Grondbloemenquote:Op woensdag 19 december 2007 17:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jahoor B)
vroegah stapelden we ze altijd tot 6 hoogen dan een rijtje halven er voor..
als je t goed doet.. houd je niet 1 over die niet gegaan is..
voor waaghalzen: pak een grondbloem, houd de opening ( waar t lontje naar binnen gaat ) van je af en steek ze daar mee aan
maowquote:Op woensdag 19 december 2007 17:56 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Grondbloemen
Misschien wel het tofste legale vuurwerk
Moetje eens een heel pak grondbloemen, 40 stuks ofzo, waar de lontjes netjes naar boven steken naast een dood oud struikje aanstekenRookt en fikt lekker hoor.
Komen ze daar al voorquote:Op woensdag 19 december 2007 18:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maowik heb vorigjaar een stuk of 30 aan elkaar getaped.. :-) lontjes over elkaar.. en openingen naar de zelfde richting
toen ik dat in februari afstak.. kwam er zelfs politie langs om te kijken wat t was x)
jaquote:
http://video.google.com/videoplay?docid=-9076007245418864113&q=wondertollen&total=14&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=3quote:Op woensdag 19 december 2007 17:56 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Grondbloemen
Misschien wel het tofste legale vuurwerk
Moetje eens een heel pak grondbloemen, 40 stuks ofzo, waar de lontjes netjes naar boven steken naast een dood oud struikje aanstekenRookt en fikt lekker hoor.
Yepquote:Op donderdag 20 december 2007 17:24 schreef BlaZ het volgende:
Beginnen met lawinepijltje, daarna langzaam opbouwen , afsluiten 4" titanium salute
Valt niet onder vuurwerk maar onder wapens en munitie, staat dus een flinke straf op.quote:Op donderdag 20 december 2007 21:19 schreef Damzkieee het volgende:
*kuch: hoe hoog is de boete voor het importeren van 2 doosjes patronen (200 stuks)?
En krijg je er een strafblad voor?
Oef...quote:Op donderdag 20 december 2007 21:19 schreef Damzkieee het volgende:
*kuch: hoe hoog is de boete voor het importeren van 2 doosjes patronen (200 stuks)?
En krijg je er een strafblad voor?
Gisteren ik midden in de binnenstad in Amsterdamquote:Op donderdag 20 december 2007 22:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu heeft net nog maar een nitraatje opgestookt
Gewoon die knalpatronen!?!?quote:Op donderdag 20 december 2007 21:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Valt niet onder vuurwerk maar onder wapens en munitie, staat dus een flinke straf op.
Net als Dynasty Sellection's Shock! Über vetquote:Op donderdag 20 december 2007 23:11 schreef Demarest het volgende:
Jaja, 't komt gestaag dichterbij.
Ik twijfel nog of ik komende zondag nog eenmaal ga vuurwerkshoppen in B, of bij de losse verkoop in NL nog wat licht Spul bijeen ga schrapen (grondbloemen, Knock-outs, Romeinse Kaarsen, etc). Laatste optie, denkelijk.
Wat voor nitraten dan? Want cobra1 gaan bijv zelfs harder als supervlinder.. JCWT, Zwarte doos zijn ook toppers.quote:Op vrijdag 21 december 2007 13:46 schreef yosander het volgende:
Ik heb net mijn Supervlinders binnen gekregen!
Net op een veldje afgestoken, eerst een nitraat van vriend en daarna de Supervlinder, wat een dreun niet normaal!
cobra1 ?quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat voor nitraten dan? Want cobra1 gaan bijv zelfs harder als supervlinder.. JCWT, Zwarte doos zijn ook toppers.
TT's (Thumping Thunders).quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat voor nitraten dan? Want cobra1 gaan bijv zelfs harder als supervlinder.. JCWT, Zwarte doos zijn ook toppers.
Dit zijn een aantal Cobra's:quote:
Ow... zag ik op de vorige pagina... Valt me nu pas op.quote:Op vrijdag 21 december 2007 15:58 schreef yosander het volgende:
[..]
TT's (Thumping Thunders).
En logisch dat een Cobra 1. harder gaat, want daar zit 14,5 gram flashkruit in....
[..]
Dit zijn een aantal Cobra's:
[ afbeelding ]
Dat je niet door de politie gepakt wordt?quote:Op vrijdag 21 december 2007 19:07 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
En moe ik eventueel nog op bepaalde dingen letten?
Had dit topic nog niet gezienquote:Op vrijdag 21 december 2007 19:13 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dat je niet door de politie gepakt wordt?
En die vraag over dat illegale vuurwerk in GC ofzo, als je even in dit topic had gekeken had je gezien dat iedereen foto's van de vlinderbommen en lawinepijlen laat zien
Dus de pijlen zijn kwalitatief minder en de potten?quote:Op vrijdag 21 december 2007 19:19 schreef RijstNatie het volgende:
Je moet geen vuurpijlen in DL halen omdat daar andere regels voor pijlen geldt, veel minder kruit etc
Kijk!quote:Op vrijdag 21 december 2007 19:25 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Wacht ik zal even folder inscannen
Hoe kom je aan een duits foldertje?quote:Op vrijdag 21 december 2007 19:25 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Wacht ik zal even folder inscannen
Ja nijmegen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 19:36 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Hoe kom je aan een duits foldertje?woon je dichtbij de grens ofzo?
quote:Op vrijdag 21 december 2007 19:55 schreef RacerDKB het volgende:
Had dan gewoon http://www.vuurwerkstunthal.nl/ gezegd ipv die folder in te scannen!
100.000 klapper rond de 80-90 euro en een chainthunder rond de 30 euro gok ik. Ik zou voor chainthunders gaan als je er nog aan kan komen. Geilste knalmat ooit.quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:28 schreef sharpshooter85 het volgende:
Wat is een beetje gangbare prijs voor een 100.000 klappert en een 500 shots chain thunder als ik em nog in Nl wil kopen?
Bij voorbaat dank
Knalpatronen worden geklassificeerd als munitie ja. En dan vind ik maar goed ook, want ik vind het levensgevaarlijke kutdingen. Nou ja, de manier waarop die sjonnies ze gebruiken is levensgevaarlijk. Vorig jaar heeft een kennis z'n halve hand verloren toen iemand met een pistool zo'n patroon tegen hem aan schoot.quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:29 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Gewoon die knalpatronen!?!?
Das toch geen munitie man, schiet je nog geen hond mee dood
Geen wetsartikelen met geldbedragen ofzo?
Duits siervuurwerk is kwalitatief net zo goed als Nederlands. En natuurlijk veel goedkoper. Duitse vuurpijlen mogen trouwens maar 20 gram kruit bevatten, terwijl er in nederland 40 gram in mag. Het knalvuurwerk zoals rotjes e.d. is ook niet veel soeps, dus ik zou vooral sierpotten in slaan. Dan krijg je het meeste waar voor je geld.quote:Op vrijdag 21 december 2007 21:22 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Hey maar is dat iets?
Om deze dingen gaat het dus:quote:Op vrijdag 21 december 2007 13:46 schreef yosander het volgende:
Ik heb net mijn Supervlinders binnen gekregen!
Net op een veldje afgestoken, eerst een nitraat van vriend en daarna de Supervlinder, wat een dreun niet normaal!
die hek ookquote:Op vrijdag 21 december 2007 22:16 schreef yosander het volgende:
[..]
Om deze dingen gaat het dus:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, ze worden altijd aan de lont opgehangen, volgens de ene is het 'het kenmerk' van de supervlinder en volgens een ander is het weer om het beton tegen te houden.quote:Op vrijdag 21 december 2007 22:56 schreef MOD het volgende:
Zeg, wat ik me nou eigenlijk al tijden afvraag...
Waarvoor dient die staart aan t uiteinde?
Is dat om ze op te hangen enzo? (zie je alleen maar bij mascleta's)
De staart kan echt geen beton tegen houden van een supervlinder. Het papier wordt compleet "verdampt" door de luchtdruk. Meestal blijf er alleen het uiteinde van de staart intact.quote:Op vrijdag 21 december 2007 23:07 schreef yosander het volgende:
[..]
Nee, ze worden altijd aan de lont opgehangen, volgens de ene is het 'het kenmerk' van de supervlinder en volgens een ander is het weer om het beton tegen te houden.
oh yeah, die heb ik hoogstwaarschijnlijk tegen mijn hoofd gekregen vorig jaar. Heb er niks meer van kunnen vinden.quote:Op vrijdag 21 december 2007 22:39 schreef Coiler het volgende:
Echt overdreven groot, die Big Spanish Crackers. Driekwart is karton en beton.
Trouwens oppassen met die dingen, want die betonnen dopjes willen nog wel eens heel hard wegvliegen bij het ontploffen. Kan voor veel schade zorgen in woonwijken.
Jaquote:Op vrijdag 21 december 2007 23:27 schreef Wessiej het volgende:
Maar vriendjes en vriendinnetjes, is 26 pijlen van 60 gram leuk spul ( uit belgië) ?
Moet nog even duidelijkheid vragen, moest snel weg maar zal zo kijkenquote:Op vrijdag 21 december 2007 23:41 schreef Coiler het volgende:
[..]
Ja, mooie set voor die prijs.
Is het Weco?
Dat is leuk spul. Vorig jaar nog een kassa mee opgeblazen. Van die kassa is echt niets overgebleven. Blaas er ook geregeld hardeschijven en andere troep mee op, hardeschijven gaan zo mooi krom staan en je ziet dan de vorm van de schijf die er in zit in de bovenplaat als een soort van afdruk.quote:Op vrijdag 21 december 2007 22:16 schreef yosander het volgende:
[..]
Om deze dingen gaat het dus:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die eerstequote:Op zaterdag 22 december 2007 14:03 schreef RijstNatie het volgende:
ik heb zelf 7 stuks 75 grams pijlen voor 50 euro uit Belgie van het merk original
[ afbeelding ]
pijl 1 http://video.google.nl/videoplay?docid=-1391249472775155415&hl=nl
pijl 2 http://video.google.nl/videoplay?docid=6224497283518253812&hl=nl
pijl 3 http://video.google.nl/videoplay?docid=-3773300185748966892&hl=nl
pijl 4 http://video.google.nl/videoplay?docid=3092743493783451984&hl=nl
wel slechte kwaliteit camera denk ik
Volgens mij zijn die zwarte lawinepijlen het beste, en thumping thunders ZIJN nitratenquote:Op zaterdag 22 december 2007 15:11 schreef opinionr het volgende:
Ik kan aan lawinepijlen komen.. echter deze zijn pikzwart en de stok zit er los bij.
Zijn dit goede pijlen? Vorig jaar had ik zulke:
[ afbeelding ]
Zit er nog veel verschil in?
De supervlinders zien er wel normaal uit.. het zijn niet van die overdreven dikke spanish crackers, maar knallen doen ze wel goed. ipv het bestelde nitraat zijn er thumping tunders uit belgië meegekomen.. prima spul volgens mij.
Deze zwarte heb ik ook. Ze zijn zwart omdat er een zwarte koker overheen zit. Als je die koker eraf haalt zie je Signalrakette 901. Ik vind de knal redelijk goed / goed.quote:Op zaterdag 22 december 2007 15:11 schreef opinionr het volgende:
Ik kan aan lawinepijlen komen.. echter deze zijn pikzwart en de stok zit er los bij.
[ afbeelding ]
De supervlinders zien er wel normaal uit.. het zijn niet van die overdreven dikke spanish crackers, maar knallen doen ze wel goed. ipv het bestelde nitraat zijn er thumping tunders uit belgië meegekomen.. prima spul volgens mij.
Niet dat ik er verstand van heb, maar waarom zou je dat doen? die koker? Een 901 verkopen voor wat anders?quote:Op zaterdag 22 december 2007 16:54 schreef Keramiekplaatser het volgende:
[..]
Deze zwarte heb ik ook. Ze zijn zwart omdat er een zwarte koker overheen zit. Als je die koker eraf haalt zie je Signalrakette 901. Ik vind de knal redelijk goed / goed.
Weet niet waarom ze het doen.. zal wel een verkooptruc zijn ja. No idea...quote:Op zaterdag 22 december 2007 17:02 schreef MOD het volgende:
[..]
Niet dat ik er verstand van heb, maar waarom zou je dat doen? die koker? Een 901 verkopen voor wat anders?
Hier lijkt het ook al flink los te gaan. Vanavond zag ik nog een lawinepijl de lucht in gaan en gister nog een carbidbus. Ik woon in Gasselternijveenschemond / Drenthequote:Op zondag 23 december 2007 01:45 schreef MOD het volgende:
Zeg ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik hoor hier de laatste dagen echt asociaal harde dreunen in de omgeving.
Tis elk jaar wel zo maar niet zo hard en veel.. Hoe is het elders? Ik woon in Zeeland.
Gister in Den Haag helemaal los, of iedereen zat af te steken, of 1 iemand dacht al dat het 1 januari was.quote:Op zondag 23 december 2007 01:45 schreef MOD het volgende:
Zeg ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik hoor hier de laatste dagen echt asociaal harde dreunen in de omgeving.
Tis elk jaar wel zo maar niet zo hard en veel.. Hoe is het elders? Ik woon in Zeeland.
hier gingen ook al de nodige cakes gister,quote:Op zondag 23 december 2007 07:22 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Gister in Den Haag helemaal los, of iedereen zat af te steken, of 1 iemand dacht al dat het 1 januari was.
Echt mooie pijlen, 100k matten, cakes, van alles.
quote:Op zondag 23 december 2007 14:24 schreef frenkck het volgende:
Ik had nog nooit de bak met 14400 vuurpijltjes gepost die ik 3 jaar geleden met wat vrienden hadden gemaakt, nog steeds een gaaf ding.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hier het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=Q8FItVpmNM4
14400 knetter pijltjes rechtop gezet in een zelfgebouwde bak met gaas eroverheen, werkte super!
Carbid: Vuurwerk voor Paupersquote:Op zondag 23 december 2007 01:49 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Hier lijkt het ook al flink los te gaan. Vanavond zag ik nog een lawinepijl de lucht in gaan en gister nog een carbidbus. Ik woon in Gasselternijveenschemond / Drenthe
Ik had nog nooit de bak met 14400 vuurpijltjes gepost die ik 3 jaar geleden met wat vrienden hadden gemaakt, nog steeds een gaaf ding.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hier het filmpje:
14400 knetter pijltjes rechtop gezet in een zelfgebouwde bak met gaas eroverheen, werkte super!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hier het filmpje:
Zwolle is geen boerendorp, en ik heb wel wat beters te doen dan carbid schieten (Supervlinders!quote:
Het lijkt hier wel alsof het verkocht wordt, 2 dagen lang hoor ik van alle kanten knallen (harde ook)quote:Op zondag 23 december 2007 17:50 schreef Demarest het volgende:
[..]
Geniaal!
Overigens is 't hier in de wijk nog zeer stil wat betreft vuurwerk, slechts vanuit Helmond-centrum zijn zo nu en dan wat doffe knallen te horen.
Wat koste dat geintje?quote:Op zondag 23 december 2007 19:13 schreef opinionr het volgende:
Een bekende van me is bij de grens gepakt met 1 doosje strijkers in zijn auto
Wat een knuppel om 1!!! heel doosje de grens over te smokkelen.
Doe het dan direct goed (lees aanhanger vol) en word niet gepakt.
welke thumping thunders ?? blauwe crepe, roze of groene?quote:Op zaterdag 22 december 2007 15:11 schreef opinionr het volgende:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |