Ja wat wil je nou zeggen dan, ik kan het niet vinden dat je er geen recht op hebt, volgens mij ben je echt in de war met WW.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=bijstandsuitkering&meta=
quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik zie het gewoon niet gebeuren dat die mensen bij busmaatschappijen, transport enz gaan werken.
Dat is een voorwaarde voor het halen van het rijbewijs. Lijk me sterk dat ze daar niet aan het werk gaan...quote:De sociale dienst betaalt de lessen en het examen als dat bijdraagt aan kansen op de arbeidsmarkt. Het zou gaan om enkele honderden werklozen.
Volgens de gemeente is er een schreeuwend gebrek aan personeel in de vervoersbranche. Het gaat om autorijbewijzen, maar ook voor vrachtwagens en bussen is de mogelijkheid een door de gemeente gesponsord roze papiertje te bemachtigen.
Je loopt dus te zeiken om niets. We hebben het hier niet over zomaar een rijbewijs maar een rijbewijs om daarmee je werk te kunnen doen. Net zoals jij misschien wel wordt omgeschoold als er weer een nieuwe office-versie uit is or whatever..quote:Op vrijdag 14 december 2007 13:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja okay dat is waar maar ik zit dan ook niet in de transploft![]()
Een auto van de zaak heb ik wel van gehoord maar rijbewijs nog nooit, maar ik werk op kantoor dat is anders, dan zeggen ze je kan ook met het OV, ja dat klopt ik ben alleen een uur langer onderweg.
Inderdaad. Anders kun je hem lekker terugbetalen. Ik word nu ook omgeschoold wegens ziekte en daarbij moest ik wel een baan zien te krijgen wat ook gelukt is.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:49 schreef L0we het volgende:
[..]
[..]
Dat is een voorwaarde voor het halen van het rijbewijs. Lijk me sterk dat ze daar niet aan het werk gaan...
Het bericht doet het anders lijken: Doet rijbewijs kado of wordt omgeschoold tot, klinkt heel anders en ja er staat bij dat er een baangarantie moet zijn maar wie zegt mij dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:52 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Je loopt dus te zeiken om niets. We hebben het hier niet over zomaar een rijbewijs maar een rijbewijs om daarmee je werk te kunnen doen. Net zoals jij misschien wel wordt omgeschoold als er weer een nieuwe office-versie uit is or whatever..
Omdat onderwijs ook wordt gezien als een algemeen recht. Dat geldt niet voor een rijopleiding.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom krijgen studenten dan studiefinanciering en een OV jaarkaart ? En betaalt de regering een deel van het lesgeld ?
Fijn he, de media die graag werklozen nog zwarter maakt als dat ze al worden gemaakt. Stemmingmakerij is het, en werkt alleen averechts want bedrijven en mensen kijken steeds slechter naar deze groep die in veel gevallen zelf niets aan hun situatie kunnen doen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:55 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Het bericht doet het anders lijken: Doet rijbewijs kado of wordt omgeschoold tot, klinkt heel anders en ja er staat bij dat er een baangarantie moet zijn maar wie zegt mij dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren.
Het bericht komt op mij over dat ze een rijbewijs mogen halen om zo betere kansen te hebben dus niet ze worden omgeschoold tot buschauffeur ofzo.
Het gaat niet om geld: het is ook sociaal. Dat de VVD hiertegen is valt me weer vies tegen. Het blijft een stinkende elitepartij.quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:25 schreef DS4 het volgende:
Ik begrijp dus goed dat er mensen een bijdrage van de staat krijgen waarmee ze aan het werk kunnen en de staat per saldo dus minder geld kwijt is aan deze mensen...
en vervolgens uit principe mensen hier tegen zijn?
Vind ik niet erg slim eerlijk gezegd. Zo kun je natuurlijk wel blijven klagen over mensen in de bijstand als je hun opleiding niet wil betalen.
Een opleiding aanbieden is nog tot daar aan toe. Maar een rijbewijs? What's next. Kadobon voor een goed pak?quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:25 schreef DS4 het volgende:
Ik begrijp dus goed dat er mensen een bijdrage van de staat krijgen waarmee ze aan het werk kunnen en de staat per saldo dus minder geld kwijt is aan deze mensen...
en vervolgens uit principe mensen hier tegen zijn?
Vind ik niet erg slim eerlijk gezegd. Zo kun je natuurlijk wel blijven klagen over mensen in de bijstand als je hun opleiding niet wil betalen.
Ik was meer in aan het gaan op de argumenten van de tegenstanders. Het is niet alleen sociaal, het is ook common sense.quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:31 schreef Klopkoek het volgende:
Het gaat niet om geld: het is ook sociaal.
Man, wat heb jij toch altijd over die VVD? Echt een standaardreactie van je. In de OP lees ik niets over de VVD. Laat staan dat ze tegen zijn...quote:Dat de VVD hiertegen is valt me weer vies tegen. Het blijft een stinkende elitepartij.
Het gaat wel om geld. Mensen kosten zo op langer termijn minder namelijk. En de regering die er nu zit is niet sociaal, kijk naar de keuringen van de wao-keuringen. Mensen die al jaren werden afgekeurd (en terecht) worden nu na een gesprekje van een kwartier goedgekeurd en moeten plots aan het werk. Ik heb in mijn omgeving wat voorbeelden die er niet om liegen en waarbij hele huishoudens gedupeerd worden.quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het gaat niet om geld: het is ook sociaal. Dat de VVD hiertegen is valt me weer vies tegen. Het blijft een stinkende elitepartij.
Waarom mag een bakkersopleiding voor een baangarantie bij een bakker wel, en een rijbewijs voor een baangarantie bij een transportfirma niet ?quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Een opleiding aanbieden is nog tot daar aan toe. Maar een rijbewijs? What's next. Kadobon voor een goed pak?
Als het rijbewijs een dergelijk doel dient is het een ander verhaal.quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom mag een bakkersopleiding voor een baangarantie bij een bakker wel, en een rijbewijs voor een baangarantie bij een transportfirma niet ?
Heb jij wel gedaan? Of je ouders zijn verantwoordelijk voor de basis die je nu hebt? Niet iedereen heeft zulke ouders natuurlijk, hé. Wees blij met wat je hebt en dat je voor je zelf kan zorgen, en dat je je gezondheid nog hebt. Veel mensen hebben dat namelijk niet meer, en dat verliezen mensen zoals jij gauw uit het oog, vooral als het om de centjes gaat..quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Eigen initiatief en in je zelf investeren hoeft tegenwoordig niet meer, je krijgt het gewoon met de paplepel ingegoten.
Dat vind ik idd ook achterlijk, sommige mensen kunnen duidelijk niet werken door hun ziekte en worden gewoon aan het werk gestuurd dat terwijl er een andere groep is die wel gewoon thuis mag blijven zittenquote:Op vrijdag 14 december 2007 16:38 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Het gaat wel om geld. Mensen kosten zo op langer termijn minder namelijk. En de regering die er nu zit is niet sociaal, kijk naar de keuringen van de wao-keuringen. Mensen die al jaren werden afgekeurd (en terecht) worden nu na een gesprekje van een kwartier goedgekeurd en moeten plots aan het werk. Ik heb in mijn omgeving wat voorbeelden die er niet om liegen en waarbij hele huishoudens gedupeerd worden.
Soms hebben mensen net dat zetje nodig. Net zoals ondernemers ook een zetje nodig hebben (VVD wil beginnende ondernemers voor 3 jaar vrijstellen van belasting bijv.). Dat laatste dan ook maar niet doen?quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Eigen initiatief en in je zelf investeren hoeft tegenwoordig niet meer, je krijgt het gewoon met de paplepel ingegoten.
''Er moet een concrete baan in het vooruitzicht zijn gesteld,'' aldus een woordvoerder van de dienst. ''Wij zetten alles op alles om mensen aan het werk te krijgen.'quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Als het rijbewijs een dergelijk doel dient is het een ander verhaal.
Een rijbewijs, zeker als het voor op de vrachtauto is, is gewoon te vergelijken met een opleiding.quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:35 schreef nikk het volgende:
Een opleiding aanbieden is nog tot daar aan toe. Maar een rijbewijs? What's next. Kadobon voor een goed pak?
Waarom zou je ze 3 jaar vrijstellen?quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Soms hebben mensen net dat zetje nodig. Net zoals ondernemers ook een zetje nodig hebben (VVD wil beginnende ondernemers voor 3 jaar vrijstellen van belasting bijv.). Dat laatste dan ook maar niet doen?
Ik vind de regering die we nu hebben werkelijk te k*t voor woorden, maar dit is niet het beleid van deze regering, maar reeds bestaand beleid (van de VVD neem ik aan Klopkoek?)... wat gecontinueerd wordt, dat wel.quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:38 schreef Tarabass het volgende:
En de regering die er nu zit is niet sociaal, kijk naar de keuringen van de wao-keuringen. Mensen die al jaren werden afgekeurd (en terecht) worden nu na een gesprekje van een kwartier goedgekeurd en moeten plots aan het werk. Ik heb in mijn omgeving wat voorbeelden die er niet om liegen en waarbij hele huishoudens gedupeerd worden.
Als die zin betekent dat dit rijbewijs bestemd is voor een baan waarbij dat rijbewijs noodzakelijk is dan heb ik er ook geen probleem mee.quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
''Er moet een concrete baan in het vooruitzicht zijn gesteld,'' aldus een woordvoerder van de dienst. ''Wij zetten alles op alles om mensen aan het werk te krijgen.'
Ach ja, als je niet het hele artikel in de OP zet.....
Concreet uitzicht op werk inderdaad. Betekent dat dat voor de uitoefening van die functie een rijbewijs noodzakelijk is?quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een rijbewijs, zeker als het voor op de vrachtauto is, is gewoon te vergelijken met een opleiding.
Ik zie het probleem niet zo. Het moet gaan om concreet uitzicht op werk. Om iemand dan maar uit principe werkloos te laten wat nog duurder is ook, is het paard achter de wagen spannen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |