Ben jij een debiel ofzo, dat je zo zit te generaliseren? Of ben je in je jeugd door een zwarte kous verkracht?quote:Op vrijdag 21 december 2007 22:27 schreef ToT het volgende:
Nee maar die holier-than-thou attitude vind ik gewoon hilarisch.
Zij hebben in feite voor zichzelf al geconcludeerd dat jij lekker in de hel zult branden.
Ik neem aan die schoen er dan ook echt lag? Het vertellen alleen is niet zo bijzonder hoor. Hier heb je vast een bron van uit een respectabel journal of wat dan ook? Eveneens heb je andere BDE's in ogenschouw genomen waaruit blijkt dat dit geen toevalstreffer was. En niet verklaard kon worden door eventuele hoogbouw in de buurt van het ziekenhuis waardoor het mogelijk was een blik op het dak te werpen of andere wijzen waarop die informatie verkregen kon worden?quote:Op vrijdag 21 december 2007 22:31 schreef Smitju het volgende:
[..]
Oke probeer jij maar eens argumenten ertegen te vinden.
Hoe veklaar je BDE's? en dan met name die ene waarin een patient wist te vertellen dat er een witte sportschoen op het dak van een ziekenhuis lag?
Loop eens een willekeurige kerk in en kijk naar de aanwezigen. In de meeste (traditionele) kerken in Nederland zijn deze bovengemiddeld oud. Je ziet meestal dat jongere generaties hun geloof verliezen. Honderd jaar geleden was geloof gemeengoed in Nederland, het is nog maar relatief kort dat dit minder wordt. Ik vermoed Japanse honderdplussers aanmerkelijk minder gelovig zullen zijn.quote:Hoe verklaar je dat de meeste mensen die 100 jaar of ouder worden gelovig zijn?
Dit idee kan m.i. ook in de tweede brief aan Timoteüs, kan in 2 Tim 2:19 gevonden worden:quote:Op vrijdag 21 december 2007 22:20 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat is ook iets wat Jezus zegt. En da's een heel mooi idee, vind ik zelf.
God filtert de zijnen er wel uit. Hij weet wie hem toebehoren (en wie niet). Dit is door de Katholieke inquisitie als rechtvaardiging gebruikt om ook hen die louter verdacht werden van ketterij aan te pakken en te vermoorden; immers God kent de zijnen. Dus ook al ben je als mens een onvolmaakt rechtspreker, God zal je slachtoffer daarvoor in het hiernamaals compenseren. En dát is een enge gedachte. En toch is ze nauw verwant aan het idee dat je niet hoeft te berechten, omdat God het wel zal doen. Want onterecht niet berechten, of onterecht wel berechten, waar kies je voor? God compenseert het toch.quote:Maar het fundament dat God gelegd heeft, ligt onwrikbaar vast en draagt het opschrift: ‘De Heer weet wie hem toebehoren’ en ‘Laat ieder die de naam van de Heer noemt, onrecht uit de weg gaan’.
Er liggen massa's bewijzen op tafel dat mensen en apen een gemeenschappelijke voorouder hebben, alsmede dat de aarde veel ouder is dan de mens. Wanneer je het eerste bewijs hier tegen vindt, dan kun je inderdaad vaststellen dat het niet zo is.quote:Op vrijdag 21 december 2007 22:31 schreef Smitju het volgende:
[..]
Dat heeft weinig te maken met de oorsprong van mensen. BDE's onderzoeken en vaststellen dat je niet weet hoe bepaalde dingen verklaard kunnen worden (zoals dat voorbeeld met die witte schoen - aangenomen dat die er ook echt lag), vind ik persoonlijk meer solide dan bij onverklaarbare zaken jezelf vastpinnen op één (misschien zelfs vergezochte) verklaring die tegelijkertijd in tegenspraak is met feiten.quote:Hoe veklaar je BDE's? en dan met name die ene waarin een patient wist te vertellen dat er een witte sportschoen op het dak van een ziekenhuis lag?
Heb je hier een bron van? Ik heb hier zelf nl. nooit iets over gelezen en zou het wel interessant vinden om hier wat achtergronden over te vinden. Aan jou dan wel weer de vraag wat het zegt dat al die geloven verschillend zijn?quote:Hoe verklaar je dat de meeste mensen die 100 jaar of ouder worden gelovig zijn?
En veel ouder dan deze door de huidige wetenschap geschat werd.quote:Op zaterdag 22 december 2007 10:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er liggen massa's bewijzen op tafel dat mensen en apen een gemeenschappelijke voorouder hebben, alsmede dat de aarde veel ouder is dan de mens. Wanneer je het eerste bewijs hier tegen vindt, dan kun je inderdaad vaststellen dat het niet zo is.
[..]
De aarde ouder dan door de huidige wetenschap geschat wordt?quote:Op zaterdag 22 december 2007 11:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
En veel ouder dan deze door de huidige wetenschap geschat werd.
Hoe zou jij de voorouder dan willen classificeren?quote:Bewijzen dat we een gemeenschappelijke voorouder hebben ja, maar niet dat we van de apen afstammen.
quote:Op zaterdag 22 december 2007 11:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
En veel ouder dan deze door de huidige wetenschap geschat werd.
Bewijzen dat we een gemeenschappelijke voorouder hebben ja, maar niet dat we van de apen afstammen.
Vandaar het missing link verhaal, maar waar komen de goden vandaan?
Dat is een interesanterre vraag, en dan kom je altijd weer uit bij de sumerische beschaving. schizofrenie.
quote:De ontwikkeling van een Godsbesef verliep parallel aan de ontwikkeling van het menselijk bewustzijn en het menselijk zelfbewustzijn.
Lang geleden toen de mens iets minder ver ontwikkeld was dan nu, begreep de mens niet dat gedachten en herinneringen uit zijn eigen hoofd kwamen. Als iemand zat te vissen en dacht:”Ik heb honger” dan leek er voor deze persoon een stem uit de rivier te komen die zei dat ie honger had. Op deze manier ontstonden de natuurgodsdiensten, god van de boom, god van de berg.
Naarmate het menselijk bewustzijn zich ontwikkelde, leek de oorsprong van deze “stemmen” vager te worden. In de Griekse tijd, als iemand een verhaal wilde vertellen of opschrijven, riep men de Sirenen aan (een stelletje gekke wijven op een rots ergens in zee) om hem “de herinneringen in te blazen”. In de Romeinse tijd had men Goden op de Berg Olympus. Later werden dat Goden in de lucht (Wodan, Thor) toen 1 God en tegenwoordig geloven steeds meer mensen helemaal niet meer in een God.
Het tegenwoordige godsbesef is een combinatie van opvoeding, en toevallige emoties of “magische” gebeurtenissen die aan een eventuele God worden toegeschreven.
Het lijkt me meer dat jij geen zin hebt in discussie met je botte generalisaties.quote:Op vrijdag 21 december 2007 22:49 schreef ToT het volgende:
Whatever, Haushoffer.
Als je geen zin hebt in een discussie, hoef je nog niet grof te worden.
Ja hoor.quote:Op zaterdag 22 december 2007 12:06 schreef Iblis het volgende:
[..]
De aarde ouder dan door de huidige wetenschap geschat wordt?
[..]
Hoe zou jij de voorouder dan willen classificeren?
Ik durf het bijna niet te vragen, maar je hebt er vast een bron voor? Doch, als de voorouders buitenaards waren, en wij als mensen daar vanaf stammen (in tegenstelling tot de andere dieren – of bedoel je dat niet?), is het dan niet vreemd dat er zoveel overeenkomstig DNA materiaal is en dergelijke? Deze parallelle evolutie zou toch een veel verschillender wezen moeten hebben opgeleverd qua DNA?quote:Op zaterdag 22 december 2007 12:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja hoor.
Buitenaards, erg groot en had beschikking over technologie die wij nu ook net ontdekken.
quote:Op zaterdag 22 december 2007 12:10 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het lijkt me meer dat jij geen zin hebt in discussie met je botte generalisaties.
Juist door het dna kun je zien dat er iets mee 'gedaan' is.quote:Op zaterdag 22 december 2007 12:15 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te vragen, maar je hebt er vast een bron voor? Doch, als de voorouders buitenaards waren, en wij als mensen daar vanaf stammen (in tegenstelling tot de andere dieren – of bedoel je dat niet?), is het dan niet vreemd dat er zoveel overeenkomstig DNA materiaal is en dergelijke? Deze parallelle evolutie zou toch een veel verschillender wezen moeten hebben opgeleverd qua DNA?
quote:Op zaterdag 22 december 2007 12:44 schreef BaajGuardian het volgende:
Daar wil ik het even bij laten want ik tiep nu al een half uur geloof ik.
Natuurlijk ken ik je niet, ik baseer mijn uitspraken op je posts. En wat je puntje 4 inhoudt is me een raadsel, want daarmee zou je impliceren dat ik een religie aanhang oid. Iets met vooroordelen?quote:Op zaterdag 22 december 2007 12:16 schreef ToT het volgende:
[..]
1) Jij kent me niet eens.
2) Jij weet niet wat voor mensen ik heb meegemaakt.
3) Als je mijn posts ook maar een KLEIN beetje doorleest, zie je zo dat ik echt niet generaliseer
4) Ik vind dat je wel erg vooroordeelbevestigend bezig bent als je naar de titel van dit topic kijkt.
Is jammer...
Ik dacht dat alleen creationisten met dit soort onbegrip over wetenschap kwamen. Wellicht is dit een goeie boekentip voor jou:quote:Op zaterdag 22 december 2007 12:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Daarnaast is er nogsteeds geen missing link die de wetenschappelijke evolutie onderbouwt.
Het komt close maar dat zegt nog niks, ik geloof ook dat er een vorm van evolutie bestaat.
Kerel.. Iets niet kunnen verklaren wil nog niet zeggen dat God bestaat.quote:Op vrijdag 21 december 2007 22:31 schreef Smitju het volgende:
[..]
Hoe veklaar je BDE's? en dan met name die ene waarin een patient wist te vertellen dat er een witte sportschoen op het dak van een ziekenhuis lag?
Hoe verklaar je dat de meeste mensen die 100 jaar of ouder worden gelovig zijn?
Sorry, dat boek bestaat nog maar een paar jaar. pseudo enzo he?quote:Op zaterdag 22 december 2007 13:58 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik dacht dat alleen creationisten met dit soort onbegrip over wetenschap kwamen. Wellicht is dit een goeie boekentip voor jou:
[ afbeelding ]
Mooi boek, niet duur, compleet, en erg fijn leesbaar.
Wat wil je daar mee zeggen? Dat het boek over 200 jaar betrouwbaarder is, omdat het dan twee eeuwen oud is? Dat zo'n proces vanzelf gaat, doch tijd kost?quote:Op zaterdag 22 december 2007 15:06 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Sorry, dat boek bestaat nog maar een paar jaar. pseudo enzo he?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |