Je valt niet zomaar droogquote:Op vrijdag 14 december 2007 15:30 schreef KRS het volgende:
De moed zakt me een beetje in de schoenen....![]()
Ineens loopt de borstvoeding heel snel achteruit!. Sinds gister merk ik dat het ineens minder wordt. Ik merk het
aan mijn dochter (bijna 9 week) die ineens veel langer ligt te drinken en ook vannacht weer 2x wilde drinken.
Ik ben al tussendoor aan het kolven geslagen, vanochtend kreeg ik na de voeding aan 1 kant (zij drinkt ook
altijd maar aan 1 kant dus kan ik daarna mooi de andere kant kolven) nog 60cc eruit (ook al niet veel..) en
nu net nog maar 15cc!!!!!!!!!!
Ik baal enorm, ik had me juist voorgenomen het nog een poos vol te houden!
DUs nu wil ik haar extra vaak aanleggen en wat vaker kolven.
Hebben jullie hier ervaring mee en na hoe zo'n tijd hadden jullie de BV weer op peil??
Ik heb mijn viend al gebeld om een pak nutrilon mee te nemen, stel dat ik ineens helemaal niks meer heb!!
Hier pakt Fons heel dwingend mijn hand vast, om deze naar mijn trui te brengen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 13:42 schreef PM-girl het volgende:
O, Simon heeft eindelijk het trui trekken ontdekt
De reactie van mijn huisarts toen ik meldde dat ik over de spray had gelezen op Nederlandse fora (hier en op het borstvoedingsforum): "Nu ja, daar staan ze ook veel verder met zulke zaken, rond thuisbevallen, borstvoeding enzo"quote:Op zondag 16 december 2007 17:02 schreef Moonah het volgende:
Nou, Iksje, wat belachelijk dat die spray niet verkrijgbaar zou zijn in België zeg.
Lastig lijkt me.
.....
Sowieso raak ik moeilijk tot niet in Nederland voor nieuwjaar (nieuwe wagen waarvoor de nummerplaten nog aangevraagd moeten worden-die gaan hier namelijk niet met de auto mee maar met de eigenaar), dus ik hoop als we daarna nog eens rijden dat er voorraad is, want anders moet ik nog 2 keer rijden met mijn Belgische receptje (dat ze uiteindelijk toch wilt schrijven, ik kon maar proberen zei de huisarts)quote:Op zondag 16 december 2007 17:41 schreef p_iglet het volgende:
Iksje mijn apotheek heeft het onlangs nog gewoon besteld, dus wellicht kun je gewoon in nederland proberen.
Weet je, als je jij je recept opstuurt wil ik best even voor je langs de apotheek gaan hier hoor. Ik zal eens uitzoeken wat de verzendkosten naar België zijn.quote:Op maandag 17 december 2007 00:53 schreef Iksje het volgende:
[..]
De reactie van mijn huisarts toen ik meldde dat ik over de spray had gelezen op Nederlandse fora (hier en op het borstvoedingsforum): "Nu ja, daar staan ze ook veel verder met zulke zaken, rond thuisbevallen, borstvoeding enzo"
wat ik eerst deed was tijdens een ochtendvoeding de andere borst kolven en dat dan met een flesje nageven. Dan oefen je met de fles en voer je je produktie niet te erg op. Als beeb aan de andere borst hangt is een toeschietreflex bovendien vrijwel gegarandeerd, wat het kolven een stuk minder frustrerend maakt.quote:Op zaterdag 15 december 2007 22:50 schreef Belana het volgende:
ze heeft een handkolf liggen nu geloof ik, ik zei al dat ze eventueel kan huren.
ok, het is dus wel al te bewaren, dat is mooi, want zonde om weg te gooien ten slotte. ik las net dat je idd met 4 weken ongeveer wel al met flesjes geven moet gaan oefenen
helpt je tepel indrukken alsof je op een deurbel drukt? Werkte hier nog vrij aardig. Ik sliep bij alledrie trouwens de eerste drie maanden ongeveer op een handdoek in een kussensloop, ook met het oog op de nachtvoedingen. En als ik niet oplette moest ik die 's nachts vervangen. Inmiddels alleen nog op een dubbelgevouwen hydrofielluier en dat alleen omdat zoonlief de gewoonte heeft zijn laatste slok melk niet door te slikken maar in zijn oor te laten lopen ofzo.quote:Op zondag 16 december 2007 17:26 schreef DeLiedje het volgende:
Dank voor jullie adviezen, de lilypadz stromen inderdaad over. Ik heb nu tijdens het voeden een hydrofieldoek of washand bij de andere borst...
P_Iglets zoon is Pepijnquote:Op vrijdag 21 december 2007 10:53 schreef Jelief het volgende:
Leg je Eli al andersomaan? dus zo dat hij niet steeds met zijn kaakje op de wondjes duwt? En anders weet ik ook niet, doorbijtenen laten drogen aan de lucht.
![]()
Daviniah, als je langzaam afbouwt (wat het beste is ook met betrekking op de bo) ben je al zeker een maand verder, Dan is Eli alweer 5 maanden!
Lief!!quote:Op zaterdag 29 december 2007 10:20 schreef owlet het volgende:
Dank je
Ik heb het volgens mij al vaker gezegd maar ik vind het zo heerlijk om jouw "zekere" posts te lezen!
quote:Op zondag 30 december 2007 11:17 schreef nebelung het volgende:
Ja ik vind dat ook, p-iglet en ik sta versteld soms van je energie! Hoe je het allemaal doet, baby, studeren, kolven, van hot naar her moeten en nog voor een ander kolven ook, petje af!
Dank! Heb een paar dagen geleden derde BO gehad, dus productie is opeens heel snel omlaag geggaan. Nu nog ff paar dagen ochtendvoeding (al is het maar om e zeggen dat eli in 2008 ook bv gehad heeft) en dan is het klaar. Maar als ik jullie posts hier zo lees, mis ik het nu al. De BO's niet, de rest wel. maar het is een keuze, en die is gemaakt. Klaar.quote:Op zondag 30 december 2007 20:31 schreef chacama het volgende:
Beterschap met Pepijn en hopelijk kanpt ie snel op van de natuurlijke ORS. Goed om te weten...heb Maud in de periode toen ze zo ziek was en bijna niet dronk dus ook de beste ORS gegeven.... Is dat even fijn om te weten.
Davina succes met afbouwen.
Ik behandel Maud ook nog steeds als een bv-kindje. Dus als ze 'snachts wakker wordt, dan krijgt ze gewoon te drinken. En dat is dan in dit geval BV van P-iglet. Zo weet ik dat ik de max. aantal scheppen niet overga en zij slaapt er lekker op verder.
Ik val nog niet echt onder de langvoedsters, maar toch een reactie van hier.quote:Op vrijdag 28 december 2007 22:14 schreef Jelief het volgende:
Vraagje voor de langvoedsters. Drinken jullie pukkies nog voor het slapen gaan (in de zin van in slaap vallen aan de borst).
We proberen het steeds weer maar Emma maakt een enorme stampij als zE niet mag drinken voor het slapen gaan. Soms gaat het goed maar vaker niet. Als ze bij oma slaapt is er helemaal niks aan de hand.
De Daktarin creme die je bij de drogist kunt kopen is ook miconazolnitraatcreme.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:43 schreef Moonah het volgende:
Pixels, het klinkt mij heel bekend in de oren. Bij ons was het spruw die al in de melkkanaaltjes was gaan zitten. Mijn zoon had ook geen tekenen van spruw. Daarom waren we er dus te lang mee doorgelopen.
Als je naar de HA gaat en hij onderschrijft dit, vraag dan of je meteen Diflucan krijgt voorgeschreven voor jezelf. Dat moet je slikken. Voor je kind Daktaringel (geen Nystohupeldepup, ben de naam even kwijt, maar dat werkt minder goed). Daktarin moet je volgens recept 4x per etmaal geven, maar beter is om het vaker, maar dan wat minder te geven. En koop voor jezelf meteen een tube miconazolnitraatcreme (is zonder recept). Die smeer je op je tepels (werkt beter dan de Daktarin). Je moet die er wel goed afwassen voor het voeden.
Sterkte ermee!
Jawel, maar de Daktarin orale gel die voor het kind wordt voorgeschreven, moet je ook op je tepels smeren. En dat werkt minder goed (plus is een enorme plakzooi) dan 'gewone' miconazolnitraat huidcreme.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:58 schreef Macka66 het volgende:
[..]
De Daktarin creme die je bij de drogist kunt kopen is ook miconazolnitraatcreme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |