Zolang je niets van ze gedaan hoeft te hebben zijn ze gewoon vooral erg goedkoop, maar als je wel iets gedaan moet hebben wordt het lastiger. Maar da's offtopic, terug naar de stroom. Geen idee trouwens of ze bij elkaar horen, maar het logo en naam lijken wel op elkaar.quote:Op dinsdag 25 december 2007 19:25 schreef Tournesol het volgende:
is dat orion direct zo'n klote maatschappij dan..?
Waarschijnlijk hebben ze gedreigd zijn gezin om te brengen...quote:Op donderdag 27 december 2007 09:51 schreef The_End het volgende:
Ik gebruik al tijden Energie Direct en heb eigenlijk nog nooit problemen met ze gehad. Meeste contact verloopt via email en ze reageren altijd redelijk snel?
Wat waren de 'manipulatie technieken' die ze bij jou hebben toegepast? Fluittoon door de telefoon? Ronddraaiend beeld?
quote:Op donderdag 27 december 2007 13:44 schreef sempron2400 het volgende:
De telefonische werving zal zijn wortels wel bij Wehkamp vinden, ik heb daar op 10 december een redelijk bedrag besteed (en eerder nooit iets gekocht). Dit kan geen toeval zijn.
Nee, hij suggereert dat Wehkamp zijn gegevens heeft verkocht aan EDquote:Op donderdag 27 december 2007 13:57 schreef The_End het volgende:
[..]
En toen is er vanzelf een contract ontstaan met Energie Direct?
quote:Op donderdag 27 december 2007 13:57 schreef The_End het volgende:
[..]
En toen is er vanzelf een contract ontstaan met Energie Direct?
zie oa. het forum van Tros Radarquote:Op donderdag 27 december 2007 14:29 schreef fransbreda het volgende:
Er zijn meer gevallen bekend dat energie direkt gewoon zelf een contract aangaat zonder dat de persoon in kwestie er iets van weet.
Je krijgt dan ook interum justitia aan je deur.
Er zijn hele forums over die gasten joh, teringlijers.
Ik weet het, ik heb zelf nog steeds problemen met ze.quote:Op donderdag 27 december 2007 14:31 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
zie oa. het forum van Tros Radar
Jij stelt dat je er ingeluist bent met 'manipulatie technieken'. Ik vroeg alleen maar HOE je gemanipuleerd bent om een contract aan te gaan bij ED. Echter ben je blijkbaar niet in staat om daar antwoord op te geven.quote:
Klopt. Ik heb wel eens vragen gehad. Deze waren gewoon via de mail te stellen. Reactie altijd binnen een paar dagen.quote:Op donderdag 27 december 2007 09:51 schreef The_End het volgende:
Ik gebruik al tijden Energie Direct en heb eigenlijk nog nooit problemen met ze gehad. Meeste contact verloopt via email en ze reageren altijd redelijk snel?
Wat waren de 'manipulatie technieken' die ze bij jou hebben toegepast? Fluittoon door de telefoon? Ronddraaiend beeld?
Uhm, wacht eens even... hoe werkt dat "gewoon zelf een contract aangaan"?quote:Op donderdag 27 december 2007 14:29 schreef fransbreda het volgende:
Er zijn meer gevallen bekend dat energie direkt gewoon zelf een contract aangaat zonder dat de persoon in kwestie er iets van weet.
Je krijgt dan ook interum justitia aan je deur.
Er zijn hele forums over die gasten joh, teringlijers.
Probleem is alleen dat JIJ dan de persoon bent die de rommel over zich heen krijgtquote:Op donderdag 27 december 2007 18:36 schreef Wunk het volgende:
Intrum Justitia![]()
Als je toch ergens niet van onder de indruk moet zijn, zijn zij het.., die hebben nog een grotere chaos in hun administratie dan het gemiddelde energiebedrijf.., dat is echt een incassobureau van niks, stelletje prutsers..
Ik weet niet of manipulatie het juiste woord hierin is.. maar het klinkt behoorlijk amway achtig. (smerig dus, vol bedrog)quote:Het was bijvoorbeeld niet mogelijk om alleen een informatiepakket aan te vragen. Ze vertelden dat ze een pakket zouden sturen, waarbij je zeven dagen bedenktijd krijgt (dit zijn overigens zeven werkdagen, geen kalenderdagen, zie Algemene Voorwaarden). Als je niet reageert, dan heb je dus gewoon een contract. Een informatiepakket met de prijzen was niet mogelijk. Ook terugbellen was geen optie. Dan beweren ze dat ze zo goedkoop zijn, omdat ze die service niet leveren. En dan te bedenken dat ze wel een informatiepakket hebben (namelijk op de website) EN een telefoonnummer om een contract af te sluiten.
Nee hoor, je moet 't verhaal gewoon omkeren en de verantwoording bij de claimende partij neerleggen, zeggen dat je niks meer schuldig bent en ze daar hun administratie niet op orde hebben, dat houd ze meestal wel een tijdje zoetquote:Op donderdag 27 december 2007 18:45 schreef Dorkquemada het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat JIJ dan de persoon bent die de rommel over zich heen krijgt
quote:Op woensdag 26 december 2007 21:35 schreef sempron2400 het volgende:
Dat is wel geruststellend dat ze van Essent zijn en dat er ook tevreden klanten zijn.
Maar ik verafschuw de manipulatietechnieken die het bedrijf gebruikt om klanten te werven.
Ik ga dan ook gebruik maken van de 7 werkdagen bedenktijd. Omdat misschien wel meer mensen behoefte aan tips hebben: het betreft Artikel 3.2 van de Leveringsovereenkomst.
De website vermeldt dat het annuleren van de aanmelding telefonisch plaatsvindt via het (dure 0900) telefoonnummer op de welkomstbrief. Maar daar schijnen mensen talrijke problemen mee te hebben gehad - misschien ook een manipulatietechniek van Energie:Direct. Daarom doe ik het ook graag zwart-op-wit.
IK wacht ook al 2 weken op mail van ze.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:42 schreef sempron2400 het volgende:
Ik heb het idee dat ze niets hebben gedaan met mjin aangetekende brief + handtekening retour.
28 december is de brief volgens Track & Trace aangekomen op het postbussenfront in Rotterdam, maar nooit meer de handtekening retour ontvangen. Ondanks de vrije dagen, moeten ze het toch allang in ontvangst hebben genomen.
UItzending gemist even bekijken dan.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:31 schreef RJD het volgende:
Zojuist de aflevering van Kassa gezien. Daarin een special over energiebedrijven. Kunnen jullie niet klagen bij de energiewaakhond DTe of NMA? Daar zijn ze toch voor?
Ik heb het gewoon gedaan, ik gok het er wel opquote:Op maandag 21 januari 2008 17:48 schreef bloempje-moi het volgende:
Oh god, ik ben er ook net ingetrapt. Ik krijg het spaansbenauwd als ik dit allemaal lees. Ik krijg zo'n infopakket gestuurd en hoor het binnen 8 dagen te kunnen annuleren. Nu maar hopen dat dat lukt. Het klote is wel dat ze mijn rekeningnummer al hebben, omdat ze mensen gaan screenen ofzo? Ik wilde het niet geven maar heb het met mijn stomme kop toch gedaan. Klotezooi!
Sempron 2400, is de annulering binnen 8 dagen gewoon goed gegaan of krijg je alsnog gezeik?
Bah, waarom trap ik er toch altijd in
Heb je hun rekeningnummer ook? Gewoon laten blokkeren bij je bank.quote:Op maandag 21 januari 2008 17:48 schreef bloempje-moi het volgende:
Oh god, ik ben er ook net ingetrapt. Ik krijg het spaansbenauwd als ik dit allemaal lees. Ik krijg zo'n infopakket gestuurd en hoor het binnen 8 dagen te kunnen annuleren. Nu maar hopen dat dat lukt. Het klote is wel dat ze mijn rekeningnummer al hebben, omdat ze mensen gaan screenen ofzo? Ik wilde het niet geven maar heb het met mijn stomme kop toch gedaan. Klotezooi!
Sempron 2400, is de annulering binnen 8 dagen gewoon goed gegaan of krijg je alsnog gezeik?
Bah, waarom trap ik er toch altijd in
Ts, dat moet je écht gaan leren hoor, voor je het weet ben je failliet. En mensen van Energiedirect/ Oxxio en andere malafide bedrijven zijn uitstekend om op te oefenenquote:Op donderdag 27 december 2007 15:14 schreef sempron2400 het volgende:
Mensen hebben inderdaad een eigen verantwoordelijkheid. Ik ben niet snel geneigd iets te weigeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |