abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55410642
quote:
Op donderdag 20 december 2007 10:28 schreef Klopkoek het volgende:
Mooi citaat nog uit een tweede kamerhandeling van 2005:
[..]

Echt ongelooflijk wat een beloftes wat er worden gedaan, en dan zo'n PvdA die doodleuk zegt 'als U kunt garanderen dat de premies de komende drie jaar niet met tientallen procenten stijgen, dan geven wij het groene licht'. OMFG, wat een domme kutpartij is het ook.
En hoeveel is de zorgpremie sinds 2005 gestegen?
pi_55410795
quote:
Op donderdag 20 december 2007 10:35 schreef Chewie het volgende:

[..]

En hoeveel is de zorgpremie sinds 2005 gestegen?
Met een procentje of 10-20 dacht ik. Maar echt ongelooflijk, en dan zo'n Hoogervorst die even stoer gaat doen, over Heemskerk (die de eisen stelde) heen gaat en loopt te raaskallen dat hij met de verzekeraars een convenant heeft dat de premies de komende drie jaar helemáál niet gaan stijgen. Echt, zijn ze nou zo dom of lijkt het maar zo.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55410817
Even nog een aanvulling over armen die armer worden:

Het aantal mensen welke van minder dan een dollar per dag moet leven is afgenomen van 16% naar 6% in de afgelopen 35 jaar. Het percentage dat twee dollar heeft nam af van 39% naar 18% in dezelfde tijd.

In 1820 leefde 84% van de wereldbevolking in armoede. Thans 20% (en 0% in NL).

De gemiddelde inwoner van een ontwikkelingsland had in 1960 1.900 Kcal te eten (1.800 is noodzakelijk). Op dit moment is dat 2.600 Kcal. (bron: wereldvoedselorganisatie)

Feiten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55410895
quote:
Op donderdag 20 december 2007 10:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Met een procentje of 10-20 dacht ik
Aan jouw gedachtes hecht ik niet erg veel waarde meer (over raaskallen gesproken), graag een bron daarvoor.

Als ik puur kijk naar mijn eigen situatie ben ik in vergelijking met 2006 dit jaar zelfs iets minder gaan betalen terwijl het pakket gelijk gebleven is.

Dankzij het huidige kabinet ga ik volgend jaar wel fors meer betalen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2007 10:46:26 ]
pi_55410900
quote:
Op donderdag 20 december 2007 10:41 schreef Klopkoek het volgende:

Met een procentje of 10-20 dacht ik.
Zet dat eens af tegen de autonome groei van de zorg (als ik mij niet vergis ong. 5% per jaar).
pi_55410942
quote:
Op donderdag 20 december 2007 10:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Aan jouw gedachtes hecht ik niet erg veel waarde meer (over raaskallen gesproken), graag een bron daarvoor.

Als ik puur kijk naar mijn eigen situatie ben ik in vergelijking met 2006 dit jaar zelfs iets minder gaan betalen terwijl het pakket gelijk gebleven is.

Dankzij het huidige kabinet ga ik volgend jaar wel fors meer betalen.
Voor bovenmodalen zijn de premies inderdaad gedaald ja.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55410986
quote:
Op donderdag 20 december 2007 10:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Voor bovenmodalen zijn de premies inderdaad gedaald ja.

Kom waar blijft de onderbouwing?
pi_55411126
quote:
Op donderdag 20 december 2007 10:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Kom waar blijft de onderbouwing?
Wat nou onderbouwing? Zoek maar op internet. In 2005 zei Hoogervorst dat het niet zou gaan stijgen, in 2006 zei hij 3%, voor 2007 zei hij geen stijging maar later gaf hij 10% aan enz...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55411191
quote:
Op donderdag 20 december 2007 10:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat nou onderbouwing? Zoek maar op internet. In 2005 zei Hoogervorst dat het niet zou gaan stijgen, in 2006 zei hij 3%, voor 2007 zei hij geen stijging maar later gaf hij 10% aan enz...
Jij presenteert een stelling die niet overeen komt met de werkelijkheid dus onderbouw het maar

Ben vooral benieuwd naar de onderbouwing dat bovenmodaal minder is gaan betalen

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2007 10:57:22 ]
pi_55411687
quote:
Op donderdag 20 december 2007 10:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

Jij presenteert een stelling die niet overeen komt met de werkelijkheid dus onderbouw het maar

Ben vooral benieuwd naar de onderbouwing dat bovenmodaal minder is gaan betalen
De inkomensafhankelijke bijdrage is gemaximeerd in de Zvw.
pi_55411971
quote:
Op donderdag 20 december 2007 11:16 schreef nikk het volgende:

[..]

De inkomensafhankelijke bijdrage is gemaximeerd in de Zvw.
Wat dus niet betekend dat bovenmodaal minder betaald.
pi_55412433
quote:
Op donderdag 20 december 2007 11:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat dus niet betekend dat bovenmodaal minder betaald.
Heb geen idee hoe de contructie voor 2006 eruit zag eerlijk gezegd.
pi_55413548
Tsjah, als ik de krantenberichten val ik precies in de categorie die het hardst genaaid wordt.
Rond modaal verdienen met lease-auto.

Vervolgens nergens voor in aanmerking komen (HRA, huurtoeslag, zorgtoeslag, gratis schoolboeken, etc etc), dus drie dubbel genaaid
Built for Speed
pi_55413628
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:38 schreef HansvanOchten het volgende:
Tsjah, als ik de krantenberichten val ik precies in de categorie die het hardst genaaid wordt.

Vervolgens nergens voor in aanmerking komen (HRA, huurtoeslag, zorgtoeslag, gratis schoolboeken, etc etc), dus drie dubbel genaaid
Als je mazzel hebt hou je netto ongeveer net zoveel over als iemand met een uitkering. Met dank aan onze sociale verzorgingsstaat.
pi_55413930
De solidariteit daalt in rap tempo. Zo'n bericht als vandaag in de krant: "gescheiden mensen en mensen met lage inkomens doen het meest een beroep op de zorg, hoger opgeleiden het minst" en dan percentages erbij....het feit DAT het zo in de krant komt, uitgesplitst naar groepen, is een teken dat de solidariteit daalt en zal er op zichzelf ook weer voor zorgen dat de solidariteit nog verder daalt. Ook de speciale zorgpolissen voor groepen die 'weinig kosten' is een teken. En berichten a la "door het general pardon komen er ineens heel veel meer mensen in de bijstand". Met daarna als klap op de vuurpijl voor de gezonde, werkende Nederlander het bericht dat zijn of haar koopkracht volgend jaar weer daalt.

We zijn steeds meer aan het gaan van het idee dat je blij mag zijn als je gezond bent en aardig betalend werk hebt, naar het idee dat je dan juist het zwaarst de lul bent omdat jij alles mag opknappen. Dat is gevaarlijk, groepen die tegenover elkaar staan en tegen elkaar worden opgezet is gevaarlijk.

Het zou mooi zijn als de partijen in zouden zien dat het van belang is dat de solidariteit weer terugkeert. En dat je daarvoor JUIST de doorgeschoten vormen ervan moet aanpakken. Niemand is tegen een uitkering voor iemand die echt te ziek of te gehandicapt is om te werken. Niemand is tegen medische hulp voor krakkemikkige bejaarden, of mensen die een akelige ziekte hebben. Maar doordat er nu ook zoveel inwattenleggerij is voor mensen die wel degelijk kunnen werken, en/of helemaal zo ziek niet zijn, valt ook de solidariteit weg voor de mensen die het absoluut echt nodig hebben. Dat is treurig, en moet niet verder zo doorgaan, anders worden we echt een derdewereldland dat mensen op straat laat verrotten.

Zorg dat het vangnet voor wie het echt nodig heeft weer echt een vangnet is voor wie het echt nodig heeft, en vrijwel iedereen zal er van harte voor zijn. Terwijl nu bij het woord 'bijstand' of 'hulp aan vluchtelingen' mensen direct een negatieve associatie hebben.
  donderdag 20 december 2007 @ 12:54:09 #116
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_55413938
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:38 schreef HansvanOchten het volgende:

\
Ach wen er maar aan, in dit land worden enkel mensen met kinderen, uitkeringtrekkers en gepensioneerden bevoordeeld. Van die laatste groep vind ik het opzich niet erg, de mensen die 5 dagen en 40+ uur werken, lease auto, eigen koophuis hebben, moeten uiteraard geheel worden uitgezogen...want tja...die hebben namelijk het geld.

Ik val er ook onder, het is even niet anders...nog een paar op de zure en bittere appel sabbelen en dan verkoop ik alles wat ik hier heb...en skip ik naar het buitenland...gejaagd en verjaagd door de Nederlandse overheid.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 20 december 2007 @ 12:59:47 #117
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_55414056
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:54 schreef thaleia het volgende:
De solidariteit daalt in rap tempo.

Zorg dat het vangnet voor wie het echt nodig heeft weer echt een vangnet is voor wie het echt nodig heeft, en vrijwel iedereen zal er van harte voor zijn. Terwijl nu bij het woord 'bijstand' of 'hulp aan vluchtelingen' mensen direct een negatieve associatie hebben.
Och ik vind het eigenlijk helemaal niet zo erg om te betalen voor de minder bedeelde in dit land...of het nou bejaarden of bijvoorbeeld asielzoekers zijn, het ergste van het hele verhaal is dat het overgrote deel van alle belastingen dit ik moet betalen niet naar die groepen gaan, maar naar een belachlijk dure en spilzieke overheid, die gewoon niet met het geld om kan gaan. Het enorm grote en achtelijk dure ambtenarenapparaat waar containers geld in worden gestort, maar waar in verhouding maar bar weinig uitkomt...._daar_ heb ik nou iets op tegen.

Maar ja...ik slik het nog wel voor eventjes....dat kan ik nog net opbrengen, namelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 20-12-2007 13:49:57 ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 20 december 2007 @ 13:24:16 #118
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_55414695
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:54 schreef thaleia het volgende:
Het zou mooi zijn als de partijen in zouden zien dat het van belang is dat de solidariteit weer terugkeert.
Voor wie is dat van belang?
quote:
Niemand is tegen een uitkering voor iemand die echt te ziek of te gehandicapt is om te werken. Niemand is tegen medische hulp voor krakkemikkige bejaarden, of mensen die een akelige ziekte hebben.
Dat hangt ervan af van wiens geld die uitkering wordt betaald. Als ik word gedwongen om mee te betalen aan andermans uitkering, die om wat voor reden dan ook nodig zou zijn, dan heb ik daar weldegelijk moeite mee.
pi_55414929
Weinig mis met solidariteit. Als mij iets overkomt zou ik het ook fijn vinden als er voorzieningen zijn. Maar ik vind wel dat "wij" best vragen mogen stellen over wat er met ons geld gebeurt. En als ik dan prestigeproject na prestigeproject zie, bodemloze putten die gevuld moeten worden, een kabinet dat zich amper bezig lijkt te houden met het echt runnen van dit land; ja, dan heb ik er mijn vragen bij.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_55415248
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:33 schreef Cheiron het volgende:
Weinig mis met solidariteit. Als mij iets overkomt zou ik het ook fijn vinden als er voorzieningen zijn als ik niks zelf geregeld hoef te hebben maar anderen kan dwingen dat voor mij te doen.
De solidariteit wordt juist ondermijnd door deze mentaliteit. Wie zich zorgen maakt over het gebrek aan solidariteit in de samenleving zou moeten pleiten voor een volledige afschaffing van een systeem dat mensen dwingt om te betalen voor een ander. Dwang en solidariteit verdragen elkaar niet.
pi_55415359
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:33 schreef Cheiron het volgende:
Weinig mis met solidariteit. Als mij iets overkomt zou ik het ook fijn vinden als er voorzieningen zijn. Maar ik vind wel dat "wij" best vragen mogen stellen over wat er met ons geld gebeurt. En als ik dan prestigeproject na prestigeproject zie, bodemloze putten die gevuld moeten worden, een kabinet dat zich amper bezig lijkt te houden met het echt runnen van dit land; ja, dan heb ik er mijn vragen bij.
idd belasting batelen is zo erg nog niet zolang je er iets zinnigs voor terug krijgt (een vangnet, infrastructuur, rechters, politie, leger) maar niet voor cd`s en aanverwante zaken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_55417951
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:30 schreef Klopkoek het volgende:
Wat in het tendentieuze bericht maar heel summier bij staat is dat de veroorzaker de stijging van de zorgpremie is, met dank aan Hoogervorst.

VVD
Boehoe, alles is de schuld van de VVD!

Hou toch op man.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_55418114
quote:
Op donderdag 20 december 2007 15:33 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Boehoe, alles is de schuld van de VVD!

Hou toch op man.
Ga je dat ook voortaan zeggen als je mede rechtse users weer eens de pvda de schuld geven van alles? Dan hoor ik je namelijk niet.
I like work. It fascinates me. I can sit and look at it for hours.
pi_55418550
quote:
Op donderdag 20 december 2007 15:40 schreef Lubricalia het volgende:

Ga je dat ook voortaan zeggen als je mede rechtse users weer eens de pvda de schuld geven van alles? Dan hoor ik je namelijk niet.
Nou is het anders wel opvallend zo vaak als klopkoek de VVD ergens de schuld van geeft. Ik denk dat ik het tegenwoordig minimaal 1x per dag lees.

En momenteel kun je idd de PvdA (incl CDA en CU) de schuld geven van wat er wordt besloten...
  donderdag 20 december 2007 @ 16:09:36 #125
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_55418857
quote:
Op donderdag 20 december 2007 13:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
idd belasting batelen is zo erg nog niet zolang je er iets zinnigs voor terug krijgt (een vangnet, infrastructuur, rechters, politie, leger) maar niet voor cd`s en aanverwante zaken
Voor een bijdrage aan de maffia krijg je ook wat terug, namelijk een stuk 'bescherming'. Toch ziet iedereen wel in dat daar iets niet aan klopt, terwijl men met betrekking tot de overheid, die in wezen hetzelfde gedrag vertoont, allerlei excuses verzint om het gedrag goed te praten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')