abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55757847
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:38 schreef BertV het volgende:

[..]

kijk altijd goed rond of ze me zien en leg er vervolgens een extra dumbbell op (gaat maar tot 120kg)
yeah, baco all the way baby
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:56:15 #122
153812 Frautie
Frautilicious
pi_55758017
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:52 schreef Den_Haag het volgende:
@Frautie, wanneer kom je koffie drinken?
drinken? ik kom lunchen

Fooooood!
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:58 schreef BertV het volgende:
januari 2009 moet ik van mezelf 90 wegen.
Over je chins, heb je wel 's gewoon een lange rechte chin-bar geprobeerd?
Ik merk met "assisted chins" dat je vaak je handen niet paralel aan de schouders kunt krijgen en noodgedwongen breder moet pakken.
Door wat smaller te pakken met een ordinaire chin-bar kan het wel 's lichter gaan.
Die 90 kg moet wel kunnen, maar dan zeker met een acceptabel vetpercentage
Dat wordt bikkelen!
Ik heb bij mij geen rechte chin bar, trek me thuis soms op aan de deurpost telt dat ook
Je hebt wel gelijk dat ik breder dan schouderbreedte pak, maar dat is denk ik niet anders. Ik probeer me ook langzaam te laten zakken, da'k 't echt voel branden. Ooit kan ik mezelf optrekken!

@Freeshooter: Ik hoor 't wel vaker dat ik best sterk ben voor een meisje, bedankt voor 't compliment
Ik zelf vind 't nog wel meevallen

De mensen die bij mij op de sportschool deadliften en squatten zijn op 1 hand te tellen Er lopen ook allemaal mannen rond met van die spillepootjes en er is gewoon niet 1 man met een squatkont
Bolle billen
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_55758190
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:35 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

iemand?
voor een beginner (ben je dat?) prima. Lekker fullsquats, zwaar liften en flink pressen. Zou alleen dippen toevoegen.

En je niet al te druk maken over die 4x per week trainen. Met drie keer per week kom je ook een heel eind, zolang je maar gericht en goed traint. (= dus gewoon schema doorschuiven)
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_55759544
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 23:01 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

voor een beginner (ben je dat?) prima. Lekker fullsquats, zwaar liften en flink pressen. Zou alleen dippen toevoegen.

En je niet al te druk maken over die 4x per week trainen. Met drie keer per week kom je ook een heel eind, zolang je maar gericht en goed traint. (= dus gewoon schema doorschuiven)

ik ben een redelijk beginner als het gaat om serieus trainen. 'Fitnessen' ( lees: gegay op machines en cardio) doe ik al sinds de zomer maar daar schoot ik geen flikker mee op, ik wil nu graag serieus trainen met een fatsoenlijk training- en voedingschema.

Op welke dag zou ik dips toevoegen en moet ik hem ipv een andere oefening doen of gewoon extra?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 00:09:23 #125
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_55760134
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:28 schreef LedZep het volgende:

[..]

Rechte onderrug (met flexed abs) en licht gebolde bovenrug is de meest natuurlijke houding . Holle rug kan bij sommige mensen problemen opleveren, though als je het al jaren doet houd je het beste vast aan je vastgesleten techniek natuurlijk + het is altijd beter dan gebolde onderrug... maar voor mensen die de techniek nieuw aanleren is het geforceerd hol houden (en een holle rug is altijd geforceerd) niet verstandig.
Ok, thanks.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 4 januari 2008 @ 08:40:12 #126
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_55764042
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:29 schreef LedZep het volgende:

[..]

Er bestaat geen enkele oefening die de onderste "lagen" van de buikspieren meer of beter aanpakken dan de bovenste "lagen" of omgekeerd.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:29:30 #127
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_55770225
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:29 schreef LedZep het volgende:

[..]

Er bestaat geen enkele oefening die de onderste "lagen" van de buikspieren meer of beter aanpakken dan de bovenste "lagen" of omgekeerd.
Hoe kun je dan verklaren dat je soms meer spierpijn hebt in het bovenste gedeelte van de buik dan in het onderste gedeelte. Blijkbaar prikkel je het ene gedeelte dan ook meer dan het ander. Bijvoorbeeld bij het chinnen heb ik hier last van.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_55770765
Spierpijn in buik bij chinnen?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:14:41 #129
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_55771295
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:50 schreef Baffer het volgende:
mja je benen omhoog houden enzo
pi_55773121
Brutal buikspierbelasting.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:31:20 #131
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_55774395
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:32 schreef Baffer het volgende:
moet eerlijk zeggen dat bij het 3de setje chinnen ik het ook wel voelde Maar dat was dan ook icm squats en daar belast je de buikspiertjes ook wel
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:41:59 #132
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_55775934
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:32 schreef Baffer het volgende:
Sommigen slingeren hun benen omhoog omdat de oefening er dan makkelijker van wordt. Als je flink slingert zal je het vast in je buik voelen.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 18:11:46 #133
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_55776635
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:50 schreef Baffer het volgende:
Uiteraard is chinnen hoofdzakelijk een oefening voor de rug. Toch belast ik mijn buik er ook flink mee, waarbij ik met name het "bovenste" gedeelte belast. Ik houd mijn benen overigens gewoon recht.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_55778809
hehe ik heb wel ooit dat ik kramp in m'n hams krijg omdat ik m'n benen krom moet houden. Buik heb ik er nog nooit bij gevoeld.
pi_55781466
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 18:11 schreef wimpie-bosboom het volgende:

[..]

Uiteraard is chinnen hoofdzakelijk een oefening voor de rug. Toch belast ik mijn buik er ook flink mee, waarbij ik met name het "bovenste" gedeelte belast. Ik houd mijn benen overigens gewoon recht.
Om op je vraag in te gaan: dat je iets voelt wil niet zeggen dat je dat gedeelte meer belast. Je kan abs niet los van elkaar trainen, je kan bepaalde delen niet benadrukken en al helemaal niet extra prikkelen. Don't listen to your body, it lies.
pi_55796704
godver-de-godver. Weer een training gemist. De maand december en deels januari is echt niet gezond voor training ivm de vele borrels en uitgaansmogelijkheden. En het mooie is dat ik me elke keer voorneem om eens 'n rondje over te slaan, en om eens 'n cola tussendoor te nemen... Zit ik toch weer om 0330 in de pub een pint strongbow te adten

Helaas, februari moet het maar beter gaan
pi_55797187
Hehe ik ben aan het minderen met zuipen. Heb gisteren ook maar één biertje gehad. Normaal worden het er op vrijdag al snel een stuk of 8 Kijken wat vanavond gaat brengen.

Gisteren m'n deadlift PR vanaf plateau verpulverd. 130 kg baby, voelde goed! Vorig pr was 120, scheelt dus nogal.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 18:14:02 #138
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_55799919
Netjes, ik heb deze week 90 kg gedeadlift. Niet verkeerd als je bedenkt dat ik vorige week nog maar 75 deed en de week ervoor max 60 ofzo. Ik heb namelijk altijd "rustig aan" gedaan met dat soort oefeningen, maar dit jaar gaan we voor de brute aanpak, en dus gewoon echt kijken waar mijn limiet ligt. Doelstelling is toch wel om deze maand nog over de 100 kg te gaan.
pi_55828916
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 16:12 schreef mister_popcorn het volgende:
godver-de-godver. Weer een training gemist. De maand december en deels januari is echt niet gezond voor training ivm de vele borrels en uitgaansmogelijkheden. En het mooie is dat ik me elke keer voorneem om eens 'n rondje over te slaan, en om eens 'n cola tussendoor te nemen... Zit ik toch weer om 0330 in de pub een pint strongbow te adten

Helaas, februari moet het maar beter gaan
Ik heb sinds 1 december in totaal 2x gesport. Misschien komt de motivatie bij mij ook later dit jaar
  zondag 6 januari 2008 @ 19:23:02 #140
153812 Frautie
Frautilicious
pi_55829726
ff, een weekje fullbody hakt er wel in zeg Ik heb heel de week al in mindere of meerdere mate spierpijn en ik kan op de gekste momenten wel een tukkie doen

Deze week ook alweer kneiterdruk op werk en ik had de hoop dat 2008 rustig zou beginnen...niks is minder waar. Daardoor toch enigzins vermoeid en gespannen en dan nog de vermoeidheid van het nieuwe schema.
Met miepen kom je nergens dus gewoon gaan trainen;

Begonnen met deadlift: 60/70/80/85 en 't ging redelijk. T was stervenskoud in de sportschool, dus icm met mijn 'kantoorhandjes' en de kou kreeg ik echt last van pijnlijke handen. Laatste set ook niet in 1 keer af kunnen maken. Kwam tot de laatste rep en toen hield ik 'm niet meer. Dus maar ff tot 10 geteld en toen toch nog die laatste rep gedaan. Volgende keer doe ik 't met 'tzelfde gewicht en dan moet 't soepeler gaan

Dippen: Is 1 groot friggin drama. Ik wil het kunnen, dus het wordt doorzetten maar het is zo zwaar. Ik kan maar 2 of 3 reps en dat is het. En dan word ik nijdig dat het niet gaat terwijl ik denk ik wat meer geduld moet hebben...

MP: 20/25/25/30 Laatste set moest mijn vriend spotten want ik wist niet zeker of ik 'm af zou kunnen maken, is uiteindelijk toch gelukt. Als laatste nog een half uurtje cardio gedaan.

Noem me een masochist, maar de spierpijn in mijn benen vind ik op de een of andere manier wel lekker. Maar de spierpijn in mijn rug, die's irritant! Ik loop als een oud vrouwtje en je voelt 't constant
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  zondag 6 januari 2008 @ 19:46:41 #141
140141 ivosnivo
pi_55830288
Ik doe nu ook fullbody. Valt mij mee met de spierpijn, heb wel constant spierpijn in me rug, af en toe in me borst maar voor de rest niks.
pi_55831253
Ik ben inmiddels van fullbody afgestapt en doe nu ub/lb, bevalt veel beter.
pi_55839350
Mag ik aub van jullie weten hoeveel boterhammen jullie ongeveer per dag eten?
pi_55839884
Even wat losse opmerkingen / reacties:
- ik eet 6 - 8 boterhammen per dag (maar wat wil je met die informatie?)
- ook ik heb het focking druk op mijn werk en dat is niet bevordelijk voor trainingen en de rust / het herstel
@ Mc Gilles: wanneer stop je met het verwaarlozen van je lichaam?
@ Frautie: traint je vriend ook?
@ConQuestador: als je zo snel progressie maakt, zit er nog wel meer dan 100kg in, lijkt me!
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  maandag 7 januari 2008 @ 09:03:35 #145
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_55840518
quote:
Op maandag 7 januari 2008 07:52 schreef Videopac het volgende:
@ConQuestador: als je zo snel progressie maakt, zit er nog wel meer dan 100kg in, lijkt me!
we shall see! vanavond maak ik er weer een benendag van, helaas had ik mezelf beloofd te beginnen met squaten dus die zullen we eerst eens op diezelfde 90 kg zetten

Wat brood betreft: ontbijt 2, gedurende ochtend 4, lunch 3 a 4, uurtje of 4 nog 2, totaal dus 11 a 12
pi_55840571
32 kg dumbell pushpress, ook PR frontsquat met 68 kg. Ik ben echt een bad-ass
  maandag 7 januari 2008 @ 09:10:33 #147
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_55840626
's ochtends 2, lunch 4, 's middags 2 dus in totaal 8 boterhammen.
  maandag 7 januari 2008 @ 10:35:16 #148
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_55841997
quote:
Op maandag 7 januari 2008 03:43 schreef Sander170 het volgende:
Mag ik aub van jullie weten hoeveel boterhammen jullie ongeveer per dag eten?
0.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_55842508
quote:
Op maandag 7 januari 2008 09:06 schreef no-look het volgende:
32 kg dumbell pushpress, ook PR frontsquat met 68 kg. Ik ben echt een bad-ass
Ik zit ook op 32 kg. DP. Wel incline trouwens. Zwaardere losse gewichten hebben ze bij ons trouwens ook niet.
Wel met spotter. Was bang dat ik het niet zou halen. Merk gewoon dat de rest (pols, onderarm) het dan erg zwaar krijgt.
12 bruine boterhammen p/d trouwens.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_55842873
hehe incline haal ik dat neit hoor. Heb het nu over een pushpress overhead, wat toch wel iets lichter is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')