Vooralsnog is het nog niet afgelastquote:
quote:Burgemeester Job Cohen van Amsterdam beslist zaterdag of de voetbalwedstrijd Ajax-PSV zondag in de Amsterdam ArenA doorgaat. Dat maakte een gemeentewoordvoerder bekend.
Voordat Cohen een besluit neemt, gaat hij om de tafel met hoofdofficier van justitie Leo de Wit en korpschef van de politie Amsterdam-Amstelland Bernard Welten. Ook dat overleg vindt zaterdag plaats.
Dan had hij nu al aangegeven dat het niet door zou gaanquote:Op vrijdag 14 december 2007 21:35 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Ik denk dat ie het niet veilig genoeg vindt en dat ie zegt van.. DE MAZZEL.. geen wedstrijd op zondag..
Kutzooi..
uh? Ik heb iets gemist?quote:Op vrijdag 14 december 2007 22:58 schreef PaRaR het volgende:
Adrie 'De Föhn' Koster ?
Laatste opmerking van Derksen ... Ik weet niet zeker of hij het over Koster had of over Genee ...quote:
quote:15/12/2007 - Cohen: afgelasting Ajax-PSV ligt voor de hand
(Gepost door RvN)
In het Algemeen Dagblad laat burgemeester Cohen via zijn woordvoerder weten dat een afgelasting voor de hand ligt. "Het ligt wel voor de hand dat het duel niet doorgaat. We weten dat alle agenten aan de staking kunnen meedoen. We willen een schatting van de politie hoeveel agenten eraan deelnemen."
De vakbondsvoorzitter was daarover heel duidelijk in datzelfde AD: "De stakende agenten zijn simpelweg niet beschikbaar voor begeleiding van de wedstrijden. Wat er ook gebeurt."
En dan nog een:quote:Bij Ajax wilde de clubleiding gisteravond nog niets weten van een definitieve afgelasting van de topper tegen PSV. Zij heeft signalen opgevangen dat de actiebereidheid onder de Amsterdamse politieagenten niet zo groot is.
quote:Frank Wijnveld, veiligheidscoördinator van PSV: ,,Als Cohen erin slaagt voldoende politiemensen in het stadion te krijgen, zijn we er nog niet. Ik wil ook de garantie dat er voldoende politie op de treinen zit die onze supporters vervoeren. Anders zou dat betekenen dat er wel wordt gevoetbald, maar zonder PSV-fans. Dat is voor ons onacceptabel
quote:Jurgen Colin dacht aan stoppen
In BN De Stem liet Jurgen Colin weten dat hij dit seizoen door de aanhoudende kritiek van de Ajax fans af en toe heeft gedacht aan stoppen met voetbal. "Er waren dagen dat ik geen zin meer had om te voetballen. Ik heb wel eens nagedacht om te stoppen. Maar je hebt toch je gezinnetje."
Inmiddels liet de AFCA Supportersclub weten dat het afgelopen moet zijn op de continue kritiek op de verdediger. Vak410 komt bij het duel tegen PSV met een speciaal spandoek voor Colin, zo meldt BN De Stem, om hem een hart onder de riem te steken.
Slavia-supporters na de 7-0 vernedering tegen Arsenal:quote:
Als het morgen door gaatquote:Op zaterdag 15 december 2007 10:24 schreef De_Brandweer het volgende:
Dit is toch belachelijk
Ajax 'supporters'
Wel tof dat ze een Colin spandoek maken, maar dan zal je zien dat hij morgen een eigen doelpunt oid maakt en dan alsnog uitgeloten word
Dat is helemaal nog niet bekendquote:Op zaterdag 15 december 2007 10:25 schreef Max-Westerman het volgende:
Jammer voor Colin maar er is geen AJAX - psv morgen
Als ik het allemaal zo lees reken ik er voor 99,99% op dat het niet doorgaatquote:Op zaterdag 15 december 2007 10:25 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat is helemaal nog niet bekend.
Toch fijn om te zien dat de jeugd op deze manier toch nog wat meekrijgt van de opleiding .quote:Frank de Boer pleit voor kunstgras in Arena
15/12/2007 10:00
Frank de Boer ziet het veld als een van de schuldigen voor het moeizame voetbal van Ajax. De voormalig recordinternational oppert kunstgras in De Arena te leggen.
In een interview met De Gelderlander gaat De Boer in op de vraag waarom trainers het zo moeilijk hebben bij Ajax. 'Een hoog verwachtingspatroon, druk, spelers die snel weg zijn. En het veld is echt een groot nadeel.'
'Ajax heeft belang bij een fantastisch veld en dit veld is dramatisch. Een of twee wedstrijden kun je erop spelen en daarna is het schaatsen. Ik zweer je: kunstgras zou nog het beste zijn. Daar kun je Ajax-voetbal op spelen.'
De Boer is momenteel coach van Ajax D1 en traint af en toe mee met de selectie van coach Adrie Koster. 'Ik doe dit vrijwillig. Als er een mannetje tekort is, doe ik mee', aldus de 37-jarige oud-verdediger. 'Ik observeer, praat met spelers, geef mijn ideeën in overleg met de technische staf'
'Ik ben nog steeds op mijn best als ik meedoe, dan kan ik precies laten zien wat ik bedoel. Als ik coach, hou ik iedereen wakker. Ik ben bezig met Jan Vertonghen, John Heitinga en Maarten Stekelenburg. Die jongens moeten veel meer eisen stellen in het veld. Voor Vertonghen is dat moeilijk: hij is er net bij. Zo'n speler kun je niet te veel informatie geven, want dan loopt zijn hoofd vol. Heitinga moet die stap maken. Je mag iemand best eens aan zijn haren erbij trekken.'
quote:Overigens gaan er in Amsterdam geruchten dat er weinig animo zal zijn voor de stakingen binnen het politiekorps. Dat zou betekenen dat de wedstrijd van zondag tussen Ajax en PSV gewoon doorgang zou kunnen vinden.
Klinkt logisch wat ie verteld, alleen ik heb een hekel aan kunstgras...quote:Op zaterdag 15 december 2007 10:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Toch fijn om te zien dat de jeugd op deze manier toch nog wat meekrijgt van de opleiding .
Ik heb zo'n hekel aan dat soort supporters. In de Kuip zitten ze ook.quote:
Als het waar is moet je het maar naar de VI sturen, hebben ze weer een leuk statistiekjequote:Op zaterdag 15 december 2007 11:30 schreef RayMania het volgende:
Weet je wat ik opvallend vind. Dat Suárez en Huntelaar in thuiswedstrijden bij elkaar twee assists hebben (twee van Suárez) en samen in uitwedstrijden tien (vijf om vijf). Lijkt met deze statistieken er op dat zij in thuiswedstrijden altijd zelf willen scoren (in de picture willen staan), maar in uitwedstrijden alles voor de overwinning doen.
Voor wat het waard is...
Als ik juich als Colin en/of Urzaiz word omgeroepen voor de wedstrijd kijkt iedereen me altijd raar aanquote:Op zaterdag 15 december 2007 11:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik heb zo'n hekel aan dat soort supporters. In de Kuip zitten ze ook.
Eerst hun eigen spelers helemaal de grond in trappen. En als de desbetreffende speler laat merken dat hij het niet meer ziet zitten, of opeens een geweldige doelpunt of actie maakt, dan word hij opeens weer gesteund en toegezongen.
Zum kotsen
Meen je niet...quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:59 schreef Max-Westerman het volgende:
Radio 1 zegt dat de Burgemeesters hebben besloten en er geen topduels zijn dit weekend!
KUTHOEREN
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEquote:Op zaterdag 15 december 2007 11:59 schreef Max-Westerman het volgende:
Radio 1 zegt dat de Burgemeesters hebben besloten en er geen topduels zijn dit weekend!
KUTHOEREN
Kansloos zuipenquote:Op zaterdag 15 december 2007 12:10 schreef koemleit het volgende:
ja godver wat moet ik nou morgenmiddag?
Ajax heeft het achterin wel voor elkaar zeker?quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:19 schreef Pritt het volgende:
PSV is eens niet in vorm en vermoeid van CL, laten we het dan maar uitstellen, vieze leiers.
He, Utrecht - Heracles Almelo gaat wel doorquote:Op zaterdag 15 december 2007 12:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja dat ga ik ook doen.
Maar niet met een pils voor het scherm dus.
Denk dat Ajax op dit moment beter voor de dag komt dan PSV, dus het zal de Eindhovenaren niet slecht uitkomen dit.quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ajax heeft het achterin wel voor elkaar zeker?
Vind dat wel mee vallen. Achterin bij Ajax is het gatenkaas. Vooral als je Perez, Lazovic, Farfan en Koevermans tegen je krijgt.quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:20 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Denk dat Ajax op dit moment beter voor de dag komt dan PSV, dus het zal de Eindhovenaren niet slecht uitkomen dit.
Alsof die 4 ook allemaal tegelijk spelen.quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Vind dat wel mee vallen. Achterin bij Ajax is het gatenkaas. Vooral als je Perez, Lazovic, Farfan en Koevermans tegen je krijgt.
De aanval verbloemt het bij Ajax door hun doelpunten.
Dit is het Ajax topic.. Elke keer over dat kut Slavia, richt dan een eigen topic op over die club. Zo geweldig zijn ze ook weer niet, een metro aanvallen waar kinderen inzitten en dan Spaanse toeristen het ziekenhuis inslaan..quote:Op zaterdag 15 december 2007 10:22 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Slavia-supporters na de 7-0 vernedering tegen Arsenal:
http://www.youtube.com/watch?v=wu9HQpG3EK8
http://www.youtube.com/watch?v=ToKMLUA6ww0
Respect voor het hele elftal. Waarom kunnen wij dat niet tegenover ALLE Ajax-spelers. Je hoort je hele elftal te steunen. Ook als het minder gaat.
Tuurlijk is het om te huilen wat Colin laat zien, maar dat was de 7-0 tegen Arsenal ook.
Roda JC speelt nou ook niet echt met een topverdediging, maar ze gaan wel met de winst aan de haal in Eindhoven. Zegt vrij weinig. Het gaat om de balans. Die is bij PSV ver te zoeken.quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Vind dat wel mee vallen. Achterin bij Ajax is het gatenkaas. Vooral als je Perez, Lazovic, Farfan en Koevermans tegen je krijgt.
De aanval verbloemt het bij Ajax door hun doelpunten.
Al zijn het Perez, Farfan en Lazovic...quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alsof die 4 ook allemaal tegelijk spelen.
quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:25 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dit is het Ajax topic.. Elke keer over dat kut Slavia, richt dan een eigen topic op over die club. Zo geweldig zijn ze ook weer niet, een metro aanvallen waar kinderen inzitten en dan Spaanse toeristen het ziekenhuis inslaan..
Tyfus politie, gaat mijn weekend, kutvolk
Hij doelt toch ook op de "Colin-situatie".quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:25 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dit is het Ajax topic.. Elke keer over dat kut Slavia, richt dan een eigen topic op over die club. Zo geweldig zijn ze ook weer niet, een metro aanvallen waar kinderen inzitten en dan Spaanse toeristen het ziekenhuis inslaan..
Ik weet niet of het waar is, maar ik hoorde van wat Slavisten dat die confrontatie met Ajax supporters afgesproken was vantevoren. Er zouden geen wapens worden gebruikt, maar Ajacieden hadden die wel en toen heeft het zich naar de metro verplaatst. Weet niet wat er nou helemaal van waar is, boeit me verder ook niet zoveel, maar elk verhaal heeft meerdere kanten.quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:31 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Hij doelt toch ook op de "Colin-situatie".
En ach, dat jij zoiets een keertje mee gemaakt hebt, is sneu voor je, maar bij Ajax zijn we ook niet altijd eerlijk de confrontatie aangegaan...
Het is niet alleen nu, constant hoor je hem over Slavia dit Slavia dat, het is hier het Ajax (!) topic..quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:31 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Hij doelt toch ook op de "Colin-situatie".
En ach, dat jij zoiets een keertje mee gemaakt hebt, is sneu voor je, maar bij Ajax zijn we ook niet altijd eerlijk de confrontatie aangegaan...
quote:Topduels eredivisie gaan niet door
ROTTERDAM - De topwedstrijden in de eredivisie van zaterdag en zondag gaan niet door. Dat hebben de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam zaterdag rond het middaguur bekendgemaakt.
ANP
Zaterdagavond zou Feyenoord in eigen huis tegen AZ spelen, zondag stond in Amsterdam de wedstrijd Ajax-PSV op het programma.
"De wedstrijd Ajax-PSV is een risicowedstrijd'', aldus een woordvoerder van burgemeester Job Cohen. "Daar heb je veel inzet voor nodig. Men vreest dat er te weinig capaciteit nodig is om de veiligheid van supporters te waarborgen. Het is een te groot risico.''
Opstelten
“Ik kan de totale verantwoordelijkheid niet nemen'', aldus de Rotterdamse burgemeester Ivo Opstelten.
Hij kan bijvoorbeeld niet garanderen dat het binnenkomen van de bussen en de auto's van de supporters goed verloopt. Zonder politiebegeleiding kan er volgens hem mogelijk een chaos ontstaan.
Overleg
Cohen overlegde zaterdagochtend met korpschef Bernard Welten van de politie Amsterdam-Amstelland over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd.
Zij concludeerden dat de kans op ongeregeldheden te groot is, ook al zouden de stakende politieagenten bij calamiteiten gewoon weer aan het werk gaan.
Politiebonden
Nu de twee topduels in de eredivisie niet doorgaan, beraadt de politiebond ACP zich op verdere acties. Dat zei ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp zaterdag.
De politiebonden ACP en ANPV wilden dit weekeinde tijdens de duels actie gaan voeren voor een betere cao. Onbekend is nog welke acties de bonden nu voor ogen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |