abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55262530
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:20 schreef karr-1 het volgende:

[..]

You go girl

In tegenstelling tot het gezeik van TS is het dus wel degelijk mogelijk.
Ik weet niet hoe "het systeem" in de woonplaats van "het slachtoffer" werkt... Hier kreeg ik geen urgentie, maar wel extra punten...
Gemiddelde wachttijd hier, bij de woningbouwverenigingen, dus niet particulier is ongeveer 5 jaar....

Huis was op zich heerlijk groot, stond alleen in een "niet zo fijn" buurtje....
Maar ik heb er de tijd van mn leven gehad!
Ik had een basis vanwaar ik, met enig geduld, verder ben gaan kijken...

Hetzelfde had ik gedaan vanuit een vakantiehuisje, caravan of wat dan ook!!
Tuurlijk was ik blij met dit huis, maar was het niet gelukt, had ik elke andere oplossing aangepakt..Hoe tijdelijk dan ook...
Al had ik, als ik onderdak bij iemand anders had gevonden,wel mn extra punten verspeeld....
Betekende dan dus dat ik een langere wachttijd ou krijgen...
Meer met de kinderen moest gaan slepen... En of dat nou goed is voor die kids....
Maar in sommige gevallen zijn er helaas geen kan t en klare "superoplossingen" en moet je gaan voor "second best"....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 14 december 2007 @ 09:35:36 #152
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55262585
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:10 schreef karr-1 het volgende:

[..]

een kwestie van goede afspraken maken lijkt mij.
Geloof me, die waren er
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 14 december 2007 @ 09:36:14 #153
65960 sanger
pi_55262596
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:20 schreef karr-1 het volgende:

[..]

You go girl

In tegenstelling tot het gezeik van TS is het dus wel degelijk mogelijk.
Het kan dus per woonplaats verschillen indd. Maar dat wisten we al.
  vrijdag 14 december 2007 @ 09:38:00 #154
65960 sanger
pi_55262632
Waar lezen jullie in godsnaam dat er geen genoegen wordt genomen met de noodoplossing op korte termijn? Want volgens mij gaat iedereen daar vanuit. We zijn naast de noodoplossing echter op zoek naar een structurele oplossing zodat de noodoplossing maar tijdelijk is.
  vrijdag 14 december 2007 @ 09:46:21 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55262784
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 09:38 schreef sanger het volgende:
Waar lezen jullie in godsnaam dat er geen genoegen wordt genomen met de noodoplossing op korte termijn? Want volgens mij gaat iedereen daar vanuit. We zijn naast de noodoplossing echter op zoek naar een structurele oplossing zodat de noodoplossing maar tijdelijk is.
Heb ik de noodoplossing gemist?
The love you take is equal to the love you make.
pi_55262841
Kan de TT niet aangepast worden, als het toch niet urgent is?
pi_55263020
Ik had ook begrepen dat er nog geen noodoplossing was...
Fijn dat die er wel is.. Nu idd op zoek naar wat structureels!
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:01:10 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55263093
Hoe tijdelijk is de noodoplossing? Als die heel tijdelijk is, is de volgende stap misschien nog een tijdelijke oplossing.

Voor een structurele oplossing is tijd nodig en de bereidheid om concessies te doen. Als de randvoorwaarden niet voldoende zijn voor de structurele oplossing, moeten eerst die randvoorwaarden worden aangepakt. Dus: inkomen moet omhoog, keuze van woonplaats moet flexibeler.
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:05:20 #159
65960 sanger
pi_55263182
Ik heb gisteren al aangegeven dat er wel een noodplan is, maar dat ik niet weet wat dat exact inhoudt

Desalniettemin is het alsnog wel urgent omdat het niet bekend is hoelang ze bij het noodplan kan intrekken omdat die huizen op de nominatie staan gesloopt te worden. Het is iig gezegd dat dit zal zijn voordat ze in aanmerking zal komen voor een huurhuis via de wachtlijsten.

Het nadeel van Alkmaar is dat ze best wat aan het slopen zijn daar, en die mensen in andere huizen gehuisvest moeten worden. Op zich logisch, maar daardoor loopt de wachtlijst behoorlijk op. Gemiddeld krijgen slechts 50 mensen een nieuwe woning per jaar, terwijl het aanbod veel hoger ligt.
pi_55263255
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:05 schreef sanger het volgende:
Ik heb gisteren al aangegeven dat er wel een noodplan is, maar dat ik niet weet wat dat exact inhoudt

Desalniettemin is het alsnog wel urgent omdat het niet bekend is hoelang ze bij het noodplan kan intrekken omdat die huizen op de nominatie staan gesloopt te worden. Het is iig gezegd dat dit zal zijn voordat ze in aanmerking zal komen voor een huurhuis via de wachtlijsten.

Het nadeel van Alkmaar is dat ze best wat aan het slopen zijn daar, en die mensen in andere huizen gehuisvest moeten worden. Op zich logisch, maar daardoor loopt de wachtlijst behoorlijk op. Gemiddeld krijgen slechts 50 mensen een nieuwe woning per jaar, terwijl het aanbod veel hoger ligt.
Ik geloof dat het hier in Tilburg zo werkt dat als je in een "sloophuis" woont, je ook extra punten krijgt, dus een bepaalde voorrang op andere "zoekers"

Geen idee natuurlijk hoe het in Alkmaar werkt
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:10:32 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55263291
Het is dus wel urgent. Dan zou ik niet zo blijven hameren op structurele oplossingen. Want je zit nog steeds in het noodplanbereik, wel vervelend, maar wel de realiteit.
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:12:42 #162
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55263336
Hier is het zo dat je, als je gaat wonen in een huis dat gesloopt gaat worden en je WEET dat vantevoren, je ook geen poot hebt om op te staan.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_55263491
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:12 schreef JamesBrownie het volgende:
Hier is het zo dat je, als je gaat wonen in een huis dat gesloopt gaat worden en je WEET dat vantevoren, je ook geen poot hebt om op te staan.
Zou best kunnen dat het hier ook zo werkt hoor...Dat dat alleen geldt als je toevallig al in een huis woont en dat het dan op de "slooplijst" komt...

Maar volgens mij zijn er ook projecten van de gemeente of woningbouw dat als je in een huis woont, of gaat wonen wat op de "slooplijst" staat als "kraakpreventie" je ook voorrang krijgt....
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:22:54 #164
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55263535
Ik zei al, ik ben niet van plan te gaan bij mijn vriend, maar ben toch wel blij dat ik ingeschreven sta hoor....
Al klinkt dat misschien stom.
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:25:22 #165
65960 sanger
pi_55263595
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:01 schreef Lienekien het volgende:
Hoe tijdelijk is de noodoplossing? Als die heel tijdelijk is, is de volgende stap misschien nog een tijdelijke oplossing.
Als dat moet dan moet dat indd. Maar liever natuurlijk niet, en na de tijdelijke oplossing naar een structurele oplossing. Maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
quote:
Voor een structurele oplossing is tijd nodig en de bereidheid om concessies te doen. Als de randvoorwaarden niet voldoende zijn voor de structurele oplossing, moeten eerst die randvoorwaarden worden aangepakt. Dus: inkomen moet omhoog, keuze van woonplaats moet flexibeler.
Die bereidheid tot consessies is er ook. Alleen niet alle consessies zijn praktisch uitvoerbaar. Als bv die kinderen bij paps konden of mochten dan had ze al een woningkje gehad.
  vrijdag 14 december 2007 @ 10:26:43 #166
65960 sanger
pi_55263632
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:10 schreef Lienekien het volgende:
Het is dus wel urgent. Dan zou ik niet zo blijven hameren op structurele oplossingen. Want je zit nog steeds in het noodplanbereik, wel vervelend, maar wel de realiteit.
Maar die noodplannen zijn er in principe wel
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:17:52 #167
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_55265036
Waar ik nou zo benieuwd naar ben: wat DOET ze nou precies zelf om aan een structurele oplossing te komen?

De meningen in dit topic zijn redelijk eensluidend, maar die worden allemaal afgeschoten. En nee, dat zijn niet alleen de noodoplossingen, ook de structurele oplossingen als een andere baan zodat ze flexibeler is en meer inkomen heeft, nogmaals een advocaat inschakelen en weer met de vader om de tafel en betere kinderopvang organiseren worden óók allemaal afgeschoten.

Stel nu dat ze wél een structureel huis vindt voordat ze op straat staat, dan nóg hangt haar leven van dunne draadjes aan elkaar. De kinderen kunnen niet naar hun vader zeg je, en daar gaat zij dus mee akkoord klaarblijkelijk. Haar opvang is in de privésfeer en zwart, wat nou als die oppas ziek wordt of niet meer wil? Dan zit ze dus weer in de shit. Haar inkomen is kennelijk erg laag, hoe gaat ze met onvoorziene omstandigheden om straks als ze ook al geen vangnet voor de kinderen heeft?

Kun je daar iets meer over vertellen?
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:37:39 #168
65960 sanger
pi_55265634
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:17 schreef Shitney het volgende:
Waar ik nou zo benieuwd naar ben: wat DOET ze nou precies zelf om aan een structurele oplossing te komen?
Advertenties doorspitten, ophangen en plaatsen o.a. Vrienden, familie en kenissen afgaan. En dan vergeet ik wsl nog wel eea.
quote:
De meningen in dit topic zijn redelijk eensluidend, maar die worden allemaal afgeschoten. En nee, dat zijn niet alleen de noodoplossingen, ook de structurele oplossingen als een andere baan zodat ze flexibeler is en meer inkomen heeft, nogmaals een advocaat inschakelen en weer met de vader om de tafel en betere kinderopvang organiseren worden óók allemaal afgeschoten.
Een andere baan vindt je niet snel als je geen relevante werkervaring of opleiding hebt. Dat is dus wel een optie maar niet op korte termijn. Buiten dat lijkt het erop dat werkgevers niet zitten te wachten op een alleenstaande moeder, ivm flexibiliteit.
quote:
Stel nu dat ze wél een structureel huis vindt voordat ze op straat staat, dan nóg hangt haar leven van dunne draadjes aan elkaar. De kinderen kunnen niet naar hun vader zeg je, en daar gaat zij dus mee akkoord klaarblijkelijk. Haar opvang is in de privésfeer en zwart, wat nou als die oppas ziek wordt of niet meer wil? Dan zit ze dus weer in de shit. Haar inkomen is kennelijk erg laag, hoe gaat ze met onvoorziene omstandigheden om straks als ze ook al geen vangnet voor de kinderen heeft?

Kun je daar iets meer over vertellen?
De opvang is haar moeder. Ze gaat daar mee akkoord omdat de gezondheid van de kinderen ook best wel belangrijk is. De vader wil de kinderen niet in huis en is daar geestelijk niet toe in staat. Haar inkomen is niet erg laag, maar niet genoeg om de in de particuliere sector iets te vinden en betalen. Onvoorziene omstandigheden zullen moeilijk opgevangen kunnen worden ben ik bang.
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:55:23 #169
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_55266146
Hmmm Sanger,

Dat klinkt allemaal niet al te best, moet ik zeggen. Ze maakt zichzelf erg kwetsbaar, vooral door niet te werken aan meer flexibiliteit door bijvoorbeeld betere en gestructureerde kinderopvang. Begrijp me niet verkeerd, ik snap echt dat het allemaal ook niet zo makkelijk is met een scheiding die je ook moet verwerken, maar oma's hebben ook niet het eeuwig leven en blijven ook niet altijd gezond. Leest zij zelf ook dit topic mee, trouwens? En doet ze zelf ook iets met de tips die hier gegeven worden?

Kijk, die woning is nu het allerbelangrijkst, maar daarnaast zal ze toch écht aan de bak moeten om een betrouwbare kostwinner te zijn, tenminste, als ze buiten de uitkeringssfeer wil blijven. Met 2,5 dag werken red je het volgens mij nooit om een gezin met 2 kinderen draaiend te houden. Of laat ik het zo zeggen: zelf heb ik maar 1 kind, maar het kostenplaatje van een gezin, ook als je een éénoudergezin bent is best pittig. En na alles wat ik gelezen heb heb ik de indruk dat haar inkomen daarvoor, ook met sociale woningbouw, aan de lage kant is. Dan kun je er natuurlijk op gokken dat je binnen een jaar of 2 wel weer een tweeverdienersgezin bent (en met die nieuwe vriend is ze wat dat betreft goed op weg...) maar goed, daarmee plaatst ze zichzelf weer in een afhankelijke positie. En door die afhankelijke positie zit ze nu in deze ellende.

Heeft ze over dat soort dingen nagedacht? Want jullie hebben het steeds over structurele oplossingen maar dat inkomen vergroten is het meest structureel van allemaal, en dáár lijkt nogal wat weerstand tegen te zijn.

In mijn optiek (en zoals gezegd: been there, done that, got the t-shirt) klinkt het allemaal als een nog groter disaster waiting to happen.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_55266515
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 06:13 schreef Loedertje het volgende:

Verder, een PT baan .
Kinderopvang is bijna volledig ingedekt zoals al meerdere mensen aangeven maar ze heeft ook recht op een minimum inkomen, een aanvulling dus tot bijstandsniveau. Dit heeft ze uiteraard allang geregeld, of via de GSD óf via een aanvulling door haar ex-partner.
Het is dus gelul dat ze van te weinig geld moet rondkomen, een beetje ouder zorgt gewoon dat er hoe dan ook genoeg geld is om normaal te kunnen leven.

Via de GSD of via haar ex of LBIO (als er een uitspraak is van een rechter)
(daar heeft ze dan ook 5 maanden de tijd voor gehad lijkt mij ?)

Dus heeft ze genoeg inkomen en de voorzieningen voor de opvang van de kinderen zijn er ook.
Ik zie hier geen reactie op. Heeft ze dat eigenlijk al wel geregeld?

En verder: de TT is een noodkreet en zo klonk de originele OP ook. Geen wonder dat mensen dus met noodoplossingen aankomen.
De structurele oplossingen zijn wel duidelijk lijkt me. Ze staat ingeschreven bij de woningstichting en ze is op zoek naar een particuliere huurwoning die binnen haar budget past. Het enige wat ze dus nodig heeft is een tijdelijke oplossing om de tijd te overbruggen tot ze dat huurhuis gevonden / toegewezen krijgt. En daar zijn al heel veel suggesties voor gedaan.

[ Bericht 9% gewijzigd door MinderMutsig op 14-12-2007 12:18:49 ]
There is no love sincerer than the love of food.
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:12:41 #171
65960 sanger
pi_55266540
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:55 schreef Shitney het volgende:
Hmmm Sanger,

Dat klinkt allemaal niet al te best, moet ik zeggen. Ze maakt zichzelf erg kwetsbaar, vooral door niet te werken aan meer flexibiliteit door bijvoorbeeld betere en gestructureerde kinderopvang. Begrijp me niet verkeerd, ik snap echt dat het allemaal ook niet zo makkelijk is met een scheiding die je ook moet verwerken, maar oma's hebben ook niet het eeuwig leven en blijven ook niet altijd gezond. Leest zij zelf ook dit topic mee, trouwens? En doet ze zelf ook iets met de tips die hier gegeven worden?
Ik weet niet of ze zelf meeleest, maar JJMcKay iig wel. Die sluist het allemaal door.
quote:
Kijk, die woning is nu het allerbelangrijkst, maar daarnaast zal ze toch écht aan de bak moeten om een betrouwbare kostwinner te zijn, tenminste, als ze buiten de uitkeringssfeer wil blijven. Met 2,5 dag werken red je het volgens mij nooit om een gezin met 2 kinderen draaiend te houden. Of laat ik het zo zeggen: zelf heb ik maar 1 kind, maar het kostenplaatje van een gezin, ook als je een éénoudergezin bent is best pittig. En na alles wat ik gelezen heb heb ik de indruk dat haar inkomen daarvoor, ook met sociale woningbouw, aan de lage kant is. Dan kun je er natuurlijk op gokken dat je binnen een jaar of 2 wel weer een tweeverdienersgezin bent (en met die nieuwe vriend is ze wat dat betreft goed op weg...) maar goed, daarmee plaatst ze zichzelf weer in een afhankelijke positie. En door die afhankelijke positie zit ze nu in deze ellende.
Als je het zo bekijtk zou iedere moeder die minder wertkt ivm opvoeding van de kinderen afhankelijk zijn, en dus kwetsbaar.
quote:
Heeft ze over dat soort dingen nagedacht? Want jullie hebben het steeds over structurele oplossingen maar dat inkomen vergroten is het meest structureel van allemaal, en dáár lijkt nogal wat weerstand tegen te zijn.

In mijn optiek (en zoals gezegd: been there, done that, got the t-shirt) klinkt het allemaal als een nog groter disaster waiting to happen.
Er is geen weerstand tegen het inkomen verhogen, absoluut niet. Het is alleen niet zo gemakkelijk als iedereen denkt of doet voorkomen. Haar werkervaring en opleiding is puur gericht op de medische wereld. Hierdoor is het aanbod vrij klein, of eigenlijk nihil. Natuurlijk kan ze wat anders gaan doen maar dat is lastig te vinden omdat iedereen mensen zoekt met ervaring. Zeker als ze de leeftijd van de dame in kwestie hebben. Daar komt dan nog bij dat ze behoorlijk zal dalen in inkomen (verhoudingsgewijs dan) waardoor het sowieso onmogelijk wordt in een later stadium (wanneer ze wel een woning toegewezen zou krijgen bijvoorbeeld) terug te gaan naar 3 dagen werken.
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:20:27 #172
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55266748
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:55 schreef Shitney het volgende:
Hmmm Sanger,

Niet iedereen vindt het even erg om van een uitkering te moeten leven.
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:20:48 #173
65960 sanger
pi_55266754
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:11 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik zie hier geen reactie op. Heeft ze dat eigenlijk al wel geregeld?
Waarschijnlijk overheen gelezen

Maar daar is geen sprake van, ze komt namelijk niet onder het minimum uit. Er is ook nooit gezegd dat ze met te weinig geld moet rondkomen, alleen dat het te weinig is om gebruik te kunnen en mogen maken van particuliere woningverhuurders of om een huis te kopen.

Het is ook niet zo dat ze een huur van ca. 500-600 exclusief GWL niet zou kunnen betalen. Het gaat erom dat de particuliere verhuurder in dat geval een bruto inkomen verlangt van 4.5 tot 5x die 500 = ¤ 2500 per maand. Dat is het probleem.

Kamers en hospita in de omgeving hebben weinig opgeleverd. De meest gehoorde reactie is: "we zoeken alleen een alleenstaande. Dus maximaal 1 persoon. Veel succes met de zoektocht!"

Vakantiehuisje is voor die termijn ook lastig. Het kan nog wel een jaar duren bij de woningbouwvereniging en de meesten willen het in de zomer toch echt zelf betrekken. Dus dat zou dan tot pak hem beet april zijn. Als tijdelijke oplossing mogelijk, maar dan is de tijdelijke oplossing van nu net zo goed en goedkoper (welk geld ze dus kan gebruiken voor een structurele oplossing).
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:21:23 #174
65960 sanger
pi_55266769
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:20 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Niet iedereen vindt het even erg om van een uitkering te moeten leven.
Iemand die haar lhele leven altijd heeft gewerkt om rond te kunnen komen vaak wel, of het moet een AOW-uitkering zijn
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:43:56 #175
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_55267355
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:12 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze zelf meeleest, maar JJMcKay iig wel. Die sluist het allemaal door.
[..]

Als je het zo bekijtk zou iedere moeder die minder wertkt ivm opvoeding van de kinderen afhankelijk zijn, en dus kwetsbaar.
[..]
Ja, maar dat is toch ook zo? Het is algemeen bekend dat mannen na een scheiding er financieel op vóóruit gaan, terwijl vrouwen erop achteruit gaan. Daar zijn diverse onderzoeken naar gedaan. En de vriendin waar dit topic overgaat is daar toch het levende bewijs van? Vader zegt kennelijk doodleuk "doei, zoek het uit" en zij dreigt dakloos te worden met twee kinderen.
quote:
Er is geen weerstand tegen het inkomen verhogen, absoluut niet. Het is alleen niet zo gemakkelijk als iedereen denkt of doet voorkomen. Haar werkervaring en opleiding is puur gericht op de medische wereld. Hierdoor is het aanbod vrij klein, of eigenlijk nihil. Natuurlijk kan ze wat anders gaan doen maar dat is lastig te vinden omdat iedereen mensen zoekt met ervaring. Zeker als ze de leeftijd van de dame in kwestie hebben. Daar komt dan nog bij dat ze behoorlijk zal dalen in inkomen (verhoudingsgewijs dan) waardoor het sowieso onmogelijk wordt in een later stadium (wanneer ze wel een woning toegewezen zou krijgen bijvoorbeeld) terug te gaan naar 3 dagen werken.
Tja, dat kan ik verder niet beoordelen, want heb geen idee wat vriendin doet en wat ze nu verdient. Dat neem ik dus maar gewoon van je aan. Overigens moet ik er wel bijzeggen dat ik eigenlijk geen enkele alleenstaande moeder zonder aanzienlijke partner- en kinderalimentatie ken die zich kan permitteren om maar 3 dagen te werken. Of althans, die dat willen. Ik zou het me zelf bijvoorbeeld wel kunnen permitteren, maarbij mij zou het ten koste van in mijn ogen broodnodige luxe als vakantie, huishoudelijke hulp en dat soort dingen gaan. Ik persoonlijk werk liever iets meer zodat ik in mijn vrije tijd ook echt heel veel leuke dingen met kind kan doen en wat rust kan hebben, dan dat ik thuis ben maar geleefd wordt door rekeningen en huishouden en zorgtaken enzo. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke afweging, ik vind toevallig mijn werk ook heel erg leuk en ben nogal gehecht aan luxe.
Does it lead you home?
When you're all alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')