abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55240694
Er is nog tijd.

Natuurlijk bekijkt ze de oplossingen die wel structureel zijn eerst, en ws is ze nu ook aan het kijken naar de minder/niet structurele oplossingen, maar dat is niet het eerste waar je aan denkt/wil denken.
Dat is misschien niet slim, of niet wat je zelf gedaan zou hebben, maar het is niet FOUT van vriendin.

Ik zou het ook anders gedaan hebben, maar goed, dat is geen reden om nu te roepen dat ze een luie donder is of dat ze gewoon niets doet, dat weten we niet.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  donderdag 13 december 2007 @ 11:56:49 #52
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_55240709
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:55 schreef sanger het volgende:

[..]

Graag
[..]

Gaap even en lees.... De vraag is of er een structurele oplossing is. Dat die er niet is kan voorkomen, maar dan nog kun je er naar zoeken. En waarom zou er niet ineens een structurele oplossing kunnen komen? Omdat jij die niet ziet?
er naar zoeken kan altijd, maar op korte termijn zal je dat zeker niet vinden. Je verwacht toch niet dat een structurele oplossing zomaar uit de lucht komt vallen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 13 december 2007 @ 11:57:02 #53
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_55240721
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:53 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Alkmaar en omg.
Egmond aan zee ligt daarbij in de buurt?
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  donderdag 13 december 2007 @ 11:58:05 #54
152789 karr-1
pi_55240740
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:56 schreef JamesBrownie het volgende:
dat weten we niet.
Mij is het inmiddels wel duidelijk.....
  Vis een optie? donderdag 13 december 2007 @ 11:58:35 #55
70532 loveli
N
pi_55240760
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan kun je die borg net zo goed bij de verhuurder zelf strortten, dan voorkom je de kosten voor een bankgarantie
Ga dan navragen of dat een optie is in plaats dat je alles afknalt, ik word hier een beetje misselijk van. MIJN verhuurder regelt dat soort dingen iig met een bankgarantie.

En een structurele oplossing is waarschijnlijk niet binnen een maand geregeld. Misschien is het geen stom idee om een volledig plan B uit te werken. Dan is er in ieder geval een goed alternatief als blijkt dat de utopische eengezinswoning met tuin voor 250 inc. per maand niet binnen een maand te realiseren is.

Nogmaals een vraag die ik eerder stelde, wat is een reele maandhuur voor de dame in kwestie?
crap in = crap out
  donderdag 13 december 2007 @ 11:59:09 #56
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55240783
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:52 schreef The_End het volgende:

[..]

Ja, de beste oplossing nu is om gewoon gezellig met z'n drietjes en de kindertjes erbij te gaan wachten tot er oplossing aan komt lopen.
Ik snap de reactie niet helemaal....

Dus het zoeken naar een structurele oplossing ipv een tijdelijke wordt bestempeld als wachten tot een oplossing komt aanlopen?
quote:
Ik begin te denken dat dit redelijk kansloos is. Alles is "kan niet, wil niet." en hoe langer ze wacht hoe moeilijker het wordt. Probeer eens zelf een oplossing te maken ipv te wachten tot iemand anders met een oplossing aan komt.
Of je leest ook even waarom bepaalde opties niet mogelijk zijn.....

Denk je dat (bijna) alle genoemde tijdelijke oplossing nog niet bekend waren dan? Maar volgens mij mag er op FOK! niet eens meer om raad en advies gevraagd worden tegenwoordig, correct me if I'm wrong Sjeen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 13 december 2007 @ 11:59:31 #57
65960 sanger
pi_55240793
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:53 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Alkmaar en omg.
Als het meezit hoor ik vanmiddag of ik iets kan regelen.
pi_55240815
ordinaire tvp
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 13 december 2007 @ 12:00:31 #59
54932 J.J.McKay
............................
pi_55240824
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Volledig mee eens, maar ja ze willen het niet horen. Een tijdelijke oplossing is nog altijd beter dan geen oplossing. Dan heb je in ieder geval een dak boven je hoofd en kun je dan verder zoeken naar andere oplossingen.
Zoals Sanger zegt: er wordt hier gevraagd naar tips/ervaringen voor een structurele oplossing.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
  donderdag 13 december 2007 @ 12:01:35 #60
65960 sanger
pi_55240851
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:56 schreef karr-1 het volgende:

