Volgens mij hebben ze ongeveer even veel zetels. Beetje zoals hier dus.quote:Op woensdag 26 december 2007 13:19 schreef du_ke het volgende:
De regering in DLD wordt toch gedomineerd door de rechtse CDA en CSU?
De SPD is er enkel maar als aanhangsel bijgenomen om tot een meerderheid te komen.
Beste mensen,quote:Op woensdag 26 december 2007 12:49 schreef pberends het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)/kerst_met_rita.html
Rita's kerstwens.
Bij dit soort teksten moet ik altijd aan Marcel van Dam en andere Nieuw Linksers denken die later in zo'n groot huis zijn gaan wonen waar toenmalig VVD'ers niet eens van droomden.quote:Op woensdag 26 december 2007 13:27 schreef Apropos het volgende:
[..]
Kerst is een burgerlijk, decadent festijn. Arbeid is de vreugde van de journalist.
maar wel de boventoon van de christelijk conservatieven voor wat ik meekrijg.quote:Op woensdag 26 december 2007 13:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze ongeveer even veel zetels. Beetje zoals hier dus.
http://nl.wikipedia.org/w(...)5#Verkiezingsuitslag
Ook idioten zullen soms het gelijk aan hun zijde zien. Of moderator worden.quote:Op woensdag 26 december 2007 12:26 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik vind het niet raar dat idioten genialiteit niet herkennen.
Waar zie jij jezelf momenteel politiek? Want ik zie je vooral overal heel erg een hekel aan hebbenquote:Op woensdag 26 december 2007 13:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bij dit soort teksten moet ik altijd aan Marcel van Dam en andere Nieuw Linksers denken die later in zo'n groot huis zijn gaan wonen waar toenmalig VVD'ers niet eens van droomden.
"de boventoon van de christelijk conservatieven"quote:Op woensdag 26 december 2007 13:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
maar wel de boventoon van de christelijk conservatieven voor wat ik meekrijg.
Zo ben ik niet, hoor. Ik stam af van het paard van Caligula.quote:Op woensdag 26 december 2007 13:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bij dit soort teksten moet ik altijd aan Marcel van Dam en andere Nieuw Linksers denken die later in zo'n groot huis zijn gaan wonen waar toenmalig VVD'ers niet eens van droomden.
de eerste kunstmatige inseminatie, met de vuistquote:Op woensdag 26 december 2007 13:33 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zo ben ik niet, hoor. Ik stam af van het paard van Caligula.
Moeilijk te zeggen, de afzonderlijke deelstaten hebben ook veel invloed.quote:Op woensdag 26 december 2007 13:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
maar wel de boventoon van de christelijk conservatieven voor wat ik meekrijg.
Ongeveer maar niet helemaal. Er is maar 1 partij die de premier levert en daarmee de belangrijkste toon naar buiten kleur geeft.quote:Op woensdag 26 december 2007 13:33 schreef Autodidact het volgende:
[..]
"de boventoon van de christelijk conservatieven"Ze hebben ongeveer even veel macht zoals hier. Dat zeg ik je net.
Inderdaad. Exact gezien is de SPD ruim de grootste partij. Kijk, jij bent links dus zal het voor jou Christelijk conservatief overkomen. Voor een Christenconservatief zal het een linkse regering zijn. Maar dat je de SPD een aanhangsel noemt...dat is wel erg vreemd hoor.quote:
Momenteel zou ik D'66 stemmen. Maar de politiek mist momenteel een Drees, een Lubbers, een Kok, kortom: een samenbindend, sober en kundig persoon. Die roep binnen de PvdA om weer 'een massabeweging' te worden en 'indachtig Joop den Uyl' politiek te gaan bedrijven (let op: bedrijven, niet uitvoeren) zie ik met afgrijzen aan.quote:Op woensdag 26 december 2007 13:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waar zie jij jezelf momenteel politiek? Want ik zie je vooral overal heel erg een hekel aan hebben.
Daar weten ze nog wat hard werken isquote:Op woensdag 26 december 2007 13:41 schreef MrX1982 het volgende:
Het is jammer dat de FDP niet genoeg zetels heeft gehaald in Duitsland. Altijd maar die CDU en SPD.
Het is naar mijn idee vooral een CDU/CSU (die eigenlijk samen een partij of iig blok vormen dat gewoon de meerderheid van de zetels heeft) regering. Dat jij daarnaast de uitstraling en invloed van een premier op 0 schat is wel erg vreemdquote:Op woensdag 26 december 2007 13:40 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Inderdaad. Exact gezien is de SPD ruim de grootste partij. Kijk, jij bent links dus zal het voor jou Christelijk conservatief overkomen. Voor een Christenconservatief zal het een linkse regering zijn. Maar dat je de SPD een aanhangsel noemt...dat is wel erg vreemd hoor.
Zou het?quote:Op woensdag 26 december 2007 13:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Daar weten ze nog wat hard werken is
CDU en CSU hebben bij lange na geen meerderheid. Ik heb je zojuist de verkiezingsuitslag gegevenquote:Op woensdag 26 december 2007 13:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is naar mijn idee vooral een CDU/CSU (die eigenlijk samen een partij of iig blok vormen dat gewoon de meerderheid van de zetels heeft) regering.
Dat doe ik niet, dat verzin jij. Maar we leven niet meer in een tijd van despoten. Waar baseer jij nou op dat SPD "enkel maar een aanhangsel" is?quote:Op woensdag 26 december 2007 13:45 schreef du_ke het volgende:
Dat jij daarnaast de uitstraling en invloed van een premier op 0 schat is wel erg vreemd.
Tja ach, als FDP regeert is het toch als aanhangsel van CDU/CSU.quote:Op woensdag 26 december 2007 13:41 schreef MrX1982 het volgende:
Het is jammer dat de FDP niet genoeg zetels heeft gehaald in Duitsland. Altijd maar die CDU en SPD.
Maar dat is toch juist de partij die geen enkele ideaal meer heeft? En zie jij in die Minerva-kwal een nieuwe 'Drees, Lubbers, Kok'?quote:
Ja, in de meeste andere protestantse landen zijn de liberalen ook niet zo dominant aanwezig. In Denemarken ja, maar die liberalen daar zijn nog linkser dan de PvdA hier (en terecht want het gaat crescendo met Denemarken dus waarom zou je omwille van de elite de steven wenden?).quote:Op woensdag 26 december 2007 13:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zou het?
Het zijn in ieder geval geen Fransen die voortdurend lijken te staken.
Niet noodzakelijkerwijs. Het CDA functioneert hier ook beter onder de hoede van de VVDquote:Op woensdag 26 december 2007 13:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja ach, als FDP regeert is het toch als aanhangsel van CDU/CSU.
De meerderheid binnen de coalitie, de regering, natuurlijkquote:Op woensdag 26 december 2007 13:49 schreef Autodidact het volgende:
[..]
CDU en CSU hebben bij lange na geen meerderheid. Ik heb je zojuist de verkiezingsuitslag gegeven.
Nogmaals:
http://nl.wikipedia.org/w(...)5#Verkiezingsuitslag
[..]
Ik baseer mijn idee dat de invloed van SPD een stuk kleiner is dan die van CDU/CSU en dat de regering links noemen daarom vrij dwaas is op het type beleid en de uitstraling van de regering.quote:Dat doe ik niet, dat verzin jij. Maar we leven niet meer in een tijd van despoten. Waar baseer jij nou op dat SPD "enkel maar een aanhangsel" is?
Nee, dat zeg ik toch ook 'ik mis een Drees, Lubbers, Kok'. Maar bij gebrek aan beter kan ik maar beter op een middenpartij stemmen, en inderdaad: D'66 is de klassieke bouwsteen van Paars (zelfs in 1977 werd al eens aan een Paarse variant gedachtquote:Op woensdag 26 december 2007 13:52 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Maar dat is toch juist de partij die geen enkele ideaal meer heeft? En zie jij in die Minerva-kwal een nieuwe 'Drees, Lubbers, Kok'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |