abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55868950
Dippen tussen bankjes met schijven op je benen kan ook...
pi_55871789
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:38 schreef DjMark het volgende:
Dippen tussen bankjes met schijven op je benen kan ook...
zou ik niet doen. Is niet heel goed voor je schouders.

no look, waar heb jij zo'n gordel gekocht eigenlijk?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_55875459
ligt bij ons in de sportschool

Vandaag met de safety bar 90 kg ge-pinsquat. Onder parallel, en ik heb geen idee waar die brute kracht ineens vandaan komt. Ik ben zo trots op mezelf
pi_55876814
waarom squat je eigenlijk met zo'n safetybar?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_55876964
Omdat safety bar squatten kut is en daarom beter. No-look, volgens mij moet jij heel veel leg curls en romanian deadlifts doen, je hams zijn veel te zwak in vergelijking met je quads. Volgens mij haal je je deadlift ook bijna volledig uit de rug.
pi_55878405
Gestrekte benen = meer benen bij deadlifts toch? Dus ofwel sumo-stance of wel niet door je knieën zakken? Ik deadlift inderdaad met veel buiging in de knieën, daar zal het dus wellicht aan liggen.

Komende tijd was ik van plan deadlifts vanaf een plateau te doen, is dat ook goed? Legcurls vind ik niet fijn trainen op laag volume, en ik hou van laag volume
pi_55878423
overigens squat ik met de safety-bar omdat het iets anders is. Volgende keer doe ik weer de gewone bar of frontsquats, who knows.
pi_55878682
Ik vroeg het om aan te komen!
pi_55878773
Niet helemaal, veel buiging in de knie zorgt voor een soort verkapte squat, hiermee haal je wel redelijk wat uit je benen maar je kan ook heel gemakkelijk "cheaten" met je quads. Ik zeg het nog maar een keertje: goede deadlift = eerste 20cm heupextensie (hamstrings) om de romp rechter te krijgen en vervolgens knie-extensie + resterende heupextensie om rechtop te gaan staan. De rug doet in principe niets en wordt dus enkel statisch belast.

Zorg dat je romanian deadlifts in je routine stopt en leg curls op hoog volume, 4x20reps ofzo. Dat kost bijna geen tijd. En het helpt je deadlift en je squat tegelijkertijd . Plateau deadlifts zijn wel goed maar teveel deadliften werkt averechts dus je moet je voor een grote lift vooral richten op je assistance, dus veel hamstrings en zware rows + shrugs.

Waarom laag volume? Van een hoog volume wordt je sterker en buffer . Ik wil niet vervelend doen, maar ik blijf erbij dat je simpelweg procentueel superweinig progressie maakt. Als je wat meer gaat bulken en hoog volume gaat draaien kan je in een half jaar naar een 2x BW fullsquat gaan. Kan ook zonder spiermassa, ik had 1,5 jaar terug ook een onderhoud van 4500kcals ofzo (incl trainingsarbeid) en kwam dus niet aan als ik dat dagelijks at.

Dan heb je tenminste een basis in de vorm van veel motorunits + getrainde type IIb vezels en dan is het dunken ook totaal geen probleem, zeker omdat je al basketbaltraining/wedstrijden doet en dus qua motorpatroon genoeg getraind bent op de sprong.
pi_55879391
bij ons staat er een nieuw toestel om zittend legcurls te doen.. erg effectief moet ik zeggen, ik voel het meer in het bovenste van m'n hams en als ik erna liggend legcurls doe gaan die veel gemakkelijker ik zocht al lang een oefening om erbij te pakken
Only when close to death, you really feel alive
  dinsdag 8 januari 2008 @ 19:39:27 #191
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_55880885
Ik doe altijd een touw door me normale train riem heen en rijg daar de schijven doorheen. Werkt perfect, scheelt weer een riem in me tas mee slepen.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 21:02:05 #192
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_55883097
Al die machines voor je hamstrings zuigen echt zo hard, kan er echt niet op trainen
pi_55883726
Je kan altijd nog leg curls met een binnenband doen als cheap alternatief voor band leg curls.
pi_55885662
LedZep:

progressie gaat inderdaad niet superhard maar progressie is er zeker, zowel in kracht als vertical leap. Gisteren bij training na een steal een layup de basket ingelegd en ik raakte de ring aan terwijl ik het deed, toch nice

En bulken, ik weet dat het goed voor me zou zijn. Maar ik ben gewoon geen eter. Gayste excuus ever, I know, maar ik heb het na een ontbijt / middageten / avondeten en wat snacks wel gehad. Fuck zes maaltijden per dag. Overigens ben ik wel gestopt met het overmatig vergiftigen van mijn lijf door middel van alcohol. Drink nu nog 'maar' twee keer in de week en zelfs dan met mate. Dat was in de afgelopen jaren toch wel 4 of 5 keer per week.

Ik kom er wel... langzaam maar zeker kom ik er wel. Laag volume op dit moment omdat ik er lekker op ga. Zet de laatste tijd PR na PR zonder me verrot of brak te voelen. Overigens bedoel ik met laag volume vooral lage reps. Ik doe bijvoorbeeld best vaak 10*1 ofzo. En ook dit is een fase. Over een tijdje zal ik wel weer een poosje flinke sets van 5+ reps neerzetten, who knows. Maar 2008 gaat het helemaal worden, ik voel het.

edit:

ik zal de komende tijd trouwens wat meer aandacht aan de hams besteden. Monsterstrength viel het ook al op dat ik meer pinsquat dan normaal squat. Ik maak niet goed gebruik van de stretch-reflex, aldus MS, en volgens mij komt dat omdat ik te snel // zonder spanning zak. Ook dat ligt aan zwakke hams, niet? Dit is bijvoorbeeld ook mijn probleem met pistols, ik kan niet afremmen waardoor ik omflikker
pi_55886361
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:37 schreef no-look het volgende:
LedZep:

progressie gaat inderdaad niet superhard maar progressie is er zeker, zowel in kracht als vertical leap. Gisteren bij training na een steal een layup de basket ingelegd en ik raakte de ring aan terwijl ik het deed, toch nice

En bulken, ik weet dat het goed voor me zou zijn. Maar ik ben gewoon geen eter. Gayste excuus ever, I know, maar ik heb het na een ontbijt / middageten / avondeten en wat snacks wel gehad. Fuck zes maaltijden per dag. Overigens ben ik wel gestopt met het overmatig vergiftigen van mijn lijf door middel van alcohol. Drink nu nog 'maar' twee keer in de week en zelfs dan met mate. Dat was in de afgelopen jaren toch wel 4 of 5 keer per week.

Ik kom er wel... langzaam maar zeker kom ik er wel. Laag volume op dit moment omdat ik er lekker op ga. Zet de laatste tijd PR na PR zonder me verrot of brak te voelen. Overigens bedoel ik met laag volume vooral lage reps. Ik doe bijvoorbeeld best vaak 10*1 ofzo. En ook dit is een fase. Over een tijdje zal ik wel weer een poosje flinke sets van 5+ reps neerzetten, who knows. Maar 2008 gaat het helemaal worden, ik voel het.

edit:

ik zal de komende tijd trouwens wat meer aandacht aan de hams besteden. Monsterstrength viel het ook al op dat ik meer pinsquat dan normaal squat. Ik maak niet goed gebruik van de stretch-reflex, aldus MS, en volgens mij komt dat omdat ik te snel // zonder spanning zak. Ook dat ligt aan zwakke hams, niet? Dit is bijvoorbeeld ook mijn probleem met pistols, ik kan niet afremmen waardoor ik omflikker
Wat betreft het eerste: eigen keuze

Tweede klopt, ik heb je filmpjes gezien en je squat is naast de techniekfoutjes die er nu grotendeels al uit zijn vooral erg vreemd wat betreft timing. Wanneer je gecontroleerd zakt en spanning opbouwt in hams kan je ze in de bottom positie ineens "firen" waardoor je zelf veel minder energie hoeft te gebruiken om de beweging om te draaien naar boven toe.

Hoge pinsquat is hierdoor te verklaren omdat je bij de pinsquat spanning opbouwt vanuit de bottom positie en dat kan je normaal met wat ik hierboven typ en wat MS zegt veel beter benutten bij een normale squat, maar op de manier waarop je nu squat verlies je juist energie in de neergaande beweging waardoor je ineens beneden bent en dan nog eens een keer spanning moet opbouwen.

Het feit dat je safety bar squat dan ook nog eens hoger is dan de gewone squat wijst er mijns ineens extra op dat je hams zwak zijn omdat de safety bar voor een soort kracht naar voren zorgt en dus het zwaartepunt op een vreemde manier naar voren brengt. Wanneer jij dan op die manier meer kan squatten betekent dat je (te veel) quad-dominant bent.
pi_55891024
lol, je hebt altijd wel een uitgebreide uitleg Ledzep, beter dan mijn oneliners of die van mijn instructeur tijdens het squaten:

GEWOON RECHT NAAR BENEDEN ZAKKEN BERTV!
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_55891479
ik waardeer de inbreng ook zeer Denk wel dat ik de komende weken met lage gewichten zal moeten squaten, ik heb echt nooit op spanning tijdens het zakken gelet
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:01:35 #198
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_55891692
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:28 schreef LedZep het volgende:
Je kan altijd nog leg curls met een binnenband doen als cheap alternatief voor band leg curls.
ach ik heb eigelijk ook weinig zin als ik klaar ben met squats en leg presses om nog even hamstrings te trainen

Daardoor zuigt mijn squat ook wel enigzins, in bottom position zit ik met mijn torso vaak aardig naar voren en als ik naar boven kom zijn het meestal eerst mijn heupen die de lucht ingaan en vervolgens pas mijn hoofd / torso.
pi_55891888
@LedZep: kun je je kennis niet uitbrengen in boek-vorm of lezingen gaan geven of zo?
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:55:20 #200
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_55892701
"ledzep's squat omnibus"
pi_55901497
LedZep moet snel zelf weer in het ijzer klimmen, september toch, 'komrad'?
pi_55902357
Zdravstvoej tovarisch po-russki

Als het goed is september inderdaad. Ik denk dat ik niet eens zoveel slapper ben geworden aangezien ik nog steeds easy pistols +20kg kan . Desondanks ben ik biceptueus gezien wel uitermate ectomorfologisch-gelijkend geworden, dus daar valt nog veel te verbeteren. Als er mensen zijn die in de buurt van Utrecht wonen kunnen die mij dus vanaf 09-2008 daar aantreffen in een nader te bepalen gym .
pi_55902813
ben benieuwd wat voor brutale cijfers je neer gaat zetten Wil je strongman of iets gaan doen? Aangezien dat toch wel in de buurt komt bij die functionele kracht waar je het over had, namelijk kracht én uithoudingsvermogen.
pi_55903127
Ik ga niet eerder aan strongman beginnen dan wanneer ik minstens 250kg fullsquat.
pi_55903525
Ach je kunt toch in de mindere wedstrijden meedoen? Die AlexT, Jeseja etc. doen dat ook niet onverdienstelijk. Dudes zijn goed bezig
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:16:59 #206
140141 ivosnivo
pi_55904598
Ik begrijp het ook niet goed, je woont vlak bij Wout en je hebt zoveel kennis.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:56:02 #207
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_55907522
hopelijk ben ik morgen genoeg hersteld, besefde opeens dat ik vrijdag niet kan trainen

Kom opzich wel goed uit aangezien ikzaterdag ga snowboarden dus dan zijn mijn benen niet helemaal verrot.
pi_55908012
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:39 schreef no-look het volgende:
Ach je kunt toch in de mindere wedstrijden meedoen? Die AlexT, Jeseja etc. doen dat ook niet onverdienstelijk. Dudes zijn goed bezig
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik (en dat is puur een persoonlijke opvatting) zie de significantie niet van strongmantrainingen of -wedstrijden zonder fatsoenlijke basiskracht. Daar mag iedereen verder anders over denken though.
pi_55909377
Haha dude volgens mij kan maar een paar mensen van de deelnemers aan B wedstrijden 250 fullsquatten.

(op nederlandse top als jp jarno fouad etc. na dan)

[ Bericht 23% gewijzigd door Baffer op 09-01-2008 22:10:51 ]
pi_55909768
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:02 schreef Baffer het volgende:
Haha dude volgens mij kan maar een enkeling van de deelnemers aan B wedstrijden 250 fullsquatten.
Klopt, maar dat ligt ook aan het feit dat het voor strongman niet noodzakelijk is ofzo. Desondanks is het niet een onbereikbaar doel ofzo, in principe kan iedereen het binnen afzienbare tijd halen als je je tijd maar goed besteedt. Een strongman besteedt een groot deel van zijn tijd aan onderdelen en is bv ook veel meer op de PC gericht, dus is het logisch dat niet veel een extreem hoge fullsquat hebben. Maar ik beschouw de squat, en dat is ook wel bekend hier, als de belangrijkste oefening en een frame dat gebouwd is op squats (vandaar dus die 250kg) beschouw ik als een veel belangrijker doel dan zgn "algemene kracht" van strongman ofzo. Op die manier .

[ Bericht 0% gewijzigd door LedZep op 09-01-2008 22:35:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')