abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55570277
quote:
Op donderdag 27 december 2007 12:55 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je ziet democratie als beste optie die er tot onze beschikking is, je bent voorstander van het systeem en verdedigd het waar je maar kan. Je verheerlijkt geweld.
[..]
Ok dus omdat ik democraat ben verheerlijk ik geweld? Heel apart dat zou betekenen dat alle andere systemen zonder geweld kunnen? Ga jij maar terug naar je theorieboekjes .
quote:
Gezag is zeker geen garantie tot niet-gestolen koeien. Sterker nog, van de 100 koeien kan je er 85 jatten zonder dat de politie je pakt. Dat zou ik niet proberen bij iemand die zichzelf kan en zal verdedigen.
Als de politie je niet kan pakken kan een arme boer die z'n koeien kwijt is dat zeker wel ?

En dan is meneer plotseling voor geweld Goh hoe apart .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 27 december 2007 @ 13:08:25 #252
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55570450
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:00 schreef du_ke het volgende:

Ok dus omdat ik democraat ben verheerlijk ik geweld? Heel apart dat zou betekenen dat alle andere systemen zonder geweld kunnen? Ga jij maar terug naar je theorieboekjes .
Nah, snap dat dan, in het Ideale Libertarische Systeem is geweld uitgebannen. Of de mensen zijn allemaal hippies geworden, of de mensen moeten allemaal hun wapens inleveren bij de libertarische overheid gemeenschap.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55570475
Geweld is onlosmakelijk verbonden met de menselijke aard.

Het voorbeeld is daarom in zoverre naïef omdat het inderdaad mogelijk is dat je buurman met een grotere hooivork langs komt en je je koe kwijt bent. Aan de andere kant is het zo dat een individu een minder grotere bedreiging vormt dan een massa (lees overheid).
  † In Memoriam † donderdag 27 december 2007 @ 13:10:46 #254
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55570514
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:00 schreef du_ke het volgende:
En dan is meneer plotseling voor geweld Goh hoe apart .
Ik ben tegen initiatie van geweld.

Ik sla jou niet op je bek, maar als jij mij slaat krijg je een klap terug.
Carpe Libertatem
pi_55570526
http://fr.youtube.com/watch?v=FuehDxYm5wQ

Er zijn geen homo's in Marokko.
Allah Al Watan Al Malik
pi_55570544
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:08 schreef gronk het volgende:

[..]

Nah, snap dat dan, in het Ideale Libertarische Systeem is geweld uitgebannen. Of de mensen zijn allemaal hippies geworden, of de mensen moeten allemaal hun wapens inleveren bij de libertarische overheid gemeenschap.
En iedereen gaat bomen knuffelen .

Lang leve de heilstaat van Appeltje
  † In Memoriam † donderdag 27 december 2007 @ 13:11:55 #257
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55570545
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:09 schreef MrX1982 het volgende:
Geweld is onlosmakelijk verbonden met de menselijke aard.

Het voorbeeld is daarom in zoverre naïef omdat het inderdaad mogelijk is dat je buurman met een grotere hooivork langs komt en je je koe kwijt bent. Aan de andere kant is het zo dat een individu een minder grotere bedreiging vormt dan een massa (lees overheid).
De overheid heeft een bijna oneindig grote hooivork en pakt hoeveel koeien zij wil.
Carpe Libertatem
pi_55570572
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:10 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik ben tegen initiatie van geweld.

Ik sla jou niet op je bek, maar als jij mij slaat krijg je een klap terug.
Dus ben je voor geweld, je verheerlijkt het hier zelfs letterlijk. Lang leve het barbaarse oog om oog tand om tand .

Nou dan woon ik toch liever in een land als Nederland waar het geweld tot een minimum wordt beperkt .
pi_55570584
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:11 schreef Mutant01 het volgende:

Niet weer die kamelendans .
pi_55570600
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:11 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De overheid heeft een bijna oneindig grote hooivork en pakt hoeveel koeien zij wil.
Maar laat je wel leven, iets wat je buurman met hooivork niet hoeft te doen (zodat hij naast je koeien ook je vrouw en boerderij in kan pikken).
  donderdag 27 december 2007 @ 13:14:48 #261
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_55570608
GVD ! Ik kom niet op de nieuwsserver van @home.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_55570628
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:11 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Eens maar zonder een overheid kan je niet uitsluiten dat je eigendommen geen gevaar lopen.
pi_55570657
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
GVD ! Ik kom niet op de nieuwsserver van @home.
Op nu.nl of een willekeurige andere nieuwsite staat ook een hoop nieuws hoor .
pi_55570671
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:15 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Eens maar zonder een overheid kan je niet uitsluiten dat je eigendommen geen gevaar lopen.
Ik vrees voor appeltje dat het gevaar vooral groter wordt.
pi_55570739
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:13 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Niet weer die kamelendans .
Het komt oorspronkelijk uit Frankrijk, noem het maar de stokbrood in je reet dans.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † donderdag 27 december 2007 @ 13:21:50 #266
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55570795
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:15 schreef MrX1982 het volgende:
Met een overheid weet je tenminste zeker dat ze wel gevaar lopen.
Carpe Libertatem
  donderdag 27 december 2007 @ 13:22:19 #267
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_55570810
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Op nu.nl of een willekeurige andere nieuwsite staat ook een hoop nieuws hoor .
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_55570856
quote:

[..]

Dat ligt eraan hoe de individuen zich gedragen tov het bezit van een ander.
  † In Memoriam † donderdag 27 december 2007 @ 13:25:35 #269
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55570909
quote:

[..]

Heb jij trouwens toevallig teveel Mad Max gekeken toen je een klein du_keje was?
Carpe Libertatem
pi_55570943
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:11 schreef Mutant01 het volgende:

Lekkere nieuwslezeres.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_55570958
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Met een overheid weet je tenminste zeker dat ze wel gevaar lopen.
Als de overheid niet in toom wordt gehouden door een democratie is die kans groter ja.
pi_55570959
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Wat nou?
pi_55571018
Ik denk dat Rock usenet bedoelt.
  donderdag 27 december 2007 @ 13:56:22 #274
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55571621
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:27 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Als de overheid niet in toom wordt gehouden door een democratie is die kans groter ja.
Bollocks. Die ene keer in de vier jaar stemmen maakt echt geen indruk hoor.

Wil je een staat echt 'in toom houden', dan moet je een beschaafde politiemacht hebben, rechters, kranten, iets als 'het maatschappelijk middenveld' voor belangenclubjes die de moeite nemen om met bestuurders en politici te praten, etc. Dat heeft echt niets te maken met 'democratie', eerder met vage kreten als 'sociaal kapitaal'.

Hint: hoeveel staten zijn prettig om in te wonen nadat ze van een dictatorschap om zijn gezet in een opgelegde democratie?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55572013
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:56 schreef gronk het volgende:
Bollocks. Die ene keer in de vier jaar stemmen maakt echt geen indruk hoor.

Wil je een staat echt 'in toom houden', dan moet je een beschaafde politiemacht hebben, rechters, kranten, iets als 'het maatschappelijk middenveld' voor belangenclubjes die de moeite nemen om met bestuurders en politici te praten, etc. Dat heeft echt niets te maken met 'democratie', eerder met vage kreten als 'sociaal kapitaal'.
De zaken die jij opnoemt maken deel uit van het democratische bestel.
quote:
Hint: hoeveel staten zijn prettig om in te wonen nadat ze van een dictatorschap om zijn gezet in een opgelegde democratie?
Zo'n proces heeft tijd nodig. Daarnaast kan je bij die staten twisten over het democratische gehalte.
pi_55572463
Hallo.
  donderdag 27 december 2007 @ 14:34:47 #277
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55572503
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:12 schreef MrX1982 het volgende:

De zaken die jij opnoemt maken deel uit van het democratische bestel.
Ja, dahaag, rek je definities maar op.
pi_55572512
Holy Fuck, ik lees dat Bhutto dood is.
  donderdag 27 december 2007 @ 14:38:40 #279
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55572606
Da's niet OK.
pi_55572683
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:34 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, dahaag, rek je definities maar op.
Je weet dat ik gelijk heb.
pi_55572688
Och. Er gaan wel meer mensen dood. Het is een ontzettend corrupte dictator in spé minder. Zeg maar.
pi_55572737
RAWALPINDI, Pakistan (CNN) -- Pakistan former Prime Minister Benazir Bhutto has died after a suicide attack, according to media reports.

Geo TV quoted her husband saying the politician had died following a bullet wound in the neck.

The suicide attack left at least 14 dead and 40 injured, Tariq Azim Khan, the country's former information minister, told CNN in a telephone interview.

The attacker is said to have detonated a bomb as he tried to enter the rally where thousands of people gathered to hear Bhutto speak, police said.

Bhutto is said to have been leaving the rally when the attack occurred and was taken to a hospital in an unconcious state, the Geo TV report said.

Earlier, a spokesman for Bhutto told CNN she was safe and taken away from the scene.

Video from the scene of the blast broadcast from Geo TV showed wounded people being loaded into ambulances.

Up to 20 people are dead, the report said.

Earlier, four supporters of former Pakistan Prime Minister Nawaz Sharif died when members of another political party opened fire on them at a rally near the Islamabad airport Friday, local police said.

Several other members of Sharif's party were wounded, police added.

While President Pervez Musharraf has promised free and fair parliamentary elections next month, continued instability in the tribal areas and the threat of attack on large crowds has kept people from attending political rallies and dampened the country's political process.

Campaigners from various political groups say fewer people are coming out to show their support due to government crackdowns and the threat of violence.

At least 136 people were killed and more than 387 wounded on October 18 when a suicide bomber attacked Bhutto's slow-moving motorcade. The former PM returned to the country after eight years of self-imposed exile to a massive show of support in the southern port city of Karachi.

Bhutto called it "an attack on democracy" and vowed it would not deter her political campaign.

Today's violence come less than two weeks ahead of January parliamentary elections and as many days after President Pervez Musharraf lifted a six-week-old state of emergency he said was necessary to ensure the country's stability.

Critics said Musharraf's political maneuvering was meant to stifle the country's judiciary as well as curb the media and opposition groups to secure more power
pi_55572779
Zij is geraakt door een kogel en daarna heeft hij zich opgeblazen in de omgeving.
pi_55572841
"De naam PVV staat er nog net niet in. Maar het is een politieke toespraak tegen ons"

Hoe triester wil je het hebben? "Ja, ze noemt ons niet, maar ze heeft het wel over ons!"

En dan ook nog:
quote:
De koningin neemt het in haar kersttoespraak op voor verscheidenheid en tolerantie en waarschuwt voor de grofheid van het woord. De toespraak is volgens Wilders 'politiek' en staat 'vol met multiculti-onzin'.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/185340/index.html

.
pi_55572852
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:45 schreef Monidique het volgende:
Zij is geraakt door een kogel en daarna heeft hij zich opgeblazen in de omgeving.
Ja, ik zie het. Ik was even misleid door dat ''has died after a suicide attack'', maar het staat er wel degelijk in.
pi_55572937
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:47 schreef Monidique het volgende:
"De naam PVV staat er nog net niet in. Maar het is een politieke toespraak tegen ons"

Hoe triester wil je het hebben? "Ja, ze noemt ons niet, maar ze heeft het wel over ons!"

En dan ook nog:
[..]

http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/185340/index.html

.
Volgens Graus, die zwierige pooier, zaten ze ''er niet om vrienden te maken''.
pi_55573078
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ja dingen downloaden op die manier snap ik toch niet .
pi_55573115
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:25 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Heb jij trouwens toevallig teveel Mad Max gekeken toen je een klein du_keje was?
Neehoor valt reuze mee. Maar ik weet wel dat niet alle individuen er voor terugdeinsen geweld te gebruiken om hun doel te halen.
dat heeft het verleden en heden wereldweid volop bewezen dacht ik zo .
  † In Memoriam † donderdag 27 december 2007 @ 15:00:34 #289
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55573204
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:56 schreef du_ke het volgende:
Neehoor valt reuze mee. Maar ik weet wel dat niet alle individuen er voor terugdeinsen geweld te gebruiken om hun doel te halen.
dat heeft het verleden en heden wereldweid volop bewezen dacht ik zo .
Exact de reden waarom ik individuen die zich in de groep overheid bevinden geen bijna absolute macht wil geven op dat geweld. Iets wat geen goed idee is zoals het verleden volop heeft bewezen dacht ik zo.
Carpe Libertatem
pi_55573271
Libertarisme leidt tot Mad Maxisme. Klaar. Het is heel utopisch allemaal, maar dat is het dan ook, utopisch. En dan komen er ingewikkelde dingen met verzekeringen en in te huren bedrijven; als het aan de libertariers ligt, ben ik de hele dag bezig te onderhandelen over mijn veiligheid, mijn lucht en de wegen waarop ik wil gaan rijden. Ik vind het kinderlijk naief.
  donderdag 27 december 2007 @ 15:06:51 #291
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55573335
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je weet dat ik gelijk heb.
En jij weet ook dat je het op deze manier niet krijgt.
  † In Memoriam † donderdag 27 december 2007 @ 15:07:52 #292
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55573358
quote:
Op donderdag 27 december 2007 15:03 schreef Monidique het volgende:
Libertarisme leidt tot Mad Maxisme. Klaar. Het is heel utopisch allemaal, maar dat is het dan ook, utopisch. En dan komen er ingewikkelde dingen met verzekeringen en in te huren bedrijven; als het aan de libertariers ligt, ben ik de hele dag bezig te onderhandelen over mijn veiligheid, mijn lucht en de wegen waarop ik wil gaan rijden. Ik vind het kinderlijk naief.
Je staat natuurlijk helemaal vrij om een bedrijf in te huren die al die "ingewikkelde" beslissingen voor je neemt. Ik zie alleen geen enkele geldige reden waarom je mij zou moeten dwingen tot het verplicht afnemen van allerlei falende diensten van een overheid alleen maar omdat jij te lui bent.
Carpe Libertatem
pi_55573402
quote:
Op donderdag 27 december 2007 15:07 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je staat natuurlijk helemaal vrij om een bedrijf in te huren die al die "ingewikkelde" beslissingen voor je neemt. Ik zie alleen geen enkele geldige reden waarom je mij zou moeten dwingen tot het verplicht afnemen van allerlei falende diensten van een overheid alleen maar omdat jij te lui bent.
Ik begrijp het en vind het ook nog moreel superieur, als het ware, ik weet alleen dat het niet gaat lukken. En daarom vind ik het kinderlijk naief, niet omdat we eigenlijk allemaal naar onze heersers moeten luisteren, maar omdat die totale vrijheid onhaalbaar is.
pi_55573424
Heeft dat iets met de evolutie te maken?
pi_55573439
quote:
Op donderdag 27 december 2007 15:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Exact de reden waarom ik individuen die zich in de groep overheid bevinden geen bijna absolute macht wil geven op dat geweld. Iets wat geen goed idee is zoals het verleden volop heeft bewezen dacht ik zo.
Nee jij bent ervoor mensen eigen rechter te laten spelen en in een woedeaanval iemand dood te laten slaan omdat die in wou breken ofzz . Matig plan lijkt me zo.
pi_55573459
quote:
Op donderdag 27 december 2007 15:10 schreef Apropos het volgende:
Heeft dat iets met de evolutie te maken?
Zou best goed kunnen inderdaad.
  donderdag 27 december 2007 @ 15:16:33 #297
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55573571
quote:
Op donderdag 27 december 2007 15:07 schreef Boze_Appel het volgende:

Ik zie eerlijk gezegd niet in wat nou het ontzettend grote voordeel is van het moeten kiezen tussen verschillende bedrijven om keuzes voor mij te maken versus de huidige situatie. Het mag dan 'moreel beter' zijn, het is vele malen onpraktischer.

Wat ik wel zie is dat jij en een paar anderen ontzettend monomaan bezig zijn, en dat jullie hier zo'n beetje ieder topic domineren met jullie gereutel over 'de overheid'. Andere mensen dragen nog wel eens iets bij zonder dat ze meteen vervallen in hun stokpaardjes. Jullie kunnen dat blijkbaar niet. Dat vind ik eerlijk gezegd nogal een zwaktebod.
  † In Memoriam † donderdag 27 december 2007 @ 15:17:10 #298
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55573586
quote:
Op donderdag 27 december 2007 15:09 schreef Monidique het volgende:
Ik begrijp het en vind het ook nog moreel superieur, als het ware, ik weet alleen dat het niet gaat lukken. En daarom vind ik het kinderlijk naief, niet omdat we eigenlijk allemaal naar onze heersers moeten luisteren, maar omdat die totale vrijheid onhaalbaar is.
Je moet libertarisme ook niet met libertinisme verwarren. Libertarisme zal altijd aan regels en rechten gebonden zijn, alleen is de keuze onder welke voorwaarden en regels je iets aan gaat vrij.

Libertinisme = Mad Maxisme en is absolute vrijheid, zelfs boven het lichaam van een ander. Libertarisme erkent het eigendomsrecht en daarmee het absolute eigendom (je eigen lichaam) en dat kan met regels, rechters en politie bekrachtigd worden.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † donderdag 27 december 2007 @ 15:18:20 #299
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55573617
quote:
Op donderdag 27 december 2007 15:11 schreef du_ke het volgende:
Nee jij bent ervoor mensen eigen rechter te laten spelen en in een woedeaanval iemand dood te laten slaan omdat die in wou breken ofzz . Matig plan lijkt me zo.
Dat gebeurt nu natuurlijk helemaal niet.
Carpe Libertatem
pi_55573621
Je erkent dat recht totdat je van mening bent dat iemand z'n recht heeft verspeeld en dan mag je hem doodslaan?

Lekker praktisch .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')