quote:Gouverneur wil FC Zuid-Limburg
Gouverneur Leon Frissen wil een fusie tussen de Zuid-Limburgse prof-voetbal-clubs. Dat zei hij woensdag in zijn nieuwjaarsspeech. Volgens Frissen is een voetbalclub een sterk 'merk' met veel uitstraling. Eén grote Zuid-Limburgse voetbalclub van internationale allure is dan het ideale visitekaartje voor de regio, aldus de gouverneur.
In het verleden is er vaker gesproken over een fusie tussen Roda, Fortuna en MVV. Maar de clubs zijn het hierover nooit eens kunnen worden.
Klik hier voor het geluidsfragment.
Bron: L1
'Gerrie Senden wat doe je nu?!'quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:26 schreef DarkShine het volgende:
Kwam ze tegen op mijn pc, als iemand ze nog eens wilt kijken.
http://nl.youtube.com/watch?v=HaMF-h2ksfc
http://nl.youtube.com/watch?v=BqchrH2lryE
http://nl.youtube.com/watch?v=Pitq78lIOOE
http://nl.youtube.com/watch?v=yUzVRDwaIJA
http://nl.youtube.com/watch?v=dC_oxl0nXdg
Op de lange termijn zeker ja. Maaar ik had/heb mijn twijfels of Willem het niveau al zo snel aankan.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:45 schreef DarkShine het volgende:
Ik denk eerder dat Janssen het niveau aankan dan dat van Kauwen het niveau van Roda aankan.
Janssen speelde de eerste wedstrijd dit seizoen, voor de komst van Hadouir, op de nummer 10 positie. Speelde er zelfs zeer behoorlijk! Tuurlijk had je momenten dat je zag dat die nog niet op het niveau is wat Roda wilt nastreven, maar je zag ook dat die jongen zeker op dat niveau kan komen.
Over de luttele minuten van van Kauwen kan ik denk ik niet echt een mening geven.
http://nl.youtube.com/watch?v=G0GHr6D4Js0quote:Winnend Roda test Newcastle-speler
Roda JC won zaterdag met 2-1 van Roeselare. De wedstrijd werd gespeeld achter gesloten deuren.
De 19-jarige James Troisi begon in de basisopstelling van de Limburgers. De middenvelder staat onder contract bij Newcastle United en mag bij de Kerkraders een contract proberen af te dwingen.
Een doelpunt maakte de testspeler niet. Willem Janssen en Marcel de Jong deden dit wel. De tegengoal van de Belgische bezoekers viel pas net voor tijd.
Bron: Voetbal24
Dat geldt zeker voor Jansen, van Van Kouwen ben ik nog niet overtuigd, maar hij heeft nog amper een kans gehad, dus nog even afwachten hoe dat uitpakt.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:40 schreef planethugo het volgende:
jansen en van kouwen zijn beide bruikbare spelers, ze hebben alleen de pecht dat op hun posities veel en goede concurrentie is. maar ik zou ze absoluut niet laten vertrekken
Sonkaya word dus teruggestuurd naar Porto.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:31 schreef planethugo het volgende:
dat kan maar 1 ding betekenen, er zitten clubs achter bijv de fauw aan...
En in zijn plaats willen ze Tiendalli halen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 12:58 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Sonkaya word dus teruggestuurd naar Porto.
Anderlecht staat dan ook 7e, en kijk eens hoe de top van Nederland speelt.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:04 schreef DarkShine het volgende:
Bovenaan in België ja
Zo sterk is die 1ste Klasse echt niet, heb A'lecht en Lokeren zien spelen dit seizoen. Met alle respect maar ik vond Sparta, tegen Roda, beter spelen dan A'lecht op KV!
Kunnen we een lange discussie over voeren, lijktme echter nutteloos.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:09 schreef Schimpie het volgende:
[..]
Anderlecht staat dan ook 7e, en kijk eens hoe de top van Nederland speelt.
Wedstrijd werd op een sportcomplex gespeeld. Zoals (Jong) Roda ook wel eens vaker in Hoensbroek speelde.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:31 schreef planethugo het volgende:
wat een prachtig stadion
Feit, maar 't is er wel gezellig.quote:Op woensdag 9 januari 2008 00:00 schreef planethugo het volgende:
het belgische voetbal stelt toch echt bar weinig meer voor
even een open deur intrappen
Kun je beter tegen die mensen van Willem II zeggen. Helaas lopen er ook een paar enkele zwakzinnige op West die daarop moeten reageren.quote:
Ben ik het niet mee eens. De man floot weliswaar pietluttig, maar niet alleen in het voordeel van Willem II. Bij het doelpunt van Willem II had hij waarschijnlijk moeten fluiten, maar anderzijds leidde dat er wel toe dat Roda feller ging spelen. Hij kon fluiten, maar het hoefde denk ik niet. Voor de rest was het niet goed vandaag, maar als er iemand verdiende te winnen was het Roda en bijna gebeurde dat ook nog.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:24 schreef LeonH het volgende:
[..]
Kun je beter tegen die mensen van Willem II zeggen. Helaas lopen er ook een paar enkele zwakzinnige op West die daarop moeten reageren.
Maar denk dat als ik zeg Roda - FC Liesveld 1-1, dat ik dan genoeg heb gezegd of niet?
Ach er is in ieder geval niet met gevaarlijke voorwerpen naar kinderen en vrouwen gegooid.quote:
Voor Brabanders wel naar 't schijnt. Dat er vervolgens een reactie op komt gebeurd overal.quote:
Het was zeker niet goed, maar heel slecht vond ik het ook niet. De wil was er wel, alleen werd er met name voorin te onnauwkeurig gespeeld. Al met al was een gelijkspel een realistische uitslag.quote:Op zondag 13 januari 2008 11:27 schreef Professional het volgende:
Was een slechte wedstrijd, en Roda verdiende ook geen overwinning.
Volgens mij is Sonkaya rechtsbenig, maar ik kan me vergissen.quote:Op zondag 13 januari 2008 12:45 schreef DarkShine het volgende:
Voetbal van Roda was kut, inzet was er wel! Die scheids heb ik geen woorden voor...
Waarom komt een typische linkspoot als Sonkaya op rechts te staan? Waarom de Fauw niet op zijn rechterplek, Saeijs centraal en Fatih links? Vond het hem niet slecht doen op een plek waar die eigenlijk niet uit de voeten kan. Trieste reactie van een overgroot deel van het publiek op zijn wissel toen die eruit ging ook! Waarom kan men wel een speler afzeiken maar niet het team aanmoedigen?
Dan de minuut stilte, waar ik het ook mee oneens was, wat die Brabanders maar aangrijpen om wat provocerende zooi door het stadion te schreeuwen. Triest van hun, begrijpelijk dat er lui op reageren.
Dat kan de beste overkomen, ik heb laatst met een bezopen hoofd een weddenschap verloren omdat ik zeer wist gelijk te hebben. Dat was echter niet zo.quote:Op zondag 13 januari 2008 21:50 schreef DarkShine het volgende:
Mijn fout met een enorme brakke (nog zatte?) kop dat ik spelers hun kanten door elkaar haal.
Dat denk ik ook en ik vond hem gisteren ook niet slecht, maar desondanks kon ik zijn wissel begrijpen, want er moest iets gebeuren. Een goede pinchhitter zou trouwens wel een aanvulling zijn want van Van Tornhout krijg ik hoofdpijn.quote:Op zondag 13 januari 2008 22:00 schreef DarkShine het volgende:
Jammer van de persoonlijke vete tussen Fatih en Atte. Als Fatih zijn extra kilo's verloor, aan zijn conditie ging werken en ritme opdeed in het tweede kon die zeker van waarde zijn voor ons.
Hij zit dicht tegen de basis aan, hij heeft alleen de pech dat met Hadouir 1 van onze beste spelers op zijn plek staat.quote:Op zondag 13 januari 2008 22:09 schreef DarkShine het volgende:
Zeker kan ik de wissel begrijpen. Fatih had al geel en zocht desondanks toch regelmatig de grens op of ging eroverheen. Als het 0-1 staat en je wilt aanvallender spelen is het logisch dat Fatih er weer afgehaald word.
Blijft toch een jongen van de streek uit eigen jeugd die bovenal nog een Rodafan ook is.
Sprak in de KickOff nog even met Willem Janssen, vroeg me hoe ik over de wedstrijd dacht. Ik zeg wat denk je van "Voetballend kut, wel veel inzet en de scheids heb ik geen woorden voor". Kon die zich volledig bij aansluiten, benadrukte ook nog even dat hij als Limburger echt trots erop is om voor de grootste Limburgse club te spelen. Vond dat hij zelf ook weer super in viel.
Hij zou de plek van Cissé kunnen overnemen.quote:Op zondag 13 januari 2008 22:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hij zit dicht tegen de basis aan, hij heeft alleen de pech dat met Hadouir 1 van onze beste spelers op zijn plek staat.
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Het is weliswaar een heel andere speler, maar je zou per tegenstander kunnen kijken wie meer geschikt is.quote:Op zondag 13 januari 2008 22:15 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hij zou de plek van Cissé kunnen overnemen.
Dat zou stom zijn want als reserve is hij prima bruikbaar.quote:Op zondag 13 januari 2008 22:26 schreef Strooper het volgende:
Iemand gehoord dat Sibum naar NEC gaat?
Schijnt gemeld te zijn op het sportuurtje op L1 radio ofzo.quote:Op zondag 13 januari 2008 22:27 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat zou stom zijn want als reserve is hij prima bruikbaar.
Het kan ook best waar zijn, maar ik zou hem niet laten gaan. Als Meeuwis of Tiote iets overkomt is hij immers de vervanger.quote:Op zondag 13 januari 2008 22:28 schreef Strooper het volgende:
[..]
Schijnt gemeld te zijn op het sportuurtje op L1 radio ofzo.
Inderdaad. Stel je voor we moeten met Bodor en de Jong spelen...quote:Op zondag 13 januari 2008 22:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het kan ook best waar zijn, maar ik zou hem niet laten gaan. Als Meeuwis of Tiote iets overkomt is hij immers de vervanger.
Waarom niet?quote:Op maandag 14 januari 2008 10:49 schreef DarkShine het volgende:Vera Pauw wilt Roda JC niet in de vrouwen Eredivisie.
De Oranje bondscoach voor de vrouwen vind dat speelsters een stap in hun ontwikkeling missen als ze Eredivisie spelen. Daarom mag Roda niet erbij van haar.quote:
Ach ja, des te beter, dat kost toch alleen maar geld dat we wel beter kunnen besteden.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:14 schreef DarkShine het volgende:
[..]
De Oranje bondscoach voor de vrouwen vind dat speelsters een stap in hun ontwikkeling missen als ze Eredivisie spelen. Daarom mag Roda niet erbij van haar.
Idd. Voor mij hoeft het ook niet eens, integendeel liever niet zelfs.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ach ja, des te beter, dat kost toch alleen maar geld dat we wel beter kunnen besteden.
Niet? Ohnee klopt zo'n 5% zal idd niet in het voordeel van Willem II zijn geweest. Sorry moest er toch nog even op reageren..quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. De man floot weliswaar pietluttig, maar niet alleen in het voordeel van Willem II.
Ja, Meeuwisquote:Op maandag 14 januari 2008 18:11 schreef LeonH het volgende:
[..]
Niet? Ohnee klopt zo'n 5% zal idd niet in het voordeel van Willem II zijn geweest. Sorry moest er toch nog even op reageren..
Verder Meeuwis. Hij loopt toch inmiddels ook al 1 op 1 in penalty's of niet? Hij schiet ze er gewoon iedere keer loepzuiver en zeker in zoals een klasse-speler dat hoort te doen
quote:Roda wil Troisi halen, Tiendalli is te duur.
Bron: LD
Daar lijkt het inderdaad vaak wel op ja.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:42 schreef Schimpie het volgende:
Ik ga.
Bij Roda is het meestal hoe minder zielen hoe meer vreugd.
Er zijn ook zitplaatsen hoor.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 14:36 schreef TheYoung1 het volgende:
Ik zou eigenlijk ook gewoon gaan kijken, maar ben door mn knie gegaan...Beetje pijnlijk staan zo een hele avond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |