ik vind het een interessante discussie vandoor en ik wacht nog op de pmhistory van koningdavidquote:Op maandag 17 december 2007 19:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
lol.
Maar waarom is er nu nog een deeltje 2?
(niet dat ik t erg vind hoor, die andere is een beetje verstierd door een meneer genaamd Papierversnipperaar).
Dank Uquote:Op maandag 17 december 2007 19:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
lol.
Maar waarom is er nu nog een deeltje 2?
(niet dat ik t erg vind hoor, die andere is een beetje verstierd door een meneer genaamd Papierversnipperaar).
zondvloed = lokaal overstrominkje.quote:Op maandag 17 december 2007 19:16 schreef ToT het volgende:
Evolutie na de zondvloed?Interessante theorie!
Sterke argumenten, my ass.quote:Op maandag 17 december 2007 19:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dank U![]()
Ach ja, wat sterke argumenten al niet teweeg kunnen brengen.
Misschien heeft ie het te druk met voetbal.quote:Op maandag 17 december 2007 19:15 schreef postmortum het volgende:
[..]
ik vind het een interessante discussie vandoor en ik wacht nog op de pmhistory van koningdavid
Zoals?quote:Op maandag 17 december 2007 19:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dank U![]()
Ach ja, wat sterke argumenten al niet teweeg kunnen brengen.
ik rel heulemaal nietquote:Op maandag 17 december 2007 19:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Sterke argumenten, my ass.
Jij was gewoon onbeschoft. Ik ben ook geen lieverdje, maar zó ver ga ik niet. Ik vind het altijd een beetje jammer als mensen ipv inhoudelijk te reageren gaan lopen rellen.
De dino's pasten niet in de ark.quote:Op maandag 17 december 2007 19:00 schreef ToT het volgende:
@ de dino's: volgens veel gelovigen heeft God die botten geplaatst om het geloof van de mensen te testen, OF die dieren zijn voor de zondvloed gestorven, of waren te groot voor de Ark. (Terwijl sommige gewoon heel klein waren.)
Het verhaal van de zondvloed komt in zo ongeveer elke cultuur voor, zelfs bji indianenstammen enzo. Wetenschappers denken dat het het einde van een ijstijd is geweest.quote:Op maandag 17 december 2007 19:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
zondvloed = lokaal overstrominkje.
Rellen? Ik interpreteer het christendom op mijn manier. Gelovigen wijzigen links en recht hun interpretaties zoals het uitkomt maar als ik het doe is het onbeschoft?quote:Op maandag 17 december 2007 19:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Sterke argumenten, my ass.
Jij was gewoon onbeschoft. Ik ben ook geen lieverdje, maar zó ver ga ik niet. Ik vind het altijd een beetje jammer als mensen ipv inhoudelijk te reageren gaan lopen rellen.
Oh? Dat is een nieuwe theorie voor mijquote:Op maandag 17 december 2007 19:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Het verhaal van de zondvloed komt in zo ongeveer elke cultuur voor, zelfs bji indianenstammen enzo. Wetenschappers denken dat het het einde van een ijstijd is geweest.
ja idd, dat verhaal van zeitgeist over jezus enz lijkt me ook heel erg aannemelijk...quote:Op maandag 17 december 2007 19:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh? Dat is een nieuwe theorie voor mij. Bron?
.
Ik zie het zo: elke cultuur heeft wel één of meerdere overstrominkjes gekend. Mensen reisden nog niet zover en hadden nog geen contact met andere culturen, dus als een relatief klein gebied overstroomt, kan het lijken alsof de hele wereld overstroomt
Ik heb recentelijk nog een docu gezien op NCG en daar zeiden ze weer iets anders (iets met zwarte zee die ooit zoet is geweest ofzo, weet het niet meer). Maar dan kun je die meerdere zondvloedverhalen nog niet verklaren, of al die verhalen moeten toevallig al ontstaan zijn in één enkel gebied dat door een ramp is getroffen. Als de verhalen afkomstig zijn uit culturen over de hele wereld, moet je toch een andere verklaring bedenkenquote:Op maandag 17 december 2007 19:34 schreef ToT het volgende:
Goed punt, dat kan natuurlijk ook.
Bron was Discovery, jaren geleden!
Ik geloof ook dat ik het verder nog eens ergens gelezen heb.
Al die culturen komen uiteindelijk weer uit 1 gebiedje hequote:Op maandag 17 december 2007 19:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb recentelijk nog een docu gezien op NCG en daar zeiden ze weer iets anders (iets met zwarte zee die ooit zoet is geweest ofzo, weet het niet meer). Maar dan kun je die meerdere zondvloedverhalen nog niet verklaren, of al die verhalen moeten toevallig al ontstaan zijn in één enkel gebied dat door een ramp is getroffen. Als de verhalen afkomstig zijn uit culturen over de hele wereld, moet je toch een andere verklaring bedenken.
geloof niet alles wat je ziet. Zeitgeist is bullshit en heb ik al talloze keren compleet ontkracht op dit forum.quote:Op maandag 17 december 2007 18:31 schreef MouzurX het volgende:
Wat hebben christenen in te brengen tegen zeitgeist? die gelijkenissen tussen die geloven zijn wel heuuul vreemd
ja dat weet ik maar ik heb die argumenten nog nergens gezien maarja nzal wel zoeken een keertje.quote:Op maandag 17 december 2007 20:25 schreef koningdavid het volgende:
[..]
geloof niet alles wat je ziet. Zeitgeist is bullshit en heb ik al talloze keren compleet ontkracht op dit forum.
Goedwillende atheïsten trappen ook overal in.
Je hebt aangetoond dat het niet klopt met je bijbelse bronnen. Dat is geen bewijs. Dat betekend alleen dat Zeitgeist niet overeenkomt met je religie.quote:Op maandag 17 december 2007 20:25 schreef koningdavid het volgende:
[..]
geloof niet alles wat je ziet. Zeitgeist is bullshit en heb ik al talloze keren compleet ontkracht op dit forum.
Goedwillende atheïsten trappen ook overal in.
Jij en kd moeten maar een briefwisseling gaan starten en deze vervolgens publicerenquote:Op maandag 17 december 2007 20:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt aangetoond dat het niet klopt met je bijbelse bronnen. Dat is geen bewijs. Dat betekend alleen dat Zeitgeist niet overeenkomt met je religie.
Ik zal je helpen: Klik hier voor mijn ontkrachtingen van Zeitgeist deel 1quote:Op maandag 17 december 2007 20:28 schreef MouzurX het volgende:
[..]
ja dat weet ik maar ik heb die argumenten nog nergens gezien maarja nzal wel zoeken een keertje.
Wat een dwaas ben je weer vandaag. Je bent nu gewoon ronduit aan het liegen. Ga je schamen...quote:Op maandag 17 december 2007 20:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt aangetoond dat het niet klopt met je bijbelse bronnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |