zou ik niet doen. Is niet heel goed voor je schouders.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:38 schreef DjMark het volgende:
Dippen tussen bankjes met schijven op je benen kan ook...
Wat betreft het eerste: eigen keuzequote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:37 schreef no-look het volgende:
LedZep:
progressie gaat inderdaad niet superhard maar progressie is er zeker, zowel in kracht als vertical leap. Gisteren bij training na een steal een layup de basket ingelegd en ik raakte de ring aan terwijl ik het deed, toch nice
En bulken, ik weet dat het goed voor me zou zijn. Maar ik ben gewoon geen eter. Gayste excuus ever, I know, maar ik heb het na een ontbijt / middageten / avondeten en wat snacks wel gehad. Fuck zes maaltijden per dag. Overigens ben ik wel gestopt met het overmatig vergiftigen van mijn lijf door middel van alcohol. Drink nu nog 'maar' twee keer in de week en zelfs dan met mate. Dat was in de afgelopen jaren toch wel 4 of 5 keer per week.
Ik kom er wel... langzaam maar zeker kom ik er wel. Laag volume op dit moment omdat ik er lekker op ga. Zet de laatste tijd PR na PR zonder me verrot of brak te voelen. Overigens bedoel ik met laag volume vooral lage reps. Ik doe bijvoorbeeld best vaak 10*1 ofzo. En ook dit is een fase. Over een tijdje zal ik wel weer een poosje flinke sets van 5+ reps neerzetten, who knows. Maar 2008 gaat het helemaal worden, ik voel het.
edit:
ik zal de komende tijd trouwens wat meer aandacht aan de hams besteden. Monsterstrength viel het ook al op dat ik meer pinsquat dan normaal squat. Ik maak niet goed gebruik van de stretch-reflex, aldus MS, en volgens mij komt dat omdat ik te snel // zonder spanning zak. Ook dat ligt aan zwakke hams, niet? Dit is bijvoorbeeld ook mijn probleem met pistols, ik kan niet afremmen waardoor ik omflikker
ach ik heb eigelijk ook weinig zin als ik klaar ben met squats en leg presses om nog even hamstrings te trainenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:28 schreef LedZep het volgende:
Je kan altijd nog leg curls met een binnenband doen als cheap alternatief voor band leg curls.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik (en dat is puur een persoonlijke opvatting) zie de significantie niet van strongmantrainingen of -wedstrijden zonder fatsoenlijke basiskracht. Daar mag iedereen verder anders over denken though.quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:39 schreef no-look het volgende:
Ach je kunt toch in de mindere wedstrijden meedoen? Die AlexT, Jeseja etc. doen dat ook niet onverdienstelijk. Dudes zijn goed bezig
Klopt, maar dat ligt ook aan het feit dat het voor strongman niet noodzakelijk is ofzo. Desondanks is het niet een onbereikbaar doel ofzo, in principe kan iedereen het binnen afzienbare tijd halen als je je tijd maar goed besteedt. Een strongman besteedt een groot deel van zijn tijd aan onderdelen en is bv ook veel meer op de PC gericht, dus is het logisch dat niet veel een extreem hoge fullsquat hebben. Maar ik beschouw de squat, en dat is ook wel bekend hier, als de belangrijkste oefening en een frame dat gebouwd is op squats (vandaar dus die 250kg) beschouw ik als een veel belangrijker doel dan zgn "algemene kracht" van strongman ofzo. Op die manierquote:Op woensdag 9 januari 2008 22:02 schreef Baffer het volgende:
Haha dude volgens mij kan maar een enkeling van de deelnemers aan B wedstrijden 250 fullsquatten.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |