Tuurlijk zouden we graag structurele oplossingen verzinnen , maar de nood is aan de man , en dan kiijk je wat NU haalbaar is en wat NU wenselijk is , en dat is een dak boven haar hoofd en rust voor de kinderen.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:36 schreef sanger het volgende:
[..]
De tijdelijke oplossingen zijn bekend indd. Iedereen bedankt voor het geven van tijdelijke oplossingen in een zoektocht naar iets structureels
Het ziet er naar uit dat een tijdelijke oplossing de enige structurele manier is volgens de FOK!kers
Waarom begrijpt niemand dat er gezocht wordt naar iets structureels. En dat hoeft niet binnen een maand (liefst wel natuurlijk), maar moet er uiteindelijk wel komen. Sommige aangedragen oplossingen zijn simpelweg niet realistisch, maar dat mag schijnbaar niet.
Dit is indd waarom dit topic is geopendquote:Op donderdag 13 december 2007 12:36 schreef JamesBrownie het volgende:
Ik kan, als ik op straat sta met mijn kinderen bij mijn vriendin terecht, bij mijn opa en oma, bij mijn moeder ws ook, maar dat is allemaal tijdelijk.
Dus moet er in de tussentijd nog gezocht wordennaar DE structurele oplossing.
Natuurlijk ben ik daar ook mee bezig als ik aan het zoeken ben naar een tijdelijke oplossing, het mag best gezegd worden dat het niet ideaal is om met je kinderen in een kamer, bij vrienden of bij het LdH aan te kloppen (vakantiehuisje is dan een betere oplossing)
Waarom kan dat niet allebei, EN door blijven zoeken naar een structurele oplossing, die natuurlijk het meest wenselijk is, EN zoeken naar een tijdelijke oplossing, waar en dat is ECHT niet zo vreemd, minder enthousiast op gereageerd gaat worden...
Mag je niet zeggen dat je liever een huisje hebt dan een kamer?
Lijkt me wel logiscvh eigenlijk.
Natuurlijk moet TS zijn vriendin kijken naar een tijdelijke oplossing, maar een structurele is gewoon beter...
Het noodplan ken ik niet in detail, maar die is er wel.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:40 schreef N.icka het volgende:
Wat nou als ze geen structurele oplossing vind ? Staat ze dan letterlijk op straat over anderhalve maand? Wat is jullie noodplan?
leuk woordgrapjequote:Op donderdag 13 december 2007 12:37 schreef Scorpie het volgende:
Dat depot constructie is anders behoorlijk structureel. Ik zou daar mijn geld (haha) op inzetten als ik jou was.
Waardoor de tijdelijke oplossing ook redelijk structureel moet zijn..... De wachtlijst duurt nog wel een jaar of 1.5 is de verwachting van de WBV.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat structurele komt er toch ook op termijn, als ze hoog genoeg op de lijst staat bij woningbouwvereniging...
En wat nou als er al aan die noodoplossing gewerkt wordt of is? Dan mag je dit topic dus niet openen?quote:Op donderdag 13 december 2007 12:42 schreef N.icka het volgende:
[..]
Tuurlijk zouden we graag structurele oplossingen verzinnen , maar de nood is aan de man , en dan kiijk je wat NU haalbaar is en wat NU wenselijk is , en dat is een dak boven haar hoofd en rust voor de kinderen.
Leuk huisje , en baan zoek je dan later wel, of denk je echt dat dit binnen een maan gaat gebeuren?
En wederom ga je niet in op die constructie. Ben je daar nou al achter aan gegaan, of hoe zit-het?quote:
Zeg ik dat danquote:Op donderdag 13 december 2007 12:47 schreef sanger het volgende:
[..]
En wat nou als er al aan die noodoplossing gewerkt wordt of is? Dan mag je dit topic dus niet openen?
Daar mag JJ zo achterheen gaanquote:Op donderdag 13 december 2007 12:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En wederom ga je niet in op die constructie. Ben je daar nou al achter aan gegaan, of hoe zit-het?
Hoe goed het ook bedoeld is wordt er ook nergens gevraagd mee te werken aan de noodoplossingquote:Op donderdag 13 december 2007 12:49 schreef N.icka het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan![]()
Nee , dan open je een (het liefste eerste topic al ) met de woorden , hee we zijn hard bezig met een noodplan maar we zoeken een structurele oplossing
Dan hoeft niet eerst tig keer meegedacht worden aan een noodoplossing
quote:Op donderdag 13 december 2007 12:50 schreef soylent het volgende:
TVP voor meer sangergetroll en -drama.
Jawel , want in de openingspost staat dat ze over 1.5 maand op straat staat , lijk t me een aardige nood, maar misschien voor jullie nietquote:Op donderdag 13 december 2007 12:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoe goed het ook bedoeld is wordt er ook nergens gevraagd mee te werken aan de noodoplossing
je ziet, er wordt wel degelijk actie ondernomenquote:
Ik lees in de OP van het vorige topic inderdaad ook een aardig noodkreet, maar hee... interpretatie hequote:Op donderdag 13 december 2007 12:57 schreef N.icka het volgende:
[..]
Jawel , want in de openingspost staat dat ze over 1.5 maand op straat staat , lijk t me een aardige nood, maar misschien voor jullie niet
Tjsa , lullig dat ik me eigenlijk nog in eerste instantie wat bezorgd voelde ookquote:Op donderdag 13 december 2007 12:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik lees in de OP van het vorige topic inderdaad ook een aardig noodkreet, maar hee... interpretatie he
Feitelijk is dat toch ook zo? Ook als ze bij familie of zoiets kan logeren.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:57 schreef N.icka het volgende:
[..]
Jawel , want in de openingspost staat dat ze over 1.5 maand op straat staat , lijk t me een aardige nood, maar misschien voor jullie niet
Ja dus.quote:
Wie weet wordt dat allang gedaanquote:Op donderdag 13 december 2007 14:43 schreef Étoile het volgende:
[..]
Ja dus.![]()
Ipv steeds maar in te gaan op reacties die jullie niet aanstaan zouden jullie natuurlijk ook iets kunnen doen met die waar WEL inhoudelijk wordt mee gedacht. Zomaar een wild idee.
Maar waarom reageer je dan alleen op de negatieve? Een kleine opmerking als "Bedankt voor de tips maar dit doen we al" of "goh hier had ik nog niet aan gedacht, goed idee" zou dit topic en de reacties die jullie nu krijgen echt een stuk positiever maken volgens mij.quote:Op donderdag 13 december 2007 14:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Wie weet wordt dat allang gedaan
Wsl vanwege de reacties.... Maar evengoed bedankt voor de tipsquote:Op donderdag 13 december 2007 14:57 schreef Étoile het volgende:
Maar waarom reageer je dan alleen op de negatieve? Een kleine opmerking als "Bedankt voor de tips maar dit doen we al" of "goh hier had ik nog niet aan gedacht, goed idee" zou dit topic en de reacties die jullie nu krijgen echt een stuk positiever maken volgens mij.![]()
Hoeveel erbuiten.... Dat moet JJ maar effe beantwoorden.quote:Staan alsnog mijn vragen over over haar werk en tot hoever ze maximaal buiten Alkmaar zou willen zitten. Vooral met een antwoord op dat tweede kunnen mensen veel gerichter mee helpen zoeken/denken en mss zelfs wel offline rondvragen aan kennissen.
Ach kom nou, de reacties werden pas negatief toen de TS op iedere suggestie zei dat het geen optie was, dat het niet goed genoeg was en vervolgens ook nog eens ging roepen dat er nog helemaal geen zinnige tips gegeven waren.quote:Op donderdag 13 december 2007 15:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Wsl vanwege de reacties.... Maar evengoed bedankt voor de tips
[..]
Hoeveel erbuiten.... Dat moet JJ maar effe beantwoorden.
Nee hoor, ik had niet eens een werkgever maar een eigen zaak die door toedoen van mijn expartner failliet ging. Dus ik had én torenhoge schulden én een pasgeboren baby én geen werk én een terminaal zieke ouder. Maar ik had wél kinderopvang, dat dan weer welquote:Op donderdag 13 december 2007 11:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Goed om te horen
Maar jouw situatie is anders, want jij kon waarschjijnlijk wel meer uren gaan werken ivm wet op arbeidstijden. Dat is hier niet aan de orde
Aangezien ze al ruim een half jaar weet dat ze binnenkort alleenstaande ouder is had ze toch al een half jaar op de wachtlijst kunnen staan, of ben ik nou gek? Bovendien is sinds de nieuwe wet kinderopvang en de nieuwe regels voor buitenschoolse opvang een heleboel meer mogelijkheid voor kinderopvang.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:47 schreef JamesBrownie het volgende:
Kinderopvang is toch niet altijd gelijk te regelen, of zijn daar achterdeurtjes voor? (werkgever die plaatsen besproken heeft ofzo?)
Nu heb ik dat niet nodig, mijn vriend en ik hebben het zo kunnen regelen dat hij thuis is als ik werk en andersom, maar ik heb navraag gedaan omdat dat nog niet zeker was en toen bleek dat er wachttijden waren van minimaal een half jaar voor de dagen die ik nodig gehad zou hebben als vriend het niet geregeld had kunnen krijgen.
Tussen het (juridisch) afdwingen en het ook daadwerkelijk bewerkstelligen zit vaak ook al een groot verschil. hjet is natuurlijk wel altijd een optie.quote:Op donderdag 13 december 2007 16:49 schreef Shitney het volgende:
Wat is er trouwens niet stuctureel aan de oplossing "dwing een betere verdeling van de zorgplicht bij je expartner af"? Als er íets structureel is is het dat wel, ze moet namelijk nog een jaar of 15 opvoeden samen met hem. Tenzij ze natuurlijk ook nogal gemakzuchtig is in het streven naar een goede verstandhouding tussen vader en kids.
Ik had het niet perse over haar, vroeg het me gewoon af omdat het hier ter sprake kwam.(een collega van me heeft haar baby in april opgegeven voor opvang, vanaf begin januari is ze welkom op de woensdag en de vrijdag, terwijl ze had gevraagd om maandag, dinsdag en donderdag., ik zei ook minimaal een half jaar)quote:Op donderdag 13 december 2007 16:52 schreef Shitney het volgende:
[..]
Aangezien ze al ruim een half jaar weet dat ze binnenkort alleenstaande ouder is had ze toch al een half jaar op de wachtlijst kunnen staan, of ben ik nou gek? Bovendien is sinds de nieuwe wet kinderopvang en de nieuwe regels voor buitenschoolse opvang een heleboel meer mogelijkheid voor kinderopvang.
Ik zou graag zien dat er nog op deze post gereageerd wordt en ook op vragen naar in welke beroepsgroep ze dan actief is. Wie weet zijn er hier mensen die vacatures in die richting hebben en zo niet kan ze er ook een baantje bij doen, in de telemarketing of zo kan ze nog thuis werken ook.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:48 schreef Étoile het volgende:
Oke sanger en JJ concreet dus:
- Hoeveel geld per maand heeft ze te besteden aan huurprijs incl?
- Wat is voor jullie/haar een acceptabele reistijd naar Alkmaar?
Op langere termijn gezien:
- Is er niet in ruimere regio wel werk te vinden waar ze fulltime mag werken?
Feit is nu eenmaal dat Alkmaar lange wachtlijsten heeft op sociale woningen en dat particulier huren over het algemeen heel erg duur zal zijn. Zoals gezegd, meer naar het noorden is minder woningnood en ook daar zijn prima basisscholen. Zal even wennen zijn voor de kinderen, maar je kinderen op straat of in een klein hokje laten wonen omdat je niet meer kan betalen is ook geen mooie structurele oplossing.
Nog maar een paar tips dan (tegen beter weten in?):
- Advertentie zetten in lokale krantjes
- Ga een hele dag flyers in brievenbussen stoppen in heel Alkmaar met een verhaaltje van 'dringend woonruimte gezocht voor (niet)rokende rustige nette (als ze dat is natuurlijk) alleenstaande vrouw met 2 kinderen van x en x jaar' met een beloning voor de gouden tip.
- Zet een betaalde advertentie op marktplaats, speurders, kamernet (doet ook appartementen) e.d.
- Ga actief bezig om voldoende geld binnen te halen voor een huurgarantie, zodat je bij meer particuliere verhuruders terecht kan (zie ook funda trouwens).
- Samen met een derde persoon een duurdere woning huren (Doe ook hiervoor een oproep. Maar ook via kamernet bijv). Een kennis van mij heeft zo 2 jaar met een huurder in een prima huis kunnen wonen. Gezien de woningnood zal het ook niet moeilijk zijn om een nieuwe huurder te vinden als 1 van beiden toch weg gaat.
Wat voor functie heeft ze precies en welke opleiding?quote:Op donderdag 13 december 2007 18:44 schreef sanger het volgende:
Beroepsgroep is in de medische sector. Het ziekenhuis waar ze werkt heeft niet meer uren werk te bieden. De 4 uur die ze al heeft bijgekregen heeft een collega ingeleverd als vriendendienst. Alle ziekenhuizen in de omgeving hebben geen vacatures (zelfs personeelsstop). Als ze een andere branche induikt heeft ze totaal geen relevante opleiding waardoor werk moeilijk te vinden is EN het inkomen zal dalen. Voor een bijbaan lijkt niemand te zitten wachten op een moeder die ook al een andere werkgever heeft op de 1 of andere manier.
Pfoeh, wat het exact inhoudt weet ik nietquote:Op donderdag 13 december 2007 18:51 schreef Xennia het volgende:
[..]
Wat voor functie heeft ze precies en welke opleiding?
treffend.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:29 schreef Scorpie het volgende:
Dus sanger, even concluderend:
Vriendin in kwestie wil absoluut niet van baan veranderen, kan niet meer gaan werken, heeft zeer weinig geld, wil zo snel mogelijk in een zo groot mogelijk huis komen wat zo min mogelijk kost waarbij er zo min mogelijk moeite moet worden gedaan om dit te bewerkstelligen, met zo min mogelijk betrokkenheid van familie, vrienden en ex-man/vader.
Zeg ik het zo goed? Want dat is zo ongeveer de conclusie van deze 2 topics.
en daar gaat de huurtoeslag nog vanaf.quote:Op donderdag 13 december 2007 20:27 schreef doeka het volgende:
JJ en Sanger kijk even hier.
http://woonkrant.nl/woning/huur/huren/35773639/overview/singel_0_1755_nr_petten.html&hoofdMenu=woningaanbod&subMenu=huren
Kost 400 per maand incl. dit is in Petten; geen idee of dat met de school van de kinderen te doen is.
quote:Urgentie
Soms doen zich situaties voor die alleen kunnen worden opgelost door verhuizing naar een andere woning. Als de nood daarbij zo hoog is dat die andere woning er snel moet komen, kan een woningzoekende urgentie krijgen.
Wie een urgentieverklaring krijgt, heeft absolute voorrang op andere woningzoekenden. Er moet eerst drie maanden zelf worden gereageerd op woningen in de eigen gemeente. Lukt het niet om zo een woning te vinden, dan bemiddelen gemeente en woningcorporaties. Zij bieden dan woningen aan, mogelijk in een van de andere regiogemeenten. De urgentie geldt voor de gehele regio Noord-Kennemerland.
De regels voor urgenties zijn streng. Woningzoekenden met een urgentieverklaring hebben niet de mogelijkheid een woning af te wijzen. De eerste aangeboden woning moet worden geaccepteerd. Gebeurt dit niet, dan vervalt de urgentie.
Indien u in aanmerking wilt komen voor voorrang bij de toewijzing van een huurwoning (urgentie) in Alkmaar, dan kunt u telefonisch contact opnemen met de gemeente Alkmaar, afdeling Wonen, telefoonnummer (072) 548 87 60. De gemeente kan ook aangeven in welke situaties u in aanmerking komt voor een urgentieverklaring.
Meer informatie over de urgentieverklaring leest u in de folder 'Urgentieverklaring voor een woning in de regio Noord-Kennemerland'. De folder is op te vragen bij uw gemeente of bij Van Alckmaer.
terug
Daar gaan we weer met die structurele oplossing. Dat is op dit moment gewoon NIET realistisch.quote:Op vrijdag 14 december 2007 01:56 schreef loveli het volgende:
Geen structurele oplossing, want slechts beschikbaar tot maart en het is een vakantiewoning. Huursubsidie op een vakantiewoning lijkt me onwaarschijnlijk.
Kan niet anders dan je hier gelijk in gevenquote:Op vrijdag 14 december 2007 01:37 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
treffend.
wat een gezeur ook allemaal; sommige mensen willen gewoon niet hun idealen verlaten en gaan dan bijvoorbeeld schermen met het feit dat ze kids hebben om een voorrecht af te dwingen... gelukkig hebben ze dat afgeschaft bij de woningstichtingen, anders maken zelfs de mensen met échte problemen geen kans meer.
Zoals reeds een aantal keer aangegeven weigert de vader voor de kinderen zorg te dragen voor zover hij daar in staat toe is. Buiten dat noem ik bij je ouders inwonen geen structurele oplossing, dat is de noodoplossing. Het is overigens niet zo, zoals jij suggereert, dat alleen een villa ofzo genoeg is. Eigenlijk moet het alleen maar bewoonbaar zijn.quote:dump die kinderen gewoon bij pa en ga zelf bij je ouders wonen o.i.d., of neem genoegen met iets dat minder goed/leuk is dan je in je dromen voorstaat; het leven is nu eenmaal geen utopie.
Lekkere vrienden heb je dan, dan heb je geen vijanden meer nodig.quote:Op vrijdag 14 december 2007 09:04 schreef sanger het volgende:
Omdat ze geen urgentie heeft komt ze voor een gewone huurwoning het eerstkomende jaar niet in aanmerking waardoor alle vrienden en familie haar buiten de deur houden. Niemand zit er op te wachten dat iemand een jaar bij hun intrekt met twee kinders.
Daarom mag er wel naar gezocht worden tochquote:Op vrijdag 14 december 2007 08:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Daar gaan we weer met die structurele oplossing. Dat is op dit moment gewoon NIET realistisch.
Geloof me, ik heb een jaar een vriend in huis gehad (die had geen eens kinderen) en als je weet wat dat voor impact hebt op je eigen leventjequote:Op vrijdag 14 december 2007 09:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Lekkere vrienden heb je dan, dan heb je geen vijanden meer nodig.
een kwestie van goede afspraken maken lijkt mij.quote:Op vrijdag 14 december 2007 09:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Geloof me, ik heb een jaar een vriend in huis gehad (die had geen eens kinderen) en als je weet wat dat voor impact hebt op je eigen leventjeJe gaat je irriteren aan elkaar, krijgt ruzie, verwijten en ergenissen over en weer. Of te wel, het is geen structurele oplossing.
Dat werkt dus niet altijd.quote:Op vrijdag 14 december 2007 09:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
een kwestie van goede afspraken maken lijkt mij.
quote:Op vrijdag 14 december 2007 09:14 schreef vamperotica het volgende:
Mijn situatie , met twee kids in Tilburg...Paar jaar geleden....
Rond oktober besloten te scheiden, geen urgentie gekrgen, wel een soort van extra punten... April was de scheiding officieel rond, augustus had ik een huurhuis..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |