quote:
vind je het raar, ik ben geen stagair meer

En ik was weer eens op reis, een maandje VS gedaan. Dat maakt mijn reisjaar wel weer compleet. 3 continenten, in 3 landen gewoond, in 4 landen langer dan een maand gezeten, 46.000 km door de lucht, 13 boardingpasses... Dat was 2007 voor mij.
Dan zou je denken dat het wel genoeg is geweest, maar 3 dagen nadat ik thuis kwam zat ik al weer te denken over een reis naar Afrika

Plan is nu Afrika in januari, Berlijn in februari, Dublin in Maart, en dan voor de zomer nog naar Zuid Amerika en hopelijk Australie. Puur alleen om 6 continenten in 1 jaar te doen

ANyway, USA was zeer tof, iets meer dan een maand weggeweest, 1,5 week alleen rondgereisd en 20 dagen met een internationale groep. Half kamperen en half hotels/lodges. Voor het echte gevoel dat je leeft, moet je echt een nacht onder de heldere sterren in een woestijn hebben geslapen. Feit dat je gewekt word door een coyote naast je "bed" is all part of the game. Tegenstelling hoort er ook bij, van door de achterbuurten van San Francisco zwerven snachts en in meest slechte comedy club ooit belanden, tot maandsalarisen vergokken en limos in Vegas. Soms neem je goede beslissingen en eindig je in een superdure maar mooie jazzclub en soms twijfel je aan je beslissingen als je snachts door central park NY loopt... Gehiked totdat ik erbij neerviel, door de hoge bergen van Yosemite tot de bodem (nou ja halverwege) van de Grand Canyon en van de zandduinen in Death Valley tot de ijskoude "John Wayne" rotsen in Monument Valley. En de mensen die je ontmoet, knotsgekke britse politieagentes die kicken op het balanceren op het randje van de afgrond (Letterlijk!!), dronken mexicaan, formaat grizzly beer, die mijn dames lastigvalt en ik noodgedwongen tussenbeiden moet stappen, travestieten in een karaoke bar die jou proberen te versieren, echte cowboys die rodeorijden wanneer ze niet wilde paarden aan het temmen zijn, Indianen die meest prachtige verhalen en liederen deelt bij het kampvuur en toevallig ook japans spreekt, etc etc etc...
Dat was het tipje van het ijsberg, dan heb ik het nog niet eens gehad over ronddraaiende barretjes op 60e verdieping, close encounters met lokale gekken, gegrepen worden door een mexicaanse grenswacht in Mexico, "follow that taxi!!!" momenten, lunchen met batman, chris rock ontmoeten, vingers verbranden aan een AK47..... Maar binnenkort verschijnt er nog wel een reisverslagje van mij op FOK of ergens anders

reizen is machtig mooi. Werk zoeken komt nog wel

Overigens is de 250 tekens max voor signatures klote... kom ruimte tekort
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!