bespaart 100 euro per jaar
I: Nou, dan krijg ik geld toe. Ik heb nu gratis energie omdat ik zo'n leuke jongen ben.
V: Huh?
I: Ja.
V: Waar zit u dan? Bij NUON
I: Nee, heeft u overigens niets mee te maken
V: Bij <weet ik wat> dan?
I: Nee.
etc. etc. etc. Koste hem een kwartier in de kou staan en leverde niets op
Overigens heb ik ook verhalen gehoord van gemanipuleerde bandjes waarop het net lijkt alsof je WEL een contract bent aangegaan.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:43 schreef _Flash_ het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat mensen hier in trappen.
Beste advies als je zeker weet dat je geen handtekening hebt gezet onder een overeenkomst of ja hebt gezegt over de telefoon is van Tha_Duck om 23:26.
En dan nog beweren dat het daardoor goedkoper zou worden voor de consument.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:28 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ach het heeft een hoop banen opgeleverd, maar dat is dan ook het enige positieve eraan....
Zou natuurlijk kunnen. Maar lijkt me een urban myth.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Overigens heb ik ook verhalen gehoord van gemanipuleerde bandjes waarop het net lijkt alsof je WEL een contract bent aangegaan.
Ik zie die bedrijven ervoor aan om dat soort praktijken erop na te houden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:01 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Zou natuurlijk kunnen. Maar lijkt me een urban myth.
Desalniettemin lijkt me een bandje eigenlijk geen onomstotelijk bewijs.
Wat raar om zo op je taalgebruik te gaan letten of liegen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:14 schreef Kaar68 het volgende:
Ik heb ergens gelezen (hier bij Fok?) dat als een verkoper 2 of 3x het woorde JA hoort, hij denkt beet te hebben en door blijft zeuren.
Onderbreek dus meteen in de eerste zin, zeg geen "ja" ook niet op andere vragen.
Ik krijg regelmatig telefoontjes of ik over wil stappen, en het begint standaard met een vraag of ik tijd heb.
Daar zou een "ja" op kunnen, maar die krijgen ze meteen al niet.
Ik antwoord meestal iets van: "Dat doet er niet toe want ik wil niet overstappen, u kunt zich de moeite besparen". Meestal volgt er dan nog een vraag van "waarom niet" , en dan antwoord ik standaard dat ik volgend jaar ga emigreren en nu dus niet meer ga overstappen. Meestal wensen ze me nog wel een prettige dag verder, sommigen zijn niet eens zo sportief en hangen meteen zelf al op.
Als ik de kans krijg, vraag ik ook nog even of ze het leuk vinden mensen op deze manier lastig te vallen, en of ze geen betere baan kunnen vinden.
Belangrijk is voor een overeenkomst dat er wilsovereenstemming bestaat. Daarnaast is bij telefonische verkoop een periode van 7 dagen toegestaan om je koop te herroepen. Bovendien is het vaak zo dat bedrijven bij aflevering belangrijke gegevens 'vergeten' te vermelden. Op grond van 7:46 BW betekent dat dat deze termijn 3 maanden is. Bovendien moeten de algemene voorwaarden ten tijde van de koop of daarvoor overhandigd zijn aan de koper, mocht dit niet het geval zijn, wat telefonisch dus erg moeilijk is, dan zijn deze niet van toepassing.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Overigens heb ik ook verhalen gehoord van gemanipuleerde bandjes waarop het net lijkt alsof je WEL een contract bent aangegaan.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:35 schreef Tallie1982 het volgende:
Kom er niet doorheen helpdesk. Wat een stelletjes idioten daar. Hang je 5 minuten aan de lijn 'u wordt als eerst volgende geholpen'. 70 cent per minuut + kosten mobiele telefoon
werkt niet, kan je niet doorverbinden met de juiste afdelingquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:52 schreef marcosta het volgende:
[..]
http://www.vraagalex.nl/0(...)?alternatief=Energie:Direct&uid=52
Extra informatie:
U krijgt een melding dat u moet bellen naar 0900-enz, wacht rustig op de receptioniste en dien daar uw klacht in of stel daar uw vraag. Wij roepen Energie:Direct op om ons een alternatief nummer te geven.
Dus of het gaat werken weet ik niet maar niet geschoten is altijd mis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |