Lastig iets, denk ik een circuit zomaar proberen te copy pasten naar een nieuwe locatie lijkt me onmogelijk, sfeer en historie spelen altijd een rol, maar aan de andere kant een plek waar mee geluid kan en mag worden gemaakt is natuurlijk ook niet weg.quote:De provincie Noord-Holland onderzoekt of het Circuit Park Zandvoort naar Den Helder kan worden verplaatst.
Het circuit in Zandvoort wordt regelmatig geplaagd door geluidsbeperkingen en bovendien ligt het in een kwetsbaar natuurgebied. De provincie Noord-Holland vraagt zich af of het circuit in Zandvoort nog wel goed tot zijn recht komt. Reden genoeg om te onderzoeken of het circuit niet beter naar Den Helder kan worden verplaatst. Dat gebeurt nu in het kader van een nieuwe visie op de ruimtelijke inrichting in Noord-Holland.
De gemeente Den Helder is in elk geval enthousiast. De kop van Noord-Holland krijgt er een economische impuls van. Verder hoopt de provincie dat er weer een kans is op formule 1-races in Nederland. De provincie heeft een plek vlakbij Den Helder Airport op het oog. Zandvoort heeft volgens Noord-Holland door de verplaatsing van het circuit meer plek om zijn functie als badplaats uit te breiden. Over een jaar zijn de onderzoeksresultaten bekend.
Het circuit zelf is een stuk minder enthousiast. “Volgend jaar vieren we ons zestigjarig bestan en als het aan mij ligt, blijven we hier ook nog minstens de komende zestig jaar,” zegt circuitdirecteur Hans Ernst. Hij roemt vooral de gunstige ligging ten opzichte van Amsterdam, Schiphol en Haarlem en de goede restaurants en hotels in de buurt. “Bovendien beschouwen race-liefhebbers Zandvoort als heilige grond. De rijke traditie onderscheidt ons van tal van nieuwe circuits.”
In het verleden zijn er al eens plannen geweest om het circuit te verplaatsen naar de Maasvlakte.
quote:Op zaterdag 22 december 2007 10:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dat circuit kan natuurlijk niet verplaatst worden. Dat betekend gewoon een nieuwe baan bouwen, en Zandvoort sluiten. Want zelfs al zo je de layout van Zandvoort nabouwen, dan is het nog steeds niet het Zandvoort dat zo geliefd is..
in het groene hart niet, want dan krijg je weer een milieu beweging op je dak.quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:19 schreef Bernard0s het volgende:
Zandvoort moet Zandvoort blijven.
Ik hoop dat er een keer een paar investeerders het initiatief nemen om een vet circuit aan te leggen in (met name) Flevoland of Het Groene Hart. Nederland zou toch eigenlijk een F1-race moeten organiseren met al die Nederlandse inbreng enz. Alleen met een nieuw circuit inclusief hotels/snelweg/faciliteiten is dat bereikbaar. Hopen dat het er een keer van komt.
Want op Schiphol kunnen moeilijk vliegtuigen landen? En waar je het in Nederland ook neerlegt, verkeersproblemen zullen er altijd zijn, kijk maar bij Assenquote:Op donderdag 3 januari 2008 09:13 schreef sanger het volgende:
De Noord Oost Polder of Flevoland zijn ook niet echt goed bereikbaar vanuit het westen. De toevoerswegen lopen dan vol. Buiten dat mist er een dusdanig vliegveld waar de vrachtkaravaan kan landen.
Den Helder is wel een optie, maar om vrolijk van te worden....nee dat niet.
Nederland is de mainport van de algehele Europese economie, dus Nederland is zeker wel interessant. Het is juist niet interessant om een 2e race in Spanje (Valencia) te houden, wat heeft dat voor economisch nut? Ik vind een nieuw stratencircuit hartstikke vet, maar echt logisch is het niet als het volgens het beleid van Bernie is gekozen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:25 schreef vingerplant het volgende:
Denk je nou echt dat er ooit nog een GP in Nederland komt??? In Europa wordt het minder en minder en Bernie en kornuiten richten zich steeds meer op de groei-economieen. Als je dan binnen Europa kijkt welke landen interessant zijn zit Nederland daar niet bij. Dwaas plan dit zeg.
Op Schiphol kan ook, maar dan zou het voordeel tov Den Helder weg zijn. Daar kunnen namelijk wel vliegtuigen landen op het militair vliegveld aldaarquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Want op Schiphol kunnen moeilijk vliegtuigen landen? En waar je het in Nederland ook neerlegt, verkeersproblemen zullen er altijd zijn, kijk maar bij Assen
Als er een circuit in de NOP komt, dan kan er best vliegtuigen in Lelystad geland worden.quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Op Schiphol kan ook, maar dan zou het voordeel tov Den Helder weg zijn. Daar kunnen namelijk wel vliegtuigen landen op het militair vliegveld aldaar
dat zeker, maar het gaat meer om de vliegtuigen van sponsors en andere zaken die niet per truck aankomt.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:39 schreef rubbereend het volgende:
in Europa gaat het meeste met trucks van GP naar GP?
Die Hanzelijn is alleen maar goedquote:Op donderdag 3 januari 2008 23:57 schreef rubbereend het volgende:
bovendien is met de Hanzenlijn straks Flevoland per spoor ook veel beter ontsloten
geld zal wel het probleem niet zijn, het is eerder die boomneukertjes en mensen die graag om 10 uur in de kerk zonder motorgeluiden willen zitten.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:58 schreef rubbereend het volgende:
maarja wie heeft er in Nederland geld om een circuit neer te leggen?
wie gaat de investering dan betalen?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:02 schreef WEST het volgende:
[..]
geld zal wel het probleem niet zijn, het is eerder die boomneukertjes en mensen die graag om 10 uur in de kerk zonder motorgeluiden willen zitten.
Heel veel particulieren hebben het geld, alleen de wil ontbreekt nog. Bedrijven zouden ook een investeringsmaatschappij kunnen oprichten om zoiets te bewerkstelligen. En last but not least; we hebben een racegekke president, dus de overheid kan ook wel wat subsidie verlenen :p.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:58 schreef rubbereend het volgende:
maarja wie heeft er in Nederland geld om een circuit neer te leggen?
er zijn zat multinationals die daar in kunnen investeren.., en de overheid kan subsidie geven.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wie gaat de investering dan betalen?
Er zit een verschil tussen kunnen en willen.....quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:38 schreef WEST het volgende:
[..]
er zijn zat multinationals die daar in kunnen investeren.., en de overheid kan subsidie geven.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Je blijft mooi van mijn belastingcenten af
Dat maakt mij niet uit, daar betaal ik geen belastingquote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Toch doen andere landen dit wel massaal.....
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat maakt mij niet uit, daar betaal ik geen belasting
{/quote]
[quote]
Als subsidiegeld van voetbal naar F1 wordt overgeheveld vind ik het wel goed trouwens
voetbal brengt meer aan belastinggeld op dan dat het kostquote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat maakt mij niet uit, daar betaal ik geen belasting
Als subsidiegeld van voetbal naar F1 wordt overgeheveld vind ik het wel goed trouwens
Je kunt het beter 'uitgeven' aan een mooi circuit wat goed is voor de Nederlandse economie dan aan rukkers die op hun 22e in de WAO zitten omdat ze te lui zijn om te werken.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Je blijft mooi van mijn belastingcenten af
Niet TOP Ossquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
voetbal brengt meer aan belastinggeld op dan dat het kost
Het lijkt me vrij irreeel dat Nederland commercieel interessanter zou zijn dan Spanje, Engeland, Duitsland, Italie, Frankrijk en Spanje. De 2e race in Spanje is omdat het een bijzonder iets is, die stratenrace. Mocht Rotterdam met dat plan zijn gekomen was het ook een serieuze kanshebber, alleen is zoiets in Nederland onmogelijk want dan gaan we weer allemaal klagen. Met een 'normaal' circuit zijn we kansloos, echt. Het eventueel houden van een F1-race moet in ieder geval geen reden zijn van een nieuw circuit want dat staat gelijk aan gokken. Dat laatste was eigenlijk vooral mijn puntquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:30 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Nederland is de mainport van de algehele Europese economie, dus Nederland is zeker wel interessant. Het is juist niet interessant om een 2e race in Spanje (Valencia) te houden, wat heeft dat voor economisch nut? Ik vind een nieuw stratencircuit hartstikke vet, maar echt logisch is het niet als het volgens het beleid van Bernie is gekozen.
Dan gaat TOP Oss maar lekker weg, niemand zal het missen. Pleur maar een circuit neer in Ossquote:
Is het meteen een straten circuit, oftewel grotere kans op een F1 racequote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:20 schreef rubbereend het volgende:
lekker over die macadamwegen rond Oss
In Oss hebben ze al een circuit (ik geef toe het is niet geschikt voor auto's)quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:57 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Dan gaat TOP Oss maar lekker weg, niemand zal het missen. Pleur maar een circuit neer in Oss
ze hebben in Barcelona geen wielerwedstrijd op het circuit gehouden hoorquote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:56 schreef WEST het volgende:
Ze willen toch ook de olympische zomerspelen naar Nederland halen? mooi leg een F1 circuit aan die ook geschikt is voor de olympische wegwielrennen en je slaat 2 vliegen in 1 klap.
Net zo als in Barcelona overigens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |