Ik was inderdaad ook aangenaam verrast door voornamelijk zijn 'zang'kwaliteiten van deze keer. AAG was écht een kuttourquote:Op vrijdag 14 december 2007 09:25 schreef KritischeMassa het volgende:
Ondanks mijn lage verwachtingen was het toch een geweldig optreden.
Geweldige setlist, ik was dolgelukkig met tourniquette, reflecting en anti-christ. Toffe show, eindelijk weer als vanouds, want ik was het na de "against all gods" eigenlijk wel zat met hem, hij had er duidelijk weer zin in. Ik heb hem zelfs vergeven dat ie zoiets slechts als heart shaped glasses op de wereld heeft durven zetten..."little girl, little girl you should close your eyes, that blue is making me high"![]()
overigens was het geluid wel zwaar klote en veel te hard...
quote:Anno 2007 is de ooit zo gevreesde shockrocker Marilyn Manson meer dan ooit een man van vlees en bloed. Vol pijn om de scheiding van Dita von Teese betoont hij zich op Eat Me, Drink Me kwetsbaar. Emotioneel aan het eind van zijn latijn neemt Manson revanche voor een aantal mindere albums na het meesterpaar Antichrist Superstar en Mechanical Animals.
Niets menselijks is Manson vreemd wanneer hij een lamme, misschien wel dronken entree maakt. Het kan ook vermoeidheid zijn, want sinds de repetitieweek in de Bijlmerse bierhal vlak voor Pinkpop is hij onafgebroken op tournee. Een dikke laag schmink kan niet verhullen dat het tourleven zijn tol eist en diepe sporen heeft getrokken in Mansons gelaat.
Manson uit vorm is niet langer eng of gevaarlijk, hoewel de buiten de zaal neergestreken Christenen met zendingsdrang daar anders over denken. Manson shockeert niet meer, Manson is een krachteloze hamster in een looprad, gekooid doorhollend in zijn zelfgeschapen rondte.
Steeds weer hetzelfde kunstje; andere stad, zelfde show. Hij lijkt moe van de aanhoudende balanceeract tussen het buitenwerelds, onaantastbaar bizar imagofenomeen en de mens Manson. Moe, met het heilig vuur op waakvlamstand.
Mansons bandleden zijn daarentegen in snaarstrakke bloedvorm. Onder bedroevend slecht geluid in de toch al sfeerloze hangar sleurt hun kwaliteit Manson uit zijn lodderige sluimer. Hit na hit afvurend komt langzaam iets van de gekende duivelse furie naar boven.
Het is echter te weinig en te laat om te redden wat er nooit wilde zijn. Na een uur zwaait de band af. De lappenpop-Führeract moet nog, 'The Beautiful People' is nog niet gespeeld, dus die twee toegiften komen er. Onwillekeurig dringt de vraag zich op waarom Manson en co terugkomen. Het is stil in de Brabanthallen: geen boegeroep, geen uitbundig gejoel om meer. Oorverdovend stil.
Marilyn Manson die erin slaagt onverschilligheid op te roepen, het moet niet gekker worden. De oude Manson heeft afstandelijkheid nodig, theater, drama en zijn indringende persoonlijke impact. Groot gebaar en grootse shockeffecten, op maat gemaakt voor grote hallen als deze. De nieuwe Manson brengt dat alles nauwelijks.
Deze tweespaltact toont vooral trekken van vergane glorie waarmee Manson zijn imago, legende en reputatie vakkundig ten grave draagt. De treurmars die na nog geen tachtig minuten zuivere speeltijd de loods vult, is onbedoeld dan ook pijnlijk treffend.
» 13 december 2007 »
Ooooh was dat 't.. dankquote:Op vrijdag 14 december 2007 14:38 schreef KritischeMassa het volgende:
guns
quote:WOOH ik was daar egt ziek chill... als de klootzak die tegen mn been aan heeft gepist dit leest... GODVERDOMME ALS IK ER ACHTER KOM WIE JE BENT...
volgens mij heb ik die gast gezien, in iedergeval liep er een hevig godver roepend kereltje langs mij richting de plee na afloop van het concert. met een vrij vochtig uitziende broekquote:
Ik maak van het weekend wel even een update van de OP in het vorige topicquote:Op vrijdag 14 december 2007 13:25 schreef Devlinsect het volgende:
Hopelijk komt er nog een goede OP...
Setlist bekeken, niets gemist dus.
Die speech heb ik opgenomen, alstie een beetje te verstaan is zet ik m op youtube.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:05 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Ooooh was dat 't.. dank
Zo geweldig dat commentaar bij dit filmpje van Sweet Dreams:
[..]
Ik ben zó jaloersquote:Op vrijdag 14 december 2007 16:40 schreef morgaine21 het volgende:
Echt geweldig concert, was de dag van te voren ook in Brussel geweest maar dat was echt minder, kan echter ook aan onze bagger plaatsen hebben gelegen (helemaal bovenin op de tribunes)
Na de show ook nog het geluk gehad enkele leden te ontmoeten. Manson zelf heb ik ook gezien maar daar mochten we niks tegen zeggen, die ging meteen met Rachel Evan Wood de bus in. Daarna kwam Ginger naar buiten (mn favo bandlid) en we vroegen om een handtekening. Even leek het er op dat hij ons ging afwimpelen (hij mompelde iets van dat ie zn zooi in de bus moest zetten) maar hij kwam terug! Echt supercool! Hij heeft mijn kaartje gesigneerd. Helaas wilde hij geen foto's maken omdat hij geen make up op had. Heb overigs ook nog een drumstokje van hem weten te bemachtigen.
Later kwam skold nog naar buiten en dat is echt een coole gast, heeft alles gesigneerd en geposeerd voor foto's. Chris Vrenna hebben we ook nog rond de bussen zien sluipen maar daar was eigenlijk niemand echt in geintereseerd, beetje sneu voor hem eigenlijk.
haox!quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:49 schreef KritischeMassa het volgende:
exit Tim
welcome back Twiggy![]()
yes dit is echt gaaf, Twiggy is terug, het vervolg van Rape of the World is met Twiggy en zonder Tim
[ afbeelding ]
Ik vind Mechanical Animals dan weer zijn beste werkquote:Op donderdag 10 januari 2008 12:20 schreef Hari-Bo het volgende:
Ik heb alle cd's van Mr Manson, maar na het sublieme album Antichrist Superstar is het wel minder geworden, Mechanical Animals was ook wel redelijk maar de rest vind ik echt een stuk minder.
ik blijf voor altijd portrait of an american family als favoriet houden maar dat is waarschijnlijk deels jeugdsentimentquote:Op donderdag 10 januari 2008 13:22 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik vind Mechanical Animals dan weer zijn beste werk
/agreequote:Op donderdag 10 januari 2008 13:22 schreef Litso het volgende:
[..]
Vind ik ook. Was ook mijn eerste manson album dus daar zal het ook wel mee te maken hebben.quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:22 schreef Litso het volgende:
[..]
Jaaaa ik weet wel hoe ik een TT maakquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:35 schreef Litso het volgende:
Wedden dat de TT zo meer replies oplevert dan de afgelopen maanden?
nicequote:Op woensdag 23 januari 2008 15:45 schreef Litso het volgende:
-setlist-
quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:45 schreef Litso het volgende:
En de nieuwe setlist voor de huidige tour leg:
1. "Cruci-Fiction in Space"
2. "Disposable Teens"
3. "Irresponsible Hate Anthem"
4. "Great Big White World"
5. "mOBSCENE"
6. "If I Was Your Vampire"
7. "Heart-Shaped Glasses (When the Heart Guides the Hand)"
8. "Sweet Dreams (Are Made of This)"/"Rock 'n' Roll Nigger"
9. "Tourniquet"
10. "Little Horn"
11. "Putting Holes in Happiness"
12. "The Dope Show"
13. "Rock Is Dead"
14. "Coma White"/"Coma Black"
15. "The Reflecting God"
16. "The Beautiful People"
17. "Antichrist Superstar"
Met gister "The Love Song" nog tussendoor.
Toch gaaf, een paar oude nummers als Cruci-Fiction in Space, Rock 'n' Roll Nigger, Little Horn en Coma Black en ~ White erbij
Ik zou ze deze setlist graag een keer zien spelen
Ja ik! Meerdere keren gezien en vond het vreemd. Manson met Twiggy in een banner. Zo kwam ik op je wiki en zag de laatste foto van Twiggy on stage.quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:46 schreef Litso het volgende:
Iemand mijn MansonWiki banner al een keer langs zien komen op FOK! trouwens?
Tof, de banner werkte dusquote:Op woensdag 23 januari 2008 19:44 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ja ik! Meerdere keren gezien en vond het vreemd. Manson met Twiggy in een banner. Zo kwam ik op je wiki en zag de laatste foto van Twiggy on stage.
Top!
Het is een wiki he, als je wat voor aanvullingen dan ook hebt mag je het er zo bij gooienquote:Op donderdag 24 januari 2008 09:50 schreef Devlinsect het volgende:
Ik mis trouwens de tourdata van december 1996 in Amsterdam de jeugdherberg Arena. De setlist van Pinkpop is niet correct. Deze heb ik thuis liggen en begint met Antichrist Superstar.
Setlist Dynamo 1997 is niet volledig. Geluidsopname zijn denk ik wel bekend van deze show (en legendarisch).
Setlist Tilburg 1998 idem dito. Ook niet volledig....
Ik was bij deze shows![]()
Ok tof, als je bewijsmateriaal hebt gaat jouw informatie natuurlijk voorquote:Op donderdag 24 januari 2008 20:02 schreef Devlinsect het volgende:
Yow Litso.![]()
Ik was ook zoeen fan van het eerste uur tot en met The Mechanical Animals tour. Ik heb veel te veel VHS opnamen nog tot en met deze periode.
Ik was bij Pinkpop 1997. Ik heb foto's waar echt Antichrist Superstar als openingssong was (wat toen heel vreemd was als opener). De setlist heb ik hier, ook als getuige![]()
Dynamo had een andere setlist. Van beide concerten heb ik geluidsopnamen.
Nog een datum bekend over MM in Arena Amsterdam (nee, de jeugdherberg Arena). Fotos heb ik ook hiervan.
Excelsheet exporteren en opslaan als .txt file![]()
quote:Op donderdag 12 februari 2009 13:09 schreef Brechtje het volgende:
Ja, nog steeds..
28 Juni komt Marilyn Manson naar graspop.
1 van de titels (Four Rusted Horses) is vandaag bevestigd door Sean Beavanquote:Op zondag 8 maart 2009 17:52 schreef Litso het volgende:
Hebben jullie overigens http://www.highendoflow.net gezien? Geen idee of dit allemaal waar is, maar het is wel het eerste gerucht over het nieuwe album :p
Twee titels: 15 en Four Rusted Horses. 12 maart is een update geweest van http://www.highendoflow.net/ met meer info.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:02 schreef Litso het volgende:
[..]
1 van de titels (Four Rusted Horses) is vandaag bevestigd door Sean Beavan
Absoluutquote:Op zondag 8 maart 2009 17:52 schreef Litso het volgende:
Dan ben je vast al eens op m'n site geweest
[/spam]
Same here. Ik vind Putting Holes in Happiness wel goed, maar de rest luister ik vrijwel nooit.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:49 schreef ZwarteMagika het volgende:
Van Eat me, Drink me luister ik alleen wel es het 1e nummer, verder vind ik het helemaal niks. Enige cd die ik niet eens heb gekocht ookDus dat volgende album kan alleen maar beter worden
Dat is goed nieuws!quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:41 schreef Litso het volgende:
Ik ga je teleurstellen Devlinsect. Ik heb een paar nummertjes mogen beluisteren, en wat ik tot nu toe heb gehoord is een erg goede mix van Holy Wood, The Golden Age en Eat Me, Drink Me. Een enkel Mechanical Animals-invloedje, maar dat was maar 1 nummer.
Vooral de duistere sfeer van Holy Wood komt weer terug, en de zang is vergelijkbaar met dat album. Een stuk beter dan Eat Me, Drink Me in elk geval. Er zit een erg langzaam nummer bij dat op Just a Car Crash Away lijkt, maar dan mét goede zang. Verder hoor ik af en toe wat snelle lyrics, soms bijna spoken word, doet me denken aan The Golden Age en de wat vlottere nummers van EMDM (Red Carpet Grave, Mutilation...)
Oh, en Armagoddamnmotherfuckinggeddon is een lekkere rocker, beetje vergelijkbaar met Rock is Dead qua hardheid, en probeert wel 'episch' te zijn, maar verder dan een eerder gemaakte vergelijking met het refrein van The New Shit kom ik zelf ook nietDe hardheid van 1996 wordt helaas bij lange na niet gehaald, wat wel beloofd was.
Ik moet er wel bij zeggen, het lijkt erop dat ik vooral de wat softere nummers te pakken heb, als ik het goed begrijp zit er harder werk bij dan ik tot nu toe heb gehoord
Ik heb niks te klagen qua zang iig, in tegenstelling tot EMDMquote:Op donderdag 26 maart 2009 12:03 schreef ZwarteMagika het volgende:
Even geluisterd, Armageddon zou zo op Mechanical Animals kunnen staan, vooral die zang. The Wow vind ik nog niet zo geweldig. Ben benieuwd naar de rest!
Volgens mij heeft ie dat al gedaanquote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:44 schreef KritischeMassa het volgende:
Hopen dat ie die blonde doos voorgoed dumpt.....
Woods is niet meer het vriendinnetje...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:48 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie dat al gedaan
ja dfat dacht ik ook maar ik zag laatst weer een foto van die tweequote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:48 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie dat al gedaan
wehehehe lees ik nu na poging 4quote:Op zondag 29 maart 2009 17:48 schreef Litso het volgende:
Die .rar met 6 tracks is een fake. Verspil je moeite niet
Ik was toen al een tijdje op zoek naar dat interview (vandaar dat ik t nog weet) en toen vroeg jij in het vorige manson topic of iemand m nog wilde omdat je oude videos aan het converteren was.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:48 schreef ZwarteMagika het volgende:
Kwam dat filmpje bij mij vandaan? Staat me wel heeel vaag iets van bij.. waar had ik die gedumpt dan? Hij blijft geweldig
372 zeker? Kans is zeer groot dat je dat stukje van mij hebt.quote:Op maandag 30 maart 2009 11:35 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ja dat weet ik nog welIk had voor die video zelfs nog ouderwets een oproepje op teletekst gezet omdat ik 'm eerst zelf ook niet had, goeie ouwe tijd..
'Ik heb de billen van Marilyn Manson mogen kwabberen!' Toen vond ik Patty nog wel een leuk mens
Goed dat je dat erbij zet. Herken mijzelf er niet in. Ik ken wel een enveloppen versierster uit die tijd.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:13 schreef ZwarteMagika het volgende:
372 iddVolgens mij had ik 'm van een meid trouwens, envelop was iig nogal ehm versierd, of herken je jezelf daar wel in
Wat bedoel je daarmee?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:43 schreef Kwisatz het volgende:
Ach, laten we wel wezen. Dit is niet Marilyn Manson, maar nog gewoon Brian Warner
Ik zat op imdb.com te kijken, had eigenlijk verwacht dat er idd gewoon Brian Warner zou staan (niet dus).quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:43 schreef Kwisatz het volgende:
Ach, laten we wel wezen. Dit is niet Marilyn Manson, maar nog gewoon Brian Warner
Neuh kwaliteit daarvan is ook gaar, maar beter dan niks..quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:28 schreef KritischeMassa het volgende:
ja ik hoorde ook al van mijn vrouw dat er een gefilterde versie bestaat inmiddels, is die om aan te horen? ik heb het niet volgehouden tot het einde... wie doet nu zoiets, ik bedoel dan upload je een 0day bestand en dan vernaggel je hem.... gekke mensen
edit: typo's
portrait of an american family en holywood mag je niet missen...mechanical animals ook niet trouwens hoorquote:Op vrijdag 17 april 2009 17:35 schreef rood_verzet het volgende:
Heb net twee albumpjes gekocht van MM. Antichrist (die heeft de beste nummers naar mijn mening) en Golden Age (Tim Skold yeah)
I don't like the drugs is niet heel representatief voor dat album want daar is dat nummer veel te poppie voor maar het geeft de sound van het album wel weer. Mechanical Animals blijft tot nu toe mijn favoriete manson album.quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:01 schreef rood_verzet het volgende:
Mechanical Animals, daar staat toch 'I dont like the drugs' op? Ik vond dat nogal een, ja minder nummer. De rest van de plaat is niet zo? Ik ben iig niet van de glamrock
quote:Op vrijdag 17 april 2009 23:33 schreef ZwarteMagika het volgende:
De cd cover hangt sinds kort ook weer levensgroot in huis (hij moest es weten naast wie)
Jup, door The Golden Age ben ik ook KMFDM-aanhanger geworden. Overigens vind ik zijn solo werk ook wel te pruimenquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:37 schreef rood_verzet het volgende:
Tim Skold, die de bass speelde op TGAOG, heeft enkele albums gemaakt samen met KMFDM. Toen ik vandaag TGAOG luisterde deed het me heel veel aan KMFDM denken. Ik weet niet of iedereen hier bekend mee is. In ieder geval hier wat twee nummers met Tim Skold en KMFDM een oude en een nieuwe:
Ik zie de beautiful people niet als picture disc. Die is toch niet zo moeilijk te verkrijgen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:39 schreef Litso het volgende:
[..]
Jup, door The Golden Age ben ik ook KMFDM-aanhanger geworden. Overigens vind ik zijn solo werk ook wel te pruimen
@magika, Bij mij hangen alle albums aan de muur, helaas niet levensgroot. Om een idee te geven:
[ afbeelding ]
( http://www.mansonwiki.com/forums/viewtopic.php?f=3&t=247 )
En wat betreft de video, sowieso is de promotie om te huilen voor dit album. Nieuws komt uit de mond van vrienden van hem, magazines die de plank misslaan en een "interview" dat meer wegheeft van de een BNN-productie dan iets waar je interessante woorden uit zijn mond hoort komen.
Dat de video er niet is past mooi in het straatje... Ik vraag me echt af wat er nu achter dit gebrek aan promotie zit...
(Is het nwe album al verkrijgbaar?)quote:Op dinsdag 28 april 2009 00:11 schreef Litso het volgende:
Nooit aan toegekomen. Er is zoveel wat ik nog niet heb maar wel regelmatig op ebay staat, ik koop gewoon lukraak dingen die ik tegenkom voor een redelijke prijs.
Ik heb 'm eigenlijk al eens gekocht, tegelijk met de Smells Like Children en The Dope Show picture discs, maar die hebben mn buren destijds aangenomen van de postbode, waarna ze opeens van niks wisten
Wel leuk gevondenquote:Von Teese claims she was so repulsed by her husband's sick behaviour that she could bare no more and finally walked out on him, taking all the women's clothes in the entire house, leaving her husband with nothing to wear.
Tja dat is nou weer jammer dat ze dat erbij zetten, heb wel vreemdere verhalen gehoord over Mansonquote:The story above is a satire or parody. It is entirely fictitious.
Mmhhhquote:Op donderdag 14 mei 2009 19:56 schreef user_friendly het volgende:
video van armageddon:
http://www.nme.com/news/marilyn-manson/44665
Misschien omdat opnieuw van twee songs van het album de gitaarrifs gerecycled zijn (excl. de riff van een song van Dessert Session / QOTSA met Twigster)?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:41 schreef Litso het volgende:
Doet ..In The Movies jullie overigens ook zo enorm denken aan de Spooky Kids? Vooral het nummer Luci in the Sky with Demons komt er heel erg in terug, maar de hele sfeer is wel Spooky Kids achtig...
Laatste twee platen van Skold ism KMFDM (Kein Mitleid Fur Die Mehrheitquote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:35 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Misschien omdat opnieuw van twee songs van het album de gitaarrifs gerecycled zijn (excl. de riff van een song van Dessert Session / QOTSA met Twigster)?
Leuk album. Beter werk dan dat van die prutser van Kill Mother Fucking Depeche Mode (kmfdm). Nooit fan van zijn werk of KMFDM geweest...
Laatste track viel mij op (15?). Nog eens ff een luisterbeurt geven. Zal dan proberen aan te geven welke gitaarriffs zijn gerecycled incl. bewijsmateriaal![]()
quote:Marilyn Manson komt naar Amsterdam
Uitgegeven: 11 augustus 2009 13:20
Laatst gewijzigd: 11 augustus 2009 13:27
AMSTERDAM - Op maandag 7 december 2009 komt de shockrockband Marilyn Manson naar de Heineken Music Hall in Amsterdam voor een concert.
De band trad tweemaal eerder op in de Heineken Music Hall.
Marilyn Manson is bekend van hits als The Dope Show, Tainted Love, Mobscene en This Is The New Shit veel furore gemaakt.
Bijna alle albums van de band zijn miljoenen keren over de toonbank gegaan. Het laatste album, The High End of Low ligt sinds 22 mei in de winkel.
De voorverkoop voor het concert van Marilyn Manson start aanstaande vrijdag 14 augustus om 10.00 uur.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 08:40 schreef user_friendly het volgende:
Ben wel blij dat het in de HMH is en niet weer in de brabanthallen.
Ik ook. Kaartjes ga ik vandaag halen. Twiggy (quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:31 schreef Marijkezwolle het volgende:
Heb besloten om toch te gaan en inmiddels hebben we de tickets ook binnen
quote:Marilyn Manson heeft varkensgriep
Shockrocker Marilyn Manson heeft de varkensgriep.
Volgens eigen woorden zal hij er "helaas" niet aan overlijden. Ook heeft zijn dokter hem verzekerd dat het niet komt door het neuken van een varken, dus zijn partnerkeuze uit het verleden is niet de reden voor het optreden van de ziekte bij Herr Doctor.
Nu maar hopen dat hij geneest voordat hij hier in Holland op 7 december op zal treden in de Heineken Music Hall te Amsterdam.
Van wat voor slecht geschreven site komt dat? En de term 'varkensgriep' is ook al maanden niet meer gebruiktquote:Op donderdag 24 september 2009 06:17 schreef KritischeMassa het volgende:
net gesubmit voor de frontpage, maar het zal wel geweigerd worden, dus ook maar hier:
[..]
Dat lijkt me beter.quote:AMSTERDAM - Shockrocker Marilyn Manson heeft de Mexicaanse griep onder de leden. "Maar helaas, ik zal het overleven", zo meldt hij op zijn MySpace.
Hij schrijft: "De diagnose is binnen: ik heb de Mexicaanse griep. Ik weet dat iedereen gaat zeggen dat je dat krijgt door seks te hebben met een zwijn, maar de dokter zei dat mijn ex-vriendinnen niets te maken hebben met het feit dat ik deze mysterieuze ziekte heb. Helaas zal ik het overleven."
Ik heb inmiddels Mechanical Animals en Holy Wood vaak geluisterd en mijn mening over eerste album is ondertussen totaal omgeslagen. Zelfs 'I dont like the drugs' vind ik nu gaaf. Jammer dat de artiest zelf nu nogal is afgetakeld. Als hij 'lest we forget' nou daadwerkelijk tot laatste album had gemaakt dan was het een en al lof voor zijn werk.quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:01 schreef rood_verzet het volgende:
Mechanical Animals, daar staat toch 'I dont like the drugs' op? Ik vond dat nogal een, ja minder nummer. De rest van de plaat is niet zo? Ik ben iig niet van de glamrock
Eens, helaas. Al moet ik zeggen dat ik na een paar maanden niet luisteren ik nu best wel van THEOL kan genieten. Maar ik merk wel dat ik de afgelopen maanden een stuk minder hardcore fan ben gewordenquote:Op dinsdag 29 september 2009 13:33 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels Mechanical Animals en Holy Wood vaak geluisterd en mijn mening over eerste album is ondertussen totaal omgeslagen. Zelfs 'I dont like the drugs' vind ik nu gaaf. Jammer dat de artiest zelf nu nogal is afgetakeld. Als hij 'lest we forget' nou daadwerkelijk tot laatste album had gemaakt dan was het een en al lof voor zijn werk.
Dit heb ik precies hetzelfde. Al moet ik zeggen dat ik na ieder album na mechanical animals iets minder fan werd (maar toch hoop hield..). Waarschijnlijk blijf ik de albums wel checken maar THEOL is bij mij echt de minst gedraaide manson cd ooit.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:52 schreef Litso het volgende:
[..]
Maar ik merk wel dat ik de afgelopen maanden een stuk minder hardcore fan ben geworden
Het was Rock am ring 2005 against all gods tour. Ik zapte er toevallig langs gister. Toen ik ze zelf zag dat jaar op lowlands vond ik ze heel slecht, maar ik vond het nu eigenlijk wel goed. In ieder geval sfeervol met al die regen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:35 schreef Litso het volgende:
Welk concert is er nu op MTV? Ik heb geen tv
Je weet dat je de meeste setlists in mn sig kan vinden hequote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:55 schreef user_friendly het volgende:
Ben ook wel benieuwd naar het concert. Ik heb van deze tour ook vrij weinig meegekregen tot nog toe. Beetje youtube af en toe. Maar sinds mansonusa weg is check ik de setlists ook niet meer. Hoop op wat nieuwe nummers en wat oude van MA of ACS en niet het rondje nummers die ze altijd spelen. Ik reken ook niet op langer dan een uur en een kwartier. Was de laatste keer in HMH (2003 of 2004 geloof ik) ook zo kort.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:56 schreef DevilsWhore het volgende:
Ik ben in de HMH ook van de partij, heb vanavond nog kaartjes weten te bemachtigen.
Oh ik heb hem na 3 minuten afgezet, deed me denken aan 'leave britney alone' tjongejonge wat een treurigheidquote:Op donderdag 5 november 2009 17:30 schreef KritischeMassa het volgende:
clip 'running to the edge of the world' is online op zijn myspace pagina
Klik
toch blijf ik het een kut nummer vindende melodie lijkt mij teveel op piet veerman met zijn sailing home
de clip is vrij saai alleen extreem geweldadig op het eind, ik denk dat hier weer gedonder over gaat komen, maar het tilt mijn waardering van het nummer op een iets hoger niveau...
The Beautiful People, The Beautiful People, dundundundundunquote:Op donderdag 5 november 2009 22:26 schreef Litso het volgende:
Wéér een kutclip. Ik wil de jaren 90 terug.
Tourniquet, Coma White, The Dope Show en Dope Hat, dat waren pas clips.quote:Op vrijdag 6 november 2009 02:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
The Beautiful People, The Beautiful People, dundundundundun
eens, maar vlak "it's a long hard road out of hell" niet, wat mij betreft 1 van de mooiste clipsquote:Op vrijdag 6 november 2009 23:39 schreef Litso het volgende:
[..]
Tourniquet, Coma White, The Dope Show en Dope Hat, dat waren pas clips.
precies, de moeite waard dus als fanquote:Op dinsdag 10 november 2009 21:27 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Stijlloos, zonder een greintje fantasie
ik heb ;m gevonden op youtube, eindelijk. Wat een klote clip.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:30 schreef KritischeMassa het volgende:
clip 'running to the edge of the world' is online op zijn myspace pagina
Klik
toch blijf ik het een kut nummer vindende melodie lijkt mij teveel op piet veerman met zijn sailing home
de clip is vrij saai alleen extreem geweldadig op het eind, ik denk dat hier weer gedonder over gaat komen, maar het tilt mijn waardering van het nummer op een iets hoger niveau...
Ik vind er eerlijk gezegd geen klap aanquote:Op woensdag 11 november 2009 14:39 schreef DevilsWhore het volgende:
een oudje, maar hij blijft leuk.
quote:Op woensdag 11 november 2009 14:39 schreef DevilsWhore het volgende:
een oudje, maar hij blijft leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
amenquote:Op vrijdag 13 november 2009 09:52 schreef user_friendly het volgende:
Er is in ieder geval ook nog wel goed nieuws, de nieuwe setlist van de europese tour ziet er goed uit!
Hier zou ik in de HMH ook wel blij mee zijn met het liefst antichrist superstar er nog bij!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
100% mee eens.quote:Op zondag 6 december 2009 01:58 schreef Sigmund666 het volgende:
De laatste 2 cd's waren ronduit bedroevend. Alles daarvoor was vet en zeer goed.
(en nee, ik trek me weinig aan van die mensen die hem eng en freaky en weet ik wat allemaal vinden)
Antichrist Superstar
Mechanical Animals
Holy Wood
Golden age of Grotesque (gemengde gevoelens, nog steeds. Goeie en slechte tracks)
Nu ook ontkracht op zijn myspace. Hij is zelf gestopt dus, omdat zijn contract afliepquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:53 schreef ZwarteMagika het volgende:
http://www.nu.nl/muziekni(...)-marilyn-manson.html
Gaat lekker
Nee dat zijn demos van Tim Skold. Heel veel 'fans' dachten destijds dat het nieuwe nummers waren van golden age of grotesque maar het was een demo cd van tim skold.quote:Op zondag 6 december 2009 22:27 schreef Sigmund666 het volgende:
Iemand trouwens een idee of Marilyn Manson ooit een nummer of demo of bonustrack heeft uitgebracht met de titel Dead God
quote:Op zondag 6 december 2009 22:34 schreef user_friendly het volgende:
[..]
Nee dat zijn demos van Tim Skold. Heel veel 'fans' dachten destijds dat het nieuwe nummers waren van golden age of grotesque maar het was een demo cd van tim skold.
The Point is ook Skoldquote:Op zondag 6 december 2009 22:35 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Ik ben je eeuwig dankbaar. Is dat raadsel na 6 jaar ook opgelost. Verder had ik nog een heel kort intro-stukje van Mobscene en heb ik ook de track The Point nog ergens liggen
quote:Marilyn Manson lusteloos in HMH
Uitgegeven: 8 december 2009 07:25
Laatst gewijzigd: 8 december 2009 09:15
AMSTERDAM- De Amerikaanse shockrocker Marilyn Manson was de afgelopen week volop in het nieuws dankzij zijn breuk met Interscope. Ondertussen gaat de tour gewoon door, met vanavond Amsterdam op het programma.
© ANPOndanks de tegenvallende verkoop en negatieve recensies rondom de laatste plaat van Marilyn Manson is de Heineken Music Hall vanavond aardig gevuld.
De trouwe fanschare die de band vergaarde met albums als Mechanical Animals haakt namelijk niet zomaar af.
Tel daarbij op dat Manson nog wel eens wat leuke capriolen wil uithalen op het podium en er komen altijd wel wat nieuwsgierigen langs om 'aapjes te kijken'.
Die laatste groep komt vandaag niet aan haar trekken. Het podium is minimaal bekleed en Manson zelf houdt het ook bij een bescheiden zwarte outfit. Al verschijnen er in de loop van de show wel de nodige petjes en vesten, schokkend of zelfs 'maar' extravagant wordt het niet vanavond.
Puber
Shockeren doet de zanger dan ook niet meer. Af en toe spuugt hij wat drinken uit, gooit het in het publiek of smijt hij zijn microfoon op de grond. Maar enige overtuiging zit daar niet in.
De man die ooit de media domineerde met zijn rebellie en bijna heel Amerika achter zich aankreeg lijkt vanavond meer een dwarsliggende puber.
Een die geen zin heeft om op te treden. Die desinteresse levert hem vandaag geen vrienden op. Waar de handen in het begin nog met regelmaat richting het plafond wijzen, neemt dit naarmate de show vordert snel af.
Moeite
Muzikaal vliegt de show nogal wat kanten op. Allereerst is er werk van de laatste plaat. De nieuwe nummers komen live maar matig uit de verf. Manson heeft nogal wat moeite met de tonen zo lijkt het, hij durft namelijk bij lange na niet alles voluit te zingen. Een bescheiden hoogtepunt ontstaat wel als hij Devour zich live nagenoeg perfect toe-eigent.
Dan zijn het vooral de klassiekers die op bijval van het publiek mogen rekenen. Met veel nummers van Holy Wood op de setlist heeft de fan dan ook weinig te klagen.
Bij de grote hits The Dope Show, Irresponsible Hate Anthem en Sweet Dreams gaat het dak er een klein beetje af. Veel verder dan tot een kwart van de zaal reikt de euforie echter zelden.
Clownesk
Na een berg confetti en een erg korte toegift is de clowneske vertoning ten einde. De show was er niet vandaag. Slechts een muzikant die steeds meer moeite heeft om zijn eigen werk live uit te voeren. Dat hij dit ook op een ongeïnteresseerde manier doet maakt het nog triester.
Met de hoedjes, confetti en cliché praatjes tussendoor is Manson slechts een schim van de baanbreker die hij ooit was. Wat haast onmogelijk leek is vanavond toch gebeurd: Marilyn Manson heeft een saai concert in Amsterdam gegeven.
I've heard he's poison!quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:46 schreef Mr.Cooper het volgende:
Ga vanavond gewoon naar Alice toe, dan weet je pas wat shockrock is.![]()
helemaal mee eens, maar toch weet ik zeker dat we er de volgende keer weer zijn, al was het alleen al om de traditie in ere te houden dat ik mijn vrouw een shirt koop aldaar (al bijna 12 jaar traditie bij ons, moet ik inene andere cadeaus gaan verzinnenquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:37 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik weet nog niet of ik wel weer ga als ie ooit weer eens naar NL komt... De concerten worden steeds korter, tammer en plichtsmatiger. Volgens mij wordt ie oudGisteravond heb ik me wel prima vermaakt, maar wat een teleurstelling qua duur, show en kwaliteit.
Terwijl op dat moment buiten een groep christelijke jongeren in een kringetje voor hem stond te bidden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:44 schreef DerMeister het volgende:
Op Graspop viel MM ook al zwaar tegen. Ben blij dat ik gister niet ben geweest. Paar jaar terug waren ze ook in de HMH, toen was de show echt goed! Kan me dat altaar nog wel herinneren waar hij toen op klom en er een bijbel verscheurde.
ik denk het niet, ze zijn weer bij elkaarquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:54 schreef Sigmund666 het volgende:
Marilyn is inmiddels ook ergens rond de 40 ofzo
(bovendien zal ie nog wel enorm liefdesverdriet en zulks hebben)
Inderdaad hahaha!quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:48 schreef Felixa het volgende:
[..]
Terwijl op dat moment buiten een groep christelijke jongeren in een kringetje voor hem stond te bidden.
Dus je hebt +/- 40 euro besteed aan een half uur MM? Dat is wel zuur ja. Ben zelf niet geweest ik had al geen hoge verwachtingen na het luisteren van de laatste twee platen en die flut videoclips die daarbij zijn uitgebracht.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:14 schreef DevilsWhore het volgende:
Jezus, wat was dat bagger gisteren. Wij zijn ook al een half uur van te voren weggegaan, zo slecht vonden we het.
Ik had heel wat beter dingen met m;n geld kunnen doen in ieder geval.
Dat deed ie een paar jaar geleden ook nogquote:Op zaterdag 12 december 2009 01:05 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Dus je hebt +/- 40 euro besteed aan een half uur MM? Dat is wel zuur ja. Ben zelf niet geweest ik had al geen hoge verwachtingen na het luisteren van de laatste twee platen en die flut videoclips die daarbij zijn uitgebracht.
Wel jammer dat ik deze tijd niet heb mogen meemaken:
zeg maar 80,-quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:05 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Dus je hebt +/- 40 euro besteed aan een half uur MM? Dat is wel zuur ja. Ben zelf niet geweest ik had al geen hoge verwachtingen na het luisteren van de laatste twee platen en die flut videoclips die daarbij zijn uitgebracht.
Wel jammer dat ik deze tijd niet heb mogen meemaken:
Volgens mij heeft ie niet in het ziekenhuis gelegen, maar dat was nog wel zijn automutilatie periodequote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:55 schreef picodealion het volgende:
Even wat vragen voor de oudere fans, wie kan mij wat vertellen wat er gebeurde op Pinkpop 1997 (hij sneed zichzelf en kwam in het ziekenhuis terecht ofzo, volgens de geruchten) en het moddergevecht op Dynamo 1996?
Oh, en hebben jullie de redesign van MansonWiki gezien? Meningen welkom,.
Stond in de myactive lijstquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:46 schreef picodealion het volgende:
Nice, ik wist dat jij daarbij was maar ik wist niet of je hier nog rondhing. Bedankt voor de verheldinging in elk geval,.
Overigens heb je me jaren geleden beloofd dat je die setlist en foto's in zou scannen,. Zie je daar ooit nog een kans toe?
Live heb ik t ook wel gehad. De 1e x dat ik 'm zag was t supertof (maar dat was denk ik meer omdat ik zo graag erheen wou, al jaren lang, en toen was ik er eindelijk), maar daarna was het echt bagger...quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:51 schreef Desunoto het volgende:
Komt er een nieuw album dit jaar? Of volgend jaar?
In de studio vind ik hem meestal wel goed, maar live hoef ik hem niet te zien.
Oke dan mag je me meenemen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 23:50 schreef picodealion het volgende:
Ik ga er wel heen deze keer, met een beetje mazzel kan ik backstage komen.
ZIEK!quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:14 schreef picodealion het volgende:
Nieuwe video ter promotie van zijn nieuwe album, gemaakt in samenwerking met Shia LaBeouf:
http://www.mansonwiki.com/wiki/Born_Villain
Das al jaren zoquote:Op zaterdag 3 september 2011 00:46 schreef ZwarteMagika het volgende:
Hij begint op Nicolas Cage te lijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |