abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55283049
Directed by: Jason Reitman
Written by: Diablo Cody
Cast: Ellen Page, Rainn Wilson, Jason Bateman, Jennifer Garner, Michael Cera, Allison Janney, JK Simmons, Olivia Thirlby
Studio: Fox Searchlight Pictures
Genre: Comedy
Official Site: www.foxsearchlight.com/juno/
Release Date: December 14, 2007 (limited)

Summary: JUNO stars Ellen Page as the title character, a whip-smart teen confronting an unplanned pregnancy by her classmate Bleeker (Cera). With the help of her hot best friend Leah (Thirlby), Juno finds her unborn child a “perfect” set of parents: an affluent suburban couple, Mark and Vanessa (Bateman and Garner), longing to adopt. Luckily, Juno has the total support of her parents (Simmons and Janney) as she faces some tough decisions, flirts with adulthood and ultimately figures out where she belongs.

Deze film schijnt de beste komedie te zijn van dit jaar.

De regisseur is Jason Reitman die met Thank You For Smoking zijn filmdebuut met vlag en wimpel heeft doorstaan, heeft met zijn frisse aanpak een nieuwe standaard voor komedies weten te creëren. Hij gaat niet voor de platte grappen, het soort films waar we de laatste tijd mee overspoeld worden en waar je na een kwartier het lachen allang is vergaan, maar weet met slimme en snelle dialogen gecombineerd met slimme character casting altijd hoogstaande komedies te maken.

Met een 8.6 op IMDB en een 94% fresh rating op RottenTomatoes heeft Juno de critici en de kritische filmliefhebbers op zijn hand weten te krijgen. Ikzelf heb nog niet de kans gehad om de film te zien, maar ik hoop dat het een goede release krijgt in de NL'se bioscopen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 15 december 2007 @ 00:29:52 #2
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_55283072
Ik vond de trailer matigjes...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_55283105
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 00:29 schreef One_conundrum het volgende:
Ik vond de trailer matigjes...
De trailer van 300 vond ik helemaal geweldig maar de film blijkt daarna ruk te zijn. So what, trailers zeggen meestal niets.
pi_55283702
ELLEN PAGE (L)

wil deze film snel zien!
pi_55284050
Rainn Wilson!
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 15 december 2007 @ 14:46:26 #6
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55291229
Lijkt me een fantastisch leuke film. Wordt al helemaal happy van de trailer.
pi_55318689
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 01:16 schreef Tim86 het volgende:
Rainn Wilson!
Lastig om die niet als Dwight te zien
Maar klinkt goed en ook de trailer ziet er leuk uit
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56064184
Net bekeken.
Hij is erg leuk en prima geacteerd.
Doet mij soms een beetje denken aan Little Miss Sunshine, qua dialogen.
Voor de USA nogal gewaagde en directe humor.
Snap de hoge waarderingscijfers wel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 16 januari 2008 @ 01:33:25 #9
3767 Herald
Come get some
pi_56064302
wat ben je eigenlijk ook een gore sufkut Asskicker14. Elke keer topics openen over wat zogenaamd de beste films ooit zullen zijn en als ze dan uit zien niet meer reageren.

Pixar's Ratatouille: War of the Rat-movies vs. Dreamworks?
wat absoluut niet de titanenstrijd was die je deed voorspellen in de OP (wat bijvoorbaat al duh was)
Bobby
waar je in de OP al duidelijk maakt dat je niet weet wie Bobby is en de film niet eens een nomiatie voor de Oscars heeft gekregen

kijk je uberhaupt films of vind je het gewoon leuk OP's te maken?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  woensdag 16 januari 2008 @ 02:23:23 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56064760
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 01:23 schreef golfer het volgende:
Net bekeken.
Hij is erg leuk en prima geacteerd.
Doet mij soms een beetje denken aan Little Miss Sunshine, qua dialogen.
Voor de USA nogal gewaagde en directe humor.
Snap de hoge waarderingscijfers wel.
Alleen het einde vond ik weer wat minder.

Verder wel een leuke ontspannende film.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_56064942
Heb hem net gezien, wat een heerlijk verfrissende, leuke, meeslepende, goed geacteerde film

Ik had zowaar sympathie voor alle spelers, haast geen flat-characters te bekennen. Leuke dialogen, leuke setting, ik kan geen slechte dingen noemen over deze film behalve dat het eind wat snel kwam en voorbij ging, maar ik ben het volkomen met de rating op imdb en rottentomatoes eens.
(Y)
pi_56064970
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 01:33 schreef Herald het volgende:

pi_56074607
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 01:33 schreef Herald het volgende:
wat ben je eigenlijk ook een gore sufkut Asskicker14. Elke keer topics openen over wat zogenaamd de beste films ooit zullen zijn en als ze dan uit zien niet meer reageren.

Pixar's Ratatouille: War of the Rat-movies vs. Dreamworks?
wat absoluut niet de titanenstrijd was die je deed voorspellen in de OP (wat bijvoorbaat al duh was)
Bobby
waar je in de OP al duidelijk maakt dat je niet weet wie Bobby is en de film niet eens een nomiatie voor de Oscars heeft gekregen

Ik heb topics geopend zien worden voor films die 2 jaar later pas uitkomen...sinds wanneer is het zo bepaald dat je alleen topics mag openen als je de film gezien hebt (laat staan wanneer de film überhaupt niet eens in de bioscoop is verschenen)...De beste film ooit? Heb ik dat letterlijk zo gezegd en of heb jij er een draai aan gegeven? Ik neem aan het laatste. En over de titanenstrijd...tja...dat dat niet een titanenstrijd is geworden, is achteraf duidelijk geworden, maar daarom noem je het ook een 'voorspelling'. 'Wat vooraf al duh was'', ik maakte die voorspelling op basis van 2 gelijksoorte animatiefilms met hetzelfde thema (ratten) en de achterliggende strijd tussen Dreamworks en Pixar, alles wees er ten tijde op dat het tot een aanvaring zou komen tussen de concurrenten, maar daarna had Pixar de releasedatum van Ratatouille een paar maanden vertraagd.

Als jij nou niet zo'n zure zeiksnor bent, zou dit subforum veel gezelliger zijn.
pi_56082001
Leuke film hoor! Ik vond hem wel redelijk origineel, goed gefilmd en leuk geacteerd! Ook best wel wat verassende dingen.
pi_56082610
ik vond 'm super!!! Leuke meid die ellen page. En een kleine arrested development reunie.
pi_56089780
Ik vond het echt een kutfilm. Gelukkig maakte Vern Schillinger het goed
P_P _O_
pi_56089834
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:20 schreef PresidentPalmer het volgende:
Ik vond het echt een kutfilm. Gelukkig maakte Vern Schillinger het goed
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_56091010
Nog geen NL subs
Maar ik ga toch zo kijken en zet het geluid maar wat harder om het te verstaan Gelukkig is mijn engels goed genoeg.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_56093203
Aardige film
pi_56124220
film lijkt me leuk, is hij 't waard om in de bios te zien?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_56129412
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 11:05 schreef zquing het volgende:
film lijkt me leuk, is hij 't waard om in de bios te zien?
Ik vind van wel, heb 'm woensdag gezien. De soundtrack van de film is geweldig.
De film vond ik ook tof. Er zit veel humor in en drama. Wat kan die ellen page goed acteren. Ik koop 'm misschien wel op dvd
Vind comedy films met een boodschap (Juno, shallow hall) leuker dan die standaard american teen movies zoals american pie.
Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:31:15 #22
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56137540
Heel veel awardfilms vielen me dit seizoen erg goed mee, het was te verwachten dat er een tegenvaller zou tussen kunnen zitten, maar ik had niet verwacht dat het deze zou zijn.

Tja, het is best een kleine, maar fijne film, maar ik bleef toch achter met een gevoel van "Hm, is dit het nu?" Simmons, Janney, Cera, Garner en Bateman zijn allemaal tof, maar ik ergerde me vooral in de eerste helft aan Page en haar hele houding (Oh wat is ze toch recht voor de raap, wat heeft ze toch een flitsend taaltje, wat is ze toch alternatief en eigenzinnig). Ik weet niet waarom, maar dit kwam allemaal ontzettend geforceerd op me over, al dat fake hip gedoe, het script van Diablo Cody hoeft wat mij betreft dan ook niets te winnen.

Naar het einde toen waren de minpuntjes allemaal wat minder aanwezig en werd de film ook veel beter, het slot vond ik zelfs erg mooi, maar uiteindelijk vond ik de film niet veel beter, diepzinniger of grappiger dan Knocked Up of Superbad.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_56151872
Toffe film! En de laatste scene was briljant.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 13:30:15 #24
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_56151914
Openingsfilm Filmfesitival Rotterdam as woensdag.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_56165045
Jennifer Garner is wel een lekker wijf

In het begin van de film had ik het meeste sympathie voor Mark (zo heette die vent toch) maar naarmate de film vorderde verschoof het meer richting Vanessa; en terecht zo bleek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')