[..]

er naar zoeken kan altijd, maar op korte termijn zal je dat zeker niet vinden. Je verwacht toch niet dat een structurele oplossing zomaar uit de lucht komt vallen?
Het kan toch dat iemand een manier weet om ergens snel iets te huren op korte termijn? Dat kan redelijk structureel zijn imo.
  donderdag 13 december 2007 @ 12:02:39 #61
65960 sanger
pi_55240884
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:00 schreef DarkElf het volgende:
ordinaire tvp
  donderdag 13 december 2007 @ 12:03:50 #62
152789 karr-1
pi_55240911
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:01 schreef sanger het volgende:

[..]

Het kan toch dat iemand een manier weet om ergens snel iets te huren op korte termijn? Dat kan redelijk structureel zijn imo.
al die mogelijkheden heb ik volgens mij al voorbij zien komen, maar worden afgedaan met "te duur" "niet groot genoeg voor 3 mensen" etc.
  donderdag 13 december 2007 @ 12:04:24 #63
152789 karr-1
pi_55240929
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:00 schreef J.J.McKay het volgende:

[..]

Zoals Sanger zegt: er wordt hier gevraagd naar tips/ervaringen voor een structurele oplossing.
Die heb ik dan ook al in ruime mate voorbij zien komen.....
  donderdag 13 december 2007 @ 12:04:42 #64
65960 sanger
pi_55240947
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Ga dan navragen of dat een optie is in plaats dat je alles afknalt, ik word hier een beetje misselijk van. MIJN verhuurder regelt dat soort dingen iig met een bankgarantie.
Weet je wat een bankgarantie kost Beetje zonde van het geld als je al een gebrek hebt om iets te kunnen huren.
quote:
En een structurele oplossing is waarschijnlijk niet binnen een maand geregeld. Misschien is het geen stom idee om een volledig plan B uit te werken. Dan is er in ieder geval een goed alternatief als blijkt dat de utopische eengezinswoning met tuin voor 250 inc. per maand niet binnen een maand te realiseren is.
Wie zegt dat er geen noodoplossing mogelijk is?

Misschien niet binnen een maand nee, maar nu al beginnen er naar te zoeken kan geen kwaad dacht ik. Doet ze dat niet en gaat ze alleen opzoek naar een noodoplossing wordt er volgende keer weer gebashed dat ze niet meteen naar een structurele oplossing gezocht heeft....
quote:
Nogmaals een vraag die ik eerder stelde, wat is een reele maandhuur voor de dame in kwestie?
Dat weet ik eigenlijk niet....
pi_55240968
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:59 schreef sanger het volgende:

Dus het zoeken naar een structurele oplossing ipv een tijdelijke wordt bestempeld als wachten tot een oplossing komt aanlopen?

Denk je dat (bijna) alle genoemde tijdelijke oplossing nog niet bekend waren dan? Maar volgens mij mag er op FOK! niet eens meer om raad en advies gevraagd worden tegenwoordig, correct me if I'm wrong Sjeen.
Soms moet je oplossingen creeeren. Uit de verstrekte informatie blijkt dat ze dat niet gedaan heeft. Waarom gaat ze 4 uur meer werken en niet full time? Waarom neemt ze geen andere baan als ze niet full time kan werken bij haar huidige baan? Als ze niet meer aan die baan is gebonden, dan is ze ook niet aan de plaats gebonden en kan ze uit meer huizen kiezen. Waarom wordt er eerst gezegd dat ze niet full time kan werken vanwege de opvang en waarom wordt dat later veranderd naar dat de werkgever dat niet wilt?
pi_55240990
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:02 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat? Ik ben gewoon eerlijk.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 13 december 2007 @ 12:05:56 #67
65960 sanger
pi_55240992
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

al die mogelijkheden heb ik volgens mij al voorbij zien komen, maar worden afgedaan met "te duur" "niet groot genoeg voor 3 mensen" etc.
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die heb ik dan ook al in ruime mate voorbij zien komen.....
Jij wilt dus zeggen dat wonen in een huis dat te duur is, en daardoor niet aan je wordt verhuurd, een structurele oplossing biedt
  donderdag 13 december 2007 @ 12:06:24 #68
65960 sanger
pi_55241007
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:05 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Wat? Ik ben gewoon eerlijk.
  donderdag 13 december 2007 @ 12:08:01 #69
65960 sanger
pi_55241062
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:05 schreef The_End het volgende:

[..]

Soms moet je oplossingen creeeren. Uit de verstrekte informatie blijkt dat ze dat niet gedaan heeft. Waarom gaat ze 4 uur meer werken en niet full time? Waarom neemt ze geen andere baan als ze niet full time kan werken bij haar huidige baan?
Omdat ze nogal specifiek opgeleid is. Een andere baan in een andere branche betekent een behoorlijke inkomensdaling. In de huidige branche is geen werk te vinden, dan had ze namelijk wel fulltime kunnen werken
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 december 2007 @ 12:09:40 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55241112
quote:
Op donderdag 13 december 2007 11:59 schreef sanger het volgende:

[..]

[..]

Not corrected... Maar nogmaals, de manier waarop alle aangedragen opties domweg afgeschoten worden, stuit mij ook enigszins tegen de borst hoor...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 13 december 2007 @ 12:09:47 #71
152789 karr-1
pi_55241116
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:05 schreef sanger het volgende:

[..]

[..]

Jij wilt dus zeggen dat wonen in een huis dat te duur is, en daardoor niet aan je wordt verhuurd, een structurele oplossing biedt
Nee natuurlijk niet, maar we zijn nu ook niet op zoek naar een structurele oplossing. Om te voorkomen dat je nu op straat staat zal je misschien met wat minder genoegen moeten nemen. Ik heb de optie vakantiehuisje enzo ook al gezien. Verder heb je directwonen enzo. Keuze genoeg lijkt mij, je moet het alleen wel willen.
pi_55241138
Oh nou dan vraag ik het maar hoor: wat is die branche dan die zo specifiek is maar verder niet benoemd wordt?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 13 december 2007 @ 12:10:52 #73
152789 karr-1
pi_55241159
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Omdat ze nogal specifiek opgeleid is. Een andere baan in een andere branche betekent een behoorlijke inkomensdaling. In de huidige branche is geen werk te vinden, dan had ze namelijk wel fulltime kunnen werken
Wat voor specifieke opleiding mag dat zijn dan? En is er in andere delen van het land ook geen werk in te krijgen?
  donderdag 13 december 2007 @ 12:12:53 #74
65960 sanger
pi_55241204
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Not corrected... Maar nogmaals, de manier waarop allen aangedragen opties domweg afgeschoten worden, stuit mij ook enigszins tegen de borst hoor...
Er wordt anders ook duidelijk aangegeven waarom opties niet mogelijk zijn

Het stuit ons tegen de borst dat er gebashed wordt omdat we een structurele oplossing proberen te zoeken ipv een tijdelijke. Zoiets is imo juist goed en zou aangemoedigd moeten worden.

Helaas is dit het hedendaagse FOK! niveau......communitygevoel is er volgens mij alleen nog maar in KPD, K&W en ONZ
  donderdag 13 december 2007 @ 12:16:14 #75
152789 karr-1
pi_55241284
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:12 schreef sanger het volgende:

[..]

Er wordt anders ook duidelijk aangegeven waarom opties niet mogelijk zijn

Het stuit ons tegen de borst dat er gebashed wordt omdat we een structurele oplossing proberen te zoeken ipv een tijdelijke. Zoiets is imo juist goed en zou aangemoedigd moeten worden.

Helaas is dit het hedendaagse FOK! niveau......communitygevoel is er volgens mij alleen nog maar in KPD, K&W en ONZ
Ik denk dat we allemaal wel snappen dat een structurele oplossing beter is, maar je verwacht dat dat op korte termijn en per onmiddelijk mogelijk is en dat is het dus niet. Als de persoon in kwestie binnen nu en een maand op straat staat dan zal je eerst tijdelijk iets moeten vinden en daarna gaan kijken naar structureel.

Je kunt niet verwachten dat je meteen het huis van je dromen krijgt en dat alles meteen ideaal is.
pi_55241289
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:12 schreef sanger het volgende:

[..]

pardon?

Buiten de mensen die onzin posten of aannames doen ; er worden massa's; tips gegeven in het vorige topic, mensen denken juist mee... en dan nog beweren dat er "geen communitygevoel " is?

ga je schamen zeg.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55241301
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Weet je wat een bankgarantie kost Beetje zonde van het geld als je al een gebrek hebt om iets te kunnen huren.
Onwil dus.
quote:
[..]

Wie zegt dat er geen noodoplossing mogelijk is?
Onwil dus.
quote:
Misschien niet binnen een maand nee, maar nu al beginnen er naar te zoeken kan geen kwaad dacht ik. Doet ze dat niet en gaat ze alleen opzoek naar een noodoplossing wordt er volgende keer weer gebashed dat ze niet meteen naar een structurele oplossing gezocht heeft....
Onwil dus.
quote:
[..]

Dat weet ik eigenlijk niet....
Onkunde dus.
  donderdag 13 december 2007 @ 12:19:27 #78
65960 sanger
pi_55241353
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:17 schreef Scorpie het volgende:

onzin dus
Dus iets niet kunnen betalen is onwil....

Niet weten wat iemand inkomen is is onkunde.....

Vis een optie? donderdag 13 december 2007 @ 12:19:36 #79
70532 loveli
N
pi_55241359
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:04 schreef sanger het volgende:
Jammer dat je niet ingaat op de mogelijke oplossing die een bankgarantie kan opleveren, nl. het huren van een woning voor welke ze niet aan de inkomenseis voldoet. De woning van 600 inc. werd eerst gezien als een structurele oplossing, maar omdat ze niet aan de inkomenseis voldoet kan ze er niet wonen.
Kom ik aan met een oplossing om dat probleem te omzeilen, dan is het weer niet goed.

Misschien is het verstandig om heel duidelijk in de OP neer te zetten wat jullie precies willen, pas meteen de titel aan. Nu denken we nog dat er een oplossing moet worden gevonden zodat een vrouw en 2 kids niet op straat komen te staan.
crap in = crap out
  donderdag 13 december 2007 @ 12:22:47 #80
65960 sanger
pi_55241429
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:16 schreef DarkElf het volgende:

[..]

pardon?

Buiten de mensen die onzin posten of aannames doen ; er worden massa's; tips gegeven in het vorige topic, mensen denken juist mee... en dan nog beweren dat er "geen communitygevoel " is?

ga je schamen zeg.

Ik heb het over het bashen nadat aangegeven is dat sommige aangedragen opties niet mogelijk zijn. Tevens wordt er ook verlangd dat je meteen maar even al je prive omstandigheden op tafel gooit om aan te tonen waarom het niet mogelijk is. Dan volgen de verwijten dat betrokkenen lui zijn, profiteurs enzo. Dat noem ik niet echt een communitygevoel.....
pi_55241455
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:19 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus iets niet kunnen betalen is onwil....

Niet weten wat iemand inkomen is is onkunde.....

Het is een beetje achterlijk als je nu gaat zeggen dat je niet ziet aankomen dat zo`n verhuizing naar een nieuwe woning geld gaat kosten. Dat is ongeveer hetzelfde als dat je zou beweren dat je niet weet dat koeien melk geven.

Verder zijn jij en je maatje JJ lekker structureel bezig met het oplossen van problemen; kankeren op mede-fokkers op een forum op Internet omdat je geen antwoorden krijgt die je bevallen
Als je echt wil helpen, dan had je nu niet achter de PC gezeten, maar was je op zoek gegaan naar iets, in plaats van hier te lopen klagen over de antwoorden die je krijgt.

Of mag ik dat weer niet zeggen voor de tere kinderzieltjes
  donderdag 13 december 2007 @ 12:23:54 #82
65960 sanger
pi_55241460
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:16 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik denk dat we allemaal wel snappen dat een structurele oplossing beter is, maar je verwacht dat dat op korte termijn en per onmiddelijk mogelijk is en dat is het dus niet. Als de persoon in kwestie binnen nu en een maand op straat staat dan zal je eerst tijdelijk iets moeten vinden en daarna gaan kijken naar structureel.

Wie zegt dat die binnen een maand verwacht wordt... Er staat alleen dat we het LdH niet als structurele oplossing zien. Dit topic gaat over een structurele olossing, niet over een noodoplossing. Niet zo gek dus dat het LdH afgewezen wordt op zoek naar een structurele oplossing.
pi_55241467
Als je een "kumbayaa" gevoel wilt hebben, dat hebben ze hier nooit gehad op FOK, of misschien alleen in OUD (als ze elkaar de hersens niet inslaan ) ...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 13 december 2007 @ 12:24:40 #84
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_55241479
Wanneer komt het moment dat het bij iedereen doordringt dat de TS van deze "reeks" helemaal niets wil. Naja, op heel hard roepen dat die vriendin van em zo zielig is na dan.

Precies zo een topic als die van die mooie geit laatst. Meningen vragen maar niet open staan voor goeie argumenten en alleen reageren op punten die hij onderuit kan halen. Lekker voorspelbaar .
  donderdag 13 december 2007 @ 12:26:30 #85
65960 sanger
pi_55241521
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:19 schreef loveli het volgende:

[..]

Jammer dat je niet ingaat op de mogelijke oplossing die een bankgarantie kan opleveren, nl. het huren van een woning voor welke ze niet aan de inkomenseis voldoet. De woning van 600 inc. werd eerst gezien als een structurele oplossing, maar omdat ze niet aan de inkomenseis voldoet kan ze er niet wonen.
Kom ik aan met een oplossing om dat probleem te omzeilen, dan is het weer niet goed.
Mogelijk biedt een bankgarantie dat ja. Jammer dat jij alleen niet ingaat op de voorwaarde die een bank daar aan stelt. Die is namelijk vaak veel strikter dan die van een WBV of soortgelijks. En dan komen de kosten voor de bankgarantie daar nog bovenop.....
quote:
Misschien is het verstandig om heel duidelijk in de OP neer te zetten wat jullie precies willen, pas meteen de titel aan. Nu denken we nog dat er een oplossing moet worden gevonden zodat een vrouw en 2 kids niet op straat komen te staan.
Even kijken, staat in de OP van deel 1: een structuele oplossing mbt woonruimte die betaalbaar.
  donderdag 13 december 2007 @ 12:27:54 #86
65960 sanger
pi_55241555
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:09 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, maar we zijn nu ook niet op zoek naar een structurele oplossing. Om te voorkomen dat je nu op straat staat zal je misschien met wat minder genoegen moeten nemen. Ik heb de optie vakantiehuisje enzo ook al gezien. Verder heb je directwonen enzo. Keuze genoeg lijkt mij, je moet het alleen wel willen.
Het topic is juist geopend met het oog op het zoeken naar een structuele oplossing.......

Vakantiehuisje is als tijdelijke oplossing leuk ja. DW is niet haalbaar ivm inkomenseisen.
  donderdag 13 december 2007 @ 12:29:03 #87
65960 sanger
pi_55241581
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:24 schreef DarkElf het volgende:
Als je een "kumbayaa" gevoel wilt hebben, dat hebben ze hier nooit gehad op FOK, of misschien alleen in OUD (als ze elkaar de hersens niet inslaan ) ...
In OUD is het altijd heel gezellig hoor Die was ik vergeten.
pi_55241582
Dus sanger, even concluderend:

Vriendin in kwestie wil absoluut niet van baan veranderen, kan niet meer gaan werken, heeft zeer weinig geld, wil zo snel mogelijk in een zo groot mogelijk huis komen wat zo min mogelijk kost waarbij er zo min mogelijk moeite moet worden gedaan om dit te bewerkstelligen, met zo min mogelijk betrokkenheid van familie, vrienden en ex-man/vader.

Zeg ik het zo goed? Want dat is zo ongeveer de conclusie van deze 2 topics.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2007 12:29:43 ]
pi_55241587
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:08 schreef sanger het volgende:
Ze verdient dus zoveel parttime dat ze aan inkomen omlaag gaat als ze een 'mindere baan' ergens anders aanneemt?
  donderdag 13 december 2007 @ 12:30:24 #90
65960 sanger
pi_55241620
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:24 schreef bleiblei het volgende:
Meningen vragen maar niet open staan voor goeie argumenten en alleen reageren op punten die hij onderuit kan halen. Lekker voorspelbaar .
Als er goede argumenten komen die ook nog eens haalbaar zijn staat TS daar voor open.

het probleem is alleen dat de aangedragen oplossingen geen structurele oplossingen zijn, waar naar gezocht wordt.
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 december 2007 @ 12:31:06 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55241634
Ik geef het op...
pi_55241658
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:30 schreef sanger het volgende:

[..]

Als er goede argumenten komen die ook nog eens haalbaar zijn staat TS daar voor open.

het probleem is alleen dat de aangedragen oplossingen geen structurele oplossingen zijn, waar naar gezocht wordt.
We zijn nu zo`n 500 posts verder, en je zoektocht heeft nog niks opgeleverd. Aan tijdelijke oplossingen echter geen gebrek.
Gaat er misschien een belletje rinkelen?
pi_55241690
* MinderMutsig leest mee maar betwijfeld of ze het nog waard vindt om een reactie in dit topic te geven
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 13 december 2007 @ 12:33:44 #94
65960 sanger
pi_55241721
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:29 schreef Scorpie het volgende:
Dus sanger, even concluderend:

Vriendin in kwestie wil absoluut niet van baan veranderen, kan niet meer gaan werken, heeft zeer weinig geld, wil zo snel mogelijk in een zo groot mogelijk huis komen wat zo min mogelijk kost waarbij er zo min mogelijk moeite moet worden gedaan om dit te bewerkstelligen, met zo min mogelijk betrokkenheid van familie, vrienden en ex-man/vader.

Zeg ik het zo goed? Want dat is zo ongeveer de conclusie van deze 2 topics.
hieronder zie je gecorrigeerd de werkelijke versie
quote:
Vriendin in kwestie wil absoluut niet van baan veranderen (immers enige zekerheid en aanbod in beroepsrichting), kan niet meer gaan werken (omdat er niet meer werk is), heeft zeer weinig geld (op korte termijn beschikbaar), wil zo snel mogelijk in een zo groot mogelijk normaal huis komen wat zo min mogelijk kost (dat wil iedereen toch? Hier hoeft het alleen maar betaalbaar te zijn) waarbij er zo min mogelijk moeite moet worden gedaan om dit te bewerkstelligen, met zo min mogelijk betrokkenheid van familie, vrienden en ex-man/vader (omdat die niet thuis geven of simpelweg niets kunnen bieden).
Waarom maakt iedereen er van dat ze er niets voor wilt doen?
  Vis een optie? donderdag 13 december 2007 @ 12:34:44 #95
70532 loveli
N
pi_55241745
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:26 schreef sanger het volgende:
Mogelijk biedt een bankgarantie dat ja. Jammer dat jij alleen niet ingaat op de voorwaarde die een bank daar aan stelt. Die is namelijk vaak veel strikter dan die van een WBV of soortgelijks. En dan komen de kosten voor de bankgarantie daar nog bovenop.....
Blabla. Heb je die verhuurder nou al gebeld of er mogelijkheden zijn om zonder het gewenste inkomen die woning te huren?

De kosten van een bankgarantie zijn ergens tussen de 50 en 100 euro, maar dat kun je vast zelf ook wel opzoeken. De voorwaarden kunnen vrij simpel zijn, zij stort geld in een depot, de bank garandeert de verhuurder dat er een depot is. Maar ga ff bellen, misschien heeft de verhuurder een betere oplossing.
quote:
Even kijken, staat in de OP van deel 1: een structuele oplossing mbt woonruimte die betaalbaar.
Misschien ben ik blind, maar dat staat er niet.
crap in = crap out
pi_55241790
Ik kan, als ik op straat sta met mijn kinderen bij mijn vriendin terecht, bij mijn opa en oma, bij mijn moeder ws ook, maar dat is allemaal tijdelijk.

Dus moet er in de tussentijd nog gezocht wordennaar DE structurele oplossing.
Natuurlijk ben ik daar ook mee bezig als ik aan het zoeken ben naar een tijdelijke oplossing, het mag best gezegd worden dat het niet ideaal is om met je kinderen in een kamer, bij vrienden of bij het LdH aan te kloppen (vakantiehuisje is dan een betere oplossing)
Waarom kan dat niet allebei, EN door blijven zoeken naar een structurele oplossing, die natuurlijk het meest wenselijk is, EN zoeken naar een tijdelijke oplossing, waar en dat is ECHT niet zo vreemd, minder enthousiast op gereageerd gaat worden...

Mag je niet zeggen dat je liever een huisje hebt dan een kamer?
Lijkt me wel logiscvh eigenlijk.

Natuurlijk moet TS zijn vriendin kijken naar een tijdelijke oplossing, maar een structurele is gewoon beter...
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  donderdag 13 december 2007 @ 12:36:09 #97
65960 sanger
pi_55241794
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

We zijn nu zo`n 500 posts verder, en je zoektocht heeft nog niks opgeleverd. Aan tijdelijke oplossingen echter geen gebrek.
Gaat er misschien een belletje rinkelen?
De tijdelijke oplossingen zijn bekend indd. Iedereen bedankt voor het geven van tijdelijke oplossingen in een zoektocht naar iets structureels

Het ziet er naar uit dat een tijdelijke oplossing de enige structurele manier is volgens de FOK!kers

Waarom begrijpt niemand dat er gezocht wordt naar iets structureels. En dat hoeft niet binnen een maand (liefst wel natuurlijk), maar moet er uiteindelijk wel komen. Sommige aangedragen oplossingen zijn simpelweg niet realistisch, maar dat mag schijnbaar niet.
pi_55241833
Dat depot constructie is anders behoorlijk structureel. Ik zou daar mijn geld (haha) op inzetten als ik jou was.
pi_55241873
Wat nou als ze geen structurele oplossing vind ? Staat ze dan letterlijk op straat over anderhalve maand? Wat is jullie noodplan?
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 december 2007 @ 12:41:44 #100
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55241913
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:36 schreef sanger het volgende:

[..]

De tijdelijke oplossingen zijn bekend indd. Iedereen bedankt voor het geven van tijdelijke oplossingen in een zoektocht naar iets structureels

Het ziet er naar uit dat een tijdelijke oplossing de enige structurele manier is volgens de FOK!kers

Waarom begrijpt niemand dat er gezocht wordt naar iets structureels. En dat hoeft niet binnen een maand (liefst wel natuurlijk), maar moet er uiteindelijk wel komen. Sommige aangedragen oplossingen zijn simpelweg niet realistisch, maar dat mag schijnbaar niet.
Dat structurele komt er toch ook op termijn, als ze hoog genoeg op de lijst staat bij woningbouwvereniging...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')