abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 december 2007 @ 17:39:07 #1
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_55445680
Lees net op autoweek het volgende artikel:
quote:
De provincie Noord-Holland onderzoekt of het Circuit Park Zandvoort naar Den Helder kan worden verplaatst.
Het circuit in Zandvoort wordt regelmatig geplaagd door geluidsbeperkingen en bovendien ligt het in een kwetsbaar natuurgebied. De provincie Noord-Holland vraagt zich af of het circuit in Zandvoort nog wel goed tot zijn recht komt. Reden genoeg om te onderzoeken of het circuit niet beter naar Den Helder kan worden verplaatst. Dat gebeurt nu in het kader van een nieuwe visie op de ruimtelijke inrichting in Noord-Holland.
De gemeente Den Helder is in elk geval enthousiast. De kop van Noord-Holland krijgt er een economische impuls van. Verder hoopt de provincie dat er weer een kans is op formule 1-races in Nederland. De provincie heeft een plek vlakbij Den Helder Airport op het oog. Zandvoort heeft volgens Noord-Holland door de verplaatsing van het circuit meer plek om zijn functie als badplaats uit te breiden. Over een jaar zijn de onderzoeksresultaten bekend.
Het circuit zelf is een stuk minder enthousiast. “Volgend jaar vieren we ons zestigjarig bestan en als het aan mij ligt, blijven we hier ook nog minstens de komende zestig jaar,” zegt circuitdirecteur Hans Ernst. Hij roemt vooral de gunstige ligging ten opzichte van Amsterdam, Schiphol en Haarlem en de goede restaurants en hotels in de buurt. “Bovendien beschouwen race-liefhebbers Zandvoort als heilige grond. De rijke traditie onderscheidt ons van tal van nieuwe circuits.”
In het verleden zijn er al eens plannen geweest om het circuit te verplaatsen naar de Maasvlakte.
Lastig iets, denk ik een circuit zomaar proberen te copy pasten naar een nieuwe locatie lijkt me onmogelijk, sfeer en historie spelen altijd een rol, maar aan de andere kant een plek waar mee geluid kan en mag worden gemaakt is natuurlijk ook niet weg.

Wat vinden jullie ?

Poll: Zandvoort verplaatsen Ja of Nee ?
  • Ja
  • Nee

Tussenstand:

Ook een poll maken? klik dan hier
  • Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_55448517
    Ze zouden het moeten verplaatsen naar Flevoland of de Maasvlakte, echter de kop van Noord-Holland lijkt me niet echt een gode plek.
    pi_55449221
    Mogen ze wel eens beginnen met een snelweg aan te leggen van den helder naar alkmaar
      zaterdag 22 december 2007 @ 10:19:45 #4
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_55459033
    Dat circuit kan natuurlijk niet verplaatst worden. Dat betekend gewoon een nieuwe baan bouwen, en Zandvoort sluiten. Want zelfs al zo je de layout van Zandvoort nabouwen, dan is het nog steeds niet het Zandvoort dat zo geliefd is..
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 25 december 2007 @ 18:17:14 #5
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_55536121
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 10:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Dat circuit kan natuurlijk niet verplaatst worden. Dat betekend gewoon een nieuwe baan bouwen, en Zandvoort sluiten. Want zelfs al zo je de layout van Zandvoort nabouwen, dan is het nog steeds niet het Zandvoort dat zo geliefd is..

precies, gewoon een nieuw complex bouwen en Zandvoort ook op blijven rijden.
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 december 2007 @ 18:23:53 #6
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_55536167
    Lijkt mij er gaaf, Den Helder is nou niet echt de place to be en dan is er tenminste een paar keer per jaar wat te beleven
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 27 december 2007 @ 12:22:14 #7
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_55569528
    Zandvoort is al onbereikbaar maar Den Helder is helemaal niet te doen vanaf het rivierengebied en zuidelijker

Bizar plan je raakt alles kwijt wat het circuit geliefd maakt. Een copie is nog niet half zo mooi zijn. In Frankrijk hebben ze ooit een circuit gebouwd met allemaal copietjes van beroemde bochten... we weten allemaal hoe het met dat circuit is geeindigd
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_55572226
    Nee, niet verplaatsen. Stelletje gekken.
    Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
      donderdag 27 december 2007 @ 14:24:56 #9
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_55572296
    maak van den helder dan meer badplaats en laat zandvoort lekker groeien en de ruimte krijgen voor meer geluidsoverlast
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 27 december 2007 @ 14:29:07 #10
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_55572373
    hebben ze zich trouwens wel bedacht wat zoiets zou gaan kosten ik denk dat je onder de 100 miljoen niet klaar komt......
    DeLuna vindt me dik ;(
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_55576803
    Hoewel er nauwelijks meer op gefietst wordt moet het circuit toch maar in Zandvoort blijven, al is het maar omdat o.a ik er eens Nederlands kampioen werd.
    janneman
      donderdag 27 december 2007 @ 21:40:39 #12
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_55584033
    Van Zandvoort moeten ze afblijven. Prachtig circuit. Het is een van de klassieke banen, die kun je niet verplaatsen. Boomklevers die zeveren over geluidsoverlast kun je daarentegen wel verplaatsen...
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
      donderdag 3 januari 2008 @ 00:19:11 #13
    179034 Bernard0s
    Nulla Tenaci Invia Est Via
    pi_55735726
    Zandvoort moet Zandvoort blijven.

Ik hoop dat er een keer een paar investeerders het initiatief nemen om een vet circuit aan te leggen in (met name) Flevoland of Het Groene Hart. Nederland zou toch eigenlijk een F1-race moeten organiseren met al die Nederlandse inbreng enz. Alleen met een nieuw circuit inclusief hotels/snelweg/faciliteiten is dat bereikbaar. Hopen dat het er een keer van komt.
      donderdag 3 januari 2008 @ 09:01:21 #14
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_55739429
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 00:19 schreef Bernard0s het volgende:
    Zandvoort moet Zandvoort blijven.

Ik hoop dat er een keer een paar investeerders het initiatief nemen om een vet circuit aan te leggen in (met name) Flevoland of Het Groene Hart. Nederland zou toch eigenlijk een F1-race moeten organiseren met al die Nederlandse inbreng enz. Alleen met een nieuw circuit inclusief hotels/snelweg/faciliteiten is dat bereikbaar. Hopen dat het er een keer van komt.
    in het groene hart niet, want dan krijg je weer een milieu beweging op je dak.

Flevoland lijkt me prima doe maar in de Noord Oost Polder lekker dicht bij huis en ruimte zat.
      donderdag 3 januari 2008 @ 09:13:26 #15
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_55739555
    De Noord Oost Polder of Flevoland zijn ook niet echt goed bereikbaar vanuit het westen. De toevoerswegen lopen dan vol. Buiten dat mist er een dusdanig vliegveld waar de vrachtkaravaan kan landen.

Den Helder is wel een optie, maar om vrolijk van te worden....nee dat niet.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_55739705
    Denk je nou echt dat er ooit nog een GP in Nederland komt??? In Europa wordt het minder en minder en Bernie en kornuiten richten zich steeds meer op de groei-economieen. Als je dan binnen Europa kijkt welke landen interessant zijn zit Nederland daar niet bij. Dwaas plan dit zeg.
    De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 januari 2008 @ 13:29:41 #17
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_55744262
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 09:13 schreef sanger het volgende:
    De Noord Oost Polder of Flevoland zijn ook niet echt goed bereikbaar vanuit het westen. De toevoerswegen lopen dan vol. Buiten dat mist er een dusdanig vliegveld waar de vrachtkaravaan kan landen.

Den Helder is wel een optie, maar om vrolijk van te worden....nee dat niet.
    Want op Schiphol kunnen moeilijk vliegtuigen landen? En waar je het in Nederland ook neerlegt, verkeersproblemen zullen er altijd zijn, kijk maar bij Assen
    DeLuna vindt me dik ;(
      donderdag 3 januari 2008 @ 13:30:20 #18
    179034 Bernard0s
    pi_55744281
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 09:25 schreef vingerplant het volgende:
    Denk je nou echt dat er ooit nog een GP in Nederland komt??? In Europa wordt het minder en minder en Bernie en kornuiten richten zich steeds meer op de groei-economieen. Als je dan binnen Europa kijkt welke landen interessant zijn zit Nederland daar niet bij. Dwaas plan dit zeg.
    Nederland is de mainport van de algehele Europese economie, dus Nederland is zeker wel interessant. Het is juist niet interessant om een 2e race in Spanje (Valencia) te houden, wat heeft dat voor economisch nut? Ik vind een nieuw stratencircuit hartstikke vet, maar echt logisch is het niet als het volgens het beleid van Bernie is gekozen.
      donderdag 3 januari 2008 @ 13:37:31 #19
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_55744434
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 13:29 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Want op Schiphol kunnen moeilijk vliegtuigen landen? En waar je het in Nederland ook neerlegt, verkeersproblemen zullen er altijd zijn, kijk maar bij Assen
    Op Schiphol kan ook, maar dan zou het voordeel tov Den Helder weg zijn. Daar kunnen namelijk wel vliegtuigen landen op het militair vliegveld aldaar
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 3 januari 2008 @ 23:19:56 #20
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_55758723
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 13:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Op Schiphol kan ook, maar dan zou het voordeel tov Den Helder weg zijn. Daar kunnen namelijk wel vliegtuigen landen op het militair vliegveld aldaar
    Als er een circuit in de NOP komt, dan kan er best vliegtuigen in Lelystad geland worden.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 januari 2008 @ 23:39:37 #21
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_55759324
    in Europa gaat het meeste met trucks van GP naar GP?
    DeLuna vindt me dik ;(
      donderdag 3 januari 2008 @ 23:49:34 #22
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_55759622
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 23:39 schreef rubbereend het volgende:
    in Europa gaat het meeste met trucks van GP naar GP?
    dat zeker, maar het gaat meer om de vliegtuigen van sponsors en andere zaken die niet per truck aankomt.

trouwens de polder heeft een prima A6 verbinding dat jullie randstedelingen daar niet langs gaan normaal gesproken.., kunnen de mensen uit noord en oost Nederland niks aan doen.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 januari 2008 @ 23:57:29 #23
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_55759848
    bovendien is met de Hanzenlijn straks Flevoland per spoor ook veel beter ontsloten
    DeLuna vindt me dik ;(
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 januari 2008 @ 23:58:49 #24
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_55759885
    maarja wie heeft er in Nederland geld om een circuit neer te leggen?
    DeLuna vindt me dik ;(
      vrijdag 4 januari 2008 @ 00:00:38 #25
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_55759937
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 23:57 schreef rubbereend het volgende:
    bovendien is met de Hanzenlijn straks Flevoland per spoor ook veel beter ontsloten
    Die Hanzelijn is alleen maar goed

scheelt mij toch zeker een 45 minuten naar zandvoort (dat ik er eerder ben
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')