Ok dus omdat ik democraat ben verheerlijk ik geweld? Heel apart dat zou betekenen dat alle andere systemen zonder geweld kunnen? Ga jij maar terug naar je theorieboekjesquote:Op donderdag 27 december 2007 12:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je ziet democratie als beste optie die er tot onze beschikking is, je bent voorstander van het systeem en verdedigd het waar je maar kan. Je verheerlijkt geweld.
[..]
Als de politie je niet kan pakken kan een arme boer die z'n koeien kwijt is dat zeker welquote:Gezag is zeker geen garantie tot niet-gestolen koeien. Sterker nog, van de 100 koeien kan je er 85 jatten zonder dat de politie je pakt. Dat zou ik niet proberen bij iemand die zichzelf kan en zal verdedigen.
Nah, snap dat dan, in het Ideale Libertarische Systeem is geweld uitgebannen. Of de mensen zijn allemaal hippies geworden, of de mensen moeten allemaal hun wapens inleveren bij de libertarische overheid gemeenschap.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:00 schreef du_ke het volgende:
Ok dus omdat ik democraat ben verheerlijk ik geweld? Heel apart dat zou betekenen dat alle andere systemen zonder geweld kunnen? Ga jij maar terug naar je theorieboekjes.
Ik ben tegen initiatie van geweld.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:00 schreef du_ke het volgende:
En dan is meneer plotseling voor geweldGoh hoe apart
.
En iedereen gaat bomen knuffelenquote:Op donderdag 27 december 2007 13:08 schreef gronk het volgende:
[..]
Nah, snap dat dan, in het Ideale Libertarische Systeem is geweld uitgebannen. Of de mensen zijn allemaal hippies geworden, of de mensen moeten allemaal hun wapens inleveren bij de libertarische overheid gemeenschap.
De overheid heeft een bijna oneindig grote hooivork en pakt hoeveel koeien zij wil.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:09 schreef MrX1982 het volgende:
Geweld is onlosmakelijk verbonden met de menselijke aard.
Het voorbeeld is daarom in zoverre naïef omdat het inderdaad mogelijk is dat je buurman met een grotere hooivork langs komt en je je koe kwijt bent. Aan de andere kant is het zo dat een individu een minder grotere bedreiging vormt dan een massa (lees overheid).
Dus ben je voor geweld, je verheerlijkt het hier zelfs letterlijk. Lang leve het barbaarse oog om oog tand om tandquote:Op donderdag 27 december 2007 13:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben tegen initiatie van geweld.
Ik sla jou niet op je bek, maar als jij mij slaat krijg je een klap terug.
Niet weer die kamelendansquote:Op donderdag 27 december 2007 13:11 schreef Mutant01 het volgende:
http://fr.youtube.com/watch?v=FuehDxYm5wQ
Er zijn geen homo's in Marokko.
Maar laat je wel leven, iets wat je buurman met hooivork niet hoeft te doen (zodat hij naast je koeien ook je vrouw en boerderij in kan pikken).quote:Op donderdag 27 december 2007 13:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De overheid heeft een bijna oneindig grote hooivork en pakt hoeveel koeien zij wil.
Eens maar zonder een overheid kan je niet uitsluiten dat je eigendommen geen gevaar lopen.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De overheid heeft een bijna oneindig grote hooivork en pakt hoeveel koeien zij wil.
Op nu.nl of een willekeurige andere nieuwsite staat ook een hoop nieuws hoorquote:Op donderdag 27 december 2007 13:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
GVD! Ik kom niet op de nieuwsserver van @home.
Ik vrees voor appeltje dat het gevaar vooral groter wordt.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Eens maar zonder een overheid kan je niet uitsluiten dat je eigendommen geen gevaar lopen.
Het komt oorspronkelijk uit Frankrijk, noem het maar de stokbrood in je reet dans.quote:
Met een overheid weet je tenminste zeker dat ze wel gevaar lopen.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:15 schreef MrX1982 het volgende:
Eens maar zonder een overheid kan je niet uitsluiten dat je eigendommen geen gevaar lopen.
quote:Op donderdag 27 december 2007 13:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Op nu.nl of een willekeurige andere nieuwsite staat ook een hoop nieuws hoor.
Dat ligt eraan hoe de individuen zich gedragen tov het bezit van een ander.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vrees voor appeltje dat het gevaar vooral groter wordt.
Heb jij trouwens toevallig teveel Mad Max gekeken toen je een klein du_keje was?quote:Op donderdag 27 december 2007 13:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vrees voor appeltje dat het gevaar vooral groter wordt.
Lekkere nieuwslezeres.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:11 schreef Mutant01 het volgende:
http://fr.youtube.com/watch?v=FuehDxYm5wQ
Er zijn geen homo's in Marokko.
Als de overheid niet in toom wordt gehouden door een democratie is die kans groter ja.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Met een overheid weet je tenminste zeker dat ze wel gevaar lopen.
Bollocks. Die ene keer in de vier jaar stemmen maakt echt geen indruk hoor.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als de overheid niet in toom wordt gehouden door een democratie is die kans groter ja.
De zaken die jij opnoemt maken deel uit van het democratische bestel.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:56 schreef gronk het volgende:
Bollocks. Die ene keer in de vier jaar stemmen maakt echt geen indruk hoor.
Wil je een staat echt 'in toom houden', dan moet je een beschaafde politiemacht hebben, rechters, kranten, iets als 'het maatschappelijk middenveld' voor belangenclubjes die de moeite nemen om met bestuurders en politici te praten, etc. Dat heeft echt niets te maken met 'democratie', eerder met vage kreten als 'sociaal kapitaal'.
Zo'n proces heeft tijd nodig. Daarnaast kan je bij die staten twisten over het democratische gehalte.quote:Hint: hoeveel staten zijn prettig om in te wonen nadat ze van een dictatorschap om zijn gezet in een opgelegde democratie?
Ja, dahaag, rek je definities maar op.quote:Op donderdag 27 december 2007 14:12 schreef MrX1982 het volgende:
De zaken die jij opnoemt maken deel uit van het democratische bestel.
Je weet dat ik gelijk heb.quote:Op donderdag 27 december 2007 14:34 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, dahaag, rek je definities maar op.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/185340/index.htmlquote:De koningin neemt het in haar kersttoespraak op voor verscheidenheid en tolerantie en waarschuwt voor de grofheid van het woord. De toespraak is volgens Wilders 'politiek' en staat 'vol met multiculti-onzin'.
Ja, ik zie het. Ik was even misleid door dat ''has died after a suicide attack'', maar het staat er wel degelijk in.quote:Op donderdag 27 december 2007 14:45 schreef Monidique het volgende:
Zij is geraakt door een kogel en daarna heeft hij zich opgeblazen in de omgeving.
Volgens Graus, die zwierige pooier, zaten ze ''er niet om vrienden te maken''.quote:Op donderdag 27 december 2007 14:47 schreef Monidique het volgende:
"De naam PVV staat er nog net niet in. Maar het is een politieke toespraak tegen ons"
Hoe triester wil je het hebben? "Ja, ze noemt ons niet, maar ze heeft het wel over ons!"
En dan ook nog:
[..]
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/185340/index.html.
Ja dingen downloaden op die manier snap ik toch nietquote:
Neehoor valt reuze mee. Maar ik weet wel dat niet alle individuen er voor terugdeinsen geweld te gebruiken om hun doel te halen.quote:Op donderdag 27 december 2007 13:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb jij trouwens toevallig teveel Mad Max gekeken toen je een klein du_keje was?
Exact de reden waarom ik individuen die zich in de groep overheid bevinden geen bijna absolute macht wil geven op dat geweld. Iets wat geen goed idee is zoals het verleden volop heeft bewezen dacht ik zo.quote:Op donderdag 27 december 2007 14:56 schreef du_ke het volgende:
Neehoor valt reuze mee. Maar ik weet wel dat niet alle individuen er voor terugdeinsen geweld te gebruiken om hun doel te halen.
dat heeft het verleden en heden wereldweid volop bewezen dacht ik zo.
En jij weet ook dat je het op deze manier niet krijgt.quote:
Je staat natuurlijk helemaal vrij om een bedrijf in te huren die al die "ingewikkelde" beslissingen voor je neemt. Ik zie alleen geen enkele geldige reden waarom je mij zou moeten dwingen tot het verplicht afnemen van allerlei falende diensten van een overheid alleen maar omdat jij te lui bent.quote:Op donderdag 27 december 2007 15:03 schreef Monidique het volgende:
Libertarisme leidt tot Mad Maxisme. Klaar. Het is heel utopisch allemaal, maar dat is het dan ook, utopisch. En dan komen er ingewikkelde dingen met verzekeringen en in te huren bedrijven; als het aan de libertariers ligt, ben ik de hele dag bezig te onderhandelen over mijn veiligheid, mijn lucht en de wegen waarop ik wil gaan rijden. Ik vind het kinderlijk naief.
Ik begrijp het en vind het ook nog moreel superieur, als het ware, ik weet alleen dat het niet gaat lukken. En daarom vind ik het kinderlijk naief, niet omdat we eigenlijk allemaal naar onze heersers moeten luisteren, maar omdat die totale vrijheid onhaalbaar is.quote:Op donderdag 27 december 2007 15:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je staat natuurlijk helemaal vrij om een bedrijf in te huren die al die "ingewikkelde" beslissingen voor je neemt. Ik zie alleen geen enkele geldige reden waarom je mij zou moeten dwingen tot het verplicht afnemen van allerlei falende diensten van een overheid alleen maar omdat jij te lui bent.
Nee jij bent ervoor mensen eigen rechter te laten spelen en in een woedeaanval iemand dood te laten slaan omdat die in wou breken ofzzquote:Op donderdag 27 december 2007 15:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Exact de reden waarom ik individuen die zich in de groep overheid bevinden geen bijna absolute macht wil geven op dat geweld. Iets wat geen goed idee is zoals het verleden volop heeft bewezen dacht ik zo.
Zou best goed kunnen inderdaad.quote:Op donderdag 27 december 2007 15:10 schreef Apropos het volgende:
Heeft dat iets met de evolutie te maken?
Ik zie eerlijk gezegd niet in wat nou het ontzettend grote voordeel is van het moeten kiezen tussen verschillende bedrijven om keuzes voor mij te maken versus de huidige situatie. Het mag dan 'moreel beter' zijn, het is vele malen onpraktischer.quote:Op donderdag 27 december 2007 15:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Je staat natuurlijk helemaal vrij om een bedrijf in te huren die al die "ingewikkelde" beslissingen voor je neemt. Ik zie alleen geen enkele geldige reden waarom je mij zou moeten dwingen tot het verplicht afnemen van allerlei falende diensten van een overheid alleen maar omdat jij te lui bent.
Je moet libertarisme ook niet met libertinisme verwarren. Libertarisme zal altijd aan regels en rechten gebonden zijn, alleen is de keuze onder welke voorwaarden en regels je iets aan gaat vrij.quote:Op donderdag 27 december 2007 15:09 schreef Monidique het volgende:
Ik begrijp het en vind het ook nog moreel superieur, als het ware, ik weet alleen dat het niet gaat lukken. En daarom vind ik het kinderlijk naief, niet omdat we eigenlijk allemaal naar onze heersers moeten luisteren, maar omdat die totale vrijheid onhaalbaar is.
Dat gebeurt nu natuurlijk helemaal niet.quote:Op donderdag 27 december 2007 15:11 schreef du_ke het volgende:
Nee jij bent ervoor mensen eigen rechter te laten spelen en in een woedeaanval iemand dood te laten slaan omdat die in wou breken ofzz. Matig plan lijkt me zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |