er naar zoeken kan altijd, maar op korte termijn zal je dat zeker niet vinden. Je verwacht toch niet dat een structurele oplossing zomaar uit de lucht komt vallen?quote:Op donderdag 13 december 2007 11:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Graag
[..]
Gaap even en lees.... De vraag is of er een structurele oplossing is. Dat die er niet is kan voorkomen, maar dan nog kun je er naar zoeken. En waarom zou er niet ineens een structurele oplossing kunnen komen? Omdat jij die niet ziet?
Egmond aan zee ligt daarbij in de buurt?quote:
Mij is het inmiddels wel duidelijk.....quote:Op donderdag 13 december 2007 11:56 schreef JamesBrownie het volgende:
dat weten we niet.
Ga dan navragen of dat een optie is in plaats dat je alles afknalt, ik word hier een beetje misselijk van. MIJN verhuurder regelt dat soort dingen iig met een bankgarantie.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:51 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan kun je die borg net zo goed bij de verhuurder zelf strortten, dan voorkom je de kosten voor een bankgarantie
quote:Op donderdag 13 december 2007 11:52 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja, de beste oplossing nu is om gewoon gezellig met z'n drietjes en de kindertjes erbij te gaan wachten tot er oplossing aan komt lopen.
Of je leest ook even waarom bepaalde opties niet mogelijk zijn.....quote:Ik begin te denken dat dit redelijk kansloos is. Alles is "kan niet, wil niet." en hoe langer ze wacht hoe moeilijker het wordt. Probeer eens zelf een oplossing te maken ipv te wachten tot iemand anders met een oplossing aan komt.
Als het meezit hoor ik vanmiddag of ik iets kan regelen.quote:
Zoals Sanger zegt: er wordt hier gevraagd naar tips/ervaringen voor een structurele oplossing.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Volledig mee eens, maar ja ze willen het niet horen. Een tijdelijke oplossing is nog altijd beter dan geen oplossing. Dan heb je in ieder geval een dak boven je hoofd en kun je dan verder zoeken naar andere oplossingen.
Het kan toch dat iemand een manier weet om ergens snel iets te huren op korte termijn? Dat kan redelijk structureel zijn imo.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
er naar zoeken kan altijd, maar op korte termijn zal je dat zeker niet vinden. Je verwacht toch niet dat een structurele oplossing zomaar uit de lucht komt vallen?
quote:Op donderdag 13 december 2007 12:00 schreef DarkElf het volgende:
ordinaire tvp
al die mogelijkheden heb ik volgens mij al voorbij zien komen, maar worden afgedaan met "te duur" "niet groot genoeg voor 3 mensen" etc.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Het kan toch dat iemand een manier weet om ergens snel iets te huren op korte termijn? Dat kan redelijk structureel zijn imo.
Die heb ik dan ook al in ruime mate voorbij zien komen.....quote:Op donderdag 13 december 2007 12:00 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
Zoals Sanger zegt: er wordt hier gevraagd naar tips/ervaringen voor een structurele oplossing.
Weet je wat een bankgarantie kostquote:Op donderdag 13 december 2007 11:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Ga dan navragen of dat een optie is in plaats dat je alles afknalt, ik word hier een beetje misselijk van. MIJN verhuurder regelt dat soort dingen iig met een bankgarantie.
Wie zegt dat er geen noodoplossing mogelijk is?quote:En een structurele oplossing is waarschijnlijk niet binnen een maand geregeld. Misschien is het geen stom idee om een volledig plan B uit te werken. Dan is er in ieder geval een goed alternatief als blijkt dat de utopische eengezinswoning met tuin voor 250 inc. per maand niet binnen een maand te realiseren is.
Dat weet ik eigenlijk niet....quote:Nogmaals een vraag die ik eerder stelde, wat is een reele maandhuur voor de dame in kwestie?
Soms moet je oplossingen creeeren. Uit de verstrekte informatie blijkt dat ze dat niet gedaan heeft. Waarom gaat ze 4 uur meer werken en niet full time? Waarom neemt ze geen andere baan als ze niet full time kan werken bij haar huidige baan? Als ze niet meer aan die baan is gebonden, dan is ze ook niet aan de plaats gebonden en kan ze uit meer huizen kiezen. Waarom wordt er eerst gezegd dat ze niet full time kan werken vanwege de opvang en waarom wordt dat later veranderd naar dat de werkgever dat niet wilt?quote:Op donderdag 13 december 2007 11:59 schreef sanger het volgende:Ik snap de reactie niet helemaal....
Dus het zoeken naar een structurele oplossing ipv een tijdelijke wordt bestempeld als wachten tot een oplossing komt aanlopen?
Of je leest ook even waarom bepaalde opties niet mogelijk zijn.....
Denk je dat (bijna) alle genoemde tijdelijke oplossing nog niet bekend waren dan? Maar volgens mij mag er op FOK! niet eens meer om raad en advies gevraagd worden tegenwoordig, correct me if I'm wrong Sjeen.
quote:Op donderdag 13 december 2007 12:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
al die mogelijkheden heb ik volgens mij al voorbij zien komen, maar worden afgedaan met "te duur" "niet groot genoeg voor 3 mensen" etc.
Jij wilt dus zeggen dat wonen in een huis dat te duur is, en daardoor niet aan je wordt verhuurd, een structurele oplossing biedtquote:Op donderdag 13 december 2007 12:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die heb ik dan ook al in ruime mate voorbij zien komen.....
quote:
Omdat ze nogal specifiek opgeleid is. Een andere baan in een andere branche betekent een behoorlijke inkomensdaling. In de huidige branche is geen werk te vinden, dan had ze namelijk wel fulltime kunnen werkenquote:Op donderdag 13 december 2007 12:05 schreef The_End het volgende:
[..]
Soms moet je oplossingen creeeren. Uit de verstrekte informatie blijkt dat ze dat niet gedaan heeft. Waarom gaat ze 4 uur meer werken en niet full time? Waarom neemt ze geen andere baan als ze niet full time kan werken bij haar huidige baan?
Not corrected... Maar nogmaals, de manier waarop alle aangedragen opties domweg afgeschoten worden, stuit mij ook enigszins tegen de borst hoor...quote:Op donderdag 13 december 2007 11:59 schreef sanger het volgende:
[..]Ik snap de reactie niet helemaal....
Dus het zoeken naar een structurele oplossing ipv een tijdelijke wordt bestempeld als wachten tot een oplossing komt aanlopen?
[..]
Of je leest ook even waarom bepaalde opties niet mogelijk zijn.....
Denk je dat (bijna) alle genoemde tijdelijke oplossing nog niet bekend waren dan? Maar volgens mij mag er op FOK! niet eens meer om raad en advies gevraagd worden tegenwoordig, correct me if I'm wrong Sjeen.
Nee natuurlijk niet, maar we zijn nu ook niet op zoek naar een structurele oplossing. Om te voorkomen dat je nu op straat staat zal je misschien met wat minder genoegen moeten nemen. Ik heb de optie vakantiehuisje enzo ook al gezien. Verder heb je directwonen enzo. Keuze genoeg lijkt mij, je moet het alleen wel willen.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:05 schreef sanger het volgende:
[..]
[..]
Jij wilt dus zeggen dat wonen in een huis dat te duur is, en daardoor niet aan je wordt verhuurd, een structurele oplossing biedt
Wat voor specifieke opleiding mag dat zijn dan? En is er in andere delen van het land ook geen werk in te krijgen?quote:Op donderdag 13 december 2007 12:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat ze nogal specifiek opgeleid is. Een andere baan in een andere branche betekent een behoorlijke inkomensdaling. In de huidige branche is geen werk te vinden, dan had ze namelijk wel fulltime kunnen werken
Er wordt anders ook duidelijk aangegeven waarom opties niet mogelijk zijnquote:Op donderdag 13 december 2007 12:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Not corrected... Maar nogmaals, de manier waarop allen aangedragen opties domweg afgeschoten worden, stuit mij ook enigszins tegen de borst hoor...
Ik denk dat we allemaal wel snappen dat een structurele oplossing beter is, maar je verwacht dat dat op korte termijn en per onmiddelijk mogelijk is en dat is het dus niet. Als de persoon in kwestie binnen nu en een maand op straat staat dan zal je eerst tijdelijk iets moeten vinden en daarna gaan kijken naar structureel.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Er wordt anders ook duidelijk aangegeven waarom opties niet mogelijk zijn
Het stuit ons tegen de borst dat er gebashed wordt omdat we een structurele oplossing proberen te zoeken ipv een tijdelijke. Zoiets is imo juist goed en zou aangemoedigd moeten worden.
Helaas is dit het hedendaagse FOK! niveau......communitygevoel is er volgens mij alleen nog maar in KPD, K&W en ONZ
pardon?quote:Op donderdag 13 december 2007 12:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Helaas is dit het hedendaagse FOK! niveau......communitygevoel is er volgens mij alleen nog maar in KPD, K&W en ONZ
Onwil dus.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Weet je wat een bankgarantie kostBeetje zonde van het geld als je al een gebrek hebt om iets te kunnen huren.
Onwil dus.quote:[..]
Wie zegt dat er geen noodoplossing mogelijk is?
Onwil dus.quote:Misschien niet binnen een maand nee, maar nu al beginnen er naar te zoeken kan geen kwaad dacht ik. Doet ze dat niet en gaat ze alleen opzoek naar een noodoplossing wordt er volgende keer weer gebashed dat ze niet meteen naar een structurele oplossing gezocht heeft....
Onkunde dus.quote:[..]
Dat weet ik eigenlijk niet....
Dus iets niet kunnen betalen is onwil....quote:
Jammer dat je niet ingaat op de mogelijke oplossing die een bankgarantie kan opleveren, nl. het huren van een woning voor welke ze niet aan de inkomenseis voldoet. De woning van 600 inc. werd eerst gezien als een structurele oplossing, maar omdat ze niet aan de inkomenseis voldoet kan ze er niet wonen.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:04 schreef sanger het volgende:
Weet je wat een bankgarantie kostBeetje zonde van het geld als je al een gebrek hebt om iets te kunnen huren.
quote:Op donderdag 13 december 2007 12:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
pardon?
Buiten de mensen die onzin posten of aannames doen ; er worden massa's; tips gegeven in het vorige topic, mensen denken juist mee... en dan nog beweren dat er "geen communitygevoel " is?
ga je schamen zeg.
Het is een beetje achterlijk als je nu gaat zeggen dat je niet ziet aankomen dat zo`n verhuizing naar een nieuwe woning geld gaat kosten. Dat is ongeveer hetzelfde als dat je zou beweren dat je niet weet dat koeien melk geven.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus iets niet kunnen betalen is onwil....
Niet weten wat iemand inkomen is is onkunde.....
quote:Op donderdag 13 december 2007 12:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk dat we allemaal wel snappen dat een structurele oplossing beter is, maar je verwacht dat dat op korte termijn en per onmiddelijk mogelijk is en dat is het dus niet. Als de persoon in kwestie binnen nu en een maand op straat staat dan zal je eerst tijdelijk iets moeten vinden en daarna gaan kijken naar structureel.
Wie zegt dat die binnen een maand verwacht wordt... Er staat alleen dat we het LdH niet als structurele oplossing zien. Dit topic gaat over een structurele olossing, niet over een noodoplossing. Niet zo gek dus dat het LdH afgewezen wordt op zoek naar een structurele oplossing.
Mogelijk biedt een bankgarantie dat ja. Jammer dat jij alleen niet ingaat op de voorwaarde die een bank daar aan stelt. Die is namelijk vaak veel strikter dan die van een WBV of soortgelijks. En dan komen de kosten voor de bankgarantie daar nog bovenop.....quote:Op donderdag 13 december 2007 12:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Jammer dat je niet ingaat op de mogelijke oplossing die een bankgarantie kan opleveren, nl. het huren van een woning voor welke ze niet aan de inkomenseis voldoet. De woning van 600 inc. werd eerst gezien als een structurele oplossing, maar omdat ze niet aan de inkomenseis voldoet kan ze er niet wonen.
Kom ik aan met een oplossing om dat probleem te omzeilen, dan is het weer niet goed.
Even kijken, staat in de OP van deel 1: een structuele oplossing mbt woonruimte die betaalbaar.quote:Misschien is het verstandig om heel duidelijk in de OP neer te zetten wat jullie precies willen, pas meteen de titel aan. Nu denken we nog dat er een oplossing moet worden gevonden zodat een vrouw en 2 kids niet op straat komen te staan.
Het topic is juist geopend met het oog op het zoeken naar een structuele oplossing.......quote:Op donderdag 13 december 2007 12:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar we zijn nu ook niet op zoek naar een structurele oplossing. Om te voorkomen dat je nu op straat staat zal je misschien met wat minder genoegen moeten nemen. Ik heb de optie vakantiehuisje enzo ook al gezien. Verder heb je directwonen enzo. Keuze genoeg lijkt mij, je moet het alleen wel willen.
In OUD is het altijd heel gezellig hoorquote:Op donderdag 13 december 2007 12:24 schreef DarkElf het volgende:
Als je een "kumbayaa" gevoel wilt hebben, dat hebben ze hier nooit gehad op FOK, of misschien alleen in OUD (als ze elkaar de hersens niet inslaan) ...
Ze verdient dus zoveel parttime dat ze aan inkomen omlaag gaat als ze een 'mindere baan' ergens anders aanneemt?quote:Op donderdag 13 december 2007 12:08 schreef sanger het volgende:
Omdat ze nogal specifiek opgeleid is. Een andere baan in een andere branche betekent een behoorlijke inkomensdaling. In de huidige branche is geen werk te vinden, dan had ze namelijk wel fulltime kunnen werken
Als er goede argumenten komen die ook nog eens haalbaar zijn staat TS daar voor open.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:24 schreef bleiblei het volgende:
Meningen vragen maar niet open staan voor goeie argumenten en alleen reageren op punten die hij onderuit kan halen. Lekker voorspelbaar.
We zijn nu zo`n 500 posts verder, en je zoektocht heeft nog niks opgeleverd. Aan tijdelijke oplossingen echter geen gebrek.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Als er goede argumenten komen die ook nog eens haalbaar zijn staat TS daar voor open.
het probleem is alleen dat de aangedragen oplossingen geen structurele oplossingen zijn, waar naar gezocht wordt.
hieronder zie je gecorrigeerd de werkelijke versiequote:Op donderdag 13 december 2007 12:29 schreef Scorpie het volgende:
Dus sanger, even concluderend:
Vriendin in kwestie wil absoluut niet van baan veranderen, kan niet meer gaan werken, heeft zeer weinig geld, wil zo snel mogelijk in een zo groot mogelijk huis komen wat zo min mogelijk kost waarbij er zo min mogelijk moeite moet worden gedaan om dit te bewerkstelligen, met zo min mogelijk betrokkenheid van familie, vrienden en ex-man/vader.
Zeg ik het zo goed? Want dat is zo ongeveer de conclusie van deze 2 topics.
Waarom maakt iedereen er van dat ze er niets voor wilt doen?quote:Vriendin in kwestie wil absoluut niet van baan veranderen (immers enige zekerheid en aanbod in beroepsrichting), kan niet meer gaan werken (omdat er niet meer werk is), heeft zeer weinig geld (op korte termijn beschikbaar), wil zo snel mogelijk in een zo groot mogelijk normaal huis komen wat zo min mogelijk kost (dat wil iedereen toch? Hier hoeft het alleen maar betaalbaar te zijn) waarbij er zo min mogelijk moeite moet worden gedaan om dit te bewerkstelligen, met zo min mogelijk betrokkenheid van familie, vrienden en ex-man/vader (omdat die niet thuis geven of simpelweg niets kunnen bieden).
Blabla. Heb je die verhuurder nou al gebeld of er mogelijkheden zijn om zonder het gewenste inkomen die woning te huren?quote:Op donderdag 13 december 2007 12:26 schreef sanger het volgende:
Mogelijk biedt een bankgarantie dat ja. Jammer dat jij alleen niet ingaat op de voorwaarde die een bank daar aan stelt. Die is namelijk vaak veel strikter dan die van een WBV of soortgelijks. En dan komen de kosten voor de bankgarantie daar nog bovenop.....
Misschien ben ik blind, maar dat staat er niet.quote:Even kijken, staat in de OP van deel 1: een structuele oplossing mbt woonruimte die betaalbaar.
De tijdelijke oplossingen zijn bekend indd. Iedereen bedankt voor het geven van tijdelijke oplossingen in een zoektocht naar iets structureelsquote:Op donderdag 13 december 2007 12:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We zijn nu zo`n 500 posts verder, en je zoektocht heeft nog niks opgeleverd. Aan tijdelijke oplossingen echter geen gebrek.
Gaat er misschien een belletje rinkelen?
Dat structurele komt er toch ook op termijn, als ze hoog genoeg op de lijst staat bij woningbouwvereniging...quote:Op donderdag 13 december 2007 12:36 schreef sanger het volgende:
[..]
De tijdelijke oplossingen zijn bekend indd. Iedereen bedankt voor het geven van tijdelijke oplossingen in een zoektocht naar iets structureels
Het ziet er naar uit dat een tijdelijke oplossing de enige structurele manier is volgens de FOK!kers
Waarom begrijpt niemand dat er gezocht wordt naar iets structureels. En dat hoeft niet binnen een maand (liefst wel natuurlijk), maar moet er uiteindelijk wel komen. Sommige aangedragen oplossingen zijn simpelweg niet realistisch, maar dat mag schijnbaar niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |