Kamperquote:Op zondag 23 december 2007 02:43 schreef de_sapje het volgende:
[ afbeelding ]
Logisch dat-ie niet blij is met mac
Het is wel triest dat hij als moderator een bepaalde groep mensen zo zit af te zeiken... pauper...quote:Op zondag 23 december 2007 02:43 schreef de_sapje het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Nou ik kan toch meer met een Mac dan met een Windows computer... naja behalve boos worden en naar blauwe schermen kijkenquote:...voor een computer waar ze uiteindelijk minder mee kunnen?...
IMAP is on the fly werken op de server in een mailprogramma (eigenlijk webmail waarbij het programma van Apple de interface van Google overneemt). Om echter gebruiksvriendelijker (sneller) te zijn kan je ook kiezen dat de mail lokaal wordt gedownload. Op de server verandert er niets zodat je wanneer je op een andere computer komt nog altijd een juist beeld hebt van je mailbox. (bij POP zal hij ze na 't downloaden/een paar dagen wissen omdat die mailboxen vaak kleiner zijn, en omdat 't daar niet de bedoeling is op verschillende plaatsen in te loggen).quote:Op zondag 23 december 2007 10:51 schreef Svyatagor het volgende:
Hm, ik heb nu mijn Gmail via imap geconfigureerd in Apple mail, maar nu is hij 25 duizend emails aan het downloaden
Ik dacht dat imap juist alles centraliseerde??
Het geeft gewoon aan dat hij te dom is om met een Mac om te gaan. Dan is het wel heeeeeeel triest met je gesteld.quote:Op zondag 23 december 2007 06:25 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nou ik kan toch meer met een Mac dan met een Windows computer... naja behalve boos worden en naar blauwe schermen kijken
FredvZ
Laaaaang verhaal.quote:Op zondag 23 december 2007 11:03 schreef Maidenfan het volgende:
Huh, in dat topic zegt die fred iets over maandenlang verbod op Apple SC? Op dit topic? Why?
quote:Op zondag 23 december 2007 10:59 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
IMAP is on the fly werken op de server in een mailprogramma (eigenlijk webmail waarbij het programma van Apple de interface van Google overneemt). Om echter gebruiksvriendelijker (sneller) te zijn kan je ook kiezen dat de mail lokaal wordt gedownload. Op de server verandert er niets zodat je wanneer je op een andere computer komt nog altijd een juist beeld hebt van je mailbox. (bij POP zal hij ze na 't downloaden/een paar dagen wissen omdat die mailboxen vaak kleiner zijn, en omdat 't daar niet de bedoeling is op verschillende plaatsen in te loggen).
Lange uitleg in't kort: je kan 't ook uitzetten...
nee, dat is al gelukt.quote:Op zondag 23 december 2007 11:21 schreef DaFrenk het volgende:
Wat? IMAP activeren voor gMail? Dan moet je sowieso je gMail op Engels hebben staan. Aangezien alleen daar vooralsnog die IMAP mogelijkheid bestaat. En dan kan je IMAP vinden op dezelfde pagina als je POP instellingen
Het is net als een discussie over politiek, niet aan beginnen. De ander heeft gewoon niet door dat ie fout zit.quote:Op zondag 23 december 2007 11:53 schreef Maidenfan het volgende:
Respect voor het doorzettingsvermogen waarop jij met iemand kan discussiëren op internet
Ik doe de moeite gewoon niet, 't is 't mij niet waard...
Iedereen zit toch met een bepaald idee in zijn hoofd dat er amper/niet uitgaat. IRL trouwens ook heb ik de indruk...
Wie is dit dan?quote:Op zondag 23 december 2007 02:43 schreef de_sapje het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Behoorlijk kwalijk ook dat iemand met zo'n eenzijdige visie van de computerwereld hier de boel runt.quote:Op zondag 23 december 2007 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik wil toch echt zijn 'steekhoudende argumentatie' horen waarmee hij zijn mening verdedigd dat je met een Mac uiteindelijk minder kan....
Misschien zitten we zelf wel fout en is windows het enige zaligmakendequote:Op zondag 23 december 2007 11:54 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is net als een discussie over politiek, niet aan beginnen. De ander heeft gewoon niet door dat ie fout zit.
De boel runt...? Je krijgt een andere kleur bij je naam en je hebt wat extra knopjes. Dat kan zelfs een aap met VMBO nog wel.quote:Op zondag 23 december 2007 11:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behoorlijk kwalijk ook dat iemand met zo'n eenzijdige visie van de computerwereld hier de boel runt.
Ja, het is natuurlijk maar net wat je er van maakt.quote:Op zondag 23 december 2007 12:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
De boel runt...? Je krijgt een andere kleur bij je naam en je hebt wat extra knopjes. Dat kan zelfs een aap met VMBO nog wel.
Op FOK! moeten ze ook keer op keer bewijzen dat VMBO-apen het kunnen, dat is jammer.quote:Op zondag 23 december 2007 12:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
De boel runt...? Je krijgt een andere kleur bij je naam en je hebt wat extra knopjes. Dat kan zelfs een aap met VMBO nog wel.
Dit komt natuurlijk omdat Apple duurder isquote:Op zondag 23 december 2007 12:06 schreef Svyatagor het volgende:
Was er niet ooit zo'n onderzoek waaruit bleek dat Mac-gebruikers gemiddeld hoger opgeleid zijn?
Q.E.D.
.
Dat doet er mij aan denken, in ananas en kiwi zitten stoffen die bij sommige mensen allergische reacties op de tong uitlokken doordat de poriën daardoor uitzetten, weet jij (als biomedicus) toevallig welke stof dat is en waar die nog meer in zitquote:
Huh, wat deed je dan wel?quote:Op zondag 23 december 2007 12:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Lol...ik ben geen biomedicus: daar weet ik net zoveel van af als van quantummechanica
Maar je swetsenegger heeft wel een ubercoole mutsquote:Op zondag 23 december 2007 12:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik, als MBO'er, val wel uit de toon nu.
Je maakt een hoop goed in overtuigingskracht.quote:Op zondag 23 december 2007 12:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik, als MBO'er, val wel uit de toon nu.
FSJquote:Other news from my guy is that Apple's team still wants to propose a cash-for-shutdown offer, but they only want to make the offer in person and they want the two of us to fly out to Cupertino. I was like, Dude, if these fuckers want a sitdown they can fly their fat lawyer asses out here to me, and what's more, tell them they gotta be here Monday, at 4 p.m., and I'll give them fifteen minutes to make their proposal. That way even if they turn around and fly right back it still fucks up their Christmas Eve.
En omdat je er minder mee kan.quote:Op zondag 23 december 2007 12:09 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Dit komt natuurlijk omdat Apple duurder is [ afbeelding ].
Daar heb ik ook naar zitten kijken, echt een top-tv. Alleen voor mij net iets te groot, want ik zit er vrij dicht op. Uiteindelijk voor een 37 inch HD-ready Bravia gegaan, wat ook prima is. Van het verschil kan ik op skivakantie.quote:Op zondag 23 december 2007 13:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik denk dat ik mijn oudejaarsbonus aan dit ga spenderen.
Inclusief PlayStation 3, zo te zien. Die kan ik dan wel sobchakken, mocht het niet bevallen.
Nou dat heb je het gemaakt hoor in het levenquote:Op zondag 23 december 2007 02:43 schreef de_sapje het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
En mod. Vergeet dat deel niet.quote:Op zondag 23 december 2007 14:19 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Nou dat heb je het gemaakt hoor in het levenPC reparateur
![]()
![]()
je hebt iig wel altijd werk...quote:Op zondag 23 december 2007 14:19 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Nou dat heb je het gemaakt hoor in het levenPC reparateur
![]()
![]()
quote:Op zondag 23 december 2007 14:25 schreef ikweetnix00 het volgende:
[..]
je hebt iig wel altijd werk...
Zie ik je daar zo ook dan ..?quote:Op zondag 23 december 2007 14:55 schreef Anthraxx het volgende:
BCC is een winkel voor paupers.
Wie zegt dat ie het afgemaakt heeft?quote:Op zondag 23 december 2007 14:44 schreef Anthraxx het volgende:
FredvZ komt helaas van mijn oude HBO school af. Ik wist niet dat ze daar ook van die kortzichtige dodo's hadden.
Hoe is dit in godsnaam mod geworden??
Ik denk het welquote:Op zondag 23 december 2007 15:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zie ik je daar zo ook dan ..?
Die twee draden extra boeien mij persoonlijk niet zo. Laat je het geheugen door Apple er in zetten?quote:Op zondag 23 december 2007 15:03 schreef elcastel het volgende:
Morgen even langs de iCentre (wéér), voor een 24" iMac, ik hoop eigenlijk nog een beetje op een aanbieding tussen de kerst en O&N, kut laatste loodjes. Gister alvast de externe HD besteld voor ernaast (1TB LaCie).
Het plan is een 24" iMac met 4Gb intern, de 2,4 met 320Gb, maar misschien stiekum toch de 2,8 met 500Gb, dat hangt nog even van de windrichting af. Verder twijfel ik nog of ik een draadloze desktop neem, of niet, of gewoon gedeeltelijk.
Mijn katten vreten aan de kabels, vooral die dunne witte Apple dingen. Alleen ik denk dat ik een numpad wil hebben/houden, dus alleen de muis draadloos misschien ... Gehuegen laat ik plaatsen door het iCentre, de laatste keer dat ik daar langskwam vroegen ze 150¤ voor 4Gb meen ik.quote:Op zondag 23 december 2007 15:09 schreef Anthraxx het volgende:
Die twee draden extra boeien mij persoonlijk niet zo. Laat je het geheugen door Apple er in zetten?
Dat geloof ik best, maar volgens mij was 4Gb voor 150¤ best redelijk ? Of kan het nog goedkoper ?quote:Op zondag 23 december 2007 15:13 schreef Anthraxx het volgende:
Geheugen plaatsen is een eitje en is veel goedkoper als je het zelf doet op dit moment.
Ik kan ze ook gewoon slaan of opsluiten natuurlijk, ik bepaal het gewoon ter plekke, ik heb niks tegen draadjes, al vind ik een draadloze muis tot op heden wél lekkerder werken.quote:Mijn bedraad Apple toetsenbord heeft trouwens een redelijk dikke draad dus misschien weigeren ze het nu wel.
Sowieso kan de ene draad in het toetsenbord, dus eigenlijk is het er naar eentje.quote:Op zondag 23 december 2007 15:09 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Die twee draden extra boeien mij persoonlijk niet zo.
Waarschijnlijk stuurt hij je direct door naar http://www.online-psycholoog.nl/main.html en alternate.nlquote:Op zondag 23 december 2007 17:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Als het niet lukt, zal ik die pc-reparateur-dinges 's raadplegen.
quote:Mac OS X only: Sick of not being able to exit Finder? A quick terminal command will add a "quit" option to the menu in Finder. This means you can run Finder like any other Mac application. If you're running some heavy applications, simply close Finder and enjoy the extra, albeit small, processing power. Open a terminal and enter the following command:
1 defaults write com.apple.Finder QuitMenuItem 1
You will need to restart for the changes to take effect. Here's the caveat: Finder also manages the icons on your desktop. If you exit Finder, you won't be able to see any of the icons on your desktop. Just click the icon in the dock to bring Finder back.
Tweakers is wel een beetje de azijnbode. Als er iemand iets te klagen post komen ze er als vliegen op een verse hoop stront op af.quote:Op zondag 23 december 2007 18:34 schreef elcastel het volgende:
Zijn er hier trouwens gevallen bekend van de kleurverschillen in de displays van de 24" iMac ? Als ik Tweakers lees, lijkt het wel steeds erger te worden.
Dat laatste doe ik wel want bij mijn auto is dat wel behoorlijk uitzonderlijk.quote:Op zondag 23 december 2007 18:40 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Mensen die gewoon tevreden zijn posten dat vaak niet op internet. Net zo min als jij iedere dag hier komt verkondigen dat je auto weer gewoon startte toen je de sleutel omdraaide bijvoorbeeld.
Ja, mijn vader met OSX 10.5.1 en een Airport Express. Geen oplossing gevonden op dit moment.quote:Op zondag 23 december 2007 18:38 schreef Q. het volgende:
Ik weet niet of het aan mijn brakke Sitecom router ligt of aan OS X maar mijn draadloze verbinding vliegt er regelmatig uit, het uit en aanzetten van airport is dan de enige manier om dan weer verbinding te krijgen. Hebben meer mensen hier last van? Leopard 10.5.1 op een 1e generatie MacBook.
Sitecom maakt geen brakke routersquote:Op zondag 23 december 2007 18:38 schreef Q. het volgende:
Ik weet niet of het aan mijn brakke Sitecom router ligt of aan OS X maar mijn draadloze verbinding vliegt er regelmatig uit, het uit en aanzetten van airport is dan de enige manier om dan weer verbinding te krijgen. Hebben meer mensen hier last van? Leopard 10.5.1 op een 1e generatie MacBook.
Neem aan dat je een formuliertje in moet vullen voor die PS3 ?quote:Op zondag 23 december 2007 16:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Jawel, maar ik ben geëmancipeerd
Op zich een erg mooie deal: de nieuwste Sony Bravia 40" voor 2000 euro, inclusief PS3, twee controllers, twee games en twee Blu-Ray films.
En blijkbaar heeft die PS3 ook wireless en kun je streamen vanaf je PC. Of dat ook middels een Mac kon, wist die bcc-gozer niet. Maar daar zal ongetwijfeld een oplossing voor zijn
Yup, en barcode meesturen.quote:Op zondag 23 december 2007 19:41 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Neem aan dat je een formuliertje in moet vullen voor die PS3 ?
Ik had het ook regelmatig in Tiger met een Belkin Wireless router. Dan zag je opeens de connectie naar 1 streepje gaan en toen had je geen verbinding meer. Even wachten en het kwam weer terug, maar soms moest ik idd ook de ingebouwde airport uitschakelen en weer inschakelen.quote:Op zondag 23 december 2007 18:38 schreef Q. het volgende:
Ik begreep dat er nogal wat dingen bij verzonnen zijn tov het boek.quote:Op zondag 23 december 2007 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:
ik heb gisteren I am Legend gezien.
spannende film, met lieve hond en ook Apple stuff! ik heb een Mac Pro, een MacBook Pro en een ACD gespot.
Een long shot, misschien, maar draai je ook Transmission versie 0.92 of 93? Die 'bevroor' de connectie op eenzelfde manier als jij nu omschrijft.quote:Op zondag 23 december 2007 18:38 schreef Q. het volgende:
Ze wisten wel wat ze moesten gebruiken om nog indruk te maken op veel bezoekers.quote:Op zondag 23 december 2007 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:
spannende film, met lieve hond en ook Apple stuff! ik heb een Mac Pro, een MacBook Pro en een ACD gespot.
ik heb het boek niet gelezenquote:Op zondag 23 december 2007 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik begreep dat er nogal wat dingen bij verzonnen zijn tov het boek.
Zonet gezien... vond hem wat magertjes... zaten wat fouten inquote:Op zondag 23 december 2007 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Fout nummer 1: Will Smithquote:Op maandag 24 december 2007 08:22 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Zonet gezien... vond hem wat magertjes... zaten wat fouten in
Maar OS X kan toch nooit van Vista winnen, daar kan je veel meer mee.quote:Op maandag 24 december 2007 09:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://core.tweakers.net/(...)sturingssysteem.html
Allemaal even stemmen op OSX
Nou ja, voor de freaks werken de alternatieven best aardig Q.quote:Op maandag 24 december 2007 09:43 schreef Q. het volgende:
[..]
Maar OS X kan toch nooit van Vista winnen, daar kan je veel meer mee.
Volgens mij niet; bij de oude iBooks (voorloper MB) kon dat in ieder geval niet, omdat die hun hitte anders niet kwijt konden. De professionele laptops van Apple konden/kunnen dat wel.quote:Op maandag 24 december 2007 10:12 schreef Ravage het volgende:
Zaterdag een MacBook besteld!![]()
Verwachte verzenddatum: 28 december
Verwachte levering: 31 december - 2 januari
Had een nieuwe laptop nodig, en tot nu altijd Windows PC's gehad, maar na wat oriënteren bleek dat een MacBook met onderwijskorting eigenlijk niet veel duurder is dan vergelijkbare notebooks (en natuurlijk veeel mooier)
Ik heb de afgelopen dagen alvast flink zitten studeren op sites als macmiep zodat ik straks weet hoe t werkt en gelijk alle toetsencombo's ken
Ik vraag me nog wel een ding af: m'n vorige laptop had ik soms dichtgeklapt in m'n tas met WinAMP en m'n koptelefoon aangesloten (zeg maar een dure MP3 speler). Nou las ik ergens dat een MacBook altijd in de slaapstand gaat als je de deksel dichtdoet, en dat dat ook niet uit te schakelen valt.
Dus is het niet mogelijk om met je scherm dichtgeklapt muziek te draaien?
MacBook kunnen het wel maar dan moet je er wel een extern toetsenbord en monitor aan hangen. Hij gaat nog steeds slapen als je hem dicht klapt maar dan kan je hem met de druk van een toets op het externe toetsenbord weer wakker maken.quote:Op maandag 24 december 2007 10:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Volgens mij niet; bij de oude iBooks (voorloper MB) kon dat in ieder geval niet, omdat die hun hitte anders niet kwijt konden. De professionele laptops van Apple konden/kunnen dat wel.
Hier ben ik ook nog steeds niet achter gekomen. Al zou het een functie zijn die ik zeker appriciëren.quote:Op maandag 24 december 2007 10:12 schreef Ravage het volgende:
Ik vraag me nog wel een ding af: m'n vorige laptop had ik soms dichtgeklapt in m'n tas met WinAMP en m'n koptelefoon aangesloten (zeg maar een dure MP3 speler). Nou las ik ergens dat een MacBook altijd in de slaapstand gaat als je de deksel dichtdoet, en dat dat ook niet uit te schakelen valt.
Dus is het niet mogelijk om met je scherm dichtgeklapt muziek te draaien?
Met iBooks kon dat inderdaad niet, maar met MacBooks wel. Een collega van mij werkt altijd op deze manier: MB dicht, toetsenbord, muis en scherm eraan en gaan met die banaan.quote:Op maandag 24 december 2007 10:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Volgens mij niet; bij de oude iBooks (voorloper MB) kon dat in ieder geval niet, omdat die hun hitte anders niet kwijt konden. De professionele laptops van Apple konden/kunnen dat wel.
Je zou met Crossover of Wine kunnen gaan stunten, maar als je VMWare Fusion of Parallels Desktop installeert en daarin Windows installeert, werkt het sowieso. Ervan uitgaande dat je een Intel Mac hebt natuurlijk.quote:Op maandag 24 december 2007 10:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik heb een ander 'klein' probleempje. Binnenkort (4 - 5 jan.) zal ik mijn laptop nodig hebben voor een functie die alleen in *.exe formaat aangeleverd wordt. Nu vroeg ik me af is het mogelijk om op één of andere manier deze dingen toch te benaderen (het is een heel simpel programmatje). Of zal ik toch even Windows moeten installeren.
Bij een windows installatie op de mac, dan kan ik parelize (ofzo) toch gebruiken om Windows binnen het Mac OS te draaien... ? Ja Windows op een mac is nooit leuk!
Ik heb die van mij altijd in mijn rugzak (behalve als ik hem gebruik enzo....) in zo'n hoes waar die precies in past. Nu is die op weg naar school 1x niet goed in slaapstand gegaan, weet niet hoe dat kan. Maar het gevolg was dat ik een behoorlijk warme tas had toen ik hem op mijn rug deed. Hij kon zijn warmte voor geen meter kwijt en het heeft me toen volgens mij een batterij gekost.quote:Op maandag 24 december 2007 10:32 schreef DaFrenk het volgende:
Je hebt toch wel een programma Insomnia ofzo? Die houdt je MacBook wakker als je hem dichtklapt. Maar of dat zo slim is in een tas die toch niet geheel stil zal blijven.
Ik zou m'n MacBookje zo niet durven te vervoeren
Bedankt voor het advies Tijn, is er ook een groot verschil tussen VMWare Fusion en Parallels Desktop? Ik zal het binnenkort eerste even met Crossover of Wine proberen maar andere klap ik er gewoon even Windows XP op. Ik ben de moeilijkste ook weer niet !quote:Op maandag 24 december 2007 10:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zou met Crossover of Wine kunnen gaan stunten, maar als je VMWare Fusion of Parallels Desktop installeert en daarin Windows installeert, werkt het sowieso. Ervan uitgaande dat je een Intel Mac hebt natuurlijk.
Ik had m'n laptop dan in de trein in de tas naast me liggen, dus echt flink geschokt werd ie niet.. in ieder geval nooit problemen met de harde schijf gehad.quote:Op maandag 24 december 2007 10:36 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik heb die van mij altijd in mijn rugzak (behalve als ik hem gebruik enzo....) in zo'n hoes waar die precies in past. Nu is die op weg naar school 1x niet goed in slaapstand gegaan, weet niet hoe dat kan. Maar het gevolg was dat ik een behoorlijk warme tas had toen ik hem op mijn rug deed. Hij kon zijn warmte voor geen meter kwijt en het heeft me toen volgens mij een batterij gekost.
Maar je kunt je macbook wel naast je neer leggen (dicht) als mp3 speler!
Er is pas op tweakers een review verschenen over: Linkjequote:Op maandag 24 december 2007 10:40 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bedankt voor het advies Tijn, is er ook een groot verschil tussen VMWare Fusion en Parallels Desktop? Ik zal het binnenkort eerste even met Crossover of Wine proberen maar andere klap ik er gewoon even Windows XP op. Ik ben de moeilijkste ook weer niet !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |