Daar kun je niet op vooruit lopen omdat niemand weet wat de regels precies gaan worden en wanneer er iets over besloten wordt.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:15 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Moet je in deze ook nog rekening houden met eventuele afschaffing van de hypotheekrenteaftrek? Als dat eraan zit te komen, ben je dan beter af met een annuiteitenhypotheek of een spaarhypotheek?
Dat ik ooit nog zulke zinnen zou gaan typen/zeggen zegik heb na de 3e klas economie laten vallen en vind het nog steeds een boutonderwerp om over na te denken. Totdat het om je eigen portemonnee gaat
.
Gewoon kijken hoeveel je straks bruto per maand gaat betalen en of je dat ook netto zou kunnen betalen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:15 schreef Razztwizzle het volgende:
Moet je in deze ook nog rekening houden met eventuele afschaffing van de hypotheekrenteaftrek? Als dat eraan zit te komen, ben je dan beter af met een annuiteitenhypotheek of een spaarhypotheek?
Ik zou toch eens even afwachten of de school wel een intentieverklaring wilt geven anders heb je volgens mij toch straks een probleem met je hypotheek rond te krijgen.quote:Op zondag 27 juli 2008 14:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Het enige wat nog een serieus probleem zou kunnen opleveren is de intentieverklaring die ik van m'n werkgever moet krijgen. Ik begin er namelijk pas 15 augustus. Nou is het een baan in het onderwijs, dus veel zicht op een vaste aanstelling, zo niet - altijd wel werk in te vinden, en een intentieverklaring is juridisch natuurlijk niet bindend - dus ik ga de rector van de school maar eens heel lief aankijken. Jammer dat de school pas 11 augustus weer open gaat
zou dat nog erge problemen op kunnen leveren?
Ik bied natuurlijk wel onder voorbehoud van financiering. Krijg ik het niet rond met de school, dan gaat de hypotheek niet door. Dat weten we binnen de termijn die we (mocht het zover komen met dit huis) natuurlijk opnemen in het voorlopig koopcontract en dan kan het nog kosteloos ontbonden worden.quote:Op maandag 28 juli 2008 16:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zou toch eens even afwachten of de school wel een intentieverklaring wilt geven anders heb je volgens mij toch straks een probleem met je hypotheek rond te krijgen.
Dat probleem hebben wij nu ook... Geen intentieverklaring. Vriendin begint vrijdag en heeft ook nog eens een proeftijd van 2 maanden. Houd er rekening mee dat ontbindende voorwaarden meestal een standaardtermijn hebben van 3 a 4 weken. Als het langer gaat duren zegt de verkoper nogal snel dat hij liever even wacht totdat er misschien andere potentiele kopers zijn.quote:Op maandag 28 juli 2008 16:34 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik bied natuurlijk wel onder voorbehoud van financiering. Krijg ik het niet rond met de school, dan gaat de hypotheek niet door. Dat weten we binnen de termijn die we (mocht het zover komen met dit huis) natuurlijk opnemen in het voorlopig koopcontract en dan kan het nog kosteloos ontbonden worden.
Nou, het schijnt dat de aanvullende informatie vorige week is toegezonden, hoorde ik net van de hypotheekadviseur, maar dit heeft elkaar gekruisd, dus vandaar dat ik een brief heb gekregen dat de aanvraag incompleet was, het schijnt nu alsnog akkoord te zijn, alleen moet ik hier nog een bevestigingsbrief van krijgen. Ik hoop deze vandaag te krijgen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:37 schreef Tito het volgende:
Euh jah jij gaat problemen krijgen.
Je krijgt je hypotheek nl niet rond.
De geldverstrekker verleent geen hypotheek als jij de koopsubsidie niet rond hebt.
Ik heb in het zelfde schuitje gezeten, ik heb op dat moment de koop laten ontbinden ik zat nog in me onbindende voorwaarde.
Ik heb daarna opnieuw voorlopig koopcontract laten opstellen en kon toen weer de dikke 2 week van de koopsubsidie afwachten.
Dus het is hopen dat senternovem voor 4-8 je een accoord geeft. Dan kan de geldverstrekker alles rond maken.
Yep. En in een gunstig geval kun je dan wel een hypotheek krijgen, maar tegen een hoger percentage (zoals de tophypotheken).quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:54 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vraag dit omdat ik op websites stuit waar mensen niet "geen hypotheek kunnen krijgen" maar "geen hypotheek kunnen krijgen die zij willen". (Bijvoorbeeld met redenen als te hoge maandlasten, niet te dragen op 1 salaris na relatiebreuk, etc.) Dat betekent niet dat zij de financiering niet rondkrijgen, maar dat zij de door hun gewenste financiering niet rondkrijgen. Iets waar de verkopende partij (natuurlijk) schijt aan heeft, waardoor zij alsnog die 10% boete zullen moeten betalen. Valt het niet hebben van een intentieverklaring hier ook onder?
Een tip die ze hier trouwens geven om onder dit soort problemen uit te komen klinkt mij wel heel smerig in de orenquote:Een ontbindende voorwaarde die altijd wordt opgenomen is het vinden van een passende financiering, meestal een hypotheek. Omschrijf duidelijk wat u onder passend verstaat om problemen te voorkomen. Stel passend is voor u een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie (NHG). Helaas voldoet u niet aan de voorwaarden om voor NHG in aanmerking te komen, maar de makelaar van de verkopende partij kan en financiering voor u regelen zonder NHG. Als u dan niet heeft vastgelegd dat de koop alleen doorgaat bij een financiering met NHG, kunt u niet onder de koop uit zonder boete te betalen.
quote:Een tip om te voldoen aan de ontbindende voorwaarden:
Stap naar de eerste de beste twee grotere bankfilialen en vraag een hypotheekberekening. Geef een te laag inkomen op. Vraag van de afwijzing een bewijs.|
Doe dit eventueel ook online bij op de site van bankofscotland en moneyou en print het resultaat. Zie daar uw afwijzigingen.
Hef de overeenkomst op. En ga naar de verkoper terug als de hypotheek wel rond is.
Je hoeft inderdaad niets op te laten nemen over intentieverklaringen. Gewoon onder voorbehoud van financiering onder NHG.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:22 schreef Razztwizzle het volgende:
Daar moeten we wel mee uitkijken dus. Zou je het niet krijgen van een intentieverklaring in het voorlopig koopcontract kunnen opnemen als ontbindende voorwaarde? Of een maximum aan bruto maandlasten?
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je het niet krijgen van NHG wel kan laten opnemen in de ontbindende voorwaarden. Een intentieverklaring is nodig voor NHG, dus op die manier zou het nog kunnen. Het klinkt allemaal wel wat gammel op deze manier, 't is alleen zo jammer we zo'n leuk passend betaalbaar geschikt mooi huisje hebben gezien en ik mijn werkgever pas vanaf half augustus weer kan bereiken.
Kan je geen enorme stampij gaan schoppen bij het bedrijf waar je tussenpersoon werkt? Of is het een zelfstandig werkende adviseur? 't Is hoe dan ook erg nalatig om stukken zomaar vergeten mee te sturen met een aanvraag. Ze laten je mooi in de kou staan zo, en jouw stress wordt er niet minder van.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:51 schreef Syytön het volgende:
[..]
Je hoeft inderdaad niets op te laten nemen over intentieverklaringen. Gewoon onder voorbehoud van financiering onder NHG.
Ikzelf heb op laten nemen onder voorbehoud van financiering, bouwkundig rapport en koopsubsidie. Voor dat laatste moet je sowieso NHG lenen.
Heb zelf namelijk ook een intentieverklaring gekregen.
Helaas maakt dit alles voor mij nu geen f^^ meer uit, want de ontbindende voorwaarden zijn verlopen en ik heb de financiering nog niet rond. En oh, vandaag helaas geen brief van Senter Novem gehad.
Nou, die intentieverklaring die nog gestuurd moest worden, die moest ik naleveren, want ik had er een, maar die was te oud bevonden. Dus die zou later op worden gestuurd, mijn hypotheekadviseur zegt dit te hebben gedaan, samen met de andere ontbrekende informatie. Dus dat moet ik maar aannemen..quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:55 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Kan je geen enorme stampij gaan schoppen bij het bedrijf waar je tussenpersoon werkt? Of is het een zelfstandig werkende adviseur? 't Is hoe dan ook erg nalatig om stukken zomaar vergeten mee te sturen met een aanvraag. Ze laten je mooi in de kou staan zo, en jouw stress wordt er niet minder van.
Dat waren volgens mij ook die mensen die met 2 tientjes in de maand een vet kapitaal dachten op te sparen/beleggen? Plus nog een uitkering bij overlijden?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:40 schreef agter het volgende:
Bij de Opmaat Hyp van de rabo waren voorbeelden dat de ORV gedeeltelijk uit het spaardepot onttrokken werd. Mensen hadden dan na 30 jaar looptijd een opgebouwd eindkapitaal van 0,00 euro...Echt triest vind ik dat.
Daar hebben we ook zeker rekening mee gehouden en het totaalplaatje ziet er wat mij betreft zeker erg ok uit.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:19 schreef hydra77 het volgende:
Rente = onbelangrijkste gedeelte van je hypotheek.
Kijk als eerste even naar de kosten.
Je kunt wel 4.6% rente betalen, maar als van je maandelijkse inleg de helft naar je goedlachse hypotheekadviseur gaat dan had je het geld net zo goed in je ouwe sok kunnen stoppen met je 4.6% rente.
Mensen staren zich altijd blind op rente, maar het gaat om het totaalplaatje (rente, kosten & voorwaarden)
Goede tip. Dat is misschien wel wat ja.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:51 schreef spacecrap het volgende:
Je kan bij obvion ook je rente 20 - 30 jaar vast zetten voor 0,1% meer! Is in mijn optiek een goede deal...
Je hebt de laatste regels niet gelezen?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 00:00 schreef Katinkat het volgende:
Het lastige is denk ik dat je met een schuld blijft zitten van je huidige huis, als je dat verkoopt ; je hebt w.s. je kosten koper er ook nog niet uit.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 00:12 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je hebt de laatste regels niet gelezen?
Zoals ze zelf aangeeft, zullen ze met de verkoop waarschijnlijk de gehele hypotheek kunnen aflossen. Hoezo blijft er dan een schuld over van het huidige huis?
Dat dus, verder even naar de bank gaan om het geheel uit te leggenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:10 schreef Essebes het volgende:
[..]
als je bij je huidige werkgever de werkgeversverklaring aanvraagt is er toch niets aan de hand?
Was dit bij een TP uit de hoofdstad toevallig?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:09 schreef vdvorst het volgende:
Uit ervaring trouwens: Binnen 2 dagen ja, via een onafhankelijke adviseur. En het ging nog ook, terwijl mijn vader vanaf 1 september pas bij de nieuwe baas begint. (Ohja, ik woon nog thuis)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